autostrada - maksymalna długość odcinka prostego 2000m ?

Data: 2010-11-10 23:17:27
Autor: Bucz
autostrada - maksymalna długość odcinka prostego 2000m ?
czytam sobie na wikipedi:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada

i pojawia sie tabelka:

maksymalna długość odcinka prostego (m)
2000
1500 - tylko w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta

i jestem zdezorientowany bo od 3min nie przychodzi mi zadne racjonalne wytlumaczenie tego warunku

--
Bucz

Data: 2010-11-10 15:02:02
Autor: arek.pp
On 10 Lis, 23:17, Bucz <nie-ma-adr...@a.pl> wrote:
czytam sobie na wikipedi:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada

i pojawia sie tabelka:

maksymalna d ugo odcinka prostego (m)
2000
1500 - tylko w granicach lub s siedztwie du ego miasta

i jestem zdezorientowany bo od 3min nie przychodzi mi zadne racjonalne
wytlumaczenie tego warunku

Przy projektowaniu dróg szybkiego ruchu unika się projektowania
długich prostych z uwagi na "usypiające" działanie na kierowców -
stosuje sie wielokilomerowe łuki i krzywe przejściowe - klotoidy. A że
jest to parametr projektowy /normowy/, więc musi byc podany jakiś
limit  /tu: dolny/. Co do klasyfikacji dróg ze wzgl. na prędkość
projektową, to podział ten determinuje m.in.  parametry z podanej
przez ciebie tabeli i ma niewiele wspólnego z bezpieczną prędkością,
jaką moze poruszać się sprawny samochód z typowym kierowcą ( w
zamysle: ta prędkosc ma byc bezpieczną dla byle łamagi...). W
sąsiedztwie duzego miasta zazwyczaj sa trudności z wolnym terenem,
więc standardy są obnizone.

Data: 2010-11-10 19:49:32
Autor: JAM
On Nov 10, 6:02 pm, "arek.pp" <arek...@op.pl> wrote:
> [...]

zamysle: ta prędkosc ma byc bezpieczną dla byle łamagi...). W
sąsiedztwie duzego miasta zazwyczaj sa trudności z wolnym terenem,

Amerykanskie autostrady szczegolnie w zachodnich stanach USA potrafia
byc proste przez kilkadziesat kilometrow. Faktycznie dziala usypiajaco
choc nie widzialem aby byly jakies zatrwazajace statystyki
wypdakowosci. chyba bardziej brak frajdy w czasie jazdy.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-11-11 01:05:34
Autor: arek.pp
On 11 Lis, 04:49, JAM <ja_1...@yahoo.com> wrote:

[...]

Pewno jak z wiekszością narzuconych norm i standardów...ktoś zrobił
ekspertyzę, minister zatwierdził....
To tak samo jak z ograniczeniem prędkości na drogach /szczególnie
obszar zabud./ - milony jezdzą o wiele szybciej, a tylko "promil
promila" miał wskutek tego kolizję/wypadek...

Data: 2010-11-11 11:46:11
Autor: J.F.
autostrada - maksymalna długoœć odcinka prostego 2000m ?
On Thu, 11 Nov 2010 01:05:34 -0800 (PST),  arek.pp wrote:
[...]

No ale patrzac na filmiki Ohio ST, to lubia ci amerykance wjechac w
zaparkowany na poboczu radiowoz.
Choc u nas lubia wjechac w zaparkowany na poboczu stragan, wiec w
sumie na jedno wychodzi :-)

[...]

No ale znasz argumentacje - pieszy uderzony 50km/h z reguly przezywa.

J.

Data: 2010-11-11 03:19:49
Autor: arek.pp
autostrada - maksymalna długo ć odcinka prostego 2000m ?
On 11 Lis, 11:46, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

No ale znasz argumentacje - pieszy uderzony 50km/h z reguly przezywa.

Wiadomo... Tzn gdy hamujesz z 50tki i uderzenie jest potem, chociaz
pewno bywaja i przypadki ocaleń przy spotakaniu z maską rozpędzoną do
50 tki.
Przypuszczam, że gdyby była dopuszczalna predkosc na szosach np 70 km/
h, i gdyby samochody miały blokady "70 km/h max" - to ocaliłoby by to
wiekszosc istnien ludzkich.
Ale przeciez to utopia....

Data: 2010-11-11 12:49:57
Autor: J.F.
On Thu, 11 Nov 2010 03:19:49 -0800 (PST),  arek.pp wrote:
[...]

Dla ciebie utopia, a Szwedzi to wprowadza :-)

J.

Data: 2010-11-11 13:37:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "arek.pp" <arek.pp@op.pl> napisał w wiadomości news:

Przypuszczam, że gdyby była dopuszczalna predkosc na szosach np 70 km/
h, i gdyby samochody miały blokady "70 km/h max" - to ocaliłoby by to
wiekszosc istnien ludzkich.

A przy 10 km/h tylko by się otrzepali i poszli dalej.
Przy 1 km/h nawet by się nie musieli otrzepywać.

Ale przeciez to utopia....

Dokładnie tak.

Data: 2010-11-15 15:58:43
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-11-11 12:19, arek.pp pisze:

Przypuszczam, że gdyby była dopuszczalna predkosc na szosach np 70 km/
h, i gdyby samochody miały blokady "70 km/h max" - to ocaliłoby by to
wiekszosc istnien ludzkich.
Ale przeciez to utopia....

Nie wiem co nazywasz utopią - wprowadzenie takich blokad (racze niezbyt
wielki problem) czy to, ile istnień ocalą (kwestia dyskusyjna)?

Data: 2010-11-15 18:09:43
Autor: Bydlę
On 2010-11-15 15:58:43 +0100, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> said:

[...]

Ograniczenie prędkości maksymalnej do 70 km/h ocali bazylion istnień ludzkich.
Ograniczenie prędkości maksymalnej do 50 km/h ocali 2 bazyliony istnień ludzkich.
Ograniczenie prędkości maksymalnej do 30 km/h ocali 8 bazylionów istnień ludzkich.
Ograniczenie prędkości maksymalnej do 5 km/h ocali  tysiąc bazylionów istnień ludzkich.
Ograniczenie prędkości maksymalnej do minus 3 km/h naprodukuje bazylion istnień ludzkich.
itd...

--
Bydlę

Data: 2010-11-15 19:14:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 15 Nov 2010, Bydlę wrote:

Ograniczenie prędkości maksymalnej do 5 km/h ocali  tysiąc bazylionów istnień ludzkich.

  Co ciekawe, jest prawdopodobne, że statystyka z okresu kiedy 5kmp/h
wymagało gońca (z flagą) przed pojazdem to potwierdzi :|
  Ale ja nie o tym.

Ograniczenie prędkości maksymalnej do minus 3 km/h naprodukuje bazylion istnień ludzkich.

  W kwestii formalnej (cóż na to poradzę, taki dzień).
  Przyjąwszy iż skuteczność szkód na ciele w razie wypadku jest
proporcjonalna do energii, a tym samym kwadratu prędkości
pojazdu, Twoją ostatnią tezę można w wiadomym celu zwinąć
w rulonik... ;P

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-15 18:54:13
Autor: Massai
Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

proporcjonalna do energii, a tym samym kwadratu prędkości
pojazdu, Twoją ostatnią tezę można w wiadomym celu zwinąć

Nie znasz się.

Przy prędkości minus 3 km/h ogromna większość kierowców powie "p...lę,
nie jadę".
A z p...lenia wiadomo co wychodzi...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-15 20:16:52
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-11-15 19:54, Massai pisze:
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

O to to to - proponuję także lobbing za całkowitym zakazem używania
świateł w samochodach. Znakomita "większość powie "p...lę,
nie jadę".
A z p...lenia wiadomo co wychodzi... "

Doświadczenie z "20 stopniem zasilania" dowodzi, że to działa...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-15 21:38:00
Autor: Axel

"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:ibs0v6$iva$1inews.gazeta.pl...

O to to to - proponuję także lobbing za całkowitym zakazem używania
świateł w samochodach. Znakomita "większość powie "p...lę,
nie jadę".

A ilu bedzie Yossarianow? "Zgas swiatla i dodaj gazu, tak jedzie sie lepiej!" ;-)

--
Axel

Data: 2010-11-15 22:00:13
Autor: Jacek_P
Axel napisal:
A ilu bedzie Yossarianow? "Zgas swiatla i dodaj gazu, tak jedzie sie lepiej!" ;-)

Wszyscy Egipcjanie? ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-16 14:10:56
Autor: Axel
autostrada - maksymalna dĹ?ugo Ä? odcinka prostego 2000m ?
"Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> wrote in message

A ilu bedzie Yossarianow?
"Zgas swiatla i dodaj gazu, tak jedzie sie lepiej!" ;-)
Wszyscy Egipcjanie? ;)

O, przepraszam - w Egipcie bez swiatel jezdzi sie po miescie. Poza miastem jezdzi sie na dlugich, bez wzgledu na to, czy cos jedzie z przeciwka.

--
Axel

Data: 2010-11-16 17:05:34
Autor: Massai
Axel wrote:

> [...]

O, przepraszam - w Egipcie bez swiatel jezdzi sie po miescie. Poza
miastem jezdzi sie na dlugich, bez wzgledu na to, czy cos jedzie z

Róznie. Czasem jadą na postojowych i tylko włączają długie jak coś z
naprzeciwka leci ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-15 22:29:58
Autor: Bydlę
On 2010-11-15 19:14:45 +0100, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

[...]

Nie. Pierwszy motoryzacyjny trup powstał (a właciwie: padł) przy prędkości poniżej 5 kmh.
:-)

[...]

Jakich szkód?
W tym rozumowaniu rachujemy liczbę żywych i martwych.
Prędkości nie podstawiamy do wzoru, a tylko notujemy jej wartość.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-15 21:59:09
Autor: Jacek_P
Bydlę napisal:
Nie. Pierwszy motoryzacyjny trup powstał (a właciwie: padł) przy prędkości poniżej 5 kmh.
:-)

Wliczasz ten murek, który w roku 1771 skasował Cugnot? ;)

Dla przypomnienia: http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:FardierdeCugnot20050111.jpg&filetimestamp=20050112185455

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-16 00:32:51
Autor: Bydlę
On 2010-11-15 22:59:09 +0100, Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> said:

Bydlę napisal:
Nie. Pierwszy motoryzacyjny trup powstał (a właciwie: padł) przy
prędkości poniżej 5 kmh.
:-)

Wliczasz ten murek, który w roku 1771 skasował Cugnot? ;)

Prawie.
Pamiętam opis przejechania człowieka (najlepiej oddaje typoweg trupa komunikacyjnego tamtych lat, bo pod powozy, furmanki czy rozszalałe konie tak się ówczas wpadało) pojazdem gnającym jakieś cztery wiorsty na pacierzy z półtorasta...
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-15 23:59:50
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2010-11-15 19:14:45 +0100, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

[...]

  No i teraz odnieś to do ludności ;) (a co sobie liczbą pojazdów
zawracać głowę :P)

  Przyjąwszy iż skuteczność szkód na ciele w razie wypadku jest
proporcjonalna do energii, a tym samym kwadratu prędkości
[...]

Jakich szkód?
W tym rozumowaniu rachujemy liczbę żywych i martwych.

  Współczynnik "dobrze trafionych" do trafionych ogółem też
może być, tg(v)^2 pewnie dobrze odda kształt krzywej.
  Z wnioskiem jak poprzednio.

Prędkości nie podstawiamy do wzoru, a tylko notujemy jej wartość.

  Ależ notujemy, obok "udanych wypadków"!

:-)

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-16 00:35:40
Autor: Bydlę
On 2010-11-15 23:59:50 +0100, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

Jakich szkód?
W tym rozumowaniu rachujemy liczbę żywych i martwych.

  Współczynnik "dobrze trafionych" do trafionych ogółem też
może być, tg(v)^2 pewnie dobrze odda kształt krzywej.

Ale my tylko trupy liczymy - więc nie ma podstawiania prędkości do wzoru.
:-)

I skoro przy dodatnich trupów mnóstwo, to przy ujemnych (jest późno, alkohol rozgrzał me cielsko, w głowie milutko rauszyk urzęduje, więc stosujemy prostą proporcyą) trupy muszą być ujemne!
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-11 15:28:07
Autor: Massai
autostrada - maksymalna długość odcinka prost=?ISO-8859-2?Q?ego 20?
JAM wrote:

> [...]

choc nie widzialem aby byly jakies zatrwazajace statystyki
wypdakowosci. chyba bardziej brak frajdy w czasie jazdy.

Bo były budowane przed tymi analizami, a dokładniej - to właśnie
sytuacje na tych długich prostych dały do myślenia.

Teraz w stanach już się buduje też z łukami.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-10 23:26:36
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-10 23:17, Bucz pisze:
[...]

Żeby się pilot Tutki czy innego 737 nie pomylił i nie próbował lądować. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-10 23:54:57
Autor: Dawidus
autostrada - maksymalna długość odcinka prostego 2000m ?
bardzo proste. Na prostych odcinkach się zasypia za kółkiem. Wzór - niemiecka Autobana - idzie łagodnymi łukami dla urozmaicenia i utrzymanai monotonii jazdy na odp. poziomie. Poważnie.

Dawid -- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 101110-1, 2010-11-10
Przetestowano na: 2010-11-10 23:54:57

Data: 2010-11-16 10:29:22
Autor: PaPi
autostrada - maksymalna długość odcinka p rostego 2000m ?
Żeby się pilot Tutki czy innego 737 nie pomylił i nie próbował lądować. ;)

1. Oslepianie w nocy.
2. Monotonia jazdy.

Data: 2010-11-16 13:37:25
Autor: Bydlę
On 2010-11-16 10:29:22 +0100, PaPi <1@2.3> said:

Żeby się pilot Tutki czy innego 737 nie pomylił i nie próbował lądować. ;)

1. Oslepianie w nocy.

Na dwóch killo(!)metrach światła nie oślepiają?
Jak?

--
Bydlę

Data: 2010-11-11 00:07:48
Autor: jerzu
On Wed, 10 Nov 2010 23:17:27 +0100, Bucz <nie-ma-adresu@a.pl> wrote:

i jestem zdezorientowany bo od 3min nie przychodzi mi zadne racjonalne wytlumaczenie tego warunku

Kiedyś było napisane w "Focusie" (taka gazeta), że jest to
"zabezpieczenie" przed monotonną jazdą, która może powodować
zaśnięcie. Albo coś w tym stylu. Dokładnie nie pamiętam.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-11-11 13:33:54
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 10 Nov 2010 23:17:27 +0100, Bucz napisał(a):

i jestem zdezorientowany bo od 3min nie przychodzi mi zadne racjonalne wytlumaczenie tego warunku

Znużenie jazdą. Poczytaj o Autostradzie Słońca w USA. --
     ___________ (R)

Data: 2010-11-12 00:52:24
Autor: stefanf
autostrada - maksymalna długość odcinka prostego 2000m ?
On 11 Lis, 13:33, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Dnia Wed, 10 Nov 2010 23:17:27 +0100, Bucz napisał(a):

> i jestem zdezorientowany bo od 3min nie przychodzi mi zadne racjonalne
> wytlumaczenie tego warunku

Znużenie jazdą. Poczytaj o Autostradzie Słońca w USA.

Oprócz tego znaczenie militarne. Wrogie samoloty nie wylądują nam na
autostradach.

s.

Data: 2010-11-12 11:03:54
Autor: J.F.
On Fri, 12 Nov 2010 00:52:24 -0800 (PST),  stefanf wrote:
[...]

Chyba i tak nie wyladuja, bo porzadny pas ma 60m szerokosci, a
autostrada ... 11 ? 2*11, ale co z tego, skoro jakies przeszkody na
srodku.

J.

Data: 2010-11-13 21:33:11
Autor: =Marcos=
[...]

Boeingi 747 w kilku miejscach na swoich "odlotach na emeryturę" lądują na pasach startowych o szerokości 15m. Jeśli tak duży samolot daje radę gdy zachodzi potrzeba, to i szczególnie mniejsze samoloty transportowe dadzą radę... Zresztą w suchych warunkach samolotom typu Hercules wystarczy 800m prostej do wylądowania, więc ograniczenie do 2km wiele nie pomoże ;)

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-11-14 00:43:20
Autor: Robert Rędziak
autostrada - maksymalna długo?ć odcinka prostego 2000m ?
On Sat, 13 Nov 2010 21:33:11 +0100, =Marcos= <marcos.MALPA@>
wrote:

radę... Zresztą w suchych warunkach samolotom typu Hercules wystarczy 800m prostej do wylądowania, więc ograniczenie do 2km wiele nie pomoże ;)

 Dodajmy też, że myśliwcom (poza V/STOL-ami) również wystarczy
 poniżej kilometra pasa.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-14 11:53:02
Autor: J.F.
On Sat, 13 Nov 2010 21:33:11 +0100,  =Marcos= wrote:
[...]

747 ? A on nie ma przypadkiem rozstawu kol podwozia rzedu 15m ?
zachodzi potrzeba, to i szczególnie mniejsze samoloty transportowe dadzą radę... Zresztą w suchych warunkach samolotom typu Hercules wystarczy 800m prostej do wylądowania, więc ograniczenie do 2km wiele nie pomoże ;)

Podwozie ma co prawda waskie, ale czy mu barierka na srodku nie
zniszczy silnikow ?

Data: 2010-11-14 12:00:14
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-13 21:33, =Marcos= pisze:
Zresztą w suchych warunkach samolotom typu Hercules
wystarczy 800m prostej do wylądowania,

Do tego samolot też może skręcać i poza samym przyziemieniem, dalej już byłby w stanie zakręcać na takich autostradowych delikatnych łukach.

autostrada - maksymalna długość odcinka prostego 2000m ?