bagażnik a rama MTB / porada potrzebna

Data: 2010-03-22 12:16:17
Autor: drops
bagażnik a rama MTB / porada potrzebna
Witajcie ..

Czy możecie mi poradzić jak/ew. jaki (czy w ogóle się da) zamontować
bagażnik do takiej ramy:
http://www.b-o-cykler.dk/Gary%20Fisher/marlin_E_silver.jpg

Cel jest taki aby przewozić torbę/sakwę z małym laptopem i ciuchami do/
z pracy. Szybki montaż też pożądany. 17km w jedną stronę po szosie. Od
plecaka niestety boli mnie trochę kręgosłup .. i chciałem mu ulżyć.

Może takie coś da radę:
http://allegro.pl/item955477535_bagaznik_alu_na_sztyce_author_acr_160_krajek_pl.html

Pewnie najlepiej byłoby mieć trekinga .. ale na razie mam tylko 1 szt.
roweru.

pozdro
drops

Data: 2010-03-22 21:34:37
Autor: kosik

Użytkownik "drops" <rafal.drosik@gmail.com> napisał w wiadomości news:32f45a4e-fb10-4c26-9b0f-a3f3950dbf2fr1g2000yqj.googlegroups.com...
Czy możecie mi poradzić jak/ew. jaki (czy w ogóle się da) zamontować
bagażnik do takiej ramy:
http://www.b-o-cykler.dk/Gary%20Fisher/marlin_E_silver.jpg

Podejdzie klasyczny bagażnik. Osobiście bym się opowiadał za takim a nie na sztycę.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-22 22:43:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
bagażnik a rama MTB / porada potrzebna
kosik bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Jesteś pewny? Dokładnie nie widzę, ale chyba górnego mocowania nie ma.

Data: 2010-03-22 15:19:05
Autor: Marek
bagażnik a rama MTB / porada potrzebna
Jeśli jest otwór w profilu usztywniającym górne rury tylnego trójkąta
http://www.tinyurl.pl/?VQxy1icX , to można mocować zwykły bagażnik na
trzy punkty (u góry tylko jeden) http://www.tinyurl.pl/?32Bbmm8l To
rozwiązanie jest dość sztywne nawet przy wyprawowym obciążeniu, więc
przy laptopie i lekkiej sakwie też sobie poradzi.
Bagażnik na sztycę to wygodniejszy patent do małych obciążeń.
Authorowski ACR 149 ma nawet opcję dwóch dokręcanych profili pod
sakwy. Ten model ma i taką przewagę nad pokazanym powyżej, że mocuje
się go do sztycy na śrubach, nie szybkozamykaczem. To daje połączenie
mniej podatne na obracanie się bagażnika wokół sztycy. Fakt, że w
jeden sezon połamałem i taki bagażnik i profile, ale nie było to pod
ciężarem laptopa ani na szosie :). Mimo to znów na góry kupiłem ten
sam model.
Jednak w Twoim wypadku te cechy mogą być nieistotne, bo dużo tam
pakować nie będziesz, a ACR 160 ma przy tym solidniej zbudowaną
platformę. W ACR 149 to tylko kilka "smarknięć" spawu na kawałku
blachy i biegnącym wokół niego pręcie, bez dodatkowych elementów
poprzecznych usztywniających całość.
Na Twoim miejscu wybrałbym bagażnik na sztycę, choć niekoniecznie
Authora ;).

--
Marek

Data: 2010-03-23 09:04:05
Autor: kosik

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1fj1ieu4httbt$.dlgpedaluje.ile.moze...
Jesteś pewny? Dokładnie nie widzę, ale chyba górnego mocowania nie ma.

No właśnie dojrzałem tam górne mocowanie :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-23 03:55:43
Autor: Marek
bagażnik a rama MTB / porada potrzebna
A mi się to nie udało nawet przy użyciu programu lupa :).Na zdjęciu
tej rozdzielczości to tylko plamka 3x3 piksele. Równie dobrze może być
(i zapewne jest) cieniem linki tylnej przerzutki.

--
Marek

Data: 2010-03-23 12:05:31
Autor: Jan Srzednicki
bagaĹźnik a rama MTB / porada potrzebna
On 2010-03-23, kosik wrote:

[...]

Zawsze można zapodać obejmy, tubusowe albo i jakieś tańsze.

Data: 2010-03-23 06:44:13
Autor: wojtek_w_pracy
bagażnik a rama MTB / porada potrzebna
On 23 Mar, 13:05, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2010-03-23, kosik wrote:

> No właśnie dojrzałem tam górne mocowanie :)

Zawsze można zapodać obejmy, tubusowe albo i jakieś tańsze.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Ramy  w rozmiarze 17,5 i większe mają otwory do mocowania bagażnika i
na dole i i w górnej części trójkąta, w rozmiarze 15,5 nie ma górnych
otworów.
http://lh3.ggpht.com/_IMUuta40sCM/SfSZhY4teGI/AAAAAAAACA0/Ag_r8aJ5ae8/p1080518.jpg
Przy tej ramie odradzam bagażnik mocowany do wspornika siodła - komin
sztycy jest podatny na pęknięcia.
pozdrawiam
wojtek_n

Data: 2010-03-22 22:46:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
bagażnik a rama MTB / porada potrzebna
drops bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Czy możecie mi poradzić jak/ew. jaki (czy w ogóle się da) zamontować
bagażnik do takiej ramy:
http://www.b-o-cykler.dk/Gary%20Fisher/marlin_E_silver.jpg

Gdyby kosik nie miał racji to przejrzyj wątek zaczynający się od:
<hng6a3$akn$1@inews.gazeta.pl>
Rower inny, ale problem analogiczny.

bagażnik a rama MTB / porada potrzebna