awaria monitora\grafiki

Data: 2009-08-28 13:13:39
Autor: Gupik
awaria monitora\grafiki
komp, ATHLON XP 1,7 , 512 MB , Nvidia Gforce 400 MX\64MB , monitor NEC FE700+ , po włączeniu komputera jeszcze przy starcie ekran jest bardzo blady, a po załadowaniu sie systemu i i np. przeglądania stron kolory są jakby wyprane, co to moze być ??

Data: 2009-08-28 13:23:53
Autor: Doxent
awaria monitora\grafiki
blady, a po załadowaniu sie systemu i i np. przeglądania stron kolory są jakby wyprane, co to moze być ??

starość nie radość.

Data: 2009-08-28 13:37:24
Autor: Gupik
awaria monitora\grafiki
pogrzebałem w regulacji monitora, i na razie jest dobrze, zwiększyłem jasnosc i trochę w kolorach, co to może padać, i ile może kosztować naprawa ??

Data: 2009-08-28 14:01:31
Autor: Jacek Maciejewski
awaria monitora\grafiki
Dnia Fri, 28 Aug 2009 13:37:24 +0200, Gupik napisał(a):

co to może padać

Dopóki nie podmienisz grafiki nie będziesz wiedział.
--
Jacek

Data: 2009-08-28 14:08:22
Autor: Gupik
awaria monitora\grafiki
pisałem przed chwilą ze podregulowałem w monitorze i było ok, następnie monitor wyłączyłem bo poszedłem na obiad, po obiedzie znów właczyłem, i znów to samo, wsio blade i czerwone.

Data: 2009-08-28 17:29:26
Autor: Jacek Maciejewski
awaria monitora\grafiki
Dnia Fri, 28 Aug 2009 14:08:22 +0200, Gupik napisał(a):

pisałem przed chwilą ze podregulowałem w monitorze i było ok, następnie monitor wyłączyłem bo poszedłem na obiad, po obiedzie znów właczyłem, i znów to samo, wsio blade i czerwone.

Skoro tak, to wskazuje na monitor.
--
Jacek

Data: 2009-08-28 15:37:45
Autor: Doxent
awaria monitora\grafiki

Użytkownik "Gupik" <brudas25NOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:h78fhl$7in$1news.task.gda.pl...
pogrzebałem w regulacji monitora, i na razie jest dobrze, zwiększyłem jasnosc i trochę w kolorach, co to może padać, i ile może kosztować naprawa ??

trudno powiedzieć. Monitory kineskopowe są bajecznie tanie na allegro tak, że nie opłaca się ich naprawiać. W kineskopowcach padają powielacze oraz tranzystory mocy obok powielacza. Mleczny obraz to może być jeden z efektów padania. Kompletnie nieopłacalne w naprawie. Wiele z nich ma też zimne luty. Możemy samemu przelutować jeśli umiemy jednak w serwisie nas za to skroją.

Data: 2009-08-28 18:35:26
Autor: =Marcos=
awaria monitora\grafiki
pogrzebałem w regulacji monitora, i na razie jest dobrze, zwiększyłem jasnosc i trochę w kolorach, co to może padać, i ile może kosztować naprawa ??

W ciągu ostatniego miesiąca działające monitory NEC FE700 chodziły na Allegro po 15-30zł, więc raczej nie opłaca się naprawiać.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2009-08-30 14:21:30
Autor: Gupik
awaria monitora\grafiki
moze nie nowy, alle zawsze coś [ http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=725467565 ] co o tym sądzicie ??

Data: 2009-08-30 15:28:37
Autor: Kubuś Puchatek
awaria monitora\grafiki
Dnia 30-08-2009 o 14:21:30 Gupik <brudas25NOSPAM@interia.pl> napisał:

moze nie nowy, alle zawsze coś [  http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=725467565 ] co o tym sądzicie ??

Jak dla mnie to dyskwaifikuje go rodzaj matrycy (TN). Poszukaj raczej  czegoś na S-IPS czy *VA. W tej cenie wolałbym już np. 19 calowe Eizo  (niepanorama, więc wys. ekranu chyba taka sama jak tej 22).
Dodatkowo przy używanych monitorach warto sprawdzić przebiegi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-30 17:49:56
Autor: Gupik
awaria monitora\grafiki
Dodatkowo przy używanych monitorach warto sprawdzić przebiegi.
a jak to zrobić ??

Data: 2009-08-30 22:39:37
Autor: Kubuś Puchatek
awaria monitora\grafiki
Dnia 30-08-2009 o 17:49:56 Gupik <brudas25NOSPAM@interia.pl> napisał(a):

Dodatkowo przy używanych monitorach warto sprawdzić przebiegi.
a jak to zrobić ??

W Eizo w menu OSD, u innych chyba nie można (a może się mylę, jeśli tak to  poprawcie).

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-30 18:46:39
Autor: Radosław Sokół
awaria monitora\grafiki
Kubuś Puchatek pisze:
Jak dla mnie to dyskwaifikuje go rodzaj matrycy (TN). Poszukaj raczej

Dla Ciebie może, ale dla większości TN jest absolutnie
wystarczające. Może zatem dopasuj się raczej do potrzeb
pytającego, a nie swoich? :)

Data: 2009-08-30 22:37:15
Autor: Kubuś Puchatek
awaria monitora\grafiki
Dnia 30-08-2009 o 18:46:39 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl>  napisał(a):

Kubuś Puchatek pisze:
Jak dla mnie to dyskwaifikuje go rodzaj matrycy (TN). Poszukaj raczej

Dla Ciebie może, ale dla większości TN jest absolutnie
wystarczające. Może zatem dopasuj się raczej do potrzeb
pytającego, a nie swoich? :)

OK, ale 500 zł za _używane_ TN to chyba lekka przesada, skoro w tej samej  cenie można mieć coś lepszego.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-30 22:51:45
Autor: Radosław Sokół
awaria monitora\grafiki
Kubuś Puchatek pisze:
OK, ale 500 zł za _używane_ TN to chyba lekka przesada, skoro w tej samej cenie można mieć coś lepszego.

Używany -- owszem. Za tyle można mieć nowy monitor w zasadzie.

Data: 2009-08-30 23:40:58
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
Radosław Sokół pisze:
Kubuś Puchatek pisze:
OK, ale 500 zł za _używane_ TN to chyba lekka przesada, skoro w tej samej cenie można mieć coś lepszego.

Używany -- owszem. Za tyle można mieć nowy monitor w zasadzie.

Ja choruję teraz na ten:
http://www.delllow.com/go/_info/?id=83&partner_id=59595959&code=b8fe21dc89887ca2cfeee1f5b320c4ab&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2009-08&utm_content=83
Odświeżanie 75 Hz, a nie 60 Hz jak w moim Philipsie (nowym zresztą). Fakt 19', a nie 24',  ale nie  wszystkim odpowiadają wielkie ekrany.
Cena 545 zł.

--
animka

Data: 2009-08-30 23:51:50
Autor: GLaF
awaria monitora\grafiki
Dnia Sun, 30 Aug 2009 23:40:58 +0200, Animka napisał(a):

Ja choruję teraz na ten:
[ Monitor 19 cali LCD DELL e198WFP WIDESCREEN ]
Odświeżanie 75 Hz, a nie 60 Hz jak w moim Philipsie (nowym zresztą). Fakt 19', a nie 24',  ale nie  wszystkim odpowiadają wielkie ekrany.
Cena 545 zł.

75 Hz przy połączeniu analogowym, 60 Hz przy cyfrowym, które jest i tak
lepsze.
IMHO przy 19" lepsze są proporcje "kwadratowe" (może nie licząc grania i
oglądania filmów).

--
GLaF

Data: 2009-08-31 01:32:42
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
GLaF pisze:
[...]

W swoim monitorze mam możliwość ustawiania różnych proporcji, ale panorama mi pasuje i proporcje są w porzadku.
(Tylko ten tekst na onecie :-(. Raz dają z lewej strony, raz z prawej).

--
animka

Data: 2009-08-31 02:04:59
Autor: JoteR
awaria monitora\grafiki
"Animka" napisał:

W swoim monitorze mam możliwość ustawiania różnych proporcji,
ale panorama mi pasuje i proporcje są w porzadku.

Proporcje może i tak, ale ta wielkość... przecież to jest mniejsze od klasycznej 17-ki, a stosunkowo duża rozdzielczość przy tak małej powierzchni zmusza do siedzenia z nosem w matrycy.
W ogóle panoramy 19" to jakiś konstrukcyjny potworek.

JoteR

Data: 2009-08-31 02:21:23
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
JoteR pisze:
"Animka" napisał:

[...]

Prawie nie różni się od telewizora 20 calowego. Szerokość ta sama. A jak się ogląda film na tym monitorze to trzeba usiąść dalej, to tak jak odbiór z telewizora. Filmy HD najlepiej odtwarza. (Ale ja raczej filmów na monitorze nie oglądam, tylko tak testowo).
Mam ustawioną większą czcionkę i ikony w/g moich oczu, bo drobiazgu nie toleruję i rzeczywiście musiałabym siedzieć z nosem w martycy.

--
animka

Data: 2009-08-30 23:57:57
Autor: Radosław Sokół
awaria monitora\grafiki
Animka pisze:
Odświeżanie 75 Hz, a nie 60 Hz jak w moim Philipsie (nowym zresztą).

Bzdura. Pewnie też 60 Hz, tylko akceptuje sygnał 75 Hz po
analogu. Chyba wszystkie LCD biurkowe mają 60 Hz (a niektóre
LCD w notebookach mają i 50 Hz).

Poza tym -- po co Ci 75 Hz w LCD?!?

Data: 2009-08-31 01:36:22
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
Radosław Sokół pisze:
Animka pisze:
[...]

Zanim kupiłam to wiedziałam, że jest max 60 Hz, ale nie wiedziałam jak to będzie wyglądało w praktyce.
W tym dellu pewnie jest 75 Hz jak napisali.

Poza tym -- po co Ci 75 Hz w LCD?!?

Większy komfort dla oczu i w ogóle.

--
animka

Data: 2009-08-31 02:49:39
Autor: astro
awaria monitora\grafiki
Uzytkownik Animka <animka@to...nie.ja.wppl> napisal w wiadomosci
Poza tym -- po co Ci 75 Hz w LCD?!?
Większy komfort dla oczu i w ogóle.

To mialo znaczenie w przypadku monitorow CRT. LCD wyswietla obraz
"statycznie", tam nie "lata" plamka po ekranie, co prowadzilo do migotania
monitora kineskopowego, szczegolnie przy niewielkiej czestotliwosci
odswiezania.
www.idg.pl/news/98935/Jakie.odswiezanie.w.LCD.html
www.monitory.mastiff.pl/faq.php?ID=26
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-08-31 10:46:23
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
astro pisze:
[...]

Przy innej rozdzielczości można ustawić 75 Hz i jest wyraźniejszy, w pewnym sensie lepszy obraz, tylko niestety jest "wykoślawiony" i trzeba przestawić na 1440:900 (tu już 60 Hz).

--
animka

Data: 2009-08-31 19:43:02
Autor: astro
awaria monitora\grafiki
Uzytkownik Animka <animka@to...nie.jawp.pl> napisal w wiadomosci
Przy innej rozdzielczości można ustawić 75 Hz i jest wyraźniejszy, w pewnym sensie lepszy obraz, tylko niestety jest "wykoślawiony" i trzeba przestawić na 1440:900 (tu już 60 Hz).

No bo w przypadku LCD warto stosowac jedynie rozdzielczosc natywna matrycy
z zalecanym odswiezaniem (na ogol 60 Hz). Poszukiwac innych, optymalnych
ustawien raczej nie warto, spowoduje to jedynie wyrazna degradacje obrazu.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-08-31 21:06:09
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
astro pisze:
[...]

Mam nadzieję, że wkrótce kupię monitor DELL, a tego Philipsa odstawię (pomimo, że nowy). Parę zł na niego wydałam i teraz nikt za normalną cenę by ode mnie nie odkupił. Ze sprzętu marki Philips, który posiadam w domu tylko ten monitor mi działa na nerwy.

--
animka

Data: 2009-09-05 11:51:09
Autor: Radosław Sokół
awaria monitora\grafiki
Animka pisze:
Zanim kupiłam to wiedziałam, że jest max 60 Hz, ale nie wiedziałam jak to będzie wyglądało w praktyce.
W tym dellu pewnie jest 75 Hz jak napisali.

Nie. *Obsługuje* 75 Hz ale nie ma to znaczenia dla obrazu.
Nawet przy 60 Hz jakość może być lepsza z racji mniejszego
wymaganego pasma.

Poza tym -- po co Ci 75 Hz w LCD?!?

Większy komfort dla oczu i w ogóle.

Niby *dlaczego*? LCD nie miga, więc to NIE MA ZNACZENIA, czy
jest 60 Hz, czy 75 Hz.

Data: 2009-09-05 19:16:45
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
Radosław Sokół pisze:
Animka pisze:
[...]

Przy innej  rozdzielczości ekranu obraz jest bardziej wyraźny i odświeżanie właśnie większe. Bardziej to przyjazne dla oka jest. Tylko szkoda, że  obraz jest wtedy wykoślawiony. Do tego monitora musi być ustawiona rozdzielcześć 1440:900 i wtedy odświeżanie to już tylko 60 Hz. Jakby świetlówek w tym monitorze nie było to może by sie dało jakoś przeżyć, a tak muszę kombinować, zeby mi w oczy nie świeciło.

Poza tym -- po co Ci 75 Hz w LCD?!?
Większy komfort dla oczu i w ogóle.

Niby *dlaczego*? LCD nie miga, więc to NIE MA ZNACZENIA, czy
jest 60 Hz, czy 75 Hz.

Mnie mój Miro CRT nie migocze.  Stoi już zapomniany w drugim pokoju co prawda. Monitory LCD mniej miejsca zajmują, są cienkie i na biurkach więcej rzeczy można postawić/położyć.

--
animka

Data: 2009-10-11 15:09:01
Autor: Radosław Sokół
awaria monitora\grafiki
Animka pisze:
Przy innej  rozdzielczości ekranu obraz jest bardziej wyraźny i odświeżanie właśnie większe. Bardziej to przyjazne dla oka jest. Tylko

Że co?

szkoda, że  obraz jest wtedy wykoślawiony. Do tego monitora musi być ustawiona rozdzielcześć 1440:900 i wtedy odświeżanie to już tylko 60 Hz.

I tak ma być. Koniec, kropka.

Jakby świetlówek w tym monitorze nie było to może by sie dało jakoś przeżyć, a tak muszę kombinować, zeby mi w oczy nie świeciło.

Jakby świetlówek nie było to byś *nic* nie widziała.

Mnie mój Miro CRT nie migocze.  Stoi już zapomniany w drugim pokoju co

Migocze. Tylko tego nie *widzisz*.

prawda. Monitory LCD mniej miejsca zajmują, są cienkie i na biurkach więcej rzeczy można postawić/położyć.

To *jest* zaleta, ale nie najważniejsza.

Data: 2009-10-11 18:50:35
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
Radosław Sokół pisze:

To *jest* zaleta, ale nie najważniejsza.

OK.

Przy okazji Cię zapytam. W poniedziałek mam otrzymać zakup tej obudowy zewnętrzenej do starego dysku 3.5:

Teraz się głowię, bo w teraźniejszym komputerze dysk jest na SataII. Oczywiście w tej obudowie  będzie inny dysk (8 GB,wyjęty z innego komputera), ale nie wiem czy będzie działał z moim komputerem.
Jak go podłączę przez USB to chyba powinien działać?

--
animka

Data: 2009-10-11 20:53:56
Autor: Radosław Sokół
awaria monitora\grafiki
Animka pisze:
Przy okazji Cię zapytam. W poniedziałek mam otrzymać zakup tej obudowy zewnętrzenej do starego dysku 3.5:

Chyba dostawę, a nie zakup.

Teraz się głowię, bo w teraźniejszym komputerze dysk jest na SataII.

Nie ma takiego czegoś jak "SataII".

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2006-08&id=413

Oczywiście w tej obudowie  będzie inny dysk (8 GB,wyjęty z innego komputera), ale nie wiem czy będzie działał z moim komputerem.

A dlaczego miałby nie działać?

Jak go podłączę przez USB to chyba powinien działać?

Oczywiście. A jeśli nie, to z jakichś innych powodów, ale
na pewno nie dlatego, że masz w komputerze dysk SATA. To
już wpływ ruchów skrzydeł motyli na Bahamach jest bardziej
prawdopodobną przyczyną niepowodzenia.

Data: 2009-10-12 12:51:17
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
Radosław Sokół pisze:
Animka pisze:
Przy okazji Cię zapytam. W poniedziałek mam otrzymać zakup tej obudowy zewnętrzenej do starego dysku 3.5:

Chyba dostawę, a nie zakup.

Tak.

[...]

Dzięki.

Podpowiedz mi jeszcze jaka karta pamięci do komputera będzie najlepsza i możliwie najtańsza.
Mam w komputerze Smart Media/XD, Compact Flash I/II,  MMC/SD, Memory Stick/Pro.
Siedziałaby sobie w komputerze i służyła jako dodatkowy dysk ze zdjęciami i plikami.
Tyle jest w sklepach internetowych różnych kart, że nie mogę się połapać, która by pasowała do moich "stacji dysków".

--
animka

Data: 2009-10-12 17:58:45
Autor: Radosław Sokół
awaria monitora\grafiki
Animka pisze:
Siedziałaby sobie w komputerze i służyła jako dodatkowy dysk ze zdjęciami i plikami.

Dlaczego karta pamięci do takiego zastosowania? Jak na archi-
wum to pojemność będzie zdecydowanie za mała. Dlaczego nie
chcesz trzymać tych zdjęć i plików po prostu na dysku twar-
dym?

Data: 2009-10-12 21:22:59
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
Radosław Sokół pisze:

Dlaczego karta pamięci do takiego zastosowania? Jak na archi-
wum to pojemność będzie zdecydowanie za mała. Dlaczego nie
chcesz trzymać tych zdjęć i plików po prostu na dysku twar-
dym?

Są karty pamięci też 16 GB, ale drogie. Nie wiem jaka by najlepiej pasowała do któregoś z czytników w moim komputerze. Skoro mam te czytniki to chciałabym je jakoś wykorzystać :-) Pliki oczywiście trzymam na dysku, (także na  płytach dvd), który ma 250 GB pojemności, ale byłby sobie zawsze widoczny jeszcze jeden dysk :-)

--
animka

Data: 2009-10-13 21:27:19
Autor: Radosław Sokół
awaria monitora\grafiki
Animka pisze:
Są karty pamięci też 16 GB, ale drogie. Nie wiem jaka by najlepiej

A dyski są 1 TB, całkiem tanio obecnie. Więc nie kombinuj
z kartami.

pasowała do któregoś z czytników w moim komputerze. Skoro mam te czytniki to chciałabym je jakoś wykorzystać :-) Pliki oczywiście trzymam

Zejdź na ziemię. Wykorzystywanie czegoś na siłę tylko dla-
tego, że się to ma, jest pozbawione sensu.

na dysku, (także na  płytach dvd), który ma 250 GB pojemności, ale byłby sobie zawsze widoczny jeszcze jeden dysk :-)

Czyli chcesz, żeby było gorzej? Jeden dysk więcej to wolniej-
sza praca, większe ryzyko awarii, większe rozdrobnienie da-
nych, trudniejsza orientacja w bibliotece dokumentów.

Data: 2009-08-30 17:30:24
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
Gupik pisze:
moze nie nowy, alle zawsze coś [ http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=725467565 ] co o tym sądzicie ??

To byłby bardzo dobry zakup jeśli monitor nie jest uszkodzony.
Delle mają świetny obraz.

--
animka

Data: 2009-08-30 18:48:21
Autor: Radosław Sokół
awaria monitora\grafiki
Gupik pisze:
[...]

Prawdopodobnie starzenie się toru analogowego w monitorze:
wysychanie kondensatorów, przepalenie uzwojeń w trafopowie-
laczu albo coś takiego. Na krótką metę da się skorygować
nastawami jasności/kontrastu, a potem pokrętłami na trafo-
powielaczu, ale w zasadzie powinieneś myśleć o wymianie
monitora. Szczególnie, że obecnie całkiem dobry i duży nowy
monitor LCD można mieć za 600-700 zł.

Data: 2009-09-01 20:15:08
Autor: Gupik
awaria monitora\grafiki
ostatecznie strzeliłem na Allegro tego oto Dell,a [ http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=724211528 ] mam nadzieję ze 4 - 5 lat pożyje :)

Data: 2009-09-02 02:38:09
Autor: Animka
awaria monitora\grafiki
Gupik pisze:
ostatecznie strzeliłem na Allegro tego oto Dell,a [ http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=724211528 ] mam nadzieję ze 4 - 5 lat pożyje :)

Zazdroszczę, bo taki chcę kupić teraz i pozbyć się Philipsa.

Zastanawiam się dlaczego oni go za 5 zł wystawili. Pewnie mają dużo znajomych na Allegro, którzy znacznie podbijali ceny.

--
animka

awaria monitora\grafiki