Data: 2012-02-13 12:28:54 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto na... drewno - byĹo? | |
W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
PomysĹ stary jak Ĺwiat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera SwojÄ drogÄ aĹź policzÄ... Swego czasu byĹ produkowany Mercedes "na drewno" i zuĹźywaĹ 15kg bukowego drewna na 100km. Przy przeciÄtnym ciÄĹźarze suchutkiej buczyny daje to mniej-wiÄcej 1/50 m3. Ĺadna, solidnie wysuszona buczyna, porÄ bana w rĂłwne, Ĺadne kawaĹki to jakieĹ 300zĹ za solidnie "oszukiwany" m3, liczmy 500zĹ za prawdziwy. Czyli 10zĹ/100km. MĂłj samochodzik spala jakieĹ 5l/100km to daje niecaĹe 30zĹ/100km. Teoretycznie siÄ opĹaca, ale to teoria - na poczÄ tek bÄdziesz miaĹ problemy przy pierwszej lepszej kontroli... a i w parkingach innych niĹź odkryte bÄdziesz wywoĹywaÄ alarmy poĹźarowe ;) |
|
Data: 2012-02-13 15:45:56 | |
Autor: kogutek | |
auto na... drewno - było? | |
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:Jest sporo patentów na zasilanie silnika z zapłonem iskrowym. Można go puścić na węgiel. Są dwa problemy. Jeden to dostarczanie pyłu węglowego ze zbiornika. Druga to że pył węglowy ma właściwości materiału wybuchowego. Jedziesz na skład węgla i tankujesz miałem. W samochodzie dodatkowy młynek przerabiający go na pył o określonej wielkości ziarna. na oko w kilogramach silnik zużyje dwa razy więcej węgla niż benzyny. Dwa kilo miału to litr benzyny. Tak ze złotówkę by kosztował ekwiwalent benzyny. Instalacje do gazu drzewnego kojarzą się z dużymi zbiornikami. A jak by zrobić instalację do pracy ciągłej zasilaną peletem? -- |
|
Data: 2012-02-13 16:50:53 | |
Autor: Maciek | |
auto na... drewno - było? | |
Dnia Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
(...) Drewno, wegiel, pellet... A to nie lepiej juz silnik parowy wstawic i zasilac go malym, wydajnym, nowoczesnym i czysto spalajacym kociolkiem na wegiel? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-02-13 16:23:30 | |
Autor: kogutek | |
auto na... drewno - było? | |
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):z 30 lat temu był opis silnika parowego do samochodu. Zrobił go saab. Od rozruchu do ruszenia 45 sekund. Moc ponad 200 koni. Pełny moment obrotowy od zera obrotów do obrotów maksymalnych. Sporo mniejszy od tradycyjnego silnika. Zasada pracy podobna do pracy rotacyjnej pompy wielotłokowej. W samochodzie z tego co pamiętam brak sprzęgła i skrzyni biegów. Opalany był niestety paliwem ciekłym. Pewno na propan butan by poszedł. Sprawność niestety na poziomie prostej maszyny parowej z jednostopniowym rozprężaniem. Czyli kilka procent. Parowy to nie zawsze niska sprawność. Silnik parowy tłokowy z trzy stopniowym rozprężaniem osiąga sprawność niedostępną dla silników Diesla bo w okolicach pięćdziesięciu procent. Są to jednostki bardzo duże i były używane do napędu statków rzecznych. Takich z kołami łopatkowymi z boku. Hiper niskoobrotowe silniki to były. -- |
|
Data: 2012-02-14 01:33:42 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
auto na... drewno - było? | |
Powitanko, z 30 lat temu był opis silnika parowego do samochodu. Zrobił go saab. Od(...) Sprawność niestety na poziomie Czyli kilkanascie %, zatem jakies 2000 kucykow idzie w powietrze. Silniczek moze maly, ale albo cos swieci od ciepla, albo za tym malym silniczkiem jedzie tender z woda. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com |
|
Data: 2012-02-13 19:54:16 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
auto na... drewno - byĹo? | |
On Mon, 13 Feb 2012, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze: Yakhub napisał: zapomniałeś o doliczeniu akcyzy oraz VAT od tej akcyzy. TERAZ doliczyć, nie że "minister dopilnuje żeby była". Nie, nie trzeba zmieniać ustawy: http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,akcyzowy,4,31,31,218,,,ustawa-z-dnia-6122008-r-o-podatku-akcyzowym.html +++ Art. 86. 1. Do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby: .... 9) pozostałe wyroby, z wyłšczeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN; -- - pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-02-13 20:13:45 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
auto na... drewno - było? | |
W dniu 13.02.2012 19:54, Gotfryd Smolik news pisze:
Czyli 10zł/100km. Tyż prawda... Tylko ile by w sumie wyniosła ta akcyza? Za gaz jest w litrach... tylko ten jest rozprężony ;) Nie, nie trzeba zmieniać ustawy: Ano nie trzeba... |
|
Data: 2012-02-14 19:13:42 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
auto na... drewno - było? | |
On Mon, 13 Feb 2012, Andrzej Lawa wrote:
Tyż prawda... Tylko ile by w sumie wyniosła ta akcyza? Obstawiam że skarbówce ta wersja by jak najbardziej odpowiadała ;) pzdr, Gotfryd |
|