Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   bagażnik rowerowy na hak

bagażnik rowerowy na hak

Data: 2009-05-10 01:42:27
Autor: plusz
bagażnik rowerowy na hak
potrzebuję bagażnik rowerowy, na który szybko można założyć rowery -
tym razem nie chce dachowego, bo nie da się z rowerami wyjechać z
parkingu podziemnego (za nisko)

rozważam bagażnik montowany na hak - ma służyć an trasy do 50 km -
czyli pod miasto

czy ktoś może podpowiedzieć, czy takie rozwiązanie ma wady?
nie mam jeszcze haka - czy hak ma jakieś wady lub powoduje jakieś
"uciążliwości" w czasie jazdy?

czy bagażnik "hakowy" pasuje do każdego haka?

i czy ktoś może mi podpowiedzieć czy w aucie na gwarancji hak trzeba
montować w ASO czy to nie jest jakaś duża ingerencja w konstrukcję
auta?

--
plusz
Laguna III 2.0 16v

Data: 2009-05-10 11:49:47
Autor: MZ
bagażnik rowerowy na hak
plusz pisze:
potrzebuję bagażnik rowerowy, na który szybko można założyć rowery -
tym razem nie chce dachowego, bo nie da się z rowerami wyjechać z
parkingu podziemnego (za nisko)

rozważam bagażnik montowany na hak - ma służyć an trasy do 50 km -
czyli pod miasto

czy ktoś może podpowiedzieć, czy takie rozwiązanie ma wady?
nie mam jeszcze haka - czy hak ma jakieś wady lub powoduje jakieś
"uciążliwości" w czasie jazdy?
Jeździłem kiedyś z bagażnikiem rowerowym na hak (na 2 rowery) F Scorpio
kombi. Ogólnie rozwiązanie fajne, nie wymagało alpejskich kombinacji z
wkładaniem rowerów na dach, nie rysowało klapy jak o ma miejscie w
przypadku bagażników opieranych o tylną klapę. Mój jest tak
skonstruowany że można zdjąć mocowania do rowerów i uzyskać całkiem
pakowną platformę na której bez problemu da się przewieźć całkiem spore
pudło/szafkę itp.
Z plusów:
- szybki montaż, zakładasz na główkę haka i skręcasz do oporu, do tego
kłódka żeby się komuś nie przydał
- o wiele większa stabilność niż dachowych, mniejsze opory powietrza (w
zasadzie rower nie wystawał poza obrys auta). Rowery mocowane w 3
szeroko rozmieszczonych punktach (koła + górna rama) a nie tak jak w
dachowych koła + dolna część ramy.
- nie zastanawiasz się czy gałąź pod którą przejeżdżasz nie zdejmie Ci
roweru z dachu
- 140-160 km/h nie wywoływało "pewnej takiej niepewności" czy aby nie
spadnie
- ostre hamowanie to tylko ostre hamowanie, nie ma szans że rower nagle
wyskoczy przed maskę

Z minusów:
- po wstawieniu rowerów nie dało się otworzyć tylnej klapy (kombi) -
więc rowery ładujesz na końcu, zdejmujesz pierwsze, nie trzymasz w
bagażniku nic co będzie Ci potrzebne w trasie.
- mój ma dodatkowe światła (kierunki, stop, pozycje, wsteczny) w dość
delikatnych kloszach, trzeba uważać żeby nie rozbić. Zamienników kloszy
raczej nie ma szans zostać. Dodatkowo kwestia wtyczki, jeśli masz
nietypową (a Ford miał inną niż standardowa) musisz mieć przejściówkę.
- kwestia widoczności rejestracji - tu zawsze miałem zagadkę. Bagażnik
ma miejsce na rejestrację (nawet lampki z podświetleniem ma), ale
przekładać  tylnej nie wolno. Z drugiej strony po załadowaniu 2 rowerów
rejestracja na tylnej klapie była przysłonięta. Rozwiązywałem to tak że
wydrukowałem sobie numery (tylko sam numer, żadnych "stylizacji" z
grafiką itd) na zwykłej kartce, zalaminowałem i zamocowałem na bagażniku
w miejscu rejestracji. Dwa razy mnie kontrolowali, uwag nie mieli.
Niemniej podobno mogli mieć.
- cofanie - sprawa banalna ale musisz "zarejestrować w głowie" że masz
auto dłuższe o jakiś metr.

--
MZ

Data: 2009-05-10 12:31:54
Autor: 085
bagażnik rowerowy na hak
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gu67vq$mbv$1news.onet.pl...

- po wstawieniu rowerów nie dało się otworzyć tylnej klapy (kombi) -
więc rowery ładujesz na końcu, zdejmujesz pierwsze, nie trzymasz w
bagażniku nic co będzie Ci potrzebne w trasie.

bardzo ladna recenzja.

a do powyzszego jedna uwaga - na przyklad Westfalia robi takie bagazniki - odchylane 45 stopni, wiec dostep do klapy jest.

p, zul

Data: 2009-05-10 04:45:45
Autor: plusz
bagażnik rowerowy na hak
On 10 Maj, 12:31, "085" <z...@grzybach.pl> wrote:

a do powyzszego jedna uwaga - na przyklad Westfalia robi takie bagazniki -
odchylane 45 stopni, wiec dostep do klapy jest.


Thule też chyba takie robi

a czy sam hak może stworzyć jakieś problemy? na co zwrócić uwagę przy
montażu ?


BTW. czy ktoś wie co z czujnikami parkowania po zamocowaniu bagażnika
rowerowego z tyłu?

--
plusz

Data: 2009-05-10 10:14:08
Autor: tadeklodz
bagażnik rowerowy na hak
On 10 Maj, 13:45, plusz <pluszpica...@googlemail.com> wrote:
On 10 Maj, 12:31, "085" <z...@grzybach.pl> wrote:

> a do powyzszego jedna uwaga - na przyklad Westfalia robi takie bagazniki -
> odchylane 45 stopni, wiec dostep do klapy jest.

Thule też chyba takie robi

a czy sam hak może stworzyć jakieś problemy? na co zwrócić uwagę przy
montażu ?

BTW. czy ktoś wie co z czujnikami parkowania po zamocowaniu bagażnika
rowerowego z tyłu?

--
plusz

ja mam czujniki parkowania z możliwością wyłączenia ich

Data: 2009-05-10 13:53:16
Autor: 085
bagażnik rowerowy na hak
Użytkownik "plusz" <pluszpicassa@googlemail.com> napisał w wiadomości news:5a543dcb-407c-4312-97c0-

BTW. czy ktoś wie co z czujnikami parkowania po zamocowaniu bagażnika
rowerowego z tyłu?

zapewne wariuja :]

p, zul

Data: 2009-05-10 14:35:12
Autor: AL
bagażnik rowerowy na hak
085 pisze:
Użytkownik "plusz" <pluszpicassa@googlemail.com> napisał w wiadomości news:5a543dcb-407c-4312-97c0-

BTW. czy ktoś wie co z czujnikami parkowania po zamocowaniu bagażnika
rowerowego z tyłu?

zapewne wariuja :]

tak piszcza - ale co z tego ?

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2009-05-10 14:34:30
Autor: AL
bagażnik rowerowy na hak
085 pisze:
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gu67vq$mbv$1news.onet.pl...

- po wstawieniu rowerów nie dało się otworzyć tylnej klapy (kombi) -
więc rowery ładujesz na końcu, zdejmujesz pierwsze, nie trzymasz w
bagażniku nic co będzie Ci potrzebne w trasie.

bardzo ladna recenzja.

a do powyzszego jedna uwaga - na przyklad Westfalia robi takie bagazniki - odchylane 45 stopni, wiec dostep do klapy jest.

p, zul
mam taki odchylany - niestety - ja trzy roweru nan zapakuje - to odchylenie bagaznika o 45 stopni nie pozwala na otwarcie sporej klapy tylnej X.Picasso.

Jak zamontowane dwa rowery (miejsce najblizej klapy wolne) - to da rade otworzyc.
Ale najlepsze rozwiazanie to i tak dostac sie do bagaznika od wewnatrz auta (akurat w Picasso jest to bardzo wygodne)


--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2009-05-10 12:39:24
Autor: V-Tec
bagażnik rowerowy na hak
MZ pisze:
[..]
Z minusów:
- po wstawieniu rowerów nie dało się otworzyć tylnej klapy (kombi) -
więc rowery ładujesz na końcu, zdejmujesz pierwsze, nie trzymasz w
bagażniku nic co będzie Ci potrzebne w trasie.

to jest największy minus. Zwróć uwagę na kupowany model. Mój jest tak prosty, że nie ma dodatkowych świateł. Nie wiem, co mówią przepisy na ten temat, ale przy jednym rowerze światła tylko są nieco przesłonięte.
Używam go sporadycznie (do tej pory 3x użyłem przez 4 lata).


--
Pozdr,
W.

Data: 2009-05-10 13:45:35
Autor: mzmich88
bagażnik rowerowy na hak


Witam. Mam na Focusie zalozony hak BRINK'A. Haki robione sa wg pewnych specyfikacji - co ze tak powiem reguluje kwestie odleglosci kuli od zderzaka - wysokosci, wytrzymalosci i ksztaltu ramienia. W zwiazku z tym, ze mowimy o standardzie (hak musi miec wypis z homologacji, musi byc dopuszczony do montazu), to do takiego haka spokojnie zamontujesz kazdy z markowych bagaznikow. Osobiscie  do przewozu rowerow mam bagaznik EUROCLASSIC Thule. Normalnie przewozimy 2 rowery, natomiast w okresie wakacji wyjezdzamy z pelnym kpl 4 sztuk. Dlatego gdybys wybieral rozmiar bagaznika i bral pod uwage EUROCLASSIC to proponuje zakup rozmiaru przygotowanego od razu na 3+1. Jesli chodzi o kwestie prowadzenia samochodu z takim bagaznikem to musze przyznac ze czuc juz ze wiezie sie za soba rowerowy dobytek. Wszystko wisi na kuli haka (wyglada to dosc nietypowo), a caly bagaznik pracuje delikatnie na boki, wymaga to od kierowcy wyczucia w czasie jazdy. Najlepiej jest, kiedy mamy nowoczesne (czyt. lekkie rowery). Niestety przewozenie ciezkich, starych damek powoduje, ze zamiast 4 rowerow mozemy przewiezc tylko 2. Jesli poszukujesz bagaznika to krotkie odcinki, to spokojnie mozesz kupic najnizszy model na hak, nawet nie musi to byc produkt markowy. Wczesniej mialem jakis zwykly model za 350-400 zl na 2 rowery i dawal rade.

Pozdrawiam.
m.

Data: 2009-05-10 07:32:29
Autor: plusz
bagażnik rowerowy na hak
On 10 Maj, 13:45, "mzmich88" <USUNTOmichal...@poczta.fm> wrote:
Witam. Mam na Focusie zalozony hak BRINK'A. Haki robione sa wg pewnych
specyfikacji - co ze tak powiem reguluje kwestie odleglosci kuli od
zderzaka - wysokosci, wytrzymalosci i ksztaltu ramienia. W zwiazku z tym, ze
mowimy o standardzie (hak musi miec wypis z homologacji, musi byc
dopuszczony do montazu), to do takiego haka spokojnie zamontujesz kazdy z
markowych bagaznikow. Osobiscie  do przewozu rowerow mam bagaznik
EUROCLASSIC Thule. Normalnie przewozimy 2 rowery, natomiast w okresie
wakacji wyjezdzamy z pelnym kpl 4 sztuk. Dlatego gdybys wybieral rozmiar
bagaznika i bral pod uwage EUROCLASSIC to proponuje zakup rozmiaru
przygotowanego od razu na 3+1..............


ok

potrzebuję na dwa rowery :)
dzięki za wyczerpujący opis

zastanawiam sie jeszcze czy w nowym aucie muszę montować w ASO ?
w sumie cos chyba się w aucie modyfikuje no i podpina pod elektrykę,
więc serwis niechętnie będzie patrzył na nieswoją konstrukcję


--
plusz

Data: 2009-05-10 16:43:43
Autor: AL
bagażnik rowerowy na hak
plusz pisze:
On 10 Maj, 13:45, "mzmich88" <USUNTOmichal...@poczta.fm> wrote:
Witam. Mam na Focusie zalozony hak BRINK'A. Haki robione sa wg pewnych
specyfikacji - co ze tak powiem reguluje kwestie odleglosci kuli od
zderzaka - wysokosci, wytrzymalosci i ksztaltu ramienia. W zwiazku z tym, ze
mowimy o standardzie (hak musi miec wypis z homologacji, musi byc
dopuszczony do montazu), to do takiego haka spokojnie zamontujesz kazdy z
markowych bagaznikow. Osobiscie  do przewozu rowerow mam bagaznik
EUROCLASSIC Thule. Normalnie przewozimy 2 rowery, natomiast w okresie
wakacji wyjezdzamy z pelnym kpl 4 sztuk. Dlatego gdybys wybieral rozmiar
bagaznika i bral pod uwage EUROCLASSIC to proponuje zakup rozmiaru
przygotowanego od razu na 3+1..............


ok

potrzebuję na dwa rowery :)
dzięki za wyczerpujący opis

zastanawiam sie jeszcze czy w nowym aucie muszę montować w ASO ?
w sumie cos chyba się w aucie modyfikuje no i podpina pod elektrykę,
więc serwis niechętnie będzie patrzył na nieswoją konstrukcję


w nowym podpinalem samodzielnie (nawet w ASO pytalem, zeby potem na gwarancje sie nie wypieli) - zadnej ingerencji - sa przejsciowki np. pod wtyczki tylnych swiatel


--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2009-05-10 18:21:42
Autor: mzmich88
bagażnik rowerowy na hak


zastanawiam sie jeszcze czy w nowym aucie muszę montować w ASO ?
w sumie cos chyba się w aucie modyfikuje no i podpina pod elektrykę,
więc serwis niechętnie będzie patrzył na nieswoją konstrukcję




Witam. W sumie to zalezy jak do tego podejda. Niektore modele samochodow wymagaja podpiecia sie pod komputer. Jakakowiel ingerrecja w instalcje elektryczna moze generowac bledy. Jesli natomiast to dosc powszechne auto - to nie masz sie czyms przejmowac. Zadzwon moze do BRINKA i od razu odpowiedza co i jak.


Pozdrawiam
mm

Data: 2009-05-10 09:50:31
Autor: plusz
bagażnik rowerowy na hak
On 10 Maj, 18:21, "mzmich88" <USUNTOmichal...@poczta.fm> wrote:
zastanawiam sie jeszcze czy w nowym aucie muszę montować w ASO ?
w sumie cos chyba się w aucie modyfikuje no i podpina pod elektrykę,
więc serwis niechętnie będzie patrzył na nieswoją konstrukcję

Witam. W sumie to zalezy jak do tego podejda. Niektore modele samochodow
wymagaja podpiecia sie pod komputer. Jakakowiel ingerrecja w instalcje
elektryczna moze generowac bledy. Jesli natomiast to dosc powszechne auto -
to nie masz sie czyms przejmowac. Zadzwon moze do BRINKA i od razu
odpowiedza co i jak.


poza www.brink.eu nie znalazłem jakiejś "Centrali" w Polsce
możesz bliżej podpowiedzieć gdzie dzwonić w Warszawie?
taki skadany hak, to byłoby nawet niezłe rozwiązanie

--
plusz

Data: 2009-05-10 20:48:48
Autor: mzmich88
bagażnik rowerowy na hak
poza www.brink.eu nie znalazłem jakiejś "Centrali" w Polsce
możesz bliżej podpowiedzieć gdzie dzwonić w Warszawie?
taki skadany hak, to byłoby nawet niezłe rozwiązanie



maja siedzibe w Wolsztynie, dokladny link
http://www.brink.eu/contact.php?tid=10&lid=4&land=8

ja kupilem odkrecany na 2 sruby (moj sasiad w cytrynie ma automat), niestety za luksus placi sie 3 razy wiecej ;-((

pozdr.
m.

bagażnik rowerowy na hak

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona