Data: 2009-09-23 08:44:23 | |
Autor: mariuszmo | |
awaria, co moze być? | |
objawów wcześniejszych brak, jadę sobie dziś rano spokojnie matizem do pracy a tu nagle bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów silnik zgasł.
Uruchomić się już nie dało, rozrusznik kręci pompka paliwowa pracuje a samochód nie odpalił. Skończył na lawecie i poszedł do serwisu bo wiadomo właściwie co się stało. tak czekam na tel z serwisu i się zastanawiam co padło aby cena naprawy nie przekroczyła wartości tego jeździdła. Jakieś sugestie czego się spodziewać? -- |
|
Data: 2009-09-23 10:00:32 | |
Autor: kamil | |
awaria, co moze być? | |
" mariuszmo" <mariuszm.o@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:h9cn57$p52$1inews.gazeta.pl... objawów wcześniejszych brak, jadę sobie dziś rano spokojnie matizem do pracy We francuzie mialem dokladnie to samo, paliwo bylo ale kopulka i palec do wymiany. Koszt dwoch piw.. |
|
Data: 2009-09-23 10:51:55 | |
Autor: krzysiek82 | |
awaria, co moze być? | |
mariuszmo pisze:
Jakieś sugestie czego się spodziewać? cewka, czujnik położenia wału to takie dwa typy na początek. Sprawdź czy jest iskra jeśli jest cewka jest raczej ok. Potem pod kompa sprawdzić co pokazuje. -- krzysike82 |
|
Data: 2009-09-23 11:01:49 | |
Autor: Mirek Ptak | |
awaria, co moze być? | |
Dnia 2009-09-23 10:51, *krzysiek82* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
mariuszmo pisze: Jeśli ten silnik ma pasek to na jego zerwanie bym najbardziej stawiał. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-09-23 11:07:30 | |
Autor: krzysiek82 | |
awaria, co moze być? | |
Mirek Ptak pisze:
> Jeśli ten silnik ma pasek to na jego zerwanie bym najbardziej stawiał.
Czułby raczej, że to pasek pękł. Chociaż jak miał głośno radio włączone ;D ..... -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-09-23 11:30:20 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
awaria, co moze być? | |
krzysiek82 pisze:
> Jeśli ten silnik ma pasek to na jego zerwanie bym najbardziej stawiał. Ee to raczej zalezy od silnika - jak mi w polonezie pasek strzelil to pooprostu silnik zgasl. |
|
Data: 2009-09-23 19:29:17 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
awaria, co moze być? | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:h9co5o$thh$1news.onet.pl... Dnia 2009-09-23 10:51, *krzysiek82* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Ma, ja też obstawiłbym pasek lub coś w zapłonie, ewentualnie jakieś immo, choć z opisu może być wszystko ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-09-23 11:15:22 | |
Autor: Agent | |
awaria, co moze być? | |
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@o2NOSPAM.pl> napisał w wiadomości news:h9cnoc$1cr$1atlantis.news.neostrada.pl... mariuszmo pisze: Miałem przypadek w Fabii że iskra była na wszystkich świecach a auto pracowało jakby na 2 lub 3 cylindry i jednak to była cewka. |
|
Data: 2009-09-23 11:32:55 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
awaria, co moze być? | |
Agent wydusił z siebie te słowy:
bo nie wystarczy, zeby była iskra, ona musi być jeszcze odpowiednia. Ale tu należy sie zacząć zaglębiać w jej barwe i ... dzwięk (ktory musi być wyraźnie słyszalny) -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-09-23 11:40:57 | |
Autor: Agent | |
awaria, co moze być? | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9cq0c$8n3$1inews.gazeta.pl... Agent wydusił z siebie te słowy:Aż takim melomanem efektów barwnych i dźwiekowych wydawanych przez iskrę świecy nie jestem :) Wolałem sprawdzić na innych świecach a potem na innej cewce. |
|
Data: 2009-09-23 12:58:00 | |
Autor: Cyneq | |
awaria, co moze być? | |
Kuba (aka cita) pisze:
Agent wydusił z siebie te słowy: Wystarczy sprawdzić między przewodem a jakimś odsłoniętym kawałkiem metalu (połączonym z masą of kors), ustawiać przewód w odległości około 1-2 cm. Jeśli iskra nadal jest, w cylindrze raczej też będzie. Tak, wiem, każda instrukcja serwisowa mówi że tak nie wolno. -- Cyneq |
|
Data: 2009-09-23 19:25:34 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
awaria, co moze być? | |
Cyneq pisze:
Wystarczy sprawdzić między przewodem a jakimś odsłoniętym kawałkiem metalu (połączonym z masą of kors), ustawiać przewód w odległości około 1-2 cm. Jeśli iskra nadal jest, w cylindrze raczej też będzie.To tak bardzo nie lubisz modułów zapłonowych, że im robisz krzywdę? Takie sprawdzanie może skończyć się spaleniem elektroniki. Należy w "fajkę" włożyć świecę (jakąkolwiek "pewną") i tą świecę przytknąć do bloku silnika. Dopiero wtedy można uruchamiać rozrusznik. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-09-29 12:26:45 | |
Autor: Cyneq | |
awaria, co moze być? | |
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Cyneq pisze: Wiem, stąd ostatnie zdanie to raz. Dwa - jak iskra przeskoczy nic nie spalisz (jak zrobisz zwarcie albo nie przeskoczy -to co innego), trzy- znasz kogoś co spalił coś w ten sposób? Należy w "fajkę" włożyć świecę (jakąkolwiek "pewną") i tą świecę przytknąć do bloku silnika. Udzieliłeś odpowiedzi matematyka - 100% prawidłowej i 100% bezużytecznej. Możesz sobie tak sprawdzać do woli, iskra będzie, a w cylindrze i tak nie będzie zapłonu. Takie to cuda, Panie. Ja podałem sposób *w miarę* wiarygodnego sprawdzenia, -- Cyneq |
|
Data: 2009-09-23 13:33:15 | |
Autor: Feniks | |
awaria, co moze być? | |
mariuszmo wrote:
objawów wcześniejszych brak, jadę sobie dziś rano spokojnie matizem Kilka tygodni temu miałem podobny problem z Matizem. Samochód stał nieuruchamiany przez dwa tygodnie. Po tym czasie odpalił bez problemów. Przejechał jakieś 4km przez miasto i silnik zaczoł się dławić po czym zgasł. Przy próbie odpalenia świecił się check engine, zaskakiwał na bardzo niskich i nierównych obrotach po czym gasł. Po kilku próbach odpalenia rozrusznik przestał kręcić, akumulator całkiem padł. W serwisie próbowali naładować akumulator ale nie dało rady, był do wyrzucenia (9 letni oryginał). Po włożeniu nowego silnik odpalił i działa normalnie. Ładowanie akumulatora prawidłowe (14,3-14,6V) więc sprawa dosyć dziwna. Może zwarły się cele w aku, nie wiem ale ciesze się że to nie walnięty aparat zapłonowy :) -- Pozdrawiam Feniks |
|
Data: 2009-09-23 11:50:43 | |
Autor: Massai | |
awaria, co moze być? | |
Feniks wrote:
Może zwarły się cele w aku, Kiedyś mi w starym samochodzie aku padł po 2 dniach stania... na słońcu. Mocno grzało i się pozwierało. -- Pozdro Massai |
|