Data: 2012-10-17 09:02:48 | |
Autor: WOJO | |
badania techniczne za tanie | |
Jolanta Źródłowska
Czy naprawdę w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztować 98 zł? Osobiście muszę na 100 pracować 3 godziny, koszty nauki i sprzętu którym pracuję pokryłem w własnej kieszeni. Dokształcanie mam wliczone w koszty. Oczywiście chętnie wołałbym za moją godzinną pracę brać stawkę 392 zł, jednak mój zdrowy rozsądek i konkurencja wymuszają umiarkowane stawki. Czy ja tez mam napisać do ministra, że ma wprowadzić odgórnie wyższe stawki? To właściciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestując w wybudowanie i wyposażenie. Dlaczego teraz inni mają ponosić koszty konkurencji na tym rynku ? A teraz spójrzmy na jeszcze jeden aspekt tej sprawy. Proszę mi wierzyć, że osobiście będę miał w dalekiej, czarnej doopie badania, kiedy będą kosztowały 500 zł. Już teraz wielu kierowców jeździ bez ważnych badań technicznych i w przypadku kontroli "zapominają" DR, co skutkuje mandatem w wysokości 50 zł i koniecznością wykonania badań technicznych w ciągu 7 dni. Jak znam życie, to rekordziści jeżdżą tak kilka lat bez kontroli. WOJO |
|
Data: 2012-10-17 10:59:05 | |
Autor: J.F | |
badania techniczne za tanie | |
Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości
Czy naprawdę w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztować 98 zł? Ale to nie tak, do 33 zl dolicz zusy, srusy, pity, urlopy, zwolnienia, przerwy sniadaniowe, sprzatanie, szkolenia (dla diagnostow chyba jakies cykliczne obowiazkowe), budynek, wyposazenie, serwis, atesty byc moze jakies, komputer, program, uslugi informatyka, ksiegowa, kadrowa, bhp, mydlo, recznik, ubior roboczy, VAT od calosci ... i sie okaze ze twoja godzina tak naprawde kosztuje klienta 120zl. A ze 4 klientow na godzine moze byc trudno zalatwic, to przebitka tylko 3x :-) Pod warunkiem ze klienci czekaja w kolejce, a nie ze oblozenie masz 80%. Patrzac zas na rynek - SKP pelno, jeszcze nie widzialem zeby jakas zamkneli i przerobili na normalny warsztat, musi sie oplacac :-) Oczywiście chętnie wołałbym za moją godzinną pracę brać stawkę 392 zł, jednak mój zdrowy Bierz przyklad z lekarzy, pielegniarek, gornikow, zwiazkowcow :-) Tylko wez tez pod uwage ze tobie nikt nie broni domagac sie wyzszych stawek, czy pojsc do innej pracy, skoro ta ci nie odpowiada. Diagnostom tez nie broni, tylko zebys pozniej nie narzekal ze kolejki sa na tydzien :-) Proszę mi wierzyć, że osobiście będę miał w dalekiej, czarnej doopie badania, kiedy będą kosztowały 500 zł. Jak zapomnisz to po co jakies badania ? Jak znam życie, to rekordziści jeżdżą tak kilka lat bez kontroli. Z tym ze teraz jest to zapisane w cepiku. Ale chyba nikt nie sprawdza :-) J. |
|
Data: 2012-10-17 12:03:44 | |
Autor: Artur Maśląg | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-17 09:02, WOJO pisze:
Jolanta Źródłowska Głupie i prymitywne gadanie. Abstrahując od żądania podwyżki, to tak kalkulacja jest zwyczajnie wzięta z sufitu. Te 15 minut pracy to jest koszt ze sprzętem, zusami, srusami, obsługą, szkoleniami i pewnie z tysiącem innych rzeczy. Do tego pewnie nie jednej osoby. Czy ja tez mam napisać do ministra, że ma wprowadzić odgórnie wyższe A co - przykładów mamy bez liku. Kto było ostatnio w DC? To właściciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestując w W sporej części tak, natomiast oni realizuję pewien odpłatny i powszechny obowiązek. Stąd jakaś tam stawka za obowiązkowe badanie. Dlaczego teraz inni mają ponosić koszty konkurencji na tym rynku ? Nie popadajmy w paranoję - państwu raczej też nie zależy na powszechnym unikaniu tego obowiązku, więc dużej podwyżki się nie spodziewaj. Może będzie niewielka, ale to jak wszystko. Już teraz wielu kierowców jeździ bez ważnych badań technicznych i w Wielu to znaczy ilu? Jak znam życie, to rekordziści jeżdżą tak kilka lat bez kontroli. A wypadków z powodu stanu technicznego (czy to z ważnymi badaniami czy też bez nich) znikoma liczba... |
|
Data: 2012-10-19 14:26:08 | |
Autor: Filip | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-17 12:03, Artur Maśląg pisze:
Nie popadajmy w paranoję - państwu raczej też nie zależy na powszechnym Dobrze, że Ty o tym nie decydujesz. Bo ja jestem za tym aby przegląd kosztował 500 zł. I jeżeli coś popsute, ponowny przegląd wymienionego elementu np. za 100 zł. I wtedy jestem w stanie zrozumieć, że warto dać 100 zł, żeby sprawdzili czy dobrze jest wymieniona część, a przegląd całego auta 500 zł. Poza tym paliwo powinno kosztować 8 zł netto za 1 litr i ubezpieczenia obowiązkowe w postaci pakietu OC + AC bez możliwości wykupienia samego OC. :) |
|
Data: 2012-10-19 14:40:16 | |
Autor: Iksiński | |
badania techniczne za tanie | |
Użytkownik "Filip" <bmw@m5.pl> napisał w wiadomości news:k5rgt4$li5$1news.task.gda.pl... Dobrze, że Ty o tym nie decydujesz. Bo ja jestem za tym aby przegląd kosztował 500 zł. I Ty się dziwisz, że ludzie podejrzewają, że jesteś nienormalny... X |
|
Data: 2012-10-19 14:53:34 | |
Autor: Filip | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-19 14:40, Iksiński pisze:
Dlaczego? Bo stać mnie na to, żeby płacić 500 zł za przegląd? Nie przesadzajmy, to nie są jakieś kosmiczne pieniądze! A dlaczego jestem za tym? Bo chciałbym aby nie było gratów na ulicy. Każdego 18 latka w obecnych czasach stać na samochód i to jest przerażające, bo samochodem starego rozpadającego się śmiecia nazwać nie można... A ja chcę bezpiecznie się przemieszczać po ulicach, a nie z myślą o tym że za chwile jakiś kretyn kadetem wyleci z bocznej i mnie zabije, bo mu hamulce puściły, a wcześniej testował przyspieszenie swojego sportowego bolidu z silnikiem 80 konnym. |
|
Data: 2012-10-19 18:23:07 | |
Autor: LEPEK | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-19 14:53, Filip pisze:
wcześniej testował przyspieszenie swojego sportowego Akurat 80 KM w samochodzie o masie niecałej tony to nie jest tak źle. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-10-19 19:39:58 | |
Autor: tο | |
badania techniczne za tanie | |
LEPEK wrote:
Akurat 80 KM w samochodzie o masie niecałej tony to nie jest tak źle. Tak, fantastycznie. :> -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-19 19:39:40 | |
Autor: tο | |
badania techniczne za tanie | |
Filip wrote:
Każdego 18 latka w :D -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-19 15:04:03 | |
Autor: Artur Maśląg | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-19 14:40, Iksiński pisze:
"Filip" <bmw@m5.pl> napisał: :) |
|
Data: 2012-10-19 19:40:54 | |
Autor: tο | |
badania techniczne za tanie | |
Iksiński wrote:
I Ty się dziwisz, że ludzie podejrzewają, że jesteś nienormalny... On nie jest nienormalny tylko po prostu kiepsko trolluje. Kiepsko, bo przegina. Chociaż w sumie na tej grupie można napisać dowolną bzdurę, a i tak połowa uwierzy. ;) -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-19 15:07:51 | |
Autor: Marcin N | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-19 14:26, Filip pisze:
Dobrze, że Ty o tym nie decydujesz. Bo ja jestem za tym aby przegląd Ja jestem za tym, żeby paliwo kosztowało 80 zł za litr, a przegląd 5 tys co pół roku. Nie będzie Cię stać? Trudno, nikt Ci nie każe jeździć. -- MN |
|
Data: 2012-10-17 12:42:01 | |
Autor: LEPEK | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-17 09:02, WOJO pisze:
> Czy naprawdę w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztować 98 zł? To jest usługa wykorzystująca konkretne zasoby, a nie tylko czas i ewentualnie się fizyczną, jak kopanie rowów. Dentysta też nie powinien brać 120 zł za 1/2 h? Lakiernik 300 zł / 1/2 h? A bierze, bo po pierwsze na tyle pozwala rynek i popyt na nim występujący (nie dotyczy SKP), a po drugie musiał się wykształcić, wyposażyć i musi utrzymać zakład. > To właściciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestując w > wybudowanie i wyposażenie. Tyle, że podejmowali decyzje w innych warunkach - ceny za przeglądy nie zmieniły się od ośmiu lat, a koszty prowadzenia działalności - owszem. > Proszę mi wierzyć, że osobiście będę miał w dalekiej, czarnej doopie > badania, kiedy będą kosztowały 500 zł. I to jest ten mały, zdrowy element wolnego ryku - popyt :) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-10-17 11:57:20 | |
Autor: Budzik | |
badania techniczne za tanie | |
Uytkownik LEPEK gdzies@wsi.pl ...
Tyle, e podejmowali decyzje w innych warunkach - ceny za przegldy nie zmieniy si od omiu lat, a koszty prowadzenia dziaalnoci - owszem. czyli jak kto otwiera rok temu, to bdzie nadal pobiera wedug starych stawek...? Bo mam wraenie, e ten biznes nadal si opaca. A e troch mniej ni kiedy... Cz... w kocu powstay setki nowych stacji wic i rozdrobnienie zyskw jest wiksze. |
|
Data: 2012-10-17 13:04:36 | |
Autor: J.F | |
badania techniczne za tanie | |
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-10-17 09:02, WOJO pisze: > Czy naprawdę w tym kraju 15 minut pracy powinno kosztować 98 zł? Moj potrafi i 300/h, i twierdze ze nie powinien :-) A fryzjer bierze 30zl/15 minut i nie mamy do siebie pretensji :-) Lakiernik 300 zł / 1/2 h? Z lakiernikiem to chyba jednak nie tak. Przygotowanie, szlifowanie - wiecej schodzi. To właściciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestując w Tyle, że podejmowali decyzje w innych warunkach - ceny za przeglądy nie zmieniły się od ośmiu lat, a koszty prowadzenia działalności - owszem. Z tym ze akurat przez ostatnie 8 lat to koszta sie w obie strony zmienialy. J. |
|
Data: 2012-10-17 13:13:27 | |
Autor: Artur Maśląg | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-17 12:42, LEPEK pisze:
W dniu 2012-10-17 09:02, WOJO pisze: Zaraz, zaraz - to jest usługa, która jest wymagana przez państwo (ustawę/rozporządzenie) i odgórnie jest określana płatność za przeprowadzenie tej usługi. To podobnie jak z usługą dentysty w NFZ. > To właściciele SKP podejmowali ryzyko biznesowe, inwestując w To prawda, stąd też dla mnie jakaś podwyżka jest zrozumiała, ale raczej niewielka. W Niemczech TÜV to zdaje się od 60EUR w górę i niech nie myśli, że tam to wszędzie i zawsze sprawdzają wszystko dokładnie itd. > Proszę mi wierzyć, że osobiście będę miał w dalekiej, czarnej doopie Z popytem jest pewien problem - on jest stworzony sztucznie i klient musi z usługi skorzystać. |
|
Data: 2012-10-17 17:26:19 | |
Autor: LEPEK | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-17 13:13, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-10-17 12:42, LEPEK pisze: OK, i?
Nie przeczytałeś, na co odpowiedziałem: chodzi o to, że jeśli cena wzrośnie zbytnio, to popyt się zmniejszy mimo istnienia obowiązku. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-10-17 18:05:50 | |
Autor: Artur Maśląg | |
badania techniczne za tanie | |
W dniu 2012-10-17 17:26, LEPEK pisze:
W dniu 2012-10-17 13:13, Artur Maśląg pisze:(...) I to jest ten mały, zdrowy element wolnego ryku - popyt :) Być może, niczego takiego nie widziałem, niemniej to tak naprawdę mogę tylko powtórzyć, że ciężko pisać o popycie, skoro jest to obowiązek i ten "popyt" jest sztucznie tworzony, a państwu nie zależy na powszechnym unikaniu tego obowiązku (ciężko tutaj pisać o popycie). |
|