aplikacja do fotek

Data: 2019-03-19 09:59:09
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Fri, 15 Mar 2019 20:23:39 +0100, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
Nawet jesli foto ma rozszerzenie png (na przyklad), to tak naprawde jest to
jpeg.

Nie. PNG to jest format bezstratny.

--
Marek

Data: 2019-03-19 13:40:38
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek w news:almarsoft.3203790472606551021news.neostrada.pl
[...]

ale o tym, to juz w gazetach codziennych pisali.
chodzilo mi o to, ze z tego co czytalem [napisalem o tym w innym poscie], to jest to rodzaj "lekkiego" oszustwa, pisza, ze app robi png, foto ma rozszerzenie png, ale tak naprawde, to jest to zapisane  za pomoca bibliotek jpeg. Jak rozszerzenie png wytrzymuje strukturalny jpeg - nie wiem. Ta info o "przekrecie" png byla na dobrym portalu, tlumaczyli to sprawa api, programistyczna, ale nie pamietam szczegolow. ale tez chetnie przeczytam wiarygodny (bardziej) txt o tym, ze to urban legend.

Data: 2019-03-19 15:55:11
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik "1634Racine"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c90e93c$0$494$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W obrazkach jest odpowiedni znacznik na poczatku.
Wiec moze sie nazywac .png, a jak software zechce zajrzec, to zobaczy, ze to jpeg, lub odwrotnie.

Ale przy zapisie powinien sie spytac jak zapisac ... no chyba, ze ktos podal, ze zapisac do nazwa.png, i  mysli, ze bedzie w formacie png.

Akurat w telefonach to czesto jeszcze trudno rozszerzenie pliku zmienic.

J.

Data: 2019-03-19 18:09:46
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 15:55, J.F. pisze:

W obrazkach jest odpowiedni znacznik na poczatku.
Wiec moze sie nazywac .png, a jak software zechce zajrzec, to zobaczy, ze to jpeg, lub odwrotnie.

Sprostowanie: ostrożnie z uogólnianiem. Soft nie ma obowiązku analizowania struktury pliku by odgadnąć prawdziwy format. Np. Photoshop wywala błąd typu "not a PNG file" gdy próbujesz przemycić JPG pod rozszerzeniem PNG. Tymczasem ACDSee otworzy go.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 22:17:45
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q6r7os$9fs$1node2.news.atman.pl
[...]

tak na szybko: jpeg-owi zmienilem rozszerzenie na png

Irfan zauwaza to, proponuje zmiane na prawidlowe rozszerzenie, jesli nie chcesz - otwiera "png".
fastStone - otwiera od razu
gimp - od razu
Inpaint - NIE  OTWIERA
Lightroom  - otwiera
PhotoFiltre  - NIE OTWIERA
   PS  (stara wersja) - NIE OTWIERA
Zoner Editor  - otwiera

Data: 2019-03-20 16:11:14
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Tue, 19 Mar 2019 22:17:45 +0100, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
tak na szybko: jpeg-owi zmienilem rozszerzenie na png
Irfan zauwaza to, proponuje zmiane na prawidlowe rozszerzenie, jesli nie chcesz - otwiera "png".

Rozszerzenie pliku nie ma znaczenia. Programy identyfikują typ danych (pliku) po magic a nie rozszerzeniu.

--
Marek

Data: 2019-03-20 19:19:59
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek w news:almarsoft.626021852020068402news.neostrada.pl
[...]

nie ma znaczenia, ze szczegolnym uwzglednieniem plikow jpeg, ktore z
dorobionym rozszerzeniem png nie zostaly otwarte przez niektore softy *windowsowe*  [ lista we wczesniejszym moim
poscie]  :) :)

Data: 2019-03-21 20:21:24
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-20 o 16:11, Marek pisze:

Rozszerzenie pliku nie ma znaczenia. Programy identyfikują typ danych (pliku) po magic a nie rozszerzeniu.

A moje i 1634Racine testy nie są przekonujące? :-D
A może Photoshop jest tak niszowy, że nie warto się nim przejmować? :-D :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 18:03:21
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 13:40, 1634Racine pisze:

ale o tym, to juz w gazetach codziennych pisali.
chodzilo mi o to, ze z tego co czytalem [napisalem o tym w innym poscie], to jest to rodzaj "lekkiego" oszustwa, pisza, ze app robi png,

Nie śledziłem tematu ale wydaje mi się on nieco nierzeczywisty. Przynajmniej ja nie potrafiłbym przemycić JPG w postaci PNG. Potrafiłbym natomiast zapisać natywny JPG ze wszystkimi efektami kompresji do postaci PNG.

Czy mógłbyś zapodać link?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 18:06:30
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q6r7cr$98j$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Marku, bierzesz plik JPG i zmieniasz rozszerzenie na PNG.
Myslisz, ze ktos sie zorientuje ?

Bierzesz program graficzny, wpisujesz nazwa.png, ale wybierasz rodzaj jpg.

itp, etc.

Trudne moze byc tylko w smartfonach, ktore zapisuja plik pod domyslna nazwa i nie ma na to wplywu.

J.

Data: 2019-03-19 20:26:27
Autor: LordBluzg(R)
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 18:06, J.F. pisze:

[...]

Irfan pluje że to jpg :] i pyta czy zmienić rozszerzenie :P

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-03-21 20:23:18
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-19 o 18:06, J.F. pisze:

Bierzesz program graficzny, wpisujesz nazwa.png, ale wybierasz rodzaj jpg.

Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy. Irfan wywali komunikat. Część softów otworzy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-22 00:59:35
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Thu, 21 Mar 2019 20:23:18 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 2019-03-19 o 18:06, J.F. pisze:

Bierzesz program graficzny, wpisujesz nazwa.png, ale wybierasz rodzaj jpg.

Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy.

Ale zapisze :-P

J.

Data: 2019-03-22 21:21:49
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-22 o 00:59, J.F. pisze:

Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy.

Ale zapisze :-P

Nie ma takiej opcji.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-23 12:50:16
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Fri, 22 Mar 2019 21:21:49 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 2019-03-22 o 00:59, J.F. pisze:
Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy.
Ale zapisze :-P

Nie ma takiej opcji.

No to nie wiem - chwalic za konsekwencje, czy ganic za brak
uniwersalnosci :-)

Jak wybierzesz przy zapisie typ jpeg, i wpiszesz nazwe pliku
"obraz.png", to co powstanie - obraz.png.jpg ?

J.

Data: 2019-03-23 15:34:49
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-23 o 12:50, J.F. pisze:

No to nie wiem - chwalic za konsekwencje, czy ganic za brak
uniwersalnosci :-)

Jak wybierzesz przy zapisie typ jpeg, i wpiszesz nazwe pliku
"obraz.png", to co powstanie - obraz.png.jpg ?

Dokładnie tak. Ale w międzyczasie znalazłem obejście jak zapisać w błędnym formacie. Da się, choć trzeba się trochę nakombinować. Przy zwykłym workflow nawet do głowy mi nie przyszło tak naginać UI by przepuścił świadomą destrukcję.

Czy taka cecha to uniwersalność? Równie dobrze można powiedzieć, że samochody są uniwersalne bo można podejść do nich i np. pociąć opony. Da się, ale jaka z tego korzyść dla właściciela pojazdu?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-23 15:45:35
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Sat, 23 Mar 2019 15:34:49 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

Program powinien umozliwic zapisanie pod dowolna nazwa pliku.
Domyslnie zaproponowac dobrze, ale pozwolic zmienic na dowolna.
Moze chce "obraz", "obraz.", czy np "obraz.jpeg", albo "obraz.img".

Równie dobrze można powiedzieć, że samochody są uniwersalne bo można podejść do nich i np. pociąć opony. Da się, ale jaka z tego korzyść dla właściciela pojazdu?

Raczej beda takie, ze skrecisz w prawo, a tu sie nie da, bo jest
zakaz. Albo wcisniesz gaz, a tu nic - bo juz jedziesz z maksymalna
dopuszczalna predkoscia.

J.

Data: 2019-03-24 00:30:05
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Sat, 23 Mar 2019 15:45:35 +0100, w <16ebezvzl3qcq.d6nw830dtddq.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Domyslnie zaproponowac dobrze, ale pozwolic zmienic na dowolna.
Moze chce "obraz", "obraz.", czy np "obraz.jpeg", albo "obraz.img".

Nie wiem po co, ale możesz to spokojnie zrobić chyba w każdym programie.

Data: 2019-03-24 14:43:30
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-23 o 15:45, J.F. pisze:

Raczej beda takie, ze skrecisz w prawo, a tu sie nie da, bo jest
zakaz. Albo wcisniesz gaz, a tu nic - bo juz jedziesz z maksymalna
dopuszczalna predkoscia.

To może inaczej: pokaż realną korzyść jaką uzyskasz zapisując plik JPG w postaci np. TIFF czy TXT lub INI.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-25 07:57:11
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Dnia Sun, 24 Mar 2019 14:43:30 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

nie o to chodzi. Program ma podpowiedziec nazwe pliku, ale pozwolic
wpisac dowolna. A nie jakies utrudnienia wprowadzac :-)

Moze potrzebuje splash.ini do innego programu, moze chce notatnikiem
utworzyc ustawienia.ini, a nie ustawienia.txt.

Nawiasem mowiac - Windows jakos poszlo za reszta, mozna wylaczyc
pokazywanie rozszezen, a wtedy nie da sie nawet zmienic.

J.

Data: 2019-03-25 22:22:14
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-25 o 07:57, J.F. pisze:

[...]

Jestem innego zdania. Wiele ludzi nie wie pod co są rozszerzenia więc z czystej niewiedzy może popełniać błędy. Nadawanie innych rozszerzeń niż wymagane przez aplikację, powinno być dostępne tylko dla fachowców. I tak właśnie jest.

Nawiasem mowiac - Windows jakos poszlo za reszta, mozna wylaczyc
pokazywanie rozszezen, a wtedy nie da sie nawet zmienic.

.... i ta opcja nie bez kozery jest domyślnie włączona (włączona - bo nazywa się "Ukryj Rozszerzenia ..."). Czyli nie tylko ja forsuję to podejście.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-26 17:03:18
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q781i3$48b$2node1.news.atman.pl
[...]

mozna - majac jpeg z komory - obrabiac do skutku jpeg :) ale mozna sprobowac tiff.

Data: 2019-03-27 01:42:26
Autor: Marek S
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-26 o 17:03, 1634Racine pisze:

[...]

Tu się pogubiłem. Co niby można obrabiając JPG do jakiego skutku? Jaki ma to związek z tematem?

Jeszcze raz, jaka jest korzyść z zapisania np. JPG w postaci pliku z innym rozszerzeniem? Np. x.INI?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-27 23:29:39
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q7egtl$h5h$2node1.news.atman.pl
[...]

ja pisze o jpg -- > png poprzez konwersje,  Ty - o zmianie rozszerzenia, tylko.  Czyli misunderstanding

Data: 2019-03-28 10:27:07
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Wed, 27 Mar 2019 23:29:39 +0100, w <5c9bf962$1$502$65785112@news.neostrada.pl>,
"1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):

> [...]

ja pisze o jpg -- > png poprzez konwersje,  Ty - o zmianie rozszerzenia, tylko.  Czyli misunderstanding

A wracając do tematu to znalazłeś coś? :)

Data: 2019-03-19 22:17:47
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek S w news:q6r7cr$98j$1node2.news.atman.pl
[...]

pisalem o linku w tej sprawie  -  sorry,ale jest nieobecny. Gdy czytalem o "jpeg w png" dla komorek, staralem sie dobrze fakt zapamietac, bo tu i tam czytam o png robionych komorkami, a tu nagle infoklops, ze tak naprawde w apps nic z tego. Ale, jak wspomnialem w innym poscie: chetnie poczytam, ze to bzdura i sa apps, ktore robia PRAWDZIWE png.

Data: 2019-03-19 22:54:12
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Tue, 19 Mar 2019 22:17:47 +0100, w <5c9161ae$1$490$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Ale PNG będzie ważył te 30MB, które są dla ciebie kosmiczne...

Data: 2019-03-20 00:08:45
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:d3p29edjc0dgds5h9jo84ork89gbr2bqnv4ax.com
Tue, 19 Mar 2019 22:17:47 +0100, w
<5c9161ae$1$490$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]

ale pilujesz... :)
myslisz, ze foto mniej wiecej 3000x2500 wazace w jpeg 3.5 MB, byloby w png =
mniej wiecej 30 MB?

Data: 2019-03-20 10:04:15
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Wed, 20 Mar 2019 00:08:45 +0100, w <5c917682$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

ale pilujesz... :)
myslisz, ze foto mniej wiecej 3000x2500 wazace w jpeg 3.5 MB, byloby w png > mniej wiecej 30 MB?

Tak, bo tyle ważą moje fotki w DNG, a to jest skompresowana bitmapa (czyli
odpowiednik PNG) :)

No może trochę mniej, bo 30MB to jest dla fotek ok. 4000x3000.

Zdjęcia niestety fatalnie się kompresują.

Zresztą sam możesz sprawdzić aplikacją np. OpenCamera.

Data: 2019-03-20 10:40:15
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik "1634Racine"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c917682$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jakos tak.
Wzialem jpg 1MB, zapisalem jako png - i juz wyszlo 5MB. Zapisalem jako bmp - 10MB.

Po prostu musisz sobie kupic karte 128GB, skoro chcesz dobre fotki :-)

J.

Data: 2019-03-20 03:05:25
Autor: przemek.jedrzejczak
aplikacja do fotek
jestescie trollowani :-)

przeczytajcie jeszcze raz pytanie:

Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

ale co za peszek zapomnial napisac dla jakiego telefonu :-)

Skylla prawidlowo go rozpoznala ale wy nadal sie produkujecie:

Nie ma obiektywnie najlepszej aplikacji do aparatu na każdy smartfon. Czasem najlepsze zdjęcia robi zainstalowana fabrycznie apka producenta telefonu, a czasem jakaś inna wyciągnie z twojej matrycy więcej. Musisz albo podać dokładanie model smartfona licząc, że ktoś na nim już to testował (o ile to popularny model), albo sam zainstalować kilka dostępnych aplikacji (np. od google) o ile będziesz mógł je bez roota w ogóle zainstalować.

i to jest prawdidlowa odpowiedz

Data: 2019-03-20 11:12:38
Autor: J.F.
aplikacja do fotek
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1fb47de9-cdd5-4ceb-8a46-2e76892ec5a3@googlegroups.com...
jestescie trollowani :-)
przeczytajcie jeszcze raz pytanie:
Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?
ale co za peszek zapomnial napisac dla jakiego telefonu :-)

No jak to do jakiego ? Z androidem przeciez, bo ajfona poprawiac nie trzeba, a inne wyginely :-)

[...]

I po co sie produkujesz - kolega o tym wie

"(po lekturach mam na oku z 10 apps, jest soft do testu, ale moze jest inna
metoda wynikowa -- > juz istniejaca wiedza wasza :) "

J.

Data: 2019-03-20 03:20:45
Autor: przemek.jedrzejczak
aplikacja do fotek
-- No jak to do jakiego ? Z androidem przeciez, bo ajfona poprawiac nie trzeba, a inne wyginely :-)

tak i wszystkie maja takie same matryce/obiektywy no litosci :-)

Data: 2019-03-20 13:21:14
Autor: LordBluzg(R)
aplikacja do fotek
W dniu 2019-03-20 o 11:05, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
jestescie trollowani :-)

przeczytajcie jeszcze raz pytanie:

Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

ale co za peszek zapomnial napisac dla jakiego telefonu :-)

Już mu to napisałem w innym temacie, jak pytał o wzmocnienie dla "media" co jest akurat bardzo istotne. Pewnie się wstydzi że ma jakiś muzealny chiński zabytek z Biedry a chce z niego zrobić helikopter :)

Data: 2019-03-21 13:14:21
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
J.F. w news:5c920ad7$0$526$65785112news.neostrada.pl
[...]

czyli nie jakos tak :)  5x, to by sie zgadzalo....

Data: 2019-03-20 16:27:23
Autor: Marek
aplikacja do fotek
On Wed, 20 Mar 2019 00:08:45 +0100, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml> wrote:
myslisz, ze foto mniej wiecej 3000x2500 wazace w jpeg 3.5 MB, byloby w png =
mniej wiecej 30 MB?

Oczywiście. PNG to bitmapa. Już się domyślam skąd masz te nieporozumienia. Jesteś przyzwyczajony z Windows do tego że rozszerzenie określa typ pliku. Nic bardziej mylnego, Android to nie Windows. To, że po Androidem wydaje się, że podobnie rozszerzenie ściśle określa typ nie oznacza to ścisłą zasadę.. Współczesne wolne oprogramowanie (z którego korzysta Android)  określa typ po magic  (zawartości). Takie oprogramowanie może zapisać dowolny typ np. jpg pod dowolną nazwą np. dupa.png . Niektóre programy umieją zapisać tylko jeden  format np.  jpg ALE pod dowolną nazwą jaką proponuje użytkownik. A user może podać nazwę "dupa.png" bo czemu nie?
Podejrzewam, że trafiłeś właśnie na taki program, który umie tylko jpg a Ty podałeś nazwę z png  sądząc, że zapisze w tym formacie, po czym wysnułeś z tego mylny wniosek, że format png to to samo co jpg.

--
Marek

Data: 2019-03-21 13:13:55
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
Marek w news:almarsoft.7948234503554962119news.neostrada.pl
[...]

png *srednio* ... z 5x, 6x wieksze..., tak mi sie to maluje, oczywiscie srednio. Ale zeby *srednio* zamiast 3.5 MB jpeg robilo 30 MB png??

Już się domyślam skąd masz te nieporozumienia. Jesteś przyzwyczajony z Windows do tego że rozszerzenie określa typ pliku.

no wiesz, okresla, jak okresla. Zdaje sie, ze jesli tworzy sie np. jpeg to on jakos ma zapisane w hex [to pewnie nazywasz "zawartoscia"], ze to jpeg. I jesli da sie recznie rozszerz. = png, to ten i ow edytor foto zaprotestuje i albo pokaze plik, albo (najczesciej) nie pokaze. W *windows* , bo co jest w android - nie znaju.

[...]

czyli z tego moga korzystac w app: deklaruja, ze app zapisze foto do png, ale tak naprawde kompresuja bibliotekami jpeg.

Podejrzewam, że trafiłeś właśnie na taki program, który umie tylko jpg a Ty podałeś nazwę z png  sądząc, że zapisze w tym formacie

nie trafilem na taka app, a gdybym trafil, to pewnie moglbym WYBRAC opcje zapisu do png,a i tak by zapisalo do jpeg. Ale jest wazniejsza sprawa: moja wiedza wyczytana jest taka, ze NIE MA app, ktora zapisze kompresje bibliotekami sluzacymi w algorytmie do kompresji png,a jesli app deklaruje,ze mozna wybrac zapis do png, to tak naprawde oznacza to tylko tyle: zapis do jpeg z rozszerzeniem png i cholera wie, po co taki szwindel <-- - jest tutaj poglad, ze to jest bzdurna plotka i ja chetnie poczytam w sieci, ze to bzdura,ze jesli app deklaruje zapis do png, to faktycznie korzysta w algorytmie z bibliotek sluzacych do kompresji png.

po czym wysnułeś z tego mylny wniosek, że format png to to samo co jpg.

to czegos dowiedzialem sie o sobie :)

Data: 2019-03-21 17:44:02
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Thu, 21 Mar 2019 13:13:55 +0100, w
<5c9381a1$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
napisał(-a):

> [...]

nie trafilem na taka app, a gdybym trafil, to pewnie moglbym WYBRAC opcje zapisu do png,a i tak by zapisalo do jpeg.

Uczepiłeś się jakiejś apki, że zapisuje do jpg zamiast do png i robisz z tego
aferę jakby wszystkie apki tak robiły.

Ja i tak stawiam na błąd użyszkodnika.

Data: 2019-03-21 21:30:05
Autor: 1634Racine
aplikacja do fotek
radekp@konto.pl w news:apf79elt0vmhevuudqgo7l3vlhcdb7hhs54ax.com
<mnjfmr@j.cbqebml> napisał(-a):
[...]
Uczepiłeś się jakiejś apki,

zadnej sie nie uczepilem, bo w zadnej nie sprawdzalem, czy mowi, ze zapisze do *.png,a zapisze do jpeg, wspomnialem tylko o tym, co o zapisie do png wyczytalem.

...że zapisuje do jpg zamiast do png i robisz z
tego aferę jakby wszystkie apki tak robiły.

(wszystkie) deklarujace zapis do png zapisuja do png kompresujac algorytmem "z bibliotekami PNG"?

Data: 2019-03-22 12:25:57
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do fotek
Thu, 21 Mar 2019 21:30:05 +0100, w <5c93f457$0$521$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

zadnej sie nie uczepilem, bo w zadnej nie sprawdzalem, czy mowi, ze zapisze do *.png,a zapisze do jpeg, wspomnialem tylko o tym, co o zapisie do png wyczytalem.

To nie powtarzaj bzdur :)

>...że zapisuje do jpg zamiast do png i robisz z
> tego aferę jakby wszystkie apki tak robiły.

(wszystkie) deklarujace zapis do png zapisuja do png kompresujac algorytmem "z bibliotekami PNG"?

Oczywiście. A jak miałyby inaczej?

aplikacja do fotek