autoryzacja transakcji (VEchip)

Data: 2009-11-13 19:11:20
Autor: yapann
autoryzacja transakcji (VEchip)
płatność kartą debetową Visa Electron chip:
zanim kasjerka umieszcza kartę w terminalu z PIN padem, przeciąga nią przez czytnik paska mgnetycznego na kasie. - W jakim celu jest czytanie paska?

Data: 2009-11-13 19:58:34
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
yapann pisze:
[...]

W celu takim, żeby na wyświetlaczu pojawiło się jej "włóż kartę do
czytnika", bo kasjerki to nie czytelnicy pbb i często gęsto nie
rozróżniają rodzajów kart... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-11-13 20:02:59
Autor: XYZ
W dniu 2009-11-13 19:58, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
yapann pisze:
[...]

Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty, zwłaszcza, że pinpady mają slot od strony klienta, a nie kasjera.

Data: 2009-11-13 19:53:48
Autor: MHC Mega
XYZ wrote:

Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty,

Muszą sprawdzić czy podpisana:)

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-11-13 19:56:39
Autor:
MHC Mega <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał(a):
XYZ wrote:

> Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty,

Muszą sprawdzić czy podpisana:)

Ta... A ostatnio księżyc jest różowy..... Już np. w Lidlach samoobsługa a PIN-
killer-code-poprawny to martw się chłopie za nie swoje zakupy sam....

Data: 2009-11-13 20:21:15
Autor: MHC Mega
  wrote:

> Ta... A ostatnio księżyc jest różowy..... Już np. w Lidlach
samoobsługa a PIN- killer-code-poprawny to martw się chłopie za nie
swoje zakupy sam....

No właśnie jak byłem w Lidlu to baba wzięła moją kartę, spojrzała czy
podpisana, po czym wetknęła w to coś z klawiaturką :)

Sensu w tym żadnego, chyba była z tych co lubi procedury.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-11-13 22:51:51
Autor: Valdi
autoryzacja transakcji (VEchip)
"MHC Mega" news:xn0ghm36739nob000news.1000lecie.pl

No właśnie jak byłem w Lidlu to baba wzięła moją kartę, spojrzała czy
podpisana, po czym wetknęła w to coś z klawiaturką :)

Pewnie nowa była :)
Ostatnio dzwoniłem do matuli i mi się chwaliła, że w Lidlu sama obsługuje
pinpadzik i ogólnie jest zadowolona z samoobsługi. Tylko na limit 20 zł jest
cięta - podobnie jak ja he he he :]

Data: 2009-11-14 00:12:15
Autor: yapann
"MHC Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> wrote in message news:xn0ghm2e92acmg001news.1000lecie.pl...
Muszą sprawdzić czy podpisana:)

to jeśli byłaby jakaś reklamacja, bank nie mógłby mieć powodów utrudniać jej przyjęcia, gdyby np stwierdził (nie wiem jak - kamerka, czy coś) że kasjerka nie sprawdziła czy podpisana i czy ważna ... ?

"Grzexs" <grzexs@gaXzeta.pXl> wrote in message news:hdkcno$a2b$1inews.gazeta.pl...
"bo ja nie będę widzieć, pan
włoży kartę telefoniczną i kto potem będzie za to płacił?!"

:_))))) Hit

Data: 2009-11-13 20:38:57
Autor: Michal_Ko
yapann pisze:
[...]

Często gęsto jest tak, że dopiero przeciągnięcie paska aktywuje czytnik chipów... :(

--
Michał

Data: 2009-11-13 20:40:41
Autor: Grzexs
[...]

Mi kasjerka w pewnym sklepie wytłumaczyła "bo ja nie będę widzieć, pan włoży kartę telefoniczną i kto potem będzie za to płacił?!". Mnie z lekka zamurowało, ale potem już nieco zrezygnowany obserwowałem, jak wywichiwa (tak się to pisze? może "wywicha") sobie ręce pakując kartę do czytnika, który był zwrócony szczeliną w stronę zdecydowanie odwrotną, niż ta kasjerka.

Są rzeczy na niebie i Ziemi, o których nie śniło się filozofom.
--
Grzexs

Data: 2009-11-14 10:25:11
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 13 Nov 2009 19:58:34 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
yapann pisze:
[...]

Nie do końca - ostatnio chciałem się wycwanić i zamiast podać pani kartę od
razu wsadziłem do czytnika (akurat to było citi i nie VE, ale bez różnicy) -
i nic. Dopiero przeciągnięcie paskiem po czytniku uaktywniło pinpad... Być
może przy karcie z samym chipem trzeba by wcześniej coś tam nacisnąć na
kasie, nie wiem.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-13 21:11:57
Autor: Valdi
autoryzacja transakcji (VEchip)
"yapann" news:hdk78r$o29$1node2.news.atman.pl

[...]

Nie wiem ile w tym prawdy ale spotkałem się z taką argumentacją, że pewne
terminale (np. te znajdujące się w Realu) są tak "zaprogramowane", że
najpierw trzeba przeciągnąć kartę z paska aby uaktywniła się autoryzacja z
chipa.
Na kasie nie miałem okazji siedzieć aby sprawdzić to organoleptycznie czy
rzeczywiście tak jest jak mówią, ale trochę to upierdliwe. Szczególnie, że w
przypadku terminali obsługiwanych przez tą samą firmę ale znajdujących się w
innym sklepie takich jajeczek nie ma, tylko od razu karta z chipem jest
pakowana w odpowiednią szczelinę.

Data: 2009-11-14 01:33:09
Autor: krzysztofsf
Valdi pisze:
[...]

Chyba Real w calej Polsce tak ma - jak pytalem, to na szkoleniach tak kazali - i koniec.

Swoja droga, ta samodzielna obsluga karty w terminalu, to raj dla poslugujacych sie cudza karta - np kradnacych po podpatrzeniu pinu.

Data: 2009-11-14 08:52:15
Autor: Artur Czeczko
krzysztofsf pisze:

Swoja droga, ta samodzielna obsluga karty w terminalu, to raj dla poslugujacych sie cudza karta - np kradnacych po podpatrzeniu pinu.

A bankomaty to dopiero raj!

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-11-14 11:18:12
Autor: krzysztofsf
Artur Czeczko pisze:
krzysztofsf pisze:

[...]

Sporo osob blokuje na kartach, zwlaszcza kredytowych, wyplaty w bankomatach, jesli maja taka mozliwosc w funkcjonalnosciach oferowanych przez bank.

Data: 2009-11-14 10:20:00
Autor: yapann
"krzysztofsf" <krzysztofsf@op.pl> wrote in message news:hdkts7$etu$2news.onet.pl...
[...]

a to trzeba poczekać, aż ktoś kto pisał ten soft się wypowie
Trudno mi odgadnąć, co mogło być założeniem wyściowym - może zdjęcie z kasjera magicznej wiedzy, w którą dziurkę trzeba..?

Data: 2009-11-14 11:02:17
Autor: Valdi
autoryzacja transakcji (VEchip)
"krzysztofsf" news:hdkts7$etu$2news.onet.pl

Swoja droga, ta samodzielna obsluga karty w terminalu, to raj dla
poslugujacych sie cudza karta - np kradnacych po podpatrzeniu pinu.

To jedna strona medalu. Dla uczciwych ludzi to wręcz zbawienie :)

Data: 2009-11-14 10:27:54
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 13 Nov 2009 21:11:57 +0100, Valdi napisał(a):
[...]

Tak właśnie jest, właśnie w realu musiałem wyciągnąć kartę z pinpada i podać
pani by przeciągnęła paskiem :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-14 16:49:24
Autor: Michał
[...]

Nawet kasy samoobsługowe we wspomnianym Realu wymagają najpierw
"przeciągnięcia paskiem" a później proszą o włożenie jej do pinpada (tylko
z chipem używałem). Oczywiście nikt tutaj już karty nie ogląda czy jest
podpisana czy nie dotyka jej tylko właściciel.

--
Pozdrawiam,
   Michał

Data: 2009-11-14 18:25:02
Autor: yapann
"Michał" <none@none.pl> wrote in message news:1pc417i632ijc$.1e16wqnvnhizv.dlg40tude.net...
z chipem używałem). Oczywiście nikt tutaj już karty nie ogląda czy jest
podpisana czy nie dotyka jej tylko właściciel.

no to może taki jest ukryty cel
że supermarkiet z automatu zabezpiecza sobie wykpienie się z sytucji, gdzie kasjerowi zarzuci się, że nie dopatrzył (nie sprawdził ważności na karcie czy podpisu), bo skoro niewątpliwie miał ją w ręku to 'pewnie że sprawdził, jak zawsze'.

Data: 2009-11-14 21:22:11
Autor: Krzysztof Halasa
autoryzacja transakcji (VEchip)
"yapann" <yapann@odwa.pl> writes:

no to moĹźe taki jest ukryty cel
[...]

Przeciez w przypadku transakcji z PINem podpis nie jest potrzebny,
podobnie jak np. ogladanie zabezpieczen fizycznych karty.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-14 21:26:52
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Krzysztof Halasa pisze:

[...]

Podpis NA KARCIE jest potrzebny. Karta bez podpisu jest nieważna.

--
MiCHA

Data: 2009-11-14 21:29:37
Autor: Krzysztof Halasa
autoryzacja transakcji (VEchip)
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

Podpis NA KARCIE jest potrzebny. Karta bez podpisu jest niewaĹźna.

Bardzo teoretyczne. To moze inaczej, sprzedawca nie potrzebuje
sprawdzac, czy na karcie jest w ogole jakis podpis, jesli transakcja
wymaga podania PINu.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-14 22:23:14
Autor: witrak()
On 2009-11-14 21:26, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Krzysztof Halasa pisze:

[...]

To zależy. Karta bez podpisu wymaga, aby za każdym razem sprzedawca zażądał dokumentu tożsamości i porównał imię i nazwisko z tym na karcie.
Niektórzy wystawcy swego czasu podawali to jako sposób na wymuszenie sprawdzana dowodu tożsamości, jeśli ktoś obawia się, że karta wpadnie w niepowołane ręce (niekoniecznie wskutek regularnej kradzieży, tylko np. "wypożyczenia" - powiedzmy ktoś jest w szpitalu, karta znika a potem wraca na swoje miejsce).

Tyle, że ktoś mógłby ukraść "czystą" kartę i złożyć własny podpis. W związku z tym należało dla bezpieczeństwa przekreślić pole podpisu.
Karta w każdym wypadku była ważna. Teraz u nas tak nie robią i bardzo źle.

witrak()

Data: 2009-11-15 10:09:55
Autor: MK
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:hdn7ok$ruk$1nemesis.news.neostrada.pl...

To zależy. Karta bez podpisu wymaga, aby za każdym razem sprzedawca zażądał dokumentu tożsamości i porównał imię i nazwisko z tym na karcie.

Karta niczego nie wymaga :). Ja mam karte na ktorej jest tylko numer i data waznosci, wiec co w takim wypadku?

[...]

Jakas totalba bzdura. Wydawcy zawsze wymagali zeby pirwsza czynnoscia bylo podpisanie karty.

Tyle, że ktoś mógłby ukraść "czystą" kartę i złożyć własny podpis. W związku z tym należało dla bezpieczeństwa przekreślić pole podpisu.
Karta w każdym wypadku była ważna. Teraz u nas tak nie robią i bardzo źle.

Wez moze sobie zetrzyj spirytusem pasek, wtedy na pewno Cie 'zweryfikuja' ;).

MK

Data: 2009-11-15 14:10:22
Autor: MattS
MK wrote:
[...]

Otóż to. Też mam kartę, na której widnieje tylko numer, data i napis "karta płatnicza". Z tyłu oczywiście jest miejsce na podpis a wystawca karty wyraźnie zarekomendował mi podpisanie karty.

MattS

Data: 2009-11-15 16:30:52
Autor: Krzysztof Halasa
MattS <MattS@ms.ms> writes:

Otóż to. Też mam kartę, na której widnieje tylko numer, data i napis
"karta płatnicza". Z tyłu oczywiście jest miejsce na podpis a wystawca
karty wyraźnie zarekomendował mi podpisanie karty.

Wszystko sie zgadza, dopoki nie chodzi o transakcje wymagajaca podania
PINu.

Zreszta... przeciez gdyby bylo inaczej, wszelkie automaty nie mialyby
racji bytu.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-16 11:06:26
Autor: witrak()
On 2009-11-15 10:09, MK wrote:
[...]

Taka karta też ma miejsce na podpis ?

[...]

To, że o czymś nie masz pojęcia, nie oznacza, że to nie istnieje, lub kiedyś nie istniało.
Może w czasach, kiedy opisane rozwiązanie funkcjonowało, jedyne karty, jakie miewałeś w ręku, to były karty do "Piotrusia" ?

witrak()

Data: 2009-11-16 18:31:27
Autor: MK
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:hdr8rj$4h6$1nemesis.news.neostrada.pl...

Taka karta też ma miejsce na podpis ?

Oczywiscie. Gdyby nie miala to po czym bylby weryfikowany klient?

To, że o czymś nie masz pojęcia, nie oznacza, że to nie istnieje, lub kiedyś nie istniało.
Może w czasach, kiedy opisane rozwiązanie funkcjonowało, jedyne karty, jakie miewałeś w ręku, to były karty do "Piotrusia" ?

ROTFL. I ktory issuer kazal ci uzywac karty bez podpisu?

MK

Data: 2009-11-16 20:18:59
Autor: witrak()
On 2009-11-16 18:31, MK wrote:
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:hdr8rj$4h6$1nemesis.news.neostrada.pl...

Taka karta też ma miejsce na podpis ?

Oczywiscie. Gdyby nie miala to po czym bylby weryfikowany klient?

I działa gdzieś na podpis (w terminalu) ?

[...]

Ja osobiście spotkałem się z tym po raz pierwszy na kartach Eurocard (w Niemczech). Ale ślady analogicznego sposobu do dzisiaj widać w instrukcjach do Visy: zamiast przekreślenia pola podpisu należało wpisać "See ID" lub coś równoważnego.
Tyle, że ta procedura została wycofana i karta obecnie musi być podpisana.

witrak()

Data: 2009-11-16 20:24:43
Autor: MK
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:hds8nv$dpn$1atlantis.news.neostrada.pl...

I działa gdzieś na podpis (w terminalu) ?

Oczywiscie, np w Tesco.

[...]

A gdzie niby te slady sa? ;)

MK

Data: 2009-11-16 20:43:52
[...]