automat dwusprzęgłowy (Powershift)

Data: 2013-11-13 09:00:29
Autor: brooner
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach
(DSG, Powershift itp) i ile kostuje ich wymiana? Jestem zainteresowany
Mondeo Mk4 z Powershiftem, ale w razie czego nie chciałbym popełnić
ekonomicznego samobójstwa, a na forach Forda nic na ten temat nie
znalazłem.
I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru klayczny automat i powershifta? Marketingowy bełkot o
milisekundach potrzebnych na zmianę biegu nie robi na mnie wrażenia, a
w necie można znaleść opinie, że te skrzynie potrafią np szarpać przy
jeździe w korku itp i w niektórych warunkach średnio sobie radzą. Jak
to jest, rzeczywiscie dwusprzęgłowce są lepsze od klasycznych
automatów, czy tylko marketingowcy próbują nam to wmówić, a do wymarcia "hydraulików" jeszcze daleko?

Data: 2013-11-13 20:17:12
Autor: Megrims
On 11/13/2013 06:00 PM, brooner@poczta.onet.pl wrote:
[...]

Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie wypowiem, bo
auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik.

W DSG od VAG  dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie.

Data: 2013-11-13 23:33:36
Autor: cef
Megrims wrote:

W DSG od VAG  dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to
tanie.

Co to znaczy dość często?
Bo kazali mi przyjechać na wymianę po 60 tys
(to się nawet za kilka dni dowiem ile to kosztuje)
i to jest niespecjalnie częściej niż w standardowej skrzyni.
Tyle tylko, że jak się w standardowej nie wymieni, to niby nic
nic się nie dzieje  (bo nikt nie wymienia i jak nie ma wycieku
i pracy całkiem bez oleju to nie ma tragedii)

Przyznam szczerze, że nie rozumiem dlaczego w DSG
miało by być jakoś inaczej: przecież to zwykła mechaniczna skrzynia?
Po prostu marketingowy bełkot do dojenia klientów.
Będę wymieniał, to zapytam i pomęczę "specjalistów".

Data: 2013-11-14 00:06:57
Autor: cef
Piękny Marian postrach dziewic wrote:
On Wed, 13 Nov 2013 23:33:36 +0100, "cef" <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

Może i skrzynia mechaniczna, ale z mokrym sprzęgłem. Skoro sprzęgło
się zużywa (zciera), to i olej w którym jest zanużone się zasyfia,
więc wymiana chyba ma sens.

Z jakich względów jest tam mokre sprzęgło?
Nie wiem jakie jest tam sprzęglo, jednak nawet gdyby bylo mokre,
 to akurat chyba jego żywotność byłaby wtedy wieksza
(suma sumarum uwzględniając koszt wymiany oleju cenowo też musiałoby
wyjść eksploatacyjnie taniej)
i to kłóciło by się z domyślną tezą z pierwszego postu,
 że owa żywotność jest jakaś wątpliwa.

Data: 2013-11-14 08:35:43
Autor: nom

Użytkownik "Megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:l60j7g$pmh$1usenet.news.interia.pl...
Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie wypowiem, bo
auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik.

Jaki to silnik?

Data: 2013-11-14 21:59:29
Autor: Megrims
On 11/14/2013 08:35 AM, nom wrote:

[...]

2.0 CDI 140KM
na gwarancji wynienili:
- dwumasa (podobno jest w tym aucie)
- pompa wysokiego ciśnienia (ciekło z niej paliwo)
- rozrząd (pociekło palowo na rozrząd z pompy)
- wtryski (wszystkie 4)

I co z tego, że na gwarancji. Za kolejne 75kkm już gwarancji nie będzie.
X3 z przebiegiem 230kkm nie ma takich problemów.

Data: 2013-11-14 14:27:24
Autor: Biggie
Użytkownik "Megrims"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l60j7g$pmh$1@usenet.news.interia.pl...

W DSG od VAG  dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie.

W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się.
Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów.

Biggie

Data: 2013-11-14 05:51:23
Autor: przemek.jedrzejczak
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
-- W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się. Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów. Biggie

powiedzmy ze nie jest to calkowicie prawda :-)

http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/sicherungen-und-getriebeoel-vw-ruft-gut-2-6-millionen-autos-zurueck/9074256.html

P.

Data: 2013-11-14 19:57:54
Autor: Biggie
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:313af9ad-c692-4a39-ac81-0cecae14e8fb@googlegroups.com...

powiedzmy ze nie jest to calkowicie prawda :-)

http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/sicherungen-und-getriebeoel-vw-ruft-gut-2-6-millionen-autos-zurueck/9074256.html

Hm, niedobrze. Widzę że czeka mnie wizyta w serwisie, ale dobrze że ogłoszono akcję serwisową i wymiana będzie na koszt VW.
A tu po polsku:
http://biznes.onet.pl/26-milionow-samochodow-grupy-volkswagen-do-poprawk,18491,5588197,1,news-detal
pzdr
Biggie

Data: 2013-11-15 08:23:07
Autor: WW
W dniu 2013-11-14 19:57, Biggie pisze:

[...]

Też mam DSG
Rozmawiałem już z ASO. Nic nie wiedzą i nic nie wymieniają!

W Polsce akcji nie ma?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Data: 2013-11-14 22:01:10
Autor: Megrims
On 11/14/2013 02:27 PM, Biggie wrote:
[...]

DSG6 są dużo trwalsze niż DSG7. Co do wymiany oleju w DSG7 nie wiem.
W skrzyni DSG6 co 60.000, co uważam za dość często jak na silnik 2 litry
140km.

Data: 2013-11-15 08:25:00
Autor: WW
W dniu 2013-11-14 22:01, Megrims pisze:

DSG6 są dużo trwalsze niż DSG7. Co do wymiany oleju w DSG7 nie wiem.
W skrzyni DSG6 co 60.000, co uważam za dość często jak na silnik 2 litry
140km.

Mam DSG6 i w ASO twierdzili na przeglądach- regularnych - że w tej skrzyni oleju się nie wymienia!

Może to ktoś rzetelnie wyjaśnić?

Data: 2013-11-14 23:50:39
Autor: przemek.jedrzejczak
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
-- Mam DSG6 i w ASO twierdzili na przeglądach- regularnych - że w tej skrzyni oleju się nie wymienia! Może to ktoś rzetelnie wyjaśnić? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

RTFM

PS w jakis magiczny sposob VW inaczej traktuje klientow z PL/DE (pomijajac nawet typowa dla ASO niekompetencje) w jednym przypadku trzeba bylo nawet przedzwonic do VW w DE zeby wydobyc numer akcji serwisowej, podac go jasnie panstwu w ASO i dopiero wtedy stwierdzono ze akcja odbedzie sie na koszt ASO/producenta

P.

Data: 2013-11-15 18:08:54
Autor: cef
Użytkownik wrote:

[...]

Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online?

Data: 2013-11-17 23:28:03
Autor: przemek.jedrzejczak
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
-- Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online?

pelnego spisu nigdy nie widzialem, czasami na forum golfa/passata jakis user (prawdopodobnie pracujacy w ASO) wrzucal akcje serwisowe dla danego VIN-u

P.

Data: 2013-11-24 22:32:34
Autor: przemek.jedrzejczak
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
-- Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online?

http://www.volkswagen.de/de/servicezubehoer/VolkswagenService/rechte_marginalspalte/abfrage_rueckrufaktionen.html

polska wersja tez powinna byc wiec warto sprawdzac obie

P.

Data: 2013-11-25 11:16:51
Autor: Biggie

Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:3600d7d7-0563-44d4-9c95-9a48459f0d3fgooglegroups.com...
[...]

Dzięki za linka, dobrze mieć możliwość sprawdzenia co w trawie piszczy :-)
Ja dzięki temu sprawdziłem VIN mojego Tourlana z DSG7 i akcji serwisowych brak.

pzdr

Biggie

Data: 2013-11-25 03:51:24
Autor: przemek.jedrzejczak
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
czyzby ?
hat sich Volkswagen dazu entschlossen, weltweit freiwillig alle Kunden mit 7-Gang Doppelkupplungsgetrieben (DQ200) mit Synthetikölbefüllung zum Öltausch in die Werkstätten zu bitten.

w skrocie jesli masz DQ200 zalana syntetykiem to predzej czy pozniej dostaniesz zaproszenie na wymiane na mineralny ...

Im Rahmen weiterer Qualitätsfeldbeobachtungen in China und Südostasien hat sich bei Fahrzeugen mit 7-Gang Doppelkupplungsgetriebe (DQ200) gezeigt, dass es bei Verwendung von synthetischem Getriebeöl zu elektrischen Fehlfunktionen in der Stromversorgung des Getriebes kommen kann. Dies gilt insbesondere unter dem Einfluss von feucht-heißen Klimabedingungen bei gleichzeitigem Einsatz im verschärften Stop & Go Betrieb.
In Untersuchungen konnte nachgewiesen werden, dass durch den Einsatz eines mineralischen Getriebeöls diese Probleme ausgeschlossen werden können. Um die Zufriedenheit der DSG-Kunden weiter zu gewährleisten, hat sich Volkswagen dazu entschlossen, weltweit freiwillig alle Kunden mit 7-Gang Doppelkupplungsgetrieben (DQ200) mit Synthetikölbefüllung zum Öltausch in die Werkstätten zu bitten. Die Fahrzeughalter dieser Fahrzeuge werden von Volkswagen entsprechend informiert.
Volkswagen Produktkommunikation Konzern und Marke
Peter Heinz Thul

Data: 2013-11-26 09:57:05
Autor: Biggie
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8d14cb90-04e8-4192-83e1-e11a8749fff9@googlegroups.com...

w skrocie jesli masz DQ200 zalana syntetykiem to predzej czy pozniej dostaniesz zaproszenie na wymiane na mineralny ...

Czytałem to, ale w Niemczech póki co akcji serwisowej oficjalnie nie ma.
Ta akcja pĂłki co ma odniesienie do innych rynkĂłw niĹź europejskie.

Ale przynajmniej dzięki temu wiem, że trzeba być czujnym

pzdr

Biggie

Data: 2013-11-14 23:56:37
Autor: przemek.jedrzejczak
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
-- W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie.

ile placicie w PL ? ASO oczywiscie :-)

VW-Vertragswerkstatt:
EUR 63,00 - Servicepaket DSG Getriebeöl ersetzen

EUR 15,20 - Filtereinsatz

EUR 80,10 - Getriebeöl 6,0 Liter

EUR 0,39 - Dichtring

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

EUR 30,15 - MwSt. 19%

==============
EUR 188,84 Gesamt

Data: 2013-11-20 10:07:59
Autor: Marcin
automat dwusprzęgłowy (Powershift)

===============

EUR 188,84 Gesamt

Ja zapłaciłem coś koło 500 zł - nie w ASO oczywiście

Data: 2013-11-20 23:51:59
Autor: cef
Użytkownik wrote:
-- W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest
to tanie.

ile placicie w PL ? ASO oczywiscie :-)
VW-Vertragswerkstatt:

No to macie chyba taniej :-)
ASO - przeliczyłem na euro, żeby było lepiej widać
samochód VW B6 2,0 TDI skrzynia DSG

EUR 63,00 - Servicepaket DSG Getriebeöl ersetzen

36 EUR

EUR 15,20 - Filtereinsatz

17,50 EUR

EUR 80,10 - Getriebeöl 6,0 Liter

olej 5,5 litra - 102 EUR

EUR 0,39 - Dichtring

tu jest tak samo 0,40 EUR

EUR 30,15 - MwSt. 19%

no VAT mamy większy, bo tam było 19% od 158 EUR
a tu jest 23% od 156 EUR czyli 35,8 EUR

EUR 188,84 Gesamt

i razem mamy 191, EUR

Wiadomo, że VATem nakarmił się Vincent (czy inny Szczurek)
ale netto jest prawie samo.
Czyli mamy Europę pełną gębą.
Ciekawe czy pracownicy w ASO mają niemieckie pensje?
(zakładam, że chodzi o ten sam typ skrzyni/pojazdu)

Data: 2013-11-15 13:50:23
Autor: Dman666
W dniu środa, 13 listopada 2013 18:00:29 UTC+1 użytkownik bro...@poczta..onet.pl napisał:
Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach
(DSG, Powershift itp) i ile kostuje ich wymiana?

Nie wiem czy dotyczy to sprzegla, ale widzialem u mechanika kilka DSG ktore skonczyly prace po ok 150K...wylamane zemby, wytarty wal, uszczelniacze w agonii. Pocieszajace jest to, ze glownie DSG7 i mocne auta ;-)
Remonty od ok 7K.
Powershift jest za nowy, zeby cos wiecej powiedziec.

[...]

Erozja hydraulicznych jest nieunikniona i smierc w EU nastapi szybko. PS jest na rynku kilka lat a w warsztatach (na forach) jakos nie widac tego wynalazku...
Wyglada na to, ze Ford sie do tego mocno przygotowal zanim wprowadzil na rynek.
MK4 mialy tez klasyczny hydrauliczny automat, ale nie wiem jak z awaryjnoscia.
Bierz mundka z PS i ciesz sie ASB(?)
--
Dman-666

Data: 2013-11-16 07:49:13
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-15 22:50, Dman666 pisze:

Nie wiem czy dotyczy to sprzegla, ale widzialem u mechanika kilka DSG ktore skonczyly prace po ok 150K...wylamane zemby, wytarty wal, uszczelniacze w agonii. Pocieszajace jest to, ze glownie DSG7 i mocne auta ;-)

Zembaty, to był Maciej. Koła bywają zębate.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-16 11:26:07
Autor: brooner
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Ale mi nie chodzi o możliwe awarie - zepsuć się może przecież wszystko, automatów się nie boję, o problemach z Powershiftami jakoś nie słychać. Pytam ile może kosztować w dłuższym okresie eksploatacja auta z takim wynalazkiem, bo w końcu sprzęgło cierne to coś, co z definicji musi się zużyć i prędzej czy później będzie trzeba je wymienić. Nie kupuję nówki, trochę mam zamiar tym pojeździć i nie chciał bym za parę lat obudzić się z ręką w nocniku, kiedy się okaże, że wymiana sprzęgła w aucie za kilkanaście tysięcy kosztuje połowę jego wartości, albo więcej. Albo np producent nie przewidział wymiany, bo ma wystarczyć do końca życia samochodu.

Data: 2013-11-16 21:22:45
Autor: J.F.
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Dnia Sat, 16 Nov 2013 11:26:07 -0800 (PST), brooner@poczta.onet.pl
[...]

Sa dwa, pracuja naprzemian, to jest szansa ze wytrzymaja dwa razy
dluzej. Czyli do konca.

Ale jak nie wytrzymaja ... mysle ze naprawa bedzie dosc kosztowna.
Za pare lat moze byc taniej.

Zadzwon do ASO ... a potem do jakiegos mechanika, ciekaw jestem czy
juz sie pojawily tansze zamienniki.

J.

automat dwusprzęgłowy (Powershift)