aplikacja do smartfona jako kamerki samochodowej

Data: 2019-05-13 10:10:23
Autor: Liwiusz
aplikacja do smartfona jako kamerki samochodowej
Jaką polecacie aplikację do smartfona, aby używać go jako kamerki samochodowej? Wskazane funkcjonalności:

- nagrywanie w pętli
- łatwość przeglądania nagrań (nie żadne włączanie plików po 1 minucie każdy)
- po daniu mu znać, ma zachować aktualny fragment nagrania i nie kasować go z pętli.

Obecnie używam do tego Yanosika, ale to przerośnięta kolumbryna, wolno działająca na moim niezbyt szybkim telefonie używanym do tego celu, a z funkcji nawigacyjnej i tak nie korzystam.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-13 10:30:14
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do smartfona jako kamerki samochodowej
Mon, 13 May 2019 10:10:23 +0200, w <qbb8pf$rlc$1@news.icm.edu.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Ja testowo ściągnąłem jakiegoś Autoboya, ustawiasz jak długo ma nagrywać jeden
plik, nawet ma autowłączenie na podstawie pomiarów GPS (i chyba czujników),
upload do youtube, wykrywanie kolizji z czujników itp. pierdoły (nie
testowałem). Wygląda na zaawansowany.

Ale niezbyt widzę sens używania telefonu do tego celu. Ciepło, non-stop większe
zużycie prądu -- idealne warunki do zabicia baterii w telefonie albo przy
okazji całego telefonu. Już mi się to udawało.

Stosowałbym tylko przy dobrym chłodzeniu plecków telefonu.

Data: 2019-05-13 10:35:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-13 o 10:30, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Dzięki za sugestię.

Ale niezbyt widzę sens używania telefonu do tego celu. Ciepło, non-stop większe
zużycie prądu -- idealne warunki do zabicia baterii w telefonie albo przy
okazji całego telefonu. Już mi się to udawało.

Zaletą jest to, że telefon mam, a kamerki nie. Inaczej by leżał nieużywany, więc niech w ten sposób życie zakończy i przynajmniej zapracuje na swoją emeryturę.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-13 11:17:44
Autor: Uncle Pete
aplikacja do smartfona jako kamerki samochodowej
Zaletą jest to, że telefon mam, a kamerki nie. Inaczej by leżał nieużywany, więc niech w ten sposób życie zakończy i przynajmniej zapracuje na swoją emeryturę.

Myślę, że zdecydowanie większym problemem, niż zabicie akumulatora, będzie znacznie węższy kąt widzenia obiektywu smartfona, niż kamerki samochodowej.

Poza tym kamerka jest po prostu wygodniejsza - instalujesz ją i zapominasz. Smartfon należałoby za każdym razem włączać i wyłączać.

Data: 2019-05-13 12:07:58
Autor: z
W dniu 2019-05-13 o 11:17, Uncle Pete pisze:
Smartfon należałoby za każdym razem włączać i wyłączać.

Zgadza się. Android tak ma że jak dostanie prąd to się nie włączy.
Podobno to w celach bezpieczeństwa.
Moja Lumia na windowsie odpala się sama do stanu używalności.

Data: 2019-05-13 12:22:48
Autor: Tom N
z w <news:5cd941ff$0$508$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2019-05-13 o 11:17, Uncle Pete pisze:
Smartfon należałoby za każdym razem włączać i wyłączać.

Android tak ma że jak dostanie prąd to się nie włączy.

Dziwne, bo mój sie włącza [1] ;P

--
'Tom N'

Data: 2019-05-13 12:38:33
Autor: z
aplikacja do smartfona jako kamerki samochodowej
W dniu 2019-05-13 o 12:22, (Tom N) pisze:

Dziwne, bo mój sie włącza [1] ;P

Weźrzesz podaj model :-)

Data: 2019-05-13 12:46:58
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do smartfona jako kamerki samochodowej
Mon, 13 May 2019 11:17:44 +0200, w <qbbcnq$rv2$1@node1.news.atman.pl>, Uncle
Pete <433koz@gmail.com> napisał(-a):

Poza tym kamerka jest po prostu wygodniejsza - instalujesz ją i zapominasz. Smartfon należałoby za każdym razem włączać i wyłączać.

Niekoniecznie.
Na czuwaniu sobie leży i jeść za dużo nie woła (zawsze można dorzucić w obwód
powerbanka).
Autoboy wykrywa ruch na podstawie czujników i załącza nagrywanie.

Kąty faktycznie pozostają problemem.

Data: 2019-05-13 14:45:38
Autor: T.
W dniu 2019-05-13 o 12:46, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Wystarczy na aliexpress kupić za 2 zł obiektyw szerokokątny z klipsem do telefonu.
Używałem kiedyś bodaj DailyRoads Voyager.
T.

Data: 2019-05-13 21:35:20
Autor: ToMasz
W dniu 13.05.2019 o 10:10, Liwiusz pisze:
Jaką polecacie aplikację do smartfona, aby używać go jako kamerki samochodowej? Wskazane funkcjonalności:
BArdzo super pomysł, bo nawet gówniany telefon ma lepsze "oko" niż kamerka, ale my ludzie 21 wieku stawiamy na wygodę. W Twoim przypadku nie program, a obudowa, uruchamianie, umiejscowienie telefonu, zasilanie i ewentualne chłodzenie jest problemem. A biorąc to pod uwagę, sugeruje sprzedać go za tyle ile klient jest w stanie zapłacić, a za te pieniądze (plus ewentualnie dołożyć tyle ile kosztuje obiad) kupić dedykowaną kamerkę samochodową.
o ile wspomniane przeze mnie problemy udało by Ci się rozwiązać, proszę podziel się efektami pracy, bo to rodzi olbrzymie możliwości.

ToMasz

ps. ja kombinowałem aby telefon wbudować w większą taką obudowę lusterka.

Data: 2019-05-13 23:02:16
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja do smartfona jako kamerki samochodowej
Mon, 13 May 2019 21:35:20 +0200, w <qbcgto$h0d$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
BArdzo super pomysł, bo nawet gówniany telefon ma lepsze "oko" niż kamerka,

Tutaj akurat się mylisz.

Data: 2019-05-14 09:19:49
Autor: ToMasz
W dniu 13.05.2019 o 23:02, radekp@konto.pl pisze:
[...]

jakiś argument? Albo ja rozwinę moją myśl. w markecie kupisz kamerę za99zł której przetwornik ma na oko 640 punktów lecz kamera zapisuje materiał jako full hd. tablice rejestracyjne ledwo da się rozpoznać. na allegro kupisz telefon.... sony ericson cośtam, albo galaxy cośtam, stary, z pękniętym ekranem za połowę tej ceny. jego filmy, bez względu na rozdzielczość będą lepszej jakości, będą zawierały więcej detali niż film z dedykowanej kamerki. Oczywiście da się znaleść parę telefon - kamera, gdzie kamerę kupimy wyjątkowo tanio w geatbescie płacą punktami, a telefon będzie miał problem z obiektywem, ale pytający chce wykorzystać stary telefon  - do tego się odniosłem i trzymam kciuki
ToMasz

aplikacja do smartfona jako kamerki samochodowej