badania techniczne za tanie

Data: 2012-10-17 09:02:48
Autor: WOJO
badania techniczne za tanie
Jolanta Źródłowska

Czy naprawdę w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztować 98 zł?
Osobiście muszę na 100 pracować 3 godziny, koszty nauki i sprzętu którym pracuję
pokryłem w własnej kieszeni. Dokształcanie mam wliczone w koszty.
Oczywiście chętnie wołałbym za moją godzinną pracę brać stawkę 392 zł, jednak mój zdrowy
rozsądek i konkurencja wymuszają umiarkowane stawki.
Czy ja tez mam napisać do ministra, że ma wprowadzić odgórnie wyższe stawki?
To właściciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestując w wybudowanie i wyposażenie.
Dlaczego teraz inni mają ponosić koszty konkurencji na tym rynku ?
A teraz spójrzmy na jeszcze jeden aspekt tej sprawy.
Proszę mi wierzyć, że osobiście będę miał w dalekiej, czarnej doopie badania, kiedy będą kosztowały 500 zł.
Już teraz wielu kierowców jeździ bez ważnych badań technicznych i w przypadku kontroli "zapominają" DR,
co skutkuje mandatem w wysokości 50 zł i koniecznością wykonania badań technicznych w ciągu 7 dni.
Jak znam życie, to rekordziści jeżdżą tak kilka lat bez kontroli.
WOJO

Data: 2012-10-17 10:59:05
Autor: J.F
Użytkownik "WOJO"  napisał w wiadomości
Czy naprawdę w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztować 98 zł?
Osobiście muszę na 100 pracować 3 godziny, koszty nauki i sprzętu którym pracuję pokryłem w własnej kieszeni.

Ale to nie tak, do 33 zl dolicz zusy, srusy, pity, urlopy, zwolnienia, przerwy sniadaniowe,  sprzatanie, szkolenia (dla diagnostow chyba jakies cykliczne obowiazkowe), budynek, wyposazenie, serwis, atesty byc moze jakies, komputer, program, uslugi informatyka, ksiegowa, kadrowa, bhp, mydlo, recznik, ubior roboczy, VAT od calosci ... i sie okaze  ze twoja godzina tak naprawde kosztuje klienta 120zl.

A ze 4 klientow na godzine moze byc trudno zalatwic, to przebitka tylko 3x :-)
Pod warunkiem ze klienci czekaja w kolejce, a nie ze oblozenie masz 80%.

Patrzac zas na rynek - SKP pelno, jeszcze nie widzialem zeby jakas zamkneli i przerobili na normalny warsztat, musi sie oplacac :-)

Oczywiście chętnie wołałbym za moją godzinną pracę brać stawkę 392 zł, jednak mój zdrowy
rozsądek i konkurencja wymuszają umiarkowane stawki.
Czy ja tez mam napisać do ministra, że ma wprowadzić odgórnie wyższe stawki?

Bierz przyklad z lekarzy, pielegniarek, gornikow, zwiazkowcow :-)

Tylko wez tez pod uwage ze tobie nikt nie broni domagac sie wyzszych stawek, czy pojsc do innej pracy, skoro ta ci nie odpowiada.
Diagnostom tez nie broni, tylko zebys pozniej nie narzekal ze kolejki sa na tydzien :-)

[...]

Jak zapomnisz to po co jakies badania ?

Jak znam życie, to rekordziści jeżdżą tak kilka lat bez kontroli.

Z tym ze teraz jest to zapisane w cepiku. Ale chyba nikt nie sprawdza :-)

J.

Data: 2012-10-17 12:03:44
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-17 09:02, WOJO pisze:
[...]

Głupie i prymitywne gadanie. Abstrahując od żądania podwyżki, to
tak kalkulacja jest zwyczajnie wzięta z sufitu. Te 15 minut pracy
to jest koszt ze sprzętem, zusami, srusami, obsługą, szkoleniami
i pewnie z tysiącem innych rzeczy. Do tego pewnie nie jednej osoby.

Czy ja tez mam napisać do ministra, że ma wprowadzić odgórnie wyższe
stawki?

A co - przykładów mamy bez liku. Kto było ostatnio w DC?

To właściciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestując w
wybudowanie i wyposażenie.

W sporej części tak, natomiast oni realizuję pewien odpłatny i
powszechny obowiązek. Stąd jakaś tam stawka za obowiązkowe badanie.

[...]

Nie popadajmy w paranoję - państwu raczej też nie zależy na powszechnym
unikaniu tego obowiązku, więc dużej podwyżki się nie spodziewaj. Może
będzie niewielka, ale to jak wszystko.

Już teraz wielu kierowców jeździ bez ważnych badań technicznych i w
przypadku kontroli "zapominają" DR,
co skutkuje mandatem w wysokości 50 zł i koniecznością wykonania badań
technicznych w ciągu 7 dni.

Wielu to znaczy ilu?

Jak znam życie, to rekordziści jeżdżą tak kilka lat bez kontroli.

A wypadków z powodu stanu technicznego (czy to z ważnymi badaniami czy
też bez nich) znikoma liczba...

Data: 2012-10-19 14:26:08
Autor: Filip
W dniu 2012-10-17 12:03, Artur Maśląg pisze:

Nie popadajmy w paranoję - państwu raczej też nie zależy na powszechnym
unikaniu tego obowiązku, więc dużej podwyżki się nie spodziewaj. Może
będzie niewielka, ale to jak wszystko.

Dobrze, że Ty o tym nie decydujesz. Bo ja jestem za tym aby przegląd kosztował 500 zł. I jeżeli coś popsute, ponowny przegląd wymienionego elementu np. za 100 zł. I wtedy jestem w stanie zrozumieć, że warto dać 100 zł, żeby sprawdzili czy dobrze jest wymieniona część, a przegląd całego auta 500 zł. Poza tym paliwo powinno kosztować 8 zł netto za 1 litr i ubezpieczenia obowiązkowe w postaci pakietu OC + AC bez możliwości wykupienia samego OC. :)

Data: 2012-10-19 14:40:16
Autor: Iksiński

Użytkownik "Filip" <bmw@m5.pl> napisał w wiadomości news:k5rgt4$li5$1news.task.gda.pl...

Dobrze, że Ty o tym nie decydujesz. Bo ja jestem za tym aby przegląd kosztował 500 zł.

I Ty się dziwisz, że ludzie podejrzewają, że jesteś nienormalny...

Data: 2012-10-19 14:53:34
Autor: Filip
W dniu 2012-10-19 14:40, Iksiński pisze:

[...]

Dlaczego? Bo stać mnie na to, żeby płacić 500 zł za przegląd? Nie przesadzajmy, to nie są jakieś kosmiczne pieniądze! A dlaczego jestem za tym? Bo chciałbym aby nie było gratów na ulicy. Każdego 18 latka w obecnych czasach stać na samochód i to jest przerażające, bo samochodem starego rozpadającego się śmiecia nazwać nie można... A ja chcę bezpiecznie się przemieszczać po ulicach, a nie z myślą o tym że za chwile jakiś kretyn kadetem wyleci z bocznej i mnie zabije, bo mu hamulce puściły, a wcześniej testował przyspieszenie swojego sportowego bolidu z silnikiem 80 konnym.

Data: 2012-10-19 18:23:07
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-19 14:53, Filip pisze:

 wcześniej testował przyspieszenie swojego sportowego
bolidu z silnikiem 80 konnym.

Akurat 80 KM w samochodzie o masie niecałej tony to nie jest tak źle.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-10-19 19:39:58
Autor: tο
LEPEK wrote:

Akurat 80 KM w samochodzie o masie niecałej tony to nie jest tak źle.

Tak, fantastycznie. :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-19 19:39:40
Autor: tο
Filip wrote:

Każdego 18 latka w
obecnych czasach stać na samochód i to jest przerażające

:D

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-19 19:40:54
Autor: tο
Iksiński wrote:

I Ty się dziwisz, że ludzie podejrzewają, że jesteś nienormalny...

On nie jest nienormalny tylko po prostu kiepsko trolluje. Kiepsko, bo przegina. Chociaż w sumie na tej grupie można napisać dowolną bzdurę, a i tak połowa uwierzy. ;)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-19 15:07:51
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-19 14:26, Filip pisze:

[...]

Ja jestem za tym, żeby paliwo kosztowało 80 zł za litr, a przegląd 5 tys co pół roku. Nie będzie Cię stać? Trudno, nikt Ci nie każe jeździć.

--
MN

Data: 2012-10-17 12:42:01
Autor: LEPEK
badania techniczne za tanie
W dniu 2012-10-17 09:02, WOJO pisze:
> Czy naprawdę w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztować 98 zł?

To jest usługa wykorzystująca konkretne zasoby, a nie tylko czas i ewentualnie się fizyczną, jak kopanie rowów. Dentysta też nie powinien brać 120 zł za 1/2 h? Lakiernik 300 zł / 1/2 h? A bierze, bo po pierwsze na tyle pozwala rynek i popyt na nim występujący (nie dotyczy SKP), a po drugie musiał się wykształcić, wyposażyć i musi utrzymać zakład.

> To właściciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestując w
> wybudowanie i wyposażenie.

Tyle, że podejmowali decyzje w innych warunkach - ceny za przeglądy nie zmieniły się od ośmiu lat, a koszty prowadzenia działalności - owszem.

> Proszę mi wierzyć, że osobiście będę miał w dalekiej, czarnej doopie
> badania, kiedy będą kosztowały 500 zł.

I to jest ten mały, zdrowy element wolnego ryku - popyt :)

Pozdr,

Data: 2012-10-17 11:57:20
Autor: Budzik
badania techniczne za tanie
Uytkownik LEPEK gdzies@wsi.pl ...

Tyle, e podejmowali decyzje w innych warunkach - ceny za przegldy nie zmieniy si od omiu lat, a koszty prowadzenia dziaalnoci - owszem.

czyli jak kto otwiera rok temu, to bdzie nadal pobiera wedug starych stawek...?
Bo mam wraenie, e ten biznes nadal si opaca. A e troch mniej ni kiedy... Cz... w kocu powstay setki nowych stacji wic i rozdrobnienie zyskw jest wiksze.

Data: 2012-10-17 13:04:36
Autor: J.F
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup
> [...]
To jest usługa wykorzystująca konkretne zasoby, a nie tylko czas i ewentualnie się fizyczną, jak kopanie rowów. Dentysta też nie powinien brać 120 zł za 1/2 h?

Moj potrafi i 300/h, i twierdze ze nie powinien :-)

A fryzjer bierze 30zl/15 minut i nie mamy do siebie pretensji :-)

Lakiernik 300 zł / 1/2 h?

Z lakiernikiem to chyba jednak nie tak.
Przygotowanie, szlifowanie - wiecej schodzi.

[...]

Z tym ze akurat przez ostatnie 8 lat to koszta sie w obie strony zmienialy.

J.

Data: 2012-10-17 13:13:27
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-17 12:42, LEPEK pisze:
> [...]

na tyle pozwala rynek i popyt na nim występujący (nie dotyczy SKP), a po
drugie musiał się wykształcić, wyposażyć i musi utrzymać zakład.

Zaraz, zaraz - to jest usługa, która jest wymagana przez państwo
(ustawę/rozporządzenie) i odgórnie jest określana płatność za
przeprowadzenie tej usługi. To podobnie jak z usługą dentysty
w NFZ.

> [...]

Tyle, że podejmowali decyzje w innych warunkach - ceny za przeglądy nie
zmieniły się od ośmiu lat, a koszty prowadzenia działalności - owszem.

To prawda, stąd też dla mnie jakaś podwyżka jest zrozumiała, ale
raczej niewielka. W Niemczech TÜV to zdaje się od 60EUR w górę i niech
nie myśli, że tam to wszędzie i zawsze sprawdzają wszystko dokładnie
itd.

 > Proszę mi wierzyć, że osobiście będę miał w dalekiej, czarnej doopie
 > badania, kiedy będą kosztowały 500 zł.

I to jest ten mały, zdrowy element wolnego ryku - popyt :)

Z popytem jest pewien problem - on jest stworzony sztucznie i klient
musi z usługi skorzystać.

Data: 2012-10-17 17:26:19
Autor: LEPEK
W dniu 2012-10-17 13:13, Artur Maśląg pisze:
> [...]

(ustawę/rozporządzenie) i odgórnie jest określana płatność za
przeprowadzenie tej usługi. To podobnie jak z usługą dentysty

OK, i?

> [...]

I to jest ten mały, zdrowy element wolnego ryku - popyt :)

Z popytem jest pewien problem - on jest stworzony sztucznie i klient

Nie przeczytałeś, na co odpowiedziałem: chodzi o to, że jeśli cena wzrośnie zbytnio, to popyt się zmniejszy mimo istnienia obowiązku.

Pozdr,

Data: 2012-10-17 18:05:50
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-17 17:26, LEPEK pisze:
W dniu 2012-10-17 13:13, Artur Maśląg pisze:
(...)
[...]

Być może, niczego takiego nie widziałem, niemniej to tak naprawdę mogę
tylko powtórzyć, że ciężko pisać o popycie, skoro jest to obowiązek
i ten "popyt" jest sztucznie tworzony, a państwu nie zależy na
powszechnym unikaniu tego obowiązku (ciężko tutaj pisać o popycie).

badania techniczne za tanie