Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   auto do zap...

auto do zap...

Data: 2009-05-14 22:34:04
Autor: J.F.
auto do zap...
On Thu, 14 May 2009 21:58:30 +0200,  jarek wrote:
Przepraszam za wulgarny tytuł :)
Ale zastanawiam sie nad autem do szybkiej jazdy po niemieckich autostradach.
Moje wymagania to silnik diesla, musi poleciec lekko 200km/h, a przy tym
spalic okolo 8l/100km.

Ale tak to sie nie da - jadac 200 nie spalisz 8 ..


J.

Data: 2009-05-14 23:07:00
Autor: fuen
auto do zap...
Ale tak to sie nie da - jadac 200 nie spalisz 8 ..

jesli auto przy 100kmh pali 10 to przy 200kmh bedzie palilo ponad 40 l/100km

Data: 2009-05-14 23:23:00
Autor: Paweł Ubysz
auto do zap...

Użytkownik "fuen" <fuen@SPAMwp.pl> napisał w wiadomości news:gui161$77l$1ns.master.pl...
Ale tak to sie nie da - jadac 200 nie spalisz 8 ..

jesli auto przy 100kmh pali 10 to przy 200kmh bedzie palilo ponad 40 l/100km

No tu to odrobine przesadziłeś.

Data: 2009-05-14 23:28:50
Autor: krzyss
auto do zap...
Paweł Ubysz pisze:

jesli auto przy 100kmh pali 10 to przy 200kmh bedzie palilo ponad 40 l/100km

No tu to odrobine przesadziłeś.

Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale  nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia.
Mysle ze 170-180km/h to mozna jechac, wtedy pali ok 9L

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

Data: 2009-05-14 23:34:35
Autor: fuen
auto do zap...
Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale  nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia.
Mysle ze 170-180km/h to mozna jechac, wtedy pali ok 9L

jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze

jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

fizyka

Data: 2009-05-14 23:56:32
Autor: 085
auto do zap...
Użytkownik "fuen" <fuen@SPAMwp.pl> napisał w wiadomości news:gui2pn$848$1ns.master.pl...

jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

fizyka

jakby swiat skladal sie z prostych proporcji i wzrostow liniowych to wykresy bylyby kwadratowe a ludzie usmiechnieci

czy jak pracujesz trzy razy ciezej to zjadasz trzy obiady ? ;]

p, zul

Data: 2009-05-15 10:32:12
Autor: marjan
auto do zap...
085 pisze:
Użytkownik "fuen" <fuen@SPAMwp.pl> napisał w wiadomości news:gui2pn$848$1ns.master.pl...

jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

fizyka

jakby swiat skladal sie z prostych proporcji i wzrostow liniowych to wykresy bylyby kwadratowe a ludzie usmiechnieci

czy jak pracujesz trzy razy ciezej to zjadasz trzy obiady ? ;]


wg jego obliczeń powinien nawet 9 ;)

Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-05-14 23:57:53
Autor: Jarosław Postawa
auto do zap...
fuen pisze:
Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale  nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia.
Mysle ze 170-180km/h to mozna jechac, wtedy pali ok 9L

jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze

jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

fizyka

Potwierdzam słowa krzyssa. Sprawdzone w A4 i Octavii. Oba z silnikiem 1.9TDI. Te silniki po prostu tak fajnie palą.

Data: 2009-05-15 00:23:52
Autor: krzyss
auto do zap...
Jarosław Postawa pisze:

Potwierdzam słowa krzyssa. Sprawdzone w A4 i Octavii. Oba z silnikiem 1.9TDI. Te silniki po prostu tak fajnie palą.

ALe po wawie ostatnio mi pali 10L :( tyle ze z automatem... no i wawa zaczyna poprostu stac a nie jechac.

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

Data: 2009-05-15 08:31:48
Autor: J.F.
auto do zap...
On Thu, 14 May 2009 23:57:53 +0200,  Jarosław Postawa wrote:
fuen pisze:
Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale  nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia.
Mysle ze 170-180km/h to mozna jechac, wtedy pali ok 9L

jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze
jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa
fizyka

Przy liniowym wzroscie oporow. A np opor powietrza rosnie kwadratowo i
trzeba 8x wiekszej mocy ..

Potwierdzam słowa krzyssa. Sprawdzone w A4 i Octavii. Oba z silnikiem 1.9TDI. Te silniki po prostu tak fajnie palą.

Przy uczciwym 200 chocby na wskazowce predkosciomierza ? J.

Data: 2009-05-15 00:21:47
Autor: krzyss
auto do zap...
fuen pisze:

fizyka

A ja mowie o zyciu... mowie CI jak jest i przecwiczylem to wielokrotnie.
Do niedawna odcinek 104km strykow-konin pokonywalem conajmniej 4 razy w tygodniu raczej noca. Przeprowadzalem rozne testy, i zabawy.
To co napisalem to poprostu doswiadczenie z tego auta.



--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

Data: 2009-05-15 07:25:05
Autor: Paweł Ubysz
auto do zap...

Użytkownik "fuen" <fuen@SPAMwp.pl> napisał w wiadomości news:gui2pn$848$1ns.master.pl...
Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale  nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia.
Mysle ze 170-180km/h to mozna jechac, wtedy pali ok 9L

jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze

jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

fizyka


Ale ten sam dystans pokonujesz dwa razy szybciej , czyli  4 razy wieksza moc ( a więc 4 razy wieksze zuzycie paliwa ) potrzebujesz przez połowę czasu .

matematyka.

Data: 2009-05-15 10:42:06
Autor: Piotr Drewnik
auto do zap...

"Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> wrote in message news:guiubi$i9r$1inews.gazeta.pl...

Ale ten sam dystans pokonujesz dwa razy szybciej , czyli  4 razy wieksza moc ( a więc 4 razy wieksze zuzycie paliwa ) potrzebujesz przez połowę czasu .

matematyka.

Bzdura. Od kiedy podaje się spalanie na jednostkę czasu a nie odległości?

--
pozdrawiam
piotr.drewnik

Data: 2009-05-15 11:10:41
Autor: szwagier
auto do zap...

Bzdura. Od kiedy podaje się spalanie na jednostkę czasu a nie odległości?

:D bardzo czesto :D

chocby w trakcie postoju z wlaczonym silnikiem, o agregatach juz nawet nie mowiac :p
zreszta w samolotach tez podaje sie spalanie przeliczane na godzine lotu.

wiec moze uscislij :p

szwagier

Data: 2009-05-15 11:56:31
Autor: Piotr Drewnik
auto do zap...

"szwagier" <kcieslakWYTNIJTO@poczta.fm> wrote in message news:gujbkt$cgq$1atlantis.news.neostrada.pl...

:D bardzo czesto :D

chocby w trakcie postoju z wlaczonym silnikiem, o agregatach juz nawet nie mowiac :p
zreszta w samolotach tez podaje sie spalanie przeliczane na godzine lotu.

wiec moze uscislij :p



Piszemy o samolotach czy samochodach? O jeździe czy postoju?

Data: 2009-05-15 11:57:35
Autor: Paweł Ubysz
auto do zap...

Użytkownik "Piotr Drewnik" <piotr_drewnik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:guj9sv$2us$1inews.gazeta.pl...

"Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> wrote in message news:guiubi$i9r$1inews.gazeta.pl...

Ale ten sam dystans pokonujesz dwa razy szybciej , czyli  4 razy wieksza moc ( a więc 4 razy wieksze zuzycie paliwa ) potrzebujesz przez połowę czasu .

matematyka.

Bzdura. Od kiedy podaje się spalanie na jednostkę czasu a nie odległości?

Kolega tez sie matematyki nie uczył ?

No to łopatką do głowy:

jezeli samochód jadacy z prędkościa 100 km/h potrzebuje X KM mocy , to jadący 200 km/h potrzebuje 4X mocy ( zgodnie z wywodem niejakiego fuena , do którego się zreszta odnosiłem).
jeżeli do utrzymania mocy na poziomie X KM potrzeba Y litrów paliwa na godzinę pracy silnika to do osiągnięcia 4X KM mocy potrzeba 4Y litrów paliwa na godzinę pracy.

Jadąc przez godzinę z predkościa 100 km/.h auto pokona dystans 100 km i spali przy tym Y litrów paliwa.
jadąc przez godzine z predkoscia 200 km/h auto pokona dystans 200 km i spali przy tym 4Y litrów paliwa.

A więc:
Przy predkosci 100 km/h zużycie paliwa wynosi Y/1  l/100 km
przy predkości 200 km/h wynosi 4Y/2 = 2Y/1 l/100 km/h

Ocfzywiscie wszystkie obliczenia zgodne z założeniami kolegi Fuena , któremu zuzycie paliwa wyszło 4 razy wieksze.

Data: 2009-05-15 22:12:19
Autor: Karolek
auto do zap...
Użytkownik "Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> napisał w wiadomości news:gujeag$lsq$1inews.gazeta.pl...

Ocfzywiscie wszystkie obliczenia zgodne z założeniami kolegi Fuena , któremu zuzycie paliwa wyszło 4 razy wieksze.

Zrobiles wywod, a i tak zaden z tych glupcow co mysla, ze sa madrzejsi sie nie przyzna, ze jest matolem.
Moze mysla, ze jak beda milczec to nik nie zauwazy ;>







Karolek

Data: 2009-05-16 23:48:04
Autor: lleksem
auto do zap...

Jadąc przez godzinę z predkościa 100 km/.h auto pokona dystans 100 km i spali przy tym Y litrów paliwa.
jadąc przez godzine z predkoscia 200 km/h auto pokona dystans 200 km i spali przy tym 4Y litrów paliwa.

A więc:
Przy predkosci 100 km/h zużycie paliwa wynosi Y/1  l/100 km
przy predkości 200 km/h wynosi 4Y/2 = 2Y/1 l/100 km/h

Ocfzywiscie wszystkie obliczenia zgodne z założeniami kolegi Fuena , któremu zuzycie paliwa wyszło 4 razy wieksze.


Ktore sa gowno warte, bo przy kwadratowym wzroscie oporow potrzeba
SZESCIENNEGO wzrostu mocy, gdyz albowiem, jak to lablkolebskajacy
napisal

P = Fv     (bo praca to sila razy droga, jak podzielisz przez czas, to
masz moc z pracy, a predkosc z drogi).
Dopiero ten szescienny wzrost dzielisz przez wzrost predkosci, bo
jedziesz krocej, i wracasz do kwadratu.

Ale to nadal tylko POLOWICZNA analiza spalania.

Pogooglujcie moje posty, bo nie chce mi sie n-ty raz pisac tego
samego.

Tomek

Data: 2009-05-15 09:48:53
Autor: Robert_J
auto do zap...
jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze

jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

fizyka

Ale mocno teoretyczna ;-). Uważasz że jadąc 100 km/h auto spali 4 razy więcej niż przy 50 km/h? Gdyby tak było to moje, jak któregoś razu wracałem z urlopu przez Niemcy, przy 170 musiałoby sfajczyć prawie 3 razy więcej niż przy jeżdzie ok. 100 km/h. A popatrz, jakoś nie spaliło ;-). Przy 100 pali ledwie 5, a przy tych ok. 170 (dużą większość trasy tak jechałem, środek nocy) sbufał ok. 10, może 11...

Data: 2009-05-15 10:38:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
auto do zap...
fuen wydusił z siebie te słowy:


jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej
byc nie moze

jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

fizyka

ciekawe jak wyjasnisz, ze opory powietrza rosną w kwadracie prędkości, a wg Twojej teorii zużycie paliwa rośnie liniowo.
Przy czym w rzeczywistości jednostkowe spalanie wcale nie rosnie liniowo.
Musisz troche poeksperymtnować, zeby sie o tym przekonać :D

ps. zrób test - jedz 50km/h a później 100km/h i sprawdz spalanie :D


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-15 12:07:06
Autor: kamil
auto do zap...

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:guj9mg$298$1inews.gazeta.pl...
fuen wydusił z siebie te słowy:


jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej
byc nie moze

jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

fizyka

ciekawe jak wyjasnisz, ze opory powietrza rosną w kwadracie prędkości, a wg Twojej teorii zużycie paliwa rośnie liniowo.
Przy czym w rzeczywistości jednostkowe spalanie wcale nie rosnie liniowo.
Musisz troche poeksperymtnować, zeby sie o tym przekonać :D

ps. zrób test - jedz 50km/h a później 100km/h i sprawdz spalanie :D

Opory powietrza to nie jedyna zmienna w rownaniu, o czym koledzy zdaja sie zapominac.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-16 23:52:50
Autor: lleksem
auto do zap...
ps. zrób test - jedz 50km/h a później 100km/h i sprawdz spalanie :D

Bo np. moj na V przy 50 km/h pali jakies 5 litry, a przy 100km/h
jakies 8,5 litry.

Przy dwustu pali juz jakies 14-15 litry, ale nadal pedal gazu jest
lekko wcisniety w podloge, bo do tej predkosci potrzebuje ok. 50%
mojej mocy maksymalnej a mam wtedy 4800 rpm, czyli 48/51 mocy
maksymalnej do dyspozycji.

Przy 250 z gazem w podlodze na luku pokazywalo 36,5 litry. Ale z gazem
w podlodze to zawsze wacha sie leje strumieniem bez patrzenia na
lambde.

Tomek

Data: 2009-05-17 08:05:55
Autor: Kuba \(aka cita\)
auto do zap...
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:

ps. zrób test - jedz 50km/h a później 100km/h i sprawdz spalanie :D

Bo np. moj na V przy 50 km/h pali jakies 5 litry, a przy 100km/h
jakies 8,5 litry.

Przy dwustu pali juz jakies 14-15 litry, ale nadal pedal gazu jest
lekko wcisniety w podloge, bo do tej predkosci potrzebuje ok. 50%
mojej mocy maksymalnej a mam wtedy 4800 rpm, czyli 48/51 mocy
maksymalnej do dyspozycji.

Przy 250 z gazem w podlodze na luku pokazywalo 36,5 litry. Ale z gazem
w podlodze to zawsze wacha sie leje strumieniem bez patrzenia na
lambde.

zaczęło sie od prędkości i liniowego wzrostu spalania - nie bylo mowy o wychyleniu przepusnicy.
Czynników jest bardzo duzo ... ale sam widzisz, ze Twoj wykres spalania w funkcji prędkości nie jest proporcjonalny (no a już napewno nie w taki sposob, ze dwukrotne zwiększenie prędkości to dwukrotny wzrost spalania)


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-17 11:29:48
Autor: lleksem
auto do zap...
A czy ja mowie, że liniowy. Ja tylko mowie, że moje auto niewiele
benzyny potrzebuje na jazde, za to bardzo wiele na krecenie tlokami.
Ot, co.

Tomek

Data: 2009-05-17 21:25:04
Autor: J.F.
auto do zap...
On Sun, 17 May 2009 11:29:48 GMT,  lleksem@lleksem.com.pl wrote:
A czy ja mowie, że liniowy. Ja tylko mowie, że moje auto niewiele
benzyny potrzebuje na jazde, za to bardzo wiele na krecenie tlokami.
Ot, co.

potrafisz podac ile litrow na godzine ?

J.

Data: 2009-05-18 21:18:27
Autor: lleksem
auto do zap...

potrafisz podac ile litrow na godzine ?

J.

NIE

Tomek

Data: 2009-05-17 16:07:40
Autor: JG
auto do zap...
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
(...)
Przy dwustu pali juz jakies 14-15 litry, ale nadal pedal gazu jest
lekko wcisniety w podloge, bo do tej predkosci potrzebuje ok. 50%
mojej mocy maksymalnej a mam wtedy 4800 rpm, czyli 48/51 mocy
maksymalnej do dyspozycji.
(...)
A jaką masz powierzchnię czołową i Cx?
Dobrze pamiętam, że to V70?

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-17 17:05:27
Autor: lleksem
auto do zap...
On Sun, 17 May 2009 16:07:40 +0200, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl>
wrote:
A jaką masz powierzchnię czołową i Cx?
Dobrze pamiętam, że to V70?

Dobrze pamietasz, Cx nie znam....
Ale patrzšc z profilu, to nie jest wielki. Kombi niestety powoduje
sporš marnację mocy.

Pierwsza Vectra GTC z 211KM wycišgała rzekomo 248 km/h. To na granicy
prawdopodobieństwa.

Co do Volvo. Potrzebuje z 5 litry /100km na V na silnik -- tu jest
zaleznosc liniowa, bo tarcie zasadniczo od predkosci nie zalezy. Przy
50 nic "umowne" na jazde. Przy 100 jakies 3l (razem 8). Przy 200
oczywiœcie 9 (razem 14). To daje mniej wiecej idee zaleznosci spalania
od predkosci.

Tomek

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-15 14:01:47
Autor: [Cichy]
auto do zap...
jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze

Błąd, przyjmujesz, ze 100% mocy idzie na pokonanie oporow powietrza.

Pozdrawiam.

Data: 2009-05-15 12:59:16
Autor: Tomek Kańka
auto do zap...
[Cichy] <cichyq@interia.pl> napisał(a)
jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze

B³¹d, przyjmujesz, ze 100% mocy idzie na pokonanie oporow powietrza.



A wg Ciebie ile? Bo ja stawiam na jakieś 99%.

--
Tomek Kańka

Data: 2009-05-15 16:28:05
Autor: rafal
auto do zap...
Tomek Kańka pisze:
B³¹d, przyjmujesz, ze 100% mocy idzie na pokonanie oporow powietrza.
A wg Ciebie ile? Bo ja stawiam na jakieś 99%.

przy założeniu:
- idealnie płaskiej powierzchni drogi - nie żaden chropowaty asfalt!
- idealnie okrągłych opon, nieodkształcających się, po prostu napompowanych nieskończenie wysokim ciśnieniem a może nawet nie z gumy,
- idealnie prostej a przede wszystkim idealnie płaskiej drogi,
- że 100% energii produkowanej przez silnik zamienianych jest na ruch pojazdu, nie produkujemy prądu itd.
- może jeszcze założymy 100% sprawności silnika niezależnie od wysokości obrotów =D

W sumie bardzo prawdopodobne założenia... ;-)

Data: 2009-05-15 19:33:48
Autor: JG
auto do zap...
Tomek Kańka pisze:
A wg Ciebie ile? Bo ja stawiam na jakieś 99%.
To zależy mocno od samochodów, ale w moich autach opór powietrza przewyższał opór toczenia od jakichś 70-90 km/h. Przy czym opór toczenia nadal dalej rósł, bo jest też minimalnie zależny od prędkości.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-22 10:11:34
Autor: [Cichy]
auto do zap...
Zastanow sie dlaczego tak ciezko pchnac samochod na prostej drodze.

Pozdrawiam.

Data: 2009-05-15 16:42:09
Autor: Jakub Witkowski
auto do zap...
fuen pisze:
jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

....na jednostkę CZASU drogi kolego...

(pomijając wszelkie uproszczenia które czynisz świadomie bądź nie)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-05-15 19:37:06
Autor: JG
auto do zap...
fuen pisze:
(...)
jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa
Mój samochód pali przy 230 km/h ok. 13 l/100 km.
Wg Twojej teorii powinienem mieścić się swobodnie w 3 l/100 km przy 100 km/h.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-16 23:54:01
Autor: lleksem
auto do zap...

Mój samochód pali przy 230 km/h ok. 13 l/100 km.

I nazywa sie MOTOCYKL.

Tomek

Data: 2009-05-17 16:03:59
Autor: JG
auto do zap...
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
I nazywa sie MOTOCYKL.
E-e.
Sprawdzone, nie tylko przeze mnie, spalanie licznikowe, na odcinku ok. 10 km w Audi S3 o silniku 2.0T 265 KM.
Zapewne wynika to po części ze skrzyni - prędkości obrotowej jeszcze daleko do punktu maksymalnej mocy, więc i daleko do maksymalnej wartości spalania.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-16 12:30:21
Autor: krzysiek
auto do zap...
fuen pisze:
Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale  nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia.
Mysle ze 170-180km/h to mozna jechac, wtedy pali ok 9L

jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze

jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy
a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa

fizyka

jesli jedziesz 2x szybciej, to 2x szybciej dojedziesz do celu.

--
krzysiek

Data: 2009-05-16 23:29:27
Autor: lleksem
auto do zap...
Ale nie taka fizyka, o jakiej wasc myslisz.

Pogooglaj moje stare posty, to Cie oswieci.

Tomek

Data: 2009-05-15 08:49:22
Autor: jarek
auto do zap...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k00p055d8ov7kesesf073regfkjgq3vtql4ax.com...
On Thu, 14 May 2009 21:58:30 +0200,  jarek wrote:
Ale tak to sie nie da - jadac 200 nie spalisz 8 ..

Mam sprawdzone na Vectrze CDTI pali okolo 8l/100km jak staram sie trzymac 180km/h, bo 200 to rzadko sie zdarza :) Passat 2,0 TDI 170KM tez miesci sie w 8l, wiec to chyba nie jest takie niemozliwe. Wiadomo ze nie utrzymam na calym odcinku 200km/h ale starajac sie utrzymac taka predkosc srednie spalanie w dwoch wyzej sprawdzonych autach miesci sie w 8l/100km

Jarek __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4076 (20090514) __________

The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com

Data: 2009-05-15 02:57:10
Autor: hamberg
auto do zap...
Mam sprawdzone na Vectrze CDTI pali okolo 8l/100km jak staram sie trzymac
180km/h, bo 200 to rzadko sie zdarza :) Passat 2,0 TDI 170KM tez miesci sie
w 8l, wiec to chyba nie jest takie niemozliwe. Wiadomo ze nie utrzymam na
calym odcinku 200km/h ale starajac sie utrzymac taka predkosc srednie
spalanie w dwoch wyzej sprawdzonych autach miesci sie w 8l/100km

znane mi vectry cdti pala srednio 7.3 przy predkosciach dochodzacych
do 140km/h

Data: 2009-05-15 11:43:12
Autor: krzyss
auto do zap...
jarek pisze:

Mam sprawdzone na Vectrze CDTI pali okolo 8l/100km jak staram sie trzymac 180km/h, bo 200 to rzadko sie zdarza :) Passat 2,0 TDI 170KM tez miesci sie w 8l, wiec to chyba nie jest takie niemozliwe. Wiadomo ze nie utrzymam na calym odcinku 200km/h ale starajac sie utrzymac taka predkosc srednie spalanie w dwoch wyzej sprawdzonych autach miesci sie w 8l/100km

Jarek

No to poczekaj, 180 czy 200 ? ja mialem ze 100km srednia na liczniku 169km/h mimo ze jechalem caly czas rowno 180 na tempomacie.

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

auto do zap...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona