Data: 2013-11-13 09:00:29 | |
Autor: brooner | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach
(DSG, Powershift itp) i ile kostuje ich wymiana? Jestem zainteresowany Mondeo Mk4 z Powershiftem, ale w razie czego nie chciałbym popełnić ekonomicznego samobójstwa, a na forach Forda nic na ten temat nie znalazłem. I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru klayczny automat i powershifta? Marketingowy bełkot o milisekundach potrzebnych na zmianę biegu nie robi na mnie wrażenia, a w necie można znaleść opinie, że te skrzynie potrafią np szarpać przy jeździe w korku itp i w niektórych warunkach średnio sobie radzą. Jak to jest, rzeczywiscie dwusprzęgłowce są lepsze od klasycznych automatów, czy tylko marketingowcy próbują nam to wmówić, a do wymarcia "hydraulików" jeszcze daleko? |
|
Data: 2013-11-13 20:17:12 | |
Autor: Megrims | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
On 11/13/2013 06:00 PM, brooner@poczta.onet.pl wrote:
Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie wypowiem, bo auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik. W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie. |
|
Data: 2013-11-13 23:33:36 | |
Autor: cef | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Megrims wrote:
W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to Co to znaczy dość często? Bo kazali mi przyjechać na wymianę po 60 tys (to się nawet za kilka dni dowiem ile to kosztuje) i to jest niespecjalnie częściej niż w standardowej skrzyni. Tyle tylko, że jak się w standardowej nie wymieni, to niby nic nic się nie dzieje (bo nikt nie wymienia i jak nie ma wycieku i pracy całkiem bez oleju to nie ma tragedii) Przyznam szczerze, że nie rozumiem dlaczego w DSG miało by być jakoś inaczej: przecież to zwykła mechaniczna skrzynia? Po prostu marketingowy bełkot do dojenia klientów. Będę wymieniał, to zapytam i pomęczę "specjalistów". |
|
Data: 2013-11-14 00:06:57 | |
Autor: cef | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Piękny Marian postrach dziewic wrote:
On Wed, 13 Nov 2013 23:33:36 +0100, "cef" <cezfar@interia.pl> wrote: Z jakich względów jest tam mokre sprzęgło? Nie wiem jakie jest tam sprzęglo, jednak nawet gdyby bylo mokre, to akurat chyba jego żywotność byłaby wtedy wieksza (suma sumarum uwzględniając koszt wymiany oleju cenowo też musiałoby wyjść eksploatacyjnie taniej) i to kłóciło by się z domyślną tezą z pierwszego postu, że owa żywotność jest jakaś wątpliwa. |
|
Data: 2013-11-14 08:35:43 | |
Autor: nom | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Użytkownik "Megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:l60j7g$pmh$1usenet.news.interia.pl... Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie wypowiem, bo Jaki to silnik? |
|
Data: 2013-11-14 21:59:29 | |
Autor: Megrims | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
On 11/14/2013 08:35 AM, nom wrote:
2.0 CDI 140KM na gwarancji wynienili: - dwumasa (podobno jest w tym aucie) - pompa wysokiego ciśnienia (ciekło z niej paliwo) - rozrząd (pociekło palowo na rozrząd z pompy) - wtryski (wszystkie 4) I co z tego, że na gwarancji. Za kolejne 75kkm już gwarancji nie będzie. X3 z przebiegiem 230kkm nie ma takich problemów. |
|
Data: 2013-11-14 14:27:24 | |
Autor: Biggie | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l60j7g$pmh$1@usenet.news.interia.pl...
W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie. W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się. Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów. Biggie |
|
Data: 2013-11-14 05:51:23 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
-- W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się. Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów. Biggie
powiedzmy ze nie jest to calkowicie prawda :-) http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/sicherungen-und-getriebeoel-vw-ruft-gut-2-6-millionen-autos-zurueck/9074256.html P. |
|
Data: 2013-11-14 19:57:54 | |
Autor: Biggie | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:313af9ad-c692-4a39-ac81-0cecae14e8fb@googlegroups.com...
powiedzmy ze nie jest to calkowicie prawda :-) http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/sicherungen-und-getriebeoel-vw-ruft-gut-2-6-millionen-autos-zurueck/9074256.html Hm, niedobrze. Widzę że czeka mnie wizyta w serwisie, ale dobrze że ogłoszono akcję serwisową i wymiana będzie na koszt VW. A tu po polsku: http://biznes.onet.pl/26-milionow-samochodow-grupy-volkswagen-do-poprawk,18491,5588197,1,news-detal pzdr Biggie |
|
Data: 2013-11-15 08:23:07 | |
Autor: WW | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
W dniu 2013-11-14 19:57, Biggie pisze:
Hm, niedobrze. Widzę że czeka mnie wizyta w serwisie, ale dobrze że Też mam DSG Rozmawiałem już z ASO. Nic nie wiedzą i nic nie wymieniają! W Polsce akcji nie ma? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2013-11-14 22:01:10 | |
Autor: Megrims | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
On 11/14/2013 02:27 PM, Biggie wrote:
Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości grup DSG6 są dużo trwalsze niż DSG7. Co do wymiany oleju w DSG7 nie wiem. W skrzyni DSG6 co 60.000, co uważam za dość często jak na silnik 2 litry 140km. |
|
Data: 2013-11-15 08:25:00 | |
Autor: WW | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
W dniu 2013-11-14 22:01, Megrims pisze:
DSG6 są dużo trwalsze niż DSG7. Co do wymiany oleju w DSG7 nie wiem. Mam DSG6 i w ASO twierdzili na przeglądach- regularnych - że w tej skrzyni oleju się nie wymienia! Może to ktoś rzetelnie wyjaśnić? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2013-11-14 23:50:39 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
-- Mam DSG6 i w ASO twierdzili na przeglądach- regularnych - że w tej skrzyni oleju się nie wymienia! Może to ktoś rzetelnie wyjaśnić? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
RTFM PS w jakis magiczny sposob VW inaczej traktuje klientow z PL/DE (pomijajac nawet typowa dla ASO niekompetencje) w jednym przypadku trzeba bylo nawet przedzwonic do VW w DE zeby wydobyc numer akcji serwisowej, podac go jasnie panstwu w ASO i dopiero wtedy stwierdzono ze akcja odbedzie sie na koszt ASO/producenta P. |
|
Data: 2013-11-15 18:08:54 | |
Autor: cef | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Użytkownik wrote:
PS w jakis magiczny sposob VW inaczej traktuje klientow z PL/DE Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online? |
|
Data: 2013-11-17 23:28:03 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
-- Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online?
pelnego spisu nigdy nie widzialem, czasami na forum golfa/passata jakis user (prawdopodobnie pracujacy w ASO) wrzucal akcje serwisowe dla danego VIN-u P. |
|
Data: 2013-11-24 22:32:34 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
-- Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online?
http://www.volkswagen.de/de/servicezubehoer/VolkswagenService/rechte_marginalspalte/abfrage_rueckrufaktionen.html polska wersja tez powinna byc wiec warto sprawdzac obie P. |
|
Data: 2013-11-25 11:16:51 | |
Autor: Biggie | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:3600d7d7-0563-44d4-9c95-9a48459f0d3fgooglegroups.com... Dzięki za linka, dobrze mieć możliwość sprawdzenia co w trawie piszczy :-) Ja dzięki temu sprawdziłem VIN mojego Tourlana z DSG7 i akcji serwisowych brak. pzdr Biggie |
|
Data: 2013-11-25 03:51:24 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
automat dwusprzÄgĹowy (Powershift) | |
czyzby ?
hat sich Volkswagen dazu entschlossen, weltweit freiwillig alle Kunden mit 7-Gang Doppelkupplungsgetrieben (DQ200) mit Synthetikölbefüllung zum Öltausch in die Werkstätten zu bitten. w skrocie jesli masz DQ200 zalana syntetykiem to predzej czy pozniej dostaniesz zaproszenie na wymiane na mineralny ... Im Rahmen weiterer Qualitätsfeldbeobachtungen in China und Südostasien hat sich bei Fahrzeugen mit 7-Gang Doppelkupplungsgetriebe (DQ200) gezeigt, dass es bei Verwendung von synthetischem Getriebeöl zu elektrischen Fehlfunktionen in der Stromversorgung des Getriebes kommen kann. Dies gilt insbesondere unter dem Einfluss von feucht-heißen Klimabedingungen bei gleichzeitigem Einsatz im verschärften Stop & Go Betrieb. In Untersuchungen konnte nachgewiesen werden, dass durch den Einsatz eines mineralischen Getriebeöls diese Probleme ausgeschlossen werden können. Um die Zufriedenheit der DSG-Kunden weiter zu gewährleisten, hat sich Volkswagen dazu entschlossen, weltweit freiwillig alle Kunden mit 7-Gang Doppelkupplungsgetrieben (DQ200) mit Synthetikölbefüllung zum Öltausch in die Werkstätten zu bitten. Die Fahrzeughalter dieser Fahrzeuge werden von Volkswagen entsprechend informiert. Volkswagen Produktkommunikation Konzern und Marke Peter Heinz Thul |
|
Data: 2013-11-26 09:57:05 | |
Autor: Biggie | |
automat dwusprzÄgĹowy (Powershift) | |
UĹźytkownik napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:8d14cb90-04e8-4192-83e1-e11a8749fff9@googlegroups.com...
w skrocie jesli masz DQ200 zalana syntetykiem to predzej czy pozniej dostaniesz zaproszenie na wymiane na mineralny ... CzytaĹem to, ale w Niemczech pĂłki co akcji serwisowej oficjalnie nie ma. Ta akcja pĂłki co ma odniesienie do innych rynkĂłw niĹź europejskie. Ale przynajmniej dziÄki temu wiem, Ĺźe trzeba byÄ czujnym pzdr Biggie |
|
Data: 2013-11-14 23:56:37 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
-- W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie.
ile placicie w PL ? ASO oczywiscie :-) VW-Vertragswerkstatt: EUR 63,00 - Servicepaket DSG Getriebeöl ersetzen EUR 15,20 - Filtereinsatz EUR 80,10 - Getriebeöl 6,0 Liter EUR 0,39 - Dichtring -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - EUR 30,15 - MwSt. 19% ============== EUR 188,84 Gesamt |
|
Data: 2013-11-20 10:07:59 | |
Autor: Marcin | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Ja zapłaciłem coś koło 500 zł - nie w ASO oczywiście |
|
Data: 2013-11-20 23:51:59 | |
Autor: cef | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Użytkownik wrote:
-- W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest No to macie chyba taniej :-) ASO - przeliczyłem na euro, żeby było lepiej widać samochód VW B6 2,0 TDI skrzynia DSG EUR 63,00 - Servicepaket DSG Getriebeöl ersetzen 36 EUR EUR 15,20 - Filtereinsatz 17,50 EUR EUR 80,10 - Getriebeöl 6,0 Liter olej 5,5 litra - 102 EUR EUR 0,39 - Dichtring tu jest tak samo 0,40 EUR EUR 30,15 - MwSt. 19% no VAT mamy większy, bo tam było 19% od 158 EUR a tu jest 23% od 156 EUR czyli 35,8 EUR EUR 188,84 Gesamt i razem mamy 191, EUR Wiadomo, że VATem nakarmił się Vincent (czy inny Szczurek) ale netto jest prawie samo. Czyli mamy Europę pełną gębą. Ciekawe czy pracownicy w ASO mają niemieckie pensje? (zakładam, że chodzi o ten sam typ skrzyni/pojazdu) |
|
Data: 2013-11-15 13:50:23 | |
Autor: Dman666 | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
W dniu środa, 13 listopada 2013 18:00:29 UTC+1 użytkownik bro...@poczta..onet.pl napisał:
Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach Nie wiem czy dotyczy to sprzegla, ale widzialem u mechanika kilka DSG ktore skonczyly prace po ok 150K...wylamane zemby, wytarty wal, uszczelniacze w agonii. Pocieszajace jest to, ze glownie DSG7 i mocne auta ;-) Remonty od ok 7K. Powershift jest za nowy, zeby cos wiecej powiedziec. I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru klayczny automat i powershifta? Marketingowy bełkot o Erozja hydraulicznych jest nieunikniona i smierc w EU nastapi szybko. PS jest na rynku kilka lat a w warsztatach (na forach) jakos nie widac tego wynalazku... Wyglada na to, ze Ford sie do tego mocno przygotowal zanim wprowadzil na rynek. MK4 mialy tez klasyczny hydrauliczny automat, ale nie wiem jak z awaryjnoscia. Bierz mundka z PS i ciesz sie ASB(?) -- Dman-666 |
|
Data: 2013-11-16 07:49:13 | |
Autor: sqlwiel | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
W dniu 2013-11-15 22:50, Dman666 pisze:
Nie wiem czy dotyczy to sprzegla, ale widzialem u mechanika kilka DSG ktore skonczyly prace po ok 150K...wylamane zemby, wytarty wal, uszczelniacze w agonii. Pocieszajace jest to, ze glownie DSG7 i mocne auta ;-) Zembaty, to był Maciej. Koła bywają zębate. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-16 11:26:07 | |
Autor: brooner | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Ale mi nie chodzi o możliwe awarie - zepsuć się może przecież wszystko, automatów się nie boję, o problemach z Powershiftami jakoś nie słychać. Pytam ile może kosztować w dłuższym okresie eksploatacja auta z takim wynalazkiem, bo w końcu sprzęgło cierne to coś, co z definicji musi się zużyć i prędzej czy później będzie trzeba je wymienić. Nie kupuję nówki, trochę mam zamiar tym pojeździć i nie chciał bym za parę lat obudzić się z ręką w nocniku, kiedy się okaże, że wymiana sprzęgła w aucie za kilkanaście tysięcy kosztuje połowę jego wartości, albo więcej. Albo np producent nie przewidział wymiany, bo ma wystarczyć do końca życia samochodu.
|
|
Data: 2013-11-16 21:22:45 | |
Autor: J.F. | |
automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Dnia Sat, 16 Nov 2013 11:26:07 -0800 (PST), brooner@poczta.onet.pl
Ale mi nie chodzi o możliwe awarie - zepsuć się może przecież Sa dwa, pracuja naprzemian, to jest szansa ze wytrzymaja dwa razy dluzej. Czyli do konca. Ale jak nie wytrzymaja ... mysle ze naprawa bedzie dosc kosztowna. Za pare lat moze byc taniej. Zadzwon do ASO ... a potem do jakiegos mechanika, ciekaw jestem czy juz sie pojawily tansze zamienniki. J. |
|