art. 54 par.1 i straż gminna

Data: 2010-07-29 04:34:52
Autor: Jacek
art. 54 par.1 i straż gminna
Witam,

Otrzymałem od straży gminnej pismo, w której jest mowa, że straż
gminna prowadzi czynności wyjaśniające na podstawie art.54par.1,4,5
kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz art.10,12ust.1p.5
ustawy o strażach gminnych.

W art.54par.1 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia jest
napisane:
"W celu ustalenia, czy istnieją podstawy do wystąpienia z wnioskiem o
ukaranie oraz zebrania danych niezbędnych do sporządzenia wniosku o
ukaranie, Policja przeprowadza czynności wyjaśniające. Czynności te w
miarę możności należy podjąć w miejscu popełnienia czynu bezpośrednio
po jego ujawnieniu i zakończyć w ciągu miesiąca."
No i właśnie, słowo "Policja". Czy straż gminna może działać jako
policja? o co tu chodzi?

Jacek

Data: 2010-07-29 14:11:27
Autor: Michal Jankowski
art. 54 par.1 i straż gminna
Jacek <jx@wp.pl> writes:

Otrzymałem od straży gminnej pismo, w której jest mowa, że straż
gminna prowadzi czynności wyjaśniające na podstawie (...) oraz
art.10,12ust.1p.5 ustawy o strażach gminnych.

No i właśnie, słowo "Policja". Czy straż gminna może działać jako
policja? o co tu chodzi?

Myślę, że przywołany art.12 ust.1 p.5 sprawę ci wyjaśni.

  MJ

art. 54 par.1 i straż gminna