astra vectra czy cos innego

Data: 2010-11-19 09:16:00
Autor: to
astra vectra czy cos innego
begin icek2
czy vectra kombi 1,9 150km ?
czy jest duza roznica jesli silnik by był 1,9 120km ?

Vectra z CDTI 120 będzie mułowata, szczególnie kombi. To dobry silnik do Astry. Do Vectry lepszy 150.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-19 10:28:42
Autor: Mirek Ptak
astra vectra czy cos innego
Dnia 2010-11-19 10:16,  *to* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

czy vectra kombi 1,9 150km ?
czy jest duza roznica jesli silnik by był 1,9 120km ?

Vectra z CDTI 120 będzie mułowata, szczególnie kombi. To dobry silnik do
Astry. Do Vectry lepszy 150.

No to mamy odmienne pojęcie o mułowato¶ci :) - owszem więcej KM nie zaszkodzi, ale 120 zupełnie wystarczy do spokojnej jazdy - nawet w tłoku :), a ma dodatkow± zaletę w postaci większej trwało¶ci sprzęgła i okolic.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-11-19 10:15:56
Autor: to
astra vectra czy cos innego
begin Mirek Ptak
No to mamy odmienne pojęcie o mułowatości :) - owszem więcej KM nie
zaszkodzi, ale 120 zupełnie wystarczy do spokojnej jazdy - nawet w tłoku
:), a ma dodatkową zaletę w postaci większej trwałości sprzęgła i
okolic.

No wystarczy do spokojnej jazdy, wyłącznie do spokojnej. Czyli muł. Jakaś tam "w miarę" dynamika zaczyna się od 100 KM na tonę.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-19 11:29:19
Autor: Mirek Ptak
astra vectra czy cos innego
Dnia 2010-11-19 11:15,  *to* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

No wystarczy do spokojnej jazdy, wył±cznie do spokojnej. Czyli muł. Jaka¶
tam "w miarę" dynamika zaczyna się od 100 KM na tonę.

Zabrakło u mnie odpowiednich emotikonek :)
Wierz mi, że nikogo nie blokuję przed szybsz± jazd± :), ani nikt mnie nie blokuje - wyprzedzam bez problemu sam nie będ±c wyprzedzanym od nie pamiętam jak dawna (w trasie).
No ale fakt 200+ po krajówkach jednopasmowych nie jeżdżę, nie tylko z powodu mułowatego silnika ;).

Data: 2010-11-19 11:35:49
Autor: Przemysław Czaja
astra vectra czy cos innego

UĹĽytkownik "to"

[...]

tam "w miarÄ™" dynamika zaczyna siÄ™ od 100 KM na tonÄ™.

Ty chyba nigdy Skodą 105 nie jeździłeś - to auto dobrze obrazuje "mułowatość"

;-)

Data: 2010-11-19 12:07:27
Autor: Maciek
astra vectra czy cos innego
Ty chyba nigdy Skodą 105 nie jeździłeś - to auto dobrze obrazuje "mułowatość"

Tak samo i inne samochody jak np. F126p, dostarczal zajebistych wrazen gdy trzebabylo sie kulac za ciezarowka 20km. No ale co z tego, nie o to chodzi.
Tak jak napisano, 100KM na tone i cos sie zaczyna dziac. Mozna juz wtedy probowac nawet z ladunkiem bagazowym i kompletem osob na pokladzie wyprzedzac pod gorke - powinno sie to sie to juz jakos powoli rozpedzac a nie zwalniac.

Maciek

Data: 2010-11-19 12:27:42
Autor: Przemysław Czaja
astra vectra czy cos innego

UĹĽytkownik "Maciek"

[...]

 VC - przynajmniej moja ma 100KM na 1180kg i wystarcza,  nie mam zwyczaju wyprzedzać pod gĂłrkÄ™ i Tobie teĹĽ nie radzÄ™.

Data: 2010-11-19 12:32:04
Autor: Maciek
astra vectra czy cos innego
VC - przynajmniej moja ma 100KM na 1180kg i wystarcza,  nie mam zwyczaju wyprzedzać pod gĂłrkÄ™ i Tobie teĹĽ nie radzÄ™.

Nie wiem dlaczego mi tak zyczysz, ja sobie tak nie zycze,  co najwyzej dla bezpieczenstwa moglbys mi pozyczyc wiecej mocy. To ze to robie nie oznacza, ze jestem kamikaze. Wyprzedzanie pod gorke to najprostszy sposob na zostawienie smroda z tylu  np. jak jest rozdzielenie pasa dla samochodow wolniejszych.

Maciek

Data: 2010-11-19 12:48:05
Autor: bratPit[pr]
astra vectra czy cos innego
[...]

no właśnie też nie rozumiem, jeżeli są warunki i jest linia przerywana to dlaczego miałbym nie wyprzedzać?

brat

Data: 2010-11-19 11:53:14
Autor: to
astra vectra czy cos innego
begin bratPit[pr]
no właśnie też nie rozumiem, jeżeli są warunki i jest linia przerywana
to dlaczego miałbym nie wyprzedzać?

Linia przerywana nie oznacza nakazu wyprzedzania. Ja moją europejską Toyotą Prius nigdy nie wyprzedzam pod górkę. Generalnie po za miastem nie przekraczam 50 km/h bo według szwedzkich naukowców jest to optymalna prędkość pozamiejska.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-19 13:34:16
Autor: bratPit[pr]
astra vectra czy cos innego
no właśnie też nie rozumiem, jeżeli są warunki i jest linia przerywana
to dlaczego miałbym nie wyprzedzać?

Linia przerywana nie oznacza nakazu wyprzedzania. Ja mojÄ… europejskÄ…
ToyotÄ… Prius nigdy nie wyprzedzam pod gĂłrkÄ™. Generalnie po za miastem nie
przekraczam 50 km/h bo według szwedzkich naukowców jest to optymalna
prędkość pozamiejska.

no tak, masz rację tylko bezpieczeństwo i redukcja CO2 może nas uratować... ;-)

brat

Data: 2010-11-19 15:40:45
Autor: Przemysław Czaja
astra vectra czy cos innego

UĹĽytkownik "bratPit[pr]"

,  nie mam zwyczaju
wyprzedzać pod górkę i Tobie też nie radzę.

[...]

Inteligentne chłopaki a droczą się jak dzieci, przecież dobrze wiecie co miałem na mysli ;-)

PozdrĂłwki

Data: 2010-11-20 22:54:47
Autor: Jackare
astra vectra czy cos innego
Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:ic5lpj$m26$1inews.gazeta.pl...
Mozna juz wtedy probowac nawet z ladunkiem bagazowym i kompletem osob na pokladzie wyprzedzac pod gorke - powinno sie to sie to juz jakos powoli rozpedzac a nie zwalniac.

tylko po jaki ch.... z sytuacji jednostkowych robic normÄ™ ? Ile razy takie sytuacje majÄ… miejsce w normalnej eksploatacji ?
Jeżeli dla sytuacji która zdarzy się pięciokrotnie (nawet piętnastokrotnie) podczas przebiegu jaki ogólnie zrobię mam ponosić w sposób stały dużo większe koszty to jest to d.... a nie interes, ale dla mnie samochód to narzędzie do przemieszczania się z punktu A do punktu B w którym dynamika, adrenalina i możliwość ciągłego przyspeszania podczas wyprzedzania pod górę z pełną obsadą siedzeń i całkowitym wypełnieniem bagażnika to sprawy niewarte uwagi...
--
Jackare

Data: 2010-11-19 14:55:40
Autor: kamil
astra vectra czy cos innego

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4ce64e5c$0$27041$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Apetyt rosnie w miare jedzenia, w tej chwili mam kolo 180 na tone i wszystko inne to mul. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-19 16:44:12
Autor: Przemysław Czaja
astra vectra czy cos innego

UĹĽytkownik "kamil"

Apetyt rosnie w miare jedzenia, w tej chwili mam kolo 180 na tone i wszystko inne to mul. :)

Hihi - a co to jest?

475KM
520 kg

w wrsji na tor
500KM
520kg

to prawie 100KM ale na 100kg ;-)

niestety wszystkie juĹĽ sprzedane :D

Data: 2010-11-19 16:00:51
Autor: kamil
astra vectra czy cos innego

"Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message news:ic66a5$sgs$1mx1.internetia.pl...

UĹĽytkownik "kamil"

[...]

Sam widzisz, nigdy za duzo. Swoja droga, miales Atoma twin-turbo, czy jakis wybitnie ciezki motor? :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-19 11:13:26
Autor: icek2
astra vectra czy cos innego
W dniu 2010-11-19 10:28, Mirek Ptak pisze:
[...]

tez mysle ze 120km styknie

jezdziłem grand sceniciek 120km - było ok

jezdze partnerem 90km - jest ok

na autobahnie mam sie rozpedzic 130-150
na drogach normalnych ma palic mało
i tyle

--
pozdros
icek

Data: 2010-11-19 11:13:54
Autor: icek2
astra vectra czy cos innego
na jakie rzeczy w 1,9 120km
zwracac uwagę?

--
pozdros
icek

Data: 2010-11-19 11:24:57
Autor: Przemysław Czaja
astra vectra czy cos innego

Użytkownik "icek2"

na jakie rzeczy w 1,9 120km
zwracac uwagę?

termostat - to zmora tych silników, ma trzymać temperaturę 85-90 stopni (może troche opadać na postoju z mocnym nawiewem gor±cego powietrza do kabiny ale podczas jazdy nie ma prawa) w innym przypadku do wymiany.

podczas ruszania zwróć uwagę czy nie ma skoków (tzw. kangurek) silnika lub stuków (objawy końca dwumasy)

po odpaleniu zimnego silnika słychać ¶wist turbiny (mniej więcej po przejechaniu 4-6 km ustaje) tak ma być turbina musi się rozgrzać

astra vectra czy cos innego