auto poleasingowe 1 rok w magazynie

Data: 2013-01-03 02:28:49
Autor: news
auto poleasingowe 1 rok w magazynie
mam mala zagwozdke, mam jednoosobowa dg, wykupilem w sierpniu 2012 auto po leasingu i zgodnie z przepisami moge go miec jako stan magazynowy (nie wprowadzac jako srodek trwaly) jesli w ciagu roku bede go sprzedawac jako towar (z vat rzecz jasna). generalnie chodzilo mi o to aby w miesiacu wykupu miec koszt opdatkowy i odliczenie vat i jednoczesnie maksymalnie w czasie odwlec kwestie przedazy auta.

i tu mam pytania:

- majac ten samochod na magazynie (użytkuje go de facto) czy moge do kup zaliczac koszty eksploatacyjne tego samochodu ? w tym kilometrowki zamiast stricte kosztów paliwa ? bo rozumiem ze faktur za paliwo (brutto) nie moge ?

- jak to zrobic aby przed uplywem roku sam sobie go sprzedac (wycofac z magazynu) - mam sobie sam wystawić fakture czy jak ?

- ewentualnie jak to zrobic aby przed uplywem roku wprowadzic go jako srodek trwaly i amortyzowac przez kolejne przepisowe lata ?

z gory dzieki za wskazowki :)

Data: 2013-01-03 21:58:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Jan 2013, news wrote:

[...]

  Podstawę prawną poproszę.
  Do tego co napisałeś. DOKŁADNIE do tego :)
  Zwróć uwagę, że dopiero po skończeniu listy założeń opisujesz założenie
podstawowe - mianowicie że go UŻYTKUJESZ.
  Jakby to rzec, nie jest to immanentna cecha "towaru" ;)

[...]

  Mi tu pewien drobiazg nie pasuje.
  Otóż w stanie który opisujesz, będziemy mieli środek trwały.
  Z definicji.
  Nieujawniony środek trwały, ale to niczemu nie wadzi :)
  No, może poza pytaniem o zaliczenie w koszty w momencie upływu
roku użytkowania, bo ten przepis z kolei nie wnika w faktu ujawnienia
lub nie lecz w to czy KUP odliczono. Patrz niżej.

  Coś wyjaśnij - z "limitu dla małych" już skorzystać nie możesz?
(50 000 zł jednorazowej amortyzacji).

czy moge do kup zaliczac koszty eksploatacyjne tego samochodu ? w tym kilometrowki zamiast stricte kosztów paliwa ? bo rozumiem ze faktur za paliwo (brutto) nie moge ?

IMVHO tak wychodzi. Regulacja z kolei nie wnika czy to towar, wyposażenie
czy nieujawniony środek trwały.

- jak to zrobic aby przed uplywem roku sam sobie go sprzedac

"Nie ma takiej opcji"!
  Można to ew. nazwać "przekwalifikowaniem" :)

(wycofac z magazynu) - mam sobie sam wystawić fakture czy jak ?

  Sądzę że masz na myśli "ujawnienie środka trwałego".
  Szukaj słowa "ujawnienie" tu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60065,20130101,koszty-uzyskania-przychodow.html

  Do tego dochodzi restrykcja z art.22e, ale to chyba jasne.
(restrykcja nie jest związana z samym "ujawnieniem", ale z przedwczesnym
uznaniem za KUP!)

- ewentualnie jak to zrobic aby przed uplywem roku wprowadzic go jako srodek trwaly i amortyzowac przez kolejne przepisowe lata ?

  Jw :)
  Uwaga: VAT podlega KOREKCIE, również!
(no chyba że wartość początkowa <15000 zł, ale wtedy trzeba by trzy razy
sprawdzić czy nie ma haczyka).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-03 22:28:17
Autor: cef
Gotfryd Smolik news wrote:

 Coś wyjaśnij - z "limitu dla małych" już skorzystać nie możesz?
(50 000 zł jednorazowej amortyzacji).

Po pierwsze- trzeba być małym podatnikiem - to jest możliwe.

Po drugie - skoro wykupił w sierpniu 2012, to nie mógł
raczej w 2012 roku być rozpoczynającym działalność

Po trzecie - pewnie osobowy.

Data: 2013-01-04 00:50:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Jan 2013, cef wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

 Coś wyjaśnij - z "limitu dla małych" już skorzystać nie możesz?
(50 000 zł jednorazowej amortyzacji).

Po pierwsze- trzeba być małym podatnikiem - to jest możliwe.

  O to właśnie pytam, z założeniem że jest "mały" a nie "jeszcze
mały bo nowy" :)
  Oczywiście nie zł a eu.

Po drugie - skoro wykupił w sierpniu 2012, to nie mógł
raczej w 2012 roku być rozpoczynającym działalność

  A co ma do tego rozpoczynanie działalności? :O

Po trzecie - pewnie osobowy.

  No a tu wtopiłem.
  Moja culpa, nie przewidziałem że ustawodawca zablokował :)
(no i nie sprawdziłem)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-04 07:29:24
Autor: cef
Gotfryd Smolik news wrote:

Po drugie - skoro wykupił w sierpniu 2012, to nie mógł
raczej w 2012 roku być rozpoczynającym działalność

 A co ma do tego rozpoczynanie działalności? :O

Bo są dwie możliwości skorzystania:
albo jest się małym podatnikem albo rozpoczynającym działalnosc

Data: 2013-01-05 09:20:57
Autor: news
W dniu 2013-01-04 07:29, cef pisze:
Bo są dwie możliwości skorzystania:
albo jest się małym podatnikem albo rozpoczynającym działalnosc

tak osobowy, nie jestem rozpoczynajacym dzialanosc, a wprowadzilem jako "towar" bo przepisy mi to umozliwiaja (nie jako srodek trwaly bo mialem uzywac ten przedmiot krocej niz rok)
- wyszedlem z zalozenia ze go sprzedam w ciagu tego roku, ale jakbym sie rozmyslil.... wiec nadal nie mam odpowiedzi na zadany pytania.

p/s wartosc poczatkowa (wykupu z leasingu) nizsza niz 15000
teraz normalnie mi to figuruje jako towar (tak wprowadzilem) ktory zostal uwzgledniony w remanencie koncowym i b.otwarcia... mam czas do sierpnia aby z tym cos zrobic. pytanie co ?

Data: 2013-01-05 10:46:04
Autor: cef
news wrote:
[...]

Ja czegoś nie rozumiem. To miałeś używać czy jako towar?
Bo jest to sytuacja gdy masz środek trwały, dla którego przewidywałeś krótszy niż rok
okres użytkowania i z klasyfikowaniem jako towar nie ma to nic wspólnego.
To przeczytaj w końcu ten art 22 cały ze wszystkimi literkami
Tam jest wszytsko napisane -22e -co zrobić jak przeleci rok.
Teza, że jest to towar i sobie leży na magazynie kolejne lata
jest nie do obronienia (zwłaszcza, że jest użytkowany),
 chyba, że handlujesz samochodami.

Więc dostosuj się do sytuacji jaką masz i rozliczaj te koszty eksploatacji normalnie,
bo to nie towar w magazynie, tylko normalny środek trwały.

Data: 2013-01-05 12:51:39
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 5 Jan 2013, news wrote:

tak osobowy, nie jestem rozpoczynajacym dzialanosc, a wprowadzilem jako
"towar" bo przepisy mi to umozliwiaja (nie jako srodek trwaly bo mialem
uzywac ten przedmiot krocej niz rok)

  Gwoli ścisłości, coś co jest używane na samoobsługę przedsiębiorstwa
to nie jest "towar", lecz (skoro nie zalicza się do ST) - wyposażenie.
  Nijak nie krytykuję umyślnej złej "papierowej" klasyfikacji danego
składnika majątku, ale jeśli jest to "towar" to powinien stać
na wystawie lub być spakowany na magazynie :)

- wyszedlem z zalozenia ze go sprzedam w ciagu tego roku,

  Jeśli jest to "towar" to nie wiem skąd teza o sprzedaży w ciągu
roku. Już pytałem - z jakiej podstawy wywodzisz obowiązek sprzedaży
nie później niż rok od zakupu, ewentualnie czy sugerujesz, że
jak dajmy na to salon sprzedaży nie sprzeda przez rok 15 samochodów
to te 15 samochodów musi wpisać do EST.
  Przecież ta teza jest nielogiczna.

ale jakbym sie rozmyslil.... wiec nadal nie mam odpowiedzi na zadany pytania.

  Najpierw ustal "linię obrony" której masz zamiar się trzymać ;>
  Albo to jest TOWAR, którego NIE UŻYWASZ, albo wyposażenie lub
środek trwały, ujawniony lub nie.
  Dla ustalenia uwagi - remanent, a co najmniej remanent obowiązkowy
na koniec roku, skutecznie "zeruje" wszystkie potencjalne
zalety "utopienia w kosztach podatkowych" wynikłe z traktowania
danego składniku jako towaru.
  Oczywiście VAT to inna sprawa i akurat w przypadku samochodu
osobowego "trzymanie w towarze" powinno dawać opóźnienie
w VAT (znaczy poprzez prawo do odliczenia a opóźnienie
momentu w którym trzeba ew. ten VAT - w całości lub części
- odprowadzić.

p/s wartosc poczatkowa (wykupu z leasingu) nizsza niz 15000

  Zakładam że wiesz skąd pytanie o ten limit - idzie o obowiązek
korekty VAT w razie zmiany przeznaczenia, w sposób zbliżony
do amortyzacji (zmniejszane po 1/5 przez 5 lat).

teraz normalnie mi to figuruje jako towar (tak wprowadzilem)

  No to ja bym się nie przyznawał do używania "towaru" na bieżace
potrzeby firmy. W momencie użycia powinien być przeklasyfikowany
na wyposażenie.

ktory zostal uwzgledniony w remanencie koncowym i b.otwarcia... mam czas do sierpnia aby
z tym cos zrobic.

  Wyjaśnisz skąd teza, że tylko do sierpnia?
  Dlaczego towar nie może stać sobie w magazynie dłużej niż rok,
szczególnie skoro podatek dochodowy został (w wyniku ujęcia
w remanencie) już "zwrócony" skarbówce?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-06 10:41:02
Autor: news
auto poleasingowe 1 rok w magazynie
  Nijak nie krytykuję umyślnej złej "papierowej" klasyfikacji danego
składnika majątku, ale jeśli jest to "towar" to powinien stać
na wystawie lub być spakowany na magazynie :)

- owszem gdyby to był samochód fabrycznie nowy ;)
czy sa jakies przepisy zabraniajace mi uzywania "uzywanego" towaru w celu sprzedania go potem jako uzywanego ? skoro ustawodawca przewidzial nieujmowanie w st gdy uzytkowany przedmiot bedzie krocej niz rok to chyba niczego tu nie naginam.

  Najpierw ustal "linię obrony" której masz zamiar się trzymać ;>

prosta: mialem sprzedac auto od razu po wykupie z leasingu powiedzmy za miesiac wiec potraktowalem przedmiot leasingu jak towar do sprzedazy, wprowadzilem na magazyn, ale nie znalazlem satysfakcjonujacej oferty nabywcy

  Zakładam że wiesz skąd pytanie o ten limit - idzie o obowiązek
korekty VAT w razie zmiany przeznaczenia, w sposób zbliżony
do amortyzacji (zmniejszane po 1/5 przez 5 lat).

a nie przypadkiem już tylko przez 3 lata jeśli chodzi o używany samochód osobowy ?

[...]

no ale dlaczego mialbym nie uzywac skoro jestem jego wlascicielem ?

[...]

no ok, do sierpnia zalozylem majac na mysli "wyposazenie" a nie towar ;)

Data: 2013-01-07 11:08:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 6 Jan 2013, news wrote:

[...]

  No nie bardzo :)

czy sa jakies przepisy zabraniajace mi uzywania "uzywanego" towaru w celu sprzedania go potem jako uzywanego ?

  W żadnym razie.

skoro ustawodawca przewidzial nieujmowanie w st gdy uzytkowany przedmiot bedzie krocej niz rok to chyba niczego tu nie naginam.

  Naginasz w innym miejscu - przy próbie traktowania tego "towaru"
jako towaru.
  Zasadniczo, na pełnej księgowości, towar nie jest kosztem do momentu
sprzedaży. Fakt że sobie leży w magazynie jest więc "nieszkodliwy
podatkowo" :> (dla skarbu państwa), i to na odwrót: Ty byłbyś
zainteresowany wykazaniem, że UŻYWASZ, aby zaliczyć w koszt.
  Uproszczenie w KPiR "zeruje się" przy remanencie, więc tu jest
kwestia ewentualnego sporu o zaliczkę.
  Ale ten element mamy "doraźnie" z głowy, bo napisałeś że ująłeś
w remanencie, więc co najwyżej US upomni się o odsetki od zaliczki :)

  Pozostaje VAT.
  Czy dobrze rozumiem, że jest to JEDYNY powód, dla którego
postanowiłeś upierać się na wersji z "towarem"?

[...]

  To teraz wyjaśnij, czy i na jakiej podstawie postanowiłeś odliczyć
VAT od raty wykupu.
  Przepis leży tu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,42,42,1526,,,ustawa-z-dnia-16122010-r-o-zmianie-ustawy-o-podatku-od.html

ale nie znalazlem satysfakcjonujacej oferty nabywcy

  No to nie znalazłeś.
  Ale do tego wrócimy jak wyjdzie, po co (podejrzewam że chodzi o VAT)
upierasz się na "towarze" :)

[...]

  Podaj proszę przepis.
  Ja wrzucam art.86.13, tam jest 5 lat:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,20130101,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html

[...]

  Źle ująłem.
"Jakbym chciał traktować nadal jako towar" :)
  Używać oczywiście można.
  Ale to już nie jest towar...

  A mi coraz bardziej wychodzi, że cel dla którego BYĆ MOŻE chciałeś
schować podatkowo parę złotych przed podatkiem :) wcale może nie być
uzasadniony.

[...]

  No to mamy jak widać dwa tory podważania Twojej wersji :)
  Pierwszy to ten właśnie - skoro sam zaczynasz się plątać w zeznaniach,
znaczy WIDZISZ, że z uznaniem za "wyposażenie" sprawa wcale nie ma
się tak prosto (implikuje że to nie towar handlowy).
  A drugi jak wyżej - wymaga wyjaśnienia, jaki był pierwotny cel
tego "utowarowienia" :), bo jak przepis przeczytałem, to przyznam
że brzmi restrykcyjniej niż się spodziewałem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-08 10:58:26
Autor: news
auto poleasingowe 1 rok w magazynie
W dniu 2013-01-07 11:08, Gotfryd Smolik news pisze:>   Pozostaje VAT.
>   Czy dobrze rozumiem, że jest to JEDYNY powód, dla którego
> postanowiłeś upierać się na wersji z "towarem"?

>   To teraz wyjaśnij, czy i na jakiej podstawie postanowiłeś odliczyć
> VAT od raty wykupu.
>   Przepis leży tu:
> http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,42,42,1526,,,ustawa-z-dnia-16122010-r-o-zmianie-ustawy-o-podatku-od.html tak, chodziło o odliczenie vat-u w sierpniu (czyli zakupu auta od leasingodawcy) i zmniejszeniu z-pitu.

no dobra, to jak to teraz ewentualnie odkrecic ?

- korekta vat/pit za sierpien i wycofanie faktury zakupu z ewidencji ?
(jesli tak to czy przypadkiem nie powinienem zaplacic pcc od wykupu auta nie na cele dg ?)

- korekta vat/pit za kolejne miesiace ?

Data: 2013-01-09 19:14:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 8 Jan 2013, news wrote:

[...]

  Moment.
  Żeby nie było: to, że samochód nie kwalifikuje się do "towaru" wcale
nie przesądza o mozliwości zakwalifikowania do DG (tudzież nie wiem
jaki jest aktualny stan odliczania 60% VAT).
  Znaczy jako wyposażenie lub ST.

  Nie mam pojęcia, czy do ew. objaśnienia że samochód został kupiony
na cele osobiste nie można się przyczepić (po uprzednim uznaniu,
że został zakupiony na cele DG).
  W przypadku "zwykłego towaru" przepisy są w miarę proste,
podstawa do "przekwalifikowania" prowadzi do tożsamości skuków
podatkowych do "sprzedaży samemu sobie" i tyle (wylot z kosztów
oraz VAT należny w wysokości odliczonego).
  Ale to nie to samo co próba "cofnięcia" kwalifikacji.

  A to oddzielna sprawa, niezależna od tego że z przepisu wynika iż
prawo do odliczania VAT niekoniecznie przysługuje (mam na myśli fakt,
że w przepisie warunkiem nie jest przeznaczenie pojazdu do dalszej
odsprzedaży, lecz "zajmowanie się" taką działalnością, a nie mam
pojęcia jakie warunki to definiują).

- korekta vat/pit za kolejne miesiace ?

  Ale dopiero po ustaleniu wersji docelowej ;)
  "Mój" US np. zasadniczo korekt się nie czepia.
  Ale jak złożyłem kiedyś korektę do korekty, i to obustronną,
to dostałem "zaproszenie" :D

  Patrz na aktualny początek cytatów :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-10 11:25:44
Autor: news
[...]

przemyślałem sprawę i chyba nie warto kopać się o ten odliczony vat za "towar" - faktycznie w razie kontroli musiałbym się gęsto tłumaczyć. poza tym wartość tego samochodu "na magazynie" wchodzi mi w dochód przy remanencie końcowym od czego płacę pit (w 36), a przy sprzedaży w 2013 znów zapłacę od tego z-pit (i vat) więc średnio mi się to opłaca.

nigdy nie robiłem korekt deklaracji ani niczego nie wycofywałem z ewidencji, toteż podpowiedzcie proszę czy wycofując fakturę za ten samochód z ewidencji (nie chcę tego auta amortyzować) muszę zrobić korektę pit i vat za wszystkie miesiące począwszy od sierpnia (kiedy ująłem w kosztach) ?

a jeśli już to zrobię to czy w takim razie powinienem zapłacić pcc skoro tego auta nie biorę w ramach dg tylko "dla siebie" ?

aha i tak dla pewności, auto wykupiłem od leasingodawcy (fvat) za 12526,23 netto - czy dobrze rozumiem, że jakbym chciał go amortyzować to wprowadzam go po tej właśnie cenie na nabycia ?

Data: 2013-01-10 11:42:32
Autor: news
auto poleasingowe 1 rok w magazynie
W dniu 2013-01-10 11:25, news pisze:

albo może uproszczony sposób: może wystawić sobie fakturę vat w grudniu gdzie cena sprzedaży = cena nabycia ? odprowadzę vat i pit w styczniu i bedzie po klopocie, a z tego ze wprowadzilem na magazyn jakos sie wytlumacze (checia sprzedazy) - obejdzie się bez korekt.

?

Data: 2013-01-10 16:33:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 10 Jan 2013, news wrote:

[...]

  W przypadku "zwykłego towaru" wydaje się to być najlepsza droga.
  Ale już obok zwróciłem uwagę - nie wiem, czy nie ma jakiegoś
ograniczenia podmiotowego na prawo odliczania VAT.
  A wtedy by to prawo nie przysługiwało, niezależnie od "zmiany zeznań" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-10 17:14:07
Autor: news
On Thu, 10 Jan 2013, news wrote:

[...]

musze odgrzebac ta interpretacje gdzie mozna bylo uznac wykupywany przedmiot leasingu za zwykly towar, jesli szedl do sprzedazy "z vatem"

Data: 2013-01-10 17:48:26
Autor: news
W dniu 2013-01-10 17:14, news pisze:
On Thu, 10 Jan 2013, news wrote:

[...]

ech faktycznie, dotyczyło to podmiotu który miał w ekd/pkd sprzedaż samochodów :/

no dobra, to jak mam wybrnąć z tego problemu ? wystawić sobie fakturę w grudniu i w ciągu najbliższych 3 dni złożyć pcc i zaplacic podatek 2% ? czy us nie przyczepi sie do niskiej wartosci samochodu ?

czy raczej wariant wycofania faktury zakupu z sierpnia i korekty deklaracji ? tylko co wtedy ze spoznionym pcc ?

Data: 2013-01-11 16:43:18
Autor: Piotrek
On 2013-01-10 17:48, news wrote:
tylko co wtedy ze spoznionym pcc ?

A skąd Ci się to PCC wzięło? Planujesz podpisać sam ze sobą jakąś *ważną* umowę cywilno-prawną?

Piotrek

Data: 2013-01-12 11:37:22
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2013-01-10 17:48, news wrote:
tylko co wtedy ze spoznionym pcc ?

A skąd Ci się to PCC wzięło? Planujesz podpisać sam ze sobą jakąś *ważną*
umowę cywilno-prawną?

  Na 100% miał na myśli inną wersję rozwiązania i inny moment podatkowy,
a zupełnie inna sprawa, że masz takoż 100% racji iż na PCC nie ma tam
miejsca :) (skoro jest VAT)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-12 14:05:10
Autor: news
[...]

tak, tez to zauważylem, nie ma pcc jest vat

no a kontynuujac watek, jak to odkrecic najlepiej ?

Data: 2013-01-10 16:31:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 10 Jan 2013, news wrote:

przemyślałem sprawę i chyba nie warto kopać się o ten odliczony vat za
"towar"

  A *przeczytałeś* ten przepis który zezwala na odliczenie VAT?
  Tam jest warunek podmiotowy (również)!
  Jesteś "podmiotem prowawdzącym sprzedaż samochodów"?
  Nie mam pojęcia, czy do tego nie jest potrzebna jakaś czynność
w rodzaju zgłoszenia, ew. czy ktoś nie czepia się istnienia
takiej pozycji we wpisie itede.
  Być może zbędnie mam wątpliwość, ale zwyczajnie nie wiem.
  Jakbyś napisał, że chcesz sprzedawać np. paliwo, to przynajmniej
bym kojarzył ;)

nigdy nie robiłem korekt deklaracji ani niczego nie wycofywałem z ewidencji,

  Właśnie tego się obawiałbym - ewentualnej reakcji US na takie
"wycofanie". Wypada mieć jedną wersję zeznań której się trzymamy,
w razie wezwania na czynności wyjaśniające :>
  DLACZEGO chce Pan wycofać wpis do ewidencji, hę?
  ;)
(odpowiedź: "bo błędnie przyjąłem że mogę się uznać za podmiot
handlujący autami" być może jest prawidłowa - wskazanie
własnego błędu to NIE JEST błąd, ale zaplątanie się w zeznaniach
może spowodować gdzieś problem).

toteż podpowiedzcie proszę czy wycofując fakturę za ten samochód z ewidencji (nie chcę tego auta amortyzować) muszę zrobić korektę pit i vat za wszystkie miesiące począwszy od sierpnia (kiedy ująłem w kosztach) ?

  VAT co do zasady jest miesięczny (lub kwartalny), więc korekta "serii"
deklaracji wchodzi w rachubę wyłącznie w razie "przenoszenia" kwoty
odliczenia. A PIT przecież się nie składa.

a jeśli już to zrobię to czy w takim razie powinienem zapłacić pcc skoro tego auta nie biorę w ramach dg tylko "dla siebie" ?

  Patrz wyżej - mam w sumie same wątpliwości :)
  Ale *jeśli* już, to mam nadzieję że przepis o "czynnym żalu" znasz,
bo za spóźnienie deklaracji PCC też jest mandat.

aha i tak dla pewności, auto wykupiłem od leasingodawcy (fvat) za 12526,23 netto - czy dobrze rozumiem, że jakbym chciał go amortyzować to wprowadzam go po tej właśnie cenie na nabycia ?

  Tak wychodzi :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-10 17:08:20
Autor: news
auto poleasingowe 1 rok w magazynie
  Jesteś "podmiotem prowawdzącym sprzedaż samochodów"?

nie. gdzies jednak czytalem interpretacje iskarbowej, na pytanie podatnika ktory mial flote samochodow i chcial ja sprzedac, wyszlo na to ze moze wprowadzic na stan jako tpwar handlowy te samochody, nie pamietam tylko na jak dlugo (ale chyba - bo mam watpliwosci - bylo tam cos o 1 roku)... jak znajde to podesle.

Data: 2013-01-10 17:11:58
Autor: news
auto poleasingowe 1 rok w magazynie
  DLACZEGO chce Pan wycofać wpis do ewidencji, hę?

bo nieprawidlowo ujalem w kosztach... to nie wystarczy ?

  ;)
[...]

tak tez w razie czego zeznam, co jest zreszta zgodne z prawda

  VAT co do zasady jest miesięczny (lub kwartalny), więc korekta "serii"
deklaracji wchodzi w rachubę wyłącznie w razie "przenoszenia" kwoty
odliczenia. A PIT przecież się nie składa.

mam vat miesieczny, teraz nie kojarze czy placilem czy przenosilem...
a co do pit oczywiscie masz racje.

auto poleasingowe 1 rok w magazynie