automaty dwusprzęgłowe

Data: 2013-11-13 08:50:27
Autor: brooner
automaty dwusprzęgłowe
Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach
(DSG, Powershift itp) i ile kostuje ich wymiana? Jestem zainteresowany
Mondeo Mk4 z Powershiftem, ale w razie czego nie chciałbym popełnić
ekonomicznego samobójstwa, a na forach Forda nic na ten temat nie
znalazłem.
I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru klayczny automat i powershifta? Marketingowy bełkot o
milisekundach potrzebnych na zmianę biegu nie robi na mnie wrażenia, a
w necie można znaleść opinie, że te skrzynie potrafią np szarpać przy
jeździe w korku itp i w niektórych warunkach średnio sobie radzą. Jak
to jest, rzeczywiscie dwusprzęgłowce są lepsze od klasycznych
automatów, czy to poprostu inna droga, ze swoimi wadami i zaletami,
niekoniecznie zwiastująca wymarcie "hydraulików"?

automaty dwusprzęgłowe