auto do zap...

Data: 2009-05-14 22:26:26
Autor: Michał
auto do zap...
Witam!
Przepraszam za wulgarny tytuł :)
Ale zastanawiam sie nad autem do szybkiej jazdy po niemieckich autostradach.
Moje wymagania to silnik diesla, musi poleciec lekko 200km/h, a przy tym
spalic okolo 8l/100km.
Moje typy:
1. Opel Vectra 1,9 CDTI (mam do czynienia z tym autem i jestem bardzo
zadowolony, 120KM to troche malo, ale 150KM w zupelnosci wystarcza) autko
ma
byc z okolo 2006 roku, przebieg pewnie 100kkm, cena pewnie okolo 40-45kPLN)
2. Audi A4 rocznik 2005-2006 , silnik 2,0 TDI 140KM, cena 50-55kPLN, przebiegi troche duze okolo 170kkm
3. BMW rocznik 2005-2006 silnik 2,0 163KM, duza zaleta to lancuch rozrzadu, cena okolo 55kPLN
Te trzy auta po prostu podobaja mi sie, nie mam chopla na punkcie marki auta, jedynym wymaganiem jest zeby sie fajnie prowadzilo no i bylo mocne, nie pogardze takze mala awaryjnoscia. Czy myslicie ze awaryjnosc Audi i BMW bedzie bardzo odbiegala (na plus) od Opla ?

Na moje oko to do 200km/h auto nie musi być mocne, ale duże
i jeśli chcesz serio ale to serio jeździć z prędkościami 200km/h
to bardziej szukaj zamiast a4 a8, zamiast bmw3 bmw7 itp... (mogą być starsze).
 spalanie celuje 17..26l/100.

pozdrawiam.

Data: 2009-05-15 02:16:09
Autor: ąćęłńóśźż
auto do zap...
Ferdinand P. się w grobie przewraca...
JaC

-- -- -

Na moje oko to do 200km/h auto nie musi być mocne, ale duże

Data: 2009-05-15 08:13:51
Autor: Darek
auto do zap...
ąćęłńóśźż pisze:
Ferdinand P. się w grobie przewraca...
JaC

Wg mnie Twojemu przedpiścy chodziło o to, iż do długodystansowego zasuwania z takimi prędkościami lepsza duża fura. Mam podobne zdanie. Nawet nie chodzi tyle o te prędkości, co o te dystanse, gdzie komfort ma spore znaczenie.

Data: 2009-05-15 09:14:38
Autor: Michał
auto do zap...
ąćęłńóśźż pisze:
> [...]

Wg mnie Twojemu przedpiścy chodziło o to, iż do długodystansowego zasuwania z takimi prędkościami lepsza duża fura. Mam podobne zdanie. Nawet nie chodzi tyle o te prędkości, co o te dystanse, gdzie komfort ma spore znaczenie.

dokładnie tak.

200km/h na godzinę to nie jest dużo (od 20 lat) - robi to w zasadzie
każde małe auto z silnikiem ponad 1.6, i już każde duże niezależnie od
silnika (porsche nie potrzebne, bmw,merc,audi,lexus,renault,
citroen,volvo pojedzie).

i zupełnie nie chodzi o jazde autem powiedzmy WRC ;) po zakrętach.

różnice są takie:

jedziesz powiedzmy lanosem 200km/h i ile tak pojedziesz - 4 minuty ?
a potem zwolnisz do 170 lub 150. Takie (małe) auta się fatalnie prowdzą przy 200km/h to ciężko "w pas trafić", cieżko tyle jechać jak wiatr wieje
mocniejszy.

A4, vecta i bmw3 są większe i już się daje trocchę jechać - ale i tak
są zdecydowanie za małe, do jazdy serio 200km/h a nie na chwilę.

I nie chodzi tu o twardość zawieszenia itp... tylko o szerokość i długość auta i kół, oraz konstrukcje zawieszenia, tak żeby przy 200km/h było
stabilnie nie trzeba było korygować jak wiatr zawieje, spokoja cicha jazda
gdzie kierownice dalej trzymasz jedną ręką.

pozdrawiam.

Data: 2009-05-15 11:28:26
Autor: .Peeter
auto do zap...
Użytkownik " Michał" napisał:
A4, vecta i bmw3 są większe i już się daje trocchę jechać - ale i tak
są zdecydowanie za małe, do jazdy serio 200km/h a nie na chwilę.

To fakt. Moje auto (Toledo II) nadaje się do autostradowej jazdy,
ale nie z prędkością przelotową >200km/h. Fakt, że rozpędza się
bez problemu do 235km/h, ale na dłuższą metę jest to mało
komfortowe - zbyt wysokie obroty silnika. Najlepiej się jedzie
maksymalnie do 180km/h. Fakt jednak, że auto jest stabilne
przy każdej prędkości, ale to też po części zasługa 225/45/17.
Obrotów silnika niestety już się przeskoczyć nie da.

Jeszcze co do spalania - przy 100km/h pali około 5l/100, przy
200 już komputer pokazuje spalanie chwilowe w okolicach 11-12l/100.

Jeśli auto ma być faktycznie na autostrady, to też bym szukał czegoś
większego, ale niekoniecznie osiągającego te 200km/h w zawrotnym
czasie. Na przykład Audi A6 3.0TDI by się pewnie nadało.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-05-15 23:59:59
Autor: Michał
auto do zap...
[...]

no może to a6 się nada :)

moc na niemieckie autostrady zbędna ;) (na polskie drogi nie)

raz jechałem małym autem które mnie zaskoczyło pod względem jazdy:
opel meriva 2008, tam prędkość max była ze 160 (po 300km już 170 ?!? o co chodzi nie wiem ale po 300km miał przejechane 303km) i się prowadził zadziwiająco dobrze przy tych 160..170.

Dla przykładu podawany lanos1.6 powyżej 130 przechodził w tryb poduszkowiec i w pasie mieścić się było trudno.

a aktualne znowu jest odporne na prędkości, prowdzi się zawsze tak samo,
tylko mocy brak - trzeba podciągać na 3 i 4 biegu żeby się jako tako
rozpędzać, bo piatka zeskalowana na 260.

a4 źle kojarze, bo mi lanosa sposobem jazdy przypominało, ale model z okolic roku 2000, z tym że nie jeździłem po autostradach, to nie wiem
jak to jeździ 200km/h.

pozdrawiam.

Data: 2009-05-16 12:04:36
Autor: .Peeter
auto do zap...
 Michał wrote:
a aktualne znowu jest odporne na prędkości, prowdzi się zawsze tak
samo, tylko mocy brak - trzeba podciągać na 3 i 4 biegu żeby się jako
tako rozpędzać, bo piatka zeskalowana na 260.

U mnie mocy jest pod dostatkiem (choć podobno zawsze jest za mało),
ale średnio mi się widzi jazda dieslem ze stałą prędkością obrotową
silnika na poziomie 4000-4300rpm. :) Przy ~3000rpm jest jeszcze
cicho, można jeździć na dowolne odległości, ale to ogranicza
prędkość właśnie do około 180km/h. Ja chcę dłuższą skrzynię! :-)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-05-15 17:47:18
Autor: Rychu
auto do zap...
  Michał pisze:
A4, vecta i bmw3 są większe i już się daje trocchę jechać - ale i tak
są zdecydowanie za małe, do jazdy serio 200km/h a nie na chwilę.

Moja opinia. Vectra, nowe Mondeo, Audi A6 jak najbardziej nadają się do
dłuższej jazdy z prędkością 200 km/h. Spalanie w Vectrze (1.8b) i Mondeo
(2.0b) oscylowało w granicach 17 l/100km, Audi A6 (2.0d aut.) koło 15-16
l/100km. Natomiast ostatnio mam przyjemność jeździć BMW 130i M i muszę
powiedzieć, że tym autem można naprawdę szybko i przyjemnie jeździć.
Wydaje się, że jest małe, ale poniżej 200 km/h prędkości praktycznie się
nie czuje i jest naprawdę cicho, pomimo 3 litrów w benzynie i 265 koni.
Co do spalania, to oscyluje w granicach 10-13 litrów, jadąc ze stałą
prędkością, bez hamowania i przyspieszania.

Ryszard Wieczorek

Data: 2009-05-15 23:41:51
Autor: Michał
auto do zap...

[...]

ta vectra mi trochę dziwnie wygląda, mondeo chyba urosło, a a6 na pewno.
cały czas nie mam przekonania do jazdy nimi 200km/h - no może poza a6 bo ono wielkości a8 prawie jest.

co do bmw1, to ok, ale to chyba taka "sportowa" jazda z emocjami by była.

pozdrawiam.

Data: 2009-05-16 08:48:38
Autor: Rychu
auto do zap...
  Michał pisze:
ta vectra mi trochę dziwnie wygląda, mondeo chyba urosło, a a6 na pewno.
cały czas nie mam przekonania do jazdy nimi 200km/h - no może poza a6 bo ono wielkości a8 prawie jest.

Mam 183 cm i 81 kg, więc te auta jeżeli chodzi o miejsce kierowcy są dla
mnie wygodne. Dla kumpla, który ma 192 i jest trochę grubszy Vectra
faktycznie była za ciasna, reszta ok. Mondeo i A6 są spore. Z tym, że
w A6 siedzi się niżej i głębiej w fotelu, natomiast w Mondeo trochę
gorzej.

co do bmw1, to ok, ale to chyba taka "sportowa" jazda z emocjami by była.

Właśnie nie. To auto posiada niesamowite zawieszenie i bardzo wygodne,
idealnie dopasowane fotele. Jeżeli chodzi o emocje, to dostarcza je
przyspieszenie i kiepsko je znoszą kobiety. ;) Natomiast jazda ze stałą
prędkością, nawet grubo ponad 200 km/h jest spokojna i przyjemna, o ile
oczywiście jedziemy po odpowiedniej drodze, a nie takiej, na której
w każdej chwili możemy spotkać koleiny, czy dziury.

Ryszard Wieczorek

auto do zap...