art. 11 ustawy o ochronie praw lokatorów - czy semiimperatywny ?

Data: 2010-07-27 19:02:06
Autor: TomZlom
art. 11 ustawy o ochronie praw lokatorów - czy semiimperatywny ?
Na gruncie dyskusji wywołanej przez osobe chcącą usunąć "niewygodnych" lokatorów z mieszkania postanowiłem przewertowac ustawę o ochronie praw lokatorów i w związku z tym pytanie, czy przepisy o zasadach rozwiązywania umów w art. 11 mają charakter jednostronnie bezwzględnie obowiązujący w tym sensie, że jak najemca będzie chciał, to wynajmujący musi się z nimi liczyć bez względu na to, co mówi umowa na temat np. wypowiedzenia umowy ? Szczególnie zszokował mnie ust. 5 :).

Data: 2010-07-27 12:16:50
Autor: witek
TomZlom wrote:
[...]
z tego co wiem tak,
analogicznie w kodeksie pracy
umowa nie moze byc "gorsza" niz ustawa

Data: 2010-07-27 19:22:25
Autor: TomZlom

TomZlom wrote:
[...]

o to wlasnie chodzilo. no to wyglada to faktycznie mocno nieciekawie z punktu widzenia wynajmujacego, ktory zapewne w duzej czesci przypadkow nawet nie jest swiadomy praw najemcy :]

Data: 2010-07-27 18:03:08
Autor: Massai
TomZlom wrote:

> [...]

z punktu widzenia wynajmujacego, ktory zapewne w duzej czesci
przypadkow nawet nie jest swiadomy praw najemcy :]

Wynajęcie komuś swojego mieszkania na czas nieokreślony to nierozwaga
granicząca z głupotą ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-27 21:08:01
Autor: TomZlom
[...]

Wyjąłeś mi to spod klawiszy :)

Jeszcze jedno jest zastanawiające: co na przykład jak właściciel wynajmie mieszkanie powiedzmy na rok i po 6-ciu miesiącach stwierdzi, że sam musi w nim zamieszkać, bo np. żona go już nie kocha i nie może mieszkać z nią w innym. Przyjmijmy, że w umowie był miesięczny termin wypowiedzenia. Czyli w takim wypadku musi się męczyć jeszcze 6 miesięcy i czekać, aż najemcy nie będzie już przysługiwało prawo do zajmowania lokalu..., dobrze mówie ?

Data: 2010-07-29 02:19:39
Autor: VoyteG
On 27 Lip, 21:08, "TomZlom" <t...@tz.invalid> wrote:

Przyjmijmy, że w umowie był miesięczny termin
wypowiedzenia. Czyli w takim wypadku musi się męczyć jeszcze 6
miesięcy i czekać, aż najemcy nie będzie już przysługiwało prawo do
zajmowania lokalu..., dobrze mówie ?

Niestety, jesli lokator nie ma gdzie mieszkac, to wlasciciel
zobowiazany jest mu zapewnic lokal zastepczy, nie ma eksmisji na
bruk...

Data: 2010-07-28 10:37:55
Autor: wromek
art. 11 ustawy o ochronie praw lokatorów - czy semiimperatywny ?

Wynajęcie komuś swojego mieszkania na czas nieokreślony to nierozwaga
granicząca z głupotą ;-)

nie czytelem calej ustawy ale czy wynajecie komus na czas okreslony zabezpiecza stuprocentowo wynajmującego?
jak zakonczy sie umowa i najemca sie nie wyprowadzi to ide do komornika i po sprawie (oczywiscie upraszczam)?

pozdrawiam ,wromek

Data: 2010-07-29 02:12:55
Autor: VoyteG
On 28 Lip, 10:37, "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote:

[...]

niestety, umowa sie konczy, idziesz ko komornika, a ten na mocy tej
ustawy oczekuje na wskazanie lokalu zastepczego... nie ma eksmisji na
bruk...

Data: 2010-07-29 11:28:28
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-07-29 11:12, VoyteG pisze:
[...]

Ja bym powiedział, że jest pewne wyjście - proponuję poszukać przepisów o najmie okazjonalnym.
Oczywiście to na etapie wynajmowania, a nie rozwiązywania umowy.

--
Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

Data: 2010-07-29 03:23:26
Autor: VoyteG
On 29 Lip, 11:28, Roman Rumpel <rom...@screspam.gazeta.pl> wrote:

> [...]

o najmie okazjonalnym.
Oczywiście to na etapie wynajmowania, a nie rozwiązywania umowy.

Jest w ustawie zapisane, ze najemca podczas podpisywania umowy o najem
ma w akcie notarialnym wskazac lokal, do ktorego moze byc
wyeksmitowany oraz zgode wlasciciela takiego lokalu.

1) znajdz najemce, ktory podpisze taki akt notarialny oraz innego
wlasciciela, ktory sie w akcie notarialnym zobowiaze do przyjecia
lokatora

2) nawet jesli, to jaka jest gwarancja, ze ten drugi wlasciciel za
miesiac nie sprzeda tego lokalu lub sam nie wynajmie innym osobom i
wtedy ten akt notarialny do czego sie przyda?

Data: 2010-07-29 07:11:29
Autor: witek
VoyteG wrote:

[...]

student i jego rodzice.

wlasnie o to chodzi, zeby najem okazjonalny byl okazjonalny, a nie sluzyl za furtke dla wszystkich umow najmu.

Jesli ktos sie decyduje wynajmowac mieszkanie, to musi liczyc sie z konsekwencjami. Jak w kazdym biznesie.

Data: 2010-07-29 15:44:31
Autor: niusy.pl
art. 11 ustawy o ochronie praw lokatorów - czy semiimperatywny ?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

wlasnie o to chodzi, zeby najem okazjonalny byl okazjonalny, a nie sluzyl za furtke dla wszystkich umow najmu.

Jesli ktos sie decyduje wynajmowac mieszkanie, to musi liczyc sie z konsekwencjami. Jak w kazdym biznesie.

To jest trochę tak jak z pracą, jak ułatwić zwalnianie pracowników to łatwij im znaleźć pracę. A tak to ...

Data: 2010-07-29 15:37:36
Autor: niusy.pl
art. 11 ustawy o ochronie praw lokatorów - czy semiimperatywny ?

Użytkownik "VoyteG" <VoyteG@hotpop.com>

Rodzina

Data: 2010-07-29 16:16:55
Autor: Animka
W dniu 2010-07-29 15:37, niusy.pl pisze:

[...]

Chyba w umowie, nie w akcie notarialnym.

--
animka

Data: 2010-07-27 19:12:58
Autor: TomZlom
art. 11 ustawy o ochronie praw lokatorów - czy semiimperatywny ?
treści nie bede wklejał, bo jest za długi, ale link do ustawy dam chociaż:

http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20010710733&type=3

art. 11 ustawy o ochronie praw lokatorów - czy semiimperatywny ?