aplikacja do fotek

Data: 2019-03-15 20:23:39
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
co do jakosci foto z komorek:
 jedna rzecza jest technika -  sam aparat, czyli matryca, obiektyw, etc., ale
druga rzecza jest aplikacja do robienia foto. Aparatu/komorki w tej chwili
nie poprawie w tej kwestii, wiec pozostaje zastanowic sie:
jaka powinna byc aplikacja dla optymalnej jakosci foto?
Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje, chociaz
czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn "programistycznych".
Nawet jesli foto ma rozszerzenie png (na przyklad), to tak naprawde jest to
jpeg.
Czyli sprawa jakosci robionych foto (mam na mysli nie jakosc artyst.
oczywiscie), to tak naprawde sprawa algorytmu (uzytego w komorce) zapisu
foto do jpeg. Poziom = 100% jakosci jpega w jednej komorce nie jest rowny
100% jakosci jpega w drugiej komorce, czyli jest to sprawa producenta.

Czy macie wiedze o aplikacjach foto: ktore z nich algorytm zapisu do jpega maja
najlepszy jesli chodzi o jakosc?
Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

(po lekturach mam na oku z 10 apps, jest soft do testu, ale moze jest inna metoda wynikowa -- > juz istniejaca wiedza wasza :)

Data: 2019-03-15 20:57:47
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik "1634Racine"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c8bfbcb$0$484$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

https://developer.android.com/reference/android/hardware/camera2/package-summary.html
https://developer.android.com/reference/android/hardware/camera2/CameraDevice.html

Na pierwszy rzut oka  - przewiduja tam format RAW, oraz YUV.

Z aplikacja moze byc problem ... bo coz to jest za format Raw ?

https://developer.android.com/reference/android/graphics/ImageFormat.html#RAW_SENSOR

https://www.youtube.com/watch?v=OQdrSBK4YYY
http://www.androidbeat.com/2017/05/shoot-raw-photos-samsung-galaxy-s8/

https://android.stackexchange.com/questions/128256/take-a-photo-in-png-or-other-lossless-format

J.

Data: 2019-03-16 00:01:06
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-15 o 20:23, 1634Racine pisze:

jaka powinna byc aplikacja dla optymalnej jakosci foto?
Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje, chociaz
czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn "programistycznych".

No coś Ty? Od dawna RAW istnieje w niektórych modelach telefonów:
https://www.spidersweb.pl/2014/12/zdjecia-raw-android-camera.html

Od tego czasu niemało smartfonów na Andku natywnie wspiera RAW.

Co prawda jest to zabawne trochę, bo przetwornik wielkości diody LED i w dodatku w jakichś strasznie wysokich rozdzielczościach (= ekstremalnie małe piksele = ekstremalnie duży szum) nie pozwala uzyskać dynamiki większej niż zwykły JPG.

Nawet jesli foto ma rozszerzenie png (na przyklad), to tak naprawde jest to
jpeg.

Nie jest to prawdą. Telefony potrafią dać prawdziwe pliki RAW.

Czyli sprawa jakosci robionych foto (mam na mysli nie jakosc artyst.
oczywiscie), to tak naprawde sprawa algorytmu (uzytego w komorce)

Też, ale głównie sprzętu i nie za dużej rozdzielczości.

Czy macie wiedze o aplikacjach foto: ktore z nich algorytm zapisu do jpega maja
najlepszy jesli chodzi o jakosc?

A ja mam pytanie: w czym konkretnie widzisz ułomności w jakości zdjęć JPG? Być może mylisz pojęcia i to, co uznajesz za problem JPG, jest zupełnie innym problemem? Np. zbyt małej dynamiki przetwornika?

Wyjaśnię, że po części zawodowo zajmuję się fotografią i cyfrowym przetwarzaniem zdjęć.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-16 04:28:47
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
1634Racine w news:5c8bfbcb$0$484$65785112news.neostrada.pl
[...]
Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje,
chociaz czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn
"programistycznych".

wyjasniam co mialem na mysli piszac format *bezstratny* .  Mialem na mysli *bezstratny* *SKOMPRESOWANY* , typu tiff,png i co tam kto chce. Czyli chodzi o fotki o rozsadnej *wadze* .
w najsmielszych snach nie myslalem o raw. Temat raw pomijam.

Data: 2019-03-16 09:36:39
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Sat, 16 Mar 2019 04:28:47 +0100, 1634Racine napisał(a):
[...]

Tiff nie oznacza skompresowanego.

Tiff to tak naprawde bardzo duzo mozliwych formatow, z kompresja i
bez.

Niestety - bezstratna kompresja na fotografiach malo kompresuje.

J.

Data: 2019-03-16 18:09:58
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-16 o 09:36, J.F. pisze:

Tiff nie oznacza skompresowanego.

Tiff to tak naprawde bardzo duzo mozliwych formatow, z kompresja i
bez.

Kolega jasno doprecyzował, że chodzi mu o wersję bezstratnie skompresowaną.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-16 23:34:27
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sat, 16 Mar 2019 18:09:58 +0100, w <q6jale$vgr$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> bez.

Kolega jasno doprecyzował, że chodzi mu o wersję bezstratnie skompresowaną.

Tylko, że kolega błędnie myśli że format nieskompresowany = dobra jakość
zdjęcia.

Problem leży w tym, że fotki z telefonu są wujowe z samej jakości aparatu, ale
tylko czasem z powodu kiepskiego softu.

Data: 2019-03-17 12:16:19
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:1duq8e1mibdq3rvsah0cj2msdorlut7pbj4ax.com

kolega nie mysli blednie, bo uprzedzajaco - zeby nie ciagnac glutow w pseudodyskusji, napisal byl w root poscie:

[...]

- tym samym dal cynk, ze o jakosci foto jako funkcji gratow w komorce rozmawiac nie chce, bo to dyskusja b. jalowa i oczywista, a postanawia skupic sie nad aplikacja do zapisywania foto, bo jesli cos na pstryk mozna (jednak) poprawiac, to poprzez przylozenie sie do wyboru lepszej (niz natywna) app.

Problem leży w tym, że fotki z telefonu są wujowe z samej jakości
aparatu, ale tylko czasem z powodu kiepskiego softu.

a to juz jest problem nie tak oczywisty. Wyjasniam: Jesli juz masz w komorce aplikacje do zapisu foto, zapisuje do jpeg [nawet jesli twierdzi, ze do png] i mozesz wyznaczyc sobie poziom zapisu tzw 100% jakosci {jesli w ogole mozesz to wyznaczyc, bo czesto/najczesciej jest to slepo fabrycznie ustawione], to ja szukam aplikacji, ktora takze zapisujac do tzw 100% jakosci jpeg, zapisze go w lepszej jakosci, bo ma lepszy algorytm zapisu, czyli 100% nie rowna sie 100% i to jest sprawa znana, bo to, że firma ma dostep do darmowych bibliotek jpeg-owych nie oznacza, ze pisze aplikacje, ktora ma optymalne/b. dobre matryce opisujace kompresje.

Data: 2019-03-17 22:53:03
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sun, 17 Mar 2019 12:16:19 +0100, w <5c8e2ca1$0$510$65785112@news.neostrada.pl>,
"1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):

[...]

No to informuję, że tak naprawdę nie znam algorytmu w komórce, który
skaszaniłby zdjęcie.

Data: 2019-03-19 10:01:52
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Sun, 17 Mar 2019 12:16:19 +0100, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
a to juz jest problem nie tak oczywisty. Wyjasniam: Jesli juz masz w komorce aplikacje do zapisu foto, zapisuje do jpeg [nawet jesli twierdzi, ze do png]

Nie powtarzaj bzdur.

--
Marek

Data: 2019-03-19 13:12:45
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek w news:almarsoft.335631894957712258news.neostrada.pl
[...]

mozna zapisac w komorce foto do png uzywajac wlasciwych dla algorytmu png bibliotek? i niektore app na to faktycznie pozwalaja? bo ze deklaruja - to ja wiem.
to dla mnie nowa informacja. Bo czytalem [niestety brak linka,sorry; ale pamietam, ze portal byl z tych prof.], ze to nie jest mozliwe i to z uwagi na API, i nawet jesli app pokazuje zapis do *.png - tak naprawde to jest jpeg...

Data: 2019-03-19 14:38:46
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Tue, 19 Mar 2019 13:12:45 +0100, w <5c90dcc5$1$499$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

to dla mnie nowa informacja. Bo czytalem [niestety brak linka,sorry; ale pamietam, ze portal byl z tych prof.], ze to nie jest mozliwe i to z uwagi na API, i nawet jesli app pokazuje zapis do *.png - tak naprawde to jest jpeg...

Co ty wymyślasz ??

Data: 2019-04-15 14:34:14
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
[...]

Chyba odkryłem skąd się biorą jpg-i w plikach np. png.
Zleciłem wysłanie przez Zdjęcia/Gmaila fotek na swój email.
Tym razem wybrałem pomniejszenie zdjęć (zawsze wysyłem oryginalne rozmiary).

No i na emailu znalazłem zmniejszone pliki dng (to rawy), a w środku... jpga.

Google rules :)

Data: 2019-04-15 15:18:35
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Mon, 15 Apr 2019 14:34:14 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
No i na emailu znalazłem zmniejszone pliki dng (to rawy), a w środku... jpga.

Już wielokrotnie ci tłumaczono że nie ma czegoś takiego jak plik jpg w png.

--
Marek

Data: 2019-04-15 15:24:37
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Mon, 15 Apr 2019 15:18:35 +0200, w
<almarsoft.8463644437148974674@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

> [...]

Już wielokrotnie ci tłumaczono że nie ma czegoś takiego jak plik jpg w png.

Akurat nie mi.
To plik jpg z rozszerzeniem dng, aby być dokładnym.

Data: 2019-03-17 12:16:16
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
J.F. w news:1k45pj2hpuo7h.zlgqpkopvp0y$.dlg40tude.net
[...]

w moim poscie oznacza -- > LZW. Wyraznie napisalem: bezstratny skompresowany.

Niestety - bezstratna kompresja na fotografiach malo kompresuje.

miedzy wagonem raw, ja pozwole sobie jednak na wybor png/tif uznajac, ze tiff [LZW} zmniejsza wage foto.

Data: 2019-03-16 12:26:12
Autor: ToMasz
aplikacja do fotek
W dniu 16.03.2019 o 04:28, 1634Racine pisze:
[...]

o ile chesz mieć nieskompresowane fotki, to w skompresowanych czegoś Ci brakuje. wiec chcemy wyjaśnić, czy problemem są wymienione przez Marka ułomności matrycy, czy wady wnoszone przez kompresje stratną. Jak byś mógł to sprecyzować, może dyskusja by się potoczyła w kierunku konstruktywnego rozwiązania....

ToMasz

Data: 2019-03-17 12:16:02
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
ToMasz w news:5c8cdd54$0$474$65785112news.neostrada.pl
[...]

nie chce. Chce miec foto takie, jakie komorka jest w stanie wykonac, ale tez nie raw, bo wagowo wagonow produkowac nie chce i takze nie (np.)  png, bo nie istnieje w komorach zapis do (np.)  png, wiec pozostaje zapis do jpeg i zadalem proste pytanie:
jaka aplikacja do zapisu foto, ale z mozliwie najlepszym algorytmem kompresji do jpeg (optymalne matryce kwantyzacji, czy jak to nazwali), bo to, ze w jakiejs app ustawie poziom jakosci jpeg = 100% nie oznacza, ze w innej - takze dla 100% jakosci zapisu - nie uzyskam foto lepszej jakosci, bo wlasnie wspomniane matryce beda lepiej skonstruowane.

   !!  czyli pytanie jest proste: jaka app do zapisu foto ma najlepszy jakosciowo zapis jpeg  i  KTOS z Was wie o tym, bo badal to, sam poszukiwal takiej app i znalazl ja?

> chcemy wyjaśnić, czy problemem są wymienione przez Marka
ułomności matrycy,

wyjasnilem to w root poscie wyjatkowo dobitnie przewidujac, ze dyskusja pojdzie tradycyjnie w maliny. Napisalem: o sprzecie jako takim nie gadamy, jest jaki jest. Gadamy o app. a tym samym i o tym, co powyzej wyjasnilem.

Data: 2019-03-16 23:35:23
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sat, 16 Mar 2019 04:28:47 +0100, w <5c8c6d8b$0$502$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Sobie możesz przecież przekonwertować do np. png we własnym zakresie.
Pewnie nawet na andku.

Data: 2019-03-17 12:15:57
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:eguq8e1n79u6j5vhu9s0hdh39tt1gnr3d14ax.com
Sat, 16 Mar 2019 04:28:47 +0100, w
<5c8c6d8b$0$502$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

przeczytaj root post. Problem bezstratnosci jest bocznym watkiem, w ogole mnie tutaj nie interesuje. wyszedl bo zaistnialo nieporozumienie.

Data: 2019-03-16 23:32:19
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Fri, 15 Mar 2019 20:23:39 +0100, w <5c8bfbcb$0$484$65785112@news.neostrada.pl>,
"1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):

Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje, chociaz
czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn "programistycznych".

Istnieje. Moja robi -- dostajesz dwie fotki, jedna to jpg, druga to raw (format
pliku dng).

[...]

Kompresja jpg nie ma za wiele wspólnego z jakością.
Obrazy raw często mam lepszej jakości, ale to nie przez kompresję, tylko przez
algorytmy które na swój sposób uznają jak ta fotka będzie wyglądała najlepiej.

Czy macie wiedze o aplikacjach foto: ktore z nich algorytm zapisu do jpega maja
najlepszy jesli chodzi o jakosc?
Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

OpenCamera ma zapis do raw.

Ale źle uznajesz co jest przyczyną złej jakości zdjęć.

Data: 2019-03-17 12:15:52
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:m7uq8e900rahro058vh0uigukd251mp0ro4ax.com
Fri, 15 Mar 2019 20:23:39 +0100, w
<5c8bfbcb$0$484$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

juz wyjasnilem w innym poscie co rozumialem piszac "bezstratny". Zaszlo nieporozumienie.
raw - u nie bralem pod uwage. Doceniam starania piszacych w komorkach  fotki w raw, ale z raw dla mnie zaczyna sie zabawa w aparatach fotograficznych, a nie w idioten kamerach, a takimi sa komorki i tutaj calkowicie wystarczy mi zapis do jpeg [pewnie, ze wolalbym zapis do tiff [lzw]/png...] - ale szukam app zapisujacej do jpeg optymalnie tzn z mozliwie najlepszymi macierzami

[...]

ja zadalem pytanie: ktora app zapisuje do jpeg z mozliwie najlepsza jakoscia, ergo: z najlepszymi macierzami i kompletnie nie mam ochoty na akademicka rozmowe o tym, co zabiera format jpeg, a czego jeszcze nie zabiera, co mi da raw, czego nie da jpeg, bo to tez banalna rozmowa.

[...]

odpowiadasz o raw na pytanie o jpeg.
ludzie, co z wami jest...?  :) :)

Ale źle uznajesz co jest przyczyną złej jakości zdjęć.

na podworku na ktorym gospodaruje - mam racje w sprawie jakosci foto. Jest komorka, ma swoja matryce i inne graty, i tego nie zmienie. Moge TYLKO zmieniac app do zapisu foto. W zwiazku z tym zadalem klarowne pytanie:
optymalna app zapisujaca do jpeg

Data: 2019-03-17 14:33:05
Autor: Skylla
aplikacja do fotek

[...]

Nie ma obiektywnie najlepszej aplikacji do aparatu na każdy smartfon. Czasem najlepsze zdjęcia robi zainstalowana fabrycznie apka producenta telefonu, a czasem jakaś inna wyciągnie z twojej matrycy więcej. Musisz albo podać dokładanie model smartfona licząc, że ktoś na nim już to testował (o ile to popularny model), albo sam zainstalować kilka dostępnych aplikacji (np. od google) o ile będziesz mógł je bez roota w ogóle zainstalować.

Data: 2019-03-17 21:16:47
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Skylla w news:q6liag$mda$1sunflower.man.poznan.pl
[...]

pewnie cos w tym jest, ale ja proponuje - zeby jednak isc przed siebie, a nie w kolko - zalozyc, ze przyblizenie sie do optymalnej jakosci foto dla konkretnej komorki zaczne od znalezienia app, ktora dla kazdej komorki zapisuje do jpeg optymalnie, czyli ma zaimplementowany algorytm z mozliwie najlepszymi macierzami kwantyzacji dla barw i jasnosci (chodzi o kanaly rzecz jasna), z mozliwie dobrym probkowaniem koloru przy kompresji (1x1, ew. 2x1).
Moge nazbierac tone apps (tak naprawde mam na oku z dziesiec...) i podejrzec jak wygladaja te macierze i probkowanie. No problem.
ale napisalem:
po lekturach mam na oku z 10 apps, jest soft do testu, ale moze jest inna metoda wynikowa -- > juz istniejaca wiedza wasza .
jak to mowia: zadalem proste pytanie i kto wie, ten wie :) ktos testowal app pod tym katem?

Data: 2019-03-17 14:36:49
Autor: Skylla
aplikacja do fotek
Jedynym pewnym sposobem poprawienia jakości zdjęć jest ich zapis do RAW i potem samodzielne wywołanie (nawet w lustrzankach!) i o tym ci tu już kilka osób napisało. Jest to jednak bardzo pamięcio- i czasochłonne więc robią to zwykle profesjonaliści albo foto entuzjaści.

Data: 2019-03-17 21:16:43
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Skylla w news:q6lihi$nr5$1sunflower.man.poznan.pl
Jedynym pewnym sposobem poprawienia jakości zdjęć jest ich zapis do RAW i potem samodzielne wywołanie (nawet w lustrzankach!) i o tym ci tu już kilka osób napisało.

nie czytales zas co ja napisalem :) w wynikowy raw w komorkach nie bawie sie.

Data: 2019-03-19 10:09:48
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Sun, 17 Mar 2019 21:16:43 +0100, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
nie czytales zas co ja napisalem :) w wynikowy raw w komorkach nie bawie sie.

Próbujesz ozwiązywać swój problem uparcie unikając najlepszego rozwiązania. Chcesz mieć jakość używaj raw. NIE ma innej drogi. Przedstawiasz typowy przykład wpływu uprzedzeń (w tym przypadku do  dużych plików) na  racjonalne rozwiązanie swojego problemu.

--
Marek

Data: 2019-03-19 13:08:12
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek w news:almarsoft.1776373577579800301news.neostrada.pl
[...]

tak.

Chcesz mieć jakość używaj raw.

ale ja chce miec kompresje, moze byc stratna,ale z max dobrym algorytmem tworzacym jpeg. jest mozliwe.

Przedstawiasz typowy przykład wpływu uprzedzeń (w tym przypadku do  dużych plików)

to, ze czegos nie chcesz miec - nie oznacza jeszcze uprzedzen. Oznacza tez umotywowana decyzje. W foto komorkowych nie zamierzam rzezbic finalu z raw, po jaka cholere mi (!) raw? robie np. 10/20 seryjnych foto i co - mam gromadzic wagony foto raw. To jest tylko komorka. Rozmawiamy tylko o komorce. A jesli mozna poprawic jakosciowo jpegi wyborem app - staram sie to zrobic. A ktora app lepiej robi jpegi? Ta, ktora ma lepiej ustawione parametry algorytmu zapisujacego do jpeg. pomijam matryce, pseudoobiektyw, etc.

Data: 2019-03-19 14:40:56
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Tue, 19 Mar 2019 13:08:12 +0100, w <5c90dcc5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Raw to jakieś 30MB, nie jest to jakaś kolosalna wielkość.

[...]

Nie zobaczysz różnicy, no ale chcesz, to szukaj...

Data: 2019-03-19 15:20:51
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:f9s19e1tauek316ujth0j3f8rebtiic3ac4ax.com
Tue, 19 Mar 2019 13:08:12 +0100, w
<5c90dcc5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

jasne, zawsze moglo byc 200

Data: 2019-03-17 22:57:07
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sun, 17 Mar 2019 12:15:52 +0100, w <5c8e2ca0$0$510$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Już hurtowo tłumaczymy -- znajdując algorytm zapisu do jpg o 0,1% lepszy nie
poprawisz jakości zdjęcia. To w ogóle nie rzutuje na jakość otrzymanego pliku.

Zainteresuje się raczej jaka apka najlepiej obrabia zdjęcia z aparatu (bo to
robią, a nie zrzucają proste dane z matrycy).

Problem kompresji do jpg jest absolutnie wtórny i znikomy.

Data: 2019-03-18 09:37:54
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Sun, 17 Mar 2019 22:57:07 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Dlaczego ? Tam sa wspolczynniki rozne, mozna miec plik mniejszy albo lepszy.

Przy starych telefonach mialem wrazenie, ze wlasnie kompresja duzo
szkody wprowadzala.

J.

Data: 2019-03-18 11:33:17
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:oggt8e9udqublhp3i8024eorni5vn77as84ax.com
Sun, 17 Mar 2019 12:15:52 +0100, w
<5c8e2ca0$0$510$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

dlaczego sprowadzasz rzecz do absurdu? skad wziales "0,1%"?  wiesz "o ile %" lepsze foto otrzymasz zmieniajac w aplikacji, w jej algorytmie zapisu do jpeg, macierze kwantyzacji, probkowanie, etc.? znasz te zaleznosci?

Data: 2019-03-18 13:13:16
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Mon, 18 Mar 2019 11:33:17 +0100, w <5c8f7406$0$491$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

dlaczego sprowadzasz rzecz do absurdu? skad wziales "0,1%"?  wiesz "o ile %" lepsze foto otrzymasz zmieniajac w aplikacji, w jej algorytmie zapisu do jpeg, macierze kwantyzacji, probkowanie, etc.? znasz te zaleznosci?

Tak. Niewiele na tym poziomie kompresji.
O ile algorytm nie jest skopany całkowicie, niewiele tu ugrasz.

Data: 2019-03-18 14:55:24
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:782v8eljqtro4imchleotdjc41ahibnenj4ax.com
Mon, 18 Mar 2019 11:33:17 +0100, w
<5c8f7406$0$491$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

przyjmuje do wiadomosci. Ale mam podejrzenia, ze nie do konca masz racje TAK W OGOLE. Soft do badania macierzy kwantyzacji i probkowania (nie tylko w fotkach z komorek) pokazuje ewidentna zaleznosc miedzy/miedzy. Inna sprawa jest to - i moze to masz na mysli -  czy apps do komorek o dobrych macierzach i probkowaniach istnieja, bo moze kazdy pisze apps "takie sobie" i roznia sie tyle co nic w sprawie parametrow kompresji (nazywam najogolniej)... Ja szukam app z max dobrymi macierzami.

Data: 2019-03-17 18:12:31
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-15 o 20:23, 1634Racine pisze:

(po lekturach mam na oku z 10 apps, jest soft do testu, ale moze jest inna metoda wynikowa -- > juz istniejaca wiedza wasza :)

Poczytałem Twoje posty w tym wątku i już wiem o co Ci chodzi. Ustosunkuję się też to Twoich wypowiedzi z tych wątków tutaj - by się nie rozdrabniać.

Moim zdaniem walczysz z wiatrakami. Idąc tą drogą albo nie zyskasz nic, albo jedynie zmiany na poziomie pomiarowym, a nie wizualnym. Jedynym potencjalnym zyskiem(?) jest interpretacja fotografowanej rzeczywistości przez soft. Kompresja JPG zerowa (100/100) lub np 80-90/100 wnosi zmiany na poziomie laboratoryjnym jedynie. No chyba, że o te laboratoryjne różnice Ci chodzi. W takim razie ja wymiękam bo zajmuję się fotografią użyteczną.

A dlaczego tak jest? Obrazowo. Otóż każdy aparat zawsze robi foty w RAW. Potem wbudowany mini-Photoshop konwertuje pliki z RAW do JPG, czy co tam chcesz. I tu jest pole do popisu dla aplikacji: zdjęcia można bardziej lub mniej wyostrzyć, podbarwić, można zastosować większą/mniejszą kompresję świateł i/lub cieni, można w różnym stopniu i różnymi algorytmami odszumiać, można gradienty poprawiać gdy przetwornik jest kiepski. Niektórzy nazywają to różną jakością zdjęć w różnych aplikacjach. Co ciekawe, to samo zdjęcie może być inaczej interpretowane przez użytkowników bo to rzecz gustu. Nie można więc powiedzieć, że aplikacja X zrobi swoją interpretację rzeczywistości lepiej niż Y. Zrobi to inaczej.

Jeśli zmniejszysz kompresję z niewielkiej do zera, to w praktyce stracisz jedynie przestrzeń na karcie oraz szybkość zapisu. W zamian (praktycznie) nie zyskasz nic.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-17 21:40:45
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q6lv68$qs2$1node1.news.atman.pl
[...]

i tu sie mylisz, jak to mowia. Wspomnialem o tych ok 10 apps, ktore w tej chwili mam do dyspozycji i - nie kojarze w tej chwili ktora z nich... skojarze, jak zaczne niedlugo jeszcze raz testowac - zrobilem kiedys testowo foto i "prawie" to samo natywna app, i roznica w jakosci byla wiecej niz znaczna, na korzysc tej app zewnetrznej. Natywna nie ma regulacji jakosci jpeg, czyli robi, co robi, ta zewnetrzna app ma mozliwosc ustawienia, dalem "100% jakosci" -  i, jak wspomnialem, efekt byl oczywisty na korzysc app zewnetrznej. Ten sam plan foto, to samo swiatlo, tylko w natywnej app pikseloza przy powiekszaniu wystepuje o wiele, wiele wczesniej niz dla zewnetrznej app.
jesli chodzi o wage foto: ta lepsza byla troche wieksza wagowo. Bez znaczenia.

Wiec, jesli o mnie chodzi, to algorytm zapisu (macierze kwantyzacji, probkowanie, etc.) app zapisujacej foto w komorkach ma latwo zauwazalne znaczenie.

Kompresja JPG zerowa (100/100) lub np 80-90/100 wnosi zmiany na poziomie laboratoryjnym jedynie.

dla 90% moze i bym sie zgodzil, ale dla 80% to ja bym polemizowal... Zauwaz, ze w ogole foto z komorek to sprawa "delikatna" i dlatego jesli mozna o cos zadbac w tym banalnym pstrykaniu fotek  - to zadbajmy; najlatwiej, majac juz jakas konkretna komorke, zadbac o algorytm kompresji. Tym bardziej, ze jak wspomnialem, te roznice widac faktycznie.

[...]
                        !!!!!
Niektórzy nazywają to różną jakością zdjęć w różnych aplikacjach.

w sumie  - tak.
a ja szukam app z mozliwie najlepszymi matrycami kwant i najlepszym probkowaniem, itd. - od czegos trzeba zaczac.

Co ciekawe, to samo zdjęcie może być inaczej interpretowane przez użytkowników bo to rzecz gustu.

jesli o mnie chodzi, to uwazam, ze szybko wystepujaca przy powiekszeniu foto pikseloza i pozniej wystepujaca - juz daje pojecie wstepne o klasie app zapisujacej.  Niech app najpierw daje godziwa kompresje.

Data: 2019-03-17 22:17:02
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-17 o 21:40, 1634Racine pisze:

[...]

W jaki sposób wywnioskowałeś, że ta znaczna różnica wynika ze współczynnika kompresji a nie z lepsze obróbki RAW?

Jest to oczywiście możliwe. Jeśli np. natywna aplikacja kompresuje 40/100 a apka 90/100 to nic dziwnego. Jednakże nie spotkałem się z tak skrajną kompresją w żadnym Androidzie. Naprawdę nie robi wizualnej różnicy czy masz 90/100 czy 100/100. Spróbuj zapisać jakieś zdjęcie w sofcie na PC w wersji bez kompresji i z niewielką kompresją. Porównaj.

[...]

Ale to nie ma nic wspólnego z kompresją. Przesadna kompresja w JPG tworzy artefakty takie jak tu:

https://goo.gl/images/vhki3z

Artefakty powstają czasem w sporym oddaleniu od obiektu. Być może tego doświadczasz. Nie pokazałeś foty więc nie wiadomo o co chodzi.

jesli chodzi o wage foto: ta lepsza byla troche wieksza wagowo. Bez znaczenia.

....a powinna być zasadniczo większa. Przykładowo w moim aparacie, plik z minimalną kompresją ma 12MB a z ciut większą np. 5MB. Wizualnej różnicy nie dostrzegam.

dla 90% moze i bym sie zgodzil, ale dla 80% to ja bym polemizowal...

To popatrz na to zdjęcie w skali 1:1:

https://drive.google.com/file/d/1sFe2cZ6k6aiq2ibbEiHv6qgMt4ZQUPHz/view?usp=sharing

Ono właśnie ma 80% wg skali Photoshopa.

Tu jest zdjęcie 100/100:
https://drive.google.com/file/d/1ywLVe8kBC8zP2zetVOgSLeM19y1T2NIq/view?usp=sharing

Widzisz zasadniczą różnicę? Poza znaczną różnicą wielkości pliku  ja nie dostrzegam istotnych jakościowych zmian.

[...]

Ale to nie kompresję chodzi moim zdaniem. Porówna zdjęcia z tej samej aplikacji w różnej kompresji.

jesli o mnie chodzi, to uwazam, ze szybko wystepujaca przy powiekszeniu foto pikseloza i pozniej wystepujaca - juz daje pojecie wstepne o klasie app zapisujacej.  Niech app najpierw daje godziwa kompresje.

O klasie app tak, ale nie o kompresji! To są dwa różne aspekty! Destrukcja obrazu zapisana nawet z najmniejszą kompresją będzie nadal destrukcją obrazu. Brak kompresji tego nie naprawi.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-17 22:40:46
Autor: ToMasz
aplikacja do fotek

O klasie app tak, ale nie o kompresji! To są dwa różne aspekty! Destrukcja obrazu zapisana nawet z najmniejszą kompresją będzie nadal destrukcją obrazu. Brak kompresji tego nie naprawi.

Racin, ewentualne problemy z kompresją, niedoskonałością oprogramowania aparatu, wyjdą na kształtach, na ostrych liniach, nie na palecie barwnej, ani dynamice. Tak więc sfotografuj banknot, tak aby było go widać cały w kadrze. Dwoma "programami", tym który daje lepsze fotki i gorsze. wystaw dwa pliki do pobrania - zobaczymy czy też widzimy te problemy które Ty dostrzegasz czy na trzeźwo ich nie widać.

ToMasz

( w dobrym świetle!!!!!)

Data: 2019-03-18 21:26:31
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-17 o 22:40, ToMasz pisze:

barwnej, ani dynamice. Tak więc sfotografuj banknot,

Wtedy kolega faktycznie przestanie mieć problemy z aparatem, bo do pierdla trafi :-D :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-18 22:13:22
Autor: ToMasz
aplikacja do fotek
W dniu 18.03.2019 o 21:26, Marek S pisze:
W dniu 2019-03-17 o 22:40, ToMasz pisze:

barwnej, ani dynamice. Tak więc sfotografuj banknot,

Wtedy kolega faktycznie przestanie mieć problemy z aparatem, bo do pierdla trafi :-D :-D

nie wolno fotografować banknotów? czemu?

ToMasz

Data: 2019-03-17 23:18:10
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q6mdgn$8mj$1node1.news.atman.pl
[...]

i tak to potraktowalem. jako mozliwe. dostepu do (opisu) algorytmu obrobki raw - nie mam... Cos trzeba zalozyc. Poza tym: jednak ta zewnetrzna app (z ustawieniem "100%" jakosci jpeg) dala przy tym samym powiekszeniu znaczaco mniejsze ARTEFAKTY *) niz natywna. Wiec zalozylem, ze jesli cos obstawiac, to kompresje.

*)
sorry, myslalem o matrycy akurat w tym momencie, stad w poscie "pikseloza",a nie artefakty.

Jeśli np. natywna aplikacja kompresuje 40/100 a apka 90/100 to nic dziwnego. Jednakże nie spotkałem się z tak skrajną kompresją w żadnym Androidzie.

tez tak sadze.

Naprawdę nie robi wizualnej różnicy czy masz 90/100 czy 100/100.

cos takiego chyba napisalem w innym poscie...
80 juz moze robic... W zwyklym irfan bierzesz jpeg-foto 100%, 90% i 80%  - powiekszasz iles tam razy kazde foto i te sama zawartosc kadru (powiekszonego) przeklikujesz: wersje 100/wersje 90 -- > dopiero przy naprawde duzym powiekszeniu zobaczy sie "ruch" artefaktowy,  przeklikujac zas wersje 100/wersje 80 -- > widac "ruch artefaktowy"  juz przy mniejszym powiekszeniu. To tak na szybko i na pierwszej lepszej foto. Dla mnie 80% "poziom kompresji" to juz za duzo. W sumie.

btw: jpeg-foto 100% zrobilem z png, powiekszam i powiekszam do max detalu i ..... nie widze roznicy.

[...]

wyjasnilem wyzej zagalopowanie. Tak, chodzi o artefakty.

[...]

alez porownalem. W tej zewnetrznej app, ktora w przeciwienstwie do natywnej, ma ustawienie "poziomu kompresji", bralem 100% i jakas mniejsza wartosc (w zasadzie - kilka wartosci, krokowo)  -- > ewidentna roznica "artefaktowa". Do licha, wiem nad czym deliberuje, cudow z komorki nie wycisnie sie, ale jesli najprostsze przymierzenie pokazuje, ze "poziom kompresji" do jpega znaczaco roznicuje foto co najmniej w sprawie artefaktow, jesli wiadomo, ze to akurat dotyczy kwantyzacji,probkowania i ze roznie jest to w app zaprogramowane - to warto chocby o te kwantyzatory i probkowanie zawalczyc.
czyli miec app, ktora optymalnie ma to ustawione. A zbadac, jak te akurat parametry ma ustawione app nie jest trudno: jest prosty soft, wart akurat tego poziomu fotografowania :)
w sumie, to moje pytanie bylo tej natury: macie app zapisujaca w komorkach. czy natywna wymienialiscie? dlaczego? idac za tymi app, ktore reguluja poziom kompresji jpeg? ktora najlepiej wypada? itp,itd. Ale czuje, ze musze jednak potestowac "na piechote" te apps, ktore zebralem,a tu i tam opisywane sa jako calkiem calkiem (co-by-to-nie-znaczylo).

[...]

wyjasnilem moj galop myslowy: tak, tak chodzi mi o kompresje, ARTEFAKTY.

Data: 2019-03-18 21:44:44
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-17 o 23:18, 1634Racine pisze:

[...]

To zrób teraz zdjęcie tą lepszą apką i zapisz z jakością 90. Pewnie żadnej wizualnej różnicy nie będzie :-)

Naprawdę nie robi wizualnej różnicy czy masz 90/100 czy 100/100.

cos takiego chyba napisalem w innym poscie...
80 juz moze robic...

Na innej grupie przytoczyłem test z Photoshopa wykazujący coś innego niż piszesz. Jeśli chcesz, to znów to zrobię dla Ciebie. Różnica będzie zerowa a plik 5MB vs 12 MB.

Przypuszczam, że może chodzić o coś innego - tego z kolei nie sprawdzałem. W Programie A jakość 80% może być odpowiednikiem 40% w innym. Ja bym to zweryfikował po wielkości pliku, lecz nie chce mi się bawić w instalowanie przeróżnych aplikacji. Jeśli chcesz, to wykonaj taki test.

[...]

Korzystałem kiedyś z Irfan. Pożegnałem się z tym softem ze względu na jego jakość. Przeszedłem na Acdsee do katalogowania i Photoshopa do edycji.

[...]

Chyba to jednak nie to. Stawiam na różnicę w intepretacji poziomu kompresji przez różne apki. Tak jak wyżej napisałem - spróbuj porównać wielkości skompresowanych plików by ustalić rzeczywisty poziom kompresji. Innego testu nie potrafię wymyślić.

Zresztą nie wiem czy jest sens się bawić. Jeśli uznajesz, że aplikacja X robi lepsze foty niż Y, to nie ma sensu zastanawiać się nad kompresją lecz brać X.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 09:15:52
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Mon, 18 Mar 2019 21:44:44 +0100, w <q6ovvu$78l$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

Korzystałem kiedyś z Irfan. Pożegnałem się z tym softem ze względu na jego jakość. Przeszedłem na Acdsee do katalogowania i Photoshopa do edycji.

Irfan nie jest zły, ale algorytmy jpg trochę tam kuleją, co mogę potwierdzić.

Kiedyś usiłowałem zapisać jpga z wklejoną datą -- no nie dało się tego zrobić
dobrze, fragment z datą zmieniał kolor.

Data: 2019-03-19 14:02:31
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:g7919ehq3f1j1ip4og0kev0hhmt0elrr2u4ax.com
[...]

masz na mysli "wstaw tekst > wstaw date"? u mnie dziala ok, od lat, korzystam z tego czesto.
moze "operacja" kulala, a nie sam algorytm zapisu do jpega?

Data: 2019-03-19 15:51:01
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik "1634Racine"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c90e93c$1$494$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

jpeg z natury zrobi to kiepsko.
Taki wyraznie kontrastowy tekst po kompresji bedzie wplywal na otoczenie, a otoczenie na tekst.

J.

Data: 2019-03-19 17:47:05
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 09:15, radekp@konto.pl pisze:

Irfan nie jest zły, ale algorytmy jpg trochę tam kuleją, co mogę potwierdzić.

Oczywiście, nie jest zły, jest w mojej opinii toporny - nie szanuje detali zdjęć. Chodziło mi o konkretne zastosowanie: dla osób zajmujących się fotografią, nawet amatorsko. Zazwyczaj osoby z tego grona widzą więcej. Przypuszczam, że przeciętny zjadacz chleba nie zwróciłby uwagi na to, co autor wątku opisuje.

Ja z kolei nie mogę sobie pozwolić na to, że zmienię ciutek kompresję i fota wygląda jak rozjechana traktorem na polu.

Były też dziwne zmiany kolorystyki po zmianie trybów z 16->8bitów. Nie, to pomyłka. Doceniam autora aplikacji za wysiłek, ale nie...

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 12:49:54
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q6ovvu$78l$1node2.news.atman.pl
[...]

byc moze nie bedzie. Tym bardziej prawdopodobne, im lepsze parametry sa dla "jakosci 100%".

[...]

o to chodzi. Zakladajac, ze przy rozmowie o jakosci ograniczy sie tylko do macierzy kwantyzacji/probkowania, to jasne, ze apps maja chocby to inaczej poustawiane dla "wlasnych 100% jakosci".
ja w gruncie rzeczy szukam w tej sprawie optymalnej app.

W zwyklym irfan bierzesz jpeg-foto 100%, 90% i 80%
[......]
Korzystałem kiedyś z Irfan. Pożegnałem się z tym softem ze względu na jego jakość.

btw:
pomijajac fakt oczywistych roznic klas tych softow (rozne zaawansowanie )  - co takiego, jesli juz irfan ma jako funkcje, ma jako kiepska funkcje? (pomijam temat o tym, czego irfan nie ma :)
(w codziennych drobiazgach uzywam irfan i dla prostych spraw - nie sadze, zeby byl kiepski)

Data: 2019-03-19 17:58:43
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 12:49, 1634Racine pisze:

byc moze nie bedzie. Tym bardziej prawdopodobne, im lepsze parametry sa dla "jakosci 100%".

Tak, ale nie fiksuj się na tym 100%. Jeśli chcesz prawdziwe 100% to zapisuj w innych formatach bez kompresji. Duży plik nie znaczy, że będzie bez artefaktów. Wiele zależy od aplikacji a mniej od nieznaczne (typu 80/100) kompresji. Nie badaj też pojedynczych pikseli lecz patrz na fotę jako całość w pożądanej wielkości. Np. wyostrzanie tworzy zazwyczaj aureolę wokół obiektu ale na monitorze cała fota mimo to wygląda super.

ja w gruncie rzeczy szukam w tej sprawie optymalnej app.

No więc właśnie. Skup się na app a nie na kompresji.

[...]

Ja zaobserwowałem duże zmiany w jakości JPG w zależności od stopnia kompresji. Zmieniasz trochę, a dostajesz dużo. Po drugie konwersja z 16 bitów na 8 dawała dziwne kolory czasem. Trzecia rzecz - nieposzanowanie dla osadzonego profilu kolorów. Np. mój aparat robi foty w aRGD (i tego wymagam bo moje całe środowisko i sprzęt to aRGB) a po przekształceniach w Irfan dostawałem nie wiadomo co - RGB.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 22:47:25
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q6r745$8tt$1node2.news.atman.pl
[.........]
ja w gruncie rzeczy szukam w tej sprawie optymalnej app.
No więc właśnie. Skup się na app a nie na kompresji.

czyli nie skupiac sie na kompresji (najlatwiej) & zapewne nie na probkowaniu (najlatwiej), a na app.
Czyli na czym?

Data: 2019-03-19 23:06:00
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Tue, 19 Mar 2019 22:47:25 +0100, w <5c91637e$0$487$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

czyli nie skupiac sie na kompresji (najlatwiej) & zapewne nie na probkowaniu (najlatwiej), a na app.

Na tym czy ładnie wyostrza, czy dobrze balansuje biel...
Ogólnie jak ktoś chce coś więcej od zdjęcia, to sięga przynajmniej po kompakta.
Są one nawet mniejsze od telefonu wielkości patelni...

Data: 2019-03-19 23:57:46
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:tqp29edi24ehc09ch21trk1po9j79cn8mk4ax.com
Tue, 19 Mar 2019 22:47:25 +0100, w
<5c91637e$0$487$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

dziekuje za podpowiedz.
(jesli te warunki nie sa spelnione - a to golym okiem widac - to wiadomo co robimy z app. dla mnie wazny jest tez algorytm majacy zrodlo w matrycach chocby i o to pytalem, przeciez nie chcialem gadac o tzw wszelkich aspektach foto cyfrowej ze szczegolnym uwzglednieniem wykonywania jej komorkami. kropa)

Ogólnie jak ktoś chce coś więcej od zdjęcia, to sięga przynajmniej po
kompakta. Są one nawet mniejsze od telefonu wielkości patelni...

ale temat jest o komorkach. przykra sprawa moze, ale innej propozycji nie mam.

Data: 2019-03-20 00:22:18
Autor: LordBluzg(R)
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 23:57, 1634Racine pisze:

Ogólnie jak ktoś chce coś więcej od zdjęcia, to sięga przynajmniej po
kompakta. Są one nawet mniejsze od telefonu wielkości patelni...

ale temat jest o komorkach. przykra sprawa moze, ale innej propozycji nie mam.

Bo masz "nerdowskie" zacięcie (używanie czegoś niezgodne z przeznaczeniem).
Aparat w telefonie, został stworzony tylko po to, żeby wykonać zdjęcie do kontaktu. Takie było podstawowe założenie przeznaczenia. To że wyewoluował, to sprawka nacisku konsumenta na producenta a nie konkurencja czy próba zastąpienia typowego aparatu. Generalnie szukasz dziury w całym zamiast sięgnąć po gotowe rozwiązania. OK masz prawo ale nigdy nie będziesz zadowolony :)

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-03-22 21:19:01
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 22:47, 1634Racine pisze:

czyli nie skupiac sie na kompresji (najlatwiej) & zapewne nie na probkowaniu (najlatwiej), a na app.

Dokładnie tak!

Czyli na czym?

Tu koledzy może podpowiedzą. Dla mnie w smartfonie byłaby bardziej użyteczna maszynka do golenia niż aparat fotograficzny :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-23 03:52:07
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q73fvm$r0l$3node1.news.atman.pl
[...]

skoro "dokladnie tak!" - to moze warto wiedziec dlaczego "dokladnie tak!". Bo moze "dokladnie nie!".

Dla mnie w smartfonie byłaby bardziej użyteczna maszynka do golenia niż aparat fotograficzny :-)

dla Ciebie moze tak, a tymczasem pozostalym rozdano proste ap. foto i fotografowanie trafilo pod strzechy, i dlaczego to ma byc zle, skoro jest ciekawe? poza tym swiatowa "uliczna fotografia" jest dzisiaj - w swoich najlepszych foto - na b. wysokim poziomie, wielu ludzi zobaczylo, ze robi fotki NIE GORSZE od ikonicznych juz fotoreporterow i ze w ogole mozna to robic bez kompleksow na tym poziomie. Aparaty foto w komorkach to dobra sprawa. Z jednej strony. Z drugiej: nagle porobily sie miliony Japonczykow na wycieczkach, bez przerwy komory w lapach i jak nie grzebanie w fb, to pstrykanie byle czego i na to juz patrzec sie nie da. A bedzie jeszcze gorzej.

Data: 2019-03-24 00:29:05
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sat, 23 Mar 2019 03:52:07 +0100, w <5c959f5f$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

No dałeś do pieca :)))
Skąd ci takie rzeczy przychodzą do głowy?

Data: 2019-03-25 01:36:11
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:k8gd9e9atbua9tq7a9nb1nrm7i49p9v79p4ax.com
Sat, 23 Mar 2019 03:52:07 +0100, w
<5c959f5f$0$501$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

a bo ja wiem. pewnie zakamarki podswiadomosci. a nad tym nie panujesz.

Data: 2019-03-25 11:04:58
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
A tak BTW. to OpenCamera ma możliwość zapisu w png, jpg, dng, a nawet w jakimś
WebP.

Data: 2019-03-25 14:21:16
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:ct9h9eh03mp6imh2br0bdqbs43ibm5f7604ax.com
A tak BTW. to OpenCamera ma możliwość zapisu w png, jpg, dng, a nawet w
jakimś WebP.

jest jedna z tych wspomnianych przeze mnie "ok. 10", ktora ma byc testowana.

Data: 2019-03-24 14:40:22
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-23 o 03:52, 1634Racine pisze:

skoro "dokladnie tak!" - to moze warto wiedziec dlaczego "dokladnie tak!". Bo moze "dokladnie nie!".

Już częściowo odpowiedziałem na pytanie. Cytuję:

[...]

Takich aspektów jest mnóstwo. Nie sposób je wymienić. Aplikacja A może być lepsza od B ponieważ:

- Może dawać lepsze wyostrzenie a użytkownik może to właśnie doceniać (albo i nie).
- Może podbijać kolory, co, jak zauważyłem, zdecydowanej większości oglądaczy podoba się.
- Może inaczej dokonywać kompresji do 8-bitów. Krzywych kompresji można wymyślać sobie nieskończenie wiele. W aplikacjach zazwyczaj niewiele można zmieniać więc zdany jesteś na wizję autora aplikacji w tym zakresie.
- Odszumianie może przebiegać zupełnie inaczej. Np. jedna aplikacja może robić to po całości a inna tylko tak, gdzie jest to potrzebne - czyli w cieniach. W przypadku 1 nastąpi utrata ostrości.
  - Aplikacja może wprowadzać lub nie sztuczną głębię ostrości. Przy zdjęciach portretowych fajna rzecz.

Szczerze mówiąc - nie chce mi się o tym wszystkim pisać. Można z tego zrobić wykład na wiele dni, jeśli nie dłużej. Na zachodzie  powszechnie zaczęto stosować (u nas prawie wcale) aplikacje w postaci:

https://helpx.adobe.com/pl/photoshop/using/mobile-apps.html

lub innych znanych firm. Na urządzeniu mobilnym możesz wtedy samodzielnie decydować o każdym aspekcie przetwarzania zdjęć. Poczytaj sobie w sieci jak ludzie tego używają.

Gdy zaczniesz się bawić w przetwarzanie zdjęć, to zrozumiesz jak bardzo jest to skomplikowany proces, jak ogromnie dużo wariantów tej samej fotki można uzyskać i odkryjesz, że stopień kompresji, z którym walczysz, to zabranie się do tematu od dupy strony więc można to sobie w zasadzie odpuścić.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-25 02:12:25
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q781c7$48b$1node1.news.atman.pl
[................]
stopień kompresji, z którym walczysz, to zabranie się do tematu od dupy strony więc można to sobie w zasadzie odpuścić.

w zasadzie nie.
dlaczego:
*w* *zasadzie* z kazda sprawa odpuszczona przez app mozna potem powalczyc obrobkowo (poza komora), z niezlym/ciekawym efektem przekuwac niedorobki na dorobki.
Ale: jesli przy powiekszeniu zaatakuja efekty kompresji, np. artefakty i to stosunkowo wczesnie (stopien powiekszenia), to robi sie mogila. stad problem algorytmu kompresji. Dla FOTOGRAFII to, o czym piszesz, to sprawy istotne, ale dla foto KOMORKOWEJ, ktora ja nie zastepuje FOTOGRAFII, problem widze w miejscu innym, najprostszym, w degradacji z powodu kompresji (oczywiscie: zakladam, ze matryca i wszystkie graty dzialajace w aparacie sa jakie sa i zmianie nie podlegaja).
ja nie chcialem rozwijac tutaj problemu FOTOGRAFII, jeno problem degradacji przez kiepskie ustawienia matryc dla dwoch kanalow i kiepskiego probkowania. Dla foto KOMORKOWEJ to wlasnie chce miec na optymalnym poziomie, a z reszta - w tego rodzaju foto - to ja sobie poradze.

btw:
co do helpx.adobe.com  - fajnie, ze mozna w komorce obrabiac foto, ale W KOMORCE, to mnie na cholere potrzebna obrobka w PS, czy w lightroom. W komorce nie jest mi potrzebny lightroom; jesli juz, to wystarczy to, co ma np. ZDJECIA w samsungu, czyli: przyciac/poprawa dziury/biel/czern/...  i takie tam, i mozna pchnac foto w whatsapp :) A jesli foto jest warta tego, to obrobka w laptopie.

Data: 2019-03-25 22:15:34
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-25 o 02:12, 1634Racine pisze:

[...]

Powiem tak - za dużo fot przetwarzałem by nie wiedzieć co zrobić, gdy napotykam na powyższe problemy. Owszem, możesz próbować walczyć z tym, co niewiele da a przy okazji będzie miało niewygodne skutki uboczne w postaci wielkości plików.

Jak to mawia wieszcz narodowy: róbta, co chceta :-)

co do helpx.adobe.com  - fajnie, ze mozna w komorce obrabiac foto, ale W KOMORCE, to mnie na cholere potrzebna obrobka w PS, czy w lightroom.

Właśnie o tym pisałem: w PL to bardzo mało popularne.

[...]

Chyba warta degradacji: wtedy rzeczywiście na laptopie :-) Np. używam na co dzień MacBook'a Pro lecz foty przetwarzam na normalnym kompie z normalnymi monitorami, które dają się skalibrować.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-26 17:14:20
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q7bgdo$hpn$1node1.news.atman.pl
[..................]
[...]

no oczywiscie, jak pro, to pro :)
btw:
ja w kolorze nie robie w ogole. tylko cz-b. a chocby *wstepna* operacja -- >
*zaawansowane* sprowadzanie do skali szarosci [czyli nie klawisz i gotowe],
to z uwagi na laptop odbywa sie mniej banalnie, najkrocej: wersje, 3-4. Jest
ok.

Data: 2019-03-27 01:37:57
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-26 o 17:14, 1634Racine pisze:

[...]

Tak na marginesie: fotografia b/w jest znacznie trudniejsza od kolorowej. Jeśli zrobiłbyś fotkę trzech kolorów: RGB (0A0A0A) zawierającą różne kształty, to po zwykłej konwersji na b/W otrzymasz jednolite szare tło. Dlatego sporo trzeba się napracować przy konwersji na b/w z koloru by otrzymać dobry rezultat.Trzeba wiedzieć, co się chce zaakcentować w danym ujęciu i w zależności od decyzji - odpowiednio przetwarzać. W przeciwnym razie, Twoje zdjęcia będą jedynie ok i nic więcej.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-27 23:29:38
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q7egla$h5h$1node1.news.atman.pl
[..........]
Tak na marginesie: fotografia b/w jest znacznie trudniejsza od kolorowej.

mocne zdanie

Data: 2019-03-27 23:52:35
Autor: LordBluzg(R)
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-27 o 23:29, 1634Racine pisze:
Marek S w news:q7egla$h5h$1node1.news.atman.pl
[..........]
Tak na marginesie: fotografia b/w jest znacznie trudniejsza od kolorowej.

mocne zdanie

Przebij je i podaj jakim "telefonem" robisz fotki :D

Data: 2019-03-19 09:13:04
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sun, 17 Mar 2019 23:18:10 +0100, w <5c8ec7ae$0$487$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Może ta natywna jest po prostu lichą apką, gdzie zbyt mocno postawiono na
kompromis.
Ale każda "normalna" apka nie da widocznej różnicy między 95% a 100%.

No może jak powiększysz jakiś miniaturowy szczegół, to dostrzeżesz różnicę.
Ale jeżeli masz takie plany, to dowolna małpka z zoomem da obraz wielokrotnie
lepszy efekt niż szukanie apki na andka.

Data: 2019-03-19 13:33:05
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:uv819e5sg3746hsp0u7d1mn12en75p6got4ax.com
Sun, 17 Mar 2019 23:18:10 +0100, w
<5c8ec7ae$0$487$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

mysle, ze tak dokladnie jest. Bo juz jedna z tych app zewnetrznych przy ustawieniu "100% jakosci" robi lepsze foto chocby dlatego, ze tak samo powiekszane, jak foto  z natywnej app, daje o wiele, wiele mniejsze artefakty. Chocby dlatego.

Ale każda "normalna" apka nie da widocznej różnicy między 95% a 100%.

oczywiscie masz racje.

Data: 2019-03-19 09:59:09
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Fri, 15 Mar 2019 20:23:39 +0100, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
Nawet jesli foto ma rozszerzenie png (na przyklad), to tak naprawde jest to
jpeg.

Nie. PNG to jest format bezstratny.

--
Marek

Data: 2019-03-19 13:40:38
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek w news:almarsoft.3203790472606551021news.neostrada.pl
[...]

ale o tym, to juz w gazetach codziennych pisali.
chodzilo mi o to, ze z tego co czytalem [napisalem o tym w innym poscie], to jest to rodzaj "lekkiego" oszustwa, pisza, ze app robi png, foto ma rozszerzenie png, ale tak naprawde, to jest to zapisane  za pomoca bibliotek jpeg. Jak rozszerzenie png wytrzymuje strukturalny jpeg - nie wiem. Ta info o "przekrecie" png byla na dobrym portalu, tlumaczyli to sprawa api, programistyczna, ale nie pamietam szczegolow. ale tez chetnie przeczytam wiarygodny (bardziej) txt o tym, ze to urban legend.

Data: 2019-03-19 15:55:11
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik "1634Racine"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c90e93c$0$494$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W obrazkach jest odpowiedni znacznik na poczatku.
Wiec moze sie nazywac .png, a jak software zechce zajrzec, to zobaczy, ze to jpeg, lub odwrotnie.

Ale przy zapisie powinien sie spytac jak zapisac ... no chyba, ze ktos podal, ze zapisac do nazwa.png, i  mysli, ze bedzie w formacie png.

Akurat w telefonach to czesto jeszcze trudno rozszerzenie pliku zmienic.

J.

Data: 2019-03-19 18:09:46
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 15:55, J.F. pisze:

W obrazkach jest odpowiedni znacznik na poczatku.
Wiec moze sie nazywac .png, a jak software zechce zajrzec, to zobaczy, ze to jpeg, lub odwrotnie.

Sprostowanie: ostrożnie z uogólnianiem. Soft nie ma obowiązku analizowania struktury pliku by odgadnąć prawdziwy format. Np. Photoshop wywala błąd typu "not a PNG file" gdy próbujesz przemycić JPG pod rozszerzeniem PNG. Tymczasem ACDSee otworzy go.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 22:17:45
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q6r7os$9fs$1node2.news.atman.pl
[...]

tak na szybko: jpeg-owi zmienilem rozszerzenie na png

Irfan zauwaza to, proponuje zmiane na prawidlowe rozszerzenie, jesli nie chcesz - otwiera "png".
fastStone - otwiera od razu
gimp - od razu
Inpaint - NIE  OTWIERA
Lightroom  - otwiera
PhotoFiltre  - NIE OTWIERA
   PS  (stara wersja) - NIE OTWIERA
Zoner Editor  - otwiera

Data: 2019-03-20 16:11:14
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Tue, 19 Mar 2019 22:17:45 +0100, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
tak na szybko: jpeg-owi zmienilem rozszerzenie na png
Irfan zauwaza to, proponuje zmiane na prawidlowe rozszerzenie, jesli nie chcesz - otwiera "png".

Rozszerzenie pliku nie ma znaczenia. Programy identyfikują typ danych (pliku) po magic a nie rozszerzeniu.

--
Marek

Data: 2019-03-20 19:19:59
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek w news:almarsoft.626021852020068402news.neostrada.pl
[...]

nie ma znaczenia, ze szczegolnym uwzglednieniem plikow jpeg, ktore z
dorobionym rozszerzeniem png nie zostaly otwarte przez niektore softy *windowsowe*  [ lista we wczesniejszym moim
poscie]  :) :)

Data: 2019-03-21 20:21:24
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-20 o 16:11, Marek pisze:

Rozszerzenie pliku nie ma znaczenia. Programy identyfikują typ danych (pliku) po magic a nie rozszerzeniu.

A moje i 1634Racine testy nie są przekonujące? :-D
A może Photoshop jest tak niszowy, że nie warto się nim przejmować? :-D :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 18:03:21
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 13:40, 1634Racine pisze:

ale o tym, to juz w gazetach codziennych pisali.
chodzilo mi o to, ze z tego co czytalem [napisalem o tym w innym poscie], to jest to rodzaj "lekkiego" oszustwa, pisza, ze app robi png,

Nie śledziłem tematu ale wydaje mi się on nieco nierzeczywisty. Przynajmniej ja nie potrafiłbym przemycić JPG w postaci PNG. Potrafiłbym natomiast zapisać natywny JPG ze wszystkimi efektami kompresji do postaci PNG.

Czy mógłbyś zapodać link?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 18:06:30
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q6r7cr$98j$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Marku, bierzesz plik JPG i zmieniasz rozszerzenie na PNG.
Myslisz, ze ktos sie zorientuje ?

Bierzesz program graficzny, wpisujesz nazwa.png, ale wybierasz rodzaj jpg.

itp, etc.

Trudne moze byc tylko w smartfonach, ktore zapisuja plik pod domyslna nazwa i nie ma na to wplywu.

J.

Data: 2019-03-19 20:26:27
Autor: LordBluzg(R)
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 18:06, J.F. pisze:

[...]

Irfan pluje że to jpg :] i pyta czy zmienić rozszerzenie :P

Data: 2019-03-21 20:23:18
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 18:06, J.F. pisze:

Bierzesz program graficzny, wpisujesz nazwa.png, ale wybierasz rodzaj jpg.

Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy. Irfan wywali komunikat. Część softów otworzy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-22 00:59:35
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Thu, 21 Mar 2019 20:23:18 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 2019-03-19 o 18:06, J.F. pisze:

Bierzesz program graficzny, wpisujesz nazwa.png, ale wybierasz rodzaj jpg.

Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy.

Ale zapisze :-P

J.

Data: 2019-03-22 21:21:49
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-22 o 00:59, J.F. pisze:

Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy.

Ale zapisze :-P

Nie ma takiej opcji.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-23 12:50:16
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Fri, 22 Mar 2019 21:21:49 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 2019-03-22 o 00:59, J.F. pisze:
Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy.
Ale zapisze :-P

Nie ma takiej opcji.

No to nie wiem - chwalic za konsekwencje, czy ganic za brak
uniwersalnosci :-)

Jak wybierzesz przy zapisie typ jpeg, i wpiszesz nazwe pliku
"obraz.png", to co powstanie - obraz.png.jpg ?

J.

Data: 2019-03-23 15:34:49
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-23 o 12:50, J.F. pisze:

No to nie wiem - chwalic za konsekwencje, czy ganic za brak
uniwersalnosci :-)

Jak wybierzesz przy zapisie typ jpeg, i wpiszesz nazwe pliku
"obraz.png", to co powstanie - obraz.png.jpg ?

Dokładnie tak. Ale w międzyczasie znalazłem obejście jak zapisać w błędnym formacie. Da się, choć trzeba się trochę nakombinować. Przy zwykłym workflow nawet do głowy mi nie przyszło tak naginać UI by przepuścił świadomą destrukcję.

Czy taka cecha to uniwersalność? Równie dobrze można powiedzieć, że samochody są uniwersalne bo można podejść do nich i np. pociąć opony. Da się, ale jaka z tego korzyść dla właściciela pojazdu?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-23 15:45:35
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Sat, 23 Mar 2019 15:34:49 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

Program powinien umozliwic zapisanie pod dowolna nazwa pliku.
Domyslnie zaproponowac dobrze, ale pozwolic zmienic na dowolna.
Moze chce "obraz", "obraz.", czy np "obraz.jpeg", albo "obraz.img".

Równie dobrze można powiedzieć, że samochody są uniwersalne bo można podejść do nich i np. pociąć opony. Da się, ale jaka z tego korzyść dla właściciela pojazdu?

Raczej beda takie, ze skrecisz w prawo, a tu sie nie da, bo jest
zakaz. Albo wcisniesz gaz, a tu nic - bo juz jedziesz z maksymalna
dopuszczalna predkoscia.

J.

Data: 2019-03-24 00:30:05
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sat, 23 Mar 2019 15:45:35 +0100, w <16ebezvzl3qcq.d6nw830dtddq.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Domyslnie zaproponowac dobrze, ale pozwolic zmienic na dowolna.
Moze chce "obraz", "obraz.", czy np "obraz.jpeg", albo "obraz.img".

Nie wiem po co, ale możesz to spokojnie zrobić chyba w każdym programie.

Data: 2019-03-24 14:43:30
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-23 o 15:45, J.F. pisze:

Raczej beda takie, ze skrecisz w prawo, a tu sie nie da, bo jest
zakaz. Albo wcisniesz gaz, a tu nic - bo juz jedziesz z maksymalna
dopuszczalna predkoscia.

To może inaczej: pokaż realną korzyść jaką uzyskasz zapisując plik JPG w postaci np. TIFF czy TXT lub INI.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-25 07:57:11
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Sun, 24 Mar 2019 14:43:30 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

nie o to chodzi. Program ma podpowiedziec nazwe pliku, ale pozwolic
wpisac dowolna. A nie jakies utrudnienia wprowadzac :-)

Moze potrzebuje splash.ini do innego programu, moze chce notatnikiem
utworzyc ustawienia.ini, a nie ustawienia.txt.

Nawiasem mowiac - Windows jakos poszlo za reszta, mozna wylaczyc
pokazywanie rozszezen, a wtedy nie da sie nawet zmienic.

J.

Data: 2019-03-25 22:22:14
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-25 o 07:57, J.F. pisze:

[...]

Jestem innego zdania. Wiele ludzi nie wie pod co są rozszerzenia więc z czystej niewiedzy może popełniać błędy. Nadawanie innych rozszerzeń niż wymagane przez aplikację, powinno być dostępne tylko dla fachowców. I tak właśnie jest.

Nawiasem mowiac - Windows jakos poszlo za reszta, mozna wylaczyc
pokazywanie rozszezen, a wtedy nie da sie nawet zmienic.

.... i ta opcja nie bez kozery jest domyślnie włączona (włączona - bo nazywa się "Ukryj Rozszerzenia ..."). Czyli nie tylko ja forsuję to podejście.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-26 17:03:18
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q781i3$48b$2node1.news.atman.pl
[...]

mozna - majac jpeg z komory - obrabiac do skutku jpeg :) ale mozna sprobowac tiff.

Data: 2019-03-27 01:42:26
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-26 o 17:03, 1634Racine pisze:

[...]

Tu się pogubiłem. Co niby można obrabiając JPG do jakiego skutku? Jaki ma to związek z tematem?

Jeszcze raz, jaka jest korzyść z zapisania np. JPG w postaci pliku z innym rozszerzeniem? Np. x.INI?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-27 23:29:39
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q7egtl$h5h$2node1.news.atman.pl
[...]

ja pisze o jpg -- > png poprzez konwersje,  Ty - o zmianie rozszerzenia, tylko.  Czyli misunderstanding

Data: 2019-03-28 10:27:07
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Wed, 27 Mar 2019 23:29:39 +0100, w <5c9bf962$1$502$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

ja pisze o jpg -- > png poprzez konwersje,  Ty - o zmianie rozszerzenia, tylko.  Czyli misunderstanding

A wracając do tematu to znalazłeś coś? :)

Data: 2019-03-19 22:17:47
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q6r7cr$98j$1node2.news.atman.pl
[...]

pisalem o linku w tej sprawie  -  sorry,ale jest nieobecny. Gdy czytalem o "jpeg w png" dla komorek, staralem sie dobrze fakt zapamietac, bo tu i tam czytam o png robionych komorkami, a tu nagle infoklops, ze tak naprawde w apps nic z tego. Ale, jak wspomnialem w innym poscie: chetnie poczytam, ze to bzdura i sa apps, ktore robia PRAWDZIWE png.

Data: 2019-03-19 22:54:12
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Tue, 19 Mar 2019 22:17:47 +0100, w <5c9161ae$1$490$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Ale PNG będzie ważył te 30MB, które są dla ciebie kosmiczne...

Data: 2019-03-20 00:08:45
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:d3p29edjc0dgds5h9jo84ork89gbr2bqnv4ax.com
Tue, 19 Mar 2019 22:17:47 +0100, w
<5c9161ae$1$490$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

ale pilujesz... :)
myslisz, ze foto mniej wiecej 3000x2500 wazace w jpeg 3.5 MB, byloby w png =
mniej wiecej 30 MB?

Data: 2019-03-20 10:04:15
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Wed, 20 Mar 2019 00:08:45 +0100, w <5c917682$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

ale pilujesz... :)
myslisz, ze foto mniej wiecej 3000x2500 wazace w jpeg 3.5 MB, byloby w png > mniej wiecej 30 MB?

Tak, bo tyle ważą moje fotki w DNG, a to jest skompresowana bitmapa (czyli
odpowiednik PNG) :)

No może trochę mniej, bo 30MB to jest dla fotek ok. 4000x3000.

Zdjęcia niestety fatalnie się kompresują.

Zresztą sam możesz sprawdzić aplikacją np. OpenCamera.

Data: 2019-03-20 10:40:15
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik "1634Racine"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c917682$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jakos tak.
Wzialem jpg 1MB, zapisalem jako png - i juz wyszlo 5MB. Zapisalem jako bmp - 10MB.

Po prostu musisz sobie kupic karte 128GB, skoro chcesz dobre fotki :-)

J.

Data: 2019-03-20 03:05:25
Autor: przemek.jedrzejczak
aplikacja do fotek
jestescie trollowani :-)

przeczytajcie jeszcze raz pytanie:

Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

ale co za peszek zapomnial napisac dla jakiego telefonu :-)

Skylla prawidlowo go rozpoznala ale wy nadal sie produkujecie:

[...]

i to jest prawdidlowa odpowiedz

Data: 2019-03-20 11:12:38
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1fb47de9-cdd5-4ceb-8a46-2e76892ec5a3@googlegroups.com...
jestescie trollowani :-)
przeczytajcie jeszcze raz pytanie:
Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?
ale co za peszek zapomnial napisac dla jakiego telefonu :-)

No jak to do jakiego ? Z androidem przeciez, bo ajfona poprawiac nie trzeba, a inne wyginely :-)

[...]

I po co sie produkujesz - kolega o tym wie

Data: 2019-03-20 03:20:45
Autor: przemek.jedrzejczak
aplikacja do fotek
-- No jak to do jakiego ? Z androidem przeciez, bo ajfona poprawiac nie trzeba, a inne wyginely :-)

tak i wszystkie maja takie same matryce/obiektywy no litosci :-)

Data: 2019-03-20 13:21:14
Autor: LordBluzg(R)
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-20 o 11:05, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
jestescie trollowani :-)

przeczytajcie jeszcze raz pytanie:

Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

ale co za peszek zapomnial napisac dla jakiego telefonu :-)

Już mu to napisałem w innym temacie, jak pytał o wzmocnienie dla "media" co jest akurat bardzo istotne. Pewnie się wstydzi że ma jakiś muzealny chiński zabytek z Biedry a chce z niego zrobić helikopter :)

Data: 2019-03-21 13:14:21
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
J.F. w news:5c920ad7$0$526$65785112news.neostrada.pl
[...]

czyli nie jakos tak :)  5x, to by sie zgadzalo....

Data: 2019-03-20 16:27:23
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Wed, 20 Mar 2019 00:08:45 +0100, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
myslisz, ze foto mniej wiecej 3000x2500 wazace w jpeg 3.5 MB, byloby w png =
mniej wiecej 30 MB?

Oczywiście. PNG to bitmapa. Już się domyślam skąd masz te nieporozumienia. Jesteś przyzwyczajony z Windows do tego że rozszerzenie określa typ pliku. Nic bardziej mylnego, Android to nie Windows. To, że po Androidem wydaje się, że podobnie rozszerzenie ściśle określa typ nie oznacza to ścisłą zasadę.. Współczesne wolne oprogramowanie (z którego korzysta Android)  określa typ po magic  (zawartości). Takie oprogramowanie może zapisać dowolny typ np. jpg pod dowolną nazwą np. dupa.png . Niektóre programy umieją zapisać tylko jeden  format np.  jpg ALE pod dowolną nazwą jaką proponuje użytkownik. A user może podać nazwę "dupa.png" bo czemu nie?
Podejrzewam, że trafiłeś właśnie na taki program, który umie tylko jpg a Ty podałeś nazwę z png  sądząc, że zapisze w tym formacie, po czym wysnułeś z tego mylny wniosek, że format png to to samo co jpg.

--
Marek

Data: 2019-03-21 13:13:55
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek w news:almarsoft.7948234503554962119news.neostrada.pl
[...]

png *srednio* ... z 5x, 6x wieksze..., tak mi sie to maluje, oczywiscie srednio. Ale zeby *srednio* zamiast 3.5 MB jpeg robilo 30 MB png??

Już się domyślam skąd masz te nieporozumienia. Jesteś przyzwyczajony z Windows do tego że rozszerzenie określa typ pliku.

no wiesz, okresla, jak okresla. Zdaje sie, ze jesli tworzy sie np. jpeg to on jakos ma zapisane w hex [to pewnie nazywasz "zawartoscia"], ze to jpeg. I jesli da sie recznie rozszerz. = png, to ten i ow edytor foto zaprotestuje i albo pokaze plik, albo (najczesciej) nie pokaze. W *windows* , bo co jest w android - nie znaju.

[...]

czyli z tego moga korzystac w app: deklaruja, ze app zapisze foto do png, ale tak naprawde kompresuja bibliotekami jpeg.

Podejrzewam, że trafiłeś właśnie na taki program, który umie tylko jpg a Ty podałeś nazwę z png  sądząc, że zapisze w tym formacie

nie trafilem na taka app, a gdybym trafil, to pewnie moglbym WYBRAC opcje zapisu do png,a i tak by zapisalo do jpeg. Ale jest wazniejsza sprawa: moja wiedza wyczytana jest taka, ze NIE MA app, ktora zapisze kompresje bibliotekami sluzacymi w algorytmie do kompresji png,a jesli app deklaruje,ze mozna wybrac zapis do png, to tak naprawde oznacza to tylko tyle: zapis do jpeg z rozszerzeniem png i cholera wie, po co taki szwindel <-- - jest tutaj poglad, ze to jest bzdurna plotka i ja chetnie poczytam w sieci, ze to bzdura,ze jesli app deklaruje zapis do png, to faktycznie korzysta w algorytmie z bibliotek sluzacych do kompresji png.

po czym wysnułeś z tego mylny wniosek, że format png to to samo co jpg.

to czegos dowiedzialem sie o sobie :)

Data: 2019-03-21 17:44:02
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Thu, 21 Mar 2019 13:13:55 +0100, w
<5c9381a1$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
napisał(-a):

> [...]

nie trafilem na taka app, a gdybym trafil, to pewnie moglbym WYBRAC opcje zapisu do png,a i tak by zapisalo do jpeg.

Uczepiłeś się jakiejś apki, że zapisuje do jpg zamiast do png i robisz z tego
aferę jakby wszystkie apki tak robiły.

Ja i tak stawiam na błąd użyszkodnika.

Data: 2019-03-21 21:30:05
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:apf79elt0vmhevuudqgo7l3vlhcdb7hhs54ax.com
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]
Uczepiłeś się jakiejś apki,

zadnej sie nie uczepilem, bo w zadnej nie sprawdzalem, czy mowi, ze zapisze do *.png,a zapisze do jpeg, wspomnialem tylko o tym, co o zapisie do png wyczytalem.

...że zapisuje do jpg zamiast do png i robisz z
tego aferę jakby wszystkie apki tak robiły.

(wszystkie) deklarujace zapis do png zapisuja do png kompresujac algorytmem "z bibliotekami PNG"?

Data: 2019-03-22 12:25:57
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Thu, 21 Mar 2019 21:30:05 +0100, w <5c93f457$0$521$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

zadnej sie nie uczepilem, bo w zadnej nie sprawdzalem, czy mowi, ze zapisze do *.png,a zapisze do jpeg, wspomnialem tylko o tym, co o zapisie do png wyczytalem.

To nie powtarzaj bzdur :)

>...że zapisuje do jpg zamiast do png i robisz z
> tego aferę jakby wszystkie apki tak robiły.

(wszystkie) deklarujace zapis do png zapisuja do png kompresujac algorytmem "z bibliotekami PNG"?

Oczywiście. A jak miałyby inaczej?

Data: 2019-03-20 08:23:59
Autor: ? you jump on top of my dick ?
aplikacja do fotek
1634Racine wrote:
pierdu.. pierdu.. pierdut...

follow-up to pl.rec.foto !

--
you jump on top of my dick

Data: 2019-03-28 10:40:13
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
A tak przy okazji.

Co widzi matryca (raw):
http://i65.tinypic.com/11ae74l.png

Co widzisz ty:
http://i67.tinypic.com/14l3sb6.jpg

Dalej uważasz, że kompresja to istotny problem?

Data: 2019-03-30 16:40:37
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-28 o 10:40, radekp@konto.pl pisze:

Dalej uważasz, że kompresja to istotny problem?

Wątkotwórca zafiksował się na tej kompresji. Nawet słonia na drodze w swojej determinacji nie zauważy. Jemu chodzi wyłącznie o otrzymanie dużych w bajtach plików, co jest ponoć miarą jakości zdjęcia.Ja odpuściłem sobie dyskusję.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-31 00:17:21
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q7o2ln$ooq$1node1.news.atman.pl
[.............]
Wątkotwórca zafiksował się na tej kompresji.  [.....]
co jest ponoć miarą jakości zdjęcia.

gdzies to napisalem?
ja pytalem o rower z szerokimi oponami; a to, ze nie pytalem, czy z fabryki, czy uklepany u kowala - to juz innych problem, ze maja z tym problem.

Data: 2019-03-31 14:42:11
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sun, 31 Mar 2019 00:17:21 +0100, w <5c9ff916$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

ja pytalem o rower z szerokimi oponami; a to, ze nie pytalem, czy z fabryki, czy uklepany u kowala - to juz innych problem, ze maja z tym problem.

Raczej powiedziałbym, że zapytałeś czy wyższe opony przyspieszą jazdę rowerem
po asfalcie.
Uzyskałeś informację, że przy kupnie nowych opon lepiej skupić się na ich
szerokości ;)

Data: 2019-03-31 17:23:54
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:cbd1aeha7jmfu4l12looca9h6da1k881va4ax.com
Sun, 31 Mar 2019 00:17:21 +0100, w
<5c9ff916$0$501$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

jasne.
skupic sie na szerokosci i kupic waskie. dla roweru dzieciecego. no, w najlepszym przypadku mlodziezowego.

Data: 2019-03-31 21:30:59
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-31 o 17:23, 1634Racine pisze:

jasne.
skupic sie na szerokosci i kupic waskie. dla roweru dzieciecego. no, w najlepszym przypadku mlodziezowego.

Skoro posługujemy się aforyzmami czy parafrazami, to w przypadku rowerka dziecięcego obowiązują te same prawa fizyki, co w rowerze dla dorosłych.

Aby jakikolwiek problem rozwiązać, to w pierwszym kroku należałoby go zrozumieć. Owszem, wymieniając części na oślep też w końcu trafisz na rozwiązanie, w szczególności gdy wymienne części w modernizowanym urządzeniu są jedna czy dwie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-31 23:46:31
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sun, 31 Mar 2019 17:23:54 +0200, w <5ca0db99$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,
"1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):

jasne.
skupic sie na szerokosci i kupic waskie. dla roweru dzieciecego. no, w najlepszym przypadku mlodziezowego.

Szukałem. Nie znajdziesz takiego roweru ;)

Data: 2019-04-01 00:12:37
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-31 o 23:46, radekp@konto.pl pisze:

skupic sie na szerokosci i kupic waskie. dla roweru dzieciecego. no, w
najlepszym przypadku mlodziezowego.

Szukałem. Nie znajdziesz takiego roweru ;)

Poszukaj roweru z mniejszą kompresją JPG, będzie szybszy :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-04-01 10:04:23
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Mon, 1 Apr 2019 00:12:37 +0200, w <q7re0o$v36$2@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

Poszukaj roweru z mniejszą kompresją JPG, będzie szybszy :-D

Ale będzie więcej ważył. A takie rowery w rawie to już zdecydowanie za dużo ;)

Data: 2019-04-01 23:06:50
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-04-01 o 10:04, radekp@konto.pl pisze:

Ale będzie więcej ważył. A takie rowery w rawie to już zdecydowanie za dużo ;)

:-D :-D :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-31 21:25:34
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-31 o 00:17, 1634Racine pisze:

gdzies to napisalem?

Nie chce mi się przeczesywać długiego wątku więc na szybko 2 przykłady:

1. "Niech app najpierw daje godziwa kompresje"

2. Napisałem: stopień kompresji, z którym walczysz, to zabranie się do tematu od dupy strony więc można to sobie w zasadzie odpuścić.

Odpowiedź:

"w zasadzie nie"

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-04-01 01:07:07
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q7r47h$l95$2node2.news.atman.pl
[...]

przyznaje, w swoim piatym poscie faktycznie napisalem,ale zapomnialem o tym: "[...] kompresja jest miara jakosci zdjecia  [...]"

Data: 2019-04-01 23:12:36
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-04-01 o 01:07, 1634Racine pisze:

przyznaje, w swoim piatym poscie faktycznie napisalem,ale zapomnialem o tym: "[...] kompresja jest miara jakosci zdjecia  [...]"

No dobrze - ja to rozumiem, że w złą stronę poszedłeś w dedukcji. Jedynie chciałem zasygnalizować, że jeśli parę osób twierdzi, że raczej problemu szukasz w złym miejscu, to coś w tym być musi i warto to zweryfikować samemu.

Tak czy owak, reasumując, temat jest dość złożony a kompresja w apkach to zwykle (choć pewnie nie zawsze - choć ja się z tym nigdy nie spotkałem), najmniejszy problem, godny pominięcia.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-04-03 14:07:11
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q7tus6$b78$1node2.news.atman.pl
[...]
kompresja w apkach [...] najmniejszy problem, godny pominięcia.

oczywiscie. Na przyszlosc obiecuje, ze bede omijal wszelkie brednie zachodnich imperialistow w sprawie kompresji,a starania niektorych autorow app o dobre parametry macierzowe w tej sprawie bede uwazal za czynnosci neurotyczno-kompulsywne.

Data: 2019-04-13 18:58:29
Autor: Tomek
aplikacja do fotek

"1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:

Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje

Ja tam zapisuję w formacie RAW. W androidzie, oczywiście.

Data: 2019-04-15 15:51:30
Autor: ANTI junta EUdSSR
aplikacja do fotek
MOTLOCH BAZAROWYCH PRZEKUP
pierdoli SKRAJNE DURNOTY; w stylu
typowym dla DEWOT i to BEZ konca!

Czytaj jedna z druga DEWOTO....

http://bit.ly/2G8PSjq

(dodam ze: wikiDUPIa tez jest
*politycznie* *manipulowana* i
w zadnym wypadku jest miaro-
dajna ale nie zawiers tutejszych DURNOT).

WYNOCHA na:  http://bit.ly/2GeW4qj

WYNOCHA na:  http://bit.ly/2GeW4qj

WYNOCHA na:  http://bit.ly/2GeW4qj

--
ANTI junta EUdSSR (he spits on NATO asshole)

Jesli ludzie nie zniszcza
eu-ABSURDIstan,  to tenze
ZNISZCZY ich z pewnoscia!

Oto jak kalifat germanistan kolonizuje kraj... http://bit.ly/2HnecAD