Data: 2009-05-14 22:34:04 | |
Autor: J.F. | |
auto do zap... | |
On Thu, 14 May 2009 21:58:30 +0200, jarek wrote:
Przepraszam za wulgarny tytuł :) Ale tak to sie nie da - jadac 200 nie spalisz 8 .. J. |
|
Data: 2009-05-14 23:07:00 | |
Autor: fuen | |
auto do zap... | |
Ale tak to sie nie da - jadac 200 nie spalisz 8 .. jesli auto przy 100kmh pali 10 to przy 200kmh bedzie palilo ponad 40 l/100km |
|
Data: 2009-05-14 23:23:00 | |
Autor: Paweł Ubysz | |
auto do zap... | |
Użytkownik "fuen" <fuen@SPAMwp.pl> napisał w wiadomości news:gui161$77l$1ns.master.pl... Ale tak to sie nie da - jadac 200 nie spalisz 8 .. No tu to odrobine przesadziłeś. |
|
Data: 2009-05-14 23:28:50 | |
Autor: krzyss | |
auto do zap... | |
Paweł Ubysz pisze:
jesli auto przy 100kmh pali 10 to przy 200kmh bedzie palilo ponad 40 l/100km Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia. Mysle ze 170-180km/h to mozna jechac, wtedy pali ok 9L -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2009-05-14 23:34:35 | |
Autor: fuen | |
auto do zap... | |
Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia. jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy a 4x wieksza moc to i 4x wieksze zuzycie paliwa fizyka |
|
Data: 2009-05-14 23:56:32 | |
Autor: 085 | |
auto do zap... | |
Użytkownik "fuen" <fuen@SPAMwp.pl> napisał w wiadomości news:gui2pn$848$1ns.master.pl...
jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy jakby swiat skladal sie z prostych proporcji i wzrostow liniowych to wykresy bylyby kwadratowe a ludzie usmiechnieci czy jak pracujesz trzy razy ciezej to zjadasz trzy obiady ? ;] p, zul |
|
Data: 2009-05-15 10:32:12 | |
Autor: marjan | |
auto do zap... | |
085 pisze:
Użytkownik "fuen" <fuen@SPAMwp.pl> napisał w wiadomości news:gui2pn$848$1ns.master.pl... wg jego obliczeń powinien nawet 9 ;) Pozdrawiam serdecznie, Mariusz Morycz [e-mail bez cyferek] |
|
Data: 2009-05-14 23:57:53 | |
Autor: Jarosław Postawa | |
auto do zap... | |
fuen pisze:
Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia. Potwierdzam słowa krzyssa. Sprawdzone w A4 i Octavii. Oba z silnikiem 1.9TDI. Te silniki po prostu tak fajnie palą. |
|
Data: 2009-05-15 00:23:52 | |
Autor: krzyss | |
auto do zap... | |
Jarosław Postawa pisze:
Potwierdzam słowa krzyssa. Sprawdzone w A4 i Octavii. Oba z silnikiem 1.9TDI. Te silniki po prostu tak fajnie palą. ALe po wawie ostatnio mi pali 10L :( tyle ze z automatem... no i wawa zaczyna poprostu stac a nie jechac. -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2009-05-15 08:31:48 | |
Autor: J.F. | |
auto do zap... | |
On Thu, 14 May 2009 23:57:53 +0200, Jarosław Postawa wrote:
fuen pisze: Przy liniowym wzroscie oporow. A np opor powietrza rosnie kwadratowo i trzeba 8x wiekszej mocy .. Potwierdzam słowa krzyssa. Sprawdzone w A4 i Octavii. Oba z silnikiem 1.9TDI. Te silniki po prostu tak fajnie palą. Przy uczciwym 200 chocby na wskazowce predkosciomierza ? J. |
|
Data: 2009-05-15 00:21:47 | |
Autor: krzyss | |
auto do zap... | |
fuen pisze:
fizyka A ja mowie o zyciu... mowie CI jak jest i przecwiczylem to wielokrotnie. Do niedawna odcinek 104km strykow-konin pokonywalem conajmniej 4 razy w tygodniu raczej noca. Przeprowadzalem rozne testy, i zabawy. To co napisalem to poprostu doswiadczenie z tego auta. -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2009-05-15 07:25:05 | |
Autor: Paweł Ubysz | |
auto do zap... | |
Użytkownik "fuen" <fuen@SPAMwp.pl> napisał w wiadomości news:gui2pn$848$1ns.master.pl... Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia. Ale ten sam dystans pokonujesz dwa razy szybciej , czyli 4 razy wieksza moc ( a więc 4 razy wieksze zuzycie paliwa ) potrzebujesz przez połowę czasu . matematyka. |
|
Data: 2009-05-15 10:42:06 | |
Autor: Piotr Drewnik | |
auto do zap... | |
"Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> wrote in message news:guiubi$i9r$1inews.gazeta.pl... Ale ten sam dystans pokonujesz dwa razy szybciej , czyli 4 razy wieksza moc ( a więc 4 razy wieksze zuzycie paliwa ) potrzebujesz przez połowę czasu . Bzdura. Od kiedy podaje się spalanie na jednostkę czasu a nie odległości? -- pozdrawiam piotr.drewnik |
|
Data: 2009-05-15 11:10:41 | |
Autor: szwagier | |
auto do zap... | |
:D bardzo czesto :D chocby w trakcie postoju z wlaczonym silnikiem, o agregatach juz nawet nie mowiac :p zreszta w samolotach tez podaje sie spalanie przeliczane na godzine lotu. wiec moze uscislij :p szwagier |
|
Data: 2009-05-15 11:56:31 | |
Autor: Piotr Drewnik | |
auto do zap... | |
"szwagier" <kcieslakWYTNIJTO@poczta.fm> wrote in message news:gujbkt$cgq$1atlantis.news.neostrada.pl... :D bardzo czesto :D Piszemy o samolotach czy samochodach? O jeździe czy postoju? |
|
Data: 2009-05-15 11:57:35 | |
Autor: Paweł Ubysz | |
auto do zap... | |
Użytkownik "Piotr Drewnik" <piotr_drewnik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:guj9sv$2us$1inews.gazeta.pl...
Kolega tez sie matematyki nie uczył ? No to łopatką do głowy: jezeli samochód jadacy z prędkościa 100 km/h potrzebuje X KM mocy , to jadący 200 km/h potrzebuje 4X mocy ( zgodnie z wywodem niejakiego fuena , do którego się zreszta odnosiłem). jeżeli do utrzymania mocy na poziomie X KM potrzeba Y litrów paliwa na godzinę pracy silnika to do osiągnięcia 4X KM mocy potrzeba 4Y litrów paliwa na godzinę pracy. Jadąc przez godzinę z predkościa 100 km/.h auto pokona dystans 100 km i spali przy tym Y litrów paliwa. jadąc przez godzine z predkoscia 200 km/h auto pokona dystans 200 km i spali przy tym 4Y litrów paliwa. A więc: Przy predkosci 100 km/h zużycie paliwa wynosi Y/1 l/100 km przy predkości 200 km/h wynosi 4Y/2 = 2Y/1 l/100 km/h Ocfzywiscie wszystkie obliczenia zgodne z założeniami kolegi Fuena , któremu zuzycie paliwa wyszło 4 razy wieksze. |
|
Data: 2009-05-15 22:12:19 | |
Autor: Karolek | |
auto do zap... | |
Użytkownik "Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> napisał w wiadomości news:gujeag$lsq$1inews.gazeta.pl...
Ocfzywiscie wszystkie obliczenia zgodne z założeniami kolegi Fuena , któremu zuzycie paliwa wyszło 4 razy wieksze. Zrobiles wywod, a i tak zaden z tych glupcow co mysla, ze sa madrzejsi sie nie przyzna, ze jest matolem. Moze mysla, ze jak beda milczec to nik nie zauwazy ;> Karolek |
|
Data: 2009-05-16 23:48:04 | |
Autor: lleksem | |
auto do zap... | |
Ktore sa gowno warte, bo przy kwadratowym wzroscie oporow potrzeba SZESCIENNEGO wzrostu mocy, gdyz albowiem, jak to lablkolebskajacy napisal P = Fv (bo praca to sila razy droga, jak podzielisz przez czas, to masz moc z pracy, a predkosc z drogi). Dopiero ten szescienny wzrost dzielisz przez wzrost predkosci, bo jedziesz krocej, i wracasz do kwadratu. Ale to nadal tylko POLOWICZNA analiza spalania. Pogooglujcie moje posty, bo nie chce mi sie n-ty raz pisac tego samego. Tomek |
|
Data: 2009-05-15 09:48:53 | |
Autor: Robert_J | |
auto do zap... | |
jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze Ale mocno teoretyczna ;-). Uważasz że jadąc 100 km/h auto spali 4 razy więcej niż przy 50 km/h? Gdyby tak było to moje, jak któregoś razu wracałem z urlopu przez Niemcy, przy 170 musiałoby sfajczyć prawie 3 razy więcej niż przy jeżdzie ok. 100 km/h. A popatrz, jakoś nie spaliło ;-). Przy 100 pali ledwie 5, a przy tych ok. 170 (dużą większość trasy tak jechałem, środek nocy) sbufał ok. 10, może 11... |
|
Data: 2009-05-15 10:38:38 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
auto do zap... | |
fuen wydusił z siebie te słowy:
ciekawe jak wyjasnisz, ze opory powietrza rosną w kwadracie prędkości, a wg Twojej teorii zużycie paliwa rośnie liniowo. Przy czym w rzeczywistości jednostkowe spalanie wcale nie rosnie liniowo. Musisz troche poeksperymtnować, zeby sie o tym przekonać :D ps. zrób test - jedz 50km/h a później 100km/h i sprawdz spalanie :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-05-15 12:07:06 | |
Autor: kamil | |
auto do zap... | |
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:guj9mg$298$1inews.gazeta.pl... fuen wydusił z siebie te słowy: Opory powietrza to nie jedyna zmienna w rownaniu, o czym koledzy zdaja sie zapominac. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-05-16 23:52:50 | |
Autor: lleksem | |
auto do zap... | |
ps. zrób test - jedz 50km/h a później 100km/h i sprawdz spalanie :DBo np. moj na V przy 50 km/h pali jakies 5 litry, a przy 100km/h jakies 8,5 litry. Przy dwustu pali juz jakies 14-15 litry, ale nadal pedal gazu jest lekko wcisniety w podloge, bo do tej predkosci potrzebuje ok. 50% mojej mocy maksymalnej a mam wtedy 4800 rpm, czyli 48/51 mocy maksymalnej do dyspozycji. Przy 250 z gazem w podlodze na luku pokazywalo 36,5 litry. Ale z gazem w podlodze to zawsze wacha sie leje strumieniem bez patrzenia na lambde. Tomek |
|
Data: 2009-05-17 08:05:55 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
auto do zap... | |
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:
ps. zrób test - jedz 50km/h a później 100km/h i sprawdz spalanie :DBo np. moj na V przy 50 km/h pali jakies 5 litry, a przy 100km/h zaczęło sie od prędkości i liniowego wzrostu spalania - nie bylo mowy o wychyleniu przepusnicy. Czynników jest bardzo duzo ... ale sam widzisz, ze Twoj wykres spalania w funkcji prędkości nie jest proporcjonalny (no a już napewno nie w taki sposob, ze dwukrotne zwiększenie prędkości to dwukrotny wzrost spalania) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-05-17 11:29:48 | |
Autor: lleksem | |
auto do zap... | |
A czy ja mowie, że liniowy. Ja tylko mowie, że moje auto niewiele
benzyny potrzebuje na jazde, za to bardzo wiele na krecenie tlokami. Ot, co. Tomek |
|
Data: 2009-05-17 21:25:04 | |
Autor: J.F. | |
auto do zap... | |
On Sun, 17 May 2009 11:29:48 GMT, lleksem@lleksem.com.pl wrote:
A czy ja mowie, że liniowy. Ja tylko mowie, że moje auto niewiele potrafisz podac ile litrow na godzine ? J. |
|
Data: 2009-05-18 21:18:27 | |
Autor: lleksem | |
auto do zap... | |
potrafisz podac ile litrow na godzine ?NIE Tomek |
|
Data: 2009-05-17 16:07:40 | |
Autor: JG | |
auto do zap... | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
(...) Przy dwustu pali juz jakies 14-15 litry, ale nadal pedal gazu jest(...) A jaką masz powierzchnię czołową i Cx? Dobrze pamiętam, że to V70? pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-05-17 17:05:27 | |
Autor: lleksem | |
auto do zap... | |
On Sun, 17 May 2009 16:07:40 +0200, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl>
wrote: A jaką masz powierzchnię czołową i Cx? Dobrze pamietasz, Cx nie znam.... Ale patrzšc z profilu, to nie jest wielki. Kombi niestety powoduje sporš marnację mocy. Pierwsza Vectra GTC z 211KM wycišgała rzekomo 248 km/h. To na granicy prawdopodobieństwa. Co do Volvo. Potrzebuje z 5 litry /100km na V na silnik -- tu jest zaleznosc liniowa, bo tarcie zasadniczo od predkosci nie zalezy. Przy 50 nic "umowne" na jazde. Przy 100 jakies 3l (razem 8). Przy 200 oczywicie 9 (razem 14). To daje mniej wiecej idee zaleznosci spalania od predkosci. Tomek
|
|
Data: 2009-05-15 14:01:47 | |
Autor: [Cichy] | |
auto do zap... | |
jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze Błąd, przyjmujesz, ze 100% mocy idzie na pokonanie oporow powietrza. Pozdrawiam. |
|
Data: 2009-05-15 12:59:16 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
auto do zap... | |
[Cichy] <cichyq@interia.pl> napisaĹ(a)
jesli przy 100 pali ci 5L to przy 200 spali ci 20 litrow i inaczej byc nie moze A wg Ciebie ile? Bo ja stawiam na jakieĹ 99%. -- Tomek KaĹka |
|
Data: 2009-05-15 16:28:05 | |
Autor: rafal | |
auto do zap... | |
Tomek KaĹka pisze:
B³¹d, przyjmujesz, ze 100% mocy idzie na pokonanie oporow powietrza.A wg Ciebie ile? Bo ja stawiam na jakieĹ 99%. przy zaĹoĹźeniu: - idealnie pĹaskiej powierzchni drogi - nie Ĺźaden chropowaty asfalt! - idealnie okrÄ gĹych opon, nieodksztaĹcajÄ cych siÄ, po prostu napompowanych nieskoĹczenie wysokim ciĹnieniem a moĹźe nawet nie z gumy, - idealnie prostej a przede wszystkim idealnie pĹaskiej drogi, - Ĺźe 100% energii produkowanej przez silnik zamienianych jest na ruch pojazdu, nie produkujemy prÄ du itd. - moĹźe jeszcze zaĹoĹźymy 100% sprawnoĹci silnika niezaleĹźnie od wysokoĹci obrotĂłw =D W sumie bardzo prawdopodobne zaĹoĹźenia... ;-) |
|
Data: 2009-05-15 19:33:48 | |
Autor: JG | |
auto do zap... | |
Tomek KaĹka pisze:
A wg Ciebie ile? Bo ja stawiam na jakieĹ 99%.To zaleĹźy mocno od samochodĂłw, ale w moich autach opĂłr powietrza przewyĹźszaĹ opĂłr toczenia od jakichĹ 70-90 km/h. Przy czym opĂłr toczenia nadal dalej rĂłsĹ, bo jest teĹź minimalnie zaleĹźny od prÄdkoĹci. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-05-22 10:11:34 | |
Autor: [Cichy] | |
auto do zap... | |
Zastanow sie dlaczego tak ciezko pchnac samochod na prostej drodze.
Pozdrawiam. |
|
Data: 2009-05-15 16:42:09 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
auto do zap... | |
fuen pisze:
jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocy ....na jednostkę CZASU drogi kolego... (pomijając wszelkie uproszczenia które czynisz świadomie bądź nie) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-05-15 19:37:06 | |
Autor: JG | |
auto do zap... | |
fuen pisze:
(...) jesli jedziesz 2x szybciej potrzebujesz 4x wiecej mocyMój samochód pali przy 230 km/h ok. 13 l/100 km. Wg Twojej teorii powinienem mieścić się swobodnie w 3 l/100 km przy 100 km/h. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-05-16 23:54:01 | |
Autor: lleksem | |
auto do zap... | |
Mój samochód pali przy 230 km/h ok. 13 l/100 km. I nazywa sie MOTOCYKL. Tomek |
|
Data: 2009-05-17 16:03:59 | |
Autor: JG | |
auto do zap... | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
I nazywa sie MOTOCYKL.E-e. Sprawdzone, nie tylko przeze mnie, spalanie licznikowe, na odcinku ok. 10 km w Audi S3 o silniku 2.0T 265 KM. Zapewne wynika to po części ze skrzyni - prędkości obrotowej jeszcze daleko do punktu maksymalnej mocy, więc i daleko do maksymalnej wartości spalania. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-05-16 12:30:21 | |
Autor: krzysiek | |
auto do zap... | |
fuen pisze:
Moje 1,9TDI pali przy 100km/h jakies 5-5,5L przy 200km/h jakies 10-11L, ale nie sadze zeby wskazana byla dluga jazda z taka predkoscia. jesli jedziesz 2x szybciej, to 2x szybciej dojedziesz do celu. -- krzysiek |
|
Data: 2009-05-16 23:29:27 | |
Autor: lleksem | |
auto do zap... | |
Ale nie taka fizyka, o jakiej wasc myslisz.
Pogooglaj moje stare posty, to Cie oswieci. Tomek |
|
Data: 2009-05-15 08:49:22 | |
Autor: jarek | |
auto do zap... | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k00p055d8ov7kesesf073regfkjgq3vtql4ax.com... On Thu, 14 May 2009 21:58:30 +0200, jarek wrote: Mam sprawdzone na Vectrze CDTI pali okolo 8l/100km jak staram sie trzymac 180km/h, bo 200 to rzadko sie zdarza :) Passat 2,0 TDI 170KM tez miesci sie w 8l, wiec to chyba nie jest takie niemozliwe. Wiadomo ze nie utrzymam na calym odcinku 200km/h ale starajac sie utrzymac taka predkosc srednie spalanie w dwoch wyzej sprawdzonych autach miesci sie w 8l/100km Jarek __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4076 (20090514) __________ The message was checked by ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.com |
|
Data: 2009-05-15 02:57:10 | |
Autor: hamberg | |
auto do zap... | |
Mam sprawdzone na Vectrze CDTI pali okolo 8l/100km jak staram sie trzymac znane mi vectry cdti pala srednio 7.3 przy predkosciach dochodzacych do 140km/h |
|
Data: 2009-05-15 11:43:12 | |
Autor: krzyss | |
auto do zap... | |
jarek pisze:
Mam sprawdzone na Vectrze CDTI pali okolo 8l/100km jak staram sie trzymac 180km/h, bo 200 to rzadko sie zdarza :) Passat 2,0 TDI 170KM tez miesci sie w 8l, wiec to chyba nie jest takie niemozliwe. Wiadomo ze nie utrzymam na calym odcinku 200km/h ale starajac sie utrzymac taka predkosc srednie spalanie w dwoch wyzej sprawdzonych autach miesci sie w 8l/100km No to poczekaj, 180 czy 200 ? ja mialem ze 100km srednia na liczniku 169km/h mimo ze jechalem caly czas rowno 180 na tempomacie. -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |