automaty do argonu

Data: 2009-11-03 13:52:04
Autor: Kompas
automaty do argonu
Wiem, że temat kilkakrotnie był poruszany na grupie w różnych wątkach, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje wątpliwości.
Po przejrzeniu ofert na automaty do argonu dostępne na naszym rynku zastanawiam się dlaczego w większości z nich nie ma informacji o używaniu w zimnej wodzie. Jedynie Dive Rite podaje zakres temperatur od 10 C.
Jak jest z używaniem tych automatów w zimnej wodzie?
Jak spisuje się konstrukcja tłokowa w wodzie zamulonej?
Czy komuś z użytkowników przydarzył się przypadek zamarznięcia lub zablokowania takiego automatu?
Czy ma znaczenie wybór producenta?  Będę wdzięczny za podzielenie się swoimi doświadczeniami.

Pozdrawiam

Kompas

Data: 2009-11-03 16:00:20
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
automaty do argonu

Użytkownik "Kompas" <nowy0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0bd6.000001eb.4af02774newsgate.onet.pl...
[...]

Może się zablokować. Producent nie ma większego znaczenie to wszystko jedno badziewie :) Dlatego niektórzy używają np. DS4 do argonu albo inny mały membranowy.

pzdr

Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-11-03 17:22:07
Autor: mirek
automaty do argonu
skąd takie przekonanie że automat tłokowy się "blokuje"?
co ma do tego zamulona woda?. Kompletna bzdura !!!

Data: 2009-11-03 22:06:13
Autor:
automaty do argonu
mirek <pilot100WYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
> skąd takie przekonanie że automat tłokowy się "blokuje"?
co ma do tego zamulona woda?. Kompletna bzdura !!!

Rozbierałeś AO pracujący w błocku tłokowy i membranowy ?
Który miał zużycie ścierne ?
Faser produkuje AO dla strażaków które potrafią się blokować, nawet bez piachu.
Pomaga zwiększenie luzu współpracujących części (papier ścierny 800).

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-04 01:53:12
Autor: Włodek
automaty do argonu

Użytkownik "mirek" <pilot100WYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości
skąd takie przekonanie że automat tłokowy się "blokuje"?
co ma do tego zamulona woda?. Kompletna bzdura !!!

Ooooo :-)
Mam wrażenie że rozmawiamy o zanieczyszczeniu wnętrza AO tłokowego a dokładniej komory wodnej nie izolowanej?
Kałasznikow się nie blokuje przy zanieczyszczeniach ale to wyjątek bo
wszystko w nim lata i klekoce. Reszta znanych mi precyzyjnych urządzeń boi się zanieczyszczeń. Dlaczegoż to I st tłokowy miał by być odporny na to na tyle mocno że określiłeś to jako bzdura kompletna ?
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-11-03 17:32:02
Autor: Jacek Wendołowski
automaty do argonu
Witam,

Cytat jednego z producentów:

"Reduktory ciśnienia do argonu nie są zaliczane do regulatorów zapotrzebowania więc nie podlegają badaniom wg normy EN 250

Reduktor ciśnienia do argonu jest reduktorem tłokowym nie odciążonym o ciśnieniu średnim 6-8 bara z przyłączem 5/8" 230bar. Może pracować tylko i wyłącznie jako urządzenie pomocnicze np. do napełniania suchego skafandra, kamizelki czy boji. Wymaga dodatkowego zabezpieczenia zaworem nadmiarowym."

To chyba wyczerpuje wszelkie wątpliwości.

Jacek Wendołowski

automaty do argonu