awizo

Data: 2011-05-04 15:06:26
Autor: darek638
awizo
Dzień dobry.
Pytanko: do kogo należy wypełnione awizo? Do poczty czy do mnie? Wg mnie skoro adresuj± je do mnie to jest moje. Jeżeli tak to dlaczego poczta zabiera je po odebraniu przesyłki? Fakt, że nigdy nie próbowałem go zatrzymać ale widzę, że z automatu je zabieraj±.
Miałem kiedy¶ awizo z policji (druk z odznak± w tle) żebym odebrał wezwanie na ¶wiadka na komendzie bo nie było mnie w domu. Po odbiorze i pokwitowaniu wezwania (czynno¶ci identyczne jak na poczcie) panienka wręczyła mi to wezwanie i awizo. Więc jak jest?

Darek

Data: 2011-05-04 15:08:14
Autor: Liwiusz
awizo
W dniu 2011-05-04 15:06, darek638 pisze:
[...]

Jak tak bardzo chcesz pozostawić sobie awizo, to odbieraj list bez jego pokazywania.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-04 15:14:26
Autor: darek638
awizo
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iprj4a$6a5$1news.onet.pl...
Jak tak bardzo chcesz pozostawić sobie awizo, to odbieraj list bez jego pokazywania.

-- Liwiusz

Nie potrzebny mi ¶mieć tylko pytam o zasadę.

Darek

Data: 2011-05-04 15:20:42
Autor: Liwiusz
awizo
W dniu 2011-05-04 15:14, darek638 pisze:
[...]

Zasada jest taka, że jak nie dasz awiza, to list i tak dostaniesz, czyli z tego wniosek, że jak ładnie poprosisz, to mog± ci awiso oddać. A po co? Nie wiem. A jak co¶ nie ma racjonalnego uzasadnienia, to zawsze przychodz± różne podejrzane my¶li, st±d mog± się na ciebie na poczcie krzywo patrzeć, czy "nie chcieć" oddać awiza. I co im zrobisz? :)

--
Liwiusz

Data: 2011-05-04 15:37:40
Autor: darek638
awizo
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iprjro$8ql$1news.onet.pl...
[...]

No fakt, dla panienki z okienka która robi to latami (bo tak) to może być szok:)

Darek

Data: 2011-05-04 16:57:45
Autor: ±ćęłń󶼿
awizo
¦mieszne że s± poczty, gdzie jak nie ODDASZ numerka z kolejkomatu, to paniętka Cię nie obsłuży ;-))

-- -- -

Data: 2011-05-05 08:27:18
Autor: Henry(k)
awizo
Dnia Wed, 4 May 2011 16:57:45 +0200, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

¦mieszne że s± poczty, gdzie jak nie ODDASZ numerka z kolejkomatu, to paniętka Cię nie obsłuży ;-))

W ten sposób się mierzy ile faktycznie obsłużyła oraz ilu klientów wzięło
numerek i zrezygnowało. Mogła by notować na kartce, ale po co jak zbieranie
numerków jest prostsze - wystarczy wrzucić do koszyka, a kierownik sobie
póĽniej policzy (i albo da premię, albo podwyższy standardy: "dzisiaj
rekord, jutro norma" ;-) ).

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-05 09:10:31
Autor: ±ćęłń󶼿
awizo
Poczułem się jak w domu uciech ;-)

-- -- -

Data: 2011-05-05 04:20:19
Autor: slawek7
awizo
A ja zapytam jakby o co¶ przy okazji awizo.
Odbieracie list polecony i w okienu ż±da od Was dowodu tożsamo¶ci.
Spisuje z niego wszystko co jest tylko możliwe i na koniec
niegrzecznym tonem "czytelnie imie i nazwisko"

pytanie po co im tak szczególowe dane, co z nimi robi± i co w sytuacji
gdy kto¶ ma nieczytelny podpis. Jest jakies prawo zmuszaj±ce mnie do
czytelnego podpisywania?

Data: 2011-05-05 13:24:26
Autor: cyklista
awizo
Użytkownik slawek7 napisał:
[...]

nie ż±da twojego podpisu, a napisania swojego imienia i nazwiska czytelnie

Data: 2011-05-06 07:39:00
Autor: Misiek
awizo

Użytkownik "cyklista" <cyklista@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4dc2890a$0$2456$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a ja mam dysgrafie i moje napisane imie i nazwisko jest dla niej nieczytelne. Co wtedy?
Poza tym - mylisz sie, zada wyraznie "czytelnego podpisu" :-) (slowa panienki z okienka... i np. policjanta przy podpisywaniu mandatu).

Data: 2011-05-06 08:07:52
Autor: Liwiusz
awizo
W dniu 2011-05-06 07:39, Misiek pisze:

[...]

S± odpowiednie procedury, je¶li osoba maj±ca złożyć o¶wiadczenie woli, nie umie pisać.

Poza tym - mylisz sie, zada wyraznie "czytelnego podpisu" :-) (slowa
panienki z okienka... i np. policjanta przy podpisywaniu mandatu).

Co widzisz dziwnego w "czytelnym podpisie"? Podpis to napisane (imię) i nazwisko. Orzecznictwo dopuszcza uproszczenia, pominięcia niektórych liter, aby podpis był krótszy. St±d zasadno¶ć ż±dania czytelno¶ci, je¶li na tym komu¶ zależy.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-06 03:06:05
Autor: slawek7
awizo
Bardzo mi przykro ale na poczcie nie żadaja napisania imienia i
nazwiska tylko PODPISU i nawet jest tam pod kropkami, data i podpis.
Czy jest cos co nakazuje podpisać się czytelnie?

A wracajac do zpisywania danych ososbowych z dowodu osobistego. Po co
im to? osobi¶ci emni sie to nie podoba, bo rózni ludzie na poczcie
prascuj± i jak± macie pewno¶c ze która¶ z tych osób nie wykorzysta
sibie nr dowodu. Czy faktycznie wymagane s± az tak szczegółowe dane do
odbioru paczki czy listu? Przykład. Listonosz jak przychodzi do domu
to chce tylko podpisu na jego małej karteczce. I tam już mozna sobie
nabazgrolic co się chce. Nawe czytelny podpis jest zbedny.

Data: 2011-05-06 12:26:49
Autor: Liwiusz
awizo
W dniu 2011-05-06 12:06, slawek7 pisze:
Bardzo mi przykro ale na poczcie nie żadaja napisania imienia i
nazwiska tylko PODPISU i nawet jest tam pod kropkami, data i podpis.
Czy jest cos co nakazuje podpisać się czytelnie?

Oczywi¶cie.

ROZPORZˇDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 9 stycznia 2004 r.
w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych

§ 35.

3. Pokwitowanie odbioru przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego powinno zawierać czytelny podpis odbiorcy i datę odbioru.

I na tym powinni¶my zaprzestać już bicie piany :)

--
Liwiusz

Data: 2011-05-04 15:27:48
Autor: Maddy
awizo
W dniu 04-05-2011 15:14, darek638 pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:iprj4a$6a5$1news.onet.pl...
Jak tak bardzo chcesz pozostawić sobie awizo, to odbieraj list bez
jego pokazywania.

Nie potrzebny mi śmieć tylko pytam o zasadę.

Kiedyś zapytałam o to panią na poczcie.

Nie oddajÄ… awiza tylko je niszczÄ…, ĹĽeby ludzie nie przychodzili po tygodniu z tym samy kwitkiem.
Np. pan Kowalski dostał awizo, odebrał polecony (ale awizo zachował), potem dostał drugie, pomyliły mu sie, przychodzi ze starym i pół poczty szuka przesyłki o tym numerze albo o dziwnych parametrach (np. dużej koperty albo sądowej - u nas listonosz pisze, że to sąd, bo sądowej małżonek nie odbierze, trzeba osobiście).

PowĂłd czysto praktyczny.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-05-04 08:52:58
Autor: witek
awizo
On 5/4/2011 8:27 AM, Maddy wrote:
[...]

koperty albo sÄ…dowej - u nas listonosz pisze, ĹĽe to sÄ…d, bo sÄ…dowej
małżonek nie odbierze, trzeba osobiście).

PowĂłd czysto praktyczny.

czysto praktycznie to na awizo można zrobić notatkę, że odebrano, ale to przerasta możliwości intelektualne poczty polskiej.

Data: 2011-05-04 08:46:10
Autor: JaMyszka
awizo
On 4 Maj, 15:52, witek  wrote:
[...]
czysto praktycznie to na awizo można zrobić notatkę, że odebrano, ale to
przerasta możliwo¶ci intelektualne poczty polskiej.

No co Ty! Chodzi również o czas. Czas, który zostaje po¶więcony na
adnotację i wręczenie tego klientowi. A tak to gromadnie te wszystkie
"nazwiska" s± niszczone (czy aby na 100%?).
Nie raz, stoj±c w kolejce, widziałe¶ ile osób stoi z awizami. Chcesz
dłużej stać?
Oczywi¶cie, co do zasady masz rację, ale czy nie można uznać korzy¶ci
wyższego celu, jakim jest "krótsza" kolejka?

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2011-05-04 18:12:17
Autor: mvoicem
awizo
(04.05.2011 17:46), JaMyszka wrote:
On 4 Maj, 15:52, witek  wrote:
> [...]
adnotację i wręczenie tego klientowi. A tak to gromadnie te wszystkie
"nazwiska" s± niszczone (czy aby na 100%?).

Żeby tak Poczta starała się unikać sytuacji kiedy po odebraniu przesyłki
zastaję w skrzynce awizo, które się okazuje na t± sam± przesyłkę - to by
jeszcze więcej oszczędzili.

p. m.

Data: 2011-05-05 08:28:20
Autor: Henry(k)
awizo
Dnia Wed, 04 May 2011 18:12:17 +0200, mvoicem napisał(a):

Żeby tak Poczta starała się unikać sytuacji kiedy po odebraniu przesyłki
zastaję w skrzynce awizo, które się okazuje na t± sam± przesyłkę - to by
jeszcze więcej oszczędzili.

Mnie jak przynosz± paczki to zawsze ostrzegaj± żebym zignorował awizo ze
skrzynki ;-)

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-05 09:09:06
Autor: ±ćęłń󶼿
awizo
Nie przerasta.
Poczta Polska na ŻˇDANIE odbiorcy stempluje datownikiem kopertę przesyłki przy odbiorze.

Co do ewentualnego stemplowania awiza - różne te kwity s± i czasem bardzo niejednoznaczne.

-- -- -
można zrobić notatkę, że odebrano, ale to przerasta możliwo¶ci intelektualne poczty polskiej.

Data: 2011-05-04 16:12:21
Autor: qwerty
awizo
UĹĽytkownik "Maddy"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:4dc15457$0$2452$65785112@news.neostrada.pl...
Nie oddajÄ… awiza tylko je niszczÄ…, ĹĽeby ludzie nie przychodzili po tygodniu z tym samy kwitkiem.

Skoro mają taki burdel to nie ma co się dziwić.
Autentyk:
Listonosz przynosi list polecony. Odbieram. Następnego dnia zostaje dostarczone awizo (rano jeszcze nie było). Idę na pocztę i nie mogą znaleźć. :Wiedziałem, że dotyczy ona listu z ubiegłego dnia, ale skoro nie mają porządku to niech szukają przez pół godziny. :)

Data: 2011-05-04 17:19:12
Autor: PesTYcyD
awizo
W dniu 2011-05-04 16:12, qwerty pisze:
Skoro maj± taki burdel to nie ma co się dziwić.
Autentyk:
Listonosz przynosi list polecony. Odbieram. Następnego dnia zostaje
dostarczone awizo (rano jeszcze nie było). Idę na pocztę i nie mog±
znaleĽć. :Wiedziałem, że dotyczy ona listu z ubiegłego dnia, ale skoro
nie maj± porz±dku to niech szukaj± przez pół godziny. :)

Nie masz czego zrobić z czasem? Jeste¶ rencist± czy bezrobotnym?

Data: 2011-05-04 17:40:05
Autor: qwerty
awizo
Użytkownik "PesTYcyD"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iprqpf$3ov$1@news.onet.pl...
Nie masz czego zrobić z czasem? Jeste¶ rencist± czy bezrobotnym?

Sk±d te pytanie?

Data: 2011-05-05 09:06:35
Autor: ±ćęłń󶼿
awizo
Trzecia droga:

Internaut± ;-)

-- -- -

Data: 2011-05-04 19:52:59
Autor: Stokrotka
awizo

[...]

Sprawdziłeś numer pszesyłki? Na awizie powinien być.
Listonosz wżucił do skszynki rano? Dziwne. Ranu wżuca?
Może ktoś miał druk i zrobił ci dowcip.

--
(tekst w nowej ortografi: Ăł->u, ch->h, rz->ĹĽ lub sz, -ii -> -i)

Data: 2011-05-04 17:44:58
Autor: Michal Jankowski
awizo
Maddy <maddy@esi.com.pl> writes:

Nie oddaj± awiza tylko je niszcz±, żeby ludzie nie przychodzili po
tygodniu z tym samy kwitkiem.

To jest na nic. Jednego dnia odbieram list, a następnego dostaję
powtórne awizo tego samego listu.

  MJ

Data: 2011-05-04 20:38:16
Autor: krys
awizo
Michal Jankowski wrote:

[...]

Przebijam;-) Dostaję awizo, odbieram przesyłkę i kwituję podpisem. Ale w tym samym czasie powinna przyj¶ć jeszcze jedna przesyłka, więc ze skanem potwierdzenia nadania od nadawcy idę na pocztę, gdzie się okazuje, że odebrałam przesyłkę. Upieram się, że owszem, ale nie tę, i absolutnie nadawcy nie mogli się pomylić, bo s± z różnych krańców Polski. Na szczę¶cie mam kopertę z tej odebranej, i ostrzegam, że nie zawaham się jej użyć;-) W końcu okazało się, że moja przesyłka leży od tygodnia i czeka, bo ... pomylono papierki (numer odebranej nie zgadzał się z tym, której odebranie pokwitowałam.) Ale uczciwie przyznaję, że to pierwsze takie zamieszanie na mojej poczcie, które mnie dotknęło, od dwudziestu lat . J.

awizo