astra II temperatura sporo ponize 80stopni

Data: 2009-06-10 21:00:52
Autor: Amir
astra II temperatura sporo ponize 80stopni
Podczas jazdy auto ma bardzo niską temperatura,
wydaje mi sie ze to wina termostatu,

woda caly czas leci do zbiornczka wyrownawczego,
wydaje mi sie, ze powinna leciec jak otworzy się termostat?

dodam ze podczas jazdy w trasie jest niestabila raz duzo ponizej 80
czasami dochodzi do 80 minimalnie powyzej
czy to oznacza udzodzenie termstatu czy moze cos innego?

zawsze byla minimalnie ponizej 90stopni
co moze być przyczyna?

pozdrawiam

Data: 2009-06-10 22:03:29
Autor: Tomasz Pyra
Amir pisze:
Podczas jazdy auto ma bardzo niską temperatura,
wydaje mi sie ze to wina termostatu,

woda caly czas leci do zbiornczka wyrownawczego,
wydaje mi sie, ze powinna leciec jak otworzy się termostat?

Płyn chłodniczy krąży zawsze, termostat tylko otwiera duży obwód z chłodnicą.

dodam ze podczas jazdy w trasie jest niestabila raz duzo ponizej 80
czasami dochodzi do 80 minimalnie powyzej
czy to oznacza udzodzenie termstatu czy moze cos innego?

Prawdopodobnie termostat - możesz się upewnić sprawdzając czy chłodnica nagrzewa się wraz z silnikiem. Jeżeli tak, to termostat.

Data: 2009-06-10 23:11:48
Autor: Amir
astra II temperatura sporo ponize 80stopni
 czy moze cos innego?

Prawdopodobnie termostat - możesz się upewnić sprawdzając czy chłodnica nagrzewa się wraz z silnikiem. Jeżeli tak, to termostat.

dzięki za odpowiedz, sprawdze chłodnice z rana pozdrawiam

czyli chlodnica powinna sie zaczac grzac dopiero jak temperatura bedzie ok 90stopni

jak zacznie się odrazu grzac to znaczy ze termostat

pozdrawiam

Data: 2009-06-10 23:16:09
Autor: Tomasz Pyra
astra II temperatura sporo ponize 80stopni
Amir pisze:
czy moze cos innego?

[...]

Tak, dokładnie.
Chłodnica powinna być zupełnie zimna przez cały czas jak silnik się nagrzewa. Potem jak silnik się nagrzeje, otwiera się termostat i chłodnica szybko się nagrzewa.

Data: 2009-06-11 10:26:32
Autor: Karol Y
astra II temperatura sporo ponize 80stopni
Chłodnica powinna być zupełnie zimna przez cały czas jak silnik się
nagrzewa. Potem jak silnik się nagrzeje, otwiera się termostat i
chłodnica szybko się nagrzewa.

A mnie sie nagrzewa wraz z grzaniem silnika, ale o dziwo czy to w ostatnią zimę (-20*C + jazda w trasie) jak i zeszłoroczne upały czy też aktualna pogoda, to zawsze trzyma temperaturę. Nagrzewanie na oko nie trwa inaczej niż w innych egzemplarzach tego modelu, a i wiatrak załącza się też nie za często.

I wymieniać nie wymieniać?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-11 11:02:43
Autor: Tomasz Pyra
Karol Y pisze:
[...]

To znaczy że się nie domyka

Nagrzewanie na oko nie trwa inaczej niż w innych egzemplarzach tego modelu, a i wiatrak załącza się też nie za często.

No na pewno trwa przynajmniej trochę dłużej, w dodatku taka przypadłość raczej będzie się pogłębiać niż miałaby się sama naprawić.

I wymieniać nie wymieniać?

I tak Cię nie minie, a szybsza wymiana to zawsze oszczędność paliwa - silnik będzie się trochę szybciej nagrzewał i zużyje mniej paliwa.

Termostat jakiś szczególnie drogi nie jest.

Data: 2009-06-11 13:24:43
Autor: Amir
astra II temperatura sporo ponize 80stopni
Sprawdziłem rano, i zaraz po uruchmieniu silnika, po ok 3 min chłodnica robi sie ciepła\
czyli termostat do wymiany?

Czy istnieje ewentualność, ze jednak coś innego uszkodznie aniżeli termostat,
pytam ponieważ jakies 3 tygodnie temu wymienianą miałem chłodnice bo się
rozszczelniła, i tak zastanawiam się dlaczego się rozszczelniła, na połączeniu plasikowym.

jak się rzszczelniała, po mały to silnik się przegrzewał, teraz po założeniu nowej się niedogrzewa.

czy wcześniej mogłbyć uszkodzony termostat? tego nie wiem.

I też zastanawia mnie czy coś mechanik mogł spierniczyć przy zakładaniu nowej chłodnicy, ze teraz termostat jest caly czas
otwarty.

Data: 2009-06-11 13:37:54
Autor: J.F.
On Thu, 11 Jun 2009 13:24:43 +0200,  Amir wrote:
Sprawdziłem rano, i zaraz po uruchmieniu silnika, po ok 3 min chłodnica robi sie ciepła\ czyli termostat do wymiany?

3 minuty to juz sporo i silnik moze dochodzic do temperaury roboczej

[...]

Przyczyn moze byc sporo .. choc jedna z nich to przegrzewanie silnika
i za duze cisnienie w ukladzie.

jak się rzszczelniała, po mały to silnik się przegrzewał,

Przegrzewanie moglo byc na skutek ubytku plynu.

teraz po założeniu nowej się niedogrzewa.

A jestes pewny ze sie niedogrzewa ? Moze byc uszkodzony czujnik,
wskaznik.

Najlepiej to by miec dokladne termometry wpiete w obwod, bo inaczej
objawy sa niewyrazne i diagnoza jest trudna.

W sumie to moze i najtaniej byloby termostat w ciemno wymienic ..
choc nowy moze byc gorszy niz stary :-)

I też zastanawia mnie czy coś mechanik mogł spierniczyć przy zakładaniu nowej chłodnicy, ze teraz termostat jest caly czas
otwarty.

mogl go jakis kamyczek zablokowac, albo zawsze byl otwarty, tylko
chlodnica byla kiepska.

J.

Data: 2009-06-11 13:57:12
Autor: Amir
astra II temperatura sporo ponize 80stopni

A jestes pewny ze sie niedogrzewa ? Moze byc uszkodzony czujnik,
wskaznik.

Z rana jak sprawdzalem to po 2 min chłodnica była zimna, po ok 3minucie juz zrobila się ciepła, jednak wskaźnik jeszcze
nie ruszył sie od temperatury. Czy przypadkiem nie powinna być chłodnica zimna aż do osiągnięcia powyżej 80stopni?

Problem jest zauważalny tylko  podczas jazdy w trasie temperatura spada ponizej 80stopni, czasami idzie do ok 80stopni
dlatego wydaje mi się ze wówczas po prostu cały czas jest termostat otwarty, a chyba powinien się zamykać?

Jak jestem w miescie, to trzyma sie mniej
wiecej na ok 90stopni , jak wyjdzie powyżej to załącza  się wiatrak.

co proponujesz w takim razie?

zmiana termostatu i czujnika temperatury?

pozdrawiam

Data: 2009-06-11 14:17:59
Autor: Tomasz Pyra
Amir pisze:

[...]

Taki najbardziej typowy objaw to wzrastająca temperatura jak stoisz i spadająca jak zaczynasz jechać.

Jak jestem w miescie, to trzyma sie mniej
wiecej na ok 90stopni , jak wyjdzie powyżej to załącza  się wiatrak.

co proponujesz w takim razie?

zmiana termostatu i czujnika temperatury?

Na początek wymieniłbym termostat
Czujnik temperatury raczej nie popsuje Ci się tak, że wskazywana temperatura będzie się zmieniać.

Data: 2009-06-11 16:24:00
Autor: Amir
astra II temperatura sporo ponize 80stopni

Na początek wymieniłbym termostat
Czujnik temperatury raczej nie popsuje Ci się tak, że wskazywana temperatura będzie się zmieniać.

tak też jutro poczynię
dziękuję wszystkim za pomoc

i pozdrawiam

Data: 2009-06-12 13:47:18
Autor: Amir
astra II temperatura sporo ponize 80stopni
> tak też jutro poczynię
dziękuję wszystkim za pomoc

po wymienie termostatu wszystko wrocilo do normy :)

pozdrawiam

astra II temperatura sporo ponize 80stopni