badanie na PFO (market)

Data: 2009-04-06 11:21:48
Autor: Kraken Zakrzówek
badanie na PFO (market)
W najbliższy czwartek po 17:00 będzie można zrobić w Krakowie badania na
PFO.
Przychodnia bierze za takie badanie 250 zł. Będą to badania metodą echo
serca + usg tętnic mózgowych. Takim badaniem wyklucza się PFO, a u osób
którym wynik badania będzie niejasny to PFO potwierdza się metodą echa
przez przełykowego usg co będzie już wykonane w ramach NFZ przez tą samą
przychodnię.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę dzwonić na 601 823 005 lub wysłać
maila na kraken@kraken.pl
Na temat PFO można poczytać na stronie:
http://nurkopedia.pl/wiki/index.php/PFO
Tam jest trochę informacji chyba z któregoś Divera.
Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2009-04-06 20:20:41
Autor: Haw
badanie na PFO (market)
Kraken Zakrzówek pisze:
[...]

Metodą echo serca można wykryć tylko ok. 5% (o ile dobrze zapamiętałem) wszystkich przypadków PFO. Tak przynajmniej twierdziła miła pani (laborantka?) wykonująca to badanie.

Pozdrawiam,
Haw.

Data: 2009-04-06 22:21:40
Autor: Daniel Kowalski
badanie na PFO (market)
<ciach> Będą to badania metodą echo
serca + usg tętnic mózgowych. Takim badaniem wyklucza się PFO, .. <ciach>

Gdy ja się badałem, pani doktor powiedziała, że  na 100% można tą wadę wykluczyć tylko badaniem przez sondę w przełyku.

Data: 2009-04-07 08:23:17
Autor: Kraken Zakrzówek
badanie na PFO (market)

Użytkownik "Daniel Kowalski" <bountykiller@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:49DA6454.5040409gazeta.pl...
[...]

Osobiście idę się zbadać bo jestem ciekawy jak to wygląda i co wykryją. Proponowana metoda pozwala (jeżeli wierzyć lekrzom) na stwierdzenie, że nie masz PFO. U około 5-10% jak pamiętam z tłumaczenia badanie nie potwierdza braku PFO i potem żeby stwierdzić czy się je ma czy  nie trzeba zrobić badanie metodą przezprzełykową.
Czyli prawdziwe jest stwierdzenie że tylko takie badanie potwierdza w 100% procentach ale metoda proponowana pozwala odsiać powiedzmy 90% populacji a reszta może albo dalej żyć w niepewności albo kontynuować badania metodą przezprzełykową (podobno trochę niemiła).
Miałem nadzieję że na badania zgłosi się naprzykład 20 osób i będzie jakaś statystyka (mierna bo mierna ale już o pewnej istotności). Na razie wybiera się 8 osób i zobaczymy jakie będą wyniki.

MSC

Data: 2009-04-07 05:52:38
Autor: jacekplacek
badanie na PFO (market)
Kraken Zakrzówek <kraken@kraken.pl> napisał(a):
Na temat PFO można poczytać na stronie:
http://nurkopedia.pl/wiki/index.php/PFO
Tam jest trochę informacji chyba z któregoś Divera.

Tu jest troche więcej informacji:
http://www.forum.divetrek.com.pl/viewtopic.php?t=1586&highlight=pfo
http://www.forum.divetrek.com.pl/viewtopic.php?t=850&highlight=pfo
http://www.forum.divetrek.com.pl/viewtopic.php?t=1813&highlight=pfo