aplikacja obowiazkowa

Data: 2020-12-08 16:42:39
Autor: J.F.
aplikacja obowiazkowa
no moze jeszcze nie obowiazkowa, ale mbank informuje

Od 1 marca 2021 r.:
1. Podnosimy do 10 zł opłatę za kartę do konta.

    Unikniesz opłaty, jeśli w każdym miesiącu zapłacisz kartą (do konta lub kredytową) łącznie 350 zł i choć raz zalogujesz się do aplikacji mobilnej.
    Jeśli spełnisz warunek, który dotyczy płatności kartą, ale nie zalogujesz się do aplikacji, opłata wyniesie 3 zł.

W sumie ... smartfona i tak mam, aplikacja dosc wygodna jest ...

J.

P.S. No i uwaga
"Dopiero za ponad rok (od 1 marca 2022 r.) podniesiemy opłatę roczną za niektóre karty kredytowe.

    Jeśli jednak będziesz aktywnie korzystał z karty - unikniesz tej opłaty.
    Ponieważ oferujemy wiele typów kart z różną wysokością opłaty i zasadami oprocentowania (np. w oparciu o odsetki maksymalne, stopę lombardową), to szczegóły zmiany [...]"

a potem sie klient zdziwi, a bank mu powie "przeciez rok temu informowalismy" :-)

J.

Data: 2020-12-08 16:55:46
Autor: _Master_
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-08 o 16:42, J.F. pisze:
Jeśli spełnisz warunek, który dotyczy płatności kartą, ale nie zalogujesz się do aplikacji, opłata wyniesie 3 zł.

Niedoczekanie. Nie robię interesów z kimś kto traktuje mnie jak DEBILA.

Żeby chociaż w tej apce trzeba było zrobić przelew...

Raz w miesiącu tylko zalogować?

To chyba znaczy że ta apka cały czas pracuje i zarabia bo wystarczy ją MIEĆ.

Cholera wie co ona jeszcze zrobi i jak łatwo ją jakiś gimnazjalista zhakuje.

NIEDOCZEKANIE

Data: 2020-12-08 17:23:44
Autor: J.F.
aplikacja obowiazkowa
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fcfa205$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No nie, bo jeszcze trzeba sie zalogowac :-)

Cholera wie co ona jeszcze zrobi i jak łatwo ją jakiś gimnazjalista zhakuje.

Cholera wie.

NIEDOCZEKANIE

Mowi sie "zamykam konta" :-)

I byloby to moze sluszne i dobre, ale u innych pewnie bedzie podobnie :-)

J.

Data: 2020-12-08 18:09:20
Autor: Kamil Jońca
aplikacja obowiazkowa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Inna sprawa, że poważnie się zastanawiam nad jakąś wiadomością
do UOKiK.
Bo o ile rozumiem, że mbank chce sobie odbić spadające stopy i podnosi
ceny, to nie rozumiem wymuszania posiadania aplikacji. Chyba, że było by
to przygotowanie do innych "ZŁYCH RZECZY"(TM)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-12-08 21:43:04
Autor: _Master_
aplikacja obowiazkowa
To jest kolejny przypadek kiedy obywatel MISI mieć smartfona z Androidem lub iOS.

Czy tylko mi to śmierdzi?

"Ozdrowieniec" po szczepieniu na Covid-19 też pewnie będzie udowadniał ten fakt APLIKACJĄ.

Data: 2020-12-08 22:14:11
Autor: Andrzej Kłos
aplikacja obowiazkowa
_Master_ pisze:
To jest kolejny przypadek kiedy obywatel MISI mieć smartfona z Androidem lub iOS.

Nie musi, może płacić. Analogicznie jak z kartą z kodami jednorazowymi (było). Nie musiałeś mieć "komórki" do sms-ów, mogłeś mieć kartę z kodami i... płacić.

Data: 2020-12-09 15:26:51
Autor: ToMasz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 08.12.2020 o 22:14, Andrzej Kłos pisze:
_Master_ pisze:
[...]

a czy można NIE mieć aplikacji i NIE mieć karty, mieć konto w mBanku i nic nie płacić?

ToMasz

Data: 2020-12-09 14:02:02
Autor: Tomaszek
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-08 o 21:43, _Master_ pisze:

"Ozdrowieniec" po szczepieniu na Covid-19 też pewnie będzie udowadniał ten fakt APLIKACJĄ.

To co piszesz niestety NIE jest niemożliwe:(

--
t0maszek

Data: 2020-12-08 21:40:32
Autor: _Master_
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-08 o 17:23, J.F. pisze:

No nie, bo jeszcze trzeba sie zalogowac :-)

A to wymusza jej zainstalowanie. Tylko o zainstalowanie chodzi.
Nawet nie korzystanie z jej możliwości.

MASZ JĄ MIEĆ a my wiemy co z tym zrobić ;-)

Mowi sie "zamykam konta" :-)

I byloby to moze sluszne i dobre, ale u innych pewnie bedzie podobnie :-)

Bo widzisz... Ja nie muszę zamykać u nich konta. U innych też nie muszę ;-)

JESTEM BOGIEM ;-)

Data: 2020-12-08 21:11:12
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
[...]

Już wiele lat temu po latach korzystania tylko z mbanku - przy okazji pierwszej opłaty za posiadanie karty - zrezygnowałem z niej. Wówczas to wydawało mi się dziwne - jak to tak bez karty do głównego konta? Ale teraz już to dla mnie normalne. Kredytową mam w citi dożywotnio bezpłatną, debetową w Aliorze bezpłatną, z mbanku wypłacam blikiem, niech się pierdolą, złotówki opłat ode mnie nie zobaczyli i nie zobaczą.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-08 21:42:54
Autor: Imka
aplikacja obowiazkowa
Dnia Tue, 8 Dec 2020 21:11:12 +0100, Liwiusz napisał(a):

Już wiele lat temu po latach korzystania tylko z mbanku - przy okazji pierwszej opłaty za posiadanie karty - zrezygnowałem z niej.

Ja też.

Wówczas to wydawało mi się dziwne - jak to tak bez karty do głównego konta? Ale teraz już to dla mnie normalne.

Dla mnie też.

Kredytową mam w citi dożywotnio bezpłatną,

Mamy taką, więc też się zgadza.

debetową w Aliorze bezpłatną,

TZ ma, też bezpłatną.

z mbanku wypłacam blikiem,

O, tu jest różnica. Nie odczuwam konieczności używania blika, jak muszę
to radzę sobie przelewami, resztę kasy przerzucam do wzmiankowanego
Aliora.

niech się pierdolą, złotówki opłat ode mnie nie zobaczyli i nie zobaczą.

Rzekłeś :)

Pacz pan, myślałam że to tylko my mamy taką zwariowaną konfigurację
kontowo-kartową.
Na razie zero opłat za trzy RORy, jedną debetówkę i cztery kredytowe.
Grosza nie zobaczyli i nie zobaczą. W żadnym banku.
A, kolega z pracy ma mBank. Ostatnio był na etapie likwidowania
debetówki pt. "Po co mi jak mam blika". ONI chyba chcą wytępić te karty z premedytacją.

--
Imka

Data: 2020-12-08 22:05:00
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-08 o 21:42, Imka pisze:

z mbanku wypłacam blikiem,

O, tu jest różnica. Nie odczuwam konieczności używania blika, jak muszę
to radzę sobie przelewami, resztę kasy przerzucam do wzmiankowanego
Aliora.

Blik to jedyna metoda, aby wypłacić kasę z mbanku za darmo. W dodatku w każdym bankomacie za free. Możesz nie odczuwać potrzeby, ale trochę niewygodnie by mi było, gdybym każdą wypłatę musiał przelewać do innego konta, i wówczas wypłacać w wybranych bankomatach - bez sensu, lepiej od razu wypłacić gdziekolwiek blikiem.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-08 22:49:38
Autor: Imka
aplikacja obowiazkowa
Dnia Tue, 8 Dec 2020 22:05:00 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Ależ rozumiem i absolutnie tego nie neguję! :)
Ludzie przecież mają różne potrzeby, upodobania i zwyczaje.

Akurat ja mam taki system gospodarowania gotówką, że wystarcza mi
wypłata raz na jakiś czas (serio, raz na kilka miesięcy kilkaset
złotych), załatwia to TZ swoją debetówką. A już moja głowa w tym, żeby
ewentualne zapotrzebowanie na gotówkę zaawizować mu wcześniej :) Tak mam od kilku lat, a konkretnie od momentu, kiedy padł ostatni
bastion gotówkowy na mojej trasie zakupów (stragan z warzywami).
Ukartowili (uterminowali?!) się, z czego chętnie korzystam.

PS. Nie - nie wydaję więcej tylko dlatego, że płacę kartą. Kupuję to, co
mam w planach kupić i tyle. I w nosie mam służby które mnie profilują,
"o, wracając z pracy w sobotę o 13:27 kupiła kilo rzepy!" - Liwiusz, to
nie do Ciebie, tylko na wszelki wypadek :)

PS.2 Jedyny zwyczaj jaki staram się (ewentualnie) u ludzi zmienić, to
nawyk płacenia bankowi ;-P - za konto, kartę, przelewy... tak, są
jeszcze tacy co płacą za przelew. O wiele młodsi od mnie, więc to nie
kwestia wieku. Delikatnie napomykam, że to trochę dziwne, ale jeśli nie
wykazują zainteresowania, nie drążę tematu. Ostatecznie, kto bogatemu
zabroni :)

--
Imka

Data: 2020-12-09 00:01:36
Autor: Zbynek Ltd.
aplikacja obowiazkowa
Imka napisał(a) :

[...]

Też próbuję edukować, ale ludzie mają różne hobby. Ale jak wiadomo, hobby wymaga wydatków. Więc skoro lubią płacić za posiadanie/używanie konta, to szanuję ich konika ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-12-09 15:18:35
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja obowiazkowa
Tue, 8 Dec 2020 22:05:00 +0100, w <5fcfea7f$0$508$65785112@news.neostrada.pl>,
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Blik to jedyna metoda, aby wypłacić kasę z mbanku za darmo. W dodatku w

No to muszę w końcu zobaczyć co to jest ten blik.

Data: 2020-12-09 11:32:29
Autor: Piotr Gałka
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-08 o 21:42, Imka pisze:

z mbanku wypłacam blikiem,

O, tu jest różnica. Nie odczuwam konieczności używania blika,

Podobnie.
Rezygnując z KK mBanku straciłem automat załatwiający bezpłatność debetówki więc ją też wyciąłem.
O bliku słyszałem. Nie wiem za dokładnie co to takiego. Jeśli wymaga to instalowania jakiejś aplikacji na telefonie to nie mam konta tam gdzie się pobiera aplikacje (nie pamiętam nazwy).

  jak muszę
to radzę sobie przelewami, resztę kasy przerzucam do wzmiankowanego
Aliora.

Wydaje mi sie, że jakiś czas temu musiałem coś w citi zmieniać (bo jakieś opłaty) i debetówka która była darmowa we wszystkich bankomatach jest chyba darmowa we wszystkich do kilku transakcji w miesiącu.
P.G.

Data: 2020-12-09 12:05:20
Autor: Imka
aplikacja obowiazkowa
Dnia Wed, 9 Dec 2020 11:32:29 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

[...]

To wymaga przede wszystkim posiadania smartfona ;) Jestem szczęśliwą
nie-posiadaczką, zatem problem dla mnie nie istnieje.
Potem konta na guglu czy w innym AppStore, potem aplikacji bankowej
banku w którym masz konto i który udostępnia blik, i dopiero wtedy
możesz blikać :) Też nie wiedziałam co za zwierzę, poprosiłam kolegów żeby wyjaśnili "tak
jakbyście tłumaczyli swojej babci". Uśmiechnęli się, wyjaśnili. IMO
bardzo wygodne rozwiązanie i kiedyś pewnie stanie się normą, dla osób
dla których noszenie całej posiadanej kasy w telefonie przy sobie to
oczywistość ;-P

--
Imka

Data: 2020-12-10 02:26:30
Autor: witrak()
aplikacja obowiazkowa
On Wednesday, December 9, 2020 at 12:05:41 PM UTC+1, Imka wrote:
Dnia Wed, 9 Dec 2020 11:32:29 +0100, Piotr Gałka napisał(a): > W dniu 2020-12-08 o 21:42, Imka pisze: > >>> z mbanku wypłacam blikiem, >> >> O, tu jest różnica. Nie odczuwam konieczności używania blika, > > Podobnie. > Rezygnując z KK mBanku straciłem automat załatwiający bezpłatność > debetówki więc ją też wyciąłem. > O bliku słyszałem. Nie wiem za dokładnie co to takiego. Jeśli wymaga to > instalowania jakiejś aplikacji na telefonie to nie mam konta tam gdzie > się pobiera aplikacje (nie pamiętam nazwy).
[...]

Hm, Imka, czy Ty przypadkiem nie miałaś kiedyś nicka Glenn - na forum mBanku (koło 2003-5)? Zdradzasz podobny charakter a nawet styl pisania, jak ona miała :-)
W porównaniu do niektórych tutaj "zasiedziałych" działasz jak powiew świeżego powietrza :-D

Pozdr.

witrak()

Data: 2020-12-10 17:32:39
Autor: Imka
aplikacja obowiazkowa
Dnia Thu, 10 Dec 2020 02:26:30 -0800 (PST), witrak() napisał(a):

[...]

Nie, nigdy mnie nie było na forum mBanku i nigdy nie używałam innego
nicka. Widać duchowe podobieństwo zaistniało :)

--
Imka

Data: 2020-12-10 12:32:57
Autor: Dominik Ałaszewski
aplikacja obowiazkowa
Dnia 09.12.2020 Imka <spamtrapimki@gazeta.pl> napisał/a:

[...]

To się mało różni od noszenia przy sobie całej posiadanej kasy "w karcie" :-) Z reguły zresztą telefon ma lepsze zabezpieczenia, niż karta (np. hasło alfanumeryczne, biometria) i jest "nieco" odporniejszy na skimming ;-) (choćby wypłacając z bankomatu wspomnianym blikiem). No i nie używanie aplikacji mobilnej nie chroni przed okradzeniem za pomocą aplikacji mobilnej, wystarczy że to złodziej ją sobie zainstaluje na podstawie wykradzionych/wyłudzonych informacji.
Natomiast zdecydowanym plusem aplikacji mobilnej jest
możliwość wygenerowania przelewu na podstawie kodu QR.

Aha- nikogo do używania lub nie używania aplikacji
bankowych nie namawiam, przedstawiam tylko garść,
mam nadzieję użytecznych, informacji.

Data: 2020-12-10 15:20:42
Autor: _Master_
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 13:32, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

I co z tej biometrii i haseł jak wielką DZIURĄ jest system i aplikacje?

To tak jakbyś do karty miał na stałe podpięty kabel sieciowy.
Gdyby był tylko połączony z BANKIEM... Ale on jest też podłączony do fejsbuka i tego całego GÓWNA włączając SKLEP PLAY.

Tak sobie czytam i czytam i mam wrażenie że wypowiadają się tutaj młodzi użytkownicy smartfonów zachłyśnięci swoimi patelniami których głowy ważą 27kg podczas SERFOWANIA.
Myślicie trochę? ;)

Data: 2020-12-09 12:05:57
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-09 o 11:32, Piotr Gałka pisze:
[...]

Blik jest obsługiwany przez mBankową aplikację. Akurat to jest fajna funkcjonalność, bo do zupełnie zeropłatnego konta w mbanku daje możliwość płacenia w sklepach (tak jak kartą) oraz bezpłatną wypłatę we wszystkich bankomatach w Polsce. Już samo to drugie jest usługą, o którą ciężko bezpłatnie w innych bankach, a już na pewno nie jest bezpłatnie przy braku jakichkolwiek warunków typu obrót czy inne ruchy na koncie.

  jak muszę
to radzę sobie przelewami, resztę kasy przerzucam do wzmiankowanego
Aliora.

Rozumiem, że tak można, tylko po co :) Jest dobra usługa, nie ma co nie korzystać. Przelewy do innego banku co najmniej kilka godzin, a czasem kilka dni trwają, a z blikiem dostęp do gotowizny masz natychmiastowy.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-09 12:15:44
Autor: Piotr Gałka
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-09 o 12:05, Liwiusz pisze:

Rozumiem, że tak można, tylko po co :) Jest dobra usługa, nie ma co nie korzystać.

Problem jest taki, że mi się wydaje (tylko wydaje), że decyzja o instalowaniu jakiejkolwiek aplikacji na telefonie powinna być poprzedzona zainstalowaniem jakiegoś wiarygodnego (a więc zapewne komercyjnego) antywirusa.
P.G.

Data: 2020-12-09 12:24:21
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-09 o 12:15, Piotr Gałka pisze:
[...]

Ponoć antywirusy na Androida to placebo, bo one same nie mają żadnych uprawnień, aby kontrolować inne procesy, czy aplikacje. No i jakiego antywirusa miałbyś zainstalować przed zainstalowaniem antywirusa? :) Ogólnie rozumiem twoje obawy, ale wyznaje je mniej osób, niż szczerze wierzy w płaskość Ziemi.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 15:26:47
Autor: _Master_
aplikacja obowiazkowa
[...]

Nie ma takich antywirusów. Uświadom to sobie. ;-)

Smartfon tylko upraszcza Ci życie a likwidacja autoryzacji smsem obniża koszty banku. Nic więcej się nie WYDARZAAAAA

Wciskają Ci kit że  aplikacja jest bezpieczna i O ZGROZO SAMA JEDYNA BEZPIECZNIEJSZA

Data: 2020-12-09 12:25:57
Autor: J.F.
aplikacja obowiazkowa
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd0af99$0$551$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wlasnie - mila cech mbanku jest to, ze limit wyrabia sie "wszystkimi kartami razem", a niemiłą - ze potem trzeba rezygnowac ze wszystkich kart :-)

[...]

To juz jest powszechne, czy ciagle w wielu karta nie mozna, a blikiem mozna ?
Poza tym w karcie cenie sobie prostote - wystarczy przylozyc, i niezaleznosc od baterii telefonu ...

wszystkich bankomatach w Polsce. Już samo to drugie jest usługą, o którą ciężko bezpłatnie w innych bankach, a już na pewno nie jest bezpłatnie przy braku jakichkolwiek warunków typu obrót czy inne ruchy na koncie.

Dawniej byl jakis smiesznie maly limit na blika, ale teraz widze, ze mozna podniesc.

[...]

Z drugiej strony - po co w mbanku trzymac pieniadze, na pewno nie dla odsetek :-(

Trzymac, aby je mozna bylo w dowolnym bankomacie za darmo blikiem wyplacic ?
No ... jest to dobre uzasadnienie ..

Teraz dochodzi jeszcze kwestia karty wielowalutowej, ktora w mbanku jest darmowa ... no i wychodzi na to, ze KK w mbanku bede jeszcze dlugo mial ... choc w internecie mozna tez przeciez placic inaczej ...

J.

Data: 2020-12-09 12:33:55
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-09 o 12:25, J.F. pisze:

Z drugiej strony - po co w mbanku trzymac pieniadze, na pewno nie dla odsetek :-(

Zasadniczo pieniędzy tam nie trzymam, inwestycje sobie ogarniam gdzieś indziej. Niemniej jednak, jako człowiek starej daty, przyzwyczaiłem się do mbanku, że jest to bank, którego numer konta zawsze podaję, jak gdzieś muszę konto podać,  i na razie nie mam obawy, że za rok będę konto kasował, i trzeba będzie kogoś powiadamiać. Nawet jeśli mbank pełni rolę tylko "przyjmowacza" pieniędzy, które potem rozdysponowuję gdzieś indziej, to już sama ta stałość numeru konta ma swoje zalety. Jakoś, pomimo podwyżek, prawie od początku mam tam konto, nawet udało mi się przeżyć płatne przelewy prywatne za 50gr, podczas gdy w żadnym innym banku na dłużej miejsca nie zagrzałem, korzystając z nich tylko wówczas, jak tymczasowo mieli ofertę spełniającą moje wymagania.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 02:06:57
Autor: Imka
aplikacja obowiazkowa
Dnia Wed, 9 Dec 2020 12:05:57 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Doskonale rozumiem, że dla bardzo wielu osób blik jest wygodny.
Ale *dla mnie* nie jest. Debetówka innego banku używana cztery razy w
roku do wypłaty gotówki spokojnie mi wystarcza.

Przelewy do innego banku co najmniej kilka godzin, a czasem kilka dni trwają, a z blikiem dostęp do gotowizny masz natychmiastowy.

Grrrh.
Nie przelewam do Aliora po to, żeby przestępować z nóżki na nóżkę i z
debetówką Aliora nerwowo czyhać przy bankomacie na godzinę księgowania
przelewu. Po prostu nie trzymam kasy w mBanku (bo tak! ;)

--
Imka

Data: 2020-12-10 09:51:22
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 02:06, Imka pisze:

> Doskonale rozumiem, że dla bardzo wielu osób blik jest wygodny.
> Ale *dla mnie* nie jest. Debetówka innego banku używana cztery razy w
> roku do wypłaty gotówki spokojnie mi wystarcza.

Proszę, nie róbmy kurwy z logiki :) Wygodniej jest od razu z dowolnego bankomatu za podaniem 6-cyfrowego kodu, niż przelewać do innego banku, czekać aż dojdzie, brać kartę, iść do bankomatu danego banku i wypłacić.

Rozumiem, że z powodów ideologicznych nie korzystasz z blika, ale nie dorabiaj do tego fałszywej ideologii, że jest mniej wygodny :)

> [...]
> debetówką Aliora nerwowo czyhać przy bankomacie na godzinę księgowania
> przelewu. Po prostu nie trzymam kasy w mBanku (bo tak! ;)

Cóż, czyli aby wypłacić kasę z mbanku po prostu nie trzymasz kasy z mbanku; logiczne ;) W takim razie nie pisz, że wypłacasz z Aliora, a nie z mbanku, bo ci niewygodnie blikiem, tylko że po prostu nie masz czego z mbanku wypłacić. Wówczas nawet jeśli by ci za darmo zanosili pieniądze pod drzwi, to byś nie korzystała :)

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 11:19:50
Autor: cef
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 09:51, Liwiusz pisze:
W dniu 2020-12-10 o 02:06, Imka pisze:

Rozumiem, że z powodów ideologicznych nie korzystasz z blika, ale nie dorabiaj do tego fałszywej ideologii, że jest mniej wygodny :)

Ja korzystałem z blika czy z płacenia telefonem,
ale bez dorabiania ideologii uważam, że to dla mnie było
mniej wygodne i zaprzestałem.
Jakoś prościej mi wyjąć kartę z portfela.

Data: 2020-12-10 12:03:04
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 11:19, cef pisze:
[...]

To zależy gdzie kto ma telefon. Jak się stoi w kolejce do kasy, to się z telefonu korzysta, więc nie trzeba nic wyjmować.

Nawet jeśli, to większość ludzi szybciej wyjmie telefon z kieszeni, niż kartę z portfela.

No i najważniejsze - telefon zawsze mam przy sobie, a kartę nie.

Ale rozumiem, że są jeszcze tacy, dla których dotknięcie telefonu jest operacją niemal taką, jak zaparzenie herbaty czy zawiązanie butów - minutowa operacja logistyczna. Pewnie trzymają telefon w zamkniętej na guziki wewnętrznej kieszeni, żeby się "nie zgubił", w dodatku owinięty w jakieś foliowe kondomy "żeby nie zmókł", znałem parę lat temu właśnie takiego, kto zanim się dobrał do telefonu, to już mu przestawał dzwonić. Ale to raczej na wymarciu :)

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 12:14:27
Autor: Pete
aplikacja obowiazkowa
Hello, Liwiusz.
On 10.12.2020 12:03 you wrote:

> To zależy gdzie kto ma telefon. Jak się stoi w kolejce do kasy, to > się z telefonu korzysta, więc nie trzeba nic wyjmować. Nawet jeśli, > to większość ludzi szybciej wyjmie telefon z kieszeni, niż kartę z > portfela. No i najważniejsze - telefon zawsze mam przy sobie, a > kartę nie. Ale rozumiem, że są jeszcze tacy, dla których dotknięcie > telefonu jest operacją niemal taką, jak zaparzenie herbaty czy > zawiązanie butów - minutowa operacja logistyczna. Pewnie trzymają > telefon w zamkniętej na guziki wewnętrznej kieszeni, żeby się "nie > zgubił", w dodatku owinięty w jakieś foliowe kondomy "żeby nie > zmókł", znałem parę lat temu właśnie takiego, kto zanim się dobrał > do telefonu, to już mu przestawał dzwonić. Ale to raczej na wymarciu > :)

Jest wiele argumentów przeciwko.
Brak zasięgu, rozładowana bateria, awaria blika, awaria telefonu.
 --
Pete

Data: 2020-12-10 12:29:25
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 12:14, Pete pisze:
Hello, Liwiusz.
On 10.12.2020 12:03 you wrote:

> [...]
  > :)

Jest wiele argumentów przeciwko.
Brak zasięgu, rozładowana bateria, awaria blika, awaria telefonu.

I to wszystko akurat raz na kwartał, jak się chce wypłacić? :)
Teoretycznie masz rację. Praktycznie z żadną z tych rzeczy nie spotkałem się od lat. Najwyżej wówczas się pójdzie do domu i wypłaci kartą. Na jakieś dłuższe wyjazdy rzeczywiście można brać kartę jako zapasową.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 18:45:17
Autor: radekp@konto.pl
aplikacja obowiazkowa
Thu, 10 Dec 2020 12:29:25 +0100, w <5fd2069a$0$550$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Teoretycznie masz rację. Praktycznie z żadną z tych rzeczy nie spotkałem się od lat. Najwyżej wówczas się pójdzie do domu i wypłaci kartą. Na jakieś dłuższe wyjazdy rzeczywiście można brać kartę jako zapasową.

Jest wyjście łączące wszystkie zalety obu sposobów i pozbawione ich wad.
Naklejka na telefon :)

Data: 2020-12-10 19:25:26
Autor: J.F.
aplikacja obowiazkowa
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd2069a$0$550$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-12-10 o 12:14, Pete pisze:
Jest wiele argumentów przeciwko.
Brak zasięgu, rozładowana bateria, awaria blika, awaria telefonu.

I to wszystko akurat raz na kwartał, jak się chce wypłacić? :)

Dlaczego wszystko ?
Raz jedno, raz drugie, raz trzecie ... bo kazde kladzie ..

Teoretycznie masz rację. Praktycznie z żadną z tych rzeczy nie spotkałem się od lat.

Bateria Ci sie nie rozladowuje ? No no ...

Najwyżej wówczas się pójdzie do domu i wypłaci kartą. Na jakieś dłuższe wyjazdy rzeczywiście można brać kartę jako zapasową.

Glupie 5 km przez miasto moze byc uciazliwe,
a bez karty czy telefonu to ani tramwajem nie pojedziesz, ani taksowka :-)

J.

Data: 2020-12-10 20:57:21
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 19:25, J.F. pisze:
[...]

Chodzę z powerbankiem. Albo gdzieś podładuję po drodze, jeśli jeśli powera nie mam. Niedziałający telefon wywołuje u mnie tak duży FOMO, że brak możliwości zapłaty jest wówczas najmniejszym problemem :)

[...]

Nie jeżdżę taksówkami, tylko uberem. Bilet mam miesięczny.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 12:57:45
Autor: cef
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 12:03, Liwiusz pisze:
[...]

Ja mam tak samo dostępny telefon jak i portfel.

No i najważniejsze - telefon zawsze mam przy sobie, a kartę nie.

A ja mam jedno i drugie.
Czasem tylko wyrzucić śmieci idę z samym telefonem-
to na wypadek gdyby winda się zablokowała.

[...]

Używam telefonu dość normalnie- oprócz rozmów i SMS komunikuję się z rodziną
messengerem, pocztę czytam, radio  - jest raczej stale pod ręką.
  Owszem, używam tylko niezbędnych aplikacji,
ale to raczej z powodu utraty baterii a nie ze strachu przed klikaniem.

Po prostu nie pasuje mi taki mechanizm do wypłat i tyle.
Tak jak nigdy nie przyzwyczaiłem się do rozmowy przez zestaw
głośnomówiacy, tak użycie blika mi nie pasuje - bez żadnej ideologii.

Data: 2020-12-10 13:12:57
Autor: cef
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 12:57, cef pisze:
[...]

U mnie sprawdza się jedynie do wypłat z mojego konta
bez fatygowania się z kartą -mogę jakiejś osobie stojącej pod bankomatem
podać kod i nie muszę sam się fatygować.
Ale do wypłat własnych nie używam.

Data: 2020-12-10 13:22:35
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa

> Ja mam tak samo dostępny telefon jak i portfel.

Być może, ale też to niczego nie dowodzi, bo chodzi o dostęp nie do portfela, ale do karty.

> A ja mam jedno i drugie.

Musisz mieć, aby korzystać z płatności. Nie musiałbyś, jakbyś miał płatności w telefonie.

> Czasem tylko wyrzucić śmieci idę z samym telefonem-
> to na wypadek gdyby winda się zablokowała.

Czyli jednak nie zawsze ;) Ja już nie pamiętam, kiedy musiałem kartę brać. Od paru lat nie noszę jej, z wyjątkiem wyjazdów zagranicznych. I to jest wygoda, a nie to, że portfel nosiłbym niemalże wszędzie. W lato to niewygodne, bo szorty mają mało kieszeni :)\

A co konkretnie ci w nim nie pasuje?

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 13:40:05
Autor: cef
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 13:22, Liwiusz pisze:

 > Ja mam tak samo dostępny telefon jak i portfel.

Być może, ale też to niczego nie dowodzi, bo chodzi o dostęp nie do portfela, ale do karty.

Ja szybciej wyjmuję portfel z kieszeni i kartę z niego
niż zlikwiduję wygaszacz i wyklikam kod.
Nie zmienia tego argument, że stojąc w kolejce telefon jest już w użyciu,
bo równie dobrze mogę wyjąć kartę wcześniej.

 > A ja mam jedno i drugie.

Musisz mieć, aby korzystać z płatności. Nie musiałbyś, jakbyś miał płatności w telefonie.

Znalazło by się trochę rzeczy, których nie da się "zapakować"
do telefonu.

 > Czasem tylko wyrzucić śmieci idę z samym telefonem-
 > to na wypadek gdyby winda się zablokowała.

Czyli jednak nie zawsze ;) Ja już nie pamiętam, kiedy musiałem kartę brać. Od paru lat nie noszę jej

No to np we wrocławskiej komunikacji nie kupisz
biletu telefonem :-)

  z wyjątkiem wyjazdów zagranicznych. I
to jest wygoda, a nie to, że portfel nosiłbym niemalże wszędzie. W lato to niewygodne, bo szorty mają mało kieszeni :)\

Z reguły tam gdzie mogę potrzebować karty lub dokumentów
nie chodzę w szortach :-)

> [...]
 > Tak jak nigdy nie przyzwyczaiłem się do rozmowy przez zestaw
 > głośnomówiacy, tak użycie blika mi nie pasuje - bez żadnej ideologii.

Nie wiem. Wszystkich nowości staram się używać,
ale jak mi coś nie podchodzi, to nie umiem wyjaśnić dlaczego.
Tak jak np pasuje mi interfejs jakiegoś banku i dobrze mi się w nim
poruszać a w innych bankach jest taki  dla mnie nieergonomiczny
i staram się unikać operacji w nim.
Tak podświadomie mi nie leży blik.

Data: 2020-12-10 14:56:35
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 13:40, cef pisze:

> No to np we wrocławskiej komunikacji nie kupisz
> biletu telefonem :-)
Zapamiętam, jak pojadę do Wrocławia :) Ale bodajże w skycashu kupię, czyli nie zostanę na lodzie, bo bez karty :)

>   z wyjątkiem wyjazdów zagranicznych. I
>
> Z reguły tam gdzie mogę potrzebować karty lub dokumentów
> nie chodzę w szortach :-)
A widzisz, z telefonem mógłbyś :)

> Nie wiem. Wszystkich nowości staram się używać,
Jakieś 4 lata temu byłem umiarkowanym zwolennikiem smartfonów. Nie posiadałem go, zawsze i tak pracowałem i nosiłem ze sobą mały 10-calowy laptop, uznawałem, że jak na mieście coś będę chciał sprawdzić w internecie, to sobie odpalę kompa.

Potem jednak smartfona sobie kupiłem i doceniłem jego wygodę.

Płatności w telefonie doceniłem bardzo szybko, teraz NFC w telefonie jest must have przy wyborze telefonu.

Blik co do zasady jest mniej wygodny od płatności telefonem, bo telefon tylko przykładasz do czytnika, a blikiem musisz wpierw wygenerować kod, a potem go wpisać. Ale mimo to blik ma swoje zalety w moim przypadku:

- mogę z niego wypłacać pieniądze z mbanku, do którego karty nie mam, bo płatna
- mogę podać kod komuś, kto mi zamawia rzeczy na allegro na swoje konto (bo ma smarta, a ja nie), i nie muszę tej osobie podawać danych karty do płatności
- mogę dać komuś kod, aby wypłacił dla siebie moje pieniądze (alimenty, drobne dla dziecka itp.)

> [...]
> Tak jak np pasuje mi interfejs jakiegoś banku i dobrze mi się w nim
> poruszać a w innych bankach jest taki  dla mnie nieergonomiczny
Widocznie życie nie postawiło cię przed wieloma rzeczami - na przykład żona nie poprosiła cię, abyś jej dał 100zł, jak właśnie jest na zakupach :)

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 15:43:20
Autor: cef
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 14:56, Liwiusz pisze:
> [...]

Widocznie życie nie postawiło cię przed wieloma rzeczami - na przykład żona nie poprosiła cię, abyś jej dał 100zł, jak właśnie jest na zakupach :)

Prosiła, prosiła, ale akurat  w tym wypadku właśnie dlatego, że nie pasuje mi  blik,
  to robiłem jej przelew online.
Wygody, które opisałeś dostrzegam - czasem jest potrzeba właśnie wypłacenia
obcej osobie i z tego korzystałem, bo to jest po prosu wygoda, ale jak sam wypłacam, to wolę kartą.

Data: 2020-12-10 20:00:20
Autor: J.F.
aplikacja obowiazkowa
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd22918$0$548$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-12-10 o 13:40, cef pisze:
No to np we wrocławskiej komunikacji nie kupisz
biletu telefonem :-)
Zapamiętam, jak pojadę do Wrocławia :)

Swoja droga ciekawe czemu - jakas niekompatybilna jest ?

Ale bodajże w skycashu kupię, czyli nie zostanę na lodzie, bo bez karty :)

Ostatnio ktoras apka bankowa sie reklamowala, ze mozna kupic bilety.

>   z wyjątkiem wyjazdów zagranicznych. I
to jest wygoda, a nie to, że portfel nosiłbym niemalże wszędzie. W
lato to niewygodne, bo szorty mają mało kieszeni :)\

Eee ... szorty meskie bez kieszeni ?
A widze - jakies plazowe.

ale jak sie zmiesci telefon, to zmiesci sie i karta,  odwrotnie niekoniecznie  ..

> [...]

Potem jednak smartfona sobie kupiłem i doceniłem jego wygodę.

Taa ... to teraz odpal strone banku na smartfonie :-)

Apka bankowa - owszem, wygodna, ale nie na wszystko pozwala.
I troche uciazliwe, jak trzeba ich kilka instalowac.

A z przegladarki na telefonie ... nie zawsze wszystko dziala ...

Płatności w telefonie doceniłem bardzo szybko, teraz NFC w telefonie jest must have przy wyborze telefonu.

A mnie z kolei nie sprawia klopotu wyjecie karty, wiec akurat tego docenial nie bede.

Szczegolnie jak trzeba wyrobic limity kilkoma kartami :-(

[...]

Ale moze byc bezplatna, tylko obrot trzeba wyrobic :-)

- mogę podać kod komuś, kto mi zamawia rzeczy na allegro na swoje konto (bo ma smarta, a ja nie), i nie muszę tej osobie podawać danych karty do płatności

Jak ma konto, to pewnie ma i karte skonfigurowana, wystarczy, ze mu przelejesz pieniadze.
No, mozna wygodnie blikiem na telefon ... hm, czy dla niego na pewno wygodnie ?

- mogę dać komuś kod, aby wypłacił dla siebie moje pieniądze (alimenty, drobne dla dziecka itp.)

To moze byc zaleta, choc akurat alimenty to zawsze za potwierdzeniem, a tej zołzie to zawsze na konto i niech sobie sama dalej radzi :-)

> [...]

Widocznie życie nie postawiło cię przed wieloma rzeczami - na przykład żona nie poprosiła cię, abyś jej dał 100zł, jak właśnie jest na zakupach :)

No, tu masz racje.
A dawac KK zonie ... kosztowne i ryzykowne :-)

Z drugiej strony - mozna miec konta we jednym banku :-)

J.

Data: 2020-12-10 21:04:28
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 20:00, J.F. pisze:

Eee ... szorty meskie bez kieszeni ?
A widze - jakies plazowe.

Zależy od szortów. Niedawno miałem takie gówniane z takimi siatkowanymi kieszeniami. Telefon miałem, bo musiałem, ale im mniej innych rzeczy, tym lepiej.

ale jak sie zmiesci telefon, to zmiesci sie i karta,  odwrotnie niekoniecznie  ..

Tylko że sytuacji odwrotnej, że będę miał kartę, a nie telefon, nie będzie, bo telefon muszę mieć, a karty nie.

[...]

Po co? Jest aplikacja.

Apka bankowa - owszem, wygodna, ale nie na wszystko pozwala.
I troche uciazliwe, jak trzeba ich kilka instalowac.

Nie miałem sytuacji, abym czegoś nie mógł. Przynajmniej tego, czego bym na ulicy potrzebował. Często nawet wygodniej jest mi się zalogować w telefonie. Swego czasu w Alior Kantorze było na PC niewygodne hasło maskowane, a w aplikacji PIN, czy nawet palec.

A mnie z kolei nie sprawia klopotu wyjecie karty, wiec akurat tego docenial nie bede.

Szczegolnie jak trzeba wyrobic limity kilkoma kartami :-(

Możesz mieć w telefonie kilka kart - kolejna wygoda.

--
Liwiusz

Data: 2021-02-09 15:25:22
Autor: ąćęłńóśźż
aplikacja obowiazkowa
Kartę wkładam w zasuwaną kieszeń szortów, mogę nawet pływać.
BTW była kiedyś taka reklama Visy, jak laska na plaży wyszła z pływania w morzu i prosto podeszła do nadbrzeżnego straganu kupić lody; pryszczaty zza lady spytał "jak chcesz zapłacić", na co wyjęła kartę zza gumki bikini ;-)
Co robisz, gdy podczas używania BLIK-a ktoś akurat do Ciebie dzwoni (albo tuż przed chęcią płacenia)?

-- -- -
A widzisz, z telefonem mógłbyś

Data: 2020-12-10 19:31:40
Autor: J.F.
aplikacja obowiazkowa
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd2006d$0$537$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Pojedz na narty, to zobaczysz jak bedziesz trzymal, gdy w planie jest kilka nieplanowych fikolkow :-)

Albo np raz w Tatrach jeden strumyczek - poslizgnalem sie na kamieniu, usiadlem w wodzie ... teraz robia jakies wodoodporne, ale nie mam :-)

Czy chocby zwyczajnie - trzymam w kieszeni koszuli na piersi, ale teraz musze rozpiac kurtke, bluze.

A z tej kieszeni na piersi, to sie zdarza, ze wypadnie ... prosto do toalety :-(

J.

Data: 2020-12-10 20:58:45
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 19:31, J.F. pisze:
[...]

Bym musiał w jakimś pancernym pudełku trzymać :)

Albo np raz w Tatrach jeden strumyczek - poslizgnalem sie na kamieniu, usiadlem w wodzie ... teraz robia jakies wodoodporne, ale nie mam :-)

Dużo chodziłem, telefon normalnie w kieszeni. Albo w plecaku.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-11 17:17:31
Autor: Piotr Gałka
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 19:31, J.F. pisze:

Pojedz na narty, to zobaczysz jak bedziesz trzymal, gdy w planie jest kilka nieplanowych fikolkow :-)

Jeszcze lepiej na kajaki - jedynka na górskiej rzece. Tylko, że tam o bankomat jeszcze trudniej niż na nartach :)
P.G.

Data: 2020-12-10 12:11:17
Autor: Piotr Gałka
aplikacja obowiazkowa
> [...]

Rozumiem, że z powodów ideologicznych nie korzystasz z blika, ale nie dorabiaj do tego fałszywej ideologii, że jest mniej wygodny :)

Wyniki zastosowania logiki są tylko tak dobre, jak dobre są przyjęte założenia wstępne przed 'odpaleniem' rozumowania.
Skąd założenie, że ktoś mając kilka kont trzyma pieniądze (sobie samemu pod prąd) akurat na tym do którego nie ma karty?
Usuń to założenie i uzasadnij dlaczego blik jest lepszy od karty dla kogoś, kto robi może 2..3 wypłaty z bankomatu rocznie.

Kiedyś dawno, jak miałem pierwszą kartę to jak jechałem tankować to zawsze pilnowałem, aby 'w razie W' mieć odpowiednią ilość gotówki.
Posługiwanie się gotówką skutkuje tym, że zamiast samych papierków zaraz zbiera się żelastwo w portfelu. Pi razy oko od 3 lat nie noszę gotówki wcale i nie mam problemu z żelastwem.
Teraz to już każdy warzywniak przyjmuje płatności kartą.
P.G.

Data: 2020-12-10 12:16:43
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 12:11, Piotr Gałka pisze:
> [...]

Skąd założenie, że ktoś mając kilka kont trzyma pieniądze (sobie samemu pod prąd) akurat na tym do którego nie ma karty?

Stąd, że inaczej dyskusja byłaby bez sensu. Dyskutujemy czy wygodniej wypłacić blikiem, czy kartą. Bez sensu jest używać argumentu, że blik jest mniej wygodny, bo na koncie, gdzie masz blika, nie masz pieniędzy. Skoro tak, to żadna forma wypłaty z takiego konta będzie niewygodna, ale nie z uwagi właśnie na formę, tylko na brak pieniędzy :)

Usuń to założenie i uzasadnij dlaczego blik jest lepszy od karty dla kogoś, kto robi może 2..3 wypłaty z bankomatu rocznie.

To bardzo proste - nie musi te 2-3 razy w roku pamiętać, gdzie położył kartę pół roku temu.

[...]

Nie na temat.

Ale nawet ciągnąć wątek poboczny - na moim bazarku są bardzo dobre ogórki kiszone, które kupię tylko gotówką.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 16:48:49
Autor: Piotr Gałka
aplikacja obowiazkowa
W dniu 2020-12-10 o 12:16, Liwiusz pisze:
Usuń to założenie i uzasadnij dlaczego blik jest lepszy od karty dla kogoś, kto robi może 2..3 wypłaty z bankomatu rocznie.

To bardzo proste - nie musi te 2-3 razy w roku pamiętać, gdzie położył kartę pół roku temu.

Jak przestałem nosić gotówkę i wszędzie płacę KK to 'na wszelki przypadek' noszę też KD - nie mam problemu z pamiętaniem po pół roku.

Ale zgoda. Jak ktoś nie nosi ze sobą KD to może mieć taki problem.

Tylko, że tezą, której bronisz, nie jest, że istnieją ludzie dla których blik jest wygodniejszy, ale że jest on wygodniejszy dla wszystkich.

Są różni ludzie. Mają różne przekonania i nawet dziwactwa.
Może niektórych to rajcuje, ale ja np. nie widzę nic fajnego w tym, żeby Google mnie cały czas podsłuchiwało, wiedziało, gdzie jestem itd. Dlatego w telefonie mam wszystko co zbędne poblokowane. W poprzednim jakoś nie było z tym problemu, ale w obecnym co ktoś zadzwoni, czy dostanę SMS-a to niejako 'w pakiecie' dostaję też komunikat "Błąd usługi Google Play" czy jakoś tak. Na szczęście udało mi się znaleźć jak ją wyciszyć, a że sobie tam po ekranie gdzieś urzęduje to już mi nie przeszkadza.
Skoro zablokowałem jej dostęp do sms-ów to skąd wie, że właśnie dostałem sms-a? Czy tylko ja mam wrażenie, że ktoś nas robi w bambuko.

W każdym razie aby skorzystać w telefonie z czegokolwiek innego niż:
- rozmowa,
- sms,
- aparat fotograficzny,
muszę odblokować któreś za zablokowanych funkcji.

No i w moim przypadku:
Zawsze wiem, gdzie mam KD i chociaż jej wyjęcie z portfela zajmie ciut dłużej niż wyjęcie telefonu z kieszeni to po pół roku nie używania KD nadal wiem jak jej użyć, a po pół roku nie korzystania z blika na pewno nie będę pamiętał:
- które blokady muszę zdjąć aby zadziałał,
- gdzie je znaleźć (mam wrażenie, że upgrady nie tylko poprawiają błędy, ale też lubią zmieniać interface),
- co trzeba zrobić aby z tego blika skorzystać.

A poza tym ten dodatkowy czas 'zmarnowany' na wyjęcie KD na pewno rekompensuje mi czas zaoszczędzony na tym, że telefon ładuję co sobotę.
Jak zapomnę w sobotę to w okolicy wtorku telefon się upomni.

To są moje argumenty za tezą: "Dla mnie KD jest wygodniejsza." a nie za tezą: "KD jest wygodniejsza."

Ale nawet ciągnąć wątek poboczny - na moim bazarku są bardzo dobre ogórki kiszone, które kupię tylko gotówką.
Ale podejrzewam, że jak będą obsługiwać płatność elektroniczną to przestaniesz płacić gotówką. W pewnym momencie może się okazać, że już nigdzie, gdzie bywasz gotówka nie jest niezbędna. Taką sytuację miałem na myśli.
P.G.

Data: 2020-12-10 19:38:42
Autor: J.F.
aplikacja obowiazkowa
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd1e18f$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

Proszę, nie róbmy kurwy z logiki :) Wygodniej jest od razu z dowolnego bankomatu za podaniem 6-cyfrowego kodu, niż przelewać do innego banku, czekać aż dojdzie, brać kartę, iść do bankomatu danego banku i wypłacić.

Cztery razy do roku to w zasadzie tak, pod warunkiem, ze masz konto w mbanku, gdzie wszystkie bankomaty darmowe dla blika.

No i pod warunkiem ze bateria naladowana, telefon nieuszkodzony itp.

Poza tym, skoro 4 razy w roku, to  zakladam, ze  Imka trzyma troche gotowki w rezerwie, i moze rezerwe uzupelnic w dogodnym czasie w ulubionym bankomacie, bez opisywanych uciazliwosci ...

J.

Data: 2020-12-10 20:19:52
Autor: Krzysztof Halasa
aplikacja obowiazkowa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Cztery razy do roku to w zasadzie tak, pod warunkiem, ze masz konto w
mbanku, gdzie wszystkie bankomaty darmowe dla blika.

*Dzisiaj*. Kto wie co przyniesie jutro.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-10 20:59:11
Autor: J.F.
aplikacja obowiazkowa
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3zh2lzcx3.fsf@pm.waw.pl...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Cztery razy do roku to w zasadzie tak, pod warunkiem, ze masz konto w
mbanku, gdzie wszystkie bankomaty darmowe dla blika.

*Dzisiaj*. Kto wie co przyniesie jutro.

Mbank akurat regulaminy zmienia i to zdaje sie byc zatwierdzone co najmniej na rok.

Co prawda co im szkodzi zmienic jeszcze raz wczesniej, moga sie tez zmienic oplaty innych bankow, czy za karte, klient sie moze przeprowadzic, itp.

J.

Data: 2020-12-08 21:44:43
Autor: _Master_
aplikacja obowiazkowa
Bo karta to przeżytek przy dzisiejszej technologii.

Jak już zmuszają do APLIKACJI to płacenie za używanie karty jest bezsensowne i nielogiczne.

Data: 2021-02-05 11:05:44
Autor: ąćęłńóśźż
aplikacja obowiazkowa
Bo przecież internet w dowolnym miejscu masz za darmo razem z darmowym lunchem (tym od darmowego ładowania darmowych elektryków podczas dwudniowej darmowej jazdy nad darmowe jeszcze morze).
Blik to byłby fajny, gdyby np. urządzenie, przy którym je stosujesz miało sygnał wifi lub jakoś podobnie.

-- -- -
wypłacam blikiem, niech się pierdolą, złotówki opłat ode mnie nie zobaczyli i nie zobaczą.

Data: 2020-12-08 23:24:36
Autor: Krzysztof Halasa
aplikacja obowiazkowa
[...]

U nas w firmie był kiedyś bufet, którego właściciel uznał, że nieco
zaoszczędzi. Kupa ludzi korzystała, pewnie policzył * Xzł, i wyszło mu
jak rządowi z podwyżkami podatków. Na początku do świeżych pomidorów
zaczął dodawać stare :-)
Po krótkiej chwili praktycznie wszyscy przenieśli się do placówek na
zewnątrz, w bufecie najczęściej nie było nikogo, czasem widziałem tam
jakąś osobę. Nie wiem czy zaoszczędził i ile, ale od dłuższego czasu
bufet prowadzi inna firma.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-09 11:55:09
Autor: Liwiusz
aplikacja obowiazkowa

[...]

W sensie, że to sałatki? Musiały być ostro stare, skoro ludzie się zdołali jorgnąć :)

--
Liwiusz

Data: 2020-12-09 12:06:40
Autor: Imka
aplikacja obowiazkowa
Dnia Tue, 08 Dec 2020 23:24:36 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Powiało Szwejkiem. Śliczna przypowiastka :)

--
Imka

aplikacja obowiazkowa