automatyczne stacje

Data: 2017-09-20 21:56:51
Autor: Marek
automatyczne stacje
On Mon, 18 Sep 2017 13:26:39 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
1. czemu nie podał kodu pocztowego z polskiego adresu?
    Przecież są 5-cyfrowe. Np. mój krakowski kod 30-334.

Myślę, że z tego samego powodu, z którego nie wie jak i gdzie w samochodzie jest informacja dla kierowcy, po której stronie jest wlew paliwa.

--
Marek

Data: 2017-09-21 06:23:54
Autor: Mateusz Viste
automatyczne stacje
On Wed, 20 Sep 2017 21:56:51 +0200, Marek wrote:
Myślę, że z tego samego powodu, z którego nie wie jak i gdzie w
samochodzie jest informacja dla kierowcy, po której stronie jest wlew
paliwa.

A właśnie - jest taka informacja w ogóle?

Kiedyś słyszałem legendę jakoby ikonka stacji paliwowej na desce rozdzielczej miała to wskazywać, zależnie od pozycji pistoletu na niej - ale na moim ówczesnym samochodzie się nie zgadzało.

Mateusz

Data: 2017-09-21 08:49:42
Autor: Mirek Ptak
automatyczne stacje
W dniu 2017-09-20 o 21:56, Marek pisze:

Myślę, że z tego samego powodu, z którego nie wie jak i gdzie w samochodzie jest informacja dla kierowcy, po której stronie jest wlew paliwa.

Nie w każdym samochodzie, a nawet nie w każdej wersji danego modelu jest ta strzałeczka :)

Pozdrawiam - Mirek--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-09-21 10:45:15
Autor: Marek
automatyczne stacje
On Thu, 21 Sep 2017 08:49:42 +0200, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:
Nie w każdym samochodzie, a nawet nie w każdej wersji danego modelu jest ta strzałeczka :)

No na używki z przemalowana deską to pewnie  już  nie ma oznaczenia.

--
Marek

Data: 2017-09-21 06:15:17
Autor: Kris
automatyczne stacje
W dniu czwartek, 21 września 2017 10:45:22 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

No na używki z przemalowana deską to pewnie  już  nie ma oznaczenia.

Na taką nieprzemalowaną się gapie od kilku lat i jak tu odczytac z której strony wlew?
https://img2.sprzedajemy.pl/540x405_fiat-multipla-r-licznik-zegary-36022172..jpg

Data: 2017-09-21 13:22:33
Autor: Mateusz Viste
automatyczne stacje
On Thu, 21 Sep 2017 06:15:17 -0700, Kris wrote:
Na taką nieprzemalowaną się gapie od kilku lat i jak tu odczytac z
której strony wlew?
https://img2.sprzedajemy.pl/540x405_fiat-multipla-r-licznik-
zegary-36022172.jpg

Ha, proste!

Patrz na ikonkę stacji do tankowania: ma pistolet po prawej stronie. Czyli oznacza to albo:

 a) "masz wlew po prawej stronie"

albo
 b) "musisz korzystać z pomp które mają pistolet z prawej strony"

Pozostaje teraz tylko dopasować praktykę do teorii. Prawda że proste? :)

Mateusz

Data: 2017-09-21 15:43:28
Autor: Marek
automatyczne stacje
On Thu, 21 Sep 2017 06:15:17 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Na taką nieprzemalowaną się gapie od kilku lat i jak tu odcz
ytac z której strony wlew?
https://img2.sprzedajemy.pl/540x405_fiat-multipla-r-licznik-zegary-36022172
.jpg

Zwracam uwagę (bo może to umknęło) że mówimy o rynku USA, podaj kilka przykładów z tego rynku pojazdów wyprodukowanych  po 1980 gdzie nie ma oznaczenia.

--
Marek

Data: 2017-09-21 15:53:54
Autor: Michal Jankowski
automatyczne stacje
W dniu 2017-09-21 o 15:43, Marek pisze:
[...]

http://mustangattitude.com/mustang/1990/1990_00027_08.shtml
http://mustangattitude.com/cgi-bin/showcar.cgi?pic=/1990/1990_00023_08
http://mustangattitude.com/cgi-bin/showcar.cgi?pic=/2002/2002_00021_07
etc, etc.

   MJ

Data: 2017-09-21 19:35:04
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.2272073171843982844news.neostrada.pl...
[...]

Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.
Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.

Data: 2017-09-22 06:43:47
Autor: Mateusz Viste
automatyczne stacje
On Thu, 21 Sep 2017 19:35:04 -0500, Pszemol wrote:
Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.

No to europejskie czy niemieckie? Europa to na szczęście nie to samo co Niemcy. W moim Citroenie mam wlew po lewej stronie, i żadnych strzałek na desce.

Mateusz

Data: 2017-10-16 18:32:12
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
"Mateusz Viste" <mateusz@nie.pamietam> wrote in message news:59c4b121$0$3722$426a74ccnews.free.fr...
On Thu, 21 Sep 2017 19:35:04 -0500, Pszemol wrote:
Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.

No to europejskie czy niemieckie?
Europa to na szczęście nie to samo co Niemcy.

Europejskie, na przykład niemieckie... :-)

W moim Citroenie mam wlew po lewej stronie,
i żadnych strzałek na desce.

Co to za Citroen? W C6 i C4 miałem po prawej.

Data: 2017-09-22 07:01:43
Autor: Mateusz Viste
automatyczne stacje
On Thu, 21 Sep 2017 19:35:04 -0500, Pszemol wrote:
Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.

Z ciekawości poszukałem w obrazkach. Dwa przykłady: Mercedes i Smart

https://www.torquenews.com/sites/default/files/styles/news/public/image-1084/cla_no_stopping.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/03/Smart_Forfour_1.3_Passion_%28W_454%29_%E2%80%93_Heckansicht%2C_1._Mai_2012%2C_Ratingen.jpg/1024px-Smart_Forfour_1.3_Passion_%28W_454%29_%E2%80%93_Heckansicht%2C_1._Mai_2012%2C_Ratingen.jpg

Oba samochody z wlewem po lewej stronie.

No ok, ale może o Amerykańskich coś faktycznie wiesz. Pierwszy obrazek
który mi wyskakuje:

http://images.thecarconnection.com/hug/2016-gmc-sierra-1500_100528960_h.jpg

znów pudło.

Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.

Sprawdźmy zatem...

http://resources.carsguide.com.au/styles/cg_hero_large/s3/suzuki-jimny-2015-(1).jpg

Wlew po prawej. Gdzie ty tą swoją teorię znalazłeś? :)

Mateusz

Data: 2017-09-22 09:19:14
Autor: Robert Wańkowski
automatyczne stacje
[...]

A może są auta z wlewami po obu? :-)

Robert

Data: 2017-09-26 21:06:11
Autor: wowa
automatyczne stacje

A może są auta z wlewami po obu? :-)

:) Któryś ze starszych Jaguarów miał dwa wlewy. Widziałem własnoocznie :)
Wojtek

Data: 2017-09-26 13:59:06
Autor: Yeti Siedzinski
automatyczne stacje
On Tuesday, September 26, 2017 at 12:06:50 PM UTC-7, wowa wrote:

> A może są auta z wlewami po obu? :-)

:) Któryś ze starszych Jaguarów miał dwa wlewy. Widziałem własnoocznie :)
Wojtek

I podobno niektore z nich (XJ6) mialy nawet reczny przelacznik zeby brac paliwo z prawego lub lewego zbiornika. Tak ludzie na forach pisza... Yeti

Data: 2017-10-16 18:33:38
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
"wowa" <wowa3@gazeta.pl> wrote in message news:59caa51e$0$658$65785112news.neostrada.pl...

A może są auta z wlewami po obu? :-)

:) Któryś ze starszych Jaguarów miał dwa wlewy. Widziałem własnoocznie :)

Miał pewnie dwa zbiorniki paliwa :-)

Data: 2017-09-22 10:02:37
Autor: Cavallino
automatyczne stacje
[...]

Tak jak wszystkie inne swoje teoryjki znajduje - we własnej d....

Data: 2017-10-16 18:36:37
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
"Mateusz Viste" <mateusz@nie.pamietam> wrote in message news:59c4b555$0$3722$426a74ccnews.free.fr...
[...]

No cóż - szczerze przyznaję że teoria nie była naukowa i oparta
na regule której jeszcze żaden samochód jaki miałem w rękach
nie złamał :-) A biorę różne auta z wypożyczalni średnio raz w miesiącu.
Nie są to jednak auta ani z półki CLA ani z półki GMC Sierra :-P

Data: 2017-09-22 07:09:14
Autor: P.B.
automatyczne stacje
Dnia Thu, 21 Sep 2017 19:35:04 -0500, Pszemol napisał(a):

Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.
Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.

A jak ma europejska Honda? Albo ten Ford Fiesta, który jest bliźniakiem
mazdy 121? Ogólnie zasada słuszna, ale ilość wyjątków czyni ją
bezużyteczną. A strzałka, o której tu piszą wygląda tak:
http://www.moto.egospodarka.pl/art/galeria/85805,Ford-Focus-1-0-EcoBoost-Trend-zegary,17,86,1.html

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-10-16 18:30:23
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1dsk590ykfxxo.1b7zqrbq25i07.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 21 Sep 2017 19:35:04 -0500, Pszemol napisał(a):

Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.
Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.

A jak ma europejska Honda?

No jak?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Honda_Civic_rear_20080820.jpg

Albo ten Ford Fiesta, który jest bliźniakiem mazdy 121?

Skoro to mazda 121 to masz odpowiedź: będzie miał po lewej :-))
Jak przystało na rasowego Japończyka. Ha ha.

Ale już Mondeo, auto europejskie ma z prawej strony:
http://s3.egospodarka.pl/grafika2/Ford-Mondeo-Kombi/Ford-Mondeo-Kombi-2-0-TDCi-Titanium-to-klasyka-133008-640x640.jpg

Ogólnie zasada słuszna, ale ilość wyjątków czyni ją
bezużyteczną.

Czy ja wiem - w USA nie mam strzałek i moja zasada się sprawdza.

A strzałka, o której tu piszą wygląda tak:
http://www.moto.egospodarka.pl/art/galeria/85805,Ford-Focus-1-0-EcoBoost-Trend-zegary,17,86,1.html

Być może strzałki są w Fordach, bo w jednej stajni mają po lewej
i po prawej jak biorą japońskie "bliźniaki" i mieszają z tymi z USA?

Widziałeś takie strzałki w VAGach?
Albo Fiatach/Alfach?
Lub Toyotach, Hondach, Mazdach?

Data: 2017-10-17 21:48:02
Autor: jerzu.xyz
automatyczne stacje
On Mon, 16 Oct 2017 18:30:23 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

Widziałeś takie strzałki w VAGach?

Passat B7, Octavia, Seat Ibiza

Albo Fiatach/Alfach?

Nowy Fiat Tipo ma,
Lub Toyotach, Hondach, Mazdach?

Toyota Yaris, Honda Civic, Mazda 6.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-10-17 20:05:33
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
wrote:

Widziałeś takie strzałki w VAGach?

Passat B7, Octavia, Seat Ibiza

Albo Fiatach/Alfach?

Nowy Fiat Tipo ma,
Lub Toyotach, Hondach, Mazdach?

Toyota Yaris, Honda Civic, Mazda 6.

Czyli nowa moda, i chyba tanie i użyteczne, więc popieram.

Data: 2017-10-17 21:53:06
Autor: jerzu.xyz
automatyczne stacje
wrote:

Być może strzałki są w Fordach, bo w jednej stajni mają po lewej
i po prawej jak biorą japońskie "bliźniaki" i mieszają z tymi z USA?

Hamerykański Fusion i jego europejski odpowiednik, Mondeo, mają wlew
po lewej. I nie mają swojego odpowiednika w Japonii.

Data: 2017-09-22 10:00:49
Autor: Budzik
automatyczne stacje
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

[...]

Hmm...
Ducato wlew po lewej
Multipla wlew po prawej...

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2017-09-22 16:39:37
Autor: jerzu.xyz
automatyczne stacje
On Thu, 21 Sep 2017 19:35:04 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.

No popatrz, a taki Fusion ma po lewej.

https://www.ford.com/content/dam/vdm_ford/live/en_us/ford/nameplate/fusion/2017/collections/_360/fusion_17_whiteplatinum/fusion_17_whiteplatinum_env_1.jpg

Co za tym idzie jego europejski odpowiednik, czyli Mondeo, też.

Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.

A Nissan Qashqai ma po prawej.

Nie wiem co ma kierunek ruchu z paliwem, ale to dość ciekawa teoria.

Data: 2017-09-22 14:58:08
Autor: Mateusz Viste
automatyczne stacje
On Fri, 22 Sep 2017 16:39:37 +0200, jerzu.xyz wrote:
Nie wiem co ma kierunek ruchu z paliwem, ale to dość ciekawa teoria.

Zamysł był taki, że jak zabraknie paliwa i trzeba dolać z kanistra, to lepiej robić to od "bezpiecznej" strony, czyli de facto po przeciwnej stronie niż jest kierownica. Niewykluczone też, że dawne stacje benzynowe były umiejscowione na skraju drogi.

Ale to wszystko było 50 lat temu, jak nie dawniej. Stąd moje zaciekawienie skąd kolega Pszemol wysnuł swoją szaloną teorię :)

Mateusz

Data: 2017-09-22 20:59:25
Autor: RadoslawF
automatyczne stacje

[...]

Teraz często jeden model sprzedają różne firmy pod różnymi nazwami.
Firma zamiast sama zaprojektować kupuje projekt od konkurencji.
Podobnie jest w dużych osobówkach i terenówkach przy otwieranych na
boki drzwiach do bagażnika. Jak Japończyk lub Anglik to otwierają
się tak by ułatwić zapakowanie od strony chodnika który u nich jest
po lewej. Jak Niemiecki Mercedes G to chodnik jest po prawej stronie
auta. A jak amerykański Jeep to projektowali go po narkotykach lub
kupili od Japończyków. Bo otwiera się na niewłaściwą stronę.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2017-09-22 17:08:44
Autor: J.F.
automatyczne stacje
Użytkownik  jerzu.xyz napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5r7asc52p67otmukqq6a1ac91od05pr6ju@4ax.com...
[...]

No prosze - a stare mondeo mialo po prawej.

Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.
A Nissan Qashqai ma po prawej.

Sprawdzic czy nie "designed in France" :-)

Nie wiem co ma kierunek ruchu z paliwem, ale to dość ciekawa teoria.

Umieszczenie rury wydechowej ?
Ale to chyba tylko ciezarowki mialy miec "nie na chodnik".

J.

Data: 2017-09-24 09:34:49
Autor: ddddddddddddd
automatyczne stacje
W dniu 22.09.2017 o 16:08, J.F. pisze:
Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.

ja mam ciekawszą teorię.
Osobówki, kombi mają wlew po prawej. Busy, vany i i mniejsze autka (np. Kangoo) projektowane pod przewóz towarów po lewej.

:)

Łukasz

Data: 2017-09-24 09:45:22
Autor: Mateusz Viste
automatyczne stacje
On Sun, 24 Sep 2017 09:34:49 +0100, ddddddddddddd wrote:
ja mam ciekawszą teorię.
Osobówki, kombi mają wlew po prawej. Busy, vany i i mniejsze autka (np.
Kangoo) projektowane pod przewóz towarów po lewej.

:)

Coś w tym jest! Ale ja w maluchu (dawno temu) miałem wlew po lewej... :)

Mateusz

Data: 2017-09-24 22:44:52
Autor: ddddddddddddd
automatyczne stacje
[...]

przecież o mniejszych autach do przewozu towarów pisałem ;)

Łukasz

Data: 2017-10-16 18:41:07
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
"Mateusz Viste" <mateusz@nie.pamietam> wrote in message news:59c77eb0$0$3621$426a74ccnews.free.fr...
[...]

Bo to był porządny, japoński krążownik szos.

Data: 2017-09-25 10:04:36
Autor: cyklista
automatyczne stacje
ddddddddddddd pisze:
[...]

Może nie teoria ale moja praktyka, jak otwieranie wlewu mamy w środku samochodu dzwignią przy kierowcy to wlew jest po lewej, jak kluczykiem z zewnątrz to po prawej.

Data: 2017-09-25 10:53:03
Autor: RadoslawF
automatyczne stacje
W dniu 2017-09-25 o 10:04, cyklista pisze:

[...]

Znaczy Lanosa nie widziałeś.
Dźwignia otwierania przy siedzeniu kierowcy a wlew z prawej.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-25 20:00:12
Autor: J.F.
automatyczne stacje
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oqag5k$fq1$2@node2.news.atman.pl...
[...]

I Mondeo.

Dzwignia przy innym siedzeniu bylaby dziwna ... ale linki moga byc dlugie.
A teraz czesto elektryczne zamki.

J.

Data: 2017-09-25 22:01:10
Autor: jerzu.xyz
automatyczne stacje
On Mon, 25 Sep 2017 10:53:03 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:

Dźwignia otwierania przy siedzeniu kierowcy a wlew z prawej.

Tak samo w Mondeo MK3.

Data: 2017-10-16 18:44:00
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
"cyklista" <cyklista@konto.pl> wrote in message news:59c8b89d$0$5163$65785112news.neostrada.pl...
ddddddddddddd pisze:
[...]

Kluczyk w klapce to dodatek już po zaprojektowaniu samochodu...
W USA auta mają bardzo często klapkę niezabezpieczoną niczym
przed otwarciem jej. Po prostu naciskasz ją i ona odskakuje...
Naciskasz ponownie i się zatrzaskuje. Nikt nie zamyka wlewu na klucz.
Ale są auta które pochodzą z innej strefy przestępczości :-))) albo może
nie przestępczości ale troski o kradzież paliwa? I mają guzik lub
dźwignię wewnątrz auta, czyli bez klucza nie otworzysz wlewu.

Data: 2017-10-16 23:04:35
Autor: przemek.jedrzejczak
automatyczne stacje
-- Nikt nie zamyka wlewu na klucz.

klapka jest zazwyczaj podpieta pod centralny zamek, moze to zalezne od marki ale w Golfie IV 2001r tak juz bylo czyli w Europie od ponad 15 lat

Data: 2017-10-17 11:32:57
Autor: RadoslawF
automatyczne stacje
W dniu 2017-10-17 o 08:04, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

-- Nikt nie zamyka wlewu na klucz.

klapka jest zazwyczaj podpieta pod centralny zamek, moze to zalezne od marki ale w Golfie IV 2001r tak juz bylo czyli w Europie od ponad 15 lat

W autach gdzie zamek centralny montuje fabryka.
Co nie likwiduje możliwości dać jeszcze korek wlewu z zamkiem.
W SAABie tak mam. Inna sprawa to nawet nie sprawdzałem czy ten
zamek jeszcze działa.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-25 00:38:14
Autor: Tomasz Pyra
automatyczne stacje
Dnia Fri, 22 Sep 2017 17:08:44 +0200, J.F. napisał(a):

Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.
A Nissan Qashqai ma po prawej.

Sprawdzic czy nie "designed in France" :-)

W PSA małe auta (C1, C2, C3, 108, 208) mają wlew po lewej (a wydech po
prawej). Większe mają odwrotnie.

Renault ma wszystkie wlewy z prawej, ale Kangoo ma z lewej. ;)

Więc to nie takie proste z tą Francją ;)

Data: 2017-10-16 18:40:18
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
wrote:

[...]

Jasne:
[...]

Nissan i Renault to ta sama grupa, więc będą mieć mieszankę aut
z rynku japońskiego i europejskiego. Wtedy ciężko powiedzieć :-)

Data: 2017-09-22 16:32:59
Autor: jerzu.xyz
automatyczne stacje
wrote:

Na taką nieprzemalowaną się gapie od kilku lat i jak tu odczytac z której strony wlew?
https://img2.sprzedajemy.pl/540x405_fiat-multipla-r-licznik-zegary-36022172.jpg

U mnie jest strzałka:

https://i.imgur.com/W6w8Drd.jpg

W aucie którym jeżdżę dziś też jest strzałka:

https://i.imgur.com/2eTieR5.jpg

Mondeo MK5:

https://i.imgur.com/4796V98.jpg

Data: 2017-10-16 18:45:54
Autor: Pszemol
automatyczne stacje
wrote:

[...]

Ford ma strzałki, już ustaliliśmy że rozpoznali problem
skoro mają wlew z różnych stron bo się kochają z Mazdą.

automatyczne stacje