apgrejd komputera, jaki procesor dla Asus A8R32-MVP Deluxe ?

Data: 2009-04-22 09:11:00
Autor: razor
apgrejd komputera, jaki procesor dla Asus A8R32-MVP Deluxe ?
Witam!

pracuję teraz na kompie:
Asus A8R32-MVP Deluxe
Athlon 64 X2 3800+ (2GHz)
Radeon 1900XTX
2GB RAMu

chcę go trochę przyśpieszyć (praca z grafiką), ale na razie nie chce wydawać
nie wiadomo ile kasy, pierwsze co pomyślałem to procesor. Zmieniać na Core2Duo chyba nie ma sensu. Przejście na Core I7/I5 to też sporo
kasy. Może zatem zmienić jedynie procesor na szybszego Athlona ?
Czy z tą płytą zadziała Athlon 64 X2 6000 lub 6400 ? albo nowe Athlony 64 X2
7750 ?
(potem pomyślę nad zmianą karty graficznej)
Czy w ogóle zmiana procesora ma sens ? według różnych benchmarków, które
znalazłem wynika że 6400+/7750 są szybsze o 40-60% - więc chyba warto ?

Pozdr,
razor

Data: 2009-04-22 09:24:07
Autor: razor
[...]

Corsair 650W

[...]
te nowsze Athlony X2 w 65nm ponoć nie są takie dobre jak te w 90nm? mają mniej
cache L2 i się tak nie kręcą.

Pozdr,
razor

Data: 2009-04-22 20:40:42
Autor: =Marcos=
apgrejd komputera, jaki procesor dla Asus A8R32-MVP Deluxe ?
chcę go trochę przyśpieszyć (praca z grafiką), ale na razie nie chce wydawać
nie wiadomo ile kasy, pierwsze co pomyślałem to procesor.

Bez zmiany płyty się nie obejdzie. Gniazdo 939 odeszło do lamusa. Najszybsze co kupisz pod to gniazdo to chyba X2 4200 lub 4600. To niewielka zmiana, z 3800.

X2 3800 możesz sprzedać za jakieś 250zł.
Płytę za jakieś 180zł.
2GB DDR1 za jakieś 200zł.

7750 kupisz za 300zł.
4GB DDR2 za 200zł.
Rozsądną płytę za 200zł.

Dorzucasz około 100zł, a sprzęt masz jak się patrzy. Wymaga to tylko trochę samozaparcia :)

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2009-04-23 11:05:44
Autor: razor
=Marcos= <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał(a):
> [...]

Rozsądną płytę za 200zł.

Dorzucasz około 100zł, a sprzęt masz jak się patrzy. Wymaga to tylko trochę samozaparcia :)

Dzięki za info !
właśnie wczoraj doczytałem że max. dla socket939 to
Athlon 64 X2 4800+ 2,4 GHz 2x 1 MB 90 nm Toledo

zatem nowa płyta i procek (i pamięć) i niestety zapewne reinstalacja windowsa:/

Pozdr,
razorjack

--

apgrejd komputera, jaki procesor dla Asus A8R32-MVP Deluxe ?