autostrada szybciej

Data: 2012-09-06 01:27:02
Autor: waldek69
autostrada szybciej
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

Wiele innych rzeczy jest robione dla różnych lobby (kasa, korupcja, przekręt), o tyle nie mogę zrozumieć kto i co zyskał na tym (Kapsch?) , że nie zrobiono przejazdu automatycznego. W USA przejeżdżam 65 mph przez bramkę I-Pass Express i transponder jest sczytywany. Dlaczego u nas nie mogły być pasy ekspresowe do naliczania opłat????  Skoro nie można tu posądzić nikogo o przekręt to znaczy, że jest to nieuctwo i nieudolność urzędników i inżynierków z GDDKiA. Pytanie co lepsze? I czy za niekompetencje też można kogoś postawić pod nasz bambusowy sąd?

Dlatego ja korzystam z drogi 94. Dużo taniej (mniej paliwa, brak opłat), a czas ten sam.

Data: 2012-09-06 11:12:25
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Alez jest.

USA przejeżdżam 65 mph przez bramkę I-Pass Express i transponder jest sczytywany.

A jak nie masz transpondera to co sie dzieje ?

Dlaczego u nas nie mogły być pasy ekspresowe do naliczania opłat????
Skoro nie można tu posądzić nikogo o przekręt to znaczy, że jest to nieuctwo i nieudolność urzędników i inżynierków z GDDKiA.

Moze jednak troche wyzej, a moze przeprowadzono analize kosztow i wyszlo ze tak jest najlepiej.

Bo przypominam ze GD zaczela od bezszlabanowego naliczania oplat dla ciezarowek na kilku drogach krajowych ... i tym odcinku A4 chyba tez.
Czyli Kapsch potrafi.
Sa pasy "pospieszne", mozesz sobie kupic transponder do automatycznego otwierania szlabanow, niedawno byla promocja dla osobowych - 70 zl.

Dlatego ja korzystam z drogi 94. Dużo taniej (mniej paliwa, brak opłat), a czas ten sam.

A skad dokad ? Bo na dluzsza trase to raczej autostrada szybsza. Tzn bez postojow na bramkach.
Ale tez te 40 minut to szczyt szczytow. Natomiast 15 sie juz czesciej zdarza.

J.

Data: 2012-09-06 14:01:23
Autor: waldek69
autostrada szybciej
W dniu czwartek, 6 września 2012 11:13:03 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]

>Wiele innych rzeczy jest robione dla różnych lobby (kasa, korupcja, >przekręt), o tyle nie mogę zrozumieć kto i co zyskał na tym (Kapsch?) >, że nie zrobiono przejazdu automatycznego. W

Co jest? Przecież musze stanąć ze 140 km/h do zera przed zamkniętym szlabanem i czekać aż, zechce się on otworzyć. Jedyne różnica pomiędzy płatnością ręczną jest że nie muszę otwierać szyby.
>USA przejeżdżam 65 mph przez bramkę I-Pass Express i transponder jest >sczytywany.

A jak nie masz transpondera to co sie dzieje ?

Jeśli urządzenie nie zarejestruje odczytu przy przejeździe pojadu przez bramkę to system najpierw rozpoznaje rejestrację i jeśli ten numer rejestracyjny pojazdu jest zarejestrowany w bazie i są środki na koncie to wysyłany jest automatycznie mail do właściciela, żeby stawił się w biurze bo jego transponder jest prawdopodobnie uszkodzony, a oni go sprawdzą i ewentualnie wymienią.
Jeśli natomiast pojazdu nie ma w bazie to jest "violation" i kara. Prawidłowe sczytanie jest potwierdzone niebieskim światłem.

Dodam jeszcze że żeby unikać korków to korzystanie z bramek automatycznych jest tańsze niż przy płatności ręcznej. Wszystkie przejazdy przez bramki widać na koncie internetowym. Jeden transponder może być na 3 pojazdy. Mogę przekładać na kilka samochodów w rodzinie.

Jak masz jakieś pytania to chętnie odpowiem. System działa od wielu lat w stanie Illinois. Wcześniej nazywał się I-Pass, ale trzeba było zwalniać - ale nigdy zatrzymywać do zera! Teraz poprawili elektronikę i nazywa się I-Pass Express i możesz walić z pełną prędkością przez bramkę.

> [...]

Sa pasy "pospieszne", mozesz sobie kupic transponder do automatycznego otwierania szlabanow, niedawno byla promocja dla osobowych - 70 zl.

Dobrze, że napisałeś "pospieszne" w cudzysłowie. Bo najpierw muszę odstać w kolejce. A i tak zawsze muszę czekać przed szlabanem. Po co ten szlaban?
> [...]

Ale tez te 40 minut to szczyt szczytow. Natomiast 15 sie juz czesciej zdarza.

Różnie. Kraków - Dąbrowa Górnicza - Kraków, Zgorzelec - Kraków, i Żagań - Kraków. W Auto - Moto był test. 2 identyczne samochody jechały Zgorzelec Kraków. Czas wyszedł prawie ten sam, co oznacza że się nie opłaca stać na bramkach.

Data: 2012-09-06 23:15:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello Waldek69,

Thursday, September 6, 2012, 11:01:23 PM, you wrote:

[...]

[...]

Chromolisz. Dzisiaj przejechałem Opole-Wrocław-Opole testowo przez wiochy.
Łącznie 180km w prawie 4 godziny. W dupie mam takie alternatywy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-07 01:20:40
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Thu, 6 Sep 2012 23:15:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Waldek69,
[...]
[...]

Chromoli. Z Krakowa do Zgorzelca ni ch* nie uda sie przejechac szybciej niz
autostrada. Nawet jak na niej beda 40-minutowe korki.
Ale do Dabrowy .. kto wie.

A to Opole-Wroclaw to skad dokad dokladnie ? I ile ci zajmuje autostrada ?
Bo jesli to nie jest od zjazdu do zjazdu, to zanim sie do autostrady
dojedzie,a potem zjedzie ... z wrocka do olawy to mi sie bardziej oplaca
przebijac przez miasto. Choc w szczycie to niekoniecznie. Ale w szczycie to
i na bramkach sie czeka :-)
Do Brzegu wychodzi na jedno. Mozna troche przyspieszyc, jak sie zjedzie z
autostrady na  olawie i przebija przez wiochy :-)

Do Lubina (ZG, szczecina) tez lepiej przez wiochy niz A4 ..

J.

Data: 2012-09-07 08:48:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
autostrada szybciej
Hello J.F.,

Friday, September 7, 2012, 1:20:40 AM, you wrote:

[...]

W Opolu bez znaczenia a we Wrocku - Grabiszyńska 105.

I ile ci zajmuje autostrada ?

Sama autostrada? Typowo 25-26 minut.

Bo jesli to nie jest od zjazdu do zjazdu, to zanim sie do autostrady
dojedzie,a potem zjedzie ... z wrocka do olawy to mi sie bardziej oplaca
przebijac przez miasto.

Właśnie ten odcinek stanowi największy kłopot. Dokładniej:
Godzikowice-Wrocław. To był koszmar. Wyprzedzać się nie da i ruch
lokalsów, którym sie nie śpieszy.

[...]

A to sprawdzałęm jakieś 3 lata temu i nie ma bolca - jak jadę z Opola,
to nijak nie opłaca mi się czasowo zjeżdżać na 94 i przebijać przez
Oławę, wiochy, Wrocław, wiochy i Legnicę. A4 a potem zjazd na 3
zdecydowanie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-07 10:04:56
Autor: Michal Jankowski
autostrada szybciej
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> writes:

[...]

Abstrahując od tego konkretnego miejsca: jeśli ktoś jedzie stówą
przez wszystko (czy stoi znak 40, czy autostrada) - a są tacy, i to
sporo - to autostrada mu na nic.

Jeśli się jedzie przepisowo w terenie zabudowanym i wykorzystuje
dopuszczalny limit na autostradzie, to nie ma zmiłuj: jeśli tylko nie
ma korka na pół godziny na bramkach, autostradą bedzie szybciej.

  MJ

Data: 2012-09-07 11:44:47
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości
Abstrahując od tego konkretnego miejsca: jeśli ktoś jedzie stówą
przez wszystko (czy stoi znak 40, czy autostrada) - a są tacy, i to
sporo - to autostrada mu na nic.

Nie ma takich. Co z tego ze mam ochote jechac stowa, jak przede mna ciezarowka, albo traktor, z przeciwka tez ruch.
Potem miejscowosc, skrzynka na fotoradar, swiatla, korek przed nimi.
Pare mandatow od SM uspokaja, a i rond w kraju przybywa - a stowa tego nie przejedziesz.

No i FR boje sie umiarkowanie, gdzie sie da tam stowe przekraczam, a srednia np 58 wychodzi, i to juz odliczajac wielkomiejskie korki.

A takiemu na autostradzie tez beda ciezarowki przeszkadzac, i/lub blyskajace z tylu swiatla :-)

Jeśli się jedzie przepisowo w terenie zabudowanym i wykorzystuje
dopuszczalny limit na autostradzie, to nie ma zmiłuj: jeśli tylko nie

Malo kto wykorzystuje dopuszczalny limit na autostradzie.

ma korka na pół godziny na bramkach, autostradą bedzie szybciej.

Mieszkasz przy autostradzie i jedziesz zjazd podziwiac ?

Dojazd do autostrady zajmuje mi ok. 8 minut - blisko mam.  Potem przez kawalek srednia ledwie 105, bo rozjazdy, wezly, ograniczenia.
Bramka wjazdowa bez korka - 20s, ale wliczajac hamowanie i rozpedzanie - blizej minuty.
Bramka wyjazdowa - minute.  Ale znow - w calosci, bo to i zwolnic trzeba i pokrazyc po okolicy, i wyjechac na glowna  - trzy.
Dojazd do celu - kolejne 15.
Przy czym autostrada wydluza mi droge o 30 km.  Co z tego ze mam srednia 120, jak to kolejne 15 minut straty.

Wiec jak alternatywnie 20 minut przebijam sie przez miasto, a potem wloke ze srednia 60, to na krotszym (50km) odcinku trace przykladowo 5 minut.
Oczywiscie zalezy od godziny wyjazdu,  szczescia, wakacji. No i aktywnosci FR :-)

I jak do tego dodasz 15 minut postoju na bramkach, to juz do Opola niedaleko :-)

J.

Data: 2012-09-07 12:12:45
Autor: J.F
autostrada szybciej
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F.,
[...]

No tak, brak ogonkow. Cala trasa przez autostradę.

[...]

No, ja w sumie polprawde napisalem.  Rano z wrocka do Godzikowic jest w miare znosnie, choc korek w Olawie robi swoje.
Za to w przeciwna strone .. co z tego ze lokalsom by sie przyspieszylo, jak od Radwanic do centrum korek stoi na pare km

[...]

Z tym ze ja pisalem od siebie, tzn od wroclawia. Zanim dotre do autostrady, to juz miasto opuszcze (jak dobrze pojdzie) i do Lubina niedaleko.

Ale to bylo 3 lata temu, a teraz mamy AOW :-)
I nawet Tobie poza szczytem bedzie sie oplacalo z A4 skrecic na Poznan, a potem w 94 i przez wioski. No chyba ze radar spotkasz :-)

W szczycie przebicie sie do Lesnicy moze byc problemem, wiec radze sprawdzic przed decyzja. I nie wiem jak wtedy tlok na 94 - choc Lesnica duzo ruchu nie przepusci. A szczyt tam w kazde popoludnie przez najblizszych 5 lat co najmniej :-(

Z tym ze w szczycie to musisz doliczyc czas na bramkach :-)

J.

Data: 2012-09-07 01:37:28
Autor: J.F.
autostrada szybciej
Dnia Thu, 6 Sep 2012 14:01:23 -0700 (PDT), waldek69@hotmail.com napisał(a):
[...]

Chciales automatyczny to masz :-)

i czekać aż, zechce się on otworzyć. Jedyne różnica pomiędzy płatnością ręczną jest że nie muszę otwierać szyby.

Nie musisz otwierac, nie musisz grzebac w portfelu, ci przed toba tez nie
musza, i czeka sie znacznie krocej.

[...]

I gdzie jest ta kara wymierzana ? Bo wiesz - tu jest Europa a nie USA, tu immigration nie pilnuje zeby jakies
meksyki nie przejechaly granicy, a w efekcie swojej naleznosci mozesz potem
w moskwie szukac :-)

Co prawda nowoczesnosc pozwala takiego delikwenta zatrzymacz na granicy.

Dodam jeszcze że żeby unikać korków to korzystanie z bramek automatycznych jest tańsze niż przy płatności ręcznej.

No u nas jeszcze nie. Ale czas to pieniadz, wiec i tak zarabiasz :-)

Wszystkie przejazdy przez bramki widać na koncie internetowym.

Permanentna inwigilacja :-)

Jeden transponder może być na 3 pojazdy. Mogę przekładać na kilka samochodów w rodzinie.

A u nas mozesz przekladac bez limitu :-)

Sa pasy "pospieszne", mozesz sobie kupic transponder do automatycznego otwierania szlabanow, niedawno byla promocja dla osobowych - 70 zl.
Dobrze, że napisałeś "pospieszne" w cudzysłowie.

Napisalem zeby nie mylic z "ekspresowym"

Bo najpierw muszę odstać w kolejce.

Szybciej idzie. Chyba ze kolejka jest na 40 minut, to wtedy i tak wszyscy
stoja na tych samych pasach.

W Auto - Moto był test. 2 identyczne samochody jechały Zgorzelec Kraków. Czas wyszedł prawie ten sam, co oznacza że się nie opłaca stać na bramkach.

To chyba na jakis wypadek trafily. Albo latac umialy.

J.

autostrada szybciej