badania techniczne za tanie

Data: 2012-10-16 22:14:18
Autor: neoniusz
badania techniczne za tanie
Tak sobie z ciekawosci wszedlem na forum norcom, bo przyspamowali i postanowilem zmienic e-mail na "jednorazowy" - oto co znalazlem (w skrocie chodzi o to, ze "przedsiebiorcy" chca podwyzszenia oplaty za badania techniczne, bo "nie przystaje ju偶 zupe艂nie do dzisiejszych reali贸w w zakresie ponoszonych przez nas koszt贸w prowadzenia dzia艂alno艣ci gospodarczej.") ROTFL! Biorac pod uwage jak wyglada przecietne badanie techniczne to moge powiedziec tylko jedno - w dupach sie poprzewracalo.

http://www.norcom.pl/download/inne/Deklaracja_do_pisma_wersja_II.pdf

"Warszawa, dnia 4 wrze艣nia 2012 roku

Przedsi臋biorcy Prowadz膮cy
Stacje Kontroli Pojazd贸w w Polsce

Dotyczy zmiany cennika bada艅 technicznych pojazd贸w
Wszyscy przedsi臋biorcy prowadz膮cy stacje kontroli pojazd贸w maj膮 ten sam problem. Jest nim stale obni偶aj膮ca si臋 rentowno艣膰 przeprowadzania bada艅 technicznych pojazd贸w spowodowana wieloletnim zaniechaniem wprowadzenia podwy偶ki cen urz臋dowych. Obecny cennik istniej膮cy od 2004 r. nie przystaje ju偶 zupe艂nie do dzisiejszych reali贸w w zakresie ponoszonych przez nas koszt贸w prowadzenia dzia艂alno艣ci gospodarczej.
Od co najmniej kilku lat wszystkie 艣rodowiska zwi膮zane z SKP, niestety bez konkretnego sukcesu, zabiegaj膮 o podj臋cie konstruktywnych rozm贸w z urz臋dnikami Ministerstwa w zakresie reformy cennika bada艅. Niezale偶nie od organizacji, ka偶da z nich spotyka si臋 z argumentem, 偶e jest niereprezentatywna, w zwi膮zku z czym nie powinna negocjowa膰 w tym zakresie w imieniu wszystkich przedsi臋biorc贸w. Jako nowa przewodnicz膮ca Rady Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazd贸w osobi艣cie, w rozmowie z urz臋dnikami Ministerstwa, spotka艂am si臋 z takim argumentem, za pomoc膮 kt贸rego po raz kolejny usi艂owano zdeprecjonowa膰 si艂臋 g艂osu reprezentowanej przeze mnie organizacji przedsi臋biorc贸w. Jako nowa Rada Izby doszli艣my do wniosku, 偶e tak dalej by膰 nie mo偶e.
Nie ukrywamy tego, 偶e w zwi膮zku z powy偶szym w chwili obecnej potrzebujemy silnego wsparcia wszystkich przedsi臋biorc贸w w rozmowach o aktualizacji cennika. Chcemy w ten spos贸b zademonstrowa膰, 偶e tworzymy jednak jednolite 艣rodowisko, kt贸re wsp贸lnie chce zmian. Zale偶y nam na tym, 偶eby 艣rodowisko przedsi臋biorc贸w, pomimo du偶ego rozdrobnienia i przynale偶no艣ci do r贸偶nych organizacji, w tej sprawie pokaza艂o, 偶e jest jednomy艣lne i bez wyj膮tku chce podwy偶szenia cen za badania techniczne.
Dlatego te偶 uprzejmie prosimy o podpisanie i odes艂anie na adres Izby za艂膮czonej do pisma _Deklaracji na rzecz zmiany cennika bada艅 technicznych_. Wierzymy, 偶e w gronie ponad 3500 w艂a艣cicieli stacji jest wiele os贸b, kt贸re nie b臋d膮 obawia艂y si臋 publicznie zadeklarowa膰, 偶e problem cennika jednak istnieje. Je艣li to mo偶liwe, prosimy tak偶e o przes艂anie tego dokumentu innym osobom, kt贸re mog膮 by膰 zainteresowane wyra偶on膮 w nim ide膮.

Z powa偶aniem
w imieniu Cz艂onk贸w Rady Izby III Kadencji
Przewodnicz膮ca Rady

Jolanta 殴r贸d艂owska "

Data: 2012-10-16 22:44:31
Autor: Filip
W dniu 2012-10-16 22:14, neoniusz pisze:
[...]

Nie masz poj臋cia ile kosztuje stacja diagnostyczna, op艂aty, dzier偶awa, podatki, wyp艂aty, zusy.. Nie masz najmniejszego poj臋cia. Wi臋c nie pierdziel, 偶e komu艣 si臋 w dupach poprzewraca艂o! Ja jestem za tym aby badania kosztowa艂y 500 z艂 rocznie. 呕eby rozbierali tyle ile trzeba i sprawdzali czy auto nie jest zrobione z trzech albo czterech, 偶eby sprawdzali geometri臋, stan techniczny blach. Ja nie mam ochoty mija膰 si臋 przy du偶ej pr臋dko艣ci z samochodem, kt贸ry od 8 lat powinien by膰 zutylizowany, kt贸ry ma flinstona zamiast poszycia pod艂ogi, kt贸ry jedzie bokiem, kt贸ry nie ma hamulc贸w, kt贸ry ma zu偶yte wahacze, kt贸ry ma porysowan膮 przedni膮 szyb臋 albo 艣wiat艂a do regeneracji... Niech kasuj膮 wi臋cej i porz膮dnie sprawdzaj膮 auta!

Jestem za!

Data: 2012-10-16 14:04:01
Autor: sczygiel
badania techniczne za tanie
W dniu wtorek, 16 pa糳ziernika 2012 22:44:35 UTC+2 u縴tkownik Filip napisa:
> [...]

> dzia砤lno禼i gospodarczej.") ROTFL! Biorac pod uwage jak wyglada

> przecietne badanie techniczne to moge powiedziec tylko jedno - w dupach

Nie masz poj阠ia ile kosztuje stacja diagnostyczna, op砤ty, dzier縜wa, podatki, wyp砤ty, zusy.. Nie masz najmniejszego poj阠ia. Wi阠 nie pierdziel, 縠 komu si w dupach poprzewraca硂! Ja jestem za tym aby badania kosztowa硑 500 z rocznie. 痚by rozbierali tyle ile trzeba i sprawdzali czy auto nie jest zrobione z trzech albo czterech, 縠by sprawdzali geometri, stan techniczny blach. Ja nie mam ochoty mija si przy du縠j pr阣ko禼i z samochodem, kt髍y od 8 lat powinien by zutylizowany, kt髍y ma flinstona zamiast poszycia pod硂gi, kt髍y jedzie bokiem, kt髍y nie ma hamulc體, kt髍y ma zu縴te wahacze, kt髍y ma porysowan przedni szyb albo 秝iat砤 do regeneracji... Niech kasuj wi阠ej i porz眃nie sprawdzaj auta!

Jestem za!

Naiwny jestes. Ceny podniosa a sprawdzac beda tak jak teraz. Bo skoro nikt nie wymaga zeby to robic lepiej to po co sie wysilac.

Ostatnio moje auto bylo badane przez cale 6 minut.
I to nie u znajomka tylko w pzmot.
Jedyna rzecz ktorej sam bym nie mogl sobie zafundowac to tzw "szarpaki" reszte tego co sprawdzono mam pod blokiem...
I 98zl poszlo...

Data: 2012-10-16 21:57:40
Autor: Budzik
badania techniczne za tanie
U縴tkownik Filip bmw@m5.pl ...

[...]

da砮 sobie wm體i r罂ne rzeczy a propos jako禼i bada technicznych.
A prawda jest taka, 縠 o ile auto nie rozpada si na cz阺ci przy dotkni阠iu, podbicie badania za troch wiecej niz stawka oficjalna, to zaden problem.
Wiec zmiana stawki nic w jako禼i badania nie zmieni.

Data: 2012-10-17 00:44:56
Autor: Filip
W dniu 2012-10-16 23:57, Budzik pisze:
U縴tkownik Filip bmw@m5.pl ...

[...]

Zmieni. Nie raz auta s robione na zasadzie "oby przegl眃 przesz硂".

Data: 2012-10-16 23:27:52
Autor: t慰
badania techniczne za tanie
Filip wrote:

Zmieni. Nie raz auta s膮 robione na zasadzie "oby przegl膮d przesz艂o".

G贸wno zmieni. Zmieni tylko zarobki w艂a艣cicieli SKP.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 07:57:35
Autor: Budzik
badania techniczne za tanie
U縴tkownik Filip bmw@m5.pl ...

Zmieni. Nie raz auta s robione na zasadzie "oby przegl眃 przesz硂".

nie zmieni.
Argumentowi "bo tak" zawsze przeciwstawiam argument "bo nie".

Data: 2012-10-16 22:55:49
Autor: t慰
Filip wrote:

Nie masz poj臋cia ile kosztuje stacja diagnostyczna, op艂aty, dzier偶awa,
podatki, wyp艂aty, zusy.. Nie masz najmniejszego poj臋cia. Wi臋c nie
pierdziel, 偶e komu艣 si臋 w dupach poprzewraca艂o!

Du偶o mniej ni偶 utrzymanie zwyk艂ego warsztatu, w kt贸rym op艂aca si臋 robi膰 za 100 z艂 za godzin臋 (a nie za 15 minut) i to w Warszawie.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-16 23:03:53
Autor: JK
W dniu 2012-10-16 22:44, Filip pisze:
[...]

Teraz badania kosztuj mniej ale, jak sam zauwa縴砮, takie z硂my je縟勘 po drogach. Co zmieni podniesienie op砤t? Stacje zaopatrz si w super systemy do wykrywania zu縴tych hamulc體 czy porysowanych szyb?
Nie sta ich teraz na sprz阾 do badania amortyzator體?
A mo縠 wreszcie kupi bateryjki do latarek i zaczn ogl眃a podwozia?

Ciekawe ilu diagnost體 odpowiedzia硂 finansowo albo karnie, za dopuszczanie z硂mu do poruszania si po drogach?

Pr骲uj nas doi i tyle.

JK

Data: 2012-10-16 23:26:46
Autor: z
W dniu 2012-10-16 23:03, JK pisze:
[...]

Nie wiem gdzie robicie przegl眃y ale m骿 samoch骴 jest jak najbardziej zawsze dok砤dnie sprawdzany. Sugeruj jak gdzie jest luz w zawieszeniu a nawet kategorycznie m體i 縠 nie podbij. Oczywi禼ie oferowana jest stosowna us硊ga i w cale nie za du縠 pieni眃ze.
Na samym badaniu pewnie firma by si nie utrzyma砤 ale jako trzeba sobie dawa rad :-) Og髄nie 砤two nie jest.
Jaka rewaloryzacja powinna by ale nie ulubionym sposobem r體nania ceny do zachodniej europy bez zerkni阠ia na polskie zarobki.

Data: 2012-10-17 00:42:35
Autor: Filip
W dniu 2012-10-16 23:26, z pisze:

Nie wiem gdzie robicie przegl眃y ale m骿 samoch骴 jest jak najbardziej
zawsze dok砤dnie sprawdzany.

Czy kiedykolwiek rozebrali Ci w aucie cokolwiek? Podnie秎i dywan by sprawdzi pod硂g? Pukn阬i m硂tkiem w pod硊縩ic by sprawdzi czy nie ma rdzy i dziur? Wi阫szo舵 aut ma dziury w pod硊縩icach, Fiat punto 8 letni jest zjedzony doszcz阾nie, ka縟y jeden je縟勘cy. Takie auta powinny by na z硂mie, a nie przegl眃y przechodzi za 100 z, bo nikt nawet tego nie sprawdza, bo za 100 z nie op砤ca si wzi辨 wkr阾aka czy m硂tek w r阫, bo nast阷ne auto czeka do przegl眃u w kolejce.

Sugeruj jak gdzie jest luz w zawieszeniu
a nawet kategorycznie m體i 縠 nie podbij.

Mi kiedy znale糽i mikroskopijny luz na sworzniu i kazali wymieni. Przegl眃u nie przeszed砮m, auto zdrowe, zero rdzy. A taki gnojek punto podjedzie czy matizem z dziur w pod硂dze i przegl眃 przechodzi...

Oczywi禼ie oferowana jest
stosowna us硊ga i w cale nie za du縠 pieni眃ze.

U nas na stacjach du縪 chc za naprawy.

[...]

Skoro polskie zarobki s n阣zne, to nie znaczy 縠 ludzie maj je糳zi autami, kt髍e nie nadaj si do jazdy. Tylko na z硂m.

Data: 2012-10-16 22:52:14
Autor: t慰
badania techniczne za tanie
Filip wrote:

Mi kiedy艣 znale藕li mikroskopijny luz na sworzniu i kazali wymieni膰.

Mo偶e jako艣 dziwnie wygl膮dasz i uznali, 偶e 艂atwo na Tobie zarobi膮 dwa razy? ;)

Przegl膮du nie przeszed艂em, auto zdrowe, zero rdzy. A taki gnojek punto
podjedzie czy matizem z dziur膮 w pod艂odze i przegl膮d przechodzi...

W czym Ci przeszkadza, 偶e kto艣 ma dziuraw膮 pod艂og臋?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 00:56:54
Autor: Filip
W dniu 2012-10-17 00:52, t慰 pisze:
Filip wrote:

Mi kiedy艣 znale藕li mikroskopijny luz na sworzniu i kazali wymieni膰.

Mo偶e jako艣 dziwnie wygl膮dasz i uznali, 偶e 艂atwo na Tobie zarobi膮 dwa
razy? ;)

Czy ja si臋 Tob膮 interesuje?

Przegl膮du nie przeszed艂em, auto zdrowe, zero rdzy. A taki gnojek punto
podjedzie czy matizem z dziur膮 w pod艂odze i przegl膮d przechodzi...

W czym Ci przeszkadza, 偶e kto艣 ma dziuraw膮 pod艂og臋?

W tym, 偶e ma pod艂u偶nice ju偶 zjedzone.

Data: 2012-10-17 00:53:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-10-17 00:42, Filip pisze:
Skoro polskie zarobki s n阣zne, to nie znaczy 縠 ludzie maj je糳zi
autami, kt髍e nie nadaj si do jazdy. Tylko na z硂m.

Tw骿 te nie jest sprawny. Skoro sam, bez twojej wiedzy, wypierdala spod podwozia kotwic na 砤馽uchu. I to przy byle mu秐i阠iu peda硊 hamulca, przy je糳zie na 秝ie縴m 秐iegu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc砤w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-10-17 00:57:48
Autor: J.F.
badania techniczne za tanie
Dnia Wed, 17 Oct 2012 00:42:35 +0200, Filip napisa(a):
Czy kiedykolwiek rozebrali Ci w aucie cokolwiek? Podnie秎i dywan by sprawdzi pod硂g? Pukn阬i m硂tkiem w pod硊縩ic by sprawdzi czy nie ma rdzy i dziur?

Ostatnio mi powidzieli "przewody hamulcowe ma pan nieskorodowane".

Wi阫szo舵 aut ma dziury w pod硊縩icach,

Niektore to nawet fabryczne :-)

[...]

No i ... to ile tych 8-letnich punciakow widujesz zlamanych na pol, bo
podluznice nie wytrzymaly ?
[...]

I stad ten uraz ?

A moze po prostu dziura jest niegrozna ? (p.s. luz "na sworzniu" wydaje mi sie ze tez niegrozny)

J.

Data: 2012-10-17 01:11:56
Autor: Filip
W dniu 2012-10-17 00:57, J.F. pisze:
[...]

O w砤秐ie! Zamiast szuka co skorodowane, tu szukaj co nie jest.

Wi阫szo舵 aut ma dziury w pod硊縩icach,

Niektore to nawet fabryczne :-)

M體i o rdzy. :)

[...]

Chodzi o bezpiecze駍two wszystkich u縴tkownik體. Takie auta si nie nadaj do jazdy.
Ostatnio z砤ma si nam jeden fiat punto, po wyci阠iu zjedzonego przez rdz wzmocnienia pod siedzeniem, pod硊縩ica opad砤, drzwi posz硑 do g髍y.. Pokrzywi si jak plastelina. Dobrze, 縠 to si nie sta硂 przy 140 km/h w zakr阠ie po wje糳zie w dziur.

[...]

Nie, nie mam urazu. Wiem jak sprawdzaj auta i jakie trupy przepuszczaj...

A moze po prostu dziura jest niegrozna ?
(p.s. luz "na sworzniu" wydaje mi sie ze tez niegrozny)

Je秎i jest dziura, trzeba ca砮 podwozie sprawdzi, przede wszystkim pod硊縩ice.

Co powiesz na spawane mocowanie wahacza do skorodowanego poszycia zewn. nadkola blach 1mm w mercedesie 124? Nie chcia砨y mie spotkania z tym czo砱iem w zakr阠ie gdyby to pu禼i硂... Du縪 widzia砮m na w砤sne oczy. Ty chyba nie...

Data: 2012-10-18 23:09:11
Autor: venioo@interia.pl
[...]

Mentalnosc Kalego z Ciebie wychodzi, co udowodniles tym postem.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-10-18 23:34:13
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Dziura w pod硂dze zazwyczaj bezpi秗ednio niczemu nie zagra縜, a taki
wylatany sworze pachnie urwaniem ko砤 na zakr阠ie.

Data: 2012-10-19 01:19:28
Autor: Filip
W dniu 2012-10-18 23:34, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Je秎i mamy dziury w pod硂dze, to sam wiesz z w砤snego do秝iadczenia 縠 wszystko inne jest r體nie w op砤kanym stanie. Ale tego nie wyt硊macz takim dzi阠io硂m co si wym眃rzaj bo chyba nigdy 15 letniego auta nie rozbierali do go砮j blachy. Natomiast wym眃rza si to ka縟y potrafi...

Data: 2012-10-22 03:42:58
Autor: lidiapawlak17
badania techniczne za tanie

Praca dodatkowa dla ka縟ego. 15 z / h. Wprowadzanie danych na stronach www, wype硁ianie ankiet internetowych. 3-5 godzin dziennie. Kr髏kie CV prosz kierowa pod adres mailowy:  agnescio@wp.pl

Data: 2012-10-17 00:38:19
Autor: Filip
badania techniczne za tanie
W dniu 2012-10-16 23:03, JK pisze:

Teraz badania kosztuj mniej ale, jak sam zauwa縴砮, takie z硂my je縟勘
po drogach. Co zmieni podniesienie op砤t?

Mo縧iwo舵 dok砤dniejszego sprawdzenia auta.

Stacje zaopatrz si w super
systemy do wykrywania zu縴tych hamulc體 czy porysowanych szyb?
Nie sta ich teraz na sprz阾 do badania amortyzator體?
A mo縠 wreszcie kupi bateryjki do latarek i zaczn ogl眃a podwozia?

Niech nawet sobie kupi rentgen i niech silnik prze秝ietlaj. Mam to gdzie. Ja chce aby wi阫szo舵 z硂m體 zosta硂 wyeliminowanych z dr骻.

Ciekawe ilu diagnost體 odpowiedzia硂 finansowo albo karnie, za
dopuszczanie z硂mu do poruszania si po drogach?

Nikt. :)

Data: 2012-10-16 22:51:07
Autor: t慰
badania techniczne za tanie
Filip wrote:

Niech nawet sobie kupi膮 rentgen i niech silnik prze艣wietlaj膮. Mam to
gdzie艣. Ja chce aby wi臋kszo艣膰 z艂om贸w zosta艂o wyeliminowanych z dr贸g.

Kolejny do leczenia... Czy to jaka艣 inwazja z psychiatryka?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 00:57:20
Autor: Filip
W dniu 2012-10-17 00:51, t慰 pisze:
Filip wrote:

Niech nawet sobie kupi膮 rentgen i niech silnik prze艣wietlaj膮. Mam to
gdzie艣. Ja chce aby wi臋kszo艣膰 z艂om贸w zosta艂o wyeliminowanych z dr贸g.

Kolejny do leczenia... Czy to jaka艣 inwazja z psychiatryka?

Masz jaki艣 problem, id藕 tam.

Data: 2012-10-16 23:26:57
Autor: t慰
Filip wrote:

Kolejny do leczenia... Czy to jaka艣 inwazja z psychiatryka?

Masz jaki艣 problem, id藕 tam.

Wszystko wskazuje, 偶e to Ty masz problem, a do tego i inni z Tob膮, bo stamt膮d uciek艂e艣.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 06:56:00
Autor: Marek Dyjor
U偶ytkownik wrote:
Filip wrote:

Niech nawet sobie kupi膮 rentgen i niech silnik prze艣wietlaj膮. Mam to
gdzie艣. Ja chce aby wi臋kszo艣膰 z艂om贸w zosta艂o wyeliminowanych z dr贸g.

Kolejny do leczenia... Czy to jaka艣 inwazja z psychiatryka?

mo偶e powinno sie wprowadzi膰 co roczne badanie zdrowia psychicznego p艂atne ;-)

Data: 2012-10-17 08:59:57
Autor: z
W dniu 2012-10-17 00:38, Filip pisze:
Niech nawet sobie kupi rentgen i niech silnik prze秝ietlaj. Mam to
gdzie. Ja chce aby wi阫szo舵 z硂m體 zosta硂 wyeliminowanych z dr骻.

Kolejny co by tylko sprawdza i kara. :-)

We przekonaj ministra finans體 縠by w prowadzi w ko馽u metod kasow przy vacie. O uproszczeniu i obni縠niu podatk體 nie wspominaj眂.
Bzdety bzdety i jeszcze raz bzdety
Tez "z硂my" potencjalne to z wyboru je縟勘?
Z jakiej choinki si urwa砮? :-)

PS. Ilo舵 "z硂m體" ro秐ie zgodnie z za硂縠niem projektant體 kt髍zy robi wszystko 縠by auto po gwarancji _by硂_ ju z硂mem

Data: 2012-10-17 08:59:25
Autor: t慰
badania techniczne za tanie
z wrote:

PS. Ilo艣膰 "z艂om贸w" ro艣nie zgodnie z za艂o偶eniem projektant贸w kt贸rzy robi膮
wszystko 偶eby auto po gwarancji _by艂o_ ju偶 z艂omem

To prawda, dlatego ca艂y czas je偶d偶臋 moim Polonezem Truckiem Royem, kt贸ry jest autem niezawodnym, bo zaprojektowanym jeszcze w czasach, gdy zajmowali si臋 tym in偶ynierowie, a nie ksi臋gowi!

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 11:18:18
Autor: masti
badania techniczne za tanie
Dnia pi臋knego Wed, 17 Oct 2012 00:38:19 +0200 osobnik zwany Filip napisa艂:

W dniu 2012-10-16 23:03, JK pisze:

Teraz badania kosztuj膮 mniej ale, jak sam zauwa偶y艂e艣, takie z艂omy
je偶d偶膮 po drogach. Co zmieni podniesienie op艂at?

Mo偶liwo艣膰 dok艂adniejszego sprawdzenia auta.

oni nie chc膮 kasy na nowy sprz臋t. Oni chc膮 kas臋 do kieszeni.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-10-17 22:25:40
Autor: jerzu
On Wed, 17 Oct 2012 00:38:19 +0200, Filip <bmw@m5.pl> wrote:

Mo縧iwo舵 dok砤dniejszego sprawdzenia auta.

Mo縧iwo禼i s i teraz. Tylko si im nie chce.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-10-18 01:08:56
Autor: katarzyna.karwel
badania techniczne za tanie
W dniu wtorek, 16 pa糳ziernika 2012 23:04:06 UTC+2 u縴tkownik JK napisa:
> [...]

Ciekawe ilu diagnost體 odpowiedzia硂 finansowo albo karnie, za dopuszczanie z硂mu do poruszania si po drogach?

-- Pozdrawiam

JK

Data: 2012-10-18 20:29:13
Autor: Tomasz Pyra
badania techniczne za tanie
Dnia Thu, 18 Oct 2012 01:08:56 -0700 (PDT), katarzyna.karwel@gmail.com
napisa(a):

agnescio@wp.pl

agnescio to jaki spamer, a ka縟y spamer to pijak, a ka縟y pijak to
z硂dziej, a kto by si chcia zadawa ze z硂dziejami?

Data: 2012-10-18 22:00:28
Autor: R2r
W dniu 2012-10-18 20:29, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 18 Oct 2012 01:08:56 -0700 (PDT), katarzyna.karwel@gmail.com
napisa艂(a):

agnescio@wp.pl

agnescio to jaki艣 spamer, a ka偶dy spamer to pijak, a ka偶dy pijak to
z艂odziej, a kto by si臋 chcia艂 zadawa膰 ze z艂odziejami?

M贸wisz o tym agnescio co ma adres agnescio@wp.pl ?
To ja nic nie napisz臋 na adres agnescio@wp.pl
:-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-10-16 23:15:16
Autor: J.F.
badania techniczne za tanie
Dnia Tue, 16 Oct 2012 22:44:31 +0200, Filip napisa(a):
[...]

A ile razy widziale jak w mijanym samochodzie cos odpadlo i doszlo do
niebezpiecznej sytuacji?
Ani razu ? Fobie daje sie leczyc, tylko psychiatra bierze wiecej :-)

J.

Data: 2012-10-17 00:43:52
Autor: Filip
W dniu 2012-10-16 23:15, J.F. pisze:

A ile razy widziale jak w mijanym samochodzie cos odpadlo i doszlo do
niebezpiecznej sytuacji?

Ostatnio w Gda駍ku na spacerowej. Wypadek 秏iertelny.

Ani razu ? Fobie daje sie leczyc, tylko psychiatra bierze wiecej :-)

Takie sytuacje nie s rzadko禼i.

Data: 2012-10-17 00:52:26
Autor: J.F.
badania techniczne za tanie
Dnia Wed, 17 Oct 2012 00:43:52 +0200, Filip napisa(a):
W dniu 2012-10-16 23:15, J.F. pisze:
A ile razy widziale jak w mijanym samochodzie cos odpadlo i doszlo do
niebezpiecznej sytuacji?

Ostatnio w Gda駍ku na spacerowej. Wypadek 秏iertelny.

A ty widziales, czy raz gdzies w polsce sie zdarzylo ?
Ani razu ? Fobie daje sie leczyc, tylko psychiatra bierze wiecej :-)
Takie sytuacje nie s rzadko禼i.

Ze mijasz sie z samochodem o ktorym myslisz "powinni mu zabrac DR" ? Pewnie nie. Dla ciebie nie.
Ale zeby z tego mijania cos zlego wynikalo, to juz rzadkosc.

J.

Data: 2012-10-17 00:58:41
Autor: Filip
W dniu 2012-10-17 00:52, J.F. pisze:
[...]

Mojego kumpla wujek w ten spos骲 zgin背 jak lecia na Pozna. Z przeciwka auto na zakr阠ie wylecia硂 z powodu urwanego dr笨ka kierowniczego (wed硊g bieg硑ch). Nie pierdol mi, 縠 takie przypadki si nie dziej!

Data: 2012-10-17 01:09:49
Autor: J.F.
badania techniczne za tanie
Dnia Wed, 17 Oct 2012 00:58:41 +0200, Filip napisa(a):
[...]

Sie dzieja. Na tyle rzadko, ze to nie stanowi problemu.
A rownoczesnie masz kilkaset tysiecy wypadkow w kraju z powodu ...
nadmiernej predkosci :-)

J.

Data: 2012-10-17 01:18:34
Autor: Filip
W dniu 2012-10-17 01:09, J.F. pisze:

Sie dzieja. Na tyle rzadko, ze to nie stanowi problemu.
A rownoczesnie masz kilkaset tysiecy wypadkow w kraju z powodu ...
nadmiernej predkosci :-)

Spokojnie, ju podnosz stawki za wykroczenia drogowe. Jestem za!

Data: 2012-10-16 23:28:47
Autor: t慰
badania techniczne za tanie
Filip wrote:

Spokojnie, ju偶 podnosz膮 stawki za wykroczenia drogowe. Jestem za!

Ty nie mo偶esz by膰 tak g艂upi, Ty musisz by膰 trollem. :)

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 06:55:13
Autor: Marek Dyjor
U偶ytkownik wrote:
Filip wrote:

Spokojnie, ju偶 podnosz膮 stawki za wykroczenia drogowe. Jestem za!

Ty nie mo偶esz by膰 tak g艂upi, Ty musisz by膰 trollem. :)

gdyby nie podpisa艂 sie filip to bym my艣la艂 偶e to ma艣l膮g

Data: 2012-10-17 08:08:31
Autor: t慰
Marek Dyjor wrote:

gdyby nie podpisa艂 sie filip to bym my艣la艂 偶e to ma艣l膮g

Mo偶e to jego alter ego?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 11:48:55
Autor: Iksi艅ski
badania techniczne za tanie

U偶ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k5ldnd$8rj$1news.task.gda.pl...

gdyby nie podpisa艂 sie filip to bym my艣la艂 偶e to ma艣l膮g

To tylko grupowa ma艂pka Filipkaka. To ten co to najpierw wychwala艂 golfa, a potem si臋 przesiad艂 na struclowate beemwu i og艂osi艂 golfa i wszystkie inne samochody szrotami. No i umie hamowa膰 na lodzie w miejscu. Pojawia si臋 co jaki czas na grupie w przerwach terapii sterydowych...

Data: 2012-10-17 19:09:47
Autor: Filip
badania techniczne za tanie
Wszyscy, kt贸rzy nie chc膮 wi臋cej p艂aci膰 za przegl膮dy to dusigrosze. Sied藕cie na tej grupie i srajcie ile to musicie p艂aci膰 za paliwo i przegl膮dy i oc i mandaty. Ludzie, zacznijcie pracowa膰, to b臋dzie was sta膰 na wszystko. Ja ju偶 napisa艂em, czekam na 8z艂/1litr paliwa i 500 z艂 za przegl膮d wszystkich aut po up艂ywie ich gwarancji producenta. Szybko wysi膮dziecie z tych 艣mietnik贸w tocz膮cych si臋 i 艣mierdz膮cych ze wszystkich miast.

Data: 2012-10-17 17:29:29
Autor: t慰
Filip wrote:

[...]

:D

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 20:01:41
Autor: Filip
W dniu 2012-10-17 19:29, t慰 pisze:
Filip wrote:

[...]

No co, mo偶e nieprawda? ;)

Data: 2012-10-18 08:57:43
Autor: Budzik
badania techniczne za tanie
Osobnik posiadaj眂y mail bmw@m5.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Wszyscy, kt髍zy nie chc wi阠ej p砤ci za przegl眃y to dusigrosze.
Sied糲ie na tej grupie i srajcie ile to musicie p砤ci za paliwo i
przegl眃y i oc i mandaty. Ludzie, zacznijcie pracowa, to b阣zie was
sta na wszystko. Ja ju napisa砮m, czekam na 8z/1litr paliwa i 500 z
za przegl眃 wszystkich aut po up硑wie ich gwarancji producenta. Szybko
wysi眃ziecie z tych 秏ietnik體 tocz眂ych si i 秏ierdz眂ych ze
wszystkich miast.

:D

No co, mo縠 nieprawda? ;)

kolega si 秏ia, 縠 zatrollowa ci si nie uda硂.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")

Data: 2012-10-17 06:52:05
Autor: Marek Dyjor
Filip wrote:
[...]

a mojego szwagra ciotka wujeczna spali砤 sie z powodu zepsutego starego telewizora.

Powinno sie wprowadzi obowi眤kowe badania kuchenek gazowych i piecyk體 oraz ca砮go sprz阾u elektrycznego domowego co roku. powiedzmy 100z od sztuki + koszty dojazdu komisji diagnost體.

Data: 2012-10-17 11:37:12
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-17 00:43, Filip pisze:
W dniu 2012-10-16 23:15, J.F. pisze:

A ile razy widziale jak w mijanym samochodzie cos odpadlo i doszlo do
niebezpiecznej sytuacji?

Ostatnio w Gda駍ku na spacerowej. Wypadek 秏iertelny.

Tam dziadek zas砤b na zakr阠ie i pojecha prosto.
Strzelaj dalej...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-10-17 12:03:59
Autor: Marek Dyjor
LEPEK wrote:
[...]

no w砤秐ie ka縟y przed jazd powinien udawa sie do lekarza.

Data: 2012-10-19 10:00:15
Autor: Miroo
W dniu 2012-10-17 12:03, Marek Dyjor pisze:
[...]

Dlaczego przed? Powinien w trakcie jazdy by podpi阾y do monitoringu serca i fal m髗gowych. No i koniecznie obok powinien by lekarz. Trzeba wyeliminowa wszelkie ryzyko.

Pozdrawiam

Data: 2012-10-17 00:24:07
Autor: klimek
[...]

niech zgadn臋
jeste艣 lekarzem
masz poprzewracane w dupie
tyrasz na 6 dy偶urach w miesi膮cu, do tego prywatna praktyka
uwa偶asz si臋 za lepszego od innych i wszystkich gorszych chcia艂by艣 usidli膰 w domu
偶eby czasem nie zagra偶ali Twojemu bezpiecze艅stwu
takich cwaniaczk贸w znam na p臋czki

Data: 2012-10-17 00:45:14
Autor: Filip
W dniu 2012-10-17 00:24, klimek pisze:
[...]

Id藕 ju偶 spa膰 ch艂opczyku.

Data: 2012-10-17 06:53:44
Autor: Marek Dyjor
klimek wrote:
[...]

powinno sie wprowadzi膰 co roczne szczeg贸艂owe egzaminy z wiedzy medyczne. prawnej itd...  p艂atne oczywi艣cie

Data: 2012-10-17 06:41:40
Autor: DoQ
W dniu 16-10-2012 22:44, Filip pisze:
[...]

Czyli to co robili w 15min za 100PLN, b阣 robi w 1,5h za 500PLN. ROTFL. Faktycznie, czysty zysk.

--
pozdr.

Data: 2012-10-16 23:22:17
Autor: PiteR
badania techniczne za tanie
Przedsi阞iorcy Prowadz眂y
Stacje Kontroli Pojazd體 w Polsce

Chyba zwyczajnie przeinwestowali ;) zbyt du縪 stacji powsta硂.

Obserwowa砮m jednego typa z mojej wsi (kawa ch) kt髍y postawi stacj
lux ganz pomada ale na zadupiu i zachodzi砮m w g硂w kiedy mu sie to zwr骳i.

Je秎i chc podwyzki to rozumiem 縠 do pu砤pu 40 funt體 czyli 200z ;) Ale to i tak ich nie uratuje przed k硂potami finansowymi.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-10-17 00:01:30
Autor: Darek
[...]

No nie wiem, u mnie we wsi s膮 promocje - mycie auta gratis, bon do sklepu na 30z艂 do przegl膮du (bon chyba przy LPG)
No i w promieniu 2 km mam chyba 4 SKP

Darek

Data: 2012-10-17 08:59:45
Autor: Vlad The Ripper
badania techniczne za tanie

U偶ytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k5kf6q$uup$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie dziwi臋 si臋, 偶e chc膮 podwy偶ki. Stacji diagnostycznych jest teraz jak ps贸w. W mojej okolicy ze 3 razy tyle ile by艂o 10 lat temu. Ka偶da taka stacja prowadzi przy tej okazji jaki艣 serwis, czy co艣 w podobie. Nale偶y wnioskowa膰, 偶e coraz mniej klient贸w przyje偶d偶a na samo badanie z racji samego zwi臋kszenia liczby stacji. Tego te偶 skutkiem jest coraz mniejsza dok艂adno艣膰 bada艅 (偶e si臋 tak ogl臋dnie wyra偶臋), bo nikt nie przyjedzie na stacj臋, gdzie go nie przepu艣cili i dodatkowo powie te偶 znajomym, by tam nie jechali.
Jedyne lekarstwo to zwi臋kszenie wymaga艅 na prowadzenie stacji diagnostycznych, co doprowadzi do ograniczenia ich liczby. Dopiero wtedy mo偶na zastanawia膰 si臋 nad cennikiem.

Data: 2012-10-17 09:35:57
Autor: Marek Dyjor
Vlad The Ripper wrote:
[...]

dodajmy, 偶e wyposa偶enie takiej stacji kosztuje kup臋 kasy i trzeba dobrze skalkulowa膰 czy jest op艂acalne zak艂adanei kolejnej.

Data: 2012-10-17 09:01:58
Autor: t慰
Marek Dyjor wrote:

dodajmy, 偶e wyposa偶enie takiej stacji kosztuje kup臋 kasy i trzeba dobrze
skalkulowa膰 czy jest op艂acalne zak艂adanei kolejnej.

Niby co tyle kosztuje? Podno艣nik kolumnowy? M艂otek? Latarka? Z niczego innego zwykle nie korzystaj膮, bo im si臋 nie chce.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 12:03:06
Autor: Marek Dyjor
U偶ytkownik wrote:
Marek Dyjor wrote:

[...]

wiesz nei musisz kupowa膰 samochodu :)

mo偶esz sie przej艣膰 na jak膮艣 stacj臋 i popatrze膰 co oni tam musz膮 mie膰.

Data: 2012-10-17 11:57:21
Autor: Budzik
badania techniczne za tanie
U縴tkownik Marek Dyjor mdyjor@poczta.onet.pl ...

dodajmy, 縠 wyposa縠nie takiej stacji kosztuje kup kasy i trzeba
dobrze skalkulowa czy jest op砤calne zak砤danei kolejnej.

Niby co tyle kosztuje? Podno秐ik kolumnowy? M硂tek? Latarka? Z niczego
innego zwykle nie korzystaj, bo im si nie chce.

wiesz nei musisz kupowa samochodu :)

ale stacje diagnostyczne nie musz powstawa na ka縟ym rogu.
Jak zaczn upada to wtedy uwierz, 縠 by mo縠 potrzebna jest delikatna waloryzacja stawki.

Data: 2012-10-17 14:06:42
Autor: Iksi駍ki
badania techniczne za tanie

U縴tkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa w wiadomo禼i news:XnsA0EF89E135069budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

ale stacje diagnostyczne nie musz powstawa na ka縟ym rogu.
Jak zaczn upada to wtedy uwierz, 縠 by mo縠 potrzebna jest delikatna
waloryzacja stawki.

Wystarczy, 縠 wyeliminuj z dzia砤nia te stacje, kt髍e podbijaj dowody rejestracyjne bez wzgl阣u na stan samochodu.
Uczciwe stacje b阣 mia硑 wi阠ej klient體, a diagno禼i ze strachu przed kar b阣 rzetelnie sprawdzali stan samochod體.

Data: 2012-10-18 08:18:28
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-17 14:06, Iksi駍ki pisze:

[...]

Skupmy si na tym "rzetelnie". Co to znaczy?
Dlaczego oni sprawdzaj duperele, kt髍e nie maj wp硑wu na bezpiecze駍two? Niech sprawdz 秝iat砤, hamulce i zawieszenie. Ostatecznie spaliny. Koniec.

Po co te dodatkowe duperele? Pami阾am, jak raz za ga秐ic mnie chcieli uwali - i uwalili. Na ga秐icy by termin " marzec roku xxxx". By砮m pierwszego marca i pan uzna, 縠 termin min背. Po rozmowie z jego szefem (kt髍y trzyma stron pracownika) uzna砮m, 縠 wi阠ej tam nie pojad. Stracili klienta, kt髍y serwisowa u nich w ci眊u 10 lat 4 samochody. Z powodu nadgorliwego diagnosty.

--
MN

Data: 2012-10-18 09:31:15
Autor: Iksi駍ki
badania techniczne za tanie

U縴tkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:k5o6vd$nq5$1news.task.gda.pl...

Skupmy si na tym "rzetelnie". Co to znaczy?

Mam Ci t硊maczy znaczenie s硂wa rzetelnie?

Dlaczego oni sprawdzaj duperele, kt髍e nie maj wp硑wu na bezpiecze駍two?

Bo tak nakaza ustawodawca.

Niech sprawdz 秝iat砤, hamulce i zawieszenie.
Ostatecznie spaliny. Koniec.

Troch ma硂. Zapomnia砮 o oponach, blachach, wyciekach.

[...]

Nikt w tym w眛ku nie twierdzi, 縠 nadgorliwo舵 jest czym dobrym.

Stracili klienta, kt髍y serwisowa u nich w ci眊u 10 lat 4 samochody. Z powodu nadgorliwego diagnosty.

Jako prze縴j... ;-) Jak im ub阣zie w ten spos骲 klient體, to naucz si, 縠 klient zawsze ma racj i sprawny samoch骴...

Data: 2012-10-19 13:23:28
Autor: Filip
W dniu 2012-10-18 08:18, Marcin N pisze:

[...]

A co powiesz na to, 縠 mnie uwalili za "brak lewego tylnego hamulca r阠znego" ? To jest dopiero beka! Bo ja nigdy nie u縴砮m hamulca r阠znego i nigdy nie u縴j... Rozumiem jeszcze gdybym mia skrzynk r阠zn ale przy automacie? Jeszcze nigdy mi nikt nie sprawdza r阠znego.. Czyli z tego wynika, 縠 nie trzeba mie "dobrego" r阠znego maj眂 automat.. Czy si myl?

Data: 2012-10-19 13:33:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
badania techniczne za tanie
Hello Filip,

Friday, October 19, 2012, 1:23:28 PM, you wrote:

[...]

[...]

Mam wra縠nie, 縠 nie jeste normalny. Do czego - twoim zdaniem - s硊zy
hamulec "r阠zny"? I jak poprawnie on si nazywa?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-19 14:08:04
Autor: Filip
[...]

Dlaczego masz wra縠nie, 縠 jestem nienormalny?

Wyt硊macz mi do czego w moim samochodzie s硊縴 hamulec r阠zny, bo ja nie wiem.

Data: 2012-10-19 14:45:55
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, October 19, 2012, 2:08:04 PM, you wrote:

[...]

To ju nie wra縠nie. To prawie pewno舵.

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-19 14:55:23
Autor: Filip
[...]

Ja nie prosi砮m o linka, ja prosi砮m Ciebie o wyt硊maczenie do czego mi potrzebny lub nie hamulec r阠zny w moim samochodzie. Je秎i nie potrafisz wyt硊maczy logicznie, b阣ziesz mnie publicznie przeprasza za powy縮ze.

Data: 2012-10-19 14:59:52
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, October 19, 2012, 2:55:23 PM, you wrote:

[...]

痚by sie nie zdziwi, przyg硊pie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-19 15:13:44
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, October 19, 2012, 3:09:17 PM, you wrote:

[...]

Chyba ty. Poka jaja - zmu mnie do przeprosin.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-19 15:36:02
Autor: Filip
[...]

Przeczytaj jeszcze raz o co Ci prosi砮m.

Data: 2012-10-19 15:38:54
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, October 19, 2012, 3:36:02 PM, you wrote:

[...]

Przeczytaj notke z linka, leniu 秏ierdzacy. I zmu mnie do przeprosin.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-19 15:42:27
Autor: Filip
[...]

"hamulec ten s硊縴 _g丑wnie_ jako hamulec postojowy w celu zabezpieczenia pojazdu przed zjechaniem z miejsca postoju"

Nadal podtrzymuj.

Data: 2012-10-19 15:45:20
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, October 19, 2012, 3:42:27 PM, you wrote:

[...]

Nast阷ne zdanie, matole.

Nadal podtrzymuj.

W dup mnie poca硂wa mo縠sz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-19 16:25:15
Autor: Filip
[...]

Brakuje Ci argument體, 縠 zaczynasz u縴wa s丑w powszechnie uznawanych za obra糽iwe?
W nast阷nym zdaniu jest napisane:
"W razie awarii hamulca podstawowego ma on za zadanie awaryjne wyhamowanie pojazdu."
A teraz zademonstruj hamowanie "r阠znym" 2 tonowego auta z automatem.

Nadal podtrzymuj.

W dup mnie poca硂wa mo縠sz.

Pozostaw swoje pragnienia dla siebie.

Data: 2012-10-19 16:58:49
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, October 19, 2012, 4:25:15 PM, you wrote:

[...]

Musze da ci wiecej punkt體 do przepraszania.

W nast阷nym zdaniu jest napisane:
"W razie awarii hamulca podstawowego ma on za zadanie awaryjne wyhamowanie pojazdu."
A teraz zademonstruj

Dlaczego mam ci cokolwiek demonstrowa? Sam sobie zademonstruj
awaryjne hamowanie niesprawnym hamulcem awaryjnym. Ja mam hamulec
awaryjny sprawny i wiem, jak hamuje w sytuacji awaryjnej.

hamowanie "r阠znym" 2 tonowego auta

Hamulce, w tym hamulec awaryjny, projektuje si adekwatnie do masy
auta. I ma spe硁ia swoje zadanie, gdy jest sprawny.

z automatem.

A co ma do hamowania awaryjnego automat?

Nadal podtrzymuj.
W dup mnie poca硂wa mo縠sz.
Pozostaw swoje pragnienia dla siebie.

W ramach przeprosin mo縠sz to zrobi.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-19 19:33:30
Autor: t慰
badania techniczne za tanie
RoMan Mandziejewicz wrote:

Nast臋pne zdanie, matole.
(...)
W dup臋 mnie poca艂owa膰 mo偶esz.

Widz臋, 偶e do trollowania dosz艂o jeszcze chamstwo. Coraz lepiej.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 14:43:59
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-10-17 11:01, t慰 pisze:
Marek Dyjor wrote:

dodajmy, 偶e wyposa偶enie takiej stacji kosztuje kup臋 kasy

Niby co tyle kosztuje? Podno艣nik kolumnowy? M艂otek? Latarka? Z niczego
innego zwykle nie korzystaj膮, bo im si臋 nie chce.

Sugerujesz 偶e nie musz膮 mie膰 wymaganego sprz臋tu?
Czy te偶, 偶e jak nie korzystaj膮, to maj膮 go za darmo?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2012-10-17 17:33:57
Autor: t慰
Jakub Witkowski wrote:

Sugerujesz 偶e nie musz膮 mie膰 wymaganego sprz臋tu? Czy te偶, 偶e jak nie
korzystaj膮, to maj膮 go za darmo?

Sprawd藕 ile ten niesamowity sprz臋t kosztuje. Nast臋pnie por贸wnaj np. z cen膮 wyposa偶enia przyzwoitej kliniki dentystycznej i kompetencjami oraz ryzykiem, jakie ponosi tzw. "diagnosta" i dentysta i przesta膰 pisa膰 g艂upoty. Ci臋偶ko znale藕膰 dentyst臋 ze stawk膮 400 z艂 za godzin臋. Nie wspomn臋 ju偶 o tym, 偶e ten sprz臋t nie jest wykorzystywany wy艂膮cznie do wykonywania przegl膮d贸w, na co trzeba bra膰 poprawk臋 licz膮c koszty.

Zreszt膮 tego nawet nie trzeba udowadnia膰, wystarczy spojrze膰 ile tych stacji powsta艂o w ostatnich latach. Najwyra藕niej to bardzo dochodowy interes, skoro niemal w ka偶dej wsi jest jaka艣 SKP.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-18 08:20:50
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-17 19:33, t慰 pisze:

[...]

Dobrze powiedziane. Nikt ich nie zmusza do prowadzenia stacji diagnostycznej. Co roku 15 mln osob贸wek musi wyda膰 1.5 mld z艂 u diagnost贸w. Do艣膰 艂atwo policzy膰, ile stacji mo偶e si臋 z tego wy偶ywi膰.

--
MN

Data: 2012-10-18 09:32:09
Autor: BaX
[...]

Nie wiesz o czym m贸wisz albo leczysz si臋 u kowala.

http://www.s-medi.pl/cennik-s-medi cennik w ma艂ej mie艣cinie, terminy 3-4 miesi臋czne.

Wystawienie SKP od podstaw /dzia艂ka pozwolenia itd./ to bez 1 mln nie podchod藕.

Data: 2012-10-18 12:39:11
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-18 09:32, BaX pisze:

http://www.s-medi.pl/cennik-s-medi cennik w ma艂ej mie艣cinie, terminy 3-4
miesi臋czne.

Poszukuj臋 ch臋tnych do wsp贸lnego zainwestowania w przychodni臋 / klinik臋 stomatologiczn膮 w Cieszynie, bo widz臋, 偶e konkurencji u was nie ma. Wype艂nienie od 150, kana艂owe od 250 / kana艂 - to偶 to przegi臋cie. A jak nazwa膰 trzy dychy za wizyt臋 kontroln膮 - gw贸藕d藕 do trumny mo偶e?
Takie ceny u nas te偶 niekt贸rzy oferuj膮 (no bez tej kontroli, bo to jest 艣mieszne), ale w przybytku, kt贸ry jest czynny 24/7/365 i wchodzisz z biegu.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2012-10-18 19:22:06
Autor: Cavallino
badania techniczne za tanie

U偶ytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:k5om89$sag$1@news.task.gda.pl...
[...]

jeden m贸j kumpel zap艂aci艂 za leczenie kana艂owe z zatruwaniem dw贸ch z臋b贸w 1500 z艂.
Przy czym jeden zatruli mu prawdopodobnie bez potrzeby, po prostu nie trafili w ten bol膮cy.
A Ty m贸wisz, 偶e 250 to du偶o....

P.S.
Ja bym nie zap艂aci艂 nawet po艂owy tej ceny 250.

Data: 2012-10-18 19:32:03
Autor: t慰
Cavallino wrote:

jeden m贸j kumpel zap艂aci艂 za leczenie kana艂owe z zatruwaniem dw贸ch z臋b贸w
1500 z艂.

Teraz ju偶 si臋 raczej nie zatruwa...

P.S.
Ja bym nie zap艂aci艂 nawet po艂owy tej ceny 250.

Ile masz jeszcze z臋b贸w?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-18 23:44:29
Autor: WOJO
badania techniczne za tanie
Teraz ju偶 si臋 raczej nie zatruwa...
A co si臋 robi ze zdrowym nerwem kana艂owym? :)
WOJO

Data: 2012-10-18 21:52:16
Autor: t慰
WOJO wrote:

Teraz ju偶 si臋 raczej nie zatruwa...
A co si臋 robi ze zdrowym nerwem kana艂owym? :) WOJO

Ze zdrowym nic, a chory usuwa si臋 od razu na znieczuleniu. --
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-19 00:39:29
Autor: WOJO
badania techniczne za tanie
Ze zdrowym nic, a chory usuwa si臋 od razu na znieczuleniu.
Jaaasne :)
To nie matematyka i nie ka偶dy z膮b jest taki sam.S膮 przypadki, kiedy dewitalizacja przynosi lepsze efekty ni偶 pr贸by usuwania miazgi z nerwami w czasie znieczulenia miejscowego.
Przy pr贸chnicy si臋gaj膮cej miazgi nie powinno si臋 zostawia膰 nerw贸w. Wcze艣niej lub p贸藕niej (cz臋艣ciej wcze艣niej) pacjent wraca z bol膮cym z臋bem, bo jaka艣 sierota niedok艂adnie oczy艣ci艂a kana艂y.
WOJO

Data: 2012-10-19 00:22:08
Autor: t慰
WOJO wrote:

To nie matematyka i nie ka偶dy z膮b jest taki sam.S膮 przypadki, kiedy
dewitalizacja przynosi lepsze efekty ni偶 pr贸by usuwania miazgi z nerwami
w czasie znieczulenia miejscowego.

Co masz na my艣li pisz膮c o "pr贸bach"?

Przy pr贸chnicy si臋gaj膮cej miazgi nie powinno si臋 zostawia膰 nerw贸w.
Wcze艣niej lub p贸藕niej (cz臋艣ciej wcze艣niej) pacjent wraca z bol膮cym
z臋bem, bo jaka艣 sierota niedok艂adnie oczy艣ci艂a kana艂y. WOJO

A kto m贸wi o zostawianiu czegokolwiek? Usuwa si臋 tak samo, tylko 偶ywe, pod znieczuleniem, a nie po dewitalizacji (notabene paraformaldehyd jest rakotw贸rczy).

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-18 20:09:12
Autor: liquidmolly
badania techniczne za tanie
On Thu, 18 Oct 2012 19:22:06 +0200, Cavallino wrote:

U縴tkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:k5om89$sag$1@news.task.gda.pl...
W dniu 2012-10-18 09:32, BaX pisze:
http://www.s-medi.pl/cennik-s-medi cennik w ma砮j mie禼inie, terminy 3-4
miesi阠zne.
Poszukuj ch阾nych do wsp髄nego zainwestowania w przychodni / klinik stomatologiczn w Cieszynie, bo widz, 縠 konkurencji u was nie ma. Wype硁ienie od 150, kana硂we od 250 / kana - to to przegi阠ie.

jeden m骿 kumpel zap砤ci za leczenie kana硂we z zatruwaniem dw骳h z阞體 1500 z.

A mogl zaplacic 4500, nie stac go bylo?

Przy czym jeden zatruli mu prawdopodobnie bez potrzeby, po prostu nie trafili w ten bol眂y.

LOL poszedl do kowala, ktory ci konie podkuwal?

A Ty m體isz, 縠 250 to du縪....

250/kanal, ale tego juz nie byles w stanie przyswoic

P.S.
Ja bym nie zap砤ci nawet po硂wy tej ceny 250.

Wiemy, wiemy, zemby zjadles na krenceniu fajera, wiec nie ma juz za co
placic u dentysty

Data: 2012-10-18 13:11:23
Autor: radekp@konto.pl
badania techniczne za tanie
Thu, 18 Oct 2012 09:32:09 +0200, w
<507fb05d$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>, "BaX" <bax@_klub.chip.pl>
napisa(-a):

http://www.s-medi.pl/cennik-s-medi cennik w ma砮j mie禼inie, terminy 3-4 miesi阠zne.

Ceny troch weso砮 :).
Wida cieszynianie bogaci...
A podobno w Czechach/S硂wacji to samo kosztuje _znacznie_ mniej.

Data: 2012-10-18 14:42:46
Autor: BaX
badania techniczne za tanie

http://www.s-medi.pl/cennik-s-medi cennik w ma砮j mie禼inie, terminy 3-4
miesi阠zne.

Ceny troch weso砮 :).

Wysokie? Na 秎眘ku w podobnych gabinetach p砤cisz x2-3 za to samo.

Wida cieszynianie bogaci...

Tam si zapisuj klienci nawet z niemiec kt髍zy odwiedzaj rodziny w kraju np. w okresie 秝i眛.

Data: 2012-10-18 18:52:18
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-18 14:42, BaX pisze:

Wysokie? Na 秎眘ku w podobnych gabinetach p砤cisz x2-3 za to samo.

Aha - wype硁ienie od 450 z, jeden kana od 750 z, kontrola za 90 z. Przejrza砮m kilka cennik體 klinik na 眘ku i 縜dna nie ma nawet zbli縪nych cen do tego poziomu. Aczkolwiek rzeczywi禼ie - tanio w por體naniu z Tr骿miastem to nie jest.

Pozdr,

Data: 2012-10-18 19:08:12
Autor: t慰
BaX wrote:

http://www.s-medi.pl/cennik-s-medi cennik w ma艂ej mie艣cinie, terminy 3-4
miesi臋czne.

Najwyra藕niej jaki艣 niedob贸r dentyst贸w w tej Twojej "mie艣cinie", bo ja w niemal偶e luksusowej klinice w centrum Warszawy p艂ac臋 niewiele wi臋cej.

Ale tak swoj膮 drog膮, to gdzie tam masz 400 z艂 za godzin臋 u dentysty (NIE protetyka i NIE chirurga)?

Wystawienie SKP od podstaw /dzia艂ka pozwolenia itd./ to bez 1 mln nie
podchod藕.

A kto normalny tak to liczy? Na tej zasadzie, to 偶aden biznes si臋 nie op艂aca.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-18 15:43:58
Autor: Jakub Witkowski

Jakub Witkowski wrote:

[...]

Czy ja pisz臋 co艣 o cenie? Czy ja w og贸le cokolwiek twierdz臋?
Jedyn膮 g艂upot膮 by艂a Twoja uwaga od czapy:

> Niby co tyle kosztuje? Podno艣nik kolumnowy? M艂otek? Latarka? Z niczego
> innego zwykle nie korzystaj膮, bo im si臋 nie chce.

bo to z czego korzystaj膮, i czy im si臋 chce, nie ma znaczenia.

Data: 2012-10-18 19:04:36
Autor: t慰
badania techniczne za tanie
Jakub Witkowski wrote:

Czy ja pisz臋 co艣 o cenie?

Czyli tak sobie po prostu bredzisz bez zwi膮zku z kontekstem. Trzeba by艂o tak od razu.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-23 10:19:49
Autor: Jakub Witkowski

Data: 2012-10-23 10:27:23
Autor: t慰
Jakub Witkowski wrote:

Czyli tak sobie po prostu bredzisz bez zwi膮zku z kontekstem. Trzeba by艂o
tak od razu.

Dobrze si臋 czujesz?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 15:02:24
Autor: J.F
badania techniczne za tanie
U偶ytkownik "t?" napisa艂 w wiadomo艣ci grup
[...]

Ale miec musza.
Miernik sily hamowania, miernik sprawnosci amortyzatorow, analizator spalin, przyrzad do ustawiania swiatel, miernik przezroczystosci szyb, miernik halasu, byc moze interfejsy do OBD - lista obowiazkowego wyposazenia w ktoryms z rozporzadzen jest.

I to nie sa najtansze oferty z allegro, tylko porzadne produkty, z atestami, certyfikatami, byc moze legalizacja.

J.

Data: 2012-10-17 15:10:45
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-17 15:02, J.F pisze:
[...]

Pewnie te偶 komputer, internet, sprz膮taczk臋, umow膮 z "MPO" itd.

I to nie sa najtansze oferty z allegro, tylko porzadne produkty, z
atestami, certyfikatami, byc moze legalizacja.

Eeeee, chyba nic takiego nie jest im potrzebne. Jako艣 nie czyta艂em,
by ludzie, kt贸rych samoch贸d bada艅 nie przeszed艂, 偶膮dali atest贸w,
certyfikat贸w, legalizacji ;)

Data: 2012-10-17 16:21:53
Autor: J.F
badania techniczne za tanie
U偶ytkownik "Artur Ma艣l膮g"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

A na egzaminie zaczales od "prosze okazac prawo jazdy" ?
A widzisz, blad :-)
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,12663813,Ponad_pol_tysiaca_osob_straci_prawo_jazdy__Egzaminator.html

A potem sie okaze ze musisz oddawac wszystkim klientom za przeglady, albo badac ich jeszcze raz za darmo :-P

J.

Data: 2012-10-17 17:23:07
Autor: Artur Ma艣l膮g
badania techniczne za tanie
W dniu 2012-10-17 16:21, J.F pisze:
"Artur Ma艣l膮g"  napisa艂:
[...]

Niby tak, ale co by mi da艂o "prosze okazac prawo jazdy"? Pr臋dzej w
czasie egzaminu powinienem podjecha膰 to patrolu, b膮d藕 zadzwoni膰 na
112 z podejrzeniem, 偶e egzaminator nie ma PJ, wi臋c niech go sprawdz膮.
Papier m贸g艂 mie膰, WORD nie wiedzia艂 - cofni臋te mia艂 uprawnienia
administracyjnie.

A potem sie okaze ze musisz oddawac wszystkim klientom za przeglady,
albo badac ich jeszcze raz za darmo :-P

E, ale to akurat uderzy艂oby tylko w "stacj臋", a nie w klienta. No,
mo偶e ma艂e utrudnienie (jak z moj膮 wycieraczk膮), ale w sumie niewielki
k艂opot. Niewa偶ny egzamin PJ rodzi jednak powa偶niejsze konsekwencje ...

Data: 2012-10-17 17:35:15
Autor: J.F
[...]

Zazadalbys podstawienia drugiego egzaminatora, tym razem sprawnego :-)

A w dalszej perspektywie np uchronil sie od placenia dozywotniej renty za wypadek spowodowany w czasie prowadzenia bez uprawnien ..

czasie egzaminu powinienem podjecha膰 to patrolu, b膮d藕 zadzwoni膰 na
112 z podejrzeniem, 偶e egzaminator nie ma PJ, wi臋c niech go sprawdz膮.

A masz takie podejrzenia ? :-)

A potem sie okaze ze musisz oddawac wszystkim klientom za przeglady,
albo badac ich jeszcze raz za darmo :-P

E, ale to akurat uderzy艂oby tylko w "stacj臋", a nie w klienta.

No ale dlatego stacja powinna zainwestowac w porzadny sprzet, a ten jest drogi :-)

J.

Data: 2012-10-17 18:18:20
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-17 17:35, J.F pisze:
[...]

A co mi to da, skoro jak pisa艂em "Papier m贸g艂 mie膰, WORD nie wiedzia艂".
Wiesz, okazanie druku PJ jest tak naprawd臋 niewiele warte.

A w dalszej perspektywie np uchronil sie od placenia dozywotniej renty
za wypadek spowodowany w czasie prowadzenia bez uprawnien ..

Ja? Je艣li ju偶 to p艂aci艂by WORD, w konsekwencji pa艅stwo, czyli w jaki艣
spos贸b z moich podatk贸w.

czasie egzaminu powinienem podjecha膰 to patrolu, b膮d藕 zadzwoni膰 na
112 z podejrzeniem, 偶e egzaminator nie ma PJ, wi臋c niech go sprawdz膮.

A masz takie podejrzenia ? :-)

Miewam. Zreszt膮 nawet literalne posiadanie PJ nie zmienia tych
podejrze艅 ;)

[...]

Po co, skoro nikt nie podnosi kwestii "atest贸w, certyfikat贸w,
legalizacji"? Zak艂adaj膮, 偶e jednak urz膮dzenia takowe posiadaj膮?
Jak kogo艣 z艂api膮 na FR to jako艣 od razu elaborat o atesty, szkolenia,
certyfikaty, legalizacje, a tutaj wiara w ciemno?

Data: 2012-10-17 18:33:30
Autor: J.F
[...]

Zanim WORD by zaplacil to pare lat minie.
Albo w ogole sad uzna ze WORD niewinny, bo przeciez pracownik go nie powiadomil.

czasie egzaminu powinienem podjecha膰 to patrolu, b膮d藕 zadzwoni膰 na
112 z podejrzeniem, 偶e egzaminator nie ma PJ, wi臋c niech go sprawdz膮.
A masz takie podejrzenia ? :-)
Miewam.

Stale ? Bo to przeciez moze kazdego spotkac :-)

[...]

Ale naprawde nikt ? Czy przyjdzie jakas kontrola, stwierdzi ze zabraklo jednego papierka np na miernik halasu, ktorego i tak nie uzywasz, tym niemniej wszystkie badania sa niewazne, i trzeba o tym powiadomic klientow  :-)

Jak kogo艣 z艂api膮 na FR to jako艣 od razu elaborat o atesty, szkolenia,
certyfikaty, legalizacje, a tutaj wiara w ciemno?

No bo wiesz - mam miec zastrzezenia do reki ktora luz bada ? :-)
Z tym ze ja pisze od drugiej strony - stacja ryzykuje.

J.

Data: 2012-10-17 18:48:14
Autor: Artur Ma艣l膮g
badania techniczne za tanie
W dniu 2012-10-17 18:33, J.F pisze:
"Artur Ma艣l膮g"  napisa艂:
[...]

Wiesz, tak naprawd臋 to nie m贸j problem, cho膰bym by艂 egzaminowanym.

Albo w ogole sad uzna ze WORD niewinny, bo przeciez pracownik go nie
powiadomil.

A co mnie to tak naprawd臋 interesuje?

A masz takie podejrzenia ? :-)
Miewam.

Stale ? Bo to przeciez moze kazdego spotkac :-)

Nie jestem paranoikiem.

[...]

Skoro nie podnosi, to najwyra藕niej spe艂niaj膮 wszystkie wymagania
z jakiego艣 rozporz膮dzenia i nie ma sensu na g艂upawe dyskusje z to,
kt贸re sprowadza to do jakiego艣 m艂otka i latarki. Tak, ironizowa艂em
sobie, poniewa偶 to zdaje si臋 oczywiste, 偶e ten sprz臋t (cho膰by i
z Allegro) musi spe艂nia膰 pewne wymagania. Allegro to nie tylko
tanie graty. Megrimsowe amg te偶 tam by艂o? ;)

Jak kogo艣 z艂api膮 na FR to jako艣 od razu elaborat o atesty, szkolenia,
certyfikaty, legalizacje, a tutaj wiara w ciemno?

No bo wiesz - mam miec zastrzezenia do reki ktora luz bada ? :-)

To zale偶y kto te zastrze偶enia ma.

Z tym ze ja pisze od drugiej strony - stacja ryzykuje.

Tak, ryzykuje, ale wynika z powy偶szego, 偶e sprz臋t musi mie膰 mniej
wi臋cej w porz膮dku, a co do bada艅, c贸偶... Przecie偶 sprawdzili...

Data: 2012-10-17 19:25:26
Autor: J.F
[...]

Bo to ty mozesz spowodowac wypadek gdzies miedzy wydaniem PJ, a dostarczeniem decyzji ze niewazne bylo.
A wtedy ubezpieczyciel sie radosnie wypnie, tzn upomni o regres.

No dobra - ty juz moze nie, ale twoje dzieci moze to spotkac.
Chociaz ... jak sie policjanci upra, to moze i ty zarobisz za duzo punktow, pojdziesz na egzamin, zdasz, a w zasadzie to tylko tak ci sie bedzie wydawalo ze zdales :-)

A masz takie podejrzenia ? :-)
Miewam.
Stale ? Bo to przeciez moze kazdego spotkac :-)
Nie jestem paranoikiem.

Czyli policji nie wezwiesz, sam tez nie poprosisz o okazanie, a taki przypadek to chyba nie az taka wielka rzadkosc :-)

J.

Data: 2012-10-17 19:55:33
Autor: Artur Ma艣l膮g
badania techniczne za tanie
W dniu 2012-10-17 19:25, J.F pisze:
"Artur Ma艣l膮g"  napisa艂:
[...]

Nie ode mnie. Ja dope艂ni艂em obowi膮zk贸w ze swojej strony.

No dobra - ty juz moze nie, ale twoje dzieci moze to spotkac.

A jaka to r贸偶nica? W sumie id膮c tym tropem, to trafi艂o to na mojego
Tat臋. By艂 obowi膮zek (bezprawny zreszt膮) wymiany PJ. Poszed艂, z艂o偶y艂.
P贸藕niej poszed艂 po odbi贸r i si臋 okaza艂o, 偶e urz臋dowo to on ma niewa偶ne
uprawnienia, poniewa偶 mimo tego, 偶e kiedy艣 dawno temu dosta艂 PJ
bezterminowe, to obecnie w aktach brak bada艅 lekarskich. Znaczy
ile lat je藕dzi艂 bez uprawnie艅, 40? Tyle teoretyzowania (cho膰 sytuacja
autentyczna). Na Niego to nie trafi, poniewa偶 jaki艣 czas temu odszed艂
do lepszego 艣wiata, ale na mnie nadal mo偶e - p贸ki co 偶yj臋 i mam si臋
w sumie dobrze.

Chociaz ... jak sie policjanci upra, to moze i ty zarobisz za duzo
punktow, pojdziesz na egzamin, zdasz, a w zasadzie to tylko tak ci sie
bedzie wydawalo ze zdales :-)

Policjanci mog膮 si臋 upiera膰 jak chc膮 - w膮tpi臋 bym do ko艅ca 偶ycia
zebra艂 tyle, co wystarczy w przeci膮gu roku do zatrzymania PJ.
A nawet gdybym trafi艂 na takiego z artyku艂u, to jak napisa艂em
wcze艣niej, nie m贸j problem - ja swoich obowi膮zk贸w dope艂ni艂em.

Stale ? Bo to przeciez moze kazdego spotkac :-)
Nie jestem paranoikiem.

Czyli policji nie wezwiesz, sam tez nie poprosisz o okazanie, a taki
przypadek to chyba nie az taka wielka rzadkosc :-)

Rzadko艣膰, nie rzadko艣膰 - paranoikiem nie jestem, nie b臋d臋 ka偶dego
podejrzewa艂.

Data: 2012-10-17 22:06:14
Autor: J.F.
badania techniczne za tanie
Dnia Wed, 17 Oct 2012 19:55:33 +0200, Artur Ma秎眊 napisa(a):
W dniu 2012-10-17 19:25, J.F pisze:
Bo to ty mozesz spowodowac wypadek gdzies miedzy wydaniem PJ, a
dostarczeniem decyzji ze niewazne bylo.
A wtedy ubezpieczyciel sie radosnie wypnie, tzn upomni o regres.

Nie ode mnie. Ja dope硁i砮m obowi眤k體 ze swojej strony.

No i co z tego ? PJ zostalo ci wydane bezprawnie, wiec nie masz uprawnien do prowadzenia.
A jak nie masz, to placisz za wypadki. Owszem - sad moze uznac ze nie powinienes placic, ale moze tez nie uznac.

I jedyna nadzieja w KPA, ze skoro uprawnienia nadano ci w drodze decyzji,
to cofnac mozna tylko w drodze decyzji ... ktora ma swoje prawa - i
dostarczenie i moment wejscia w zycie ..

No dobra - ty juz moze nie, ale twoje dzieci moze to spotkac.
A jaka to r罂nica?

No bo ty juz masz PJ tak dlugo ze nie wiem czy sa w stanie uniewaznic.

W sumie id眂 tym tropem, to trafi硂 to na mojego
Tat. By obowi眤ek (bezprawny zreszt) wymiany PJ. Poszed, z硂縴.
P蠹niej poszed po odbi髍 i si okaza硂, 縠 urz阣owo to on ma niewa縩e
uprawnienia, poniewa mimo tego, 縠 kiedy dawno temu dosta PJ
bezterminowe, to obecnie w aktach brak bada lekarskich. Znaczy
ile lat je糳zi bez uprawnie, 40? Tyle teoretyzowania (cho sytuacja
autentyczna).

No ale nalezy zakladac ze skoro wydano, to badania byly, skoro byly
wymagane. A jesli urzedowi w aktach potrzebne, to niech urzad szuka gdzie
zagubil :-) No chyba ze na wniosku/potwiedzeniu nie ma wymienionych wsrod zalacznikow.
A tu urzad ma czarno na bialym ze egzamin niewazny (chyba, nie
sprawdzalem).

Kiedys podobna sprawa byla w Legnicy - jakas szkola szkolila bez uprawnien.
kursanci zdali, jedzili, a po roku czy dwoch im PJ cofnieto, bo sprawe
wykryto a kurs jest obowiazkowy.

Chociaz ... jak sie policjanci upra, to moze i ty zarobisz za duzo
punktow, pojdziesz na egzamin, zdasz, a w zasadzie to tylko tak ci sie
bedzie wydawalo ze zdales :-)
Policjanci mog si upiera jak chc - w眛pi bym do ko馽a 縴cia
zebra tyle, co wystarczy w przeci眊u roku do zatrzymania PJ.

Duzo tam trzeba - ustawic pare FR na "20", wyposazyc ciagnik w VR, a na
koncu chwila nieuwagi i 6 pkt sie trafi ..

Stale ? Bo to przeciez moze kazdego spotkac :-)
Nie jestem paranoikiem.
Czyli policji nie wezwiesz, sam tez nie poprosisz o okazanie, a taki
przypadek to chyba nie az taka wielka rzadkosc :-)
Rzadko舵, nie rzadko舵 - paranoikiem nie jestem, nie b阣 ka縟ego
podejrzewa.

no to po cholere wspominales cos o wzywaniu policji ? :-)

J.

Data: 2012-10-18 08:24:38
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2012-10-17 22:06, J.F. pisze:
[...]

Ciekawe.

wiec nie masz uprawnien do prowadzenia.
A jak nie masz, to placisz za wypadki.

Owszem - sad moze uznac ze nie powinienes placic, ale moze tez nie uznac.

Spokojna g硂wa - w ko馽u uzna, 縠 nie powinienem. Mo縠 nie na pierwszej
sprawie, mo縠 to potrwa. Trudno.

I jedyna nadzieja w KPA, ze skoro uprawnienia nadano ci w drodze decyzji,
to cofnac mozna tylko w drodze decyzji ... ktora ma swoje prawa - i
dostarczenie i moment wejscia w zycie ..

O widzisz.

No dobra - ty juz moze nie, ale twoje dzieci moze to spotkac.
A jaka to r罂nica?

No bo ty juz masz PJ tak dlugo ze nie wiem czy sa w stanie uniewaznic.

A jak podpis na badaniu lekarskim jest sfa硈zowany?

[...]

No, ale nale縴 zak砤da, 縠 skoro wydano, to zosta硑 spe硁ione
wszystkie warunki do wydania PJ i uprawnienia kierowca posiada.
Tak to dzia砤 nie tylko w twoim przypadku.

[...]

Z jak dat?

Kiedys podobna sprawa byla w Legnicy - jakas szkola szkolila bez uprawnien.
kursanci zdali, jedzili, a po roku czy dwoch im PJ cofnieto, bo sprawe
wykryto a kurs jest obowiazkowy.

No i co z tego by mia硂 wynika? Ja nie twierdz, 縠 po wykryciu sprawy
nie mo縩a cofn辨 uprawnie, ale to nie to samo co uznanie, 縠 kierowca
wcze秐iej ich nie posiada i nagle mia砨y odpowiada jak osoba
uprawnie nie posiadaj眂a. Co innego, gdyby mu udowodniono, 縠 mia
秝iadomo舵 uzyskania ich niezgodnie z obowi眤uj眂ym prawem.

[...]

Du縪 trzeba.

Rzadko舵, nie rzadko舵 - paranoikiem nie jestem, nie b阣 ka縟ego
podejrzewa.

no to po cholere wspominales cos o wzywaniu policji ? :-)

Skoro ty chcia砮 ka縟ego egzaminatora pyta o prawo jazdy to
prosz bardzo - wzywa policj, bo masz podejrzenia. Sprawdz
czy wa縩e, czy nie podrobione, czy punkt體 nie ma itd. Z samego
kartonika to wiele nie wynika, co zreszt potwierdzi砮 wielokrotnie
powy縠j.

Data: 2012-10-18 09:05:46
Autor: Artur Ma秎眊
[...]

Zdaje si, 縠 piszesz nieprawd - nie cofni阾o im uprawnie itd.

Oto chodzi硂?
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-legnica-ponad-pol-tysiaca-zarzutow-dla-instruktora,nId,297466

Data: 2012-10-18 21:05:53
Autor: J.F.
badania techniczne za tanie
Dnia Thu, 18 Oct 2012 09:05:46 +0200, Artur Ma秎眊 napisa(a):
[...]

Nie, znacznie starsza sprawa.
Wtedy prezydent mowil ze on juz podjal decyzje o zatwierdzeniu, ale policja mu sie sprzeciwiala, bo "skad wiadomo ze zostali poprawnie wyszkoleni ?".

Egzamin w koncu wszystkiego nie sprawdza, wiec skad wiadomo :-)

Moze wtedy sprzeciw udalo sie zlekcewazyc, moze teraz inny prezydent .. J.

Data: 2012-10-18 21:26:41
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2012-10-18 21:05, J.F. pisze:
[...]

Jak znacznie to mo縠 daj jakiego linka.

Wtedy prezydent mowil ze on juz podjal decyzje o zatwierdzeniu, ale policja
mu sie sprzeciwiala, bo "skad wiadomo ze zostali poprawnie wyszkoleni ?".

Co kr阠isz. Policja nie mo縠 cofn辨 uprawnie (p髃i co). Daj linki.

Egzamin w koncu wszystkiego nie sprawdza, wiec skad wiadomo :-)

Id眂 tym tropem to zapytam - co w takim razie sprawdza egzamin?

Moze wtedy sprzeciw udalo sie zlekcewazyc, moze teraz inny prezydent ..

Jakie lekcewa縠nie? Wiesz, jest co takiego jak prawo.

Data: 2012-10-18 22:46:29
Autor: J.F.
badania techniczne za tanie
Dnia Thu, 18 Oct 2012 21:26:41 +0200, Artur Ma秎眊 napisa(a):
[...]

telewizor://jakies tam wiadomosci/nie pamietam kiedy
Wtedy prezydent mowil ze on juz podjal decyzje o zatwierdzeniu, ale policja
mu sie sprzeciwiala, bo "skad wiadomo ze zostali poprawnie wyszkoleni ?".
Co kr阠isz. Policja nie mo縠 cofn辨 uprawnie (p髃i co). Daj linki.

Ale moze wezwac prezydenta miasta na przesluchanie w charakterze
podejrzanego o wspoludzial :-)

Zreszta kto wie - moze i wtedy w koncu ustalono co policja moze, a co nie,
i dlatego teraz nie odbiora. A moze jednak odbiora, tylko pismaki nie
wiedza co pisza.

Hm, po zastanowieniu ... z chwila wykrycia takiego oszustwa, policja jak
najbardziej powinna wystapic do organu wydajacego z informacja, czy tez
moze wnioskiem o cofniecie uprawnien. Organ wydaje decyzje, wnioskodawce
informuje, a ten moze sie odwolywac.

Egzamin w koncu wszystkiego nie sprawdza, wiec skad wiadomo :-)
Id眂 tym tropem to zapytam - co w takim razie sprawdza egzamin?

A musi cokolwiek sprawdzac ? Wazne ze przeprowadzony zgodnie z
rozporzadzeniem wydanym na podstawie ustawy :-)
Ale ta ustawa nakazuje tez odbyc kurs nauki jazdy, w zarejestrowanej
szkole. Kto zdal egzamin, ale kursu nie odbyl, ten ...

Moze wtedy sprzeciw udalo sie zlekcewazyc, moze teraz inny prezydent ..
Jakie lekcewa縠nie? Wiesz, jest co takiego jak prawo.

no to jakie jest rozwiazanie zagadki z poprzedniego akapitu ?

A jak egzamin przeprowadzi osoba nieuprawniona do przeprowadzenia egzaminu?
odpowiedz uzasadnij cycatami przepisow ;-P

J.

Data: 2012-10-19 08:59:47
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2012-10-18 22:46, J.F. pisze:
[...]

No c罂, czyli pozostaj moje linki z utrzymaniem uprawnie dla
kierowc體 szkolonych w szkole bez uprawnie i Twoje bli縠j
niesprecyzowane opowie禼i, 縠 kiedy zdarzy硂 si inaczej.

(...)
[...]

Wolne 縜rty. Z definicji egzamin jest form weryfikacji wiedzy.
Nie brnij.

Ale ta ustawa nakazuje tez odbyc kurs nauki jazdy, w zarejestrowanej
szkole. Kto zdal egzamin, ale kursu nie odbyl, ten ...

Ten co? Nie mieszaj r罂nych sytuacji. Czym innym jest sytuacja, kiedy
ludzie odbyli kurs w szkole, zdali i p蠹niej si okaza硂 縠 z jakich
przyczyn proceduralnych uprawnie ona nie mia砤 (papiery by硑, do WORD
z硂縪ne itd.), a  czym innym b阣zie sytuacja, kiedy kursu kto nie
odby, ma tylko lewy papier, o czym wiedzia. Egzamin niby zda, ale
jednak by 秝iadom dzia砤nia niezgodnego z prawem i chcia na tym
skorzysta.

Moze wtedy sprzeciw udalo sie zlekcewazyc, moze teraz inny prezydent ..
Jakie lekcewa縠nie? Wiesz, jest co takiego jak prawo.

no to jakie jest rozwiazanie zagadki z poprzedniego akapitu ?

Dosta砮 link - uprawnie nie cofni阾o. Zreszt to 縜dna zagadka.

A jak egzamin przeprowadzi osoba nieuprawniona do przeprowadzenia egzaminu?

Link wrzuci砮 i nie przeczyta砮? Decyzj podejmie marsza砮k
wojew骴ztwa po konsultacjach z prawnikami.

odpowiedz uzasadnij cycatami przepisow ;-P

Ja? Zwr箧 si z zapytaniem do marsza砶a wojew骴ztwa, by mo縠
dostaniesz uzasadnienie decyzji.

Data: 2012-10-19 00:37:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Oct 2012, Artur Ma秎眊 wrote:

[...]

  Ale to nie sprzeciwia si "opiniuj眂ej roli".
  Co gorsza, to dzia砤.
  Wg zezna uczestnika prac, to m.in. opinia policji zablokowa砤
wprowadzenie przy okazji nowelizacji przepis體 PoRD "skr阾 na dwa"
(rowerem w lewo, na skrzy縪waniu z sygnalizacj).
  W Niemczech dopuszczalny od lat.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-18 00:56:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 17 Oct 2012, Artur Ma秎眊 wrote:

W dniu 2012-10-17 19:25, J.F pisze:
A wtedy ubezpieczyciel sie radosnie wypnie, tzn upomni o regres.

Nie ode mnie. Ja dope硁i砮m obowi眤k體 ze swojej strony.

  Odpowiedzialno舵 to nie kara - w zale縩o禼i od konkretnego
przepisu mo縠 by zwi眤ana z win, ale wcale nie musi.
  "Bez winy" a nie ma uprawnie.
  Kary nie b阣zie, ale to nie to samo co brak skutk體 cywilnoprawnych.

[...]

  Ale to teoretyzowanie nabiera znaczenia praktycznego, je秎i
co si zdarzy, np. wypadek, a druga strona o tym wie i postanowi
wykorzysta (bo oczywi禼ie w wersji 縠 r體nie nie wie nic
si nie stanie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-18 08:29:52
Autor: Marcin N
badania techniczne za tanie
W dniu 2012-10-17 16:21, J.F pisze:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,12663813,Ponad_pol_tysiaca_osob_straci_prawo_jazdy__Egzaminator.html

Ciekawa sprawa. Jak si臋 potoczy艂a?
Zabieranie ludziom prawka w tej sytuacji to zwyk艂a kradzie偶. Przecie偶 zdali egzamin!

--
MN

Data: 2012-10-17 17:35:05
Autor: t慰
J.F wrote:

[...]

No to pewnie maj膮, jakie艣 popsute, 偶eby by艂y na wypadek kontroli ("godzin臋 temu jeszcze dzia艂a艂o!").

I to nie sa najtansze oferty z allegro, tylko porzadne produkty, z
atestami, certyfikatami, byc moze legalizacja.

Jasne. ;-)

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-17 23:57:06
Autor: Tomasz Pyra
badania techniczne za tanie
Dnia Wed, 17 Oct 2012 09:35:57 +0200, Marek Dyjor napisa(a):

Vlad The Ripper wrote:
U縴tkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisa w wiadomo禼i
[...]
Nie dziwi si, 縠 chc podwy縦i. Stacji diagnostycznych jest teraz
jak ps體. W mojej okolicy ze 3 razy tyle ile by硂 10 lat temu.

dodajmy, 縠 wyposa縠nie takiej stacji kosztuje kup kasy i trzeba dobrze skalkulowa czy jest op砤calne zak砤danei kolejnej.

Ogromny przyrost ilo禼i stacji w mojej okolicy sugeruje, 縠 jednak 100z za
badanie to nadal "z硂ty interes" i nadal op砤ca si stawia stacj cz阺to
kilkaset metr體 od ju istniej眂ej.
Dodam 縠 nie kojarz 勘dnej SKP co to upad砤 i j zlikwidowano, a na pewno
takich przypadk體 jest znacznie mniej ni SKP nowootwieranych.

I nie m體i nawet o stacjach przywarsztatowych, kt髍e nastawione s na
naganianie klienta w stron warsztatu i mog sobie by teoretycznie
deficytowe, a o samodzielnych SKP niesparowanych z 縜dnym warsztatem.

Chocia oczywi禼ie poza tym, 縠 robienie bada za 100z to z硂ty interes,
to robienie ich za 200z b阣zie jeszcze bardziej z硂tym interesem i trudno
si dziwi 縠 pr骲uje si to forsowa.

Nie bardzo te rozumiem jak mo縩a s眃zi 縠 rzetelno舵 bada si poprawi po
zwi阫szeniu ceny. Jak dla mnie oczywiste jest 縠 rzetelno舵 bada mo縠 si
jedynie zmniejszy po wzro禼ie cen.
Klient wi阠ej p砤ci, to klient wi阠ej wymaga, a klient wymaga jak najmniej
rzetelnego badania.
O ile teraz diagnosta teoretycznie "ryzykuje" przepuszczaj眂 niesprawne
auto dla 100z, to b阣zie 2x bardziej sk硂nny 縠by tak ryzykowa dla 200z.
Pami阾ajmy 縠 konkurencja mi阣zy SKP odbywa si w stron kto mniej si
czepia i u kogo przegl眃 trwa kr骳ej i s mniejsze kolejki.

Oni puszczaj rozpadaj眂e si samochody nie dlatego 縠 lubi, a dlatego 縠
im stacja bardziej "tolerancyjna" tym ma wi阠ej klient體.

Jak dla mnie to ceny ka縟e SKP powinno ustala absolutnie dowolnie - jak
chce niech bierze 1000z, jak chce niech bierze 30z. Klient zadecyduje, a
rynek spraw ureguluje.
O zmow cenow si nie boj, bo przy tej ilo禼i SKP po prostu nie dadz
rady si dogada tak 縠by 縜den si nie wy砤ma - no chyba 縠 zaczn sobie
na wzajem stacje podpala.

Rzetelno舵 nadal b阣zie marna, ale przynajmniej ceny normalne.

Data: 2012-10-17 09:02:48
Autor: WOJO
badania techniczne za tanie
Jolanta 殴r贸d艂owska

Czy naprawd臋 w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztowa膰 98 z艂?
Osobi艣cie musz臋 na 100 pracowa膰 3 godziny, koszty nauki i sprz臋tu kt贸rym pracuj臋
pokry艂em w w艂asnej kieszeni. Dokszta艂canie mam wliczone w koszty.
Oczywi艣cie ch臋tnie wo艂a艂bym za moj膮 godzinn膮 prac臋 bra膰 stawk臋 392 z艂, jednak m贸j zdrowy
rozs膮dek i konkurencja wymuszaj膮 umiarkowane stawki.
Czy ja tez mam napisa膰 do ministra, 偶e ma wprowadzi膰 odg贸rnie wy偶sze stawki?
To w艂a艣ciciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestuj膮c w wybudowanie i wyposa偶enie.
Dlaczego teraz inni maj膮 ponosi膰 koszty konkurencji na tym rynku ?
A teraz sp贸jrzmy na jeszcze jeden aspekt tej sprawy.
Prosz臋 mi wierzy膰, 偶e osobi艣cie b臋d臋 mia艂 w dalekiej, czarnej doopie badania, kiedy b臋d膮 kosztowa艂y 500 z艂.
Ju偶 teraz wielu kierowc贸w je藕dzi bez wa偶nych bada艅 technicznych i w przypadku kontroli "zapominaj膮" DR,
co skutkuje mandatem w wysoko艣ci 50 z艂 i konieczno艣ci膮 wykonania bada艅 technicznych w ci膮gu 7 dni.
Jak znam 偶ycie, to rekordzi艣ci je偶d偶膮 tak kilka lat bez kontroli.
WOJO

Data: 2012-10-17 10:59:05
Autor: J.F
badania techniczne za tanie
U偶ytkownik "WOJO"  napisa艂 w wiadomo艣ci
Czy naprawd臋 w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztowa膰 98 z艂?
Osobi艣cie musz臋 na 100 pracowa膰 3 godziny, koszty nauki i sprz臋tu kt贸rym pracuj臋 pokry艂em w w艂asnej kieszeni.

Ale to nie tak, do 33 zl dolicz zusy, srusy, pity, urlopy, zwolnienia, przerwy sniadaniowe,  sprzatanie, szkolenia (dla diagnostow chyba jakies cykliczne obowiazkowe), budynek, wyposazenie, serwis, atesty byc moze jakies, komputer, program, uslugi informatyka, ksiegowa, kadrowa, bhp, mydlo, recznik, ubior roboczy, VAT od calosci ... i sie okaze  ze twoja godzina tak naprawde kosztuje klienta 120zl.

A ze 4 klientow na godzine moze byc trudno zalatwic, to przebitka tylko 3x :-)
Pod warunkiem ze klienci czekaja w kolejce, a nie ze oblozenie masz 80%.

Patrzac zas na rynek - SKP pelno, jeszcze nie widzialem zeby jakas zamkneli i przerobili na normalny warsztat, musi sie oplacac :-)

Oczywi艣cie ch臋tnie wo艂a艂bym za moj膮 godzinn膮 prac臋 bra膰 stawk臋 392 z艂, jednak m贸j zdrowy
rozs膮dek i konkurencja wymuszaj膮 umiarkowane stawki.
Czy ja tez mam napisa膰 do ministra, 偶e ma wprowadzi膰 odg贸rnie wy偶sze stawki?

Bierz przyklad z lekarzy, pielegniarek, gornikow, zwiazkowcow :-)

Tylko wez tez pod uwage ze tobie nikt nie broni domagac sie wyzszych stawek, czy pojsc do innej pracy, skoro ta ci nie odpowiada.
Diagnostom tez nie broni, tylko zebys pozniej nie narzekal ze kolejki sa na tydzien :-)

[...]

Jak zapomnisz to po co jakies badania ?

Jak znam 偶ycie, to rekordzi艣ci je偶d偶膮 tak kilka lat bez kontroli.

Z tym ze teraz jest to zapisane w cepiku. Ale chyba nikt nie sprawdza :-)

J.

Data: 2012-10-17 12:03:44
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-17 09:02, WOJO pisze:
[...]

G艂upie i prymitywne gadanie. Abstrahuj膮c od 偶膮dania podwy偶ki, to
tak kalkulacja jest zwyczajnie wzi臋ta z sufitu. Te 15 minut pracy
to jest koszt ze sprz臋tem, zusami, srusami, obs艂ug膮, szkoleniami
i pewnie z tysi膮cem innych rzeczy. Do tego pewnie nie jednej osoby.

Czy ja tez mam napisa膰 do ministra, 偶e ma wprowadzi膰 odg贸rnie wy偶sze
stawki?

A co - przyk艂ad贸w mamy bez liku. Kto by艂o ostatnio w DC?

To w艂a艣ciciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestuj膮c w
wybudowanie i wyposa偶enie.

W sporej cz臋艣ci tak, natomiast oni realizuj臋 pewien odp艂atny i
powszechny obowi膮zek. St膮d jaka艣 tam stawka za obowi膮zkowe badanie.

[...]

Nie popadajmy w paranoj臋 - pa艅stwu raczej te偶 nie zale偶y na powszechnym
unikaniu tego obowi膮zku, wi臋c du偶ej podwy偶ki si臋 nie spodziewaj. Mo偶e
b臋dzie niewielka, ale to jak wszystko.

Ju偶 teraz wielu kierowc贸w je藕dzi bez wa偶nych bada艅 technicznych i w
przypadku kontroli "zapominaj膮" DR,
co skutkuje mandatem w wysoko艣ci 50 z艂 i konieczno艣ci膮 wykonania bada艅
technicznych w ci膮gu 7 dni.

Wielu to znaczy ilu?

Jak znam 偶ycie, to rekordzi艣ci je偶d偶膮 tak kilka lat bez kontroli.

A wypadk贸w z powodu stanu technicznego (czy to z wa偶nymi badaniami czy
te偶 bez nich) znikoma liczba...

Data: 2012-10-19 14:26:08
Autor: Filip
W dniu 2012-10-17 12:03, Artur Ma艣l膮g pisze:

Nie popadajmy w paranoj臋 - pa艅stwu raczej te偶 nie zale偶y na powszechnym
unikaniu tego obowi膮zku, wi臋c du偶ej podwy偶ki si臋 nie spodziewaj. Mo偶e
b臋dzie niewielka, ale to jak wszystko.

Dobrze, 偶e Ty o tym nie decydujesz. Bo ja jestem za tym aby przegl膮d kosztowa艂 500 z艂. I je偶eli co艣 popsute, ponowny przegl膮d wymienionego elementu np. za 100 z艂. I wtedy jestem w stanie zrozumie膰, 偶e warto da膰 100 z艂, 偶eby sprawdzili czy dobrze jest wymieniona cz臋艣膰, a przegl膮d ca艂ego auta 500 z艂. Poza tym paliwo powinno kosztowa膰 8 z艂 netto za 1 litr i ubezpieczenia obowi膮zkowe w postaci pakietu OC + AC bez mo偶liwo艣ci wykupienia samego OC. :)

Data: 2012-10-19 14:40:16
Autor: Iksi艅ski
badania techniczne za tanie

U偶ytkownik "Filip" <bmw@m5.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k5rgt4$li5$1news.task.gda.pl...

Dobrze, 偶e Ty o tym nie decydujesz. Bo ja jestem za tym aby przegl膮d kosztowa艂 500 z艂.

I Ty si臋 dziwisz, 偶e ludzie podejrzewaj膮, 偶e jeste艣 nienormalny...

Data: 2012-10-19 14:53:34
Autor: Filip
W dniu 2012-10-19 14:40, Iksi艅ski pisze:

[...]

Dlaczego? Bo sta膰 mnie na to, 偶eby p艂aci膰 500 z艂 za przegl膮d? Nie przesadzajmy, to nie s膮 jakie艣 kosmiczne pieni膮dze! A dlaczego jestem za tym? Bo chcia艂bym aby nie by艂o grat贸w na ulicy. Ka偶dego 18 latka w obecnych czasach sta膰 na samoch贸d i to jest przera偶aj膮ce, bo samochodem starego rozpadaj膮cego si臋 艣miecia nazwa膰 nie mo偶na... A ja chc臋 bezpiecznie si臋 przemieszcza膰 po ulicach, a nie z my艣l膮 o tym 偶e za chwile jaki艣 kretyn kadetem wyleci z bocznej i mnie zabije, bo mu hamulce pu艣ci艂y, a wcze艣niej testowa艂 przyspieszenie swojego sportowego bolidu z silnikiem 80 konnym.

Data: 2012-10-19 18:23:07
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-19 14:53, Filip pisze:

 wcze艣niej testowa艂 przyspieszenie swojego sportowego
bolidu z silnikiem 80 konnym.

Akurat 80 KM w samochodzie o masie nieca艂ej tony to nie jest tak 藕le.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2012-10-19 19:39:58
Autor: t慰
LEPEK wrote:

Akurat 80 KM w samochodzie o masie nieca艂ej tony to nie jest tak 藕le.

Tak, fantastycznie. :>

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-19 15:04:03
Autor: Artur Ma艣l膮g
"Filip" <bmw@m5.pl> napisa艂:

Dobrze, 偶e Ty o tym nie decydujesz. Bo ja jestem za tym aby przegl膮d
kosztowa艂 500 z艂.

I Ty si臋 dziwisz, 偶e ludzie podejrzewaj膮, 偶e jeste艣 nienormalny...

:)

Data: 2012-10-19 19:40:54
Autor: t慰
Iksi艅ski wrote:

I Ty si臋 dziwisz, 偶e ludzie podejrzewaj膮, 偶e jeste艣 nienormalny...

On nie jest nienormalny tylko po prostu kiepsko trolluje. Kiepsko, bo przegina. Chocia偶 w sumie na tej grupie mo偶na napisa膰 dowoln膮 bzdur臋, a i tak po艂owa uwierzy. ;)

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-19 15:07:51
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-19 14:26, Filip pisze:

[...]

Ja jestem za tym, 偶eby paliwo kosztowa艂o 80 z艂 za litr, a przegl膮d 5 tys co p贸艂 roku. Nie b臋dzie Ci臋 sta膰? Trudno, nikt Ci nie ka偶e je藕dzi膰.

--
MN

Data: 2012-10-17 12:42:01
Autor: LEPEK
badania techniczne za tanie
W dniu 2012-10-17 09:02, WOJO pisze:
> Czy naprawd臋 w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztowa膰 98 z艂?

To jest us艂uga wykorzystuj膮ca konkretne zasoby, a nie tylko czas i ewentualnie si臋 fizyczn膮, jak kopanie row贸w. Dentysta te偶 nie powinien bra膰 120 z艂 za 1/2 h? Lakiernik 300 z艂 / 1/2 h? A bierze, bo po pierwsze na tyle pozwala rynek i popyt na nim wyst臋puj膮cy (nie dotyczy SKP), a po drugie musia艂 si臋 wykszta艂ci膰, wyposa偶y膰 i musi utrzyma膰 zak艂ad.

> To w艂a艣ciciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestuj膮c w
> wybudowanie i wyposa偶enie.

Tyle, 偶e podejmowali decyzje w innych warunkach - ceny za przegl膮dy nie zmieni艂y si臋 od o艣miu lat, a koszty prowadzenia dzia艂alno艣ci - owszem.

> Prosz臋 mi wierzy膰, 偶e osobi艣cie b臋d臋 mia艂 w dalekiej, czarnej doopie
> badania, kiedy b臋d膮 kosztowa艂y 500 z艂.

I to jest ten ma艂y, zdrowy element wolnego ryku - popyt :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2012-10-17 11:57:20
Autor: Budzik
badania techniczne za tanie
U縴tkownik LEPEK gdzies@wsi.pl ...

Tyle, 縠 podejmowali decyzje w innych warunkach - ceny za przegl眃y nie zmieni硑 si od o秏iu lat, a koszty prowadzenia dzia砤lno禼i - owszem.

czyli jak kto otwiera rok temu, to b阣zie nadal pobiera wed硊g starych stawek...?
Bo mam wra縠nie, 縠 ten biznes nadal si op砤ca. A 縠 troch mniej ni kiedy... C髗... w ko馽u powsta硑 setki nowych stacji wi阠 i rozdrobnienie zysk體 jest wi阫sze.

Data: 2012-10-17 13:04:36
Autor: J.F
badania techniczne za tanie
U偶ytkownik "LEPEK"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
> [...]
To jest us艂uga wykorzystuj膮ca konkretne zasoby, a nie tylko czas i ewentualnie si臋 fizyczn膮, jak kopanie row贸w. Dentysta te偶 nie powinien bra膰 120 z艂 za 1/2 h?

Moj potrafi i 300/h, i twierdze ze nie powinien :-)

A fryzjer bierze 30zl/15 minut i nie mamy do siebie pretensji :-)

Lakiernik 300 z艂 / 1/2 h?

Z lakiernikiem to chyba jednak nie tak.
Przygotowanie, szlifowanie - wiecej schodzi.

[...]

Z tym ze akurat przez ostatnie 8 lat to koszta sie w obie strony zmienialy.

J.

Data: 2012-10-17 13:13:27
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-17 12:42, LEPEK pisze:
> [...]

na tyle pozwala rynek i popyt na nim wyst臋puj膮cy (nie dotyczy SKP), a po
drugie musia艂 si臋 wykszta艂ci膰, wyposa偶y膰 i musi utrzyma膰 zak艂ad.

Zaraz, zaraz - to jest us艂uga, kt贸ra jest wymagana przez pa艅stwo
(ustaw臋/rozporz膮dzenie) i odg贸rnie jest okre艣lana p艂atno艣膰 za
przeprowadzenie tej us艂ugi. To podobnie jak z us艂ug膮 dentysty
w NFZ.

> [...]

Tyle, 偶e podejmowali decyzje w innych warunkach - ceny za przegl膮dy nie
zmieni艂y si臋 od o艣miu lat, a koszty prowadzenia dzia艂alno艣ci - owszem.

To prawda, st膮d te偶 dla mnie jaka艣 podwy偶ka jest zrozumia艂a, ale
raczej niewielka. W Niemczech T脺V to zdaje si臋 od 60EUR w g贸r臋 i niech
nie my艣li, 偶e tam to wsz臋dzie i zawsze sprawdzaj膮 wszystko dok艂adnie
itd.

 > Prosz臋 mi wierzy膰, 偶e osobi艣cie b臋d臋 mia艂 w dalekiej, czarnej doopie
 > badania, kiedy b臋d膮 kosztowa艂y 500 z艂.

I to jest ten ma艂y, zdrowy element wolnego ryku - popyt :)

Z popytem jest pewien problem - on jest stworzony sztucznie i klient
musi z us艂ugi skorzysta膰.

Data: 2012-10-17 17:26:19
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-17 13:13, Artur Ma艣l膮g pisze:
> [...]

(ustaw臋/rozporz膮dzenie) i odg贸rnie jest okre艣lana p艂atno艣膰 za
przeprowadzenie tej us艂ugi. To podobnie jak z us艂ug膮 dentysty

OK, i?

> [...]

I to jest ten ma艂y, zdrowy element wolnego ryku - popyt :)

Z popytem jest pewien problem - on jest stworzony sztucznie i klient

Nie przeczyta艂e艣, na co odpowiedzia艂em: chodzi o to, 偶e je艣li cena wzro艣nie zbytnio, to popyt si臋 zmniejszy mimo istnienia obowi膮zku.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2012-10-17 18:05:50
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-17 17:26, LEPEK pisze:
[...]

By膰 mo偶e, niczego takiego nie widzia艂em, niemniej to tak naprawd臋 mog臋
tylko powt贸rzy膰, 偶e ci臋偶ko pisa膰 o popycie, skoro jest to obowi膮zek
i ten "popyt" jest sztucznie tworzony, a pa艅stwu nie zale偶y na
powszechnym unikaniu tego obowi膮zku (ci臋偶ko tutaj pisa膰 o popycie).

Data: 2012-10-17 22:07:59
Autor: Perek
[...]

A to ciekawostka. W mojej okolicy promocja goni promocji. Za osob贸wk臋 kasuj膮 80z艂 na paragonie 98+ CEPIK i jeszcze fanty w postaci apteczek, ga艣nic, plak贸w itp rozdaj膮
Chyba jednak nie maj膮, a偶 tak 藕le.

Data: 2012-10-19 22:56:07
Autor: qnick
[...]

Tyle popisane w tym temacie i tyle g艂upot 偶e a偶 nie chce mi si臋 prostowa膰 wiedzy co niekt贸rych u偶ytkownik贸w.

Postawienie SKP okr臋gowej ko艂o 1 miliona z艂 - Prawda
Koszty utrzymania tego ba艂aganu konkretnie wam nie powiem bo nie wiem ale nie ma艂e, bo rachunki za energi臋 elektryczn膮, ogrzewanie, telefony, oprogramowanie, certyfikaty do Cepiku, to nic,  s膮 jeszcze obowi膮zkowe przegl膮dy wszystkich urz膮dze艅 co p贸艂 roku, niekt贸rych co rok, a tylko niekt贸rych co dwa lata. Sam przegl膮d 艣cie偶ki diagnostycznej czyli p艂yta do po艣lizgu bocznego, urz膮dzenie do amortyzator贸w, rolki hamulcowe to jak si臋 nie myl臋 ko艂o 3 tys. PLN netto i tak dwa razy w roku do tego przegl膮dy pozosta艂ych urz膮dze艅 typu analizator spalin, dymomierz, szarpak do zawieszenia, miernik poziomu d藕wi臋ku, urz膮dzenie do ustawianie 艣wiate艂, klucze dynamometryczne, suwmiarki, mikrometry, miarki do pomiaru d艂ugo艣ci, ci艣nieniomierze do opon itd. mo偶na wymienia膰 narz臋dzia i urz膮dzenia a jest ich kilkadziesi膮t na SKP a nawet wentylator贸w i czujnik贸w gazu, jakie艣 naprawy tych urz膮dze艅, cz臋艣ci do nich, a czasem wymiana na nowe itp. itd. To wszystko powoduje 偶eby na tym zarobi膰 to trzeba robi膰 bardzo du偶o bada艅 co przy tej ilo艣ci SKP jest niemo偶liwe a powoduje to 偶e na stacji liczy si臋 tylko przer贸b i kasa. A jak przer贸b to niekt贸rzy "klepi膮" wszystko co przyjedzie a nawet jak przyjedzie sam dow贸d rejestracyjny i to powoduje patologi臋 bada艅 technicznych w tym kraju.
W og贸le sam system badan technicznych w tym kraju jest chory bo bezpiecze艅stwo w ruchu drogowym zale偶y od pracownika prywatnej firmy (diagnosty) a dla prywatnej firmy najwa偶niejszy jest zadowolony klient i kasa a zadowolony klient to taki kt贸ry wyje偶d偶a z badania z podbitym dowodem rejestracyjnym. Dop贸ty badania techniczne w tym kraju b臋d膮 zale偶ne od firm prywatnych dop贸ki b臋dzie taki burdel jak jest i takie rz臋chy bed膮 je藕dzi膰 po drogach bo jak nie ja to kto艣 inny klepnie rz臋cha nawet go nie widz膮c (niestety). Bezpiecze艅stwo ruchu drogowego powinno by膰 "pa艅stwowe" tzn. stacje diagnostyczne nale偶膮ce do jakiej艣 rz膮dowej organizacji a diagno艣ci na pa艅stwowych etatach niezale偶nych od przerobu danej stacji i w贸wczas 50 % pojazd贸w pewnie by na porz膮dnych badaniach odpad艂o bo nie liczy艂a by si臋 kasa tylko bezpiecze艅stwo, a w obecnym systemie jest odwrotnie. Na ca艂e szcz臋艣cie jest coraz wi臋ksza nagonka s艂u偶b typu Policja, ITD, TDT na nieuczciwych diagnost贸w a nawet na tych uczciwych, bo ka偶dy mo偶e si臋 pomyli膰 przy wystawieniu dokumentu a u nas za byle pierdo艂e potrafi膮 zabra膰 uprawnienia na 5 lat i nie ma innej kary bo nie ma gradacji kar. Jak kto艣 chce to niech poczyta art.83 PoRD tam jest o karach i do tego jeszcze sprawa karna czyli za to samo przewinienie s膮 dwie kary (zabranie uprawnie艅+ sprawa karna).
Dobra to chyba tyle 偶al贸w, pocieszaj膮ce jest to 偶e niekt贸rych sta膰 jeszcze na "gratisy" dla klient贸w :)

Data: 2012-10-20 21:43:53
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-19 22:56, qnick pisze:

[...]

Kto wykonuje te przegl膮dy?

To wszystko powoduje 偶eby na
tym zarobi膰 to trzeba robi膰 bardzo du偶o bada艅 co przy tej ilo艣ci SKP
jest niemo偶liwe a powoduje to 偶e na stacji liczy si臋 tylko przer贸b i
kasa.

Nie jest mo偶liwe robi膰 to rzetelnie. Bo s膮dz膮c po ilo艣ci SKP mo偶liwe fizycznie jest.

[...]

Wtedy, to dopiero liczy艂aby si臋 kasa i znajomo艣ci, jak z Polmozbytu. Cz臋stsze kontrole SKP i diagnost贸w, realne zagro偶enie, 偶e za przepuszczenie rz臋cha mog膮 straci膰 uprawnienia - to by spowodowa艂o, 偶e pilnowaliby norm (jako艣 w sieci贸wkach, franczyzach si臋 da trzyma膰 poziom). Upa艅stwowienie spowodowa艂oby kolejki, korupcj臋 i uk艂ady - sp贸jrz na o艣rodki egzaminowania.

[...]

Tak jest z ka偶dym licencjonowanym zawodem: czy to adwokat, czy agent celny, czy diagnosta - na dzie艅 dobry traci prawo wykonywania zawodu, a dodatkowo czapa.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2012-10-21 08:36:30
Autor: qnick
badania techniczne za tanie
W dniu 2012-10-20 21:43, LEPEK pisze:

Kto wykonuje te przegl膮dy?

Przegl膮dy wykonuj膮 odpowiednie Firmy lub Instytucje Pa艅stwowe. Z pami臋ci nie zacytuj臋 Ci wszystkich ale np. WSOP Gliwice, GUM, PIMOT itd. Generalnie wszystkie urz膮dzenia kt贸re znajduj膮 na stacji podlegaj膮 jakim艣 kontrolom, musz膮 posiada膰 certyfikaty CE, 艣wiadectwa kalibracji, legalizacji, karty kontroli okresowej itd. A to wszystko s膮 koszty i to nie ma艂e.

Nie jest mo偶liwe robi膰 to rzetelnie. Bo s膮dz膮c po ilo艣ci SKP mo偶liwe
fizycznie jest.

Nie jest mo偶liwe robienie czego艣 rzetelnie skoro si臋 stoi po dw贸ch stronach "barykady" Diagnosta ma robi膰 tak 偶eby by艂o bezpiecznie na drodze a w艂a艣ciciel ma robi膰 tak aby by艂a z tego kasa (i nie dziwi臋 mu si臋 bo przecie偶 po to prowadzi Firm臋 aby zarabia膰) To jest paradoks.

[...]

Wystarczy odpowiednie wynagrodzenie (podobnie jak u Inspektor贸w ITD) i sko艅czy si臋 branie "na lewo" bo ka偶dy b臋dzie si臋 ba艂 straci膰 dobr膮 posad臋, a Ci kt贸rzy si臋 pomimo tego nie szanuj膮 pr臋dzej czy p贸藕niej zostaliby wychwyceni i pozbawieni uprawnie艅, do tego rotacja diagnost贸w na stacjach ( tydzie艅 pracujesz na jednej potem idziesz na drug膮 itd.) Po prostu jeste艣 pracownikiem podlegaj膮cym pod wydzia艂 komunikacji i naczelnik robi grafik i tydzie艅 pracujesz tu a drugi tydzie艅 tam je藕dzisz oczywi艣cie w obr臋bie dzia艂ania swojego wydzia艂u komunikacji.

Tak jest z ka偶dym licencjonowanym zawodem: czy to adwokat, czy agent
celny, czy diagnosta - na dzie艅 dobry traci prawo wykonywania zawodu, a
dodatkowo czapa.

Pozdr,

Nie z ka偶dym zawodem, w ka偶dym zawodzie jest gradacja kar czyli najpierw jakie艣 upomnienie, nagana, potem dopiero s膮 "ci臋偶sze" kary jakie艣 np. finansowe, a na samym ko艅cu traci si臋 prawo wykonywania zawody czy odebranie uprawnie艅. W tym zawodzie tego nie ma a poza tym starosta nie ma wyj艣cia bo art. 83b Ustawy PoRD nie daje mu innej mo偶liwo艣ci jak tylko zabra膰 uprawnienia na 5 lat nawet za najmniejsze przewinienie.

Pozdrawiam.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-21 12:45:23
Autor: Iksi艅ski
badania techniczne za tanie

U偶ytkownik "qnick" <ajwaj@pl.eu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k6055j$ncd$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Bez przesady. Wystarczy kontrolowa膰 spos贸b przeprowadzania bada艅 i ograniczy膰 ilo艣膰 stacji, ewentualnie wprowadzi膰 jak膮艣 rejonizacj臋.
Ka偶dy zdaje sobie spraw臋, 偶e je艣li samoch贸d nie dostanie przegl膮du na stacji A, mo偶e jecha膰 na stacj臋 B, gdzie ten przegl膮d samoch贸d przejdzie. W konsekwencji diagno艣ci odpuszczaj膮, 偶eby zatrzyma膰 klienta, a klient nie ma motywacji, 偶eby utrzymywa膰 samoch贸d w nalezytym stanie.

Wystarczy odpowiednie wynagrodzenie (podobnie jak u Inspektor贸w ITD) i sko艅czy si臋 branie "na lewo" bo ka偶dy b臋dzie si臋 ba艂 straci膰 dobr膮 posad臋, a

Bzdura. Diagno艣ci w sporej cz臋艣ci przypadk贸w nie bior膮 w 艂ap臋 bo 藕le zarabiaj膮, tylko dlatego, 偶eby zatrzyma膰 klienta. Jak s膮 zbyt skrupulatni, a w pobli偶u jest konkurencyje SKP, to szybko klienci odp艂yn膮 tam gdzie 艂atwiej zaliczy膰 dopuszczenie do ruchu.
Owszem, pensje nie mog膮 by膰 bardzo niskie, bo rzeczywi艣cie pokusa by艂aby zbyt du偶a, ale z drugiej strony nie mo偶na jej windowa膰 do niewiadomo jakich poziom贸w... Jakby nie by艂o, sama praca na SKP nie wymaga chyba du偶ych umiej臋tno艣ci, cz臋艣膰 pomiar贸w jest wykonywana automatycznie, do oceny zawieszenia wystarcz膮 oczy i znajomo艣膰 podstaw mechaniki.

 Ci kt贸rzy si臋 pomimo tego nie szanuj膮 pr臋dzej czy p贸藕niej
zostaliby wychwyceni i pozbawieni uprawnie艅,

Pierdu, pierdu. Dlaczego w takim razie nie s膮 teraz wychwytywani?

[...]

Teraz 偶e艣 wymy艣li艂. A jak w ma艂ej mie艣cinie jest jedna stacja? Ma pecha i ma je藕dzi膰 do innego?
Zreszt膮, jak kto艣 chce dosta膰 piecz膮tk臋 w dowodzie i wie, 偶e z Kowalskim si臋 dogada, to znajdzie go bez problemu. Ewentualnie dostanie od niego namiar do Nowaka, kt贸ry te偶 mu piecz膮tk臋 wbije. W dobie kom贸rek i internetu ludzie nie b臋d膮 mieli problemu, 偶eby si臋 odnale藕膰.

[...]

I tak szybko odbieraj膮 te uprawnienia? Gdyby by艂o tak tragicznie jak sugerujesz, to przy takim poziomie patologii jak膮 mamy, stacje powinny upada膰 szybciej ni偶 powstaj膮, bo brakowa艂oby diagnost贸w do pracy. W efekcie jest inaczej, SKP podobno s艂abo zarabiaj膮, podobno trzeba na ich budow臋 wy艂o偶y膰 worek pieni臋dzy, a mimo to powstaje ich coraz wi臋cej. Jak to w ko艅cu jest?

Data: 2012-10-21 12:51:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
badania techniczne za tanie
Hello Iksi駍ki,

Sunday, October 21, 2012, 12:45:23 PM, you wrote:

Nie jest mo縧iwe robienie czego rzetelnie skoro si stoi po dw骳h
stronach "barykady" Diagnosta ma robi tak 縠by by硂 bezpiecznie na drodze a w砤禼iciel ma robi tak aby by砤 z tego kasa (i nie dziwi mu si bo przecie po to prowadzi Firm aby zarabia) To jest paradoks.
Bez przesady. Wystarczy kontrolowa spos骲 przeprowadzania bada i
ograniczy ilo舵 stacji, ewentualnie wprowadzi jak倍 rejonizacj.
Ka縟y zdaje sobie spraw, 縠 je秎i samoch骴 nie dostanie przegl眃u na stacji
A, mo縠 jecha na stacj B, gdzie ten przegl眃 samoch骴 przejdzie. W konsekwencji diagno禼i odpuszczaj, 縠by zatrzyma klienta, a klient nie ma
motywacji, 縠by utrzymywa samoch骴 w nalezytym stanie.

Nie rozumiem... W momencie nieprzej禼ia bada zostaje przez stacj
zatrzymany dow骴 rejestracyjny. A za badanie i tak zap砤ci trzeba.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-21 13:08:02
Autor: Iksi駍ki
badania techniczne za tanie

U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i news:655362520.20121021125147pik-net.pl.invalid...

Nie rozumiem... W momencie nieprzej禼ia bada zostaje przez stacj
zatrzymany dow骴 rejestracyjny. A za badanie i tak zap砤ci trzeba.

W teorii. W praktyce r罂nie to bywa. Znam kilka przypadk體, w kt髍ych diagnosta od razu zauwa縴 powa縩y problem i "wygoni" klienta bez robienia badania, 縠by sta砮mu klientowi nie zwi阫sza koszt體, na zasadzie: "jed Pan to napraw i przyjed jutro". Jeden naprawi i przyjedzie, drugi pojedzie na inn stacj, gdzie nie b阣 si przejmowali i piecz眛k wbij.

Zreszt, nie oszukujmy si. Je秎i samoch骴 ma powa縩y problem, przez kt髍y nie przejdzie przegl眃u, to w砤禼iciel w wi阫szo禼i przypadk體 dobrze o tym wie i nie pojedzie na SKP, kt髍e ma opini "upierdliwej".

Data: 2012-10-21 14:31:57
Autor: qnick
W dniu 2012-10-21 13:08, Iksi駍ki pisze:

[...]

Widzisz to jest dbanie o klienta po to 縠by wr骳i ale niezgodne z prawem.

Zreszt, nie oszukujmy si. Je秎i samoch骴 ma powa縩y problem, przez
kt髍y nie przejdzie przegl眃u, to w砤禼iciel w wi阫szo禼i przypadk體
dobrze o tym wie i nie pojedzie na SKP, kt髍e ma opini "upierdliwej".

Na niekt髍e stacje to nawet samochodem nie trzeba jecha wystarczy sam dow骴 rejestracyjny :)

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-21 14:27:32
Autor: qnick
badania techniczne za tanie

Nie rozumiem... W momencie nieprzej禼ia bada zostaje przez stacj
zatrzymany dow骴 rejestracyjny. A za badanie i tak zap砤ci trzeba.

[...]

Nie zawsze zostaje zatrzymany dow骴 rejestracyjny. A p砤cisz za wykonane czynno禼i podczas badania a nie za piecz眛k w dowodzie.

To jest w砤秐ie typowe podej禼ie wi阫szo禼i klient體 jak nie przejdzie pojazd badania, s zdziwieni 縠 musz p砤ci a potem jeszcze raz musz p砤ci za badanie poprawkowe w zale縩o禼i od ilo禼i usterek.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-21 15:24:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
badania techniczne za tanie
Hello qnick,

Sunday, October 21, 2012, 2:27:32 PM, you wrote:

[...]

Kontekst przeczytaj a nie wciskaj mi czego, czego nie napisa砮m.
Nie mam problem體 z przegladami.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-21 18:40:21
Autor: qnick
[...]

Nie mam zamiaru wmawia Ci 縠 tak to rozumujes. Ty po prostu wiesz jaka jest procedura przy badaniach, ale niestety wi阫szo舵 klient體 tak nie my秎i.

Kontekst przeczytaj a nie  wciskaj mi czego, czego nie napisa砮m.
Nie mam problem體 z przegladami.

Ja zrozumia砮m Twoj wypowied tak 縠 za ka縟ym razem jak pojazd nie zaliczy badania to zatrzymany dow骴 rejestracyjny a to prawd nie jest chyba si zgodzisz ze mn.
Nie twierdz 縠 masz problemy z przegl眃ami swoich aut.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-21 14:22:52
Autor: qnick
W dniu 2012-10-21 12:45, Iksi艅ski pisze:

[...]

Spos贸b przeprowadzania bada艅 jest kontrolowany (raz w roku :) ) podczas kontroli ze starostwa. Ograniczenie ilo艣ci SKP jest niemo偶liwe przecie偶 mamy Ustaw臋 o swobodzie dzia艂alno艣ci gospodarczej. Rejonizacja ze wzgl臋du na miejsce zarejestrowania by艂a kiedy艣 i to by艂 nonsens. Jak teraz przeprowadzi膰 rejonizacj臋 i co mia艂o by by膰 kryterium przynale偶no艣ci do SKP bo na pewno nie miejsce rejestracji np. samochody leasingowe, firmowe itp. s膮 zarejestrowane w Gda艅sku a poruszaj膮 si臋 po 艢l膮sku i co raz w roku wycieczka do przez ca艂膮 Polsk臋 偶eby zrobi膰 badanie ?

Bzdura. Diagno艣ci w sporej cz臋艣ci przypadk贸w nie bior膮 w 艂ap臋 bo 藕le
zarabiaj膮, tylko dlatego, 偶eby zatrzyma膰 klienta.

Dobre, bierze 艂ap贸wk臋 po to by zatrzyma膰 klienta. Tego to jeszcze nie grali :)

[...]

No i sam dostrzegasz problem, je藕dzi si臋 dot膮d a偶 si臋 znajdzie jelenia kt贸ry Ci za par臋 grosik贸w dodatkowych klepnie ale naprawi膰 si臋 nie chce 偶eby nikt si臋 nie czepia艂 i 偶eby nie zrobi膰 komu艣 krzywdy. A pensji rzeczywi艣cie nie wolno windowa膰 do nie wiadomo jakich poziom贸w, wystarczy 艣rednia krajowa netto i my艣l臋 偶e ka偶dy diagnosta zacz膮艂by obawia膰 si臋 przed strat膮 pracy.

Jakby nie by艂o, sama praca na SKP nie wymaga chyba
du偶ych umiej臋tno艣ci, cz臋艣膰 pomiar贸w jest wykonywana automatycznie, do
oceny zawieszenia wystarcz膮 oczy i znajomo艣膰 podstaw mechaniki.

Wymaga odpowiedniego wykszta艂cenia i praktyki do uzyskania uprawnie艅. Sama praca ci臋偶ka nie jest, trzeba tylko zna膰 kilka Ustaw i Rozporz膮dze艅 i to najlepiej na pami臋膰 zw艂aszcza warunki techniczne, zakres i spos贸b przeprowadzania bada艅 technicznych, umie膰 my艣le膰 tak 偶eby nie wdepn膮膰 w g贸wno bo o to coraz 艂atwiej.

Pierdu, pierdu. Dlaczego w takim razie nie s膮 teraz wychwytywani?

S膮 wychwytywani, co jaki艣 czas mo偶na o tym poczyta膰 tu i tam.

[...]

W mie艣cinie mo偶e by膰 jedna ale w powiecie jest ju偶 kilka jak nie kilkana艣cie i mo偶na rotacj臋 ju偶 przeprowadzi膰.

[...]

Odbieraj膮, jest pe艂no wyrok贸w w przedmiocie cofni臋cia uprawnie艅, ale jest te偶 grono os贸b kt贸re zdaj膮 egzaminy i staj膮 si臋 diagnostami oraz przyst臋puj膮 do pracy tak偶e rotacja jest i stacje nie upadaj膮, ale to jest do czasu jak jeszcze powstanie wi臋cej SKP to zaczn膮 pada膰 te kt贸re czego艣 wymagaj膮 od pojazd贸w i ich w艂a艣cicieli, a zostan膮 te kt贸re klepi膮 wszystko jak leci nawet bez pojazdu na stanowisku. I to dopiero b臋dzie patologia. Ka偶demu kto chce otworzy膰 stacj臋 si臋 wydaje 偶e to taki 艂atwy pieni膮dz do czasu a偶 otworzy t膮 stacj臋 potem okazuje si臋 偶e nie ma klient贸w a to diagno艣ci za bardzo si臋 czepiaj膮 a tu raty za sprz臋t do p艂acenia, za przegl膮dy, rachunki itd. i co si臋 dzieje w贸wczas zaczynaj膮 si臋 rozmowy 偶e za bardzo si臋 czepiaj膮, zwalnianie z pracy tych kt贸rzy czego艣 wymagaj膮 i szukanie kogo艣 kto si臋 nie czepia.
Ja w tym zawodzie pracuj臋 ju偶 kilka lat i mam wyrobione zdanie na ten temat.

Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-21 19:34:02
Autor: Iksi艅ski
badania techniczne za tanie

U偶ytkownik "qnick" <ajwaj@pl.eu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k60pf1$me8$1usenet.news.interia.pl...

Spos贸b przeprowadzania bada艅 jest kontrolowany (raz w roku :) ) podczas kontroli ze starostwa.

I od tego nale偶a艂oby zacz膮膰 zmiany w systemie. W艂a艣ciciele stacji chc膮 wi臋cej kasy, a sami nie podlegaj膮 rzetelnej kontroli.
Kontrole powinny by膰 losowe, kilka razy w roku.

Ograniczenie ilo艣ci SKP jest niemo偶liwe przecie偶 mamy Ustaw臋 o swobodzie dzia艂alno艣ci gospodarczej.

Dyskutujemy o tym jakie zmiany powinny zosta膰 wprowadzone, 偶eby eliminowa膰 patologi臋.
To, 偶e teraz nie mo偶na ograniczy膰 ich ilo艣ci, nie znaczy, 偶e nie mo偶na tego zmieni膰.

[...]

A dlaczego nie? Skoro chce p艂aci膰 ni偶sz膮 stawk臋 OC, to si臋 mo偶e przejecha膰 raz w roku do stacji przypisanej do miejsca rejestracji. ;-)
Przy okazji mo偶e sko艅czy艂oby si臋 rejestrowanie samochod贸w tam gdzie taniej, a potem rozbijanie ich w du偶ych miastach i podbijanie stawek. :-)
A tak powa偶nie, mo偶naby deklarowa膰 miejsce u偶ytkowania samochodu i na tej podstawie wyznacza膰 w艂a艣ciw膮 stacj臋. Skoro nie mo偶na patologii eliminowa膰 w prostszy spos贸b, to trudno.

Bzdura. Diagno艣ci w sporej cz臋艣ci przypadk贸w nie bior膮 w 艂ap臋 bo 藕le
zarabiaj膮, tylko dlatego, 偶eby zatrzyma膰 klienta.

Dobre, bierze 艂ap贸wk臋 po to by zatrzyma膰 klienta. Tego to jeszcze nie grali :)

Heh... tak to jest jak si臋 robi trzy rzeczy na raz... ;-)
Napisa艂em g艂upio, ale chyba wiadomo co mia艂em na my艣li...

A pensji
rzeczywi艣cie nie wolno windowa膰 do nie wiadomo jakich poziom贸w, wystarczy 艣rednia krajowa netto i my艣l臋 偶e ka偶dy diagnosta zacz膮艂by obawia膰 si臋 przed strat膮 pracy.

Nie wiem ile zarabiaj膮 diagno艣ci i nie podejm臋 si臋 dyskusji ile powinni zarabia膰.
Nieistotne jak膮 kwot臋 wymy艣lisz, zawsze znajdzie si臋 kto艣, kto w swojej ocenie b臋dzie zarabia艂 za ma艂o i zacznie bra膰 w 艂ap臋.
Wydaje mi si臋, 偶e du偶o bardziej istotne jest to, 偶eby diagnosta wiedzia艂, 偶e ewentualne oszustwa szybko wyjd膮 na jaw, kara b臋dzie bolesna i nieuchronna.
Je艣li zaw贸d diagnosty b臋dzie si臋 wi膮za艂 z rzeczywist膮 odpowiedzialno艣ci膮, to rynek sam wyreguluje stawki.

umie膰 my艣le膰 tak 偶eby nie wdepn膮膰 w
g贸wno bo o to coraz 艂atwiej.

Co masz na my艣li? Czego ma si臋 obawia膰 uczciwy diagnosta?

S膮 wychwytywani, co jaki艣 czas mo偶na o tym poczyta膰 tu i tam.

Najwyra藕niej za ma艂o skutecznie, skoro patologia nadal trwa. Nie oszukujmy si臋, dop贸ki to b臋dzie kilka przypadk贸w w roku na tysi膮ce stacji, to nie mo偶na m贸wi膰 o skuteczno艣ci kontroli.
Chyba, 偶e rzeczywi艣cie tej patologii ju偶 nie ma? Ale w to chyba ma艂o kto uwierzy...

[...]

Tylko po co? Po co gania膰 cz艂owieka po powiecie? Po to 偶eby wydawa艂 wi臋cej na dojazdy, potrzebowa艂 wi臋cej kasy i w efekcie zacz膮艂 kombinowa膰 sk膮d j膮 wzi膮膰? A mo偶e chcia艂by艣, 偶eby pracodawca p艂aci艂 mu za dojazdy? Tylko kto za to tak naprawd臋 zap艂aci?

Nie odpowiedzia艂e艣 na proste pytanie. Jak zabronisz nieuczciwemu klientowi pojecha膰 na stacj臋, na kt贸rej w danym miesi膮cu pracuje nieuczciwy diagnosta, skoro pomys艂 z rejonizacj膮 jest bez sensu?

Odbieraj膮, jest pe艂no wyrok贸w w przedmiocie cofni臋cia uprawnie艅,

Mo偶esz poda膰 jakie艣 liczby? Bo "pe艂no" jest troch臋 nieprecyzyjne. Gdyby tych wyrok贸w by艂o naprawd臋 du偶o, to i lew膮 piecz膮tk臋 w dowodzie by艂oby trudniej uzyska膰, a jako艣 oszusci nie maj膮 z tym problemu.

ale
jest te偶 grono os贸b kt贸re zdaj膮 egzaminy i staj膮 si臋 diagnostami oraz przyst臋puj膮 do pracy tak偶e rotacja jest i stacje nie upadaj膮,

To w ko艅cu to dobra praca czy nie? Bo je艣li jest tak marnie p艂atna jak sugerujesz, to po co ludzie si臋 tam pchaj膮?

[...]

No to zdecyduj si臋. Liczba stacji powinna podlega膰 jakim艣 regulacjom czy nie?

[...]

W艂a艣ciciel stacji ponosi jak膮艣 odpowiedzialno艣膰, je艣li na jego stacji przepuszczaj膮 niesprawne samochody?
Bo piszesz tak, jakby ca艂kowit膮 odpiwedzialno艣膰 ponosi艂 diagnosta. Je艣li tak jest, to kolejna rzecz, kt贸r膮 nale偶a艂oby w pierwszej kolejno艣ci zmieni膰.
Gdyby w艂a艣ciciel dostawa艂 adekwatnie wysok膮 kar臋, to szybko by si臋 okaza艂o, 偶e rzetelni diagno艣ci s膮 w cenie, a i postawienie kolejnej stacji nie jest z艂otym interesem.
Sam system kontroli pojazd贸w by艂by skuteczny, gdyby zosta艂 uszczelniony. Wszystkie pomys艂y opieraj膮ce si臋 na pompowaniu w niego kasy (cz臋stsze przegl膮dy, zwi臋kszenie cen), spowoduje tylko wi臋ksz膮 patologi臋.

i szukanie kogo艣 kto si臋 nie czepia.
Ja w tym zawodzie pracuj臋 ju偶 kilka lat i mam wyrobione zdanie na ten temat.

Zdanie mo偶e i masz wyrobione, ale w mojej ocenie wnioski wyci膮gasz b艂臋dne.
Mam wra偶enie, 偶e marzy Ci si臋 ciep艂a posadka w pa艅stwowej instytucji, za sta艂膮 艣redni膮 krajow膮 i z jak najmniejsz膮 odpowiedzialno艣ci膮.

Data: 2012-10-21 21:24:20
Autor: qnick
W dniu 2012-10-21 19:34, Iksi艅ski pisze:

I od tego nale偶a艂oby zacz膮膰 zmiany w systemie. W艂a艣ciciele stacji chc膮
wi臋cej kasy, a sami nie podlegaj膮 rzetelnej kontroli.
Kontrole powinny by膰 losowe, kilka razy w roku.

Kontrole s膮 coraz rzetelniejsze, nawet z przedstawicielami TDT, ale wszystkie te kontrole niestety musz膮 by膰 zapowiadane nie ma kontroli niezapowiadanych ani podstawiania trefnych pojazd贸w, co najwy偶ej Policja mo偶e kontrolowa膰 pojazdy wyje偶d偶aj膮ce ze stacji pod kontem jako艣ci przeprowadzania bada艅 i na tej podstawie zg艂asza膰 spraw臋 staro艣cie w przypadku wykrycia nieprawid艂owo艣ci. Ale to teoria w praktyce nikt tak nie robi a mo偶e powinien ale nikomu si臋 nie chce.

Dyskutujemy o tym jakie zmiany powinny zosta膰 wprowadzone, 偶eby
eliminowa膰 patologi臋.
To, 偶e teraz nie mo偶na ograniczy膰 ich ilo艣ci, nie znaczy, 偶e nie mo偶na
tego zmieni膰.

Dlatego napisa艂em jak ja to widz臋, co nie znaczy 偶e tak by musia艂o by膰

[...]

To wy艣lij sobie zestaw ci膮gnik samochodowy + naczepa z Krosna do Szczecina bo tam masz leasing w celu wykonania badania i jakie to koszta b臋d膮, zw艂aszcza jak nie robi 偶adnych tras w tamtym kierunku.

[...]

Zarobki s膮 r贸偶ne moim zdaniem nie s膮 z艂e ale zawsze mog膮 by膰 lepsze :). Co do 艂ap贸wek to tak zgoda 偶e niezale偶nie od zarobk贸w zawsze znajdzie si臋 go艣膰 kt贸ry b臋dzie "bra艂" ale znajdzie si臋 te偶 taki kt贸ry pomimo ma艂ych zarobk贸w w 偶yciu nie "we藕mie" bo po prostu ma zasady

umie膰 my艣le膰 tak 偶eby nie wdepn膮膰 w
g贸wno bo o to coraz 艂atwiej.

Co masz na my艣li? Czego ma si臋 obawia膰 uczciwy diagnosta?

To 偶e s膮 diagno艣ci kt贸rzy ca艂e lata si臋 艣lizgaj膮 robi膮 badania bez pojazdu, nie widz膮 takich usterek przy kt贸rych od razu trzeba zatrzyma膰 dow贸d rejestracyjny i im si臋 udaje. Ale z drugiej strony s膮 takie sytuacje w kt贸rych za zwyk艂膮 pomy艂k臋 przy wystawianiu za艣wiadczenia b膮d藕 jak膮kolwiek rzecz kt贸r膮 zapomnisz sprawdzi膰 podczas kontroli starosty mo偶esz straci膰 uprawnienia.

[...]

Jest wi臋cej ni偶 kilka przypadk贸w rocznie, konkretnej liczby Ci nie przytocz臋 bo jej nie znam, ale s膮dz臋 偶e jest to kilkaset spraw rocznie kt贸re s膮 rozpatrywane a ile z nich ko艅czy si臋 wyrokiem nie wiem, ale wyrok to jest wyrok jest jeszcze odebranie uprawnie艅 przez starost臋 i to odbywa si臋 w drodze decyzji administracyjnej (mo偶na si臋 odwo艂a膰 do SKO a potem do s膮du). I na to wychodzi 偶e za to samo przewinienie zostajesz ukarany dwa razy (wyrok z s膮du + odebranie uprawnie艅 obligatoryjnie)

[...]

Ju偶 teraz niekt贸rzy doje偶d偶aj膮 do艣膰 daleko wi臋c mog艂oby si臋 okaza膰 偶e maj膮 bli偶ej przy takim rozwi膮zaniu.

Nie odpowiedzia艂e艣 na proste pytanie. Jak zabronisz nieuczciwemu
klientowi pojecha膰 na stacj臋, na kt贸rej w danym miesi膮cu pracuje
nieuczciwy diagnosta, skoro pomys艂 z rejonizacj膮 jest bez sensu?

Nie zabroni臋 i nie mam takiego zamiaru. Polak jak b臋dzie chcia艂 zakombinowa膰 to 偶aden przepis mu tego nie zabroni.

To w ko艅cu to dobra praca czy nie? Bo je艣li jest tak marnie p艂atna jak
sugerujesz, to po co ludzie si臋 tam pchaj膮?

Dla mnie dobra, pop艂atna te偶 jest patrz膮c na zarobki wi臋kszo艣ci spo艂ecze艅stwa.

No to zdecyduj si臋. Liczba stacji powinna podlega膰 jakim艣 regulacjom czy
nie?

Tak powinna 偶eby mog艂y si臋 utrzyma膰 na rynku, mo偶e ile艣 tam SKP na 10 000 mieszka艅c贸w.

[...]

Tak w艂a艣nie jest, w艂a艣ciciel nie ponosi w zasadzie 偶adnej odpowiedzialno艣ci. W razie wtopy on zawsze si臋 wyprze. Konsekwencj膮 jak膮 mo偶e ponie艣膰 jest zamkni臋cie stacji bo nie ma diagnost贸w i albo zatrudnia nowych albo zmienia si臋 nazwa firmy zg艂asza si臋 otwarcie stacji pod now膮 nazw膮, zatrudnia nowych diagnost贸w i karawana jedzie dalej.

[...]

Odpowiedzialno艣膰 w艂a艣ciciela pewnie by pomog艂a w poprawie jako艣ci bada艅. Ja nie jestem zwolennikiem cz臋stszych przegl膮d贸w raz w roku (艣rednio) wystarczy a autobus co 6 miesi臋cy. Cennik stoi w miejscu od 8 lat zmieni艂 si臋 zakres i spos贸b bada艅 gdzie za niekt贸re badania pobiera si臋 mniejsz膮 op艂at臋 ni偶 kiedy艣 np. badanie po kolizji kiedy艣 kosztowa艂o 192 z艂 a od jaki艣 3 lat kosztuje 94 z艂, badanie po sprowadzeniu z zagranicy kosztowa艂o 169 z艂 teraz 98 z艂, a nawet zwyk艂a zmiana VAT'u z 22 na 23 % spowodowa艂a 偶e kwota netto za badanie uleg艂a zmniejszeniu a nasz cennik jest opracowany w kwotach brutto st膮d g艂osy 偶eby zmieni膰 cennik. Z drugiej strony s膮 stacje kt贸re w walce o klienta potrafi膮 dawa膰 do badania "gratisy" wielko艣ci kilku czy kilkunastu z艂otych a nawet i wi臋cej.

Zdanie mo偶e i masz wyrobione, ale w mojej ocenie wnioski wyci膮gasz b艂臋dne.
Mam wra偶enie, 偶e marzy Ci si臋 ciep艂a posadka w pa艅stwowej instytucji, za
sta艂膮 艣redni膮 krajow膮 i z jak najmniejsz膮 odpowiedzialno艣ci膮.

Mo偶e i b艂臋dne ale moim zdaniem s艂uszne. Nie wiadomo jakby by艂o gdyby zastosowa膰 rozwi膮zanie kt贸re zaproponowa艂em moim zdaniem by pomog艂o ale mog臋 si臋 myli膰.
Nic mi si臋 nie marzy mog臋 pracowa膰 dalej tak jak jest nie mam si臋 czego obawia膰, odpowiedzialno艣ci si臋 te偶 nie boj臋, przera偶a mnie tylko to 偶e za ka偶d膮 pierdo艂臋 od razu jestem do odstrza艂u przy odrobinie z艂ej woli urz臋dnik贸w kt贸rej czasem nie brakuje.

Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-21 22:29:25
Autor: Iksi艅ski
badania techniczne za tanie

U偶ytkownik "qnick" <ajwaj@pl.eu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k61i5a$uce$1usenet.news.interia.pl...

[...]

To wyja艣nij mi po co wymy艣lasz jakie艣 rotacje pracownik贸w, upa艅stwowienie systemu SKP, podwy偶szanie pensji skoro kontrola nie dzia艂a na podstawowym poziomie?
Dop贸ki kontrole systemu nie b臋d膮 rzetelne, to ten system nie b臋dzie prawid艂owo dzia艂a艂.

Tu jest miejsce na dzia艂alno艣膰 ITD, a nie przy fotoradarach.

To wy艣lij sobie zestaw ci膮gnik samochodowy + naczepa z Krosna do Szczecina bo tam masz leasing w celu wykonania badania i jakie to koszta b臋d膮, zw艂aszcza jak nie robi 偶adnych tras w tamtym kierunku.

Widz臋, 偶e taktycznie pomin膮艂e艣 zdanie, w kt贸rym poda艂em propozycj臋, kt贸ra by taki problem wyeliminowa艂a.

Zarobki s膮 r贸偶ne moim zdaniem nie s膮 z艂e ale zawsze mog膮 by膰 lepsze :).

A wi臋c jednak nie ma takiej tragedii jak sugerowa艂e艣.

Co do 艂ap贸wek to tak zgoda 偶e niezale偶nie od zarobk贸w zawsze znajdzie si臋 go艣膰 kt贸ry b臋dzie "bra艂" ale znajdzie si臋 te偶 taki kt贸ry pomimo ma艂ych zarobk贸w w 偶yciu nie "we藕mie" bo po prostu ma zasady

Po co sypiesz truizmami? Zamiast tego m贸g艂by艣 uzasadni膰, dlaczego pensja w wysoko艣ci 艣redniej krajowej wyeliminuje 艂apownictwo.

[...]

Mo偶esz poda膰 takie przyk艂ady? Bo na razie to tak si臋 troch臋 pl膮czesz. Raz diagno艣ci s艂abo zarabiaj膮, potem jednak stwierdzasz, 偶e nie jest tak 藕le.
Piszesz, 偶e jest wiele spraw odebrania uprawnie艅, potem si臋 okazuje, 偶e kontrole s膮 zapowiadane i nawet policji nie chce si臋 zg艂asza膰 nieprawid艂owo艣ci.

[...]

Nie, to nie jest podw贸jna kara. Jedno jest konsekwencj膮 drugiego.

Ju偶 teraz niekt贸rzy doje偶d偶aj膮 do艣膰 daleko wi臋c mog艂oby si臋 okaza膰 偶e maj膮 bli偶ej przy takim rozwi膮zaniu.

Przesta艅 ju偶 wymy艣la膰 bzdury... Chcesz go gania膰 po ca艂ym powiecie, co miesi膮c ma pracowa膰 w innym miejscu. Na pewno wi臋kszo艣膰 Twoich koleg贸w by si臋 z tego pomys艂u ucieszy艂a.

Nie zabroni臋 i nie mam takiego zamiaru. Polak jak b臋dzie chcia艂 zakombinowa膰 to 偶aden przepis mu tego nie zabroni.

To po co chcesz utrudnia膰 偶ycie uczciwym diagnostom. Przecie偶 jest ich wi臋kszo艣膰. Prawda?

[...]

No i powoli dochodzimy do sedna problemu. Je偶eli jest tak jak piszesz, to 偶adne pomys艂y nie odnios膮 skutku, dop贸ki to w艂a艣ciciel nie zacznie ponosi膰 odpowiedzialno艣ci za to co si臋 dzieje na stacji. Jakby takiemu delikwentowi grozi艂a utrata koncesji, to zacz膮艂by bardziej przejmowa膰 si臋 stanem samochod贸w przewijaj膮cych si臋 przez jego stacj臋. A jakby si臋 nie przejmowa艂, to wypada艂by z rynku i te rzetelne zyskiwa艂yby klient贸w. Naturalna selekcja.

[...]

No to czego艣 nie rozumiem. Cennik stoi w miejscu, niekt贸re op艂aty spad艂y, a jest jeszcza kasa na bonusy? To by znaczy艂o, 偶e 8 lat temu stawki by艂y zdecydowanie zawy偶one, a i dzisiaj dostaj膮 wystarczaj膮c膮 kwot臋.

[...]

No to si臋 nie boisz, czy jeste艣 przera偶ony? Bo si臋 pogubi艂em...

Data: 2012-10-22 18:53:07
Autor: qnick
W dniu 2012-10-21 22:29, Iksi艅ski pisze:

[...]

Nie zrozumiemy si臋. Zr贸b uprawnienia popracuj w tym zawodzie i zobaczysz w czym jest problem i jak go rozwi膮za膰. ITD p贸ki co nie ma nic do bada艅 technicznych wykonywanych na SKP.

Widz臋, 偶e taktycznie pomin膮艂e艣 zdanie, w kt贸rym poda艂em propozycj臋,
kt贸ra by taki problem wyeliminowa艂a.

Nie taktycznie, ja tak zrozumia艂em Twoj膮 wypowied藕 i uwa偶am rejonizacj臋 za bezsensown膮.

Zarobki s膮 r贸偶ne moim zdaniem nie s膮 z艂e ale zawsze mog膮 by膰 lepsze :).

A wi臋c jednak nie ma takiej tragedii jak sugerowa艂e艣.

R贸偶nie z tym bywa ja nie narzekam niekt贸rzy maj膮 gorzej ni偶 ja wszystko zale偶y od tego co sobie wywalczysz.

Po co sypiesz truizmami? Zamiast tego m贸g艂by艣 uzasadni膰, dlaczego pensja
w wysoko艣ci 艣redniej krajowej wyeliminuje 艂apownictwo.

Bo mo偶e zacznie co niekt贸rym zale偶e膰 na tym 偶eby nie wylecie膰 z tego zawodu.

[...]

http://www.sdsforum.pl/viewforum.php?f=8&sid=d71e1ee2fa702b32a1d051552df7a338

Tam jest cz臋艣膰 spraw i wyrok贸w poczytaj zobaczysz. Kontrole s膮 zapowiadane bo tak stanowi prawo.

[...]

  Wyrok s膮du jedna kara, odebranie uprawnie艅 druga kara czy to tak ci臋偶ko zrozumie膰, poka偶 mi inny zaw贸d kt贸ry jest karany w taki sam spos贸b

Przesta艅 ju偶 wymy艣la膰 bzdury... Chcesz go gania膰 po ca艂ym powiecie, co
miesi膮c ma pracowa膰 w innym miejscu. Na pewno wi臋kszo艣膰 Twoich koleg贸w
by si臋 z tego pomys艂u ucieszy艂a.

No pewnie nieraz by艂oby to bli偶ej ni偶 obecne dojazdy, co miesi膮c to zdecydowanie za d艂ugo tydzie艅 wystarczy.

To po co chcesz utrudnia膰 偶ycie uczciwym diagnostom. Przecie偶 jest ich
wi臋kszo艣膰. Prawda?
W jaki spos贸b utrudnia膰?

[...]

  Na chwil臋 obecn膮 im nie zale偶y bo dla nich liczy si臋 przer贸b, bardzo wysokie kary mo偶e przyczyni艂yby si臋 do zmiany tego stanu.

No to czego艣 nie rozumiem. Cennik stoi w miejscu, niekt贸re op艂aty
spad艂y, a jest jeszcza kasa na bonusy? To by znaczy艂o, 偶e 8 lat temu
stawki by艂y zdecydowanie zawy偶one, a i dzisiaj dostaj膮 wystarczaj膮c膮 kwot臋.

No i to jest ciekawe zjawisko. Wszyscy piszcz膮 s膮 za niskie op艂aty ale na "gratisy" dla klient贸w kasa jest. U mnie gratis to mo偶esz dosta膰 powietrze do k贸艂 przed badaniem.

No to si臋 nie boisz, czy jeste艣 przera偶ony? Bo si臋 pogubi艂em...

Pracowa膰 si臋 nie boje a przera偶ony jestem tym jak szybko mo偶na si臋 z t膮 robot膮 po偶egna膰 i jeszcze zawiasy zarobi膰 w s膮dzie.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-22 22:28:49
Autor: Iksi艅ski
badania techniczne za tanie

U偶ytkownik "qnick" <ajwaj@pl.eu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k63tlk$mu4$1usenet.news.interia.pl...

Nie zrozumiemy si臋. Zr贸b uprawnienia popracuj w tym zawodzie i zobaczysz w czym jest problem i jak go rozwi膮za膰.

Jasne. Tylko Ty masz uprawnienia na g艂oszenie prawdy objawionej.

ITD p贸ki co nie ma nic do bada艅
technicznych wykonywanych na SKP.

Bo poniewa偶? Przeczytaj sobie to: http://www.gitd.gov.pl//content/misja
ITD nie musi wchodzi膰 na stacj臋. Wystarczy, 偶e b臋dzie wyrywkowo sprawdza艂a, co przejecha艂o przez stacj臋 i na tej podstawie sporz膮dzi膰 ewentualne wnioski o ukaranie, czy przekaza膰 temat policji. Skoro dostali uprawnienia do trzepania wszystkich pojazd贸w, to niech z nich racjonalnie korzystaj膮.
Kwestia ch臋ci.

Widz臋, 偶e taktycznie pomin膮艂e艣 zdanie, w kt贸rym poda艂em propozycj臋,
kt贸ra by taki problem wyeliminowa艂a.

Nie taktycznie, ja tak zrozumia艂em Twoj膮 wypowied藕 i uwa偶am rejonizacj臋 za bezsensown膮.

Oczywi艣cie, bo znacznie bardziej sensowne jest wysy艂anie diagnosty co tydzie艅 w inne miejsce.

[...]

I wracamy do sedna problemu. Ustalanie pensji na wydumanym poziomie, 偶eby ograniczy膰 korupcj臋 nie ma 偶adnego sensu, bo ka偶dy ma inne potrzeby.
Tylko gro藕ba kary i jej nieuchronno艣膰 (opr贸cz wrodzonej uczciwo艣ci) mo偶e powstrzymywa膰 ch臋tnych do brania w 艂ap臋.

Po co sypiesz truizmami? Zamiast tego m贸g艂by艣 uzasadni膰, dlaczego pensja
w wysoko艣ci 艣redniej krajowej wyeliminuje 艂apownictwo.

Bo mo偶e zacznie co niekt贸rym zale偶e膰 na tym 偶eby nie wylecie膰 z tego zawodu.

A teraz nie zale偶y? Skoro wystara艂 si臋 o uprawnienia, to albo praca jest sensowna, albo nie ma innej alternatywy. W obu przypadkach powinno mu zale偶e膰 na jej utrzymaniu.

[...]

Nie wiem na ile te listy spraw s膮 szczeg贸艂owe, ale tak jak ju偶 zauwa偶y艂em wcze艣niej, to nie ma ich du偶o.
W 2011 - 18, 2010 - 17, 2009 - 14.

Wyczyta艂em, 偶e w Polsce jest ok. 3500 stacji. Wychodzi na to, 偶e w ok. p贸艂 procencie stacji znale藕li 艂ap贸wkarza.
To ma by膰 "wiele"?

 Wyrok s膮du jedna kara, odebranie uprawnie艅 druga kara czy to tak ci臋偶ko zrozumie膰, poka偶 mi inny zaw贸d kt贸ry jest karany w taki sam spos贸b

Podobna sytuacja jest w ka偶dym zawodzie, w kt贸rym wymagana jest niekaralno艣膰.
Orzekanie zakazu wykonywania zawodu, opr贸cz innych kar orzekanych przez s膮dy, te偶 nie jest niespotykanym fenomenem.

[...]

A nie lepiej codziennie?

To po co chcesz utrudnia膰 偶ycie uczciwym diagnostom. Przecie偶 jest ich
wi臋kszo艣膰. Prawda?
W jaki spos贸b utrudnia膰?

Wysy艂aniem co tydzie艅 do pracy w innym mie艣cie. Albo "tylko" w jednym mie艣cie do innej dzielnicy. Naprawd臋 nie ogarniasz, 偶e dla wielu ludzi taki tryb pracy mo偶e by膰 bardzo uci膮偶liwy?

 Na chwil臋 obecn膮 im nie zale偶y bo dla nich liczy si臋 przer贸b, bardzo wysokie kary mo偶e przyczyni艂yby si臋 do zmiany tego stanu.

Mo偶e? Masz jakiekolwiek w膮tpliwo艣ci?

No to si臋 nie boisz, czy jeste艣 przera偶ony? Bo si臋 pogubi艂em...

Pracowa膰 si臋 nie boje a przera偶ony jestem tym jak szybko mo偶na si臋 z t膮 robot膮 po偶egna膰 i jeszcze zawiasy zarobi膰 w s膮dzie.

My艣l臋, 偶e je艣li nie b臋dziesz kombinowa艂, to nie masz si臋 czego obawia膰. Zanim wy艂api膮 艂apownik贸w, zd膮偶ysz si臋 zestarze膰...

Data: 2012-10-21 21:42:23
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-21 08:36, qnick pisze:

Wystarczy odpowiednie wynagrodzenie (podobnie jak u Inspektor贸w ITD) i
sko艅czy si臋 branie "na lewo" bo ka偶dy b臋dzie si臋 ba艂 straci膰 dobr膮
posad臋,

No, to musieliby zarabia膰 z 20000 miesi臋cznie. A i tak by brali, bo czy偶 nie lepiej zarabia膰 25000?

a Ci kt贸rzy si臋 pomimo tego nie szanuj膮 pr臋dzej czy p贸藕niej
zostaliby wychwyceni i pozbawieni uprawnie艅,

No to je艣li jednak skrupulatna kontrola, to po co ta rozrzutno艣膰?

[...]

O - to zn贸w mi przypomina o艣rodki egzaminowania. Albo PZPN, s臋dzi贸w i obserwator贸w. Ludzie si臋 znaj膮, maj膮 do siebie telefony, s膮 sposoby. Taki prymitywny spos贸b nie zadzia艂a.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2012-10-21 22:06:36
Autor: qnick
W dniu 2012-10-21 21:42, LEPEK pisze:
[...]

Nie przesadzaj. A jak kto艣 ma sk艂onno艣ci to i 100 000 go nie zadowoli niestety

O - to zn贸w mi przypomina o艣rodki egzaminowania. Albo PZPN, s臋dzi贸w i
obserwator贸w. Ludzie si臋 znaj膮, maj膮 do siebie telefony, s膮 sposoby.
Taki prymitywny spos贸b nie zadzia艂a.

Pozdr,

No najlepiej krytykowa膰 to takie polskie. W takim razie podaj Twoje rozwi膮zanie tego problemu, ja sobie ponarzekam.
Pozdr

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-21 22:34:09
Autor: Iksi艅ski
badania techniczne za tanie

U偶ytkownik "qnick" <ajwaj@pl.eu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k61kkh$2sk$1usenet.news.interia.pl...

No najlepiej krytykowa膰 to takie polskie. W takim razie podaj Twoje rozwi膮zanie tego problemu, ja sobie ponarzekam.

Ja poda艂em. Ponarzekaj.
Tu nie ma wymy艣la膰. Tylko kontrole i wysokie ryzyko wpadki, wraz z wysokimi karami wyeliminuje problem. Wszystko inne to p贸艂艣rodki i protezy.

Data: 2012-10-22 11:33:02
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-21 22:06, qnick pisze:

Nie przesadzaj. A jak kto艣 ma sk艂onno艣ci to i 100 000 go nie zadowoli
niestety

Wi臋c motywacja finansowa w t膮 stron臋 nie dzia艂a po prostu i tyle.

No najlepiej krytykowa膰 to takie polskie. W takim razie podaj Twoje
rozwi膮zanie tego problemu, ja sobie ponarzekam.

Kontrole pa艅stwa, w艂a艣ciwego urz臋du i bezwzgl臋dne karanie. Np. kontrole samochod贸w wyje偶d偶aj膮cych z SKP. Da艂oby to efekt podobny, jak akcja wa偶enia zestaw贸w z kontenerami w portach pewnego dnia - ot贸偶 jaki艣 czas temu jednego dnia ITD postanowi艂a kontrolowa膰 wszystkie samochody wyje偶d偶aj膮ce z pud艂ami z terminali. Na estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni ci臋偶ar贸wki chcia艂y zawraca膰 i zrobi艂 si臋 pot臋偶ny korek zestaw贸w na terminalach - nikt nie chcia艂 podejmowa膰 pude艂, bo 90% by艂a prze艂adowana. Kontrola by艂a z zaskoczenia i totalna. Od tego czasu spedytorzy i przewo藕nicy nie przyjmuj膮 prawie (wiadomo - czasem kto艣 si臋 wy艂amie) prze艂adowanych kontener贸w do obs艂ugi, bo ryzyko i koszty ewentualnego op贸藕nienia w dostawie przewy偶szaj膮 ewentualne zyski.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski