auto na... drewno - było?

Data: 2012-02-13 10:26:14
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
auto na... drewno - było?
Pomysł stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera sensu. Tylko co na to zakaz palenia w czasie jazdy? ;)
http://www.videoportal.sf.tv/video?id=5783b4ce-1a8e-4278-8a0e-82199eecb867

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2012-02-13 02:49:42
Autor: Czarek Daniluk
auto na... drewno - było?
On Feb 13, 10:26 am, "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"
<"[moje_inicjaly]"@post.pl> wrote:
[...]

Piknie, i na dodatek ma ciepło :D z kominka.

Pozdrawiam !

Data: 2012-02-13 10:35:35
Autor: Andrzej Lawa
auto na... drewno - było?
W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
Pomysł stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera
sensu.

Nabierze to sensu, jak benzyna jeszcze kilka razy zdroĹźeje albo zacznie
być reglamentowana ;->

Gaz drzewny (zakładam, że o to chodzi) ma kilka problemów: zasadniczo
nie nadaje się do współczesnych silników (m.in. z uwagi na to, że
mieszanka będzie permanentnie za bogata albo zbyt uboga) a i w starszych
będzie permanentny problem rozpalaniem i wygaszaniem oraz nadmiarem,
który będzie się marnował.

W sumie mogłoby to mieć pewien sens, jeśli zrobisz sobie napęd
elektryczny z niewielką baterią akumulatorów ładowanych równo pracującym
generatorem zasilanym z wytwornicy gazu.

Data: 2012-02-13 11:38:40
Autor: PM
auto na... drewno - było?

W sumie mogłoby to mieć pewien sens, jeśli zrobisz sobie napęd
elektryczny z niewielką baterią akumulatorów ładowanych równo pracującym
generatorem zasilanym z wytwornicy gazu.

a co?
to już nie można sobie narobić tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie) i nabic w butlę jak CNG?

Data: 2012-02-13 12:02:51
Autor: Andrzej Lawa
auto na... drewno - było?
W dniu 13.02.2012 11:38, PM pisze:

a co?
to już nie można sobie narobić tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie)
i nabic w butlę jak CNG?

Sprawdź sobie skład gazu drzewnego... Zasadniczym składnikiem
"napędowym" jest wodór. Reszta to czad, sporo azotu i niewielkie ilości
metanu.

Data: 2012-02-13 12:56:53
Autor: Maciek
auto na... drewno - było?
Dnia Mon, 13 Feb 2012 11:38:40 +0100, PM napisał(a):

to już nie można sobie narobić tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie) i nabic w butlę jak CNG?

Jezeli potrzebna do tego energie masz za darmo, to tak :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-02-13 14:16:22
Autor: Andrzej Lawa
auto na... drewno - było?
W dniu 13.02.2012 12:56, Maciek pisze:
Dnia Mon, 13 Feb 2012 11:38:40 +0100, PM napisał(a):

to już nie można sobie narobić tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie) i nabic w butlę jak CNG?

Jezeli potrzebna do tego energie masz za darmo, to tak :)

Nie. Popatrz sobie na skład gazu drzewnego.

Data: 2012-02-13 18:05:32
Autor: nazgul
auto na... drewno - było?
W dniu 2012-02-13 14:16, Andrzej Lawa pisze:
[...]

no dobrze
napisałeś, że wodór
nie spręża się?

Data: 2012-02-13 17:31:21
Autor: kogutek
auto na... drewno - było?
nazgul <xpm@wp.pl> napisał(a):

> Nie. Popatrz sobie na skład gazu drzewnego.

no dobrze
napisałeś, że wodór
nie spręża się?

I co z tego że wodór się spręża jak nie ma go w czym przechować. jak go
zapakować do butli takiej jak od innych gazów to przez ścianki jak przez sitko
sobie przejdzie. Przy małych ciśnieniach oczywiście wolniej będzie
przechodził. Ale przy dużych stal nie stanowi dla niego bariery. Wodór jest
bardzo dobrym paliwem bo wysoko energetycznym. Trzy razy wydajniejszym od
benzyny. Tylko ma do tego takie właściwości że trudno z niego korzystać.
Najlepiej żeby był wytwarzany w potrzebnych ilościach w miejscu jego
wykorzystywania. Na razie to SF bo energetycznie się nie opłaca. --

Data: 2012-03-01 10:31:54
Autor: Sebastian Kaliszewski
auto na... drewno - było?
kogutek wrote:
nazgul <xpm@wp.pl> napisał(a):
W dniu 2012-02-13 14:16, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 13.02.2012 12:56, Maciek pisze:
Dnia Mon, 13 Feb 2012 11:38:40 +0100, PM napisaÄšďż˝(a):

to juş nie moşna sobie narobi� tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie)
nabic w butl� jak CNG?
Jezeli potrzebna do tego energie masz za darmo, to tak :)
Nie. Popatrz sobie na sk�ad gazu drzewnego.
no dobrze
napisa�e�, şe wodór
nie spr�şa si�?

I co z tego że wodór się spręża jak nie ma go w czym przechować.

Wodór owszem się spręża. I ma dobrą wydajność energetyczną na kg. Ino kiepską na jednostkę objętości. Na jednostkę objętości jest kilka razy gorszy od metanu (czyli CNG).

Tylko że cała dyskusja bez sensu bo holsgas to nie sam wodór tylko wodór i CO i azot (który jest tu tylko rozcieńczalnikiem). To coś podobnego do syngasu zmieszanego z azotem. CO też jest palny ale oczywiście nie ma wartości opałowej takiej jak wodór. Cała mieszanina ma wartość opałową porównywalną z innymi paliwami "z węglem" a nawet AFAIR nieco gorszą (zwłaszcza po rozcieńczeniu azotem)

[...]

Owszem stanowi. Nie idealną ale stanowi. Krótkoterminowo można by spokojnie przechowywać.

WodĂłr jest
[...]

Sprawność przesyłu przekracza 90%.

Na razie to SF bo energetycznie się nie opłaca.

Stricte energetycznie się opłaca. Tylko nie ma infrastruktury a i samochodów na ogniwa paliwowe jak na lekarstwo. A różnica energetyczna nie jest wielokrotna tylko o parę (może naście) procent -- więc biznesowo nie ma sensu i tyle.

pzdr
\SK

Data: 2012-02-13 18:52:06
Autor: Maciek
auto na... drewno - było?
Dnia Mon, 13 Feb 2012 14:16:22 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Nie. Popatrz sobie na skład gazu drzewnego.

Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot.
Majac odpowiednio duzo energii mozna to sprezyc, a majac jej w cholere -
pewnie nawet skroplic. Wodor tez nie ucieka od razu...

Tylko, ze to bez sensu i dlatego bylo ":)" na koncu posta.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-02-13 19:08:31
Autor: Yakhub
auto na... drewno - było?
W liście datowanym 13 lutego 2012 (18:52:06) napisano:

[...]

Oczywiście, że bez sensu, ale fajnie się "gdyba" - dodajmy do tego, że
przy  wytwarzaniu  gazu  drzewnego  powstaje  bardzo  dużo  odpadowego
ciepła - można to podłączyć chociażby do instalacji CO :).

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-02-13 21:30:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
auto na... drewno - było?
Hello Maciek,

Nie. Popatrz sobie na skład gazu drzewnego.
Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot.

Jasne. A gdzie zgubiłeś dwutlenek węgla, parę wodną i całe mnóstwo
różnych węglowodorów wyższych od metanu? Jak chcesz się pozbyć
kondensatu podczas sprężania i komu go sprzedasz?

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-14 19:27:48
Autor: Gotfryd Smolik news
auto na... drewno - było?
On Mon, 13 Feb 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Maciek,

Nie. Popatrz sobie na skład gazu drzewnego.
Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot.

Jasne. A gdzie zgubiłeś [...] parę wodną [...]

  Wiesz, już kiedyś widziałem artykuł z podtytułem "katastrofa
ekologiczna" o wypadku, w którym pękła cysterna z azotem.
  Nie spodziewałem się podobnego argumentu na .samochody :O

  Ile tej pary chcesz produkować i ile miliardów pojazdów
wchodzi w rachubę?
  Przymierzymy się ;)

(do reszty argumentacji się *NIE* wtykam, ale metoda
"to dorzućmy więcej argumentów żeby poważniej wyglądało"
nie należy do najlepszych, IMO)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-14 20:08:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
auto na... drewno - było?
Hello Gotfryd,

Tuesday, February 14, 2012, 7:27:48 PM, you wrote:

Nie. Popatrz sobie na skład gazu drzewnego.
Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot.
Jasne. A gdzie zgubiłeś [...] parę wodną [...]

Nieładnie! Taką wycinankę zrobić...

  Wiesz, już kiedyś widziałem artykuł z podtytułem "katastrofa
ekologiczna" o wypadku, w którym pękła cysterna z azotem.

Rozlanie się "wsciekłego" azotu może być katastrofalne - może wymrozić
kawał pola. Lokalne obniżenie stężenia tlenu w powietrzu może być
zagrożeniem dla życia.

  Nie spodziewałem się podobnego argumentu na .samochody :O

Kontekst, drogi Gotfrydzie - chodziło o sprężanie w butlach, jak CNG.

Ile tej pary chcesz produkować i ile miliardów pojazdów wchodzi w
rachubę? Przymierzymy się ;)

Ale ja przywrócę to, co byłeś łaskaw wyciąć:

Jak chcesz się pozbyć kondensatu podczas sprężania i komu go
sprzedasz?

Kondensat ze sprężania holzgazu zawiera bardzo paskudne substancje co
najmniej drażniące.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-15 10:16:08
Autor: Gotfryd Smolik news
auto na... drewno - było?
On Tue, 14 Feb 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

  Ładnie, ładnie.
  Odniosłem się tylko do jednego, konkretnego elementu Twojego postu.
  Wyraźnie zastrzegłem że do całej reszty uwag NIE MAM.
  Za to wypada się zgodzić, że podwštki pomieszałem :]
  (thx dla Andrzeja za wskazanie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-15 12:16:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
auto na... drewno - było?
Hello Gotfryd,

Wednesday, February 15, 2012, 10:16:08 AM, you wrote:

[...]

Nieładnie, bo wyrwałeś z kontekstu i przekręciłeś całkowicie
znaczenie. Biblię też przerabiasz na pornosy?

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-15 12:56:32
Autor: Andrzej Lawa
auto na... drewno - było?

Nieładnie, bo wyrwałeś z kontekstu i przekręciłeś całkowicie
znaczenie. Biblię też przerabiasz na pornosy?

Biblia sama z siebie jest sex & violence.

Data: 2012-02-14 20:12:56
Autor: Andrzej Lawa
auto na... drewno - było?
[...]

Nie widzę związku - wcześniej była mowa o problemach ze sprężaniem tej mieszanki do butli z uwagi na jej właśnie mieszany skład (no i kłopot z magazynowaniem wolnego w odoru w ogóle) a nie o wydumanych problemach pseudoekologów...

Data: 2012-02-13 14:02:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
auto na... drewno - było?
Hello PM,

Monday, February 13, 2012, 11:38:40 AM, you wrote:

[...]

Nie można. Gaz jest silnie zanieczyszczony i zawiera sporo pary wodnej.
W butli szybko zostałby Ci sam kondensat.

--
Best regards,

Data: 2012-02-13 12:28:54
Autor: Andrzej Lawa
auto na... drewno - było?
W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
Pomysł stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera
sensu.

Swoją drogą aż policzę...

Swego czasu był produkowany Mercedes "na drewno" i zużywał 15kg bukowego
drewna na 100km.

Przy przeciętnym ciężarze suchutkiej buczyny daje to mniej-więcej 1/50
m3. Ładna, solidnie wysuszona buczyna, porąbana w równe, ładne kawałki
to jakieś 300zł za solidnie "oszukiwany" m3, liczmy 500zł za prawdziwy.

Czyli 10zł/100km. Mój samochodzik spala jakieś 5l/100km to daje niecałe
30zł/100km.

Teoretycznie się opłaca, ale to teoria - na początek będziesz miał
problemy przy pierwszej lepszej kontroli... a i w parkingach innych niĹź
odkryte będziesz wywoływać alarmy pożarowe ;)

Data: 2012-02-13 15:45:56
Autor: kogutek
auto na... drewno - było?
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
> [...]

problemy przy pierwszej lepszej kontroli... a i w parkingach innych niĹź
odkryte będziesz wywoływać alarmy pożarowe ;)
Jest sporo patentów na zasilanie silnika z zapłonem iskrowym. Można go puścić
na węgiel. Są dwa problemy. Jeden to dostarczanie pyłu węglowego ze zbiornika.
Druga to że pył węglowy ma właściwości materiału wybuchowego. Jedziesz na
skład węgla i tankujesz miałem. W samochodzie dodatkowy młynek przerabiający
go na pył o określonej wielkości ziarna. na oko w kilogramach silnik zużyje
dwa razy więcej węgla niż benzyny. Dwa kilo miału to litr benzyny. Tak ze
złotówkę by kosztował ekwiwalent benzyny. Instalacje do gazu drzewnego kojarzą
się z dużymi zbiornikami. A jak by zrobić instalację do pracy ciągłej zasilaną
peletem?  --

Data: 2012-02-13 16:50:53
Autor: Maciek
auto na... drewno - było?
Dnia Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

(...)

Drewno, wegiel, pellet... A to nie lepiej juz silnik parowy wstawic i
zasilac go malym, wydajnym, nowoczesnym i czysto spalajacym kociolkiem na
wegiel?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-02-13 16:23:30
Autor: kogutek
auto na... drewno - było?
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

z 30 lat temu był opis silnika parowego do samochodu. Zrobił go saab. Od
rozruchu do ruszenia 45 sekund. Moc ponad 200 koni. Pełny moment obrotowy od
zera obrotów do obrotów maksymalnych. Sporo mniejszy od tradycyjnego silnika.
Zasada pracy podobna do pracy rotacyjnej pompy wielotłokowej. W samochodzie z
tego co pamiętam brak sprzęgła i skrzyni biegów. Opalany był niestety paliwem
ciekłym. Pewno na propan butan by poszedł. Sprawność niestety na poziomie
prostej maszyny parowej z jednostopniowym rozprężaniem. Czyli kilka procent.
Parowy to nie zawsze niska sprawność. Silnik parowy tłokowy z trzy stopniowym
rozprężaniem osiąga sprawność niedostępną dla silników Diesla bo w okolicach
pięćdziesięciu procent. Są to jednostki bardzo duże i były używane do napędu
statków rzecznych. Takich z kołami łopatkowymi z boku. Hiper niskoobrotowe
silniki to były.  --

Data: 2012-02-14 01:33:42
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
auto na... drewno - było?

Powitanko,

[...]

Czyli kilkanascie %, zatem jakies 2000 kucykow idzie w powietrze. Silniczek moze maly, ale albo cos swieci od ciepla, albo za tym malym silniczkiem jedzie tender z woda.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-02-13 19:54:16
Autor: Gotfryd Smolik news
auto na... drewno - było?
On Mon, 13 Feb 2012, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  Yakhub napisał: zapomniałeś o doliczeniu akcyzy oraz VAT od tej akcyzy.
  TERAZ doliczyć, nie że "minister dopilnuje żeby była".

  Nie, nie trzeba zmieniać ustawy:

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,akcyzowy,4,31,31,218,,,ustawa-z-dnia-6122008-r-o-podatku-akcyzowym.html
+++
Art. 86.
1. Do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:
9) pozostałe wyroby, z wyłšczeniem substancji stosowanych do znakowania
  i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia,
  oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki
  lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-13 20:13:45
Autor: Andrzej Lawa
auto na... drewno - było?

Czyli 10zł/100km.

Yakhub napisał: zapomniałeś o doliczeniu akcyzy oraz VAT od tej akcyzy.
TERAZ doliczyć, nie że "minister dopilnuje żeby była".

Tyż prawda... Tylko ile by w sumie wyniosła ta akcyza? Za gaz jest w litrach... tylko ten jest rozprężony ;)

Nie, nie trzeba zmieniać ustawy:

Ano nie trzeba...

Data: 2012-02-14 19:13:42
Autor: Gotfryd Smolik news
auto na... drewno - było?
On Mon, 13 Feb 2012, Andrzej Lawa wrote:

Tyż prawda... Tylko ile by w sumie wyniosła ta akcyza?
Za gaz jest w litrach... tylko ten jest rozprężony ;)

  Obstawiam że skarbówce ta wersja by jak najbardziej
odpowiadała ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-13 19:06:33
Autor: Yakhub
auto na... drewno - było?
W liście datowanym 13 lutego 2012 (10:26:14) napisano:

Pomysł stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera sensu. Tylko co na to zakaz palenia w czasie jazdy? ;)
http://www.videoportal.sf.tv/video?id=5783b4ce-1a8e-4278-8a0e-82199eecb867

Wszystkie  przedstawione  w wątku szacunki i wyliczenia finansowe mają
mało  sensu z jednego powodu - benzyna nie jest droga dlatego, Ĺźe jest
droga, tylko jest droga dlatego, Ĺźe jest bardzo wysoko opodatkowana...

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-02-13 19:43:34
Autor: kogutek
auto na... drewno - było?
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisał(a):
W li=C5=9Bcie datowanym 13 lutego 2012 (10:26:14) napisano:

> Pomys=C5=82 stary jak =C5=9Bwiat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny na=
biera=20
> sensu. Tylko co na to zakaz palenia w czasie jazdy? ;)
> http://www.videoportal.sf.tv/video?id=3D5783b4ce-1a8e-4278-8a0e-82199eecb=
867

Wszystkie  przedstawione  w w=C4=85tku szacunki i wyliczenia finansowe maj=
=C4=85
ma=C5=82o  sensu z jednego powodu - benzyna nie jest droga dlatego, =C5=BCe=
 jest
droga, tylko jest droga dlatego, =C5=BCe jest bardzo wysoko opodatkowana...

-- =20
Pozdrowienia,
 Yakhub

Ropa w przeciągu dziesięciu lat zdrożała trzy razy. W żaden logiczny sposób
tego nie da się uzasadnić bo ogólnoświatowa inflacja w tym czasie byłą dużo
mniejsza. Paliwa są bardzo drogie. I tańsze nie będą. --

Data: 2012-02-13 20:57:04
Autor: Andrzej Lawa
auto na... drewno - było?
W dniu 13.02.2012 20:43, kogutek pisze:

Ropa w przeciągu dziesięciu lat zdrożała trzy razy. W żaden logiczny sposób
tego nie da się uzasadnić bo ogólnoświatowa inflacja w tym czasie byłą dużo
mniejsza. Paliwa są bardzo drogie. I tańsze nie będą.

_Oficjalna_ inflacja.

Realną inflację ciężko ocenić, bo poza nośnikami energii i rzadkimi surowcami przemysłowymi wszystko ma dość dowolną cenę (włącznie z surowcami "podwójnego zastosowania" jak np. złoto, którego cena jest mocno napompowana spekulacyjnie - bez dostatecznego uzasadnienia w potrzebach przemysłu czy zdobnictwa).

Aczkolwiek obawiam się, masz rację pisząc o wzroście ceny ropy ponad inflację... I chociaż ta cena nie jest odporna na spekulacje, a dodatkowo jest obciążona haraczem akcyzowym, to i tak cena ropy będzie rosła z uwagi na kurczące się jej zasoby, przynajmniej te łatwo i tanio dostępne.

Może nieco przewrotnie powiedzieć, że ceny paliw płynnych zaczynają dopiero gonić swoją realną wartość ;) Wystarczy sobie policzyć, ile pracy można uzyskać z litra benzyny żeby zorientować się, że te paliwa były cholernie tanie w porównaniu z np. ceną wykonania tej samej pracy "własnymi rękami" przez ludzi ;)

Data: 2012-03-01 17:22:41
Autor: marian co imie ukrywa
auto na... drewno - było?

Ropa w przeciągu dziesięciu lat zdrożała trzy razy. W żaden logiczny sposób
tego nie da się uzasadnić bo ogólnoświatowa inflacja w tym czasie byłą dużo
mniejsza. Paliwa są bardzo drogie. I tańsze nie będą.
juz tylko pies z zlamana noga jest w stanie uwierzyc swiatowemu politycznemu
zlodziejstwu ze inflacji jest tyle ile oni mowia....
ludzie ktorzy maja tego serdecznie dosc zalozyli strone:
shadowstats.com
czy jakos tak - google - i niczego wielkiego nie robia. licza tylko inflacje
na metodach lat 80'tych zanim greenspan na polityczne zamowienie jeszcze
regana zabawil sie zielonymi papierkami.
szczegoly na tej stronie.
przy 10% rocznie masz prawie wynik ktory opisujesz jako trzy razy. przy 15%
jest tak drogo ze mozna powiedziec ze ropa potaniala.... tzn nie zdarzyla za
inflacja.
sama ropa jest do dostania za darmo - o czym nikt nie wie. araby wyrazily sie
jednak wielce obrazowo - dostaniecie ropuche za darmo jak my dostaniemy
podatki ktore dojebujecie swoim ludziom.
znakomite!!!!
jak to zmienic? wraz ze wszystkim. przywrocic odpowiedzialnosc za zycie
jednostki, zlikwidowac zadania panstwa.
nielatwe ale dlaczego ma sie nie dac? majac dochody brutto + zus stac mnie
bedzie i na ubezpieczenie prywatne i na szkole dla dzieci i na autostrady i
wiele innych rzeczy.
spadam bo OT i NTG...

--

auto na... drewno - było?