art. 53a ust. 2 - ustawa o komornikach

Data: 2012-07-12 22:23:55
Autor: Fantom
art. 53a ust. 2 - ustawa o komornikach
chcialem sie udac do komornika z nakazem (jak wierzyciel), ale "wystraszylem" sie ust. 2 w art. 53a ustawy o komornikach sądowych. Czy może mi to ktoś wyjaśnić ?
Jeżeli ktoś mi wisi 3 tys pln, i komornik znajdzie jego majatek na 10 mln pln, to zapalce komornikowi 3 tys pln za odnalezienie tego majatku, i nie dostane ani grosza ??
Jakis niedomowiony ten przepis.

Fantom

Art. 53a. 1. Opłatę stałą w wysokości 3% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego komornik pobiera od wierzyciela w przypadku otrzymania zlecenia poszukiwania majątku dłużniks w trybie art. 7971 Kodeksu postępowania cywilnego. W razie nieuiszczenia opłaty w terminie 7 dni od otrzymania wezwania, komornik zwraca wniosek zawierający zlecenie.
2. W razie odnalezienia majątku dłużnika w trybie określonym w ust. 1 komornik pobiera opłatę stałą w wysokości 5% szacunkowej wartości tego majątku, nie więcej jednak niż 100% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego. Opłata ta ulega zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej na podstawie ust. 1. Przepis art. 49 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Data: 2012-07-12 22:48:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-07-12 22:23, Fantom pisze:
[...]

Koszty te będą wyegzekwowane od dłużnika, ponadto pisząc z głowy (czyli z niczego, jak mawia Gotfryd :) ) IMHO chodzi maksymalnie o wartość poszukiwanego majątku, a nie odnalezionego.

Po drugie nie musisz zlecać komornikowi poszukiwania majątku.

Po trzecie i tak nic nie znajdzie, jak mu na tacy nie dasz ;)

--
Liwiusz

Data: 2012-07-12 23:49:34
Autor: szczukot
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 22:48:37 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Koszty te będą wyegzekwowane od dłużnika, ponadto pisząc z głowy (czyli z niczego, jak mawia Gotfryd :) ) IMHO chodzi maksymalnie o wartość poszukiwanego majątku, a nie odnalezionego.

No jak dla mnie na logike tez tak powinno byc, ale z tego przepisu wcale to nie wynika.

Po drugie nie musisz zlecać komornikowi poszukiwania majątku.

A moge to zrobic jakis czas po zleceniu mu pracy ? Bo podam co wiem, a jakby mu sie nie udalo sciagnac z tego, to niech szuka.

Po trzecie i tak nic nie znajdzie, jak mu na tacy nie dasz ;)

No ja bym na jego miejscu poszukal - zawsze to kasa dodatkowa.

Fantom

art. 53a ust. 2 - ustawa o komornikach