Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   automat dwusprzęgłowy (Powershift)

automat dwusprzęgłowy (Powershift)

Data: 2013-11-15 13:50:23
Autor: Dman666
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
W dniu środa, 13 listopada 2013 18:00:29 UTC+1 użytkownik bro...@poczta..onet.pl napisał:
Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach
(DSG, Powershift itp) i ile kostuje ich wymiana?

Nie wiem czy dotyczy to sprzegla, ale widzialem u mechanika kilka DSG ktore skonczyly prace po ok 150K...wylamane zemby, wytarty wal, uszczelniacze w agonii. Pocieszajace jest to, ze glownie DSG7 i mocne auta ;-)
Remonty od ok 7K.
Powershift jest za nowy, zeby cos wiecej powiedziec.

I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru klayczny automat i powershifta? Marketingowy bełkot o
milisekundach potrzebnych na zmianę biegu nie robi na mnie wrażenia, a
w necie można znaleść opinie, że te skrzynie potrafią np szarpać przy
jeździe w korku itp i w niektórych warunkach średnio sobie radzą. Jak
to jest, rzeczywiscie dwusprzęgłowce są lepsze od klasycznych
automatów, czy tylko marketingowcy próbują nam to wmówić, a do wymarcia "hydraulików" jeszcze daleko?

Erozja hydraulicznych jest nieunikniona i smierc w EU nastapi szybko. PS jest na rynku kilka lat a w warsztatach (na forach) jakos nie widac tego wynalazku...
Wyglada na to, ze Ford sie do tego mocno przygotowal zanim wprowadzil na rynek.
MK4 mialy tez klasyczny hydrauliczny automat, ale nie wiem jak z awaryjnoscia.
Bierz mundka z PS i ciesz sie ASB(?)
--
Dman-666

Data: 2013-11-16 07:49:13
Autor: sqlwiel
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
W dniu 2013-11-15 22:50, Dman666 pisze:

Nie wiem czy dotyczy to sprzegla, ale widzialem u mechanika kilka DSG ktore skonczyly prace po ok 150K...wylamane zemby, wytarty wal, uszczelniacze w agonii. Pocieszajace jest to, ze glownie DSG7 i mocne auta ;-)

Zembaty, to był Maciej. Koła bywają zębate.


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-16 11:26:07
Autor: brooner
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Ale mi nie chodzi o możliwe awarie - zepsuć się może przecież wszystko, automatów się nie boję, o problemach z Powershiftami jakoś nie słychać. Pytam ile może kosztować w dłuższym okresie eksploatacja auta z takim wynalazkiem, bo w końcu sprzęgło cierne to coś, co z definicji musi się zużyć i prędzej czy później będzie trzeba je wymienić. Nie kupuję nówki, trochę mam zamiar tym pojeździć i nie chciał bym za parę lat obudzić się z ręką w nocniku, kiedy się okaże, że wymiana sprzęgła w aucie za kilkanaście tysięcy kosztuje połowę jego wartości, albo więcej. Albo np producent nie przewidział wymiany, bo ma wystarczyć do końca życia samochodu.

Data: 2013-11-16 21:22:45
Autor: J.F.
automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Dnia Sat, 16 Nov 2013 11:26:07 -0800 (PST), brooner@poczta.onet.pl
Ale mi nie chodzi o możliwe awarie - zepsuć się może przecież
wszystko, automatów się nie boję, o problemach z Powershiftami
jakoś nie słychać. Pytam ile może kosztować w dłuższym okresie
eksploatacja auta z takim wynalazkiem, bo w końcu sprzęgło cierne
to coś, co z definicji musi się zużyć i prędzej czy później będzie
trzeba je wymienić.

Sa dwa, pracuja naprzemian, to jest szansa ze wytrzymaja dwa razy
dluzej. Czyli do konca.

Ale jak nie wytrzymaja ... mysle ze naprawa bedzie dosc kosztowna.
Za pare lat moze byc taniej.

Zadzwon do ASO ... a potem do jakiegos mechanika, ciekaw jestem czy
juz sie pojawily tansze zamienniki.

J.

automat dwusprzęgłowy (Powershift)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona