bagaznik na klape samochodu...

Data: 2013-06-01 10:51:55
Autor: Wojtek
bagaznik na klape samochodu...
Witam!

Chciałbym przewieść dwa rowery około 500 KM w jedną stronę.
Mam małego hatchback'a, czy takie coś:
http://www.saris.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=54&option=com_virtuemart&vmcchk=1&Itemid=668
się nada?
Wszystko wskazuje na to że jeden z jego pałąków opierałby się na szybie. Czy to jest bezpieczne?
Bagażnik na hak odpada bo nie mam haka, bagażnik na dach także odpada bo za duży opór powietrza, syf na rowerze itp.

Data: 2013-06-01 09:30:04
Autor: piecia aka dracorp
bagaznik na klape samochodu...
Dnia Sat, 01 Jun 2013 10:51:55 +0200, Wojtek napisał(a):

BagaĹźnik na hak odpada bo nie mam haka, bagaĹźnik na dach takĹźe odpada bo
za duĹźy opĂłr powietrza, syf na rowerze itp.
Z tego co pomierzyłem na trasie to u mnie zużycie paliwa rośnie o 0.6-0.8l za każdy rower na dachu. Sam myślałem nad bagażnikiem na hak ale pytanie o ile mniejsze będzie zużycie paliwa. Mniejsze na pewno ale czy znacznie?
Pamiętam z poziomek, że dodanie samej tylnej zabudowy znacząco poprawia aerodynamikę. A dodanie rowerów na tył raczej tego nie poprawia.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-06-01 14:34:40
Autor: PeJot
W dniu 2013-06-01 11:30, piecia aka dracorp pisze:
[...]

ZTCP u mnie zużycie paliwa przy przewożeniu 3 rowerów na haku było jakieś 0.7-1 l większe niż przy jeździe z rowerami w bagażniku.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-06-01 15:13:51
Autor: ToMasz
W dniu 01.06.2013 14:34, PeJot pisze:
[...]

wg mnie, najlepsze przewożenie rowerów (poza paką) to na dachu, bez przedniego koła, widelec przykręcony do bagażnika
wożę tak rowery od paru lat, w tym co roku nad morze ok 700km w jedną stronę i prawdę mówiąc nie zauważam wzrostu spalania. chyba że 12 letnia xsara powinna palić dużo mniej niż 6 litrów/100. korzystam z autostrad tyle ile mogę, ale jadę około 100na godzine, lecz zdarza mi się czasami docisnąć do 140km/h z 3 rowerami na dachu....

ToMasz

Data: 2013-06-01 11:10:17
Autor: PeJot
W dniu 2013-06-01 10:51, Wojtek pisze:
[...]

Aha, jak bagażnik na klapie to opór niby znika ?

A zastanawiałeś się nad lekkim demontażem i upchaniu rowerów siodłami w dół, w poprzek w bagażniku ? Do Opla Corsy udało mi się upchać 2 górale w ten sposób i jeszcze trochę miejsca na luźne klamoty zostało.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-06-01 11:12:03
Autor: Lukasz Goran
bagaznik na klape samochodu...
bagażnik na dach także odpada bo za duży opór powietrza, syf na rowerze itp.

hej
Syf powiadasz... Syf to się zrobi na nim jak będzie mokro a rower będzie z tyłu samochodu. Przerabiałem różne bagażniki i wg mnie najlepsze jest rozwiązanie mocujące rower za przedni widelec na dachu samochodu i takie ogólnie polecam. Rzecz jasna to moja opinia :)
Pozdrawiam
Łukasz Gądzik

Data: 2013-06-01 11:24:14
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-01 11:12, Lukasz Goran pisze:
bagażnik na dach także odpada bo za duży opór powietrza, syf na rowerze
itp.
tia...
kiedyś gdzieś byl test bagażników.
Największy opór nie stawiały rowery na dachu ale włsnie mocowane z tyłu auta.

Data: 2013-06-01 14:08:42
Autor: Wojtek
Użytkownik "Jawi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51a9bdc1$0$1231$65785112@news.neostrada.pl...

tia...
kiedyś gdzieś byl test bagażników.
Największy opór nie stawiały rowery na dachu ale włsnie mocowane z tyłu auta.

Hmm wydaje mi się, że rower nie wyjdzie mi poza obrys auta, skąd miałby być ten dodatkowy opór? Jakieś zawirowania?
Poza tym bardziej chodzi mi o prędkość podróży. Z rowerem na dachu więcej niż 90 km/h to raczej się jechać nie da :(

Data: 2013-06-01 13:49:35
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sat, 01 Jun 2013 14:08:42 +0200, Wojtek napisał(a):

[...]

Oj da się. Thule daje ograniczenia 130 ale i przy 160 rower się trzyma :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-06-01 16:23:56
Autor: Jacek G.
W dniu 2013-06-01 14:08, Wojtek napisał(a)::
Hmm wydaje mi się, że rower nie wyjdzie mi poza obrys auta, skąd
miałby być ten dodatkowy opór? Jakieś zawirowania?
Wydaje mi się, że jednak może nieco wychodzić - zależy od auta i roweru
- spójrz choćby na zdjęcie ze strony, którą podałeś:
http://www.saris.com/index.php
I zapewne chodzi o zawirowania właśnie.
Poza tym bardziej chodzi mi o prędkość podróży. Z rowerem na dachu
więcej niż 90 km/h to raczej się jechać nie da :(
Zależy od mocy auta, ale niezbyt mocną Astrą 1.4 z 3 rowerami
na dachu spokojnie mogę wyciągnąć na autostradzie 130 - 140, a pewnie i
nieco więcej. Oczywiście dynamika auta spada, ponadto staram się
nie przekraczać tych 130 - tak zalecają producenci bagażników dachowych
i rozsądek.
A jeśli chcę, aby było oszczędniej, to jadę 100 - 120.
Na zwykłych drogach przy prędkościach do 90 km/godz. nie odczuwa się tak
bardzo rowerĂłw na dachu. Deszcz teĹź im specjalnie nie szkodzi - jedynie
siodełka można zabezpieczyć jakimś workiem. Nie zauważyłem też, aby jakiś syf się zbierał - przy większej prędkości rzędu 130 może trochę owadów się przylepić na rurze sterowej i kierownicy i tyle.

Bagażnik na klapę jest wygodniejszy do montażu i załadunku rowerów, ale
utrudnia dostęp do bagażnika auta. Zwróć też uwagę na problem z
zasłoniętą rejestracją. Są na to sposoby, ale ja się nie orientuję w
tym temacie.
No i zaleĹźy czy chodzi ci o jednorazowy transport - wĂłwczas lepiej
upchnąć rowery do środka lub kupić najtańszy bagażnik, czy o częstsze
wykorzystanie i wówczas trzeba rozważyć różne za i przeciw.
--
Jacek G.

Data: 2013-06-05 13:46:37
Autor: Marcin Gryszkalis
Dnia 01.06.2013 o 16:23 Jacek G. <"jginter[wytnij]"@wp.pl> napisał(a):
Zwróć też uwagę na problem z
zasłoniętą rejestracją. Są na to sposoby, ale ja się nie orientuję w
tym temacie.

Mam taki bagaĹźnik tylny opierający się na zderzaku (akurat u mnie szuba  tylna jest pionowa więc na szybie opiera się tyle ile naciągnę paskami) -  zasadniczo kilkaset kilometrĂłw (w tym autostradami) jeden rower woziłem  bez Ĺźadnych problemĂłw (przy czym samochĂłd dość szeroki i rower chowa się  cały).

Natomiast jeśli chodzi o rejestrację to jest niestety zasłonięta i z tego  co szukałem to w zasadzie legalnie nie da się tego zgodnie z PORD  rozwiązać, bo taki bagaĹźnik nie moĹźe mieć własnej rejestracji tak jak  przyczepka a polskie prawo nie przewiduje wydawania trzeciej tablicy co by  ją przyczepić na bagaĹźniku (przy czym chyba tylko niektĂłre modele "na hak"  mają taką moĹźliwość).

Bardziej niĹź kwestią tablicy przejmowałbym się zasłanianiem przez rower  świateł tylnych tudzieĹź migaczy - przy kiku rowerach to moĹźe nie być  trywialne (znowu - niektĂłre modele "na hak" mają światła podłączane do  gniazda dla przyczepki).

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:mg@fork.pl, gg:2532994

Data: 2013-06-03 08:36:58
Autor: cytawa
Wojtek pisze:

być ten dodatkowy opór? Jakieś zawirowania?

Dokladnie tak.

Poza tym bardziej chodzi mi o prędkość podróży. Z rowerem na dachu
więcej niż 90 km/h to raczej się jechać nie da :(

Chyba tylko maluchem. Nie mialem problemu jechac 110.

Jan Cytawa

Data: 2013-06-03 09:21:40
Autor: po
Użytkownik "Wojtek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kocoqg$78r$2@mx1.internetia.pl...

[...]

zalezy od motoru. dla 180 konnego TD, 4 rowery na dachu nie robia wiekszej roznicy.
Pomijajac kwestie bezpieczenstwa da sie pojechac nawet 2 razy tyle.
Niestety trzeba sie liczyc tez ze spalaniem x2.

Data: 2013-06-05 10:37:55
Autor: Alfer_z_pracy
po napisał:
Niestety trzeba sie liczyc tez ze spalaniem x2.

x2 to przesada ale rzeczywiście cokolwiek na dachu zwiększa spalanie. I to naprawdę cokolwiek! Z rowerami na dachu spalanie rosło mi o około litr, natomiast z samym bagażnikiem dachowym o 0,5 litra. Sam się zdziwiłem.

A.

Data: 2013-06-05 10:55:53
Autor: coaster
W dniu 05-06-2013 10:37, Alfer_z_pracy pisze:
po napisał:
Niestety trzeba sie liczyc tez ze spalaniem x2.

x2 to przesada ale rzeczywiście cokolwiek na dachu zwiększa spalanie. I
to naprawdę cokolwiek! Z rowerami na dachu spalanie rosło mi o około
                                              ^^^^^^^^^^^^^^^^^
litr, natomiast z samym bagażnikiem dachowym o 0,5 litra. Sam się
zdziwiłem.

Swietujemy? Kiedy zdales? ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-06-05 12:07:02
Autor: Alfer_z_pracy
bagaznik na klape samochodu...
coaster napisał:
Swietujemy? Kiedy zdales? ;-)

Naprawdę uważasz, że jakikolwiek świstek spowoduje, że przeczytanie 3 cyfr na wyświetlaczu w bryce będzie bardziej rzetelne, a wiarygodność wypowiedzi większa? ;)

A.

Data: 2013-06-05 13:05:11
Autor: coaster
W dniu 05-06-2013 12:07, Alfer_z_pracy pisze:
coaster napisał:
Swietujemy? Kiedy zdales? ;-)

Naprawdę uważasz, że jakikolwiek świstek spowoduje, że przeczytanie 3
cyfr na wyświetlaczu w bryce będzie bardziej rzetelne, a wiarygodność
wypowiedzi większa? ;)

Aaa, rozumiem! Mozna tez bez - ale to stres.. ;-)

P.S. "Przeczytanie 3 cyfr" w pierwszej osobie z siodelka "plecaczka", "deczko" sie rozni od przeczytania tychze zza kierownicy moto.. ;-)

Data: 2013-06-05 13:21:16
Autor: Alfer_z_pracy
coaster napisał:
"Przeczytanie 3 cyfr" w pierwszej osobie z siodelka "plecaczka", "deczko" sie rozni od przeczytania tychze zza kierownicy moto.. ;-)

Wow, dobry rebus! Napisz jeszcze "zza kierownicy moto" to z której strony? Od strony siodła czy może od przedniego koła za pomocą lusterka na wysięgniku? Bo wiesz, wtedy 5 wygląda jak 2 więc trzeba być ostrożnym!

A.

Data: 2013-06-05 04:47:05
Autor: rmikke
W dniu sobota, 1 czerwca 2013 14:08:42 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:
Uďż˝ytkownik "Jawi"  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci grup dyskusyjnych:51a9bdc1$0$1231$65785112@news.neostrada.pl...

> tia...
> kiedy� gdzie� byl test baga�nik�w.
> Najwi�kszy op�r nie stawia�y rowery na dachu ale w�snie mocowane z ty�u > auta.

Hmm wydaje mi si�, �e rower nie wyjdzie mi poza obrys auta,

Zza Avensis i Scenica wystaje z boku pół tylnego koła,
a siodełko nad dach. Jak mocujesz dwa rowery, to masz pół koła z każdej strony.

sk�d mia�by by� ten dodatkowy op�r? Jakie� zawirowania?

Oczywiście, że są spore zawirowania. Ale nie zauważyłem, żeby powodowały dodatkowe zużycie paliwa większe, niż te
pół litra, o których piszą miłośnicy bagażników dachowych.

Data: 2013-06-05 09:43:18
Autor:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -

Ciekawe... Ja wiozłem Skodą Fabią cztery rowery z Krakowa na Suwalszczyznę i bez problemu tam gdzie można jechałem 120-130 km/h.

Wg mnie tak jak przedmówcy - najlepszym rozwiązaniem jest rower na dachu. Mogę polecić uchwyty Thule...

Data: 2013-06-01 14:07:23
Autor: Wojtek
Użytkownik "Lukasz Goran"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51a9badc$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Fakt, masz rację, podczas deszczu będzie kiepsko. Ewentualnie może jakimś workiem owinąć rower, czy włożyć w pokrowiec.
Jazda z rowerem na dachu jakoś mnie nie przekonuje.

Data: 2013-06-01 16:47:48
Autor: Kret z domu
[...]

Małe auto i bagażnik na dachu:
http://www.kluchojady.waw.pl/foto/2007/Szwajcaria/foto_01001.jpg
I bardzo dobrze się z tym jeździło

Przemek
www.kluchojady.waw.pl

Data: 2013-06-01 17:30:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
bagaznik na klape samochodu... [ot]
Kret z domu, Sat, 1 Jun 2013 16:47:48 +0200, pl.rec.rowery:
http://www.kluchojady.waw.pl/foto/2007/Szwajcaria/foto_01001.jpg
I bardzo dobrze się z tym jeździło

O! Mobilny garaż!

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-06-02 13:34:37
Autor: TW Dziobak
bagaznik na klape samochodu...
Użytkownik "Kret z domu"

http://www.kluchojady.waw.pl/foto/2007/Szwajcaria/foto_01001.jpg

U Helwetów samochód na trawniku ?!?!

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-06-01 17:09:19
Autor: TW Dziobak
bagaznik na klape samochodu...
Użytkownik "Wojtek"  napisał

Chciałbym przewieść dwa rowery około 500 KM

Mocarne!!  ;)

Żeby nie było całkiem od rzeczy: a trzecią tablicę rejestracyjną na tylny bagażnik to dają czy nadal nie dają ??

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-06-01 17:29:47
Autor: rmikke
bagaznik na klape samochodu...
W dniu sobota, 1 czerwca 2013 10:51:55 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:
Witam!

Chcia�bym przewie�� dwa rowery oko�o 500 KM w jedn� stron�.

Mam ma�ego hatchback'a, czy takie co�:

http://www.saris.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=54&option=com_virtuemart&vmcchk=1&Itemid=668
siďż˝ nada?

Wszystko wskazuje na to �e jeden z jego pa��k�w opiera�by si� na szybie. Czy to jest bezpieczne?
Baga�nik na hak odpada bo nie mam haka, baga�nik na dach tak�e odpada bo za du�y op�r powietrza, syf na rowerze itp.

Pokazuje mi sie zero-sized reply, więc nie wiem, co pokazujesz,
ale ja mam Thule Clip-on i daje radę. Ma dwa rozmiary, na mniejsze
i większe samochody, ja mam na większy. Spokojnie daje radę przy 160,
w deszczu też jeździłem i problemów z syfem nie stwierdziłem.
Dla mnie główną zaletą tego rozwiązania było błyskawiczne
zakładanie i zdejmowanie bagażnika i roweru - przez półtora roku
robiłem to dwa razy dziennie.

Data: 2013-06-02 11:07:12
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
bagaznik na klape samochodu...
W dniu 2013-06-01 10:51, Wojtek pisze:
> Witam!

Cześć

> Chciałbym przewieść dwa rowery około 500 KM w jedną stronę.

Woziłem rowery na dachu po kilka tys km w jedną stronę, także kilkaset km w deszczu, bez szkody dla rowerów. Woziłem na dachu jeden rower i jedenaście.

> [...]
>
> się nada?
> Wszystko wskazuje na to że jeden z jego pałąków opierałby się na szybie.

Wydaje mi się, że o szybę to nic nie powinno się opierać.

> Bagażnik na hak odpada bo nie mam haka, bagażnik na dach także odpada bo
> za duży opór powietrza, syf na rowerze itp.

Tak jak wspomnieli przedpiścy chyba Autoświat zrobił badanie oporu powierza przy rowerach na dachu i na haku. Wyszło na to, że rowery na dachu, zwłaszcza dwa będą stawiały mniejszy opór.

Zauważ, że rowery na dachu są wzdłuż, na haku poprzecznie.
Dodatkowo rowery na haku wbrew pozorom nie są schowane przed pędem powietrza ale wręcz zaburzają zaplanowane przez projektanta samochodu zawirowanie powietrza z tyłu samochodu - tym samym zwiększają opór powietrza.

Dla upewnienia się poczytaj w necie, może trafisz na artykuł z wynikami badań z tunelu aerodynamicznego.

Jeżeli chodzi o syfienie rowerów, to nigdy tak nie uwaliłem rowerów jak wtedy, gdy je wiozłem w deszczu na haku. Prosto spod kół samochodu leci na rowery syf z jezdni.

Podejrzewam, że bagażnik klapowy może dawać nieco większe opory niż hakowy. Ale pewien nie jestem. nie czytałem na temat. Usyfienie rowerów może być podobne jak tych na haku, biorąc pod uwagę wygląd tylnych klap hatchbacków zimową porą.

Zauważ, jak wyglądają zimą tyły ww samochodów czy kombi, a jak wyglądają ich dachy.

jednym słowem, jako wieloletni praktyk w używaniu bagażników dachowych
i hakowych polecam dachowy.

Seco

Data: 2013-06-02 11:43:51
Autor: Wojtek
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51ab0b45$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...

jednym słowem, jako wieloletni praktyk w używaniu bagażników dachowych
i hakowych polecam dachowy.

Przekonaliście mnie panowie, jeżeli nie zmieszczę do środka to kładę na dach.

Dziękuje i pozdrawiam.

Data: 2013-06-02 20:44:09
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-06-02 11:43, Wojtek pisze:
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki"  napisał w wiadomości grup

jednym słowem, jako wieloletni praktyk w używaniu bagażników dachowych
i hakowych polecam dachowy.

Przekonaliście mnie panowie,

Cieszymy się :-)

jeżeli nie zmieszczę do środka to kładę na
dach.

Stawiasz na dach, czy kładziesz? Mam nadzieję, że stawiasz w uchwytach odpowiednich :-)

Dziękuje i pozdrawiam.

Też pozdrawiamy.

Data: 2013-06-02 23:02:00
Autor: ToMasz
bagaznik na klape samochodu...

Stawiasz na dach, czy kładziesz? Mam nadzieję, że stawiasz w uchwytach
odpowiednich :-)

czy ktoś wozi(ł) rowery na dachu Partnera/Berlingo? (a moze się zmieszczą 4 osoby i rowery do środka?

ToMasz

Data: 2013-06-03 01:11:46
Autor: rmikke
W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 23:02:00 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> Stawiasz na dach, czy k�adziesz? Mam nadziej�, �e stawiasz w uchwytach

> odpowiednich :-)

czy kto� wozi(�) rowery na dachu Partnera/Berlingo? (a moze si� zmieszcz� 4 osoby i rowery do �rodka?

Ja nie wiozłem, ale córkę mi potrąciło właśnie takie coś
i kierowca nie miał problemu z wrzuceniem roweru na pakę,
więc przy czterech rowerach najwyzej trzeba będzie
pozdejmować przednie koła, bo on pewnie wsadził rower
na skos.

Data: 2013-06-03 19:53:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-06-02 23:02, ToMasz pisze:

Stawiasz na dach, czy kładziesz? Mam nadzieję, że stawiasz w uchwytach
odpowiednich :-)

czy ktoś wozi(ł) rowery na dachu Partnera/Berlingo? (a moze się
zmieszczą 4 osoby i rowery do środka?

Jechaliśmy we 4 osoby + 4 rowery w środku Citroena C15.
Musieliśmy się mocno upychać.

Seco

Data: 2013-06-05 09:34:59
Autor: Dąbrowski
W dniu 2013-06-02 11:07, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

jednym słowem, jako wieloletni praktyk w używaniu bagażników dachowych
i hakowych polecam dachowy.

Nikt w tym wątku nie napisał o problemie wysokich samochodów i niskich kierowców. Znajomy ma 170 cm wzrostu i Hyundaia ix35. Był napalony na bagażnik dachowy do czasu aż przyszło mu mocować rowery na tym bagażniku. Musiał dokupić drabinkę. Po 2-tygodniowej objazdówce z rowerami na dachu sprzedał bagażnik dachowy i kupił platformę na hak.

bagaznik na klape samochodu...