astra III - który silnik diesla wybrać?

Data: 2009-07-13 10:29:31
Autor: x
astra III - który silnik diesla wybrać?
Planuje kupić używaną astre III kombi (2004-2006) z silnikiem diesla
podpowiedzcie proszę który silnik warto wybrać?

1.3l 90KM odrzucam na wstępie :)
1.7 100KM - słyszałem że są dwie wersje - podobno ISUZU jest ok?
1.9 100/120/150KM - ten ostatni podoba mi się bardzo :)

który z tych silników jest trwały/ekonomiczny i polecany przez WAS?

Data: 2009-07-13 10:36:33
Autor: Agent

Użytkownik "x" <bez@mail.pl> napisał w wiadomości news:h3ermf$pbg$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

1,7 jest tylko ISUZU - znaczy się blok bo osprzęt to jest opla tzn. Opel dał tam części boscha, denso i pewnie też ISUZU. 1,9 Fiata - podobno bardzo udane motory zwłaszcza wersja 120 KM jeśli chodzi o niezawodność bo nie ma jakiś klap wirowych występujących w wersji 150 KM które się zacinają.

Data: 2009-07-13 12:45:12
Autor: WIHEDCNF
astra III - który silnik diesla wybrać?

Użytkownik "Agent"

[...]

120KM to silnik 8 zaworowy 150KM to silnik 16 zaworowy i rzeczywiście w kolektorze dolotowym ten ostatni ma klapy wirowe.
Ja mam silnik 120KM w Vectrze (przebieg 160kkm) - nie jest to jakaś rakieta, ale spokojnie daje radę przy wyprzedzaniu, a skoro daje radę w vectrze to w astrze będzie jeszcze lepiej - spalanie powiem REWELACYJNE - ostatnia trasa 544 km średnie zużycie 4,8 litra na 100km w tym 120 km autostrady ze srednia 140km/h reszta drogi krajowe ze średnią 120km/h - żyć nie umierać - polecam ten silnik

Data: 2009-07-13 13:00:09
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

Drogi krajowe ze srednia 120km/h ... Chyba max 120km/h.

Data: 2009-07-13 13:14:01
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Zdecydowanie - średnią 120km/h to można zrobić przy deptaniu non stop
po 160km/h. Spożycie odpowiednio wyższe :)

Data: 2009-07-13 13:18:51
Autor: Grzegorz Prędki
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Wszystko mozna, tylko kwestia za ile ;)

Data: 2009-07-13 13:58:30
Autor: WIHEDCNF
astra III - który silnik diesla wybrać?

Użytkownik "Grzegorz Prędki"

Drogi krajowe ze srednia 120km/h ... Chyba max 120km/h.

No może nie max, bo były i odcinki po 140 ;-)starałem się trzymać tych 120, średnia pewnie wyszła z 80km/h, bo inaczej się nie da

Pozdro.

Data: 2009-07-13 13:09:51
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-07-13 12:45,  *WIHEDCNF* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Ja mam silnik 120KM w Vectrze (przebieg 160kkm) - nie jest to jakaś
rakieta, ale spokojnie daje radę przy wyprzedzaniu, a skoro daje radę w

Potwierdzam :)

[...]

Jak Wy to robicie (Ty i kilku innych na spritmonitor ;) ):
http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html
To moje "osiągi"

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-07-13 13:14:32
Autor: Grzegorz Prędki
astra III - który silnik diesla wybra ć?

Jak Wy to robicie (Ty i kilku innych na spritmonitor ;) ):

Pewnie tak samo jak srednio 120km/h po drogach krajowych.

Data: 2009-07-13 14:05:05
Autor: WIHEDCNF
astra III - który silnik diesla wybrać?

Użytkownik "Grzegorz Prędki"

Jak Wy to robicie (Ty i kilku innych na spritmonitor ;) ):

Pewnie tak samo jak srednio 120km/h po drogach krajowych.

Hehe, już wytłumaczyłem, że nie średnia, bo średnia to mi wychodzi ok 80km/h po krajowych, tyle, że nie wiedziałem jak to inaczej napisać - a jak to robimy? Ja nie pałuję autka - max obroty to 3tyś i przy tej wartości zmiana biegu, wyjątek 6 bieg, który u mnie wskakuje przy ok 120km/h i notoryczne korzystanie z TEMPOMATU - oczywiście te 4,8 litra na 100km to tylko trasa, nie było wachadełek, tirów też mało.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-17 23:17:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
qqq666 pisze:
Jak Wy to robicie (Ty i kilku innych na spritmonitor ;) ):
http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html
To moje "osiągi"

No nie wiem Mirek, a co powiesz na to:
http://img141.imageshack.us/i/vikilicznik0420090708.jpg/

:D

Ja powiem jedno - nikt mi nie wmówi, że to nie jest 90% jazdy w trasie. Jeśli w tym jest jazda miejska, to są to tylko przeloty drogami szybkiego ruchu (obwodnice), bez korków i bez jakiegokolwiek większego natężenia ruchu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-07-18 14:16:20
Autor: qqq666
[...]

A co ja na to poradzę, że tak mi wypada jeździć?:P
Tylko kilka razy przejechałem w jednym ciągu po 150-200km typowo po miejsku i wyszło do 7.5l/100km

Data: 2009-07-17 23:45:24
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-07-17 14:00,  *qqq666* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

A co mogę powiedzieć :)

Data: 2009-07-18 13:59:47
Autor: J.F.
On Fri, 17 Jul 2009 23:45:24 +0200,  Mirek Ptak wrote:
[...]

No co - ze to jakis kapelusz jechal, skoro w trasie ma srednia 60km/h.

Albo oszust, jesli twierdzi ze polowa po miescie i tylko 5.6 :-)
 J.

Data: 2009-07-18 15:14:37
Autor: Mirek Ptak
*J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

:)

Albo oszust, jesli twierdzi ze polowa po miescie i tylko 5.6 :-)

No myślę, że ma sporo km do pracy lub znakomita większość to trasa. Ja mam niestety(?) 7,5 km do pracy w jedną stronę - w zimie ledwo się wskazówka temperatury podnosi jak wjeżdżam na parking.
Dzisiaj sprawdziłem jak to się ma u mnie na kompie - na 18 tyś km (BC2 od poprzednich wakacji niekasowany :) ) mam 7,8 l.100 km i średnią 55 km/h - no ale mój komputer zawyża (co zresztą widać na spritmonitorze).

Data: 2009-07-13 13:07:43
Autor: karol
astra III - który silnik diesla wybra ć?

1.9 100/120/150KM - ten ostatni podoba mi się bardzo :)

jest jeszcze 1,9 diesel 200 KM

Data: 2009-07-13 13:50:28
Autor: x
astra III - który silnik diesla wybrać?

jest jeszcze 1,9 diesel 200 KM

diesel?

Data: 2009-07-13 20:43:46
Autor: huri_khan
x pisze:
[...]

1.9 100 lub 120 KM

W 1,9 150KM podobno dwumasa szybko siada.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-07-14 08:33:30
Autor: x
astra III - który silnik diesla wybrać?

który z tych silników jest trwały/ekonomiczny i polecany przez WAS?

1.9 100 lub 120 KM

W 1,9 150KM podobno dwumasa szybko siada.

dzieki za trafną SUGESTIE!
apropo czy każdy diesel w Astrze ma paek rozrządu (nie łańcuch) i koło dwumasowe?

Data: 2009-07-14 08:53:05
Autor: bratPit[pr]
astra III - który silnik diesla wybrać?

apropo czy każdy diesel w Astrze ma pasek rozrządu (nie łańcuch) i koło dwumasowe?

każdy,
brat

Data: 2009-07-15 09:22:16
Autor: x
astra III - który silnik diesla wybrać?
który z tych silników jest trwały/ekonomiczny i polecany przez WAS?

apropo czy ktorys z tycfh silnikow ma filtr czastek stałych? słyszałem że to droga sprawa...

Data: 2009-07-15 09:50:07
Autor: WIHEDCNF
astra III - który silnik diesla wybrać?

Użytkownik "x"

apropo czy ktorys z tycfh silnikow ma filtr czastek stałych? słyszałem że to droga sprawa...

Różnie z tym bywa - jedne mają inne nie, generalnie większość MA. łatwo to rozpoznać po oznaczeniu na tabliczce znamionowej znajdującej się na słupku drzwi pasażera - jest tam taki prostokącik i w tym prostokącoku liczby jeśli 0,5 to jest DPF(filtr cząstek stałych) jeśli 1.20 i 1.30 to nie ma filtra

Data: 2009-07-15 11:02:48
Autor: x
[...]

dzieki!

astra III - który silnik diesla wybrać?