[tech] author context 2009 + sachs qartz = dlugosc suportu?

Data: 2009-10-08 13:52:32
Autor: zcxz
[tech] author context 2009 + sachs qartz = dlugosc suportu?
Witam,
W twardzielu zdechla mi rama. Mam zamiar nabyc rame author context 2009 i zalozyc stare korby Sachsy Qartze. Pytanie:
jaka dlugosc suportu dobrac?

--
zcxz

Data: 2009-10-08 05:57:23
Autor: bułczarz
On 8 Paź, 13:52, zcxz <val...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

mam tą ramę, ale żeby uniknąć tego problemu kupiłem korbę ze
zintegrowanym suportem :)
Może to coś pomoże
http://coogee.republika.pl/pj_linia.html

Data: 2009-10-09 00:41:25
Autor: zcxz
bułczarz wrote:
mam tą ramę, ale żeby uniknąć tego problemu kupiłem korbę ze
zintegrowanym suportem :)
Może to coś pomoże
http://coogee.republika.pl/pj_linia.html
a mi szkoda bo ten sachs fajny jest i mam nowy blat 46 zeboli :)

--
zcxz

Data: 2009-10-09 07:42:09
Autor: Tomasz Konik
zcxz <valter@poczta.onet.pl> napisał(a):
Witam,
W twardzielu zdechla mi rama. Mam zamiar nabyc rame author context 2009 i zalozyc stare korby Sachsy Qartze. Pytanie:
jaka dlugosc suportu dobrac?
 Do pięcioramiennych kompaktowych Quartz/Neos/Cetera, Sachs zalecał 110 mm dla
linii łańcucha 47,5 mm (ja dałem 107,5 bo mi bardziej pasowało, ale przy rurze
28,6 mm). Rozumiem, że obawiasz się o wpływ grubości rury OS - i słusznie.
Ja bym zrobił tak:
- kupuję ramę
- kupuję przednią przerzutkę z obejma 34,9 mm i zakładam do nowej ramy
- zakładam stary BB i prawą korbę do nowej ramy
- zakładam tylne koło, przerzutkę tylną i manetkę przerzutki (musi być z
kierą) oraz łańcuch
- ustawiam zderzak przedniej przerzutki na min.
- wrzucam największą zębatkę z tyłu, środkową z przodu i sprawdzam, czy wózek
przedniej zrzuca na najmniejszą z przodu (na "młynek"). Jeśli tak, to OK,
jeśli nie, to musisz ocenić, ile brakuje wózkowi przedniej przerzutki do
zrzucenia łańcucha na młynek. Tyle, ile brakuje - o tyle musisz zwiększyć
linię łańcucha, czyli ca. 2x tyle dodać do starej długości suportu. Może się
okazać, że przy rurze 34,9 mm wystarczy BB o dł. 110 mm (czy jaka tam masz), a
może trzeba będzie dać dłuższy. Przy 34,9 mm chain line określa się zwykle na
50,0 mm, więc pewnie coś w tym jest.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-10-09 18:21:48
Autor: zcxz
Tomasz Konik wrote:
[...]
dzieki wielkie :)
rower ma sluzyc do poruszania sie po wawie i okolicach. generalnie w gory na 100, zabierac go nie bede.
z przodu w 90% bedzie uzywany blat, z tylu jest 8 (szosowa) i preferowane przelozenia to 6-8, wiec postaram sie go tak ustawic.

--
zcxz

Data: 2009-10-09 17:26:45
Autor: Tomasz Konik
Tomasz Konik wrote:
> [...]
z przodu w 90% bedzie uzywany blat, z tylu jest 8 (szosowa) i preferowane przelozenia to 6-8, wiec postaram sie go tak ustawic.

W takim wypadku, w ostateczności, możesz pozbyć się "młynka", czyli
standardowy pakiet na 110 mm, czy jaki tam masz, nie powinien mieć wpływu na
korbę przy tej grubości rury pionowej. A może się uchowaja wszystkie trzy, nie
wiem. Tyle gdybania, bo nie mam żadnego roweru z tak grubą podsiodłowej.
Pzdr;-)
Konik

--

[tech] author context 2009 + sachs qartz = dlugosc suportu?