asrock aod790gx/128 i wiatraki...

Data: 2009-07-08 14:23:23
Autor: Qlfon
asrock aod790gx/128 i wiatraki...
Witam, poskladalem nowego kompa i mam mala zagwozdke: moj asrock ma tylko dwa gniazda do podlaczenia wiatrakow - 1 do CPU i 1 do wiatraka obudowy. Co gorsza nie potrafie zmusic speedfana to pracy z ta plyta. Na szczescie mam zasilacz z wyjsciami na kilka wiatrkaow i na razie tak sie ratuje ale brak mi automatycznej regulacji obrotow tych wiatrakow i kontroli nad ich praca. Obecnie zasilacz jest podlaczony do gniazda chassis fan a od niego idzie zasilanie do 4 wiatrakow w obudowie.
Zalezaloby mi na jakims prostym (soft) sposobie na kontrole wiatrakow ale ze wzgledu na brak gniazd wiatrakowych chyba nie obejdzie sie bez sprzetowego kontrolera.
Czy mozecie polecic cos co wejdzie do obudowy Chieftec LBX-01B-B-B tak by dalo sie zamknac przednie drzwiczki? Nie musi to byc cos strasznie rozbudowanego - 3 czujniki wystarcza:)
Marzyl mi sie t-balancer ale kosztowny dosyc. A moze ktos uzywa LIAN LI TR-3 i pochwali sie jak to dziala?
--
Qlfon, Kraków

Data: 2009-07-08 23:32:05
Autor: maX

Użytkownik "Qlfon" <rav@life.pl> napisał w wiadomości news:4a548fbb$1news.home.net.pl...
[...]

A w biosie na ma kontroli regulacji fanów? Wejście CPU_ fan na pewno jest 4-pinowe i napewno jest regulowane w biosie. Chassis_fan nie wykluczam że też (Asrock na 6100 miał 4-piny tylko na fanie od CPU, ale 790 być może ma tez i na pozostałych fanach)

Data: 2009-07-09 20:09:23
Autor: Qlfon
maX pisze:

[...]
Jest tak jak mowisz, ale porblem w tym ze moje wiatraki sa wlasnie 3 pinowe:( Moj stray Abit NF7S dawal sobie z tym rade przy pomocy speedfana wlasnie. Nie zawsze postep znaczy lepiej:(

--
Qlfon, Kraków

asrock aod790gx/128 i wiatraki...