aplikacja do fotek

Data: 2019-03-16 23:32:19
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Fri, 15 Mar 2019 20:23:39 +0100, w <5c8bfbcb$0$484$65785112@news.neostrada.pl>,
"1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):

Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje, chociaz
czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn "programistycznych".

Istnieje. Moja robi -- dostajesz dwie fotki, jedna to jpg, druga to raw (format
pliku dng).

Czyli sprawa jakosci robionych foto (mam na mysli nie jakosc artyst.
oczywiscie), to tak naprawde sprawa algorytmu (uzytego w komorce) zapisu
foto do jpeg. Poziom = 100% jakosci jpega w jednej komorce nie jest rowny
100% jakosci jpega w drugiej komorce, czyli jest to sprawa producenta.

Kompresja jpg nie ma za wiele wspólnego z jakością.
Obrazy raw często mam lepszej jakości, ale to nie przez kompresję, tylko przez
algorytmy które na swój sposób uznają jak ta fotka będzie wyglądała najlepiej.

Czy macie wiedze o aplikacjach foto: ktore z nich algorytm zapisu do jpega maja
najlepszy jesli chodzi o jakosc?
Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

OpenCamera ma zapis do raw.

Ale źle uznajesz co jest przyczyną złej jakości zdjęć.

Data: 2019-03-17 12:15:52
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:m7uq8e900rahro058vh0uigukd251mp0ro4ax.com
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

juz wyjasnilem w innym poscie co rozumialem piszac "bezstratny". Zaszlo nieporozumienie.
raw - u nie bralem pod uwage. Doceniam starania piszacych w komorkach  fotki w raw, ale z raw dla mnie zaczyna sie zabawa w aparatach fotograficznych, a nie w idioten kamerach, a takimi sa komorki i tutaj calkowicie wystarczy mi zapis do jpeg [pewnie, ze wolalbym zapis do tiff [lzw]/png...] - ale szukam app zapisujacej do jpeg optymalnie tzn z mozliwie najlepszymi macierzami

[...]

ja zadalem pytanie: ktora app zapisuje do jpeg z mozliwie najlepsza jakoscia, ergo: z najlepszymi macierzami i kompletnie nie mam ochoty na akademicka rozmowe o tym, co zabiera format jpeg, a czego jeszcze nie zabiera, co mi da raw, czego nie da jpeg, bo to tez banalna rozmowa.

[...]

odpowiadasz o raw na pytanie o jpeg.
ludzie, co z wami jest...?  :) :)

Ale źle uznajesz co jest przyczyną złej jakości zdjęć.

na podworku na ktorym gospodaruje - mam racje w sprawie jakosci foto. Jest komorka, ma swoja matryce i inne graty, i tego nie zmienie. Moge TYLKO zmieniac app do zapisu foto. W zwiazku z tym zadalem klarowne pytanie:
optymalna app zapisujaca do jpeg

Data: 2019-03-17 14:33:05
Autor: Skylla
aplikacja do fotek

[...]

Nie ma obiektywnie najlepszej aplikacji do aparatu na każdy smartfon. Czasem najlepsze zdjęcia robi zainstalowana fabrycznie apka producenta telefonu, a czasem jakaś inna wyciągnie z twojej matrycy więcej. Musisz albo podać dokładanie model smartfona licząc, że ktoś na nim już to testował (o ile to popularny model), albo sam zainstalować kilka dostępnych aplikacji (np. od google) o ile będziesz mógł je bez roota w ogóle zainstalować.

Data: 2019-03-17 21:16:47
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Skylla w news:q6liag$mda$1sunflower.man.poznan.pl
[...]

pewnie cos w tym jest, ale ja proponuje - zeby jednak isc przed siebie, a nie w kolko - zalozyc, ze przyblizenie sie do optymalnej jakosci foto dla konkretnej komorki zaczne od znalezienia app, ktora dla kazdej komorki zapisuje do jpeg optymalnie, czyli ma zaimplementowany algorytm z mozliwie najlepszymi macierzami kwantyzacji dla barw i jasnosci (chodzi o kanaly rzecz jasna), z mozliwie dobrym probkowaniem koloru przy kompresji (1x1, ew. 2x1).
Moge nazbierac tone apps (tak naprawde mam na oku z dziesiec...) i podejrzec jak wygladaja te macierze i probkowanie. No problem.
ale napisalem:
po lekturach mam na oku z 10 apps, jest soft do testu, ale moze jest inna metoda wynikowa -- > juz istniejaca wiedza wasza .
jak to mowia: zadalem proste pytanie i kto wie, ten wie :) ktos testowal app pod tym katem?

Data: 2019-03-17 14:36:49
Autor: Skylla
aplikacja do fotek
Jedynym pewnym sposobem poprawienia jakości zdjęć jest ich zapis do RAW i potem samodzielne wywołanie (nawet w lustrzankach!) i o tym ci tu już kilka osób napisało. Jest to jednak bardzo pamięcio- i czasochłonne więc robią to zwykle profesjonaliści albo foto entuzjaści.

Data: 2019-03-17 21:16:43
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Skylla w news:q6lihi$nr5$1sunflower.man.poznan.pl
Jedynym pewnym sposobem poprawienia jakości zdjęć jest ich zapis do RAW i potem samodzielne wywołanie (nawet w lustrzankach!) i o tym ci tu już kilka osób napisało.

nie czytales zas co ja napisalem :) w wynikowy raw w komorkach nie bawie sie.

Data: 2019-03-19 10:09:48
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Sun, 17 Mar 2019 21:16:43 +0100, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
nie czytales zas co ja napisalem :) w wynikowy raw w komorkach nie bawie sie.

Próbujesz ozwiązywać swój problem uparcie unikając najlepszego rozwiązania. Chcesz mieć jakość używaj raw. NIE ma innej drogi. Przedstawiasz typowy przykład wpływu uprzedzeń (w tym przypadku do  dużych plików) na  racjonalne rozwiązanie swojego problemu.

--
Marek

Data: 2019-03-19 13:08:12
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek w news:almarsoft.1776373577579800301news.neostrada.pl
[...]

tak.

Chcesz mieć jakość używaj raw.

ale ja chce miec kompresje, moze byc stratna,ale z max dobrym algorytmem tworzacym jpeg. jest mozliwe.

Przedstawiasz typowy przykład wpływu uprzedzeń (w tym przypadku do  dużych plików)

to, ze czegos nie chcesz miec - nie oznacza jeszcze uprzedzen. Oznacza tez umotywowana decyzje. W foto komorkowych nie zamierzam rzezbic finalu z raw, po jaka cholere mi (!) raw? robie np. 10/20 seryjnych foto i co - mam gromadzic wagony foto raw. To jest tylko komorka. Rozmawiamy tylko o komorce. A jesli mozna poprawic jakosciowo jpegi wyborem app - staram sie to zrobic. A ktora app lepiej robi jpegi? Ta, ktora ma lepiej ustawione parametry algorytmu zapisujacego do jpeg. pomijam matryce, pseudoobiektyw, etc.

Data: 2019-03-19 14:40:56
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Tue, 19 Mar 2019 13:08:12 +0100, w <5c90dcc5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Raw to jakieś 30MB, nie jest to jakaś kolosalna wielkość.

[...]

Nie zobaczysz różnicy, no ale chcesz, to szukaj...

Data: 2019-03-19 15:20:51
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:f9s19e1tauek316ujth0j3f8rebtiic3ac4ax.com
Tue, 19 Mar 2019 13:08:12 +0100, w
<5c90dcc5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

jasne, zawsze moglo byc 200

Data: 2019-03-17 22:57:07
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sun, 17 Mar 2019 12:15:52 +0100, w <5c8e2ca0$0$510$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Już hurtowo tłumaczymy -- znajdując algorytm zapisu do jpg o 0,1% lepszy nie
poprawisz jakości zdjęcia. To w ogóle nie rzutuje na jakość otrzymanego pliku.

Zainteresuje się raczej jaka apka najlepiej obrabia zdjęcia z aparatu (bo to
robią, a nie zrzucają proste dane z matrycy).

Problem kompresji do jpg jest absolutnie wtórny i znikomy.

Data: 2019-03-18 09:37:54
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Sun, 17 Mar 2019 22:57:07 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Dlaczego ? Tam sa wspolczynniki rozne, mozna miec plik mniejszy albo lepszy.

Przy starych telefonach mialem wrazenie, ze wlasnie kompresja duzo
szkody wprowadzala.

J.

Data: 2019-03-18 11:33:17
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:oggt8e9udqublhp3i8024eorni5vn77as84ax.com
Sun, 17 Mar 2019 12:15:52 +0100, w
<5c8e2ca0$0$510$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

dlaczego sprowadzasz rzecz do absurdu? skad wziales "0,1%"?  wiesz "o ile %" lepsze foto otrzymasz zmieniajac w aplikacji, w jej algorytmie zapisu do jpeg, macierze kwantyzacji, probkowanie, etc.? znasz te zaleznosci?

Data: 2019-03-18 13:13:16
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Mon, 18 Mar 2019 11:33:17 +0100, w <5c8f7406$0$491$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

dlaczego sprowadzasz rzecz do absurdu? skad wziales "0,1%"?  wiesz "o ile %" lepsze foto otrzymasz zmieniajac w aplikacji, w jej algorytmie zapisu do jpeg, macierze kwantyzacji, probkowanie, etc.? znasz te zaleznosci?

Tak. Niewiele na tym poziomie kompresji.
O ile algorytm nie jest skopany całkowicie, niewiele tu ugrasz.

Data: 2019-03-18 14:55:24
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:782v8eljqtro4imchleotdjc41ahibnenj4ax.com
Mon, 18 Mar 2019 11:33:17 +0100, w
<5c8f7406$0$491$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

przyjmuje do wiadomosci. Ale mam podejrzenia, ze nie do konca masz racje TAK W OGOLE. Soft do badania macierzy kwantyzacji i probkowania (nie tylko w fotkach z komorek) pokazuje ewidentna zaleznosc miedzy/miedzy. Inna sprawa jest to - i moze to masz na mysli -  czy apps do komorek o dobrych macierzach i probkowaniach istnieja, bo moze kazdy pisze apps "takie sobie" i roznia sie tyle co nic w sprawie parametrow kompresji (nazywam najogolniej)... Ja szukam app z max dobrymi macierzami.

aplikacja do fotek