auto dla przyjemności

Data: 2013-08-16 23:32:00
Autor: _Michał
auto dla przyjemności
On 8/14/2013 5:57 PM, p47 wrote:
Zamierzam kupić auto głównie "dla przyjemności".
Oczywiście będę je także wykorzystywać do przemieszczania się, przede
wszystkim po mieście, ale oczekuję od niego głównie komfortu i
przyjemności z użytkowania. Spodziewany przebieg roczny ok 5-6 tys km.
Zamierzam, kupić pojazd używany, choć najlepiej niespecjalnie stary.
Nieco siÄ™ obawiam zakupu samochodu z drugiej (oby!) reki, bo przez
ostatnie> 40 lat miałem jedynie samochody z salonu.
Na mojej liście czołowe miejsca zajmują Lancia Thesis, Citroen C6 i z
bardziej użytkowych Fiat Croma i Nissan Maxima.
Chętnie przeczytam opinie użytkowników tych modeli, a także inne
sugestie co do marki/modelu.

Ooo dokładnie moje klimaty - w końcu ktoś mnie zrozumie ;)

Na szybko moja lista aut co "chciał bym mieć" (na raz, wszystkie):

-Vel Satis Initiale 3.5 ph2

http://carsfolia.com/data_images/models/renault-vel-satis/renault-vel-satis-07.jpg
Nieziemskie auto polecam, jedno takie kupiłem (nie do mojej jazdy,
ale ph1 initiale 3.5) cisza w trakcie jazdy, silnik troszkÄ™ bardziej
słychać niż w safrane, ale generalnie ciszej, do 200km/h cisza.
Nieziemska stabilność przy każdej prędkości (do 230km/h ;) ) ale
fakt przejechania po dziurze czuć.
Minus: jednak kiepskie audio (w najwyższej wersji) - trzeba pogrzebać.

-Safrane Initiale/Baccara Biturbo

http://www.youtube.com/watch?v=55HOM470Q-Q&t=3m48s
Niby technologia zawieszeń jak Porshe Panamera,
tylko sporo cichsze w środku i w 4x4 kop podobny jak
te słabe porsche ale odpada - zabytek ;)
serwisować się tego nie daje i kupić ładnego już też nie bardzo.

-Lancia Thesis

http://img2.netcarshow.com/Lancia-Thesis_2002_1024x768_wallpaper_37.jpg
nie znam, ale było na mojej liście :)
(Lancia k jeździła baaaaaardzo ok, choć do francuza brakowało)

-Lancia Thema 2012

http://img2.netcarshow.com/Lancia-Thema_2012_1024x768_wallpaper_37.jpg
Pożyczyłem to sobie na tydzień pod nazwą handlową "Chrysler 300, 2012"
i zrobiłem ~2000mil, prawie jak Vel Satis, ale jednak nie to.
trochÄ™ jak BMW E38 tylko nowsze, ekrany dotykowe wielkie, radia satelitarne, dobre, naprawdÄ™ dobre audio.
wersja 3.6 296koni, zbiera się jak Vel Satis, trakcja działa ok.
chyba nawiewy były głośne - ale nie bez przesady. Deska obszyta skórą fajnie to wyglądało (w przeciwieństwie do Chrysler 300 prze 2012 -
tamto to po prostu amerykański złom - tu widać pozytywny wkład "fiata").
Z tym że szału nie ma, elektronika jest na poziomie francuza 10lat
wcześniej. (a ma odpalanie z kluczyka, za to nie znalazłem opcji
wentylacji postojowej z timerem, bagażnik chyba na siłownikach był)

-VW Phaeton W12

http://www.youtube.com/watch?v=pdtUaET8bqU
Obłęd, auto z kategorii must have. kropka :) kiedyś kupić jednego
i zrobić co najmniej 30kkm.

-Citroen C6

http://www.youtube.com/watch?v=0XWDvabpGpc
http://www.listadecarros.com/wp-content/uploads/2012/07/Citroën-C6-2012-101.jpg
następne obłędne - must have, gdybym trafił 3.0pb to bym kupił (zamiast
starego BMW7).

-Maserati Quattroporte 2004...2012

http://www.netcarshow.com/maserati/2004-quattroporte/1024x768/wallpaper_15.htm
http://img2.netcarshow.com/Maserati-Quattroporte_2004_1024x768_wallpaper_1f.jpg
http://img2.netcarshow.com/Maserati-Quattroporte_2004_1024x768_wallpaper_07.jpg
Staniało strasznie, może by i kupić ? będzie odrobinę szybsze
od Vel Satis - bo to V12 ;) (ale bez przesady ;) )

-Nissan Maxima

Jeździłem w 2011, koło 3000mil, nie to, tutaj nie pasuje
może i fajnie jeździ, skrzynia bez przełożeń rewelacja
ale daleko do innych z tej listy. (prawie dogonił safrane).

-Fiat Chroma

Nie jeździłem, ale podobno jak opel insiginia - nie pasuje tutaj.
coś jak Rover75 ponoć, prawie prawie - ale nie to.

OK, jeszcze co można by brać pod uwagę:

-BMW 5 GT (tylko drogo, to może włoski widelec - Maserati Quattroporte?)
  Podobno jak francuz ;)

-BMW 7 E65 760 v12
  to jest tanie, zwÅ‚aszcza v12 bo gazu nie idzie tanio zaÅ‚ożyć (direct
  injection).
  zawieszenie już aktywne (tylko v12), auto ciche - z tym silnikiem już
  szybsze od Vel Satis (V8 podobne).

-Mercedes W220 S600 / CL600 v12
  tylko 600, tylko S albo CL (z tamtych lat)- "zawieszenie francuskie"
  Acive Body Control, nie żadne airmatic ;)
  http://www.youtube.com/watch?v=Df2mM5jP1W0

-Lexus LS430 / LS600 ?

Data: 2013-08-17 01:16:01
Autor: _Michał
auto dla przyjemności
On 8/16/2013 11:32 PM, _Michał wrote:
On 8/14/2013 5:57 PM, p47 wrote:
[...]

Jeszcze mi takie dziwadło, Renault Avantime przyszło do głowy (~8000 wyprodukowanych):

http://www.netcarshow.com/renault/2002-avantime/1024x768/wallpaper_0c.htm
http://www.youtube.com/watch?v=d2NkKuOTGdA
http://www.youtube.com/watch?v=W5NY1xhIkQk
http://www.youtube.com/watch?v=tCrqlpu-- aw
http://www.youtube.com/watch?v=5bIToJqEsjA

ew. Jag XJ v8

A przyszłość jest jasna i jedna, a bardziej dwie:

Tesla S:
http://www.youtube.com/watch?v=FHzhJjPRnf0

DS9:
http://www.youtube.com/watch?v=uHhFy7dfDgM