art. 182^3 KP

Data: 2010-06-11 13:16:29
Autor: Jan
art. 182^3 KP
max pisze:
§ 2. Urlopu ojcowskiego udziela się na pisemny wniosek pracownika-ojca wychowującego dziecko, składany w terminie nie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem korzystania z urlopu; pracodawca jest obowiązany uwzględnić wniosek pracownika.

Czy może ktoś mi wyjasnić co w jeżyku prawniczym oznacza słowo uwzględnić ?
Pani w ZUSie mówi, że nie muszę się zgodzić w wybranym przez praciwnika terminie bo oni zapytuja pisemnie pracodawcę czy zgadza się na ten urlop w tym terminie i jesli nie dostaną zgody od pracodawcy to pracownik i tak nie dostanie urlopu w wybranym przez siebie terminie.
Natomiast na forach czytam wypowiedzi, że niby musi sie zgodzić.
To jak to właściwie jest ?
Tak z ciekawości się zapytam, czy Ty pracujesz w zusie?

Data: 2010-06-11 14:42:35
Autor: max
art. 182^3 KP
Nie.
Co to to ma do meritum sprawy ?

Data: 2010-06-11 15:50:59
Autor: Jan
art. 182^3 KP
max pisze:
Nie.
Co to to ma do meritum sprawy ?
Ponieważ zapytałeś pani w zus, czy dostaniesz urlop. Ogólnie wiadomo, że urlopy najczęściej uzgadnia się z pracodawcą, stąd moje pytanie.
Poza tym, trochę niekonwencjonalnie reagujesz na wyjaśnienia:)

art. 182^3 KP