awaryjne hamowanie foki - filmik

Data: 2011-03-08 21:20:04
Autor: Gabriel'wilk'
awaryjne hamowanie foki - filmik
Witam
Wła¶nie odno¶nie innego w±tku o kamerkach do auta przekopywałem dysk i znalazłem nagranie z przed kilku dni:
http://www.youtube.com/watch?v=XPvLzDvOKhY
Teraz pytanie, czy nie wszystkie foki mkII miały ABS? Czy poprostu kierownik ma ABS wył±czony/niesprawny, czy też to wina zimówek, że zamiast normalnego hamowania z ABSem był jeden wielki pisk i palona guma.
Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-03-08 20:23:12
Autor: to
awaryjne hamowanie foki - filmik
begin Gabriel'wilk'
Właśnie odnośnie innego wątku o kamerkach do auta przekopywałem dysk i
znalazłem nagranie z przed kilku dni:
http://www.youtube.com/watch?v=XPvLzDvOKhY Teraz pytanie, czy nie
wszystkie foki mkII miały ABS? Czy poprostu kierownik ma ABS
wyłączony/niesprawny, czy też to wina zimówek, że zamiast normalnego
hamowania z ABSem był jeden wielki pisk i palona guma.

Pisk nie musi oznaczać, że nie ma ABS-u. A palonej gumy na filmiku nie widać (może to kwestia jakości).

Data: 2011-03-08 21:31:52
Autor: Gabriel'wilk'
W dniu 2011-03-08 21:23, to pisze:
[...]

Film ten nagrała kamera umieszczona w moim aucie, zresztą mogę na 100% potwierdzić jako naoczny świadek, że foka miała zablokowane koła podczas hamowania (droga trochę przykurzona) dopiero na przejściu kierownik odpuścił hamowanie gdy wiedział że przechodzące osoby zdążą przejść.
Co do Jakości filmu to tak jak pisałem zarówno wrzuta jak i YT pogarszają jakość w stosunku do tego co mam na karcie/dysku.

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-08 20:52:35
Autor: to
[...]
jakość w stosunku do tego co mam na karcie/dysku. pozdrawiam

Zablokowane być raczej nie powinny, może to jakiś mistrz co sobie ABS wyłączył? ;) Mamy tu kilku takich...

Data: 2011-03-08 22:33:58
Autor: Gabriel'wilk'
W dniu 2011-03-08 21:52, to pisze:
[...]

Albo to foka Reichu co nie miała dzwonu :-)

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-09 10:05:13
Autor: J.F.
On Tue, 08 Mar 2011 21:31:52 +0100,  Gabriel'wilk' wrote:
Wła¶nie odno¶nie innego w±tku o kamerkach do auta przekopywałem dysk i
znalazłem nagranie z przed kilku dni:
http://www.youtube.com/watch?v=XPvLzDvOKhY Teraz pytanie, czy nie

Film ten nagrała kamera umieszczona w moim aucie, zreszt± mogę na 100%

No to co za problem namazac jakas linie na oponach, pojechac na
parking, wyciagnac kamerke z samochodu i nagrac z boku jak abs
pracuje ? J.

Data: 2011-03-09 10:19:03
Autor: Gabriel'wilk'
W dniu 2011-03-09 10:05, J.F. pisze:
[...]

Ty chyba czego¶ nie zrozumiałe¶, kamera była w moim Clio a awaryjnie hamowała Foka jad±ca z przeciwka. Ja wiem jak działa ABS w autach a zwłaszcza tych co posiadam, jednak interesuje mnie czemu w Foce mk2 nie zadziałał ABS tylko auto leciało dobre kilkana¶cie metrów na zablokowanych kołach - albo wył±czony albo uszkodzony ABS, nie chce mi się wierzyć że to przez brudn±, zakurzon± jednię i zimówki w ciepły jak na zimowe warunki dzień (temp około +10st).

Data: 2011-03-08 21:50:09
Autor: marjan
W dniu 2011-03-08 21:20, Gabriel'wilk' pisze:
[...]
pozdrawiam

Dopiero teraz zobaczyłem ten w±tek :)
Też mnie to wła¶nie zastanowiło, co też napisałem w odpowiedzi na Twojego posta.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2011-03-09 23:36:42
Autor: scob
[...]
focus ma zepsuty/wył±czonu ABS albo jakis "asystent awaryjnego hamowania".
jesli takowy jest, to jego działanie jest sensowne: przy prędko¶ci z jak± fokus jechał ("miejska")), na suchym asfalcie - blokada kółek daje lepsze ujemne przyspieszenie niż z działaj±cym ABS.

Data: 2011-03-10 08:35:13
Autor: omega_fan
awaryjne hamowanie foki - filmik
focus ma zepsuty/wył±czonu ABS

Dokladnie.

[...]

Nie ma czegos takiego.
"Asystent awaryjnego hamowania" powoduje, ze przy gwaltownym nacisnieciu
hamulca, on "dociska" do deski - na wypadek gdyby kierownik nie wcisnal
z maksymalna sila.

awaryjne hamowanie foki - filmik