atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?

Data: 2009-11-06 11:44:02
Autor: Andrzej Lawa
atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?
lukeskyobi@vp.pl pisze:

Pytanie jednak brzmi, co robić, oświadczenie o odstąpieniu złożymy wyślemy w
ciągu 10 dni, jednak pościel ma być dostarczona pocztą, jeszcze nie przyszła i
teraz nie wiem
... czy już wysłać pismo i nie odbierać paczki,

Zdecydowanie tak.

... czy czekać na paczkę odebrać ją i dopiero odesłać

Nienienie!

tylko od kiedy liczyćte 10 dni

Od dnia zawarcia umowy, chyba że nie powiadomili o możliwości
odstąpienia w ciągu 10 dni, wtedy od dnia poinformowania o takiej
możliwości, ale nie dłużej niż 3 miesiące.

Czy złożenie tego oświadczenia skutkuje tym, iż traktuje się, że umowa nigdy nie
została zawarta ?

Prawie. W każdym razie nie mogą się domagać żadnych "opłat
manipulacyjnych" ani niczego w tym stylu.

Data: 2009-11-06 11:45:47
Autor: lukeskyobi
atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?
OK dzięki a co jeśli ... wyślę polecony i przyjdzie paczka ?

Czy mogę ją traktować, jako świadczenie niezamówione ?

Co będzie decydować data wysyłki czy data dotarcia do adresata ?

Data: 2009-11-06 11:54:17
Autor: coolina
atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?
Co będzie decydować data wysyłki czy data dotarcia do adresata ?

wysyłki.
Paczkem zawsze masz prawo nieodebrać nawet jak zamówiłes

jk

Data: 2009-11-06 12:02:19
Autor: K.K.
Użytkownik "coolina" <coolina@wpp.ppl> napisał w wiadomości news:hd0v8r$j81$1news.onet.pl...
Co będzie decydować data wysyłki czy data dotarcia do adresata ?
wysyłki.
Paczkem zawsze masz prawo nieodebrać nawet jak zamówiłes
jk

Co nie może uchronić przed słusznymi roszczeniami związanymi z kosztami wysyłki.

Data: 2009-11-06 13:09:52
Autor: coolina
atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?
Co nie może uchronić przed słusznymi roszczeniami związanymi z kosztami

oczywiście. W takim przypadku cienżar dowodu lezy po stronie wysyłającego. W przypadku powyższym brak zastos

jk

Data: 2009-11-06 22:12:43
Autor: gasper
Użytkownik "coolina" <coolina@wpp.ppl> napisał w wiadomości news:hd13mh$sm$1news.onet.pl...
Co nie może uchronić przed słusznymi roszczeniami związanymi z kosztami

oczywiście. W takim przypadku cienżar
a co to jest?

Data: 2009-11-06 12:01:24
Autor: Andrzej Lawa
lukeskyobi@vp.pl pisze:
OK dzięki a co jeśli ... wyślę polecony i przyjdzie paczka ?

Nie odbieraj i tyle.

Data: 2009-11-06 18:15:08
Autor: Roman Rumpel
Andrzej Lawa pisze:
lukeskyobi@vp.pl pisze:
OK dzięki a co jeśli ... wyślę polecony i przyjdzie paczka ?

Nie odbieraj i tyle.
Dokładnie tak. Ty nie odbierzesz, poczta odeśle, co będzie potwierdzeniem rozwiązania przez Ciebie umowy.
Nie kombinuj, żeby nie zapłacić, a mieć, bo narazisz sie na proces wedle wyboru sprzedawcy:
-o uznanie, ze jednak zmieniłeś zdanie odbierając paczkę i wobec tego zapłata
- o wydanie rzeczy
- z bezpodstawnego zbogacenia

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-11-06 12:22:52
Autor: witek
Roman Rumpel wrote:
Nie odbieraj i tyle.
Dokładnie tak. Ty nie odbierzesz, poczta odeśle, co będzie potwierdzeniem rozwiązania przez Ciebie umowy.

Nie bedzie.

Potwierdzeniem bedzie odstapienie od umowy wyslane w odpowiednim czasie o odpowiedniej tresci.

Data: 2009-11-07 00:12:58
Autor: Zygmunt
atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?

Potwierdzeniem bedzie odstapienie od umowy wyslane w odpowiednim czasie o odpowiedniej tresci.

A jak udowodni jaką treść wysłał poleconym i że to nie była tylkoo pusta koperta?

Data: 2009-11-06 20:04:44
Autor: witek
Zygmunt wrote:
Potwierdzeniem bedzie odstapienie od umowy wyslane w odpowiednim czasie o odpowiedniej tresci.

A jak udowodni jak¹ treœÌ wys³a³ poleconym i ¿e to nie by³a tylkoo pusta koperta?

zajrzyj do archiwum.

Data: 2009-11-07 15:54:05
Autor: Andrzej Lawa
Zygmunt pisze:
Potwierdzeniem bedzie odstapienie od umowy wyslane w odpowiednim czasie o odpowiedniej tresci.

A jak udowodni jaką treść wysłał poleconym i że to nie była tylkoo pusta koperta?

Zachowuje kopię pisma i dowód nadania. I piłeczka jest po stronie
odbiorcy. Przy czym sąd i tak raczej nie uwierzy w bajeczki, że
"przyszła pusta koperta".

Data: 2009-11-09 09:24:27
Autor: lukeskyobi
atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?
1. umowa zawarta poza lokalem - więc 10 dni od podpisania umowy i w tym terminie
wysłałem stosowne pismo wraz z gratisami, które dostałem przy podpisaniu umowy,
z ostrożności, bo właściwy towar miał być wysłany pocztą,

2. moim zdaniem pościel i tak nie przyjdzie w ciągu 10 dni od dnia podpisania
umowy, bo firma poczeka co zrobię, i jeśli nie dostaliby pisma o odstąpieniu to
by mi przysłali, a w przeciwnym razie nie wyślą,

3 jeśli jednak pomimo otrzymania pisma, wysłaliby pościel, moim zdaniem spełnią
świadczenie na swoje ryzyko, a jako niezamówiony towar będę je mógł zatrzymać -
pod warunkiem, że odbiorę PO dacie w jakiej doszło do nich oświadczenie o
odstąpieniu, a na poważnie SKĄD mam wiedzieć kto i co do mnei przesyła, a może
to odpowiedź na moje pismo ?

4. wybieram się na taką prezentację, aby nagrać to jak będą kazali mi się
podpisać podpisem osoby trzeciej (tak jak miało to miejsce tutaj) pod pretekstem
rabatu za niepełnosprawność, babcia podpisała za dziadka umowę za namową
przedstawiciela ... co o tym sądzicie ?

Data: 2009-11-09 07:35:49
Autor: witek
lukeskyobi@vp.pl wrote:
[...]

ze jak sie sprawa rypnie, to babcia bedzie musiala wpisywac w odpowiednich rubrykach "karana".
Zapewne dostanie w zawieszeniu.

Data: 2009-11-09 11:00:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Nov 2009, lukeskyobi@vp.pl wrote:

[...]

 Że próba użycia tego nagrania w innej sprawie (np "zamknięcia ust"
w sprawie "niezamówionej przesyłki") to będzie szantaż i można za
to dostać coś ze trzy lata.
 Jedynym innym niż postawienie zarzutów przed sądem sposobem wykorzystania
takiego nagrania jest zmuszenie naruszającego prawo do odstąpienia od
naruszenia w *tej* sprawie i w *takim* kontekście.
 Mi wychodzi, że można wywalczyć odstąpienie od rabatu :|
 Oczywiœcie spowodowanie oskarżenia przed sądem o czyny niedozwolone
jest możliwe (ale związku z innymi sprawami IMVHO mieć nie będzie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-09 11:54:41
Autor: lukeskyobi
atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?
Wiesz de facto chodzi mi o prewencję, bo to co robiąsprzedawcy jest niesamowite
- działają w stylu "nikt ci tyle nie da co ja ci naobiecuję" i chciałem z tym
skończyć miejski rzecznik praw konsumentów zobowiązał się do poprowadzenia
takiej sprawy, dopatrując się nieuczciwych praktyk

ds

Data: 2009-11-09 19:25:00
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Doceniam i nie mówię, żeby nie :)
  Ale poszło wyłącznie o dowód w postaci nagrania przestępstwa.
  Przestrzegłem tylko przed próbą wykorzystania "proszę mi załatwić ...
     bo jak nie, to tu mam nagranie i pójdę na policję".
  Można iść na policję.
  Można nie iść na policję.
  Można zażądać "ta traksakcja jest nieważna, tu mam dowód, proszę wycofać".
  Można zagrozić: "żądam żeby natychmiast zaprzestać takich praktyk,
            jak *to* się raz jeszcze zdarzy, dam dowody na policję".

  Ale *nie można* grozić w celu osiągnięcia własnych korzyści,
w tym załatwienia jakiejś *innej* "swojej sprawy" której dopuszczający
się czynu zabronionego nie chce załatwić ani w niczym co nie
ma na celu "zapobieżeniu dalszego naruszania".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-09 17:01:45
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Użytkownik <lukeskyobi@vp.pl> napisał w wiadomości news:424e.000002d0.4af7d1bbnewsgate.onet.pl...
[...]

Czy umowa podpisana w ten sposób jest ważna?

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!

Data: 2009-11-09 19:29:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Nov 2009, Wojciech "Spook" Sura wrote:

[...]

  Ze strony dziadka - art.63, o ile wie i zaakceptował?
(babcia obrywa zawsze - za podpis, a czy za rabat to by dopiero
wyszło w praniu ;))

pzdr, Gotfryd

atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?