Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz

auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz

Data: 2010-07-07 10:40:01
Autor: Amir
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Zastanawiam się nad zakupem auta
2 osoby + dziecko
auto będzie przerobione na gaz

zastanawiam się nad oplem vectra

czy jest coś tańszego w eksploatacji
podobnych rozmiarów ?

co możecie polecić, na jakie marki zwrocic uwagę?

Data: 2010-07-07 11:03:29
Autor: Andrzej Lawa
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Amir pisze:
Zastanawiam się nad zakupem auta
2 osoby + dziecko
auto będzie przerobione na gaz

zastanawiam się nad oplem vectra

Pomyśl o wersji dieslowskiej.

Z gazem jest mnóstwo "haczyków", a diesel w dobrym stanie będzie chodził
i chodził.

A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to
i zużycie paliwa wyjdzie na tyle niskie, że zagazowany benzyniak nie
będzie zbyt konkurencyjny.

Data: 2010-07-07 11:09:14
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Andrzej Lawa pisze:
Pomyśl o wersji dieslowskiej.

wyjdzie drożej w eksploatacji dlatego ja przesiadam się teraz na LPG

Z gazem jest mnóstwo "haczyków"

Jak gaz zakłada profesjonalista i instalka jest dobra nie ma żadnych problemów.

, a diesel w dobrym stanie będzie chodził
i chodził.

różnie bywa :) nic nie jest wieczne zwłaszcza nowsze diesle


A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to
i zużycie paliwa wyjdzie na tyle niskie, że zagazowany benzyniak nie
będzie zbyt konkurencyjny.

Zawsze wyjdzie lekko taniej, przeliczałem już sobie koszty na lewo i prawo.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 12:11:44
Autor: J.F.
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w
Z gazem jest mnóstwo "haczyków"

Jak gaz zakłada profesjonalista i instalka jest dobra nie ma żadnych problemów.

Taa, tylko gdzie takiego znalezc. ale tak na 99.99%.

W ASO ?

J.

Data: 2010-07-07 12:14:00
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
J.F. pisze:
Taa, tylko gdzie takiego znalezc. ale tak na 99.99%.

jest sporo firm gdzie pracują kompetentni pracownicy

W ASO ?

raczej nie :) w aso to jest tak, że oni zwykle zlecają montaż zewnętrznej firmie. Nie wiem jednak czy w każdym ASO.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 12:28:56
Autor: J.F.
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał
J.F. pisze:
Taa, tylko gdzie takiego znalezc. ale tak na 99.99%.
jest sporo firm gdzie pracują kompetentni pracownicy

Ale nie wystarczy "sporo" tylko konkretnie - adres, telefon, lista referencji :-)

W ASO ?
raczej nie :) w aso to jest tak, że oni zwykle zlecają montaż zewnętrznej firmie. Nie wiem jednak czy w każdym ASO.

Ale ta firma ma doswiadczenie w montazu do tego modelu samochodu.
O ile oczywiscie robila to wtedy jak byl on w sprzedazy.

J.

Data: 2010-07-07 12:34:27
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
J.F. pisze:
Ale nie wystarczy "sporo" tylko konkretnie - adres, telefon, lista referencji :-)

forum lpg polecam a jeśli chodzi o firmę to polecam nagaz.pl oraz blokman.pl Kiedyś miałem problem z emulacją sondy w jednym z aut,  tzn nie było wiadomo dlaczego obroty falują,speców było wielu a w "na gazie   STEFANOWSKI" od razu wiedzieli o co biega po kilku minutach silnik pracował już poprawnie.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 15:47:14
Autor: Szymon Łuczak
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
J.F. pisze:
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w
Z gazem jest mnóstwo "haczyków"

Jak gaz zakłada profesjonalista i instalka jest dobra nie ma żadnych problemów.

Taa, tylko gdzie takiego znalezc. ale tak na 99.99%.

Bydgoszcz
ulica Kubusia Puchatka 1 albo 2 jak dobrze pamiętam

Data: 2010-07-07 12:31:16
Autor: Andrzej Lawa
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
krzysiek82 pisze:

Pomyśl o wersji dieslowskiej.

wyjdzie drożej w eksploatacji dlatego ja przesiadam się teraz na LPG

Żebyś się nie zdziwił ;)

Z gazem jest mnóstwo "haczyków"

Jak gaz zakłada profesjonalista i instalka jest dobra nie ma żadnych
problemów.

Są, są... Tzn. może nie problemy, ale trzeba pamiętać o tych haczykach -
np. nie można jeździć tylko na gazie (pompa paliwa może się zbuntować).

, a diesel w dobrym stanie będzie chodził
i chodził.

różnie bywa :) nic nie jest wieczne zwłaszcza nowsze diesle

Nie miałem na myśli nowego (konstrukcyjnie) diesla.

A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to
i zużycie paliwa wyjdzie na tyle niskie, że zagazowany benzyniak nie
będzie zbyt konkurencyjny.

Zawsze wyjdzie lekko taniej, przeliczałem już sobie koszty na lewo i prawo.

Jakie przebiegi? I jaki % jazdy na gazie?

Data: 2010-07-07 12:38:34
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Andrzej Lawa pisze:
Jakie przebiegi? I jaki % jazdy na gazie?



ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i według moich wyliczeń na każdych 100km zaoszczędzę kilka złotych

100km dieslem ok 23,4zł
100km benzyna +gaz 19,8zł

Roczne przebiegi ok 70tyś km.
Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd.

Dodatkowo mam możliwość tankowania gazu nieco taniej, lekko poniżej 2zł   więc mam zamiar skorzystać z tej możliwości.
Przy obliczeniach wziąłem jednak pod uwagę cene gazu na poziomie 2.20zł

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 12:43:12
Autor: Gabriel 'wilk'
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Użytkownik krzysiek82 napisał:

Andrzej Lawa pisze:

Jakie przebiegi? I jaki % jazdy na gazie?



ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i według moich wyliczeń na każdych 100km zaoszczędzę kilka złotych

100km dieslem ok 23,4zł
100km benzyna +gaz 19,8zł

Roczne przebiegi ok 70tyś km.
Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd.
Hola, hola a ile instalka LPG do tego cuda + drozsze przeglady roczne? Zaraz sie okaze ze bedziesz na minusie przez ponad rok a nie na plusie :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-07-07 12:53:52
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Gabriel 'wilk' pisze:
Hola, hola a ile instalka LPG do tego cuda + drozsze przeglady roczne?

I tu mnie masz :) przeglądy ok 40zł co 15tyś km, przegląd co roku droższy chyba o 60zł jest jeśli się nie mylę. Ale zaraz po gwarancji na instalkę przeglądy będę robił sam lub u zaprzyjaźnionego gaziarza któremu ufam ale nie do tego stopnia żeby mu zlecić montaż. Montaż LPG BRC S24 2500zł z butlą w kole.

Zaraz sie okaze ze bedziesz na minusie przez ponad rok a nie na plusie :-)
pozdrawiam


Nie będzie chyba tak tragicznie :)

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 12:45:07
Autor: mleko
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
On 2010-07-07 12:38, krzysiek82 wrote:


Roczne przebiegi ok 70tyś km.


Dziennie wychodzi jakie 190km. Sam je wykrecasz?  Jesli tak, to jaki mobilny internet polecasz?

Data: 2010-07-07 12:55:49
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
mleko pisze:
Dziennie wychodzi jakie 190km.

dziennie robie ok 100km/h reszta to wycieczki i dalsze wyjazdy z żoną.

  Jesli tak, to jaki
mobilny internet polecasz?

polecam orange freedom pro, ale nie dlatego, że się w trasie sprawdza a dlatego, że innego podłączenia do netu u mnie na wsi nie znalazłem :)

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 15:18:10
Autor: Agent0700
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz


> dziennie robie ok 100km/h

Ale ile dziennie jeździsz a nie jak szybko jeździsz.



> reszta to wycieczki i dalsze wyjazdy z żoną.

Cały dzień za kółkiem?



J

Data: 2010-07-07 15:20:42
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Agent0700 pisze:
Ale ile dziennie jeździsz a nie jak szybko jeździsz.

mój błąd ok 100km dzinnie :)

Cały dzień za kółkiem?

Nie a szkoda, bo niesamowitą przyjemność z jazdy czerpię zwłaszcza za granicą.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 14:23:38
Autor: Andrzej Lawa
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
krzysiek82 pisze:

ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i
według moich wyliczeń na każdych 100km zaoszczędzę kilka złotych

100km dieslem ok 23,4zł
100km benzyna +gaz 19,8zł

9l gazu na 100km w cyklu miejskim? Coś mało...

Roczne przebiegi ok 70tyś km.
Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał
sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd.

Czym??

Data: 2010-07-07 14:27:21
Autor: wchpikus
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Witam!

>> Roczne przebiegi ok 70tyś km.
>> Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał
>> sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd.

Zartujesz...
Moj ma juz 220tys zrobione, dwumasa trzyma sie dobrze, turbina tez, nawet sprzeglo dziala bez zarzutu..wszystko jeszcze orginalne.
Podejrzewam ze przy 220tys twoj benzyniak na gazie wyzionie ducha.

Data: 2010-07-07 14:48:23
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
wchpikus pisze:
Zartujesz...
Moj ma juz 220tys zrobione, dwumasa trzyma sie dobrze, turbina tez, nawet sprzeglo dziala bez zarzutu..wszystko jeszcze orginalne.
Podejrzewam ze przy 220tys twoj benzyniak na gazie wyzionie ducha.

a wtedy wstawię cały silnik od innego auta i pojadę dalej.Benzyniaki 1.6   16v fiata potrafią i 500tyś nakręcić. Ewentualnie głowica może wymagać naprawy.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 15:34:36
Autor: wchpikus
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Witam!

Wtedy wstawię cały silnik od innego auta i pojadę dalej.Benzyniaki 1.6
16v fiata potrafią i 500tyś nakręcić. Ewentualnie głowica może wymagać
naprawy.


Dokladnie to samo mozesz zrobic w dieslu:)

Data: 2010-07-07 15:41:31
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
wchpikus pisze:
Dokladnie to samo mozesz zrobic w dieslu:)


tylko, że silnik diesla jest droższy w zakupie

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 15:45:02
Autor: wchpikus
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz

tylko, że silnik diesla jest droższy w zakupie

Kupujesz auto z mysla, ze wymienisz silnik?
Ceny wieksze od 500 do 1000zl..

Tylko ile ich wymienisz zanim ja wymienie swoj?

Data: 2010-07-07 15:30:12
Autor: to
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
wchpikus wrote:

Kupujesz auto z mysla, ze wymienisz silnik? Ceny wieksze od 500 do
1000zl..

Tylko ile ich wymienisz zanim ja wymienie swoj?

Ale w dieslu głównie osprzęt się psuje, a nie sam silnik, który kosztuje pewnie więcej od tego silnika. --
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-07-07 15:47:03
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
wchpikus pisze:
Tylko ile ich wymienisz zanim ja wymienie swoj?

sam silnik to silnik ale dwumasa, turbo wtryski itp to są koszty
w silniku benzynowym tych elementów po prostu nie ma, a jak padnie głowica od gazu to sobie to zrobie po kosztach uszczelki i planowania.
Oraz zakupu przy okazji rozrządu nowego. Planowanie do 60zł uszczelka podobnie i to są praktycznie wszystkie koszty związane typowo z głowicą.
Ewentualnie szklanki ale tu też tragedii nie ma.


--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 15:53:53
Autor: wchpikus
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Witam!

sam silnik to silnik ale dwumasa, turbo wtryski itp to są koszty
Ale tobie pisze ze nie ma tragedii, dwumasa i turbo nie leca przy 100tys km. Wszystko zalezy jak sie uzytkuje auto.
Mozna dowalic i po 50tys.

w silniku benzynowym tych elementów po prostu nie ma, a jak padnie
głowica od gazu to sobie to zrobie po kosztach uszczelki i planowania.
Oraz zakupu przy okazji rozrządu nowego. Planowanie do 60zł uszczelka
podobnie i to są praktycznie wszystkie koszty związane typowo z głowicą.
Ewentualnie szklanki ale tu też tragedii nie ma.

Rozumiem ze zrobisz sobie to sam?
Moze napraw nie jest droga, ale wolalbym wogole nic nie robic.
Watek jest o oplacalnosci benzyny+gaz a diesla, a nie o kosztach naprawy:)
Apropo, ja juz swoim zrobilem ok 60tys i nic nie robilem, filtry, olej rozrzad to standard, ale zadnych napraw.
Niektorym gaz wychodzi bokiem, ale to nie zasada:)

Data: 2010-07-07 16:00:43
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
wchpikus pisze:
Rozumiem ze zrobisz sobie to sam?

mam warunki więc da się zrobić.

Moze napraw nie jest droga, ale wolalbym wogole nic nie robic.

Ja też bym tak wolał, ale z każdym kilometrem ryzyko awarii się zwiększa   i od czasu do czasu coś pada.

Watek jest o oplacalnosci benzyny+gaz a diesla, a nie o kosztach naprawy:)

a to jest ważne, bo koszty naprawy czasami zjadają oszczędności.

Apropo, ja juz swoim zrobilem ok 60tys i nic nie robilem, filtry, olej rozrzad to standard, ale zadnych napraw.

ja także, ale znam samochody w których już turbo było zmieniane oraz dwumasa (samochody znajomych którzy zgłaszają się na wymianę do mnie)
Nie wymyślili sobie tych usterek one wystąpiły.

Niektorym gaz wychodzi bokiem, ale to nie zasada:)

Różnie bywa, najpierw trzeba sporo wsadzić żeby potem więcej wyjąć (oszczędzić)

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 16:54:45
Autor: Irokez
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:4c34857d$0$17106$65785112news.neostrada.pl...
wchpikus pisze:
Tylko ile ich wymienisz zanim ja wymienie swoj?

sam silnik to silnik ale dwumasa, turbo wtryski itp to są koszty
w silniku benzynowym tych elementów po prostu nie ma, a jak padnie

Są świece, przewody czy cewki po jednej na świecę bardzo często padające....
Pompy paliwa też jakoś częściej w benzynach umierają.

Ale fakt, przy małych przebiegach diesel jest droższy od benzyny. Patrz taki 2.0TDI 140KM od VW. 150kkm i silnik do wymiany.

Pozdro

--
Irokez

Data: 2010-07-08 11:40:38
Autor: Amir
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz

nawet sprzeglo dziala bez zarzutu..wszystko jeszcze orginalne.
Podejrzewam ze przy 220tys twoj benzyniak na gazie wyzionie ducha.

300tys astra II 2.0l 16v + gaz
na gazie 100k
jezdzi cacy

Data: 2010-07-07 14:46:58
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Andrzej Lawa pisze:
krzysiek82 pisze:

ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i
według moich wyliczeń na każdych 100km zaoszczędzę kilka złotych

100km dieslem ok 23,4zł
100km benzyna +gaz 19,8zł

9l gazu na 100km w cyklu miejskim? Coś mało...

nie miejskim a mieszanym dokładniej miałem na myśli

Roczne przebiegi ok 70tyś km.
Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał
sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd.

Czym??


j.w

Data: 2010-07-07 15:27:19
Autor: to
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
krzysiek82 wrote:

ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i
według moich wyliczeń na każdych 100km zaoszczędzę kilka złotych

100km dieslem ok 23,4zł
100km benzyna +gaz 19,8zł

Tyle tylko, że 1,9 JTD, nawet w słabszej wersji nadaje się do spokojnej jazdy bez specjalnych wyrzeczeń, a 1,6 16v będziesz musiał cisnąć żeby jechało.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-07-07 13:35:48
Autor: Jakub Witkowski
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Andrzej Lawa pisze:

np. nie można jeździć tylko na gazie (pompa paliwa może się zbuntować).

Przy sekwencji zawsze pompa trochę podziała. Poza tym, jeśli jest odcięcie,
to naprawdę trzeba się nieźle postarać (np.jeździć na pustym baku...)
żeby zrobić pompie krzywdę.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-07-07 11:11:19
Autor: J.F.
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Amir pisze:
Zastanawiam się nad zakupem auta
2 osoby + dziecko
auto będzie przerobione na gaz
zastanawiam się nad oplem vectra

Pomyśl o wersji dieslowskiej.  Z gazem jest mnóstwo "haczyków",

Niekoniecznie

a diesel w dobrym stanie będzie chodził  i chodził.

Oplowskie DTL ponoc niekoniecznie.
A ropa juz po 4.50 :-)

J.

Data: 2010-07-07 12:37:01
Autor: Andrzej Lawa
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
J.F. pisze:

Pomyśl o wersji dieslowskiej.  Z gazem jest mnóstwo "haczyków",

Niekoniecznie

Koniecznie. I trzeba o nich pamiętać, bo inaczej pojawiają się problemy.

Ale jeśli się pilnuje paru rzeczy więcej i wykonuje pewne dodatkowe
rytuały sypać się nie powinno... JEŚLI.

a diesel w dobrym stanie będzie chodził  i chodził.

Oplowskie DTL ponoc niekoniecznie.

To jakieś nowe konstrukcje?

A ropa juz po 4.50 :-)

Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po
2.10zł... Nawet nie chce mi się liczyć tej różnicy ;)

No i jak już myślisz o przeróbkach, to może diesel zasilany starą
fryturą albo innym odpadowym olejem spożywczym? Instalacja
filtrująco-ogrzewająca w podobnej cenie, co gazowa, a o ileż
przyjemniejszy zapach ;)

Data: 2010-07-07 12:40:53
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Andrzej Lawa pisze:
Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł

5l to wariant optymistyczny na mieście nie ma szans na taki wynik, mnie w małym aucie 1.9 jtd silnik w cyklu mieszanym wychodzi 5.2l

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 13:29:41
Autor: Grzegorz Prędki
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz

Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po
2.10zł... Nawet nie chce mi się liczyć tej różnicy ;)


5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej klimatyzacji.

Data: 2010-07-07 13:34:33
Autor: mleko
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
On 2010-07-07 13:29, Grzegorz Prędki wrote:


5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej
klimatyzacji.


Nie znasz sie, 5l jest w miescie, w trasie 4.2, a "lepsiejsi" kierowcy schodza ponizej 3.9.

Data: 2010-07-07 13:41:09
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
mleko pisze:
Nie znasz sie, 5l jest w miescie, w trasie 4.2, a "lepsiejsi" kierowcy schodza ponizej 3.9.

ostatnio słyszałem, ze stili z włączoną klimą w 5 osób spaliło na trasie właśnie 3.9l prędkość do 130km/h niech ktoś mi proszę zdradzi tajemnicę tak ekonomicznej jazdy :)?

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 13:46:18
Autor: Amir
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz


5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej
klimatyzacji.


Nie znasz sie, 5l jest w miescie, w trasie 4.2, a "lepsiejsi" kierowcy schodza ponizej 3.9.

po zapoznamu się z radami eco driving
znajomy zszedl max przy a4 1.9tdi
do 4.8 bez klimy
i ta jazda to była dla mnie katorga

co prawda trasa ok 600km
zajęła ok 11godzin
z przystankami na zatankowanie oraz siku :)

w drugą stronę prułem jak wariat kilka przystanków
i zajęła nam ok 10h

nie warto się spieszyc to pewne :) na takie trasie
i teraz będe jechał spokojnie.


a auto ma jak dla mnie być mozliwie najtansze w eksploatacji
inne wydatki niestety mam min budowa domu

Data: 2010-07-07 17:02:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 13:46, Amir pisze:

5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej
klimatyzacji.


Nie znasz sie, 5l jest w miescie, w trasie 4.2, a "lepsiejsi" kierowcy
schodza ponizej 3.9.

po zapoznamu się z radami eco driving
znajomy zszedl max przy a4 1.9tdi
do 4.8 bez klimy
i ta jazda to była dla mnie katorga

co prawda trasa ok 600km
zajęła ok 11godzin
z przystankami na zatankowanie oraz siku :)


To A4 zamiast baku miało słoik po ogórkach?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-07-07 23:03:21
Autor: DoQ
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

z przystankami na zatankowanie oraz siku :)
To A4 zamiast baku miało słoik po ogórkach?

Szacun dla niego.
Spróbuj wysikać 4,8 litra na 100km, nie dziwie sie ze 600km było katorgą.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-07 23:26:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 23:03, DoQ pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

z przystankami na zatankowanie oraz siku :)
To A4 zamiast baku miało słoik po ogórkach?

Szacun dla niego.
Spróbuj wysikać 4,8 litra na 100km, nie dziwie sie ze 600km było katorgą.

Sugerujesz, że się zatrzymywał, tankował 5L baniak Staropolanki w pęcherz i z tym jechał do następnego postoju, gdzie oddawał 4,8 w trawę?

A tak na poważnie: czy tylko ja mam nawyk tankowania do pełna przy ruszaniu w trasę? Przecież trasę 600km w takim A4, zakładając rzeczone spalanie 4,8/100, to się robi gdzieś na mniej niż połowie baku. Po cholerę dotankowywać? No chyba, że ciągle na rezerwie jechał, bo przecież paliwo w baku to tyyyyyle waży.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-07-08 08:49:56
Autor: Amir
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz


A tak na poważnie: czy tylko ja mam nawyk tankowania do pełna przy ruszaniu w trasę? Przecież trasę 600km w takim A4, zakładając rzeczone spalanie 4,8/100, to się robi gdzieś na mniej niż połowie baku. Po cholerę dotankowywać? No chyba, że ciągle na rezerwie jechał, bo przecież paliwo w baku to tyyyyyle waży.


a kto powiedział, ze tankował przed wyjazdem

w trasie zabrakło paliwa trzebabyło zatankować
co w tym dziwnego?

Data: 2010-07-07 23:40:12
Autor: kakmar
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Dnia 07.07.2010 Amir <didotom@SPAMgazeta.pl> napisał/a:

po zapoznamu siĂŞ z radami eco driving
znajomy zszedl max przy a4 1.9tdi
do 4.8 bez klimy
i ta jazda to byÂła dla mnie katorga

co prawda trasa ok 600km
zajĂŞÂła ok 11godzin
z przystankami na zatankowanie oraz siku :)

600km, ekonomicznie dieslem z przystankami na tankowanie? W tym A4 jest
butelka PET jako bak?
Tak, jeśli mnie pamięć nie myli, to w zeszłym roku korzystając z zalet
zagramanicznych autostrad, zrobiłem 600kilka km, od stacji do zapalenia
się rezerwy, (zwolniłem i zjechałem na 1 z brzegu) w ~4,5h. Zatankowałem coś koło 55 litrów, 1,9jtd. Miałem do domu ponad 1600km i
ostatnie 400 po naszych wspaniałych drogach. Więc i tak 2 dni drogi.
Tyle że jadąc "ekonomicznie" jechałbym 3. A wracając do tematu, to diesle palą mniej, ale bez przesady, jadąc
rozsądnie na naszej trasie da się zejść do 6,2l/100km wg. kompiutera ;)
przy średniej lekko ponad 70km/h. W mieście 8l/100 i nie da się mniej.
No chyba że "eko" ruszanie z pod świateł.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-07-07 13:42:06
Autor: Amir
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz



5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej klimatyzacji.

jak pisałem wczesniej
5.1 z klima A4 natomiast bez klimy 4.8l
jazda do 90km na godzinę prawie bez uzywania pedaly stopu :)

ale mi i tak wyszło taniej na gazie bo spalal mi 8l

trasa 600km

po prostu taniej jest na gazie
auto tansze, tansze czesci, tansza eksploatacja


alew koncu nikt mi nie odpowiedział na pytanie

Data: 2010-07-07 17:33:36
Autor: Robert_J
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej klimatyzacji.

Nie przesadzaj ;-). 1,9 TDI, 4 osoby, klimatyzacja, jazda wcale nie kapelusznicza (Szczecin-Podlasie, ok. 700 km w troszkę powyżej 9 godzin) i wychodzi 5-5,2/100km.

Data: 2010-07-07 17:36:17
Autor: Grzegorz Prędki
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 17:33, Robert_J pisze:
5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej
klimatyzacji.

Nie przesadzaj ;-). 1,9 TDI, 4 osoby, klimatyzacja, jazda wcale nie
kapelusznicza (Szczecin-Podlasie, ok. 700 km w troszkę powyżej 9 godzin)
i wychodzi 5-5,2/100km.

W Oplach to TDI chyba nie montowali?

Data: 2010-07-07 17:40:13
Autor: Robert_J
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Nie przesadzaj ;-). 1,9 TDI, 4 osoby, klimatyzacja, jazda wcale nie
kapelusznicza (Szczecin-Podlasie, ok. 700 km w troszkę powyżej 9 godzin)
i wychodzi 5-5,2/100km.

W Oplach to TDI chyba nie montowali?

Oczywiście, ale ja nawiązałem do wielkości spalania diesla ogólnie :-). Już kiedyś były podobne dyskusje i tam pisali magicy, którym taki silnik w skodzie (1,9 TDI) palił ok. 10, i to ich zdaniem wcale nie incydentalnie :-). Kurde, tego po prostu nie da się osiągnąć... Więc albo połowa pisarzy to bajkopisarze, albo jeżdżą popsutymi autami ;-))))

Data: 2010-07-07 13:40:42
Autor: Jakub Witkowski
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Andrzej Lawa pisze:

Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po
2.10zł... Nawet nie chce mi się liczyć tej różnicy ;)

12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel który
wprawi podobny pojazd w ruch spalając 5l ON? Tzn taki w miarę współczesny
diesel, nie wolnossący 50KM :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-07-07 14:30:02
Autor: Andrzej Lawa
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Jakub Witkowski pisze:

12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel który

Mi nędzną pandzinką wychodziło około 8l/100km... benzyny.

A wśród znajomych z gazem zużycia krążą w okolicy 10-12... ale może mają
ciężką nogę? Trudno mi powiedzieć ;)

W każdym razie mi w dojazdach typu "lekkie miasto/ciężka trasa" wyszło
ostatnio 5,15 - tendencja spadkowa - w starej Corsie 1,5D.

wprawi podobny pojazd w ruch spalając 5l ON? Tzn taki w miarę współczesny
diesel, nie wolnossący 50KM :)

A dlaczego ma być współczesny i doładowany??

Data: 2010-07-07 14:14:39
Autor: Massai
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Andrzej Lawa wrote:

Jakub Witkowski pisze:

> 12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel
> który

Mi nędzną pandzinką wychodziło około 8l/100km... benzyny.

A wśród znajomych z gazem zużycia krążą w okolicy 10-12... ale może
mają ciężką nogę? Trudno mi powiedzieć ;)

W każdym razie mi w dojazdach typu "lekkie miasto/ciężka trasa" wyszło
ostatnio 5,15 - tendencja spadkowa - w starej Corsie 1,5D.

Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż
maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie palił
więcej niż 6l, a w trasie niczym niezwykłym nie było 4.8...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-07 17:14:50
Autor: Grzegorz Prędki
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:
Andrzej Lawa wrote:

Jakub Witkowski pisze:

12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel
ktĂłry

Mi nędzną pandzinką wychodziło około 8l/100km... benzyny.

A wśród znajomych z gazem zużycia krążą w okolicy 10-12... ale może
mają ciężką nogę? Trudno mi powiedzieć ;)

W każdym razie mi w dojazdach typu "lekkie miasto/ciężka trasa" wyszło
ostatnio 5,15 - tendencja spadkowa - w starej Corsie 1,5D.

Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż
maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie palił
więcej niż 6l, a w trasie niczym niezwykłym nie było 4.8...


Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde potrafi malo spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km, trasa to tak 4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma sily zeby np. taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x mocniejsza niz ten golf zblizyla sie do takich wynikow.

Data: 2010-07-07 15:58:27
Autor: Massai
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Grzegorz Prędki wrote:

W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:
> > Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej
> niż maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło,
> to nie palił więcej niż 6l, a w trasie niczym niezwykłym nie
> było 4.8...
> Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde potrafi
malo spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km, trasa to tak
4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma sily zeby np.
taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x mocniejsza niz ten golf
zblizyla sie do takich wynikow.

No nie wiem.

Te stare diesle mają to do siebie że jadąc tak jak mogą (czyli
raczej wolno, i bez pisku opon na starcie) palą mało.

Nowy diesel, czy nawet nieśmiertelny 1,9 tdi potrafi być dwa razy
mocniejszy, i jak się go depcze to spali więcej, ale gdyby się
trzymać stylu jazdy i dynamiki takiego 1.9 sdi, to może i spaliłby
mniej...

Nowocześniejsza konstrukcja itp.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-07 18:03:21
Autor: Grzegorz Prędki
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 17:58, Massai pisze:
Grzegorz Prędki wrote:

W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:

Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej
niż maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło,
to nie palił więcej niż 6l, a w trasie niczym niezwykłym nie
było 4.8...


Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde potrafi
malo spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km, trasa to tak
4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma sily zeby np.
taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x mocniejsza niz ten golf
zblizyla sie do takich wynikow.

No nie wiem.

Te stare diesle mają to do siebie że jadąc tak jak mogą (czyli
raczej wolno, i bez pisku opon na starcie) palą mało.

Nowy diesel, czy nawet nieśmiertelny 1,9 tdi potrafi być dwa razy
mocniejszy, i jak się go depcze to spali więcej, ale gdyby się
trzymać stylu jazdy i dynamiki takiego 1.9 sdi, to może i spaliłby
mniej...

Nowocześniejsza konstrukcja itp.


Pamietaj, ze TDI to najoszczedniejsze silniki diesla i w tej kwestii zadne najnowsze konstrukcje nie moga sie z nimi rownac.

Data: 2010-07-07 16:14:02
Autor: Massai
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Grzegorz Prędki wrote:

W dniu 2010-07-07 17:58, Massai pisze:
> Grzegorz Prędki wrote:
> > > W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:
> > > > > > Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele
> > > szybciej niż maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie
> > > jeździło, to nie palił więcej niż 6l, a w trasie niczym
> > > niezwykłym nie było 4.8...
> > > > > > > Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde
> > potrafi malo spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km,
> > trasa to tak 4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma
> > sily zeby np.  taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x
> > mocniejsza niz ten golf zblizyla sie do takich wynikow.
> > No nie wiem.
> > Te stare diesle mają to do siebie że jadąc tak jak mogą (czyli
> raczej wolno, i bez pisku opon na starcie) palą mało.
> > Nowy diesel, czy nawet nieśmiertelny 1,9 tdi potrafi być dwa razy
> mocniejszy, i jak się go depcze to spali więcej, ale gdyby się
> trzymać stylu jazdy i dynamiki takiego 1.9 sdi, to może i
> spaliłby mniej...
> > Nowocześniejsza konstrukcja itp.
> Pamietaj, ze TDI to najoszczedniejsze silniki diesla i w tej kwestii
zadne najnowsze konstrukcje nie moga sie z nimi rownac.

Nie byłbym pewien tego dogmatu.
Najoszczędniejsze - co porównując? Pojemność? osiągi? Tzn. dwa
silniki o tej samej pojemności czy o tych samych osiągach?
HDI z PSA też potrafi być bardzo oszczędne, JTD takoż (to zdaje
się ta sama konstrukcja).
Z tym Ĺźe HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porĂłwnanie takich - wcale
niekoniecznie będzie na korzyść tdi.

1.9 TDI o mocy 90 kucy szału nie robi, w latach osiemdziesiatych były
wolnossące 2.0D o podobnej mocy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-07 18:32:59
Autor: Grzegorz Prędki
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz

Nie byłbym pewien tego dogmatu.
Najoszczędniejsze - co porównując? Pojemność? osiągi?

To co sie porownuje w przypadku kazdego auta, spalanie w miescie, przy 90km/h i 120km/h.

Tzn. dwa
silniki o tej samej pojemności czy o tych samych osiągach?
HDI z PSA też potrafi być bardzo oszczędne, JTD takoż (to zdaje
się ta sama konstrukcja).
Z tym Ĺźe HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porĂłwnanie takich - wcale
niekoniecznie będzie na korzyść tdi.

2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne auto. Wiem, bo mialem.

Data: 2010-07-07 18:50:21
Autor: DoQ
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Grzegorz Prędki pisze:

2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne auto. Wiem, bo mialem.

Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-07 19:16:50
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
auto. Wiem, bo mialem.

Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V

Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda. Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-07-07 19:33:59
Autor: DoQ
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda. Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.

Chociazby oslony termiczne ;-)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-07 22:23:52
Autor: Grzegorz Prędki
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 19:16, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
auto. Wiem, bo mialem.

Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V

Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi
to.. teĹź dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda.
Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.


Od jakiego Forda?

Data: 2010-07-07 23:29:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 22:23, Grzegorz Prędki pisze:
W dniu 2010-07-07 19:16, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
auto. Wiem, bo mialem.

Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V

Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi
to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda.
Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.


Od jakiego Forda?

Ford Motor Company.
Silnik znany jako PSA DV6, to ten sam, który u Forda ma oznaczenie DLD-416. Wspólna konstrukcja obu firm. Poza wspomnianymi firmami, używany również przez Volvo, BMW (tak tak!) i Mazdę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-07-07 19:15:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 18:32, Grzegorz Prędki pisze:

Nie byłbym pewien tego dogmatu.
Najoszczędniejsze - co porównując? Pojemność? osiągi?

To co sie porownuje w przypadku kazdego auta, spalanie w miescie, przy
90km/h i 120km/h.

Tzn. dwa
silniki o tej samej pojemności czy o tych samych osiągach?
HDI z PSA też potrafi być bardzo oszczędne, JTD takoż (to zdaje
się ta sama konstrukcja).
Z tym że HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porównanie takich - wcale
niekoniecznie będzie na korzyść tdi.

2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
auto. Wiem, bo mialem.

Dla mnie jest, bo te 8 litrów, to mam bez zbędnych starań w kierunku kapelusznictwa, po mocno zakorkowanym mieście. Każdy jeden benzyniak palił mi więcej, pomimo mniejszej pojemności.
Seicento 1.1 paliło dychę - tak, wiem, trudno niektórym w to uwierzyć, ale to prawda (choć tu w sporej części zrzucam winę na swój brak umiejętności, to było moje pierwsze auto).
Felicia 1.3MPI paliła 10-11L NoPb (13L gazu).
Pug 306 1.4 75KM też poniżej 11 mi nie zszedł na benzynie (ale szybko został zagazowany, na sekwencji palił 12L LPG + 1L NoPb na każde 100km).
Laguną kombi 1.8 8V 90KM musiałem się już dość starać, żeby spaliła 11-12L w mieście. Przy masakrycznych korkach (a niestety, z centrum nie mogę uciec) potrafiła i 14 spalić.
Ludzie są po prostu spaczeni przez mit 1.9TDI palącego w mieście 5L.
Tyle, to może spalić rozsądnie użytkowany nowoczesny diesel o pojemności w okolicach 1.5L - 1.4 i 1.6Hdi/TDCi, 1.5dci, itp. I to też pod warunkiem normalnej jazdy, ze średnią prędkością rzędu 35-45km/h, a nie 20km/h jak to jest u mnie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-07-07 23:50:44
Autor: Paweł Ubysz
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:i12cn7$vek$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-07-07 18:32, Grzegorz Prędki pisze:
Ludzie są po prostu spaczeni przez mit 1.9TDI palącego w mieście 5L.
Tyle, to może spalić rozsądnie użytkowany nowoczesny diesel o pojemności w okolicach 1.5L - 1.4 i 1.6Hdi/TDCi, 1.5dci, itp. I to też pod warunkiem normalnej jazdy, ze średnią prędkością rzędu 35-45km/h, a nie 20km/h jak to jest u mnie.

u mnie 1.6 Hdi w Pikusiu pali jakies 5,8- 6,2   litrów w miescie  - a jeżdżę w jako-tako sprzyjających warunkach , odcinki po 15 km i sporo nocami. Średnia predkość wychodzi jakieś 30-35  km/h.

Data: 2010-07-08 08:53:22
Autor: Andrzej Lawa
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Massai pisze:

Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż
maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie palił

No i po co komu więcej?

Zwłaszcza że i tak nie wolno ;)

Już nie wspominając stanu polskich dróg...

Data: 2010-07-08 08:38:23
Autor: Massai
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Andrzej Lawa wrote:

Massai pisze:

> Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż
> maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie
> palił

No i po co komu więcej?

Teoretycznie tak, ale czasem przy wyprzedzaniu się przydaje jednak
trochę więcej dynamiki.

Miałem parę stresujących sytuacji nim...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-08 12:11:16
Autor: Andrzej Lawa
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Massai pisze:

Teoretycznie tak, ale czasem przy wyprzedzaniu się przydaje jednak
trochę więcej dynamiki.

Miałem parę stresujących sytuacji nim...

Źle wyprzedzałeś ;)

A'propos wyprzedzania - regularnie mam coś takiego, że trafia się ktoś,
kto koniecznie musi wszystkich wyprzedzać, robi to agresywnie i
nerwowo... a potem i tak jedzie 30m dalej ;)

Ostatnio wyprzedzam już tylko traktory i rowerzystów... oraz
kapeluszników jadących wolniej niż motorowery.

Różnica w czasie dojazdu jest pomijalna.

Data: 2010-07-07 14:52:04
Autor: krzysiek82
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Andrzej Lawa pisze:
A dlaczego ma być współczesny i doładowany??

Bo za 30tyś kupić niedoładowany i nie współczesny to chyba jakiś klasyk by musiał być w stanie igła.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-08 08:52:16
Autor: Andrzej Lawa
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
krzysiek82 pisze:
Andrzej Lawa pisze:
A dlaczego ma być współczesny i doładowany??

Bo za 30tyś kupić niedoładowany i nie współczesny to chyba jakiś klasyk
by musiał być w stanie igła.

Primo: _do_ 30 tysięcy. 5 tysięcy to też jest do 30 tysięcy ;)
Secundo: jakbym miał 30 tysięcy, to właśnie czegoś takiego bym szukał -
solidną, sprawdzoną konstrukcję.

Data: 2010-07-07 18:48:56
Autor: Czarek Daniluk
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
W dniu 2010-07-07 14:30, Andrzej Lawa pisze:
Jakub Witkowski pisze:

12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel który

Mi nędzną pandzinką wychodziło około 8l/100km... benzyny.

Właśnie jeździłem rumuńskim niedźwiedziem (Panda VAN) z DC do Łodzi.
I tak prawdę mówiąc to spaliła na 300km - 25litrów wachy ;) to wychodzi 8,33l / 100km :)
Silnik 1,2 - prędkości w porywach do 130km/h na gierkówce.

I gdzie my tu mówimy o ekonomii ?? Ciekawi mnie jak się porusza i ile spala 1,3 Multijet w tym wynalazku ??

Pozdrawiam !!

Data: 2010-07-08 09:00:05
Autor: Andrzej Lawa
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Czarek Daniluk pisze:

Właśnie jeździłem rumuńskim niedźwiedziem (Panda VAN) z DC do Łodzi.
I tak prawdę mówiąc to spaliła na 300km - 25litrów wachy ;) to wychodzi
8,33l / 100km :)
Silnik 1,2 - prędkości w porywach do 130km/h na gierkówce.

Ja jeździłem 1.1.

Denerwowała mnie mocno - nie dość, że chla paliwa, to zachowuje się
typowo jak za słaby benzyniak do za ciężkiego samochodu (trzeba kręcić,
kręcić i jeszcze raz kręcić, żeby w ogóle jakoś jechało - i zużycie rośnie).

I gdzie my tu mówimy o ekonomii ??

Dlatego ja zasugerowałem - po tych doświadczeniach - zamiast
zagazowywania benzyny rozważenie spokojnego i oszczędnego diesla.
Niekoniecznie z tego milenium.

Ciekawi mnie jak się porusza i ile
spala 1,3 Multijet w tym wynalazku ??

Mnie nie pytaj ;)

Data: 2010-07-08 22:22:28
Autor: J.F.
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
On Wed, 07 Jul 2010 14:30:02 +0200,  Andrzej Lawa wrote:
Jakub Witkowski pisze:
wprawi podobny pojazd w ruch spalając 5l ON? Tzn taki w miarę współczesny
diesel, nie wolnossący 50KM :)

A dlaczego ma być współczesny i doładowany??

Zeby to bylo fajne auto, a nie oszczedne i to by bylo na tyle zalet
:-)

J.

Data: 2010-07-08 20:42:23
Autor: J.F.
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
On Wed, 07 Jul 2010 12:37:01 +0200,  Andrzej Lawa wrote:
J.F. pisze:
Pomyśl o wersji dieslowskiej.  Z gazem jest mnóstwo "haczyków",
Niekoniecznie

Koniecznie. I trzeba o nich pamiętać, bo inaczej pojawiają się problemy.
Ale jeśli się pilnuje paru rzeczy więcej i wykonuje pewne dodatkowe
rytuały sypać się nie powinno... JEŚLI.

Nie wiem o czym piszesz - na gazie jezdzilem chyba z 8 lat :-)

a diesel w dobrym stanie będzie chodził  i chodził.
Oplowskie DTL ponoc niekoniecznie.
To jakieś nowe konstrukcje?

Nie, nowe to juz chyba nie :-)

A ropa juz po 4.50 :-)
Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po
2.10zł... Nawet nie chce mi się liczyć tej różnicy ;)

Teraz ci sie nie chce, a potem wychodzi brutalna prawda - ropy pali 7,
a moglby palic 10l gazu :-)

No i jak już myślisz o przeróbkach, to może diesel zasilany starą
fryturą albo innym odpadowym olejem spożywczym? Instalacja
filtrująco-ogrzewająca w podobnej cenie, co gazowa, a o ileż
przyjemniejszy zapach ;)

A masz smazalnie frytek i moze jeszcze jakas wirowke w garazu ? J.

Data: 2010-07-08 22:32:48
Autor: Endriu
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Teraz ci sie nie chce, a potem wychodzi brutalna prawda - ropy pali 7,
a moglby palic 10l gazu :-)

Piękne słowa.
Ostatnio się przesiadłem z VW Polo 1.0 na VV Golf 1,6 (oba benzyniaki).
Ile się to nie nasłuchałem jakoby silnik 1.6 spalał tyle co 1.0, i że kolegom z większymi silnikami pali tyle samo co mi z 1.0.

A prawda wyszła taka, że 1.0 palił 6/100 a silnik 1.6 pali 7,5 (na tych samych prawie miejskich trasach - jazda nieślamazarna raczej szybka) ....
W pierwszym za 150 zł robiłem 450 km a w drugim już tylko 350 ...
Niby różnica niewielka, ale jednak bije po kieszeni ....

P.S. Ciekawostka - mój pierwszy samochód Cienias 700 palił tyle samo co teraz VV Golf 1,6 .....

--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-08 22:34:43
Autor: Endriu
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Teraz ci sie nie chce, a potem wychodzi brutalna prawda - ropy pali 7,
a moglby palic 10l gazu :-)

Piękne słowa.
Ostatnio się przesiadłem z VW Polo 1.0 na VV Golf 1,6 (oba benzyniaki).
Ile się to nie nasłuchałem jakoby silnik 1.6 spalał tyle co 1.0, i że kolegom z większymi silnikami pali tyle samo co mi z 1.0.

A prawda wyszła taka, że 1.0 palił 6/100 a silnik 1.6 pali 7,5 (na tych samych prawie miejskich trasach - jazda nieślamazarna raczej szybka) ....
W pierwszym za 150 zł robiłem 450 km a w drugim już tylko 350 ...
Niby różnica niewielka, ale jednak bije po kieszeni ....

P.S. Ciekawostka - mój pierwszy samochód Cienias 700 palił tyle samo co teraz VV Golf 1,6 .....

Reasumując cudów nie ma ....


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-07 12:57:58
Autor: Amir
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz


Z gazem jest mnóstwo "haczyków", a diesel w dobrym stanie będzie chodził
i chodził.

A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to
i zużycie paliwa wyjdzie na tyle niskie, że zagazowany benzyniak nie
będzie zbyt konkurencyjny.

obecnie uzywam Astry II 2000r 2.0l 16v
9l gazu 50% miasto i 50% trasa w tygodniu raz tankuje
za 80-90zł przejezdzam ok 400-420km

jadac na morze z znajomy on A4 1.9TDI
spalal mu 5.1l z klimą, mi 8l gazu
jazda spokojna

po przeliczeniu wyszło, ze mnie taniej wyszło dojechanie nad morze.

4 lata mam gaz i nigdy nic nie robilem przy nim

Data: 2010-07-07 21:48:42
Autor: misio
auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Jezeli naprawde robisz 70000 km rocznie to jest chyba ze 3 x wiecej niz normatywny przebieg przecietnego samochodu osobowego. Więc jezeli prawda jest ze Diesle sprawdzaja sie przy dłuzszych trasach to chyba Twój przypadek jest taki. Poza tym w 3 lata przejedziesz tyle co inni przez 10 lat. W zwiazku z tytm serwis u Ciebie musi być nietypowy/czestszy. Podobno amortyzatory gazowe nalezy wimieniać co 100 000 km w zwiazku z tym u Ciebie należałoby je zmienisac co 1,5 roku....Podobnie inne czynnosci serwisowe powinny byc czesciej  biorac pod uwagę przejechany przebiega a nie czas. Poza tym na zuzycie paliwa i samochodu ma wpływ styl jazdy. Wiele wskazówek na temat oszczednego stylu jazdy ja znalazłem w instrukcji do mojego samochodu.

auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona