autostrada szybciej

Data: 2012-08-17 16:00:55
Autor: J.F
autostrada szybciej
Data: 2012-08-17 16:37:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello J.F,

Friday, August 17, 2012, 4:00:55 PM, you wrote:

a moze i nie
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

Tak przy okazji - kiedyś próbowano mi tu wmówić, że ruch na odcinku
Katowice-Kraków jest większy niż na odcinku Wrocław-Gliwice...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-17 17:15:51
Autor: Adam Płaszczyca
autostrada szybciej
Dnia Fri, 17 Aug 2012 16:37:34 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

IMO jest większy. Tylko ciut więcej bramek jest.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-08-17 20:14:38
Autor: J.F.
autostrada szybciej
[...]

Hm, na tamtych bramkach tez sie czeka.

http://www.gddkia.gov.pl/pl/987/gpr-2010

od zachodu lecac - przed Kostomlotami 29 tys, do Bielan juz 39 tys, pod
Opolem rzedu 25 tys, do Kleszczowa juz 36tys, pod katowicami 75tys, na
wezle Chrzanow jakies 30 tys. Mniej wiecej podobny ruch.

Wtedy do Gliwic bylo bezplatnie. Teraz mogla troche AOW namieszac w
rozkladzie.

J.

Data: 2012-08-17 20:50:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello J.F.,

Friday, August 17, 2012, 8:14:38 PM, you wrote:

[...]

Nie tyle. A 8 otwartych bramek na raz jeszcze nigdy tam nie widziałem.

[...]

Sfałszowane przez ruch lokalny zarówno koło Wrocka jak i w Katowicach.

Wtedy do Gliwic bylo bezplatnie. Teraz mogla troche AOW namieszac w
rozkladzie.

Ciekawe, że nie ma po prostu statystyk z bramek.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-19 20:39:31
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Fri, 17 Aug 2012 20:50:54 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]

Dlatego wybralem troche szerzej.
Ale co - nie chcesz ruchu lokalnego liczyc ? Tylko jaki ? tych co przejezdzaja min 100km ?

Wtedy do Gliwic bylo bezplatnie. Teraz mogla troche AOW namieszac w
rozkladzie.
Ciekawe, że nie ma po prostu statystyk z bramek.

Moze prywatna firma nie musi, a moze nawet nie wiesz, a to sa liczby z
bramek. Chyba ze w imie rzetelnosci zastosowali te sama metode co na innych
drogach.

J.

Data: 2012-08-17 17:15:05
Autor: Adam Płaszczyca
autostrada szybciej
Dnia Fri, 17 Aug 2012 16:00:55 +0200, J.F napisał(a):

a moze i nie

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

Urzędasy wymyśliły :D Na szczęście można ten korek ładnie ominąć. --
     ___________ (R)

Data: 2012-08-17 17:35:47
Autor:
autostrada szybciej
begin Adam Płaszczyca
Urzędasy wymyśliły :D Na szczęście można ten korek ładnie ominąć.

Dokładnie, ja moim Polonezem Truckiem Royem zawsze sprawnie omijam korek na bramkach na A4 korzystając z rad pana Adama przekazanych mi radiotelefonem CB.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-17 20:14:45
Autor: Krzysztof 45
autostrada szybciej
Każdy, w pewnym czasie lat + - dziewięćdziesiątych, podniecał się fioletową mapą autostrad w niemieckich, a Polska blada z kilkoma odcinkami w tym połowa betonowa poniemiecka testująca zawieszenie i ogólnie konstrukcje auta.

Zastanawiam się kto teraz o zdrowych zmysłach dalej marzy o polskich autostradach i drogach szybkiego ruchu :)
--
Krzysiek

Data: 2012-08-17 18:25:35
Autor:
autostrada szybciej
begin Krzysztof 45
Zastanawiam się kto teraz o zdrowych zmysłach dalej marzy o polskich
autostradach i drogach szybkiego ruchu :)

Ja nie marze, ponieważ moim Polonezem Truckiem Royem bez problemu pokonuję nawet odcinki typowo off-roadowe (mój Polonez Truck Roy ma wysokie zawieszenie 4x4).

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-17 20:40:17
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-17 20:14, Krzysztof 45 pisze:
Każdy, w pewnym czasie lat + - dziewięćdziesiątych, podniecał się
fioletową mapą autostrad w niemieckich,

Jednak nie każdy - może pisz w swoim imieniu...

a Polska blada z kilkoma
odcinkami w tym połowa betonowa poniemiecka testująca zawieszenie i
ogólnie konstrukcje auta.

Może i było blado, ale zawieszenia dawały radę.

Zastanawiam się kto teraz o zdrowych zmysłach dalej marzy o polskich
autostradach i drogach szybkiego ruchu :)

To nie są marzenia, tylko rzeczywistość. Na świecie korki na
autostradach/drogach szybkiego ruchu nie są czymś dziwnym - opłaty
podobnie.

Data: 2012-08-17 23:18:14
Autor: Krzysztof 45
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-17 20:40, Artur Maśląg pisze:
Na świecie korki na
autostradach/drogach szybkiego ruchu nie są czymś dziwnym - opłaty
podobnie.
Nie ma tematu LOL
--
Krzysiek

Data: 2012-08-18 11:20:12
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-17 23:18, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Mało widziałeś to i takie wnioski.

Data: 2012-08-19 19:05:11
Autor: Tomasz Gorbaczuk
autostrada szybciej
Dnia 17-08-2012 o 20:14:45 Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>  napisał(a):

Zastanawiam się kto teraz o zdrowych zmysłach dalej marzy o polskich  autostradach i drogach szybkiego ruchu :)

Kolego, rusz gdzieś w Polskę - tak z 300 km od swojego miejsca  zamieszkania - napisz co zobaczyłeś.
Ja gdzie nie pojadę to widzę nowe ekspresówki i wyremontowane drogi  krajowe. Tyle co zrobiono w ostatnich 2-3 latch nie powstało przez  poprzednie 30. Nie da się w 10 lat zrobić siatki niemieckich autostrad -  ale to co powstało jest i tak więcej niż liczyłem.

TG

Data: 2012-08-19 23:36:02
Autor: Krzysztof 45
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-19 19:05, Tomasz Gorbaczuk pisze
  > Kolego, rusz gdzieś w Polskę - tak z 300 km od swojego miejsca
zamieszkania - napisz co zobaczyłeś.

Ja robię około 25-30tyś km rocznie po kraju, a bywało że i 60 stuknęło w roczek, więc co nieco widzę.
Ty możesz robić więcej, a i tak nie zobaczysz tego na czym Cię wydymają na tych nowych dróżkach i zatęsknisz za starymi.
--
Krzysiek

Data: 2012-08-21 10:46:58
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości
[...]

Tym niemniej - marzysz o wiekszej ilosci tego i przemianowaniu ekspresowek na autostrady ... platne ? :-)

Co do ilosci ... mieszkasz gdzies na "trasach Euro" ?  Postep jest generalnie od lat, od 2004 wiekszy, no, pierwsze inwestycje "unijne" oddawano od 2006-7, wiec to juz od ~5 lat mamy w miare intesywny rozwoj.
Teraz owszem - skumulowalo sie pare "euro", ale wcale nie az tak fajnie jak mialo byc - troche jednak spadlo z planu ..

J.

Data: 2012-08-21 13:33:15
Autor: Tomasz Gorbaczuk
autostrada szybciej
Dnia 21-08-2012 o 10:46:58 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Jestem realistą - Polski nie stać na darmowe autostrady, może za 50 lat -  jak nam "zaprzyjaźnione" kraje nie zabronią dostepu do gazu łupkowego i  wymrze obecne pokolenie polityków - to się zmieni.
Jeżdzę po kraju i widzę coraz więcej lepszych dróg - wiadomo, że gdyby u  "koryta" nie była ciągle ta sama banda złodzieji - było by ich więcej -  ale nie można mówić, że nic się nie robi.
Niewiele jest państw w Europie, które mają bazpłatne autostrady  (IRL,GB,S,FIN,D i pewnie jeszcze kilka) - zresztą przeważnie bezpłatne są  dla turystów - opłacają je z róznych (dużych) podatków mieszkańcy danego  kraju.
U nas autostrady nie są drogie - jesli ktoś uważa inaczej - nie ma  obowiązku nimi jeździć. Każdy dodatkowy kilometr oddanej do użytku drogi  ekspresowej/autostrady mnie osobiście cieszy - zawsze będę miał wiekszy  wybór - jechać zapchaną krajówką - czy płatną autostradą..

[...]

Plany - tak jak i obietnice wyborcze na całym świecie służą do zdobywania  głosów, ja osobiście nigdy nie patrzę na to co dana osoba obiecuje  (polityk powie wszystko co mu powiedzą ludzie od PR)- bardziej mnie  interesuje czego nie zamierza zepsuć. W kwesti dróg  jest dużo lepiej niż  było 5-10 lat temu i nie jest to zasługa jakieś konkretnej partii.

TG

Data: 2012-08-21 14:18:20
Autor: MichałG
autostrada szybciej
Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

a dokładniej zapchaną płatną autostradą ... dodatkowo w ramach gratisu czekając 33 min na bramkach wjazdowych we wrocku  i 45 na wyjazdowych w Sośnicy... ;) ;) - dane z niedzieli.
(BTW- Czy u nasz wszystko trzeba spierdolić?)

Michał

Data: 2012-08-21 14:32:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
autostrada szybciej
Dnia 21-08-2012 o 14:18:20 MichałG <grodmich@wp.pl> napisał(a):

Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Pokaż mi kraj (opłaty na bramkach) gdzie się nie stoi w czasie  wyjazdów/powrotów wakacyjnych. Nasze autostrady są puste w porównaniu do  włoskich/niemieckich/francuskich w tym okresie.

TG

Data: 2012-08-21 15:55:04
Autor: MichałG
autostrada szybciej

Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Niemcy, Czechy, Słowacja, austria, szwecja... itd.  ;)

Podobne czasy oczekiwania (ok. połowe krótsze) są w normalnym tygodniu... to, że ktos kiedys przejechał bez kolejki Sosnice to tylko przypadek.
Jakos nawet na Brenerze w sobote pełni sezonu narciarskiego nie stoi sie dłużej niz kilka min. Ale tych bramek jest tak 'kilka' a nie cztery jak u nas.

Michał

Data: 2012-08-21 16:05:18
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "MichałG"  napisał w wiadomości grup
[...]

No, jak w sezonie zabraknie winietek na stacji, to w trzech wymienionych krajach moze byc kiepsko.
W Austrii kiedys mialem problem z kupieniem.

Jakos nawet na Brenerze w sobote pełni sezonu narciarskiego nie stoi sie dłużej niz kilka min. Ale tych bramek jest tak 'kilka' a nie cztery jak u nas.

Ale u nas tych bramekj jest 9
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

I na oko wszystkie czynne, bo 9 kolejek stoi :-)

Sytuacje ratuje elektronika ... ale przeciez i u nas Kapsch sprzedaje tranceivery, kto narzeka moze sobie kupic i jechac szybka sciezka :-)

J.

Data: 2012-08-21 16:15:57
Autor: MichałG
autostrada szybciej
J.F pisze:
[...]

To może powinno ich byc 20?

I na oko wszystkie czynne, bo 9 kolejek stoi :-)

a ile wjazdowych? ;)

Sytuacje ratuje elektronika ... ale przeciez i u nas Kapsch sprzedaje tranceivery, kto narzeka moze sobie kupic i jechac szybka sciezka :-)
żartujesz, prawda?
Ciekawe jak dojedziesz do  tej 'szybkiej sciezki' stojąc w 4 kilometrowym korku.... ;)

Michał

Data: 2012-08-21 17:38:08
Autor: J.F
autostrada szybciej
J.F pisze:
[...]

Najwyrazniej powinno.

I na oko wszystkie czynne, bo 9 kolejek stoi :-)
a ile wjazdowych? ;)

Jak widac 3 czy 4, ale na wjazdowych tylko czekasz na zamkniecie szlabanu, naciskasz przycisk, odbierasz bilet i ruszasz dalej.

Nie musisz wygrzebywac portfela, odliczac kwoty, odbierac reszty ..

[...]

pasem awaryjnym  ? :-)

poza tym mozna rozbudowac prawy pas przed bramkami ... nie, wystarczy 4 km wczesniej rozdzielic pasy na via auto i reszte holoty, ile to - 200 slupkow przykleic, albo ciagla linie wymalowac i policjantow zaprosic  :-)

J.

Data: 2012-08-22 10:02:58
Autor: MichałG
autostrada szybciej
J.F pisze:
[...]

nie szkodzi. Za to trzeba podjechac precyzyjnie (bo inaczej nie siegniesz)przed 'automat'. Znależc własciwy przyciśk (zeby nie było zbyt latwo są tam trzy.. ;)  ), poczekać aż ów raczy zadziałac (kilka sek nic nie robi... ), wydłubac małym palcem (duzy sie nie miesci ;) ) spod przykrywki bilet.... iiiii juz! woila!gotowe!

[...]

i co? ja to mam zrobić, czy ci co chcą ode mnie forse.... ? ;) ;)

michał

Data: 2012-08-22 10:41:11
Autor: J.F
autostrada szybciej
J.F pisze:
[...]

Tak czy inaczej - sporo szybciej. No i efekt taki ze jak wyjazdowych jest 9, to wjazdowych 4 moze najzupelniej wystarczyc i nie ma sensu wiecej :-)

[...]

Jeszcze na trafilem w taki korek, ale byc moze nie ma takiej potrzeby.

J.

Data: 2012-08-24 13:12:41
Autor: Adam Płaszczyca
autostrada szybciej
Dnia Wed, 22 Aug 2012 10:02:58 +0200, MichałG napisał(a):

[...]

Ty widziałeś te bramki?

--
     ___________ (R)

Data: 2012-08-24 20:20:29
Autor: MichałG
autostrada szybciej
[...]

  A Ty nie? takie żołte.....

Data: 2012-08-21 18:40:59
Autor: Tomasz Gorbaczuk
autostrada szybciej
Dnia 21-08-2012 o 15:55:04 MichałG <grodmich@wp.pl> napisał(a):

Tomasz Gorbaczuk pisze:

[...]

Dawno nie jechałem na południe ale gdy jechałem (2 lata temu) to miałem  winietki: czeskie, słowackie, austryjackie - wiec nie ma co porównywać do  naszych kolejek na bramkach :-) - tym bardziej Szwecja i Niemcy :-).  Stałem natomiast w zwykłą (wakacyjną) sobotę 3 godziny na zjeżdzie z  autostrady w Rimini, stałem gdy wracałem z Barcelony (nie był to jeszcze  miesiąc "wakacyjny"), w tym roku stałem w Lionie itd.
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Jeszcze raz napiszę - u nas ruch na  autostradach jest mały.

TG

Data: 2012-08-21 19:15:58
Autor: J.F
autostrada szybciej
[...]

Czemu, sumaryczny czas zakupu mozna porownac :-)

Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Jeszcze raz napiszę - u nas ruch na autostradach jest mały.

W ogolnosci owszem, ale musisz jednak przyznac ze 40 minut czekania na bramkach to nie jest malo. I wypacza sens autostrady :-)

J.

Data: 2012-08-21 20:15:18
Autor: Tomasz Gorbaczuk
autostrada szybciej
Dnia 21-08-2012 o 19:15:58 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Winietki można kupić wcześniej w PL lub przy okazji tankowania.

[...]

Ale te 40 min. nie zdarza się codziennie - pewnie piątek,niedziela, długi  weekend majowy, długi weekend sierpniowy itp.  W poniedziałek po południu,  wtorek, środę czwartek i "normalną" sobotę jest luźniej - tak jak wszędzie.

TG

Data: 2012-08-21 21:17:41
Autor: J.F
autostrada szybciej
[...]

Nie oplaca sie, poza tym tez czas kosztuje :-)

lub przy okazji tankowania.

Akurat odwrotnie - oplacalo sie tankowac przy wyjezdzie na tym kierunku

Teraz to juz nie jestem taki pewny ... taniej w Austrii czy Czechach ?

[...]

Nie. mnie sie najdluzej zdazylo chyba z 5 minut.
Ale ... znajomy czesciej w szczycie jezdzi, i wtedy korki dluzsze. Moze nie 40 minut, ale 15-20 ..

J.

Data: 2012-08-21 23:01:50
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Akurat odwrotnie - oplacalo sie tankowac przy wyjezdzie na tym kierunku

Teraz to juz nie jestem taki pewny ... taniej w Austrii czy Czechach ?

Chyba w Austrii, ale generalnie wielkich różnic nie ma.

Data: 2012-08-22 10:07:10
Autor: MichałG
autostrada szybciej

Tomasz Gorbaczuk pisze:

[...]

Pokazuje ze w normalnych (czytaj przyjaznych obywatelowi a nie opresyjnych) państwach można to zrobić jakos inaczej a nie wybierając najdroższy i najmniej sprawny sposób poboru opłat- czyli bramki.

michał

Data: 2012-08-22 10:10:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello MichałG,

Wednesday, August 22, 2012, 10:07:10 AM, you wrote:

[...]

[...]

Ależ miały być winiety - Ty chyba za młody jesteś, żeby ówczesne
wrzaski pamiętać...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-22 10:20:13
Autor: MichałG
autostrada szybciej
RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

to dlaczego nie ma? Dobrze pamiętam Pola-Winietu....

Data: 2012-08-22 10:37:39
Autor: J.F
autostrada szybciej
RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

Bo Pol chcial byc zbyt pazerny, a Ty byles za glupi i przestales na niego glosowac :-)

Pol sobie wymyslil winiety na wszystkie drogi, platne od razu, a autostrady mialy byc dopiero budowane.
Pozniej pomysl lagodzono, ale wyborcy juz nie chcieli na niego glosowac.

A w budzecie ciagle byla dziura, wiec przeszli na system prywatnych autostrad, a wtedy nie ma sily - musza byc bramki.

Potem sie dolozyly unijne przepisy, i znow mamy bramki ..

Wersja spiskowa zas ... bo Kulczyk byl madrzejszy niz wszyscy nasi politycy razem wzieci. Wiedzal jak sie to rozwinie i wiedzial jak na tym zarobic :-)
A moze ich obrazam, moze niektorzy politycy tez byli madrzy i teraz czerpia zyski :-)

J.

Data: 2012-08-22 10:50:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello J.F,

Wednesday, August 22, 2012, 10:37:39 AM, you wrote:

[...]

Nie na wszystkie tylko na krajowe.

platne od razu, a autostrady mialy byc dopiero budowane.

Nie, no - dwa kawałki były...

Pozniej pomysl lagodzono, ale wyborcy juz nie chcieli na niego glosowac.
A w budzecie ciagle byla dziura, wiec przeszli na system prywatnych
autostrad, a wtedy nie ma sily - musza byc bramki.

Wrocław - Gliwice nie jest prywatna.

Potem sie dolozyly unijne przepisy, i znow mamy bramki ..

Unijne przepisy wcale nie wymuszają bramek. Unijne przepisy
ograniczają apetyty...

Wersja spiskowa zas ... bo Kulczyk byl madrzejszy niz wszyscy nasi politycy razem wzieci. Wiedzal jak sie to rozwinie i wiedzial jak na tym zarobic :-)

Ale co Kulczym ma do A4?

Data: 2012-08-22 23:58:42
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Wed, 22 Aug 2012 10:50:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F,
[...]

A na wojewodzkie nie ? O ile pamietam to tylko gminne mialy byc bezplatne.

platne od razu, a autostrady mialy byc dopiero budowane.
Nie, no - dwa kawałki były...

Skoro juz byly, to po co na nie placic ? :-)

[...]

Ale trzy inne zdazyli sprzedac. Musza byc bramki, przynajmniej tam.

Potem sie dolozyly unijne przepisy, i znow mamy bramki ..
Unijne przepisy wcale nie wymuszają bramek. Unijne przepisy
ograniczają apetyty...

Ja tam slyszalem ze unijne przepisy zabraniaja podwojnych oplat dla
ciezarowek - nie moze byc tak ze placa za wszystkie drogi i dodatkowo za
autostrady. I stad caly pozniejszy ambaras ..

Wersja spiskowa zas ... bo Kulczyk byl madrzejszy niz wszyscy nasi politycy razem wzieci. Wiedzal jak sie to rozwinie i wiedzial jak na tym zarobic :-)
Ale co Kulczym ma do A4?

do A4 nic, ale jak myslisz - czy jak startowal do koncesji to juz wiedzial
jaki swietny interes mu sie szykuje jak juz wejdziemy do Unii ? J.

Data: 2012-08-22 10:46:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello MichałG,

Wednesday, August 22, 2012, 10:20:13 AM, you wrote:

[...]

Bo po tamtych wrzaskach nie znajdzie się odważny, żeby to zaproponować
ponownie.

Dobrze pamiętam Pola-Winietu....

Ale chyba wrzaski zapomniałeś.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-22 12:19:29
Autor: MichałG
autostrada szybciej
RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

jak rząd sie przejmuje wrzaskami to jest dupa a nie rzad. Zawsze ktoś wrzeszczy... nawet jak dają w prezencie 100 zł to cześć bedzie wrzeszczeć że ma byc 200...  ;)

Michał

Data: 2012-08-22 12:26:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello MichałG,

Wednesday, August 22, 2012, 12:19:29 PM, you wrote:

[...]

Ale chyba wrzaski zapomniałeś.
jak rząd sie przejmuje wrzaskami to jest dupa a nie rzad. Zawsze ktoś
wrzeszczy... nawet jak dają w prezencie 100 zł to cześć bedzie wrzeszczeć że ma byc 200...  ;)

Niejaki Cimoszewicz w 1997 roku uczciwie i słusznie powiedział
"trzeba było sie ubezpieczyć". Przegrał kolejne wybory.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-22 12:33:39
Autor: MichałG
autostrada szybciej
RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

Nie przegrał bo zostal 'legalnie udupiony' ..... pewnie stanowił za duze ryzyko dla niektórych - ale to OT.

Michał

Data: 2012-08-22 13:02:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello MichałG,

Wednesday, August 22, 2012, 12:33:39 PM, you wrote:

[...]

Myslisz o prezydenckich w 2005 i Jaruckiej. A ja mówie o przegranych
wyborach parlamentarnych w 1997.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-22 13:32:04
Autor: MichałG
autostrada szybciej
RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

ten Pan nigdy nie pasował do 'swoich'.
Coz.... demokracja to strasznie głupi ustrój...

Data: 2012-08-22 13:37:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello MichałG,

Wednesday, August 22, 2012, 1:32:04 PM, you wrote:

[...]

Rozmydłasz. A chodzi o to, że nie ma chetnych do utraty kolejnych
procentów poparcia do kolejnych wyborów.

Z bramek na A4 jest niezadowolony ułamek ułamka procenta wyborców. Z
winiet byłoby niezadowolonych znacznie więcej.

Dla mnie większym idiotyzmem obecnego rozwiazania jest brak istotnych
zniżek przy instalacji ViaBoxów w samochodzie osobowym - przecież to
jest znaczne obnizenie kosztów obsługi autostrady i z racji tego
opłata za km powinna być znacznie niższa. --
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-24 17:05:50
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
[...]

Ale czasy sie zmienily, bramek przybylo, niezadowolonych tez :-)

[...]

Ale przeciez znizka jest. Cos 50%. Czy Ci sie oplaci - sam musisz ocenic :-)

Poza tym wez pod uwage ze to rozbudowany system i trudno powiedziec czy aby na pewno obniza koszty, bo duzo czynnikow trzeba uwzglednic.

No i jest jeden czynnik - jak sie sprzeda troche tych pudelek za pol ceny, kierowcy zobacza jakie to wygodne, rzuca sie ... a tam promocja sie skonczyla. Trzeba zaplacic cala cene. Mogl pan sie decydowac wczesniej, promocja trwala 3 miesiace ... i co - obrazisz sie i nie kupisz ? A przychody jednak dwukrotnie wieksze :-)

J.

Data: 2012-08-22 23:49:24
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Wed, 22 Aug 2012 13:02:46 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[...]

Czy to byl ten rok w ktorym sie rozeszlo ze rzad potrzebuje 80 mld
deficytu, przy wplywach budzetowych 120 mld ? J.

Data: 2012-08-23 00:49:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello J.F.,

Wednesday, August 22, 2012, 11:49:24 PM, you wrote:

[...]
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Nie, to był ten rok, w którym przez 2 doby spadło 300mm deszczu i z
województwa opolskiego i sporych kawałków sąsiednich zrobiła się duża
kałuża. W lipcu. A jesienią były wybory, które wygrała AWS i zrobiła
nam takie reformy, że do dzisiaj czkawkę po nich mamy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-23 08:51:12
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Thu, 23 Aug 2012 00:49:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]

Ale kaluza byla tylko w dwoch wojewodztwach.

Natomiast pamietam ze ktorys z rzadow doprowadzil do takiej sytuacji
finansowej, i cos mi sie widzi ze to tez komuchy z SLD byly, i rok tez dosc
stary.

P.S. jesli wierzyc wiki
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_parlamentarne_w_Polsce_w_1993_roku
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_parlamentarne_w_Polsce_w_1997_roku

to w 93 SLD mialo 20% glosow, a po owej niefortunnej wypowiedzi w 97 - 27%.

J.

Data: 2012-08-23 09:13:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello J.F.,

Thursday, August 23, 2012, 8:51:12 AM, you wrote:

[...]

[...]

Chyba w pięciu - to było jeszcze przed reformą. Opolskie, wrocławskie,
wałbrzyskie, jeleniogórskie i katowickie.

[...]

PIS też mial w 2007 roku znacznie wiecej niż w 2005 a przegrał sromotnie...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-23 16:00:48
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1871418606.20120823091357@pik-net.pl.invalid...
[...]

Ale to 5 z 49,  10% kraju :-)
w jeleniogorskim cos plywalo ? A w katowickim chyba mniejszosc, Katowice nie plywaly :-)

to w 93 SLD mialo 20% glosow, a po owej niefortunnej wypowiedzi w 97 - 27%.
PIS też mial w 2007 roku znacznie wiecej niż w 2005 a przegrał sromotnie...

Bo ja wiem czy tak sromotnie ... no patrzac na ilosc stolkow, ministrow i wplyw na wladze to owszem, ale to tylko pare procent roznicy. Moze sie latwo odwrocic :-)

J.

Data: 2012-08-22 17:28:59
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:605379144.20120822101042@pik-net.pl.invalid...
[...]

A niektórzy zbyt sklerotyczni, żeby pamiętać iż winiety miały być za drogi krajowe - do dzisiaj bezpłatne dla osobówek.

Data: 2012-08-21 14:26:22
Autor: John Kołalsky
autostrada szybciej

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl>

[...]
Bo taki mają interes by do nich jeździć.

Data: 2012-08-21 14:37:35
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomości
[...]

w/w przypadki ? Srednio podejrzewam. Zreszta zobacz ile innych panstw "turystycznych" wprowadzilo oplaty - nie zalezy im zeby do nich jezdzic ? Nie, podatek na turystow.
Przeciez nie zrezygnujesz ze zwiedzania Rzymu z powodu oplat na autostradzie, ani z nart w Alpach z powodu 40zl na winietke.

Po prostu - drogi sa relatywnie dosc drogie, autostrady bardzo drogie, wszystkie panstwa jakis tam system opodatkowania samochodow maja, wydatki budzetowe rosna ... i trzeba jakos budzet domknac nie przegrywajac wyborow.

Jak autostrad nie ma, to mozna ich nie budowac i oszczedzac, mozna pozwolic je budowac prywaciarzom i nie wtracac sie w stawki, a jak autostrady juz sa mozna wprowadzic tanie roczne winietki.

J.

Data: 2012-08-21 15:27:59
Autor: John Kołalsky
autostrada szybciej

[...]

Jak mają ten Rzym i te Alpy to Ty masz interes by do nich jeździć.

Data: 2012-08-21 16:42:39
Autor: J.F
autostrada szybciej
[...]

Za 50 lat ropa sie skonczy i autostrady beda niepotrzebne :-)

Czy nie stac ... no, mozna by dlugo dyskutowac, dziura w budzecie jest wielka, emeryci, lekarze, pielegniarki, nauczyciele ... ale tak prawde mowiac to nie bardzo rozumiem czemu nie zatrudnic bezrobotnych przy budowie autostrad :-)

Jeżdzę po kraju i widzę coraz więcej lepszych dróg - wiadomo, że gdyby u  "koryta" nie była ciągle ta sama banda złodzieji - było by ich więcej -  ale nie można mówić, że nic się nie robi.

Ze nic to oczywiscie nie, ale jak sie tak spojrzy demagogicznie krytycznie ... to tez i malo sie poprawia :-)

U nas autostrady nie są drogie -

No, to zalezy. Te "panstwowe" po 10gr/km to powiedzmy znosnie.
Ale Staleksport to bierze chyba juz ze 30gr/km, i to mnie sie wydaje duzo ... aczkolwiek patrzac na kolejki na bramkach - cena jest bardzo dobra :-)

Poza tym mozemy porownac ... przejade 3000km autostradami rocznie ? Powiedzmy ze przejechalbym gdyby bylo wiecej.
To ile zaplace, a ile kosztuje roczna winietka w pobliskich krajach ?

[...]

Owszem, ale jak masz doliczyc np 20% dalej i dodatkowo pol godziny na bramkach, i jeszcze oplate za autostrade, to wybor juz tak bardzo nie cieszy.
Ba, zaczyna sie czlowiek zastanawiac po co wydano te kupe pieniedzy z budzetu, skoro to nic nie daje :-)

Ale pomoga ci podjac decyzje, uspokoi sie ruch na krajowce, nastawia barier i FR,

[...]

Moze juz troche zapomnialem, ale cos mi sie wydaje ze akurat Euro to takie dzialanie nieskoordynowane, spadlo troche miedzy kadencjami, skreslac niektore drogi przyszlo przed wyborami, wiec to nie calkiem propaganda wyborcza.
Plan na Euro wygladal w miare realnie, ale przede wszystkim potrzebnie, juz dawno powinnismy miec te drogi, szkoda ze niektore spadly z planu.

(polityk powie wszystko co mu powiedzą ludzie od PR)- bardziej mnie interesuje czego nie zamierza zepsuć. W kwesti dróg  jest dużo lepiej niż  było 5-10 lat temu i nie jest to zasługa jakieś konkretnej partii.

Tu sie zgadzamy - partie sie zmieniaja, rzady sie zmieniaja, a GD na szczescie robi swoje i nowe drogi powstaja. Czas budowy jest dlugi, od pomyslu do realizacji mija czesto ponad 5 lat, wiec w miedzyczasie rzady potrafia sie pare razy zmienic :-)

Ale zauwaz ze sam juz wydluzyles horyzont do 5-10 lat, wiec nie tylko ostatnie 2-3 ...

J.

Data: 2012-08-21 16:48:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello J.F,

Tuesday, August 21, 2012, 4:42:39 PM, you wrote:

[...]

50 lat temu końskie gówno miało przykryć Londyn...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-21 20:53:36
Autor: Tomasz Gorbaczuk
autostrada szybciej
Dnia 21-08-2012 o 16:42:39 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Za 50 lat ropa sie skonczy i autostrady beda niepotrzebne :-)
Ropa się "skończy" jak będzie na to polityczne zapotrzebowanie.

Ze nic to oczywiscie nie, ale jak sie tak spojrzy demagogicznie  krytycznie ... to tez i malo sie poprawia :-)

W stosunku do czego mało? - bo ja myślę, że w stosunku do naszych  możliwości to całkiem sporo - zwłaszcza, że praktycznie przy każdej  inwestycji "pomaga" mafia.

[...]

Dokładnie o to mi chodzi, wszyscy płaczą, że drogo a kolejki na zjazdach  "na 40 min. czekania".
Polacy już taką mają mentalność - potrafią tylko narzekać, nie ma pracy,  pieniędzy, niczego - a jak upadnie biuro podróży to się okazuje, że  mnóstwo ludzi jeździ na wczasy za granicę (nie tylko Egipt i Tunezja).

Owszem, ale jak masz doliczyc np 20% dalej i dodatkowo pol godziny na  bramkach, i jeszcze oplate za autostrade, to wybor juz tak bardzo nie  cieszy.

Na trasach 100+ km praktycznie zawsze szybciej jest autostradą.
Ale tu nie chodzi tylko o sam  asfalt - razem z autostradą robione są  węzły, obwodnice, wiadukty które znacznie ułatwiają ruch lokalny -  przykładem może być S8/A2 w Warszawie - dla ludzi dojeżdzających do pracy  z powiatu Warszawa- Zachód (Grodzisk, Pruszków itp) to błogosławieństwo -  mimo, że autostradą jadą raptem 5 km.

Ale zauwaz ze sam juz wydluzyles horyzont do 5-10 lat, wiec nie tylko  ostatnie 2-3 ...

W ciągu ostatnich 2-3 lat przybyło najwięcej gotowych kilometrów i  najwięcej jest km w budowie.
Ale wiadomo, że nie zrobiono tego przez 2 lata - miejscami wykończono to  co było rezgrzebane 10 lat wcześniej.

TG

Data: 2012-08-21 21:10:00
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup
Dnia 21-08-2012 o 16:42:39 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Za 50 lat ropa sie skonczy i autostrady beda niepotrzebne :-)
Ropa się "skończy" jak będzie na to polityczne zapotrzebowanie.

No nie wiem, nie wiem, z pustego i polityk nie naleje :-)

Ze nic to oczywiscie nie, ale jak sie tak spojrzy demagogicznie krytycznie ... to tez i malo sie poprawia :-)
W stosunku do czego mało? - bo ja myślę, że w stosunku do naszych możliwości to całkiem sporo

w stosunku do potrzeb, a demagogicznie to nawet w stosunku do spadku po komunie - bo jak np A4 zrobili od nowa, to przeciez km nie przybylo :-)

[...]

No bo wczasy w Polsce sa do d* :-)
I to nie jest tylko polskie narzekactwo, ale czesto obiektywny fakt :-)

Owszem, ale jak masz doliczyc np 20% dalej i dodatkowo pol godziny na  bramkach, i jeszcze oplate za autostrade, to wybor juz tak bardzo nie  cieszy.
Na trasach 100+ km praktycznie zawsze szybciej jest autostradą.

Malo - patrz np przyklad Wroclaw Lubin z watku obok.

Ale tu nie chodzi tylko o sam  asfalt - razem z autostradą robione są węzły, obwodnice, wiadukty które znacznie ułatwiają ruch lokalny - przykładem może być S8/A2 w Warszawie

Owszem, ale to tez bywalo bez autostrad.
No i np pod wrockiem zamierzaja zamknac jeden wjazd. Bo nieoplacalny .... a w domysle - bo bramka za droga i na siebie nie zarobi :-)

Ale zauwaz ze sam juz wydluzyles horyzont do 5-10 lat, wiec nie tylko  ostatnie 2-3 ...
W ciągu ostatnich 2-3 lat przybyło najwięcej gotowych kilometrów i najwięcej jest km w budowie.

Autostrad rocznie - byc moze. Tak bardziej ogolnie - niekoniecznie.

J.

Data: 2012-08-21 23:16:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
autostrada szybciej
Dnia 21-08-2012 o 21:10:00 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

W ciągu ostatnich 2-3 lat przybyło najwięcej gotowych kilometrów i  najwięcej jest km w budowie.

Autostrad rocznie - byc moze. Tak bardziej ogolnie - niekoniecznie.

http://tinyurl.com/7qkuwy2

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:PL-Motorways-pl.svg&filetimestamp=20120503110642

TG

Data: 2012-08-21 23:46:45
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Tue, 21 Aug 2012 23:16:02 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
[...]

No to zobacz - teraz mamy jakies 1800km. w 2009 bylo ok 1400km. w 2004 ok 700km.

Owszem, przez te 3 lata przybylo bezwzglednie duzo, ale przez zaprzeszla
5-latke dlugosc sie podwoila, a potem przybylo tylko 30% :-)

Poza tym mamy 18 tys km drog krajowych, to ile na razie zrobilismy - 10% ? J.

Data: 2012-08-21 23:00:18
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Do czego porównujesz?

Dokładnie o to mi chodzi, wszyscy płaczą, że drogo a kolejki na zjazdach "na 40 min. czekania".

A gdzie Ci się to wyklucza?

Polacy już taką mają mentalność - potrafią tylko narzekać, nie ma pracy, pieniędzy, niczego - a jak upadnie biuro podróży to się okazuje, że mnóstwo ludzi jeździ na wczasy za granicę (nie tylko Egipt i Tunezja).

Mówisz, że to ci sami co narzekają?
A nawet jeśli - to może gdyby w Polsce zarobki były normalne, to nie musieliby męczyć się w Egipcie, tylko byczyliby się na Maledivach?
Inna sprawa, że tak jest tylko dzięki nim samym - gdyby się dobrze zakręcili, to mieliby i Maledivy w cenie Egiptu.

Na trasach 100+ km praktycznie zawsze szybciej jest autostradą.

Jak postoisz 40 min na bramce, to nie ma szans.

Data: 2012-08-21 23:49:14
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Tue, 21 Aug 2012 23:00:18 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Drogo, drogo, ale korzystaja. Czyli cena jest bardzo dobra - rynkowa :-)

[...]

A na Maledivach lepiej niz w Egipcie ? J.

Data: 2012-08-22 17:27:51
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

[...]

Lepiej, bo Polaków mniej. ;-)
A tak na poważnie - co kto lubi.
Mnie się bardziej podobają wyspy koralowe, ale nuda na nich już niekoniecznie.
A tania komunikacja na Maledivach jest, ale tylko raz dziennie, więc wrócić nie zdążysz.

Data: 2012-08-22 10:22:24
Autor: Tomasz Gorbaczuk
autostrada szybciej
Dnia 21-08-2012 o 23:00:18 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):

[...]

Wg mnie, jeśli jest rosnący popyt na towar/usługę i nie jest to  towar/usługa "pierwszej potrzeby" - to cena jest skalkulowana prawidłowo -  czy mogła by być nizsza? - pewnie, że tak, ale w biznesie, zwłaszcza  prywatnym nie ma miejsca na działalność charytatywną.

[...]

Nie mam wsród znajomych/sąsiadów żadnego który by powiedział, że dobrze mu  się powodzi, mimo, że sporo z nich ma własne domy, przeważanie dwa  samochody, odchowane dzieci i wolne soboty. Myślę, że to właśnie ta grupa  społeczna jeździ na wczasy za granicę.

[...]

Mam znajomego (student) - pracuje na umowie śmieciowej (zlecenie) jako  "informatyk" za 2000 netto, ale dodatkowo w każdy weekend dorabia na  "naprawach komputerów" dodatkowe 500-1000.
Miesięcznie spokojnie dodaje sobie do umowy zlecenie dodatkowe 2000-3500  PLN. Jasne, że robi to kosztem czasu wolnego - ale nie będzie tak robił  wiecznie, gdy ma możliwość - dorabia. Większość na jego miejscu siada  przed telewizorem i biadoli:"na złodzieja prywaciarza", na PO/PIS, sejm,  koścół itp.

Na trasach 100+ km praktycznie zawsze szybciej jest autostradą.

Jak postoisz 40 min na bramce, to nie ma szans.

W tym roku na przejechane do tej pory 35kkm (w tym z 12kkm autostrady)  stałem tak (lub dłużej) może ze 2-3 razy - czy to dużo?

TG

Data: 2012-08-22 17:32:47
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.wjfn7m0gg01fvf@l-089.mshome.net...
[...]

Nawet jeśli ceny trochę niższe zapewniłyby dwa razy większy obrót?
Ty jakąś komunistyczną ekonomię poznałeś......

[...]

I może dlatego wiedzą, że gdyby robili to samo w normalnym kraju, to mieliby 6 razy lepiej.
Tak przynajmniej zeznaje kumpel, który wrócił po kilku latach w Kanadzie.

[...]

Jakiś bardzo obrotny jak na studenta musi być.
Albo dużo gada, a Ty w bajki wierzysz.
Raczej nie uznawałbym go za standard.

Data: 2012-08-24 16:52:02
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
[...]

Kapitalizm czesto dziala podobnie.

A tu .. no i co z tego ze by obnizyli, skoro to by tylko kolejki na bramkach wydluzylo i niezadowolenie wsrod klientow  ?

No i skad pewnosc ze liczby sa takie jak powyzej - moze na odwrot - trzeba o polowe cene obnizyc, a obrot wzrosnie o 10% ..

J.

Data: 2012-08-24 17:28:36
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50379516$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A kto powiedział, że bramki są do czegokolwiek potrzebne?

Data: 2012-08-25 07:01:38
Autor: MichałG
autostrada szybciej
Cavallino pisze:

[...]

wreszcie ktos zrozumiał o co chodzi....

Michał

Data: 2012-08-25 11:53:08
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Sat, 25 Aug 2012 07:01:38 +0200, MichałG napisał(a):
Cavallino pisze:
[...]

Ale ja przestalem.

To co - maja zastapic bramki systemem elektronicznym ? Winietkowym ? Czy ma sie Staleksport z panstwem dogadac na likwidacje bramek w zamian za
jakas stala kwote co miesiac lub jednorazowo ? Na to ostatnie to juz za pozno, S-e moze i by chcialo, ale realnej wartosci
rzad nie chce zaplacic. Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(

J.

Data: 2012-08-25 12:14:57
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Cavallino pisze:
[...]

To drugie.
Z cenami jak u sąsiadów.

Data: 2012-08-25 13:04:06
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Sat, 25 Aug 2012 12:14:57 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
To co - maja zastapic bramki systemem elektronicznym ? Winietkowym ?

To drugie. Z cenami jak u sąsiadów.

Za pozno o 10 lat na takie gadanie.

No, moze jeszcze na "panstwowych" autostradach by sie dalo wprowadzic. Ale
na drugiej polowie nie :-(

No i oczywicie - glosowales na partie Pola ? Nie. Molestowales pozniej
swojego posla zeby przemyslal decyzje ? Nie. Glosowales w ogole na niego w
wyborach ? tak. To masz na co zasluzyles :-P

Poza tym cos pisales ze jakby tak troche ceny obnizyc to wplywy bylyby
wieksze. A cos mi sie wydaje ze proponujesz system w ktorym wplywy spadna
znacznie :-) Choc oczywiscie popieram - trzeba bylo wprowadzic winietki. Ale ja tez
zawinilem i na zlego posla glosowalem, i go nie molestowalem.

J.

Data: 2012-08-25 13:11:30
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1u9qm3ba0z70b$.13us5rsttx20r$.dlg@40tude.net...
[...]

Nic z tych rzeczy

No, moze jeszcze na "panstwowych" autostradach by sie dalo wprowadzic. Ale
na drugiej polowie nie :-(

A dlaczego nie?
Skoro na nowym kawałku A2 czy A1 to Państwo reguluje ceny i ew. dopłaca różnicę koncesjonariuszowi, to znaczy że i na reszcie się da.

No i oczywicie - glosowales na partie Pola ?

Ale ja nic nie pisałem, że winietki mają być za zwykłe drogi.

Poza tym cos pisales ze jakby tak troche ceny obnizyc to wplywy bylyby
wieksze. A cos mi sie wydaje ze proponujesz system w ktorym wplywy spadna
znacznie :-)

Jesteś przekonany?
Bo ja nie do końca.

Choc oczywiscie popieram - trzeba bylo wprowadzic winietki.

Nie - teraz trzeba wprowadzić winietki dla osobówek, bo jest po co i jest szansa że ktoś by je kupił.

Data: 2012-08-25 13:37:37
Autor: John Kołalsky
autostrada szybciej

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>

Choc oczywiscie popieram - trzeba bylo wprowadzic winietki.

Nie - teraz trzeba wprowadzić winietki dla osobówek, bo jest po co i jest szansa że ktoś by je kupił.

Weź przestań. To za darmo powinno być. Nie po to składamy się 23% VATem, dochodowym i innymi by po własnym kraju jeździć opłotkami.

Data: 2012-08-25 13:53:56
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Sat, 25 Aug 2012 13:11:30 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Nie wiem czy pamietasz jak to wprowadzili calkiem niedawno dla ciezarowych,
i skonczylo sie wielkim lamentem ze panstwu zabraklo pieniedzy na nowe
autostrady.

Ten nowy odcinek A2 o ktorym mowisz - tam jest jakis koncesjonariusz w
ogole ? Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
zasadach, niemal wypaczajacych pierwotna ustawe (i bardzo dobrze, bo widac
ze sie nie sprawdzila) tzn GTC wybudowal za wlasny kredyt, ale dopiero jak
sie GD zgodzila na cene, bo ona de facto wziela te autostrade w leasing.
I co prawda bramki sa, eksploatacje i utrzymanie prowadzi GTC, bo takie
prawo dawala jej koncesja, ale to w wszystko w ramach umowionej wczesniej
ratalnej splaty. Koncesje przypominam usilowal jej rzad cofnac, ale sie nie
udalo.

Przy "starych" odcinkach tak sie nie da. Tzn da, ale glupia bylaby firma,
ktora rezygnuje z obecnych i niemal pewnych wysokich wplywow. To juz raczej ustawe zmienic ( bo chyba ciagle obowiazuje), na nowych
ustalic winietki, a na starych ... niech sobie robia co chca prywatni
wlasciciele.

No i oczywicie - glosowales na partie Pola ?
Ale ja nic nie pisałem, że winietki mają być za zwykłe drogi.

Bez nich w zasadzie by tych autostrad nie bylo :-)
No ale nie pisales, nie pisales i mamy to co mamy :-)

[...]

Skoro tobie ma sie nowy system oplacac, to drugiej stronie nie bedzie :-)

Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na stala
kwote.
Nie mowie, winietke roczna za 200zl pewnie bym kupil. Czy przejezdze 2000km
autostradami w prywatnym celu ? Mniej wiecej, wiec mniej wiecej na jedno
wyjdzie. Ale Staleksport bierze 30gr/km, wiec kto mu doplaci ? Oczywiscie teraz sie moge czasem zastanawiac - autostrada bedzie pol
godziny krocej, 20 minut strace na bramkach, nie oplaca mi sie. I nie
zobacza moich pieniedzy. Ale z winietkami wybiore autostrade, a oni i tak
nie zobacza moich pieniedzy (bo zakladam ze winiete i tak kupie na inne
trasy). Wiec gdzie tu zysk ?  A sluzbowe auta jezdza wiecej. Im sie oplaca.
Wiec co - ja, szary obywatel mam placic zeby jakiemus PH bylo lepiej ? I zeby HP czy Siemens wiecej zarobil ? :-)

Choc oczywiscie popieram - trzeba bylo wprowadzic winietki.
Nie - teraz trzeba wprowadzić winietki dla osobówek, bo jest po co i jest szansa że ktoś by je kupił.

Z tym ze na poczatku malo. Ja pewnie bym kupil, ale inni, nie majac
autostrady w poblizu, kupiliby miesieczna na urlop :-)

J.

Data: 2012-08-25 14:06:55
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

[...]

Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez statystyczną ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.

Ten nowy odcinek A2 o ktorym mowisz - tam jest jakis koncesjonariusz w
ogole ?

Nowy Tomyśl - Świecko?
Tak, ten sam co na reszcie A2.

Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
zasadach

Mylisz się.
Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.

No i oczywicie - glosowales na partie Pola ?
Ale ja nic nie pisałem, że winietki mają być za zwykłe drogi.

Bez nich w zasadzie by tych autostrad nie bylo :-)

?????
Tych wybudowanych za prywatną kasę?

Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?

Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na stala
kwote.

Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
Przecież to elementarna wiedza.
To samo dotyczy podatków.

Nie mowie, winietke roczna za 200zl pewnie bym kupil.

Ile kosztuje roczna w Austrii?

Oczywiscie teraz sie moge czasem zastanawiac - autostrada bedzie pol
godziny krocej, 20 minut strace na bramkach, nie oplaca mi sie.

Dokładnie o to chodzi.

I nie
zobacza moich pieniedzy. Ale z winietkami wybiore autostrade, a oni i tak
nie zobacza moich pieniedzy (bo zakladam ze winiete i tak kupie na inne
trasy). Wiec gdzie tu zysk ?

Na tym, że żadnej winietki na inne trasy nie ma być.
I każdego który taki pomysł wymyśli należy kopnąć w dupsko, tak jak słusznie kopnięto Pola.

[...]

I tak to większa kasa niż by jechali bocznymi drogami.

Data: 2012-08-25 20:49:41
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Sat, 25 Aug 2012 14:06:55 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

To ile proponujesz dla ciezarowki - 500 zl dziennie ? A i tak by chyba zabraklo, jakbysmy same prywatne autostrady mieli.

Trzeba sobie jasno powiedziec - panstwo sciaga duzo z paliwa, i powinno z
tego do autostrad doplacac. Oplaty autostradowe to tylko drobny dodatek.

Ten nowy odcinek A2 o ktorym mowisz - tam jest jakis koncesjonariusz w
ogole ?
Nowy Tomyśl - Świecko? Tak, ten sam co na reszcie A2.

I od Poznania do Warszawy tez AW ma koncesje ?
Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
zasadach
Mylisz się. Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.

koncesji tak, ale szczegolowa umowa podpisana chyba duzo pozniej ? I czy nie pod lekkim pistoletem, w sensie - zgodzicie sie na to co chcemy,
to dostaniecie pozwolenie na budowe, a jak nie, to jeszcze dlugo bedziemy
te autostrade skreslac z planow ?
No i oczywicie - glosowales na partie Pola ?
Ale ja nic nie pisałem, że winietki mają być za zwykłe drogi.
Bez nich w zasadzie by tych autostrad nie bylo :-)

????? Tych wybudowanych za prywatną kasę?

Te by byly. Z bramkami. I nie wiem czy bys sie doczekal jakiejs
elektroniki, czy skonczyl z przednia szyba w tranceiverach :-)

Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?

No ale widzisz ile ich sie udalo zbudowac, a na reszte pieniedzy zabraklo.

[...]

Obawiam sie ze to taka wiedza z hasel wyborczych, a rzeczywistosc jest
bardziej skomplikowana.

Nie mowie, winietke roczna za 200zl pewnie bym kupil.
Ile kosztuje roczna w Austrii?

77.80. Euro

To oczywiscie dla nich drobna kwota.

[...]

Oczywiscie wiesz ze w twojej ulubionej Austrii zadnych winiet na inne drogi
nie ma, ale podatek od pojazdow jest, i trzeba 320 euro rocznie zaplacic ?

[...]

Ale raz w roku na urlop to mozna i zaplacic na bramkach i poczekac na
bramkach :-)
Byle nie 40 minut co 50 km :-)

J.

Data: 2012-08-25 22:06:06
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1wv4koupo2fgo.1bg54zmssguzh.dlg@40tude.net...
[...]

Nie proponuję wcale winietek dla ciężarówek.

Nowy Tomyśl - Świecko? Tak, ten sam co na reszcie A2.

I od Poznania do Warszawy tez AW ma koncesje ?

Do Konina, dalej już państwowa i płatna wg innych zasad.

[...]

Zgadza się, pisiory mało co w ogóle nie upierdzieliły tego tematu.

Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?

No ale widzisz ile ich sie udalo zbudowac, a na reszte pieniedzy zabraklo.

Jaką znowu resztę?
Bo to co się opóźniło, to nie z braku kasy, tylko dupowatych wykonawców.

[...]

Tak twierdzą ci, co to lubią wysokie podatki, wysokie koszty i kupę darmozjadów do pilnowania tych co mają płacić.

[...]

Obstawiam, że ten w Polsce wrzucony w paliwo płacę w dużo wyższej kwocie.

[...]

Po jakiego?
Żeby więcej spalić i dłużej (z powodu postojów na bramkach jechać), a do tego płacić za tą przyjemność?
Potrójny bezsens.

Data: 2012-08-26 12:45:02
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Sat, 25 Aug 2012 22:06:06 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Czyli co - bramki ? Z kolejkami ? :-)

[...]

W kazdym badz razie - ze "starymi" tak sie nie da.
No i nie bardzo wiem czy z nowymi by sie dalo, skoro w koncesji jest
zapisane "prawo pobierania oplat". No, jesli panstwo chce i hurtem placi,
to koncesjonariusz bedzie zadowolony i tez chce, wiec prawo nie bedzie
przeszkadzac :-)
.... pod warunkiem ze panstwo chce zaplacic satysfakcjonujaca kwote.

A tak swoja droga
Tarnawa-Torzym  12km  3zl
Torzym Trzciel  56km 11zl
Trzciel-NT      16km  3zl
NT - Buk        32km  9zl
Buk Goluski     12km  3zl
razem          129km 31zl

Jest tu gdzies ta nowa, lepsza cena ustalona przez panstwo ? No i to ciagle jest 24gr/km, a nie 10 ..

Jak to tam do tej pory bylo - pamietam ze trzy odcinki byly i bramki chyba
w poprzek ?
[...]

Ale ile ich panstwo zrobilo w ostatnich latach? Zgorzelec-Legnica, AOW, ile
A1/S1 to nie wiem - odliczajac te GTC, Konin-Warszawa, kawalek S3 zalicze.
No i S-8 w przebudowie.
A gdzie Wroclaw-Poznan ? Gdzie Wroclaw-Piotrkow ? A Poznan Koszalin,
Gdansk, Szczecin ? sporo gotowki zabraklo, mimo ze prywatni pomogli.

Oczywiscie to wszystko wzgledne - zabraklo, bo trzeba bylo na emerytow,
lekarzy, gornikow ... a nie, gornikom chyba dawno nic nie "dali".

[...]

To nadal sa hasla wyborcze. Musisz przedstawic "elastycznosc cenowa",
wynikla z badan dla konkretnego przypadku.

[...]

A w Austrii to paliwo tansze niz u nas ?
[...]

niby bezsens, ale na urlop jedziesz, zrelaksuj sie :-)
Jeden pojedzie 700km i wroci i bedzie sie cieszyl ze tanie winietki, drugi
bedzie chcial 100km i bedzie narzekal ze drogie.

A przeciez mozna te oplaty wliczyc w paliwo, albo w podatek drogowy :-)

J.

Data: 2012-08-26 17:00:13
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1290cgrvltn3d$.1xr3avq61m1f5$.dlg@40tude.net...
[...]

Czyli co - bramki ?

Pomyśl.
A jak teraz płacą ciężarówki  na państwowych autostradach i krajówkach?

W kazdym badz razie - ze "starymi" tak sie nie da.

Wszystko się da, tylko trzeba chcieć.

Jest tu gdzies ta nowa, lepsza cena ustalona przez panstwo ?

Policz na starym fragmencie A2, to będziesz widział.

No i to ciagle jest 24gr/km, a nie 10 ..

Bo to było ustalone przed obniżką sprzed 3 miesięcy.

Jak to tam do tej pory bylo - pamietam ze trzy odcinki byly i bramki chyba
w poprzek ?

Dokładnie.
Teraz tak zostało tylko na odcinku Poznań - Konin.

Bo to co się opóźniło, to nie z braku kasy, tylko dupowatych wykonawców.

Ale ile ich panstwo zrobilo w ostatnich latach?

Mówiliśmy o tym ile się spóźniło.

[...]

Ale to już ekspresówki, wiadomo było, że to marzenie ściętej głowy na lata całe.

[...]

To nadal sa hasla wyborcze.

Nie - to co głosisz to hasła wyborcze, tyle że komunistów.

Obstawiam, że ten w Polsce wrzucony w paliwo płacę w dużo wyższej kwocie.

A w Austrii to paliwo tansze niz u nas ?

Nie bardzo, ale podatku drogowego chyba nie wrzucali.

[...]

40 minut przed bramką (albo sama perspektywa) to relaks jak jasna cholera.

Data: 2012-08-25 12:32:00
Autor: MichałG
autostrada szybciej
Cavallino pisze:
[...]

wszyscy normalni odchodzą od bramek, lub je max upraszczają, jako od systemu niewydolnego, czasochłonnego, drogiego zarówno w budowie jak utrzymaniu. U nas kolejny raz udało sie wybrac najgorszy (dla kierowców)z mozliwych wariantów rozwiazania tematu poboru opłat.
Za to systemu w którym mozna sporo zarobic na boku.

Michał

Data: 2012-08-27 12:11:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello MichałG,

Saturday, August 25, 2012, 12:32:00 PM, you wrote:

[...]

[...]

Po raz setny: nikt nie miał i nie będzie miał odwagi zaproponować
winiet.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-27 15:26:49
Autor: J.F
autostrada szybciej
[...]

RoManie - czasy sie zmieniaja - to ze sie Pol na winietach przejechal, nie znaczy ze teraz by nie mialy poparcia spolecznego. Jak widac po nas - juz ma poparcie.
Szczegolnie ze juz sa te autostrady po ktorych mozna by jezdzic.

Tylko ze, jak juz wspominalem: rozliczenia z "prywatnymi autostradami", swiezo wybudowane bramki, dodatkowe wiadukty dla tych bramek, i w koncu dziura budzetowa ... masz racje - z powodu dziury zaden rzadacy polityk nie bedzie mial odwagi zaproponowac, budzet tego nie wytrzyma :-)

J.

Data: 2012-08-27 18:58:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello J.F,

Monday, August 27, 2012, 3:26:49 PM, you wrote:

[...]

Decyzje o przystosowaniu budowanych autostrad do pobierania opłat na
bramkach podjęto dawno temu - po fiasku Winietou. Teraz, przez
najbliższe 10-15 lat, inwestycje w dostosowanie pod pobieranie opłat
muszą się zwrócić. A jak się wreszcie zwróca, to budżet zechce na nich
jeszcze trochę zarobić. Mysle, że nie dozyję burzenia bramek :(

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-27 20:06:40
Autor: J.F
autostrada szybciej
[...]

Decyzja jest w sumie polityczna, wiec moglaby sie szybko odwrocic, a jakis populistyczny polityk pewnie chetnie by jedna bramke osobiscie zburzyl, i jeszcze postraszyl poprzednikow trybunalem stanu za zle wydane pieniadze.
Ale teraz juz nawet na Samoobrone nie mozna glosowac :-)

No i nie wiem jak tam umowa z Kapsch - pewnie maja z 10-15 lat zagwarantowane .. a nie, tylko do 2018.

Ale moze sie doczekasz ... elektronicznych bramek bezszlabanowych :-)

J.

Data: 2012-08-25 14:56:23
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
Cavallino pisze:
[...]

Spoko, przecież o to zasadniczo chodziło. Nagła zmiana tematu, by
zaskoczyć przeciwnika :)

To co - maja zastapic bramki systemem elektronicznym ? Winietkowym ?

System elektroniczny już powoli się pojawia, a winietki - cóż, były
dla ciężarówek, miały być dla osobowych to był wrzask, teraz są bramki
i tez nie pasuje.

Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(

Tak do końca to przekonany o tym nie jestem.

Data: 2012-08-25 20:10:22
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Sat, 25 Aug 2012 14:56:23 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2012-08-25 11:53, J.F. pisze:
Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(
Tak do końca to przekonany o tym nie jestem.

Im drozeje, tym wieksze wplywy. Wszelkie wady zrzuci sie na poprzednikow -
to oni tak wymyslili. VATu przy tych biletach nie ma ?

Kazda bramka to przynajmniej 6 etatow, wiec bezrobocie mniejsze. Placa ..
ci bogaci, co ich stac. Jak beda narzekac, to im sie powie ze im sie w *
poprzewracalo, za darmo by chcieli jezdzic, czy jak ? A jak korki odstrasza, to sie postawi FR na bocznych drogach, beda
pieniadze i bedzie sie mozna pochwalic walka z piratami drogowymi :-)

J.

Data: 2012-08-25 21:12:02
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-25 20:10, J.F. pisze:
[...]

Jakoś tak niekoniecznie, np. ciężarówki z autostrad pouciekały
i wiele osób autostrady omija z racji opłat. Brak mi danych by
choć spróbować ocenić gdzie jest jakieś optimum.

Wszelkie wady zrzuci sie na poprzednikow -
to oni tak wymyslili. VATu przy tych biletach nie ma ?

Nie da się ciągle zrzucać na poprzedników, podobnie na jak na EU.
Ludzie coraz bardziej patrzą na ręce i na ich pieniądze.

Kazda bramka to przynajmniej 6 etatow, wiec bezrobocie mniejsze.

Mniejsze? To ile byś chciał tych bramek stawiać, by miało to jakieś
znaczenie?

Placa ..
ci bogaci, co ich stac. Jak beda narzekac, to im sie powie ze im sie w *
poprzewracalo, za darmo by chcieli jezdzic, czy jak ?

Zdaje się, że chodziło nie tylko o płacenie przez bogatych i sam
pewnie dobrze wiesz, że nie w tym problem.

A jak korki odstrasza, to sie postawi FR na bocznych drogach, beda
pieniadze i bedzie sie mozna pochwalic walka z piratami drogowymi :-)

Musieliby tych FR postawić z 10000-20000 i to przez ITD - straszników
się nie liczą. To się nie uda.

Data: 2012-08-26 21:28:48
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Sat, 25 Aug 2012 21:12:02 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

uciekna i wpadna pod viatoll, panstwo sie ucieszy, bo pieniazki nadal plyna
i to bezposrednio :-)

i wiele osób autostrady omija z racji opłat. Brak mi danych by
choć spróbować ocenić gdzie jest jakieś optimum.

przypominam ze zaczelismy od korkow na bramkach - nadal chetnych do jazdy
jest duzo. A ciezarowki jezdzily autostradami jeszcze w czasach
przedunijnych.
[...]

No ale co z tego patrzenia ? Tak musielismy, bo poprzednicy nas tak
wmanewrowali. I to nawet prawda :-)

Kazda bramka to przynajmniej 6 etatow, wiec bezrobocie mniejsze.
Mniejsze? To ile byś chciał tych bramek stawiać, by miało to jakieś
znaczenie?

Ale to na kazdy szlaban. Jak jest ich 8 to juz etatow sie usklada, w
mniejszej gminie moze byc ilosc znaczaca.

[...]

Strasznikowe tez sie licza, bo mozna dotacje do gmin zmniejszyc.
No i nawracaja kierowcow na autostrady rownie skutecznie jak ITD :-)

J.

Data: 2012-08-26 21:46:49
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-26 21:28, J.F. pisze:
[...]

Najpierw pod ten viatoll wpaść muszą. Coś kiepską z realizacją.

[...]

Nie wiem co to jest "dużo". Gdzieś tam są kolejki, gdzie indziej pustki.

A ciezarowki jezdzily autostradami jeszcze w czasach
przedunijnych.

Ciężarówki jeździły, miały winiety roczne, państwo płaciło za jazdę
autostradami prywatnymi. Te winiety zlikwidowano - nie wiedziałeś?

Data: 2012-08-27 02:57:54
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Sun, 26 Aug 2012 21:46:49 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

W czasach przedunijnych panstwo nie placilo za prywatne autostrady.

J.

Data: 2012-08-27 15:39:43
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
[...]

Czy mi sie wydaje czy rownolegle drogi obramowano w pierwszej kolejnosci ?
Rownolegle krajowki, wojewodzkich nie ... ale juz ciezkie tiry po wojewodzkich nie moga.

[...]

jak jest 40 minut czekania to juz jest duzo. A nawet jak jest 3 minuty czekania do 8 koncowych bramek, to tez jest duzo, bo znak ze kasy pracuja na okraglo.
A jak z kolei na innych wezlach jest 1 szlaban i nie ma kolejki - to znak ze pojazdy jezdza i placa caly odcinek.

[...]

Czytaj ze zrozumieniem - czasy przedunijne. Winietki byly, ale na autostradach nie obowiazywaly. Trzeba bylo placic w kasie. Nie wiedziales ?

J.

Data: 2012-08-27 16:55:44
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-27 15:39, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
(...)
Najpierw pod ten viatoll wpaść muszą. Coś kiepską z realizacją.

Czy mi sie wydaje czy rownolegle drogi obramowano w pierwszej kolejnosci ?

A kto pisał tylko o równoległych?

Rownolegle krajowki, wojewodzkich nie ... ale juz ciezkie tiry po
wojewodzkich nie moga.

A co to jest "ciężki tir"? Jak najbardziej tną po wojewódzkich.

Nie wiem co to jest "dużo". Gdzieś tam są kolejki, gdzie indziej pustki.

jak jest 40 minut czekania to juz jest duzo.

Jak na razie to te 40 minut pojawiło się na A4. No, raz się trafiło na
A2, ale to w związku z przebudową oraz ruchem przedświątecznym.

A nawet jak jest 3 minuty
czekania do 8 koncowych bramek, to tez jest duzo, bo znak ze kasy
pracuja na okraglo.

A co to są 3 minuty?

A jak z kolei na innych wezlach jest 1 szlaban i nie ma kolejki - to
znak ze pojazdy jezdza i placa caly odcinek.

Nie bardzo rozumiem - masz na myśli nieuczęszczane wjazdy na autostradę?

[...]

Przedunijne powiadasz - jedyne kawałki płatne dodatkowo to fragment A4
(60km) od 2000, A2 (~50km) od końca 2002 oraz A2 (~40km) od końca 2003.
Wszystkich to ile było - 400km? Na koniec 2004 było ich 552km? Z czym
do ludzi...

Data: 2012-08-27 17:56:16
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości grup
[...]

A jak masz interes wzdluz autostrady, to bedziesz szukal prostopadlych ?

Rownolegle krajowki, wojewodzkich nie ... ale juz ciezkie tiry po
wojewodzkich nie moga.

A co to jest "ciężki tir"? Jak najbardziej tną po wojewódzkich.

Taki ktory ma ponad 8t dopuszczalnego nacisku na os. Im tylko po niektorych wojewodzkich wolno.

Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie kola jest chyba mniej ?
No i jeszcze trzeba takiego "lzejszego" kupic, bo "dopuszczalny"

[...]

Ale 15 minut na A4 sie zdarza czesciej.

A nawet jak jest 3 minuty
czekania do 8 koncowych bramek, to tez jest duzo, bo znak ze kasy
pracuja na okraglo.

A co to są 3 minuty?

W kwestii czekania - niewiele. W kwestii zademosntrowania ze autostrada pracuje z pelna wydajnoscia (bramek) - wiele.

A jak z kolei na innych wezlach jest 1 szlaban i nie ma kolejki - to
znak ze pojazdy jezdza i placa caly odcinek.
Nie bardzo rozumiem - masz na myśli nieuczęszczane wjazdy na autostradę?

Bo ja wiem czy takie nieuczesczane ... ale jak widze ze na 4 szlabanach wjazdowych - gdzie sie tylko pobiera bilet - we wrocku stoi kolejka, w Gliwicach do wyjazdu ponoc stoi kolejka, a na kilku zjazdach po drodze kolejki nie ma - to wyciagam wniosek ze oni daleko jada .. i jak widac placa :-)

[...]

O ile pamietam to byly trzy odcinki po ok 50km na A2.

Wszystkich to ile było - 400km? Na koniec 2004 było ich 552km? Z czym
do ludzi...

552km ... hm, potrafi ktos wyliczyc ? Chyba w ich sklad wchodzi te 150km we wladaniu Kulczyka.

W sumie to nie wazne ile - wazne ze ciezarowki sie ustawialy do kas, a nie omijaly bokiem ... zreszta teraz tez specjalisci twierdza ze ciezarowki na autostrady wroca, jak sie podliczy calosc kosztow a kryzys czesciowo minie, to sie po prostu zaczna oplacac. Szczegolnie na  "panstowych", gdzie taniej, i szczegolnie jak na drodze obok stoi viatoll :-)

Bo np na 94 Wroclaw-Opole ciezarowek 1 czerwca jakby przybylo, ale nadal sporo przez bramki na A4 przejezdza.

J.

Data: 2012-08-27 18:40:10
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-27 17:56, J.F pisze:
[...]

A co to znaczy "interes wzdluz autostrady"? Autostrada jest tylko
częścią trasy, a interes to może być spokojnie daleko od niej.
A tak patrząc na mapę to zdecydowanie częściej będzie gdzieś tam,
a nie "wzdłuż".

A co to jest "ciężki tir"? Jak najbardziej tną po wojewódzkich.

Taki ktory ma ponad 8t dopuszczalnego nacisku na os. Im tylko po
niektorych wojewodzkich wolno.

Dużo takich masz? Zresztą to nieprawda, ponieważ pomijając
ciężarówki o "dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej
do 11,5 t" których mało, to mamy całe mnóstwo krajowych
i wojewódzkich o dopuszczalnym obciążeniu osi do 10 t.

Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie kola
jest chyba mniej ?

Zwykły ma często 6 osi. Większość zestawów spełnia wymóg 8 ton na
oś.

Jak na razie to te 40 minut pojawiło się na A4. No, raz się trafiło na
A2, ale to w związku z przebudową oraz ruchem przedświątecznym.

Ale 15 minut na A4 sie zdarza czesciej.

Nadal jest to jedna autostrada, na której zrobił się cyrk.

A co to są 3 minuty?

W kwestii czekania - niewiele. W kwestii zademosntrowania ze autostrada
pracuje z pelna wydajnoscia (bramek) - wiele.

???

[...]

Nadal mamy jeden felerny fragment.

Przedunijne powiadasz - jedyne kawałki płatne dodatkowo to fragment A4
(60km) od 2000, A2 (~50km) od końca 2002 oraz A2 (~40km) od końca 2003.

O ile pamietam to byly trzy odcinki po ok 50km na A2.

Jakieś 150km wyjdzie, ale z obu. Zresztą sprawdź dokładnie jeżeli masz
wątpliwości.

Wszystkich to ile było - 400km? Na koniec 2004 było ich 552km? Z czym
do ludzi...

552km ... hm, potrafi ktos wyliczyc ? Chyba w ich sklad wchodzi te 150km
we wladaniu Kulczyka.

Tak, to z fragmentami A2 + A4.

W sumie to nie wazne ile - wazne ze ciezarowki sie ustawialy do kas, a
nie omijaly bokiem ...

Ważne ile (skoro użyłeś tego jako argumentu) i nie jest ważne, by się
ustawiały do kas - ważne jest, by jeździły tymi drogami i za jazdę
płaciły.

[...]

Powinny wrócić, ale wcześniej trzeba było myśleć jak to zrobić by z
nich nie zwiały.

Bo np na 94 Wroclaw-Opole ciezarowek 1 czerwca jakby przybylo, ale nadal
sporo przez bramki na A4 przejezdza.

DK91 pełna, a A1 pustawa...

Data: 2012-08-27 19:29:19
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k1g856$vl5$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Jak bede mial interes z Wroclawia do Poznania to nie pojade autostrada, chocbym nawet bardzo chcial.
Ale jak bede mial z Wroclawia do Katowic ... wskazesz jakas dobra i tania droge ?

No dobra, powiedzmy ze to bedzie interes z Trzebnicy do Oswiecimia, zeby nie bylo tak zlosliwie ..

A z Wrocka do Warszawy ... tirmani chyba tak chetnie nie jezdzili A4, nawet jak bylo "za darmo".

[...]

Nie, wojewodzkich nie, 51 pozycji tylko wymienionych.

Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie kola
jest chyba mniej ?
Zwykły ma często 6 osi.

Kiedy taki widziales ?

Większość zestawów spełnia wymóg 8 ton na oś.

Byc moze, ale z drugiej strony ... producenci sprzedaja ciagniki siodlowe w wersji 8t na tylna os ?

A co to są 3 minuty?
W kwestii czekania - niewiele. W kwestii zademosntrowania ze autostrada
pracuje z pelna wydajnoscia (bramek) - wiele.
???

Jest kolejka. A wiec kasy pracuja na pelnej wydajnosci. I nie wazne czy ona ma minute czy godzine - samochodow chce skorzystac z autostrady wiecej niz ona moze przerobic.

Z tym ze taka 1-minutowa to mogla byc pechowa fluktuacja w chwili obserwacji, a taka 30-minutowa to sie tak szybko nie rozwieje ..

[...]

Dwa, bo pod Katowicami i Krakowem tez sa kolejki :-)

[...]

dodaj stalexport i sie okaze ze 40% autostrad krajowych bylo platnych :-)

[...]

Ustawianie do kas swiadczy o tym ze bylo ich  duzo.

[...]

Oj tam, rzad tu o przyszlych pokoleniach mysli, co mu tam rok czy dwa ...

Bo np na 94 Wroclaw-Opole ciezarowek 1 czerwca jakby przybylo, ale nadal
sporo przez bramki na A4 przejezdza.
DK91 pełna, a A1 pustawa...

w godzinach szczytu dni powszednich tez ?

J.

Data: 2012-08-27 20:08:16
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-27 19:29, J.F pisze:
[...]

Otóż to. Choć z drugiej strony...

Ale jak bede mial z Wroclawia do Katowic ... wskazesz jakas dobra i
tania droge ?

Dla kogo? DK94 ma się dobrze.

No dobra, powiedzmy ze to bedzie interes z Trzebnicy do Oswiecimia, zeby
nie bylo tak zlosliwie ..

A z Wrocka do Warszawy ... tirmani chyba tak chetnie nie jezdzili A4,
nawet jak bylo "za darmo".

A4 z Wrocka do W-wy? To zdaje się niezbyt po drodze.

[...]

LOL - 71 krajowych i 51 wojewódzkich. Kogo chcesz czarować?

Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie kola
jest chyba mniej ?
Zwykły ma często 6 osi.

Kiedy taki widziales ?

Każdego dnia, wielokrotnie. Zdjęcia mam robić?

Większość zestawów spełnia wymóg 8 ton na oś.

Byc moze, ale z drugiej strony ... producenci sprzedaja ciagniki
siodlowe w wersji 8t na tylna os ?

Tak, a co?

Jest kolejka. A wiec kasy pracuja na pelnej wydajnosci. I nie wazne czy
ona ma minute czy godzine - samochodow chce skorzystac z autostrady
wiecej niz ona moze przerobic.

Ale jaki z tym problem? Przecież można skorzystać z systemów
elektronicznych (choć nie wszędzie).

Z tym ze taka 1-minutowa to mogla byc pechowa fluktuacja w chwili
obserwacji, a taka 30-minutowa to sie tak szybko nie rozwieje ..

I ta 30 minutowa często nie bywa.

Nadal mamy jeden felerny fragment.

Dwa, bo pod Katowicami i Krakowem tez sa kolejki :-)

Ojoj, straszne.

[...]

Stalexport już w tym jest.

[...]

Że słucham? Świadczy jedynie o tym, że mogło się opłacić...

Powinny wrócić, ale wcześniej trzeba było myśleć jak to zrobić by z
nich nie zwiały.

Oj tam, rzad tu o przyszlych pokoleniach mysli, co mu tam rok czy dwa ..

Skoro rok czy dwa nie mają znaczenia, to skąd te narzekania i płacze?

Zależy od miejsca, ale generalnie też.

Data: 2012-08-27 20:40:27
Autor: J.F
autostrada szybciej
[...]

I dlatego wlasnie drogi prostopadle do autostrady mnie nie interesuja :-)

Ale jak bede mial z Wroclawia do Katowic ... wskazesz jakas dobra i
tania droge ?
Dla kogo? DK94 ma się dobrze.

Strasznie dawno nie uzywalem.  Do Katowic ? Predzej do Bytomia, niz sie przez ten Slask przedzierac :-)

A z Wrocka do Warszawy ... tirmani chyba tak chetnie nie jezdzili A4,
nawet jak bylo "za darmo".

A4 z Wrocka do W-wy? To zdaje się niezbyt po drodze.

No wlasnie, niezbyt, wiec znow nie ma kto uciekac, bo uciekli juz wczesniej.
Choc wcale nie tak dawno, jak Wroclaw byl nieprzejezdny, to ponoc im sie zdarzalo jechac A4 ..

[...]

Ale na krajowych mozna postawic viatolla. a 51 drog wojewodzkich to chyba niezbyt duzo - nie chce mi sie liczyc ile ich jest, z 500 ?
I zauwaz ze to odcinki a nie cale drogi sa dopuszczone.

[...]

Poprosze. Kiedys tez mi sie wydawalo ze u nas 26-kolowce jezdza.

[...]

Tym lepiej dla mojej tezy - bo ja twierdze ze najwyrazniej nie uciekli.
Moze niewielka czesc uciekla, ale reszta jedzie twardo przez platne bramki, a jesli one sa szybkie elektroniczne, to tylko wiecej ich przejedzie.

Z tym ze taka 1-minutowa to mogla byc pechowa fluktuacja w chwili
obserwacji, a taka 30-minutowa to sie tak szybko nie rozwieje ..
I ta 30 minutowa często nie bywa.

Ale taka na 15 minut bywa. I ona tez sie w kwadrans nie rozwieje.

[...]

no wlasnie - czyli 200km z 552 bylo platne :-)

A te 352 ? Krzywa -Wroclaw 90, do Kleszczowa 140 ... gdzies mi jeszcze brakuje 120 km ..  5 km pod zgorzelcem, 20 km A1 .. co jeszcze bylo bezplatne ?

[...]

i swiadczy ze jeden za drugim jechaly przez bramke, a nie ze jeden na godzine ..

[...]

No bo wiesz, my bysmy chcieli autostrady na tanie winietki. Albo w ogole w cenie paliwa.

A tymczasem za 5mld zakupili nam kolejki :-(

[...]

Ciekawe swoja droga skad takie roznice. Czyzby z powodu ceny - ta "prywatna" za droga ?

J.

Data: 2012-08-27 22:02:25
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-27 20:40, J.F pisze:
[...]

Zdaje się, że tylko Ty pisałeś o braku zainteresowania drogami
prostopadłymi do autostrad - ja o niczym takim nie pisałem.
Podobnie jak o "interesie wzdłuż autostrady". Dość luźno bawisz
się w "argumenty".

Dla kogo? DK94 ma się dobrze.

Strasznie dawno nie uzywalem.  Do Katowic ? Predzej do Bytomia, niz sie
przez ten Slask przedzierac :-)

Przejedź się i sprawdź ile ciężarówek tamtędy jedzie.

[...]

Jak mieli uciekać, skoro nie było skąd? Litości...

Choc wcale nie tak dawno, jak Wroclaw byl nieprzejezdny, to ponoc im sie
zdarzalo jechac A4 ..

Spoko, jak był nieprzejezdny to się omijało na wszystkie możliwe
sposoby, ale nijak nie uda Ci się tego użyć jako argumentu...

[...]

Czy Ty aby jeszcze pamiętasz o czym była mowa? Te "fragmenty" mają
podwyższenie na oś do 10 ton. Tak, tamtędy ciężarówki idą jak się
masz. Może pojeździłbyś trochę dalej?

[...]

W to co Tobie się wydawało nie wnikam. Zrobię jak będę pamiętał
itd.

Ale jaki z tym problem? Przecież można skorzystać z systemów
elektronicznych (choć nie wszędzie).

Tym lepiej dla mojej tezy - bo ja twierdze ze najwyrazniej nie uciekli.

Znaczy jakiej tezy i o czym piszesz? Póki co nawet nie określiłeś kto
i dlaczego czekał na bramkach. Ciężarówki mają od "dawna" viatolle
i nie czekają 40 minut.

Moze niewielka czesc uciekla, ale reszta jedzie twardo przez platne
bramki, a jesli one sa szybkie elektroniczne, to tylko wiecej ich
przejedzie.

No popatrz, a dane podawałeś z oczekiwania z ręcznego otrzymania
biletu...

Ale taka na 15 minut bywa. I ona tez sie w kwadrans nie rozwieje.

Zdecyduj się o czym piszesz.

[...]

:-)
Stalexport już w tym jest.

no wlasnie - czyli 200km z 552 bylo platne :-)

Manipulujesz - podałem dane odcinków płatnych przed 2004. Tego nie było
nawet 150km. 552km to było na koniec 2004.

A te 352 ? Krzywa -Wroclaw 90, do Kleszczowa 140 ... gdzies mi jeszcze
brakuje 120 km ..  5 km pod zgorzelcem, 20 km A1 .. co jeszcze bylo
bezplatne ?

Z mojego punktu widzenia to nieistotne.

Ustawianie do kas swiadczy o tym ze bylo ich  duzo.

Że słucham? Świadczy jedynie o tym, że mogło się opłacić...

i swiadczy ze jeden za drugim jechaly przez bramke, a nie ze jeden na
godzine ..

Ależ kombinujesz - daj jakieś dane o ruchu na bramkach.

[...]

A kto to jest "myśmy"? Ja tam jestem świadom wielu rozwiązań i raczej
średnio skłonny do płaczu jaki to biedny jestem.

A tymczasem za 5mld zakupili nam kolejki :-(

Komu "nam"?

Data: 2012-08-28 01:00:53
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Mon, 27 Aug 2012 22:02:25 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Ja pisalem ze rzad sie cieszy z wysokich oplat, bo wiecej zarabia. Ty ze niekoniecznie, bo mu ciezarowki uciekna na inne drogi. Ja ze na innych rownoleglych jest viatoll, a tobie sie te "rownolegle" nie
spodobaly. Kto tu juz nie wie o co sie kloci ?
Dla kogo? DK94 ma się dobrze.
Strasznie dawno nie uzywalem.  Do Katowic ? Predzej do Bytomia, niz sie
przez ten Slask przedzierac :-)
Przejedź się i sprawdź ile ciężarówek tamtędy jedzie.

od wrocka do Olawy umiarkowanie. Do Brzegu jeszcze mniej. A dalej to nie
jechalem ostatnio.

[...]

51 kawalkow ma. To ile nie ma ?
[...]

Czekam cierpliwie. Dawno nie widzialem, teraz "wszyskie" maja uklad 2+3

Ale taka na 15 minut bywa. I ona tez sie w kwadrans nie rozwieje.
Zdecyduj się o czym piszesz.

Ja konsekwetnie o tym ze ilosc samochodow, w tym i ciezarowek, jadachych
platnym odcinkiem A4 jest duza. Czyli cena jest dobra i nie ma potrzeby obnizac :-(

[...]

podales 50 km na A2. A tam byly trzy odcinki po ok 50km platne.
Dodajac odcinek Stalexportu na A4 wychodzi ok 200.

A te 352 ? Krzywa -Wroclaw 90, do Kleszczowa 140 ... gdzies mi jeszcze
brakuje 120 km ..  5 km pod zgorzelcem, 20 km A1 .. co jeszcze bylo
bezplatne ?
Z mojego punktu widzenia to nieistotne.

A mnie zaciekawilo te 552km ktore rzekomo bylo.

[...]

nie dam bo nie mam. Ale jesli jest 8 czynnych bramek i kolejka do nich - to
ruch jest.

No nam wszystkim.

J.

Data: 2012-08-28 09:57:47
Autor: news.wp.pl
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-28 01:00, J.F. pisze:
[...]

To takie dość luźne przybliżenie. Ja pisałem o konsekwencji likwidacji
winietek dla ciężarówek i ich ucieczce na drogi alternatywne tam gdzie
się da, z braku oviatollowania oraz nadzoru. Wiele dróg zostało
zniszczonych, a "wpływ" do budżetu w rezultacie był mniejszy. Wcześniej
ciężarówki jechały tak jak było im wygodniej, ponieważ opłata była
jedna na wszystko i do tego nie do uniknięcia.

Ja ze na innych rownoleglych jest viatoll, a tobie sie te "rownolegle" nie
spodobaly. Kto tu juz nie wie o co sie kloci ?

Ciężarówki jeżdżą nie tylko równoległymi do autostrad (o ile takie są).
Jeżeli mają zapłacić za autostradę (czy inne oviatolowane) to
wykorzystają inne trasy - tym bardziej, że autostrad tak naprawdę dużo
nie ma. Na szczęście oviatolowania przybywa, więc sytuacja się powoli
unormuje.

od wrocka do Olawy umiarkowanie. Do Brzegu jeszcze mniej. A dalej to nie
jechalem ostatnio.

Problem w tym, że Polska to nie tylko okolice Wrocławia.

Czekam cierpliwie. Dawno nie widzialem, teraz "wszyskie" maja uklad 2+3
    -\_________________
o-oo              ooo

To ile jest osi wg Ciebie?

[...]

A w cytacie jest o czasie oczekiwania przed bramkami :P

podales 50 km na A2. A tam byly trzy odcinki po ok 50km platne.
Dodajac odcinek Stalexportu na A4 wychodzi ok 200.

W czasach przedunijnych? Daj jakieś źródło - ja wiem tylko
o odcinku Stalexportu (~60km od 2000). Większą cześć (Wrocław-Gliwice
~140km) oddano chyba w 2003 - od razu z bramkami? Chętnie się
dowiem gdzie na A2 było 200km autostrady z bramkami przed 2004.

A mnie zaciekawilo te 552km ktore rzekomo bylo.

Mnie średnio, ponieważ ciężko było na autostradę w ogóle trafić.

Ależ kombinujesz - daj jakieś dane o ruchu na bramkach.

nie dam bo nie mam. Ale jesli jest 8 czynnych bramek i kolejka do nich - to
ruch jest.

Ale jaki ruch? Ciężarowy, osobowy? Tego, że ruch jest nikt nie neguje.
Podobnie jak ja nie neguję, że cena jest mniej więcej w porządku.
Problem tkwi w stosowanych rozwiązaniach - od samych bramek po system
elektroniczny.

A tymczasem za 5mld zakupili nam kolejki :-(
Komu "nam"?

No nam wszystkim.

Przecież twierdzisz, że ceny i system w zasadzie jest ok to w czym
problem?

Data: 2012-08-31 11:44:44
Autor: WildS
autostrada szybciej
On 2012-08-27, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:
[...]

Co wy wygadujecie?

Zdecydowana większość "tirów" w Polsce - zestawów ciągnik siodłowy +
naczepa to zestawy o 5 osiach. 2 w koniu, 3 w naczepie. W tandemach to
zależy od ilości osi w przyczepce - 2-3 w solówce i 1-3 w przyczepie.

Problem nacisku na oś to prawie zawsze problem z osią napędową (tylna w
ciągniku)

Nie ma czegoś takiego jak sprzedawanie ciągnika w wersji 8t na oś.
Ciągnik ma DMC i tyle. A to, ile będzie na osi zależy praktycznie
wyłącznie od tego ile _i jak_ będzie załadowane. Sam ciągnik waży około
7,5 tony i ma 2 osie. Trzeba tak rozłożyć ciężar na naczepie, żeby mniej
było z przodu na siodle. W tym celu np. pierwszy jeden albo dwa rzędy
np. palet ładuje się pojedynczo albo nie piętruje (zależy od wagi
pojedynczej palety).

Nie zawsze się tak da - np. palety są dość lekkie, żeby 25 ton zapełniło
całą naczepę. Przy równomiernym rozłożeniu takiego ładuku na 100%
przekroczone jest 8t na napędowej.

--
WildS

Data: 2012-08-21 17:45:03
Autor: Cavallino
autostrada szybciej

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k0vhu7$2qv$1@inews.gazeta.pl...
[...]

No nie wiem, ja od 10 lat nie widziałem nic nowego w okolicach - i tak aż do Euro właśnie.

Data: 2012-08-22 00:14:30
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Tue, 21 Aug 2012 17:45:03 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Ja tam narzekac nie moge.
A4 .. najpierw zrobili do Opola i dalej. Potem zbudowali od nowa do
Legnicy. Potem przedluzyli do Gliwic, i Katowic. A w koncu do Zgorzelca. I trwalo to z 10 lat, a tylko ten ostatni odcinek byl "ostatnio".

Na DK8 - obwodnica Sycowa to juz nie pamietam kiedy, obwodnica Klodzka tez
dawno, obwodnica Olesnicy w 2006 oddana, odcinki do Belchatowa remontowano
na na przestrzeni lat, a teraz "tylko" AOW. A innych odcinkow nie zrobili i nie robia :-( No, nie przesadzam - dwa robia. DK5 ... obwodnica Trzebnicy tez juz stara. A innych postepow nie ma.
35 do Walbrzycha ... tylko o tyle sie polepszylo co AOW poprawila.
94 tez dawno bez zmian.

W samym miescie dokonczono obwodnice srodmiejska. Ale ja juz chyba z 15 lat
robia, i odcinkami oddaja.

Wiec na mnie ostatnie 3 lata nie robia tak wielkiego wrazenia :-)

J.

Data: 2012-08-18 02:51:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-17 16:00, J.F pisze:
a moze i nie

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

Właśnie zjechałem z podkarpacia.

Równo o 2 w nocy zajechałem na bramki we WRO. Otwarte 3 bramki + 1 dla VIA.

20 pierdolonych minut czekania. Jakiś kurwa absurd.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2012-08-18 11:58:18
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
[...]

O 2 w nocy 20 minut czekania?

Data: 2012-08-18 18:21:50
Autor: Rafał \"SP\" Gil
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-18 11:58, Artur Maśląg pisze:

[...]

Tak. Większość ruchu szła dalej na zachód, od skurczysyna niePL tablic. Na Wrocław chyba sam zjechałem ...

Równe 20 minut czekania, otwarte trzy bramki. Mało kurwicy nie dostałem.

Data: 2012-08-19 11:38:23
Autor: Artur Maśląg
autostrada szybciej
[...]

O niewystarczającą liczbę bramek to dym jest od jakiegoś czasu, ale tam
jest chyba więcej...

Data: 2012-08-19 12:28:47
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Sun, 19 Aug 2012 11:38:23 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Ale nie wszystkie musza byc otwarte, bo kto by sie spodziewal zjazdu Gilow
o 2 w nocy :-)

J.

Data: 2012-08-19 13:20:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-19 12:28, J.F. pisze:

[...]

Ja tam był jeden i przypadkiem.

Faktem jest, kto by się spodziewał w nocy z piątku na sobotę zwiększonych potoków.

Data: 2012-08-19 13:22:33
Autor: Rafał \"SP\" Gil
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-19 11:38, Artur Maśląg pisze:

[...]

Czasem w środku dnia kiedy ruch jest jeszcze większy - potrafią być trzy otwarte tylko. Ja już się nauczyłem, że za każdym razem (nawet jak na CB mówią, że idzie na bieżąco) zjeżdżać mam na WRC WSCHÓD - bezstresowo się wtedy przejeżdża. Niestety, wracałem już tak zaspany i przemęczony, że nie zarejestrowałem zjazdu :) i go przejechałem ...

Data: 2012-08-18 11:43:44
Autor: Maciek
autostrada szybciej
W dniu 2012-08-17 16:00, J.F pisze:
a moze i nie
A może by tak ... wprowadzić opłaty od czasu użytkowania autostrady, na
zasadzie: dłużej stoisz, bardziej ugniatasz asfalt? :->

Maciek

Data: 2012-08-18 10:45:42
Autor:
autostrada szybciej
begin Maciek
A może by tak ... wprowadzić opłaty od czasu użytkowania autostrady, na
zasadzie: dłużej stoisz, bardziej ugniatasz asfalt? :->

Jestem za, ja moim Polonezem Truckiem Royem pędzę po autostradzie z prędkością 140 km/h, więc przebywam na niej krótko. W razie czego mogę też wybrać szlak off-roadowy. --
ignorance is bliss

Data: 2012-08-18 11:49:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello Maciek,

Saturday, August 18, 2012, 11:43:44 AM, you wrote:

a moze i nie
A może by tak ... wprowadzić opłaty od czasu użytkowania autostrady, na
zasadzie: dłużej stoisz, bardziej ugniatasz asfalt? :->

I jedna bramka wyjazdowa z leniwym cieciem ;) Budżet ożyje!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-18 10:46:10
Autor:
autostrada szybciej
begin RoMan Mandziejewicz
I jedna bramka wyjazdowa z leniwym cieciem ;)

Znalazłeś nową pracę? :))

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-18 12:37:55
Autor: Maciek
autostrada szybciej
I jedna bramka wyjazdowa z leniwym cieciem ;) Budżet ożyje!
A jak to nie wystarczy, to można ograniczyć prędkość do 60km/h i
postawić fotoradary z pomiarem odcinkowym :->

Maciek

Data: 2012-09-06 01:27:02
Autor: waldek69
autostrada szybciej
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

Wiele innych rzeczy jest robione dla różnych lobby (kasa, korupcja, przekręt), o tyle nie mogę zrozumieć kto i co zyskał na tym (Kapsch?) , że nie zrobiono przejazdu automatycznego. W USA przejeżdżam 65 mph przez bramkę I-Pass Express i transponder jest sczytywany. Dlaczego u nas nie mogły być pasy ekspresowe do naliczania opłat????  Skoro nie można tu posądzić nikogo o przekręt to znaczy, że jest to nieuctwo i nieudolność urzędników i inżynierków z GDDKiA. Pytanie co lepsze? I czy za niekompetencje też można kogoś postawić pod nasz bambusowy sąd?

Dlatego ja korzystam z drogi 94. Dużo taniej (mniej paliwa, brak opłat), a czas ten sam.

Data: 2012-09-06 11:12:25
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Alez jest.

USA przejeżdżam 65 mph przez bramkę I-Pass Express i transponder jest sczytywany.

A jak nie masz transpondera to co sie dzieje ?

Dlaczego u nas nie mogły być pasy ekspresowe do naliczania opłat????
Skoro nie można tu posądzić nikogo o przekręt to znaczy, że jest to nieuctwo i nieudolność urzędników i inżynierków z GDDKiA.

Moze jednak troche wyzej, a moze przeprowadzono analize kosztow i wyszlo ze tak jest najlepiej.

Bo przypominam ze GD zaczela od bezszlabanowego naliczania oplat dla ciezarowek na kilku drogach krajowych ... i tym odcinku A4 chyba tez.
Czyli Kapsch potrafi.
Sa pasy "pospieszne", mozesz sobie kupic transponder do automatycznego otwierania szlabanow, niedawno byla promocja dla osobowych - 70 zl.

Dlatego ja korzystam z drogi 94. Dużo taniej (mniej paliwa, brak opłat), a czas ten sam.

A skad dokad ? Bo na dluzsza trase to raczej autostrada szybsza. Tzn bez postojow na bramkach.
Ale tez te 40 minut to szczyt szczytow. Natomiast 15 sie juz czesciej zdarza.

J.

Data: 2012-09-06 14:01:23
Autor: waldek69
autostrada szybciej
W dniu czwartek, 6 września 2012 11:13:03 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]

>Wiele innych rzeczy jest robione dla różnych lobby (kasa, korupcja, >przekręt), o tyle nie mogę zrozumieć kto i co zyskał na tym (Kapsch?) >, że nie zrobiono przejazdu automatycznego. W

Co jest? Przecież musze stanąć ze 140 km/h do zera przed zamkniętym szlabanem i czekać aż, zechce się on otworzyć. Jedyne różnica pomiędzy płatnością ręczną jest że nie muszę otwierać szyby.
>USA przejeżdżam 65 mph przez bramkę I-Pass Express i transponder jest >sczytywany.

A jak nie masz transpondera to co sie dzieje ?

Jeśli urządzenie nie zarejestruje odczytu przy przejeździe pojadu przez bramkę to system najpierw rozpoznaje rejestrację i jeśli ten numer rejestracyjny pojazdu jest zarejestrowany w bazie i są środki na koncie to wysyłany jest automatycznie mail do właściciela, żeby stawił się w biurze bo jego transponder jest prawdopodobnie uszkodzony, a oni go sprawdzą i ewentualnie wymienią.
Jeśli natomiast pojazdu nie ma w bazie to jest "violation" i kara. Prawidłowe sczytanie jest potwierdzone niebieskim światłem.

Dodam jeszcze że żeby unikać korków to korzystanie z bramek automatycznych jest tańsze niż przy płatności ręcznej. Wszystkie przejazdy przez bramki widać na koncie internetowym. Jeden transponder może być na 3 pojazdy. Mogę przekładać na kilka samochodów w rodzinie.

Jak masz jakieś pytania to chętnie odpowiem. System działa od wielu lat w stanie Illinois. Wcześniej nazywał się I-Pass, ale trzeba było zwalniać - ale nigdy zatrzymywać do zera! Teraz poprawili elektronikę i nazywa się I-Pass Express i możesz walić z pełną prędkością przez bramkę.

> [...]

Sa pasy "pospieszne", mozesz sobie kupic transponder do automatycznego otwierania szlabanow, niedawno byla promocja dla osobowych - 70 zl.

Dobrze, że napisałeś "pospieszne" w cudzysłowie. Bo najpierw muszę odstać w kolejce. A i tak zawsze muszę czekać przed szlabanem. Po co ten szlaban?
> [...]

Ale tez te 40 minut to szczyt szczytow. Natomiast 15 sie juz czesciej zdarza.

Różnie. Kraków - Dąbrowa Górnicza - Kraków, Zgorzelec - Kraków, i Żagań - Kraków. W Auto - Moto był test. 2 identyczne samochody jechały Zgorzelec Kraków. Czas wyszedł prawie ten sam, co oznacza że się nie opłaca stać na bramkach.

Data: 2012-09-06 23:15:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello Waldek69,

Thursday, September 6, 2012, 11:01:23 PM, you wrote:

[...]

[...]

Chromolisz. Dzisiaj przejechałem Opole-Wrocław-Opole testowo przez wiochy.
Łącznie 180km w prawie 4 godziny. W dupie mam takie alternatywy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-07 01:20:40
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Thu, 6 Sep 2012 23:15:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Waldek69,
[...]
[...]

Chromoli. Z Krakowa do Zgorzelca ni ch* nie uda sie przejechac szybciej niz
autostrada. Nawet jak na niej beda 40-minutowe korki.
Ale do Dabrowy .. kto wie.

A to Opole-Wroclaw to skad dokad dokladnie ? I ile ci zajmuje autostrada ?
Bo jesli to nie jest od zjazdu do zjazdu, to zanim sie do autostrady
dojedzie,a potem zjedzie ... z wrocka do olawy to mi sie bardziej oplaca
przebijac przez miasto. Choc w szczycie to niekoniecznie. Ale w szczycie to
i na bramkach sie czeka :-)
Do Brzegu wychodzi na jedno. Mozna troche przyspieszyc, jak sie zjedzie z
autostrady na  olawie i przebija przez wiochy :-)

Do Lubina (ZG, szczecina) tez lepiej przez wiochy niz A4 ..

J.

Data: 2012-09-07 08:48:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello J.F.,

Friday, September 7, 2012, 1:20:40 AM, you wrote:

[...]

W Opolu bez znaczenia a we Wrocku - Grabiszyńska 105.

I ile ci zajmuje autostrada ?

Sama autostrada? Typowo 25-26 minut.

Bo jesli to nie jest od zjazdu do zjazdu, to zanim sie do autostrady
dojedzie,a potem zjedzie ... z wrocka do olawy to mi sie bardziej oplaca
przebijac przez miasto.

Właśnie ten odcinek stanowi największy kłopot. Dokładniej:
Godzikowice-Wrocław. To był koszmar. Wyprzedzać się nie da i ruch
lokalsów, którym sie nie śpieszy.

[...]

A to sprawdzałęm jakieś 3 lata temu i nie ma bolca - jak jadę z Opola,
to nijak nie opłaca mi się czasowo zjeżdżać na 94 i przebijać przez
Oławę, wiochy, Wrocław, wiochy i Legnicę. A4 a potem zjazd na 3
zdecydowanie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-07 10:04:56
Autor: Michal Jankowski
autostrada szybciej
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> writes:

[...]

Abstrahując od tego konkretnego miejsca: jeśli ktoś jedzie stówą
przez wszystko (czy stoi znak 40, czy autostrada) - a są tacy, i to
sporo - to autostrada mu na nic.

Jeśli się jedzie przepisowo w terenie zabudowanym i wykorzystuje
dopuszczalny limit na autostradzie, to nie ma zmiłuj: jeśli tylko nie
ma korka na pół godziny na bramkach, autostradą bedzie szybciej.

  MJ

Data: 2012-09-07 11:44:47
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości
Abstrahując od tego konkretnego miejsca: jeśli ktoś jedzie stówą
przez wszystko (czy stoi znak 40, czy autostrada) - a są tacy, i to
sporo - to autostrada mu na nic.

Nie ma takich. Co z tego ze mam ochote jechac stowa, jak przede mna ciezarowka, albo traktor, z przeciwka tez ruch.
Potem miejscowosc, skrzynka na fotoradar, swiatla, korek przed nimi.
Pare mandatow od SM uspokaja, a i rond w kraju przybywa - a stowa tego nie przejedziesz.

No i FR boje sie umiarkowanie, gdzie sie da tam stowe przekraczam, a srednia np 58 wychodzi, i to juz odliczajac wielkomiejskie korki.

A takiemu na autostradzie tez beda ciezarowki przeszkadzac, i/lub blyskajace z tylu swiatla :-)

Jeśli się jedzie przepisowo w terenie zabudowanym i wykorzystuje
dopuszczalny limit na autostradzie, to nie ma zmiłuj: jeśli tylko nie

Malo kto wykorzystuje dopuszczalny limit na autostradzie.

ma korka na pół godziny na bramkach, autostradą bedzie szybciej.

Mieszkasz przy autostradzie i jedziesz zjazd podziwiac ?

Dojazd do autostrady zajmuje mi ok. 8 minut - blisko mam.  Potem przez kawalek srednia ledwie 105, bo rozjazdy, wezly, ograniczenia.
Bramka wjazdowa bez korka - 20s, ale wliczajac hamowanie i rozpedzanie - blizej minuty.
Bramka wyjazdowa - minute.  Ale znow - w calosci, bo to i zwolnic trzeba i pokrazyc po okolicy, i wyjechac na glowna  - trzy.
Dojazd do celu - kolejne 15.
Przy czym autostrada wydluza mi droge o 30 km.  Co z tego ze mam srednia 120, jak to kolejne 15 minut straty.

Wiec jak alternatywnie 20 minut przebijam sie przez miasto, a potem wloke ze srednia 60, to na krotszym (50km) odcinku trace przykladowo 5 minut.
Oczywiscie zalezy od godziny wyjazdu,  szczescia, wakacji. No i aktywnosci FR :-)

I jak do tego dodasz 15 minut postoju na bramkach, to juz do Opola niedaleko :-)

J.

Data: 2012-09-07 12:12:45
Autor: J.F
autostrada szybciej
[...]

No tak, brak ogonkow. Cala trasa przez autostradę.

[...]

No, ja w sumie polprawde napisalem.  Rano z wrocka do Godzikowic jest w miare znosnie, choc korek w Olawie robi swoje.
Za to w przeciwna strone .. co z tego ze lokalsom by sie przyspieszylo, jak od Radwanic do centrum korek stoi na pare km

[...]

Z tym ze ja pisalem od siebie, tzn od wroclawia. Zanim dotre do autostrady, to juz miasto opuszcze (jak dobrze pojdzie) i do Lubina niedaleko.

Ale to bylo 3 lata temu, a teraz mamy AOW :-)
I nawet Tobie poza szczytem bedzie sie oplacalo z A4 skrecic na Poznan, a potem w 94 i przez wioski. No chyba ze radar spotkasz :-)

W szczycie przebicie sie do Lesnicy moze byc problemem, wiec radze sprawdzic przed decyzja. I nie wiem jak wtedy tlok na 94 - choc Lesnica duzo ruchu nie przepusci. A szczyt tam w kazde popoludnie przez najblizszych 5 lat co najmniej :-(

Z tym ze w szczycie to musisz doliczyc czas na bramkach :-)

J.

Data: 2012-09-07 01:37:28
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Thu, 6 Sep 2012 14:01:23 -0700 (PDT), waldek69@hotmail.com napisał(a):
[...]

Chciales automatyczny to masz :-)

i czekać aż, zechce się on otworzyć. Jedyne różnica pomiędzy płatnością ręczną jest że nie muszę otwierać szyby.

Nie musisz otwierac, nie musisz grzebac w portfelu, ci przed toba tez nie
musza, i czeka sie znacznie krocej.

[...]

I gdzie jest ta kara wymierzana ? Bo wiesz - tu jest Europa a nie USA, tu immigration nie pilnuje zeby jakies
meksyki nie przejechaly granicy, a w efekcie swojej naleznosci mozesz potem
w moskwie szukac :-)

Co prawda nowoczesnosc pozwala takiego delikwenta zatrzymacz na granicy.

Dodam jeszcze że żeby unikać korków to korzystanie z bramek automatycznych jest tańsze niż przy płatności ręcznej.

No u nas jeszcze nie. Ale czas to pieniadz, wiec i tak zarabiasz :-)

Wszystkie przejazdy przez bramki widać na koncie internetowym.

Permanentna inwigilacja :-)

Jeden transponder może być na 3 pojazdy. Mogę przekładać na kilka samochodów w rodzinie.

A u nas mozesz przekladac bez limitu :-)

Sa pasy "pospieszne", mozesz sobie kupic transponder do automatycznego otwierania szlabanow, niedawno byla promocja dla osobowych - 70 zl.
Dobrze, że napisałeś "pospieszne" w cudzysłowie.

Napisalem zeby nie mylic z "ekspresowym"

Bo najpierw muszę odstać w kolejce.

Szybciej idzie. Chyba ze kolejka jest na 40 minut, to wtedy i tak wszyscy
stoja na tych samych pasach.

W Auto - Moto był test. 2 identyczne samochody jechały Zgorzelec Kraków. Czas wyszedł prawie ten sam, co oznacza że się nie opłaca stać na bramkach.

To chyba na jakis wypadek trafily. Albo latac umialy.

J.

autostrada szybciej