auto z kratką

Data: 2010-05-05 00:01:19
Autor: Piotr
auto z kratką
Witam,

Chciałem sobie kupić używaną "ciężarówkę" do mej 1osDG,KPiR+VAT.
Czy ktoś by podpowiedział jakie dokumenty muszę mieć z autkiem żeby nie było później problemów z US?
Kratka w aucie, homologacja, i co jeszcze?
Słyszałem że jeszcze jakaś magiczna pieczątka musi być w dow. rej. ...

pozdrawiam

piotr

Data: 2010-05-05 13:34:35
Autor: Michał Gut
auto z kratką
lecisz na okregowa stacje diagnostyczna celem wydania swistka deklarujacego zgodnosc z vat1 afair
wtedy mozesz odliczac pelen vat

Data: 2010-05-05 16:20:54
Autor: Maciek
auto z kratką
W dniu 2010-05-05 13:34, Michał Gut pisze:
lecisz na okregowa stacje diagnostyczna celem wydania swistka deklarujacego zgodnosc z vat1 afair
wtedy mozesz odliczac pelen vat
A czy przypadkiem VAT1 można sobie obecnie wetknąć gdzie komu wygodnie,
bo liczy się jedynie, czy samochód ma odpowiednią homologację, w związku
z czym jest zarejestrowane jako ciężarowe?

Maciek

Data: 2010-05-06 08:59:58
Autor: Piotr
auto z kratką
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
A czy przypadkiem VAT1 można sobie obecnie wetknąć gdzie komu wygodnie,
bo liczy się jedynie, czy samochód ma odpowiednią homologację, w związku
z czym jest zarejestrowane jako ciężarowe?

Zatem jak to w końcu jest? Jakie dokumenty muszę mieć w momencie kupna auta a jakie mogę później "wyrobić"?
A co w przypadku kiedy auto ma homologację ale ma wyciągniętą kratkę i jest zarejestrowane jako osobowe: można znów zarejestrować jako ciężarowe?

Piotr

Data: 2010-05-06 09:41:04
Autor: Andrew
auto z kratką

Użytkownik "Piotr" <hugo@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hrtmg8$9l4$1news.vectranet.pl...
[...]

Na dzien dzisiejszy auto musi mieć homologację producenta (stan prawny obowiązujący przed wejsciem do unii) czyli ma mieć kratkę. Lub musi przejsc dodatkowe badania na stacji diagnostycznej i spełniac wymagania opisane w ustawie w art. 86 ust 4 obowiązującej obecnie  (auto osobowe z kratą raczej nie spełni wymagań)

Data: 2010-05-06 11:50:12
Autor: Michał Gut
auto z kratką
[...]

dokaldnie

zapitalasz na stacje i tam ci wystawia glejt ze jest zgodny albo nie jest zgodny z vat1

Data: 2010-05-06 14:40:55
Autor: Piotr
auto z kratką
Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:

zapitalasz na stacje i tam ci wystawia glejt ze jest zgodny albo nie jest zgodny z vat1

ok, dzięki, w takim razie na wszelki wypadek przed kupnem "pozapipitalam" na stację i się dopytam

piotr

Data: 2010-05-06 17:19:23
Autor: Maciek
auto z kratką
W dniu 2010-05-06 11:50, Michał Gut pisze:
[...]
Zgodnie z tym co napisał przedpisca, to niekoniecznie, bo samochód może
mieć kratkę, homologację na ciężarówkę, w dowodzie napisane "ciężarowy"
i pochodzić  sprzed 2004 roku. VAT1 jest wtedy mało interesujące.

Maciek

Data: 2010-05-07 01:51:12
Autor: Piotr
auto z kratką
[...]

no niestety autko prawdopodobnie będzie sprzed 2004r.
Mógłby ktoś łopatologicznie co to zmienia?

Wydaje mi się że to już było ale nie znalazłem więc zapytam:
Czy można odliczyć VAT od auta ciężarowego kupionego od osoby prywatnej a więc nie z fakturą a na umowę?

pozdrawiam

piotr

Data: 2010-05-07 07:11:11
Autor: Andrew
auto z kratką

Użytkownik "Piotr" <hugo@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hrvhoh$ls7$1news.vectranet.pl...
[...]

 Ale jaki VAT? Od paliwa to mozna. Od zakupu to tam nie będzie co odliczac

Data: 2010-05-07 08:01:59
Autor: Piotr
auto z kratką
Użytkownik "Andrew" napisał w wiadomości:

Ale jaki VAT? Od paliwa to mozna. Od zakupu to tam nie będzie co odliczac

 Napisałem że VAT od auta czyli rozumiem od zakupu auta.
Co to znaczy "nie będzie co odliczać": nie wolno czy będzie niewiele?

Piotr

Data: 2010-05-07 09:19:54
Autor: cef
auto z kratką
Piotr wrote:

Napisałem że VAT od auta czyli rozumiem od zakupu auta.
Co to znaczy "nie będzie co odliczać": nie wolno czy będzie niewiele?

Nie wydaje Ci się, ze do odliczeń potrzebna będzie faktura z wykazaną kwotą podatku?
 Jaki będziesz miał VAT na umowie sprzedaży?

Data: 2010-05-07 10:40:31
Autor: Piotr
auto z kratką
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości:

Nie wydaje Ci się, ze do odliczeń potrzebna będzie faktura z wykazaną kwotą podatku?
Jaki będziesz miał VAT na umowie sprzedaży?

Tak sobie naiwnie przyjąłem że może mógłbym przyjąć zapłaconą kwotę jako brutto :)

dziękuję, pozdrawiam

Piotr

Data: 2010-05-07 02:10:32
Autor: Jarek Andrzejewski
auto z kratką
On 7 Maj, 10:40, "Piotr" <h...@yahoo.com> wrote:
> [...]

> Jaki będziesz miał VAT na umowie sprzedaży?

Tak sobie naiwnie przyjąłem że może mógłbym przyjąć zapłaconą kwotę jako brutto
:)

I bardzo słusznie przyjąłeś. A skoro sprzedawca jest zwolniony z VAT,
to i VAT nie będzie, a brutto=netto.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-05-07 13:28:56
Autor: Piotr
auto z kratką
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości:

I bardzo słusznie przyjąłeś. A skoro sprzedawca jest zwolniony z VAT,
to i VAT nie będzie, a brutto=netto.

No tak, w sumie tak.
Pytałem w swoim US i doszły mi jeszcze dwie kwestie:
- auta wyprodukowane przed 2001 nie mają homologacji a jedynie odpowiedni wpis w dow. rej. i stosowne zaświadczenie ze stacji diagnostycznej,
- na dzień dzisiejszy stan wygląda tak że wszystkie ciężarowe muszą mieć ładowność powyżej 500kg,

Czy dobrze zrozumiałem czy coś znów pokręciłem?

Piotr

Data: 2010-05-07 13:46:06
Autor: Michał Gut
auto z kratką

Użytkownik "Piotr" <hugo@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hs0qk4$kb4$1news.vectranet.pl...
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości:

I bardzo słusznie przyjąłeś. A skoro sprzedawca jest zwolniony z VAT,
to i VAT nie będzie, a brutto=netto.

No tak, w sumie tak.

ale mozesz kupic autko z kratka od firmy   ktora go uzytkowala i bedziesz mial fakture z vat 22% - jak ja.
Ja kupilem autko na fakture z vat 22%, odliczylem sobie vat przy zakupie (mam homologacje wiec caly) i laduje koszty utrzymania 'ciezarowki'..

Jesli kupisz w stawce zw to tez nie bedzie zle, bo calosc faktury zaliczy sie (czyli brutto przy stawce 0%) jako koszt i odliczysz sobie 18% od dochodowego.... Czyli jakbys nie patrzyl i tak do przodu:P

Data: 2010-05-09 01:46:42
Autor: Piotr
auto z kratką
[...]

jeszcze jedno pytanko :)
Przy niektórych ogłoszeniach jest inf. że auto ma wbitą pieczątkę VAT-1 w dow. rej.
Czy to jest jeszcze wymagane?
Czy tylko to co do tej pory ustaliłem czyli kratka, homologacja, ładowność >500kg?

Pozdrawiam

Piotr

Data: 2010-05-10 10:32:43
Autor: Michał Gut
auto z kratką
jeszcze jedno pytanko :)
Przy niektórych ogłoszeniach jest inf. że auto ma wbitą pieczątkę VAT-1 w dow. rej.
Czy to jest jeszcze wymagane?

po to wlasnie jedziesz na stacje zeby miec zaswiadczenie ze ma vat1 ale pieczatki w dr nie mam chyba

sprawdzilem: w dr nie mam slowem o vat1

Czy tylko to co do tej pory ustaliłem czyli kratka, homologacja, ładowność
>500kg?

mam 475kg ladownosci i dostalem kwit ze zgodny z vat1

Data: 2010-05-10 23:43:51
Autor: Piotr
auto z kratką
> [...]

>500kg?
mam 475kg ladownosci i dostalem kwit ze zgodny z vat1

Przyznam się że już się pogubiłem.
Dziś odwiedziłem dwie Okręgowe Stacje Kontroli Pojazdów i w obu usłyszałem że jedyne auto któremu oni mogą wydać zaświadczenie że spełnia wymogi ustawy o VAT to auto z jednym rzędem siedzeń o ładowności powyżej 505kg oraz z trwale odgrodzoną częścią ładunkową od części pasażerskiej i że żadne auto na bazie osobowego zarejestrowane na 4-5 osób takiego zaświadczenia nie dostanie. Pan diagnosta przyznał że wie że "Unia zaskarżyła jakieśtam przepisy" ale jemu przepisy się nie zmieniły i musi pracować zgodnie z nimi.
Oczywiście sprawa dotyczy tylko aut bez świadectwa homologacji bo tylko takie podlegają dodatkowym badaniom.

Wychodzi mi więc na to że żadne auto (nawet zarejestrowane jako ciężarowe) mające 4-5 miejsc i kratkę a nie mające świadectwa homologacji (czyli np. wyprodukowane przed 2001r.) nie będzie spełniać wymagań pozwalających na odliczanie VAT z paliwa.
Oczywiście mam tu na myśli cały czas ciężarówki na bazie osobówek czyli głównie kombi.

Czy ktoś może mi potwierdzić albo zaprzeczyć?

Pzdr,
Piotr

Data: 2010-05-11 09:09:10
Autor: cef
auto z kratką
Piotr wrote:

[...]

Mogę zaprzeczyć.
Zgodnie z przepisami tak jest jak piszesz.
Ale ponieważ te przepisy zostały skutecznie zaskarżone, to było oficjalne
pismo MF w tej sprawie, że mamy przepisy jakie mamy, ale udajemy,
że obowiązuje w tej materii stan prawny na ostatni dzień przed akcesją do UE.
Pismo z 23 lutego 2009  - PT3/812/4/15//CZE/09/185

Data: 2010-05-11 09:13:00
Autor: cef
auto z kratką
cef wrote:

udajemy, że obowiązuje w tej materii stan prawny na ostatni dzień przed
akcesją do UE.
Pismo z 23 lutego 2009  - PT3/812/4/15//CZE/09/185

Pismo jest z 13 lutego - gdybyś szukał.
Tak więc stare sprzed 01.05.2004 homologowane kratki są odliczalne w zakupie i w paliwie,
a inne auta jeśli pojadą na przegląd VAT1, to diagnosta ma w d... pismo MF
i robi dokumenty wg tego, co go obowiązuje. Taki mały bałagan.

Data: 2010-05-11 11:54:46
Autor: Piotr
auto z kratką
[...]

chyba źle to opisałem, właśnie do takich samych wniosków doszedłem,
jeśli auto ma świadectwo homologacji to diagnoście nic do tego,
a autka zarejestrowane jako ciężarowe ale bez homologacji mają prze.... :)

Piotr

auto z kratką