asrock ogólnie

Data: 2013-09-11 15:55:47
Autor: inny punkt siedzenia...
asrock ogólnie
mój kolega komputerowiec bardzo nie lubi płyt głównych asrocka, czy jego opinia jest uzasadniona?

mam jedną taką płytę i ma taki objaw, że jak się podepnie dysk twardy sata jako drugi, to po jakimś czasie transfer z dyskiem zanika i sytem wisi...

czy to przypadek, czy jednak asrock to syf?

a co z tym dyskiem, może Ktoś tak miał i wie?

Data: 2013-09-11 16:29:01
Autor: TOMASZEK
asrock ogólnie
W dniu 2013-09-11 15:55, inny punkt siedzenia... pisze:
[...]

Z Asrockiem jest różnie. Moje przygody z Asrockami:

1. Po czyszczeniu komputera ( wyjęciu pamięci RAM i karty grafiki ) komputer nie chciał wstać. Pomógł reset biosa. ( K7VT4A pro )

2. Jedna z płyt miała taki ciekawy zonk, że jak się włączyło komputer na listwie zasilania to trzeba było kilka sekund odczekać zanim się odpaliło kompa, bo inaczej resetował się bios. Gdy się odczekało kilka sekund po włączeniu zasilania na listwie to potem wszystko było dobrze. ( P4i65G )

3. W jednej z płyt padła karta sieciowa ( MAC miał same zera ) a karta była widoczna w systemie i w biosie. Pomógł update biosa. ( K7S41GX )

4. Po zapełnieniu wszystkich slotów ATA, urządzenie secondary slave potrafiło zniknąć z systemu ( nieważne, czy HDD, czy CD/DVD-ROM ) Pomagał restart Windows, nie rozwiązałem tego problemu. ( K7S41GX )

Z drugiej strony płyty tej firmy pracują z naprawdę wynalazkowymi pamięciami RAM, nie grymaszą. Można mieszać rodzaje pamięci, firmy i modele. Poza tym są bardzo stabilne.Żadnych ekranów śmierci, żadnych sterowników zajmujących po 1Gb itp. Złożyć, zainstalować system i nie grzebać, nie zmieniać konfiguracji;)

Dobre wsparcie producenta, wszystkie sterowniki i instrukcje na stronie www.

To są płyty tanie i ma to swoje konsekwencje. Ludziom, który nie mają doświadczenia przy składaniu komputerów bym nie polecał, ale tym co mają obycie i wiedzą czego można się spodziewać to polecam;) Sam jadę na tych płytach już od kilku lat i jakoś specjalnie nie narzekam.

--
< TOMASZEK >
granice Polski = granice absurdu

Data: 2013-09-11 16:42:54
Autor: inny punkt siedzenia...
asrock ogólnie
dzięki, a jak u Was z kondziorami na asrockach?

Data: 2013-09-11 17:21:00
Autor: TOMASZEK
asrock ogólnie
W dniu 2013-09-11 16:42, inny punkt siedzenia... pisze:
dzięki, a jak u Was z kondziorami na asrockach?

Na jednej z płyt ( K7VT4A Pro ) z 2004 wylał się jeden pół roku temu. Płyta jednak da się uruchomić, choć nie za każdym razem ;) Komp był włączony praktycznie 16 godzin na dobę od 2004 roku. Zawsze miał dobry zasilacz, który trzymał prawidłowe napięcia, nigdy nie dostał żadnego Codegen'a ani Tracer'a ;)
Na pozostałych żadnych problemów. Kompy nie były podkręcane.

Data: 2013-09-11 17:26:59
Autor: inny punkt siedzenia...
asrock ogólnie
to tracer jest syfiasty? codegen też?

codegeny mi się wywalały, ale tracer chodzi...

a jaki zasilacz z pasywnym pfc warto zakupić?

Data: 2013-09-11 18:02:49
Autor: TOMASZEK
asrock ogólnie
W dniu 2013-09-11 17:26, inny punkt siedzenia... pisze:
to tracer jest syfiasty? codegen też?

codegeny mi się wywalały, ale tracer chodzi...

a jaki zasilacz z pasywnym pfc warto zakupić?

Tracer może się trafić dobry, ale ja wolę nie ryzykować. Minimum co wkładam do komputera tej klasy to Amacrox.
Z pasywnym PFC to nie wiem, bo teraz większość ma aktywne PFC. A czemu ma być z pasywnym? Masz jakiegoś upsa z "parodią" sinusoidy? ;)

Data: 2013-09-11 18:20:37
Autor: inny punkt siedzenia...
asrock ogólnie
tak, wymagania cenowe...

Data: 2013-09-11 20:42:39
Autor: Chris
asrock ogólnie
W dniu 2013-09-11 15:55, inny punkt siedzenia... pisze:
mój kolega komputerowiec bardzo nie lubi płyt głównych asrocka, czy jego
opinia jest uzasadniona?

Ja nie lubię iPhona znaczy że jest zły ??

mam jedną taką płytę i ma taki objaw, że jak się podepnie dysk twardy
sata jako drugi, to po jakimś czasie transfer z dyskiem zanika i sytem
wisi...

Widziałem Mercedesa i BMW w serwisie ... dalej sobie sam dopisz.

czy to przypadek, czy jednak asrock to syf?

Przypadek.

a co z tym dyskiem, może Ktoś tak miał i wie?

Zamień stara taśmę SATA na nową czasami pomaga.

A tera konkrety:

Asrock-i są i tanie do tanich zastosowań typu biuro ale są i wersje TOP które są używane np. przez najlepszych graczy na świecie.
Ogólnie zawsze będę polecał te płyty ze względu na stabilność, brak problemów z kompatybilnością jak np. u Asusa, nie sypią się jak Gigabyte no i przede wszystkim serwis który w razie awarii wymienia na nową a nie jak Asus czy GB który naprawia "" do usranej śmierci aż ci gwarancja minie ..
W firmowym kompie mam Asrocka co ma już z 10 lat i wredny ciągle nie chce paść żeby mi kompa zmienili na nowszego :)

W kompach pracujących jako stacje graficzne i renderfarma też są płyty asrocka bo są tanie i stabilne.

Śmiało mogę polecić a jak podasz zastosowania i budżet to podam ci modele które warto brać.

Z ciekawostek jedna z płyt asrocka posłużyła do pobicia rekordu podkręcania i nie wiem czy dalej do niej jest rekord czy już ktoś pobił na innej bo nie wnikałem.

Data: 2013-09-11 20:56:04
Autor: R.e.m.e.K
asrock ogólnie
Dnia Wed, 11 Sep 2013 20:42:39 +0200, Chris napisał(a):

Z ciekawostek jedna z płyt asrocka posłużyła do pobicia rekordu podkręcania i nie wiem czy dalej do niej jest rekord czy już ktoś pobił na innej bo nie wnikałem.

Przy okazji:
http://pccentre.pl/news/show/plyty-glowne-asrock-z-dluzsza-gwarancja/id=27454

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-09-12 14:28:10
Autor: chochlik_drukarski
asrock ogólnie

Użytkownik "Chris" <xxx@xxx.com> napisał w wiadomości news:5230b9a4$0$1256$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zastanawia mnie jedna rzecz. Jeśli asus i asrock to dwie marki tego samego
producenta to jakim cudem marka niby lepsza i droższa jest uznawana
za bardziej problematyczną ? To może niech ta firma zamieni oznaczenia
i zacznie asrocki sprzedawać pod marką asus a asusa jako asrock.

Zadałem takie pytanie właścicielowi dosyć dużego sklepu i usłyszałem, że
jest to bzdura kompletna. Oni sprzedają miesięcznie minimum 50 płyt każdej
z tych marek i udział płyt uszkodzonych czy po prostu problematycznych pod
jakimś względem jest identyczny.

Co jest właściwie nie tak z tymi asusami ?

Data: 2013-09-12 14:44:49
Autor: Chris
asrock ogólnie
chochlik_drukarski nabazgrał(a):

[...]

To nie tak że Asus i Asrock top to samo ... kiedyś tak było ale się pokłucili i są to dwie zupełnie różne firmy.

[...]

My sprzedajemy parę tysięcy i mam większe doświawczenie z tym :)

Co jest właściwie nie tak z tymi asusami ?

Bardzo wrażliwe na parametry pozstałego sprzętu, np.jak się system wiesza to czasami wystarczy min. podnieść napięcie dla pamięci i problem ustaje (markowe pamięci)

Data: 2013-09-12 15:38:28
Autor: chochlik_drukarski
asrock ogólnie

Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:l0sd01$oo1$1node2.news.atman.pl...
[...]

To by wiele wyjaśniało.

[...]

Możliwe.

Co jest właściwie nie tak z tymi asusami ?

Bardzo wrażliwe na parametry pozstałego sprzętu, np.jak się system wiesza to czasami wystarczy min. podnieść napięcie dla pamięci i problem ustaje (markowe pamięci)

To jest jakiś powszechny problem czy jedna płyta na 1000 trafi na jakiegoś
fanatyka który ma problem bo próbuje podkręcić system o 500% ?

Data: 2013-09-12 15:46:54
Autor: Chris
asrock ogólnie
[...]

Asus w branży jest znany z tego że działa jak kobieta w ciąży .. chce albo nie chce i jej nie dogodzisz.
Co do pamięci to tylko przykład jak czasami można poprawić działanie.

Powiem że pracownicy dystrybutora Asusa, GB, Asrocka na PL w 95% mają płyty Asrocka w swoich kompach, 5% to nowi pracownicy :)

Data: 2013-09-12 16:07:12
Autor: Leszek K.
asrock ogólnie
Dnia Thu, 12 Sep 2013 14:28:10 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

[...]

Asus produkował płyty z wyższej półki z zasady przeznaczone do współpracy z
procesorami najszybszymi pod daną podstawkę (+OC). Tu zawsze mogły wystąpić
problemy. Asrock (przynajmniej w czasach jak to była ta sama firma) był
nastawiony na zestawy budżetowe i tam się sprawdzał wyśmienicie. Od paru
lat sytuacja mocno się zmieniła. I Asus i Asrock robią płyty tanie (do
których nie radził bym wsadzać procesorów z górnej półki, a tym bardziej
ich podkręcać) jak i płyty z dużo droższe, które pewnie mają więcej
reklamacji ze względu na wysokie wymagania.

asrock ogólnie