autoryzacja transakcji (VEchip)

Data: 2009-11-13 19:58:34
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
autoryzacja transakcji (VEchip)
yapann pisze:
płatność kartą debetową Visa Electron chip:
zanim kasjerka umieszcza kartę w terminalu z PIN padem, przeciąga nią
przez czytnik paska mgnetycznego na kasie. - W jakim celu jest czytanie
paska?

W celu takim, żeby na wyświetlaczu pojawiło się jej "włóż kartę do
czytnika", bo kasjerki to nie czytelnicy pbb i często gęsto nie
rozróżniają rodzajów kart... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-11-13 20:02:59
Autor: XYZ
W dniu 2009-11-13 19:58, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
yapann pisze:
[...]

Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty, zwłaszcza, że pinpady mają slot od strony klienta, a nie kasjera.

Data: 2009-11-13 19:53:48
Autor: MHC Mega
XYZ wrote:

Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty,

Muszą sprawdzić czy podpisana:)

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-11-13 19:56:39
Autor:
MHC Mega <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał(a):
XYZ wrote:

> Ja nie wiem, dlaczego sam nie mogę się obsłużyć i włożyć tej karty,

Muszą sprawdzić czy podpisana:)

Ta... A ostatnio księżyc jest różowy..... Już np. w Lidlach samoobsługa a PIN-
killer-code-poprawny to martw się chłopie za nie swoje zakupy sam....

Data: 2009-11-13 20:21:15
Autor: MHC Mega
  wrote:

> Ta... A ostatnio księżyc jest różowy..... Już np. w Lidlach
samoobsługa a PIN- killer-code-poprawny to martw się chłopie za nie
swoje zakupy sam....

No właśnie jak byłem w Lidlu to baba wzięła moją kartę, spojrzała czy
podpisana, po czym wetknęła w to coś z klawiaturką :)

Sensu w tym żadnego, chyba była z tych co lubi procedury.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-11-13 22:51:51
Autor: Valdi
autoryzacja transakcji (VEchip)
"MHC Mega" news:xn0ghm36739nob000news.1000lecie.pl

No właśnie jak byłem w Lidlu to baba wzięła moją kartę, spojrzała czy
podpisana, po czym wetknęła w to coś z klawiaturką :)

Pewnie nowa była :)
Ostatnio dzwoniłem do matuli i mi się chwaliła, że w Lidlu sama obsługuje
pinpadzik i ogólnie jest zadowolona z samoobsługi. Tylko na limit 20 zł jest
cięta - podobnie jak ja he he he :]

Data: 2009-11-14 00:12:15
Autor: yapann
"MHC Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> wrote in message news:xn0ghm2e92acmg001news.1000lecie.pl...
Muszą sprawdzić czy podpisana:)

to jeśli byłaby jakaś reklamacja, bank nie mógłby mieć powodów utrudniać jej przyjęcia, gdyby np stwierdził (nie wiem jak - kamerka, czy coś) że kasjerka nie sprawdziła czy podpisana i czy ważna ... ?

"Grzexs" <grzexs@gaXzeta.pXl> wrote in message news:hdkcno$a2b$1inews.gazeta.pl...
"bo ja nie będę widzieć, pan
włoży kartę telefoniczną i kto potem będzie za to płacił?!"

:_))))) Hit

Data: 2009-11-13 20:38:57
Autor: Michal_Ko
yapann pisze:
[...]

Często gęsto jest tak, że dopiero przeciągnięcie paska aktywuje czytnik chipów... :(

--
Michał

Data: 2009-11-13 20:40:41
Autor: Grzexs
[...]

Mi kasjerka w pewnym sklepie wytłumaczyła "bo ja nie będę widzieć, pan włoży kartę telefoniczną i kto potem będzie za to płacił?!". Mnie z lekka zamurowało, ale potem już nieco zrezygnowany obserwowałem, jak wywichiwa (tak się to pisze? może "wywicha") sobie ręce pakując kartę do czytnika, który był zwrócony szczeliną w stronę zdecydowanie odwrotną, niż ta kasjerka.

Są rzeczy na niebie i Ziemi, o których nie śniło się filozofom.
--
Grzexs

Data: 2009-11-14 10:25:11
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 13 Nov 2009 19:58:34 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
yapann pisze:
[...]

Nie do końca - ostatnio chciałem się wycwanić i zamiast podać pani kartę od
razu wsadziłem do czytnika (akurat to było citi i nie VE, ale bez różnicy) -
i nic. Dopiero przeciągnięcie paskiem po czytniku uaktywniło pinpad... Być
może przy karcie z samym chipem trzeba by wcześniej coś tam nacisnąć na
kasie, nie wiem.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944