balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]

Data: 2009-06-10 21:45:56
Autor: Kane
balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]
wersja 2. wszystko z modrzewiu.

Wybrałbym tą opcje. Robilem rekonesans nt gatunkow drewna i ich zastosowania na zewnatrz z racji wyboru drewna na taras. Egzotyki odpadly z powodu ceny. Modrzew kupilem od "prywatnego wlasciciela" w cenie 1000zl/kubik już po obróbce (czyli metry szescienne zuzytego materialu). Ze zdrowych drzew, zaden susz.

Ma jednak wade ktora juz ktos tu wspomnial - poczatkowo jest to prawie ze pewne ze bedzie puszczal żywice ;)

Oczywiscie jesli cie stac, w sumie nie masz tego wiele skoro to tylko balustrada to syberyjski modrzew bedzie lepszym wyjsciem niz krajowy.

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-06-10 22:14:34
Autor: Jacek
balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]
he he - "początkowo" puszcza żywicę u mnie już szósty rok i końca nie widać.
Jacek

Data: 2009-06-11 06:43:52
Autor: Kane
balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]
he he - "początkowo" puszcza żywicę u mnie już szósty rok i końca nie widać.

U mnie element na ogrodzie mazal 3 moze 4 lata.
Masz te drewno jakos zabezpieczone czy surowe ? Bylo w suszarni ? Moze tu jest roznica - moje w suszarni bylo. I jest pomalowane podklad (nie pamietam jaki) plus jakis lakier zywiczny do drewna.

Kane

Data: 2009-06-11 00:01:30
Autor: gordom
W dniu 2009-06-10 21:45, Kane pisze:

> Oczywiscie jesli cie stac, w sumie nie masz tego wiele skoro to tylko balustrada to syberyjski modrzew bedzie lepszym wyjsciem niz krajowy.

Zdecydowałem się właśnie na syberyjski. Dziś pojechałem do tartaku i kupiłem cały materiał. Mieli modrzew krajowy, syberyjski i co tylko jeszcze dusza zapragnie. Wszystko mi poprzycinają do wymiaru i wstępnie przeheblują. Cena - bardzo miłe zaskoczenie :-) (1800 zł/m3 po obróbce). Jednym słowem cud malina. Poświecenie prawie całego dnia i przejechanie 120 km zwróciło się z nawiązką.
Dziękuję wszystkim za rady i pomoc.
Pozdr.,
gordom

Data: 2009-06-11 03:27:56
Autor: Panslavista
balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]
Użytkownik "gordom" <no.email@addr.ess> napisał w wiadomości

Najlepsze byłoby drzewo żelazne, z Chin.

Data: 2009-06-12 13:21:03
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Thu, 11 Jun 2009 03:27:56 +0200, Panslavista napisał(a):

Użytkownik "gordom" <no.email@addr.ess> napisał w wiadomości

Najlepsze byłoby drzewo żelazne, z Chin.

Z Chin to teraz możesz dostać najwyżej drewniane żelazo

T.

Data: 2009-06-12 14:15:28
Autor: Panslavista

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości
> [...]

> Najlepsze byłoby drzewo żelazne, z Chin.

Z Chin to teraz możesz dostać najwyżej drewniane żelazo

Hm, jak się nie znasz, to nie zabieraj głosu.
Dla kumatych - z takiego drewna robi się łupki panewek do stołów
wiertniczych w wiertnicach do głębokich wierceń 3000 i więcej metrów.
Doskonałe do takich wyrobów i mocno dekoracyjne po oszlifowaniu.

Data: 2009-06-12 19:42:29
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Fri, 12 Jun 2009 14:15:28 +0200, Panslavista napisał(a):

Dla kumatych - z takiego drewna robi się łupki panewek do stołów
wiertniczych w wiertnicach do głębokich wierceń 3000 i więcej metrów.

Tak, tak - a ponadto balustrady balkonowe, super odporne :)

T.

Data: 2009-06-12 19:55:18
Autor: Panslavista

> [...]

> wiertniczych w wiertnicach do głębokich wierceń 3000 i więcej metrów.

Tak, tak - a ponadto balustrady balkonowe, super odporne :)

Kto ma dostęp do odpadów lub listew, z których można wytoczyć balaski...

Data: 2009-06-14 20:22:43
Autor: Marex
gordom <no.email@addr.ess> napisał(a):

> [...]

Zdecydowałem się właśnie na syberyjski. Dziś pojechałem do tartaku i kupiłem cały materiał. Mieli modrzew krajowy, syberyjski i co tylko jeszcze dusza zapragnie. Wszystko mi poprzycinają do wymiaru i wstępnie przeheblują. Cena - bardzo miłe zaskoczenie :-) (1800 zł/m3 po obróbce). Jednym słowem cud malina. Poświecenie prawie całego dnia i przejechanie 120 km zwróciło się z nawiązką.

   Z naszych krajowych na zewnatrz wytrzymuje długo (zaimpregnowane -około 20 lat napewno) OLCHA I AKACJA!! Mam płot z olchy ponad 15 lat parokrotnie impregnowany(Sadolin clasic,Pinotex i ostatnio Drewnochron) deski wygladają b.dobrze.Rygle poprzeczne najlepiej ze swierku. Dlaczego OLCHA taka trwala-?
Wystarczy sobie uzmyslowić, gdzie ona rosnie zazwyczaj: wśród strumieni, przy rzekach , na mokradłach, gdzie wody mnóstwo. Wiec jak ma wody się bać..?
                                                         Marex

--

balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]