bagażnik dachowy na rowery

Data: 2009-08-04 22:20:40
Autor: mariuszmo
bagażnik dachowy na rowery
Czy osoby używajace bagażnika dachowego na rowery mogą się wypowiedzieć czy wpływa to w jakiś sposób na zmianę prowadzenia samochodu ?
Interesuje mnie głównie stabilność jazdy przy bocznym wietrze i przyspieszenie.
Pytam bo nigdy wcześniej nie jeździłem z czymkolwiek na dachu a dotyczy samochodu  Matiz więc pojazd ani stabilny ani mocny, od pewnego progu obciażenia każde dodatkowe obciążenie powoduje dramatyczny spadek mozliwości silnika.
Bagażniki mocowane na klapie z tyłu ze względu na szerokość tego samochodu to chyba raczej też nie jest dobry pomysł.

Data: 2009-08-04 23:11:39
Autor: KuFeL
bagażnik dachowy na rowery
mariuszmo pisze:
[...]

ostatnio widzialem pande z trzema rowerami na dachu. czyli bez problemu da sie jechac. spadek mocy czy tez opor zalezy od tego jak sie upakujesz. znam takich co rowery z sakwami, fotelikami dzieciecymi woza - a to wszystko jak zagiel dziala. mocy trzeba wiecej do manewrow, a spalanie tez rosnie.

co do bocznych wiatrow to nie zauwazylem problemow, rower dosc 'przewiewny' jest ;)

pamietaj tylko zeby po przejechaniu powiedzmy pierwszego km zatrzymac sie i podokrecac.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-08-04 23:34:10
Autor: Piotr Biernawski
bagażnik dachowy na rowery

Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:h5a5pn$hp8$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

nie probowalem wozic rowerow na slabym samochodzie ale mysle ze wplyw na przyspieszenie bedzie znacznie mniejszy niz na szybkosc maksymalna (ktora w wypadku malego slabego samochodu bedzie zapewne mniejsza niz predkosc ktora mozna osiagac z rowerami na dachu :)), czyli posrednio na elastycznosc. ciezar ma tu niewielkie znacznie bo w koncu te 20, 30 czy nawet 40 kg to nie jest niewiadomo ile, ale opor wiatru juz owszem. ale o ile sam opor w samochodzie o normalnej mocy w zasadzie wogole nie przeszkadza o tyle juz wiatr boczny owszem - przy naprawde silnym chyba bym nie zaryzykowal jazdy (i juz nawet nie tyle balbym sie o to co moze sie stac z samochodem - choc w przypadku matiza... hmmmm... ; co po prostu o to ze rowery wyrwa bagaznik z dachu - a ludzie pracujacy w znajomej firmie handlujacej bagaznikami znaja takie przypadki - z tego samego powodu trzeba naprawde uwazac na zakretach - szczegolnie na gorskich serpentynach pamietac ze wieziemy rowery :) swoja droga skoro pierwsze mercedesy klasy a wywracaly sie bez niczyjej pomocy to ciekawe czy matiz z 3/4 rowerami na dachu tez mialby taka szanse ? ;)))

pozdrawiam
piotrek

Data: 2009-08-05 00:14:52
Autor: mariuszmo
bagażnik dachowy na rowery

[...]

to juz nie kwestia tego co moze stać sie z samochodem, przynajmniej może miałbym motywację do jego zmiany, zasadnicza kwestia to to co moze stać się z rowerem po ewentualnym upadku z dachu, rower jest jednak trochę drozszy od samochodu i nie jest ubezpieczony choć raczej i tak pytanie zadawałem w kontekscie rowerów dzieci tj 20 i 24" tu strata by jeszcze nie była tak kosztowna.
Nie tyle boję się niestabilności mocowania bo fabryczne relingi choć przez 10 lat nigdy ich nie użyłem wydają się dość solidne co właśnie bocznego wiatru, ten samochód i bez bagażu na dachu podczas bocznego wiatru nie jest wzorem stabilności dlatego boję sie efektu jazdy żaglówką.

Data: 2009-08-05 10:05:15
Autor: kenubi
bagażnik dachowy na rowery
mariuszmo wrote:

[...]

Wożę dwa rowery nubirą , jeden ~24 kg, drugi 15.
W koleinach czuje się wpływ rowerów na dachu dosyć mocno, samochód jest dosyć tępy w zmianie pasów (koleiny!) i trzeba kontrować kierownicą. Co prawda nubira ma dosyć miękkie zawieszenie. Jeździłem kiedyś firmowym matizem (dosyć ostro w zakrętach ;) ) i raczej bałbym się ładować do "wąskiego" samochodu na dach rowery. Może się nie przewraca ale właśnie w koleinach może rzucać po drodze i to może nie być wesołe. A co dopiero gdy palant wpycha się przed nas z piskiem i trzeba uciekać na drugi pas?
W każdym bądź razie rowery na dachu dosyć mocno bujają "budą" na zakrętach.
m.

Data: 2009-08-05 08:09:50
Autor: Coaster
baga������������ ����������
Piotr Biernawski wrote:
[...]swoja
droga skoro pierwsze mercedesy klasy a wywracaly sie bez niczyjej pomocy to ciekawe czy matiz z 3/4 rowerami na dachu tez mialby taka szanse ? ;)))

Jasne. Wysiadal taki kierowca Merca na chwile po gazete, wraca a tu jego samochod sam, bez niczyjej pomocy sam sie wywrocil!  Z Matizami tak samo - zaladujesz rowery na dach, odwocisz sie na chwile - a Matiz sam, bez niczyjej pomocy od razu sie wywraca!
:-P

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-08-05 00:28:15
Autor: drops
baga
On 5 Sie, 08:09, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Piotr Biernawski wrote:
> [...]

for the high-mileage rider who doesn't mind the fact
that it is a bit heavier than a plastic saddle."

hej,
kiedyś woziłem na cordobie dwa rowery - boczny wiatr robi róznicę !! a
szczególnie czuć podniesienie środka ciężkości na zakrętach (trzeba
uważać bo można wylecieć z zakrętu)
potem przesiadłem się do laguny - całkowita zmiana - zupełny brak
odczucia że wiezie się rowery na dachu (można zapomnieć)

dlatego jak masz wpakować dwa rowery na matiza - ja bym podczas jazdy
uważał, szczególnie na ciasnych i szybkich zakretach!
dodatkowo na twoim miejscu kupiłbym bagażnik z mocowaniem do widelca
(obecnie używam taki - stabilny i nie podnosi tak wysoko środka
ciężkości)
drops

Data: 2009-08-05 10:45:57
Autor: Coaster
baga
Piotr Biernawski wrote:
[...]

Hej, niewatpliwie.

[...]

Alez nie neguje.

[...]

To nie do mnie :-)

BTW wlasnie korygowales miedzy wierszami powyzszej wypowiedzi, swoja poprzednia wypowiedz - "[...] trzeba uważać [...]", "[...] ja bym podczas jazdy uważał [...]"
;-)

Zaden samochod 'sam' sie nie przewraca - musi mu pomoc kierowca. Po prostu trzeba dostosowac sposob jazdy do zmienionych warunkow (bagaz na dachu).

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-05 11:52:48
Autor: click
baga
Coaster pisze:

Zaden samochod 'sam' sie nie przewraca - musi mu pomoc kierowca. Po prostu trzeba dostosowac sposob jazdy do zmienionych warunkow (bagaz na dachu).

ano
juz sama swiadomosc tego, ze sie ma zagiel na dachu, czyni noge lzejsza
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-08-05 11:55:57
Autor: Ramein
baga
Zużycie paliwa wzrośnie o jakieś 0,5l/100km ze względu na większe
opory powietrza.
Takim małym "pyrdkiem" będziesz musiał uważać jedynie przy wychylaniu
się zza tirów czy zasłoniętych przeszkód, bo może cię nieco znosić.
Jeśli masz szyberdach, to możesz o im zapomnieć, bo powyżej 40km/h
jest praktycznie nieużywalny ze względy na hałas. Natomiast jest
bardzo przydatny podczas jazdy, bo mnożesz zerkać przez niego na rower
i sprawdzać, czy jedzie nadal razem z tobą ;-))
Ja mam BMW X6 i raczej nie polecam przekraczania 160km/h, bo rowerem
zaczyna wtedy majtać na boki, pomimo stosunkowo mocnego
przytwierdzenia, ale to chyba tobie nie grozi.
Nie wiem jak wygląda długość dachu matiza, bo jeśli koło będzie
wystawać przed przednią szybę, to może trochę denerwować. Tylne nie
powinno przeszkadzać, co najwyżej trzeba będzie wywiesić czerwoną
szmatkę ;-)))

Data: 2009-08-05 09:53:21
Autor: Kret - praca
bagażnik dachowy na rowery
Woziłem dwa rowery matizem i spokojnie da się tym po autostradzie jechać 130km/h (fakt rozpędza się wieki...)
Co do bocznego wiatru - jakoś go nie odczuwałem za bardzo ale miałem "niski bagażnik" tzn. taki:
http://www.kluchojady.hostings.pl/foto/2008/07%20Szwajcaria/day02.php?id=0&action=foto

Kret z pracy
www.kluchojady.prv.pl

Data: 2009-08-05 21:23:26
Autor: Wojtek B
bagażnik dachowy na rowery

Użytkownik "Kret - praca" <maytki@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5bdph$jma$1inews.gazeta.pl...
[...]

-- Pozdrawiam
Kret z pracy
www.kluchojady.prv.pl

A możesz zrobić foty tego mocowania za widelec?
I oczywiście wrzuć to na stronę.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4307 (20090805) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-08-06 09:29:40
Autor: Kret - praca
bagażnik dachowy na rowery
A możesz zrobić foty tego mocowania za widelec?
I oczywiście wrzuć to na stronę.

http://moto.allegro.pl/item701365201_tour_professional_uchwyt_za_widelec_warszawa.html

To jest ten bagażnik zamontowany na aluminiowej belce - bo matiz jest troche za krótki na normalne mocowanie tego bagaznika na dachu.

Kret z pracy
www.kluchojady.prv.pl

Data: 2009-08-06 19:42:02
Autor: Wojtek B
bagażnik dachowy na rowery

Użytkownik "Kret - praca" <maytki@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5e0p3$9ip$1inews.gazeta.pl...
[...]

To znaczy ze nie przewiozę z przednim hamulcem tarczowym?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4309 (20090805) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-08-06 17:46:26
Autor: Jan Srzednicki
bagaĹźnik dachowy na rowery
On 2009-08-06, Wojtek B wrote:

[...]

To jest ten bagaĹźnik zamontowany na aluminiowej belce - bo matiz jest troche za krĂłtki na normalne mocowanie tego bagaznika na dachu.

To znaczy ze nie przewiozę z przednim hamulcem tarczowym?

A czemu nie?

Data: 2009-08-06 20:28:11
Autor: Wojtek B

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnh7m5ni.t4h.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2009-08-06, Wojtek B wrote:

[...]

--   Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Napisane ze bez ham. tarczowych.

--
-

Data: 2009-08-07 00:26:55
Autor: Kuba Abuk
bagażnik dachowy na rowery
On Aug 6, 8:28 pm, "Wojtek B" <pa...@polnet.cc> wrote:
Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> napisał w

Napisane ze bez ham. tarczowych.

Rower przypniesz za widelec normalnie. Mocując przednie koło we
wspomnianym uchwycie trzeba odkręcić tarczę.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-08-05 23:51:52
Autor: mariuszmo
bagażnik dachowy na rowery

[...]

zgdzam się ale zasadniczy problem tego rozwiazania jest taki, że przednie koło trzeba zabrać w środku, takie koło zajmie połowę wnetrza tego samochodu, o ile jedzie 2 osoby to ma sens inaczej niestety nie.

Data: 2009-08-05 23:51:03
Autor: Kuba Abuk
bagażnik dachowy na rowery
On Aug 5, 11:51 pm, "mariuszmo" <kos...@nie.spamowi.pl> wrote:

zgdzam się ale zasadniczy problem tego rozwiazania jest taki, że przednie
koło trzeba zabrać w środku, takie koło zajmie połowę wnetrza tego
samochodu, o ile jedzie 2 osoby to ma sens inaczej niestety nie.

Nie trzeba: http://allegro.pl/item700496106_uchwyt_na_kolo_kola_wys_kurierem_krakow.html
Wchodzą mi koła od szosy, mieszczuchów, MTB 26 i 29" (oba bez tarczy)..

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-08-07 08:07:27
Autor: MichałG
bagażnik dachowy na rowery
Kuba Abuk pisze:
[...]

To nieco pokretne rozwiazanie. Kupic uchwyt taki, by demontować przednie koło, potem kupic drugi uchwyt by zamontowac to koło... ;)))))).
A wszystko po to by miec solidniejsze(?) zamocowanie roweru i 30 cm nizej kierownice?.... warto? (pytam serio, bo nie uzywałem)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-07 00:32:16
Autor: Kuba Abuk
bagażnik dachowy na rowery
On Aug 7, 8:07 am, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:

[...]

Solidniejsze i stabilniejsze. Nie mam zaufania do uchwytów za dolną
(wycieniowaną) rurę, a i mój samochód do krążowników szos nie należy.
Przód 30cm niżej robi dla mnie różnicę.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-08-07 11:13:23
Autor: MichałG
bagażnik dachowy na rowery
Kuba Abuk pisze:
[...]

Tyle, ze kłopotliwe. O ile bez znaczenia, kiedy jest to przejazd na 500 km, to upierdliwe przy montażu-demotazu 3 rowerów 2-3 razy dziennie..(wycieczka rodzinna z dojazdem samochodowym a czytam, ze tarcze też musiałbym odkrecać?)
drąże temat, bo czeka mnie zmiana uchwytów- 5 lat temu kupiłem najtańsze z makro po (chyba)  50 zł i czas wymienic to pordzewiałe coś ... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-07 13:00:20
Autor: Kret - praca
bagażnik dachowy na rowery
[...]

Ja żadnej tarczy z koła nie odkręcałem jak montowałem przednie koła w rynienkach na dachu.

Co do samego bagaznika to jednak małym autom wygodniej się jedzie jak przód roweru jest maksymalnie nisko. Chodz faktycznie wrzucać kilka razy dziennie rowery do takiego bagażnika nie jest łatwo lekko i przyjemnie.
Swoja drogą 3 rowery na matizie... no chyba że ten 3 jakiś mały, bo mi się dwa ledwo mieściły - musiałem róznie wysokość kierownicy ustawiać.

Kret z pracy
www.kluchojady.prv.pl

Data: 2009-08-07 15:46:03
Autor: MichałG
bagażnik dachowy na rowery
Kret - praca pisze:
[...]

Wystarczy skrecic o 90 st.
tam, tego ... nie pisałem o matizie ;). Samochod mam raczej stabilny.... ;)

pozdrawiam
michał

Data: 2009-08-08 21:50:55
Autor: biodarek
bagażnik dachowy na rowery
MichałG:
[...]

Są też rowery które trudno chwycić tradycyjnym uchwytem za ramę.
Myślę o niektórych damkach, fullach lub rowerach z ramą karbonową.
Tutaj mocowanie za widelec może okazać się jedynym możliwym
do zastosowania rozwiązaniem.

--
biodarek

Data: 2009-08-09 10:48:20
Autor: kajot04
bagażnik dachowy na rowery
[...]

-- -- -- -- -
bardzo warto. Nie niszczy sie rama, mozna zamocowac rower o dowolnym kształcie ramy, mocowanie jest bardzo stabilne i mocne - jazda 180 km po autostradzie nie stanowi problemu. Rower (widelec) mocuje sie na zacisk jak kolo - trwa to sekunde. Jest zamykane na kluczyk co dodatkowo zabezpiecza rower pzed załodziejem. Kolo - no przy wiekszym samochodzie z jednym/dwoma rowerami to nieistotny problem - miesci sie do bagaznika lub za przednie siedzenia... Najlepsze mocowanie roweru, powiedziałbym "profesjonalne" idealne na dalekie trasy umozliwiające jazde z duzymi predkościami.

Data: 2009-08-10 08:16:50
Autor: MichałG
bagażnik dachowy na rowery
kajot04 pisze:
[...]

Może sie przekonam...

bardzo warto. Nie niszczy sie rama,

też nie...

  mozna zamocowac rower o dowolnym
kształcie ramy, mocowanie jest bardzo stabilne i mocne - jazda 180 km po autostradzie nie stanowi problemu.

180 po autostradzie z 3 rowerami jest, jakby to powiedzieć... nierozsądne? ;)

Rower (widelec) mocuje sie na zacisk
jak kolo - trwa to sekunde.

Mam 3 rowery na nakretki - specjalnie zmieniłem z szybkozamykaczy, to zdecydowanie bardziej antykradzieżowe rozwiązanie.
Jest zamykane na kluczyk co dodatkowo

Thule też

[...]

mogę sobie wyobrazić wieksza stabilność. Pewnie bez porównania z klasycznym mocowaniem.  Ale 3 koła to juz zawali mi połowe bagażnika w niamałym C5. A wozenie czegokolwiek takiego w kabinie to juz gruba przesada.
I dalej mam dylemat. W dodatku za tydzien 2x1200 km z rowerami....
hm... haka też nie chce kupowac. ;)

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-11 16:27:08
Autor: kajot04
bagażnik dachowy na rowery
Jest zamykane na kluczyk co dodatkowo

Thule też
-- -- -- -- -
to wszystko to system Thule. Naprawde polecam, Thule robi tez  to tego zestawu uchwyty na koła - kupiłem raz, pare groszy wydałem ale mam juz czwarty samochód, szyny pasują zawsze, zmieniam tylko łapy mocujace relingi do dachu.  Solidne, wygodne, bezpieczne. No fakt 3 koła do kabiny odpada zupełnie, tu niestety konieczne jest kupienie uchwytów na koła, ale rowar zamocowany za widelec bez koła a rower stojacy na dachu złapany za rame - to absolutnie inny zestaw :). Trzy rowery to juz niezła zmiana wywazenia auta, a tak zamocowane daja wieksze mozliwosci  jazdy.  Naprawde warto, bedzie na pare lat i do róznych rowerów... A zmiana zaciskow na nakretki - bez sensu, naprawdę, a w przypadku 'kapcia" dodatkowe problemy i strata czasu...

Data: 2009-08-06 09:28:16
Autor: Kret - praca
bagażnik dachowy na rowery

Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:h5cv22$le2$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Nieprawda, ja mocowałem przednie koła w takich małych(krótkich) rynienkach do tylnej belki bagażnika i dalej gumami łapałem z tylnymi kołami roweru. Przejechałem tak kilka kkm i nic złego się nie stało.

Kret z pracy
www.kluchojady.prv.pl

Data: 2009-08-05 11:42:24
Autor: click
bagażnik dachowy na rowery
mariuszmo pisze:
[...]

wozilem 2 (albo i 3) rowery na seicento
zadnych problemow
no wiadomo, ze mocy od balastu nie przybywa, ale znaczacych utrudnien z tytulu bagazu na dachu nie zaobserwowalem