banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Data: 2009-04-12 23:55:47
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
Witajcie,

Skladam komputery od dosc dlugiego czasu i nie spotkalem sie z taka sytuacja, banalna do opisania, idiotyczna do zrozumienia, ale moze ktos bedzie meic jakis pomysl.

Nowo zlozony komputer nie dziala u czlowieka w domu na jego wiekowym kineskopowym monitorze. Komputer sie wlacza, wiatraki sie kreca, lampki sie pala, ale monitor nie reaguje - czarny ekran. Monitor na pewno jest ok, bo stary komputer na tym starym monitorze - dziala.

Jednak nowo zlozony komputer tez jest ok, bo na moim monitorze LCD (tez juz ma pare dobrych lat) dziala...

Oba monitory z wejsciami anaogowymi.
Zeby zagmatwac banalna sytuacje dodam, ze ten nowy komputer dzialal na starym monitorze czlowieka przez jakies 20 minut do czasu resetu po instalacji windowsa. Po resecie juz dzialac nie chcial.

Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

pozdrawiam,
Kuba

Data: 2009-04-13 00:19:43
Autor: Santana

Użytkownik <bajkonur@interia.pl> napisał w wiadomości news:72e9.000000e2.49e26363newsgate.onet.pl...
[...]

Tzn. jak długi jest ten czas?

[...]

Co znaczy wiekowy? Z którego konkretnie roku? I ile ma cali?

[...]

Resecie czy restarcie? ;)

Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

Mam pomysł, ale byłoby fajnie jakbyś określił wiek monitora i konfig nowego kompa.
Pozdrawiam
P.S. Skąd jesteś?

Data: 2009-04-13 00:29:00
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

> Skladam komputery od dosc dlugiego czasu >

Tzn. jak długi jest ten czas?

Tak ze zlosliwosci pytasz, czy po to zeby okreslic moje zdolnosci?
Grzebe w komputerach od czasu XT/286, czyli od czasow wrzucana wszystkiego przy pomocy himem.sys do pamieci wyzszej zeby byc bliskim odzyskania jak najwiekszej pamieci 640 kb.

Co znaczy wiekowy? Z którego konkretnie roku? I ile ma cali?

14", kineskopowy. Jaki wiek dokladnie - nie wiem. Ma z 5-6 lat pewnie. Ale ten "stary" komputer jest 2,4 GHZ P4 wiec bez jaj.
Poza tym przez jakis czas na nim dzialal.

Po resecie juz dzialac nie chcial.

Resecie czy restarcie? ;)

Eh... jedno powoduje drugie. A tak naprawde najpierw byl restart (instalatora windows), a potem resety z przycisku. A nawet odlaczenie pradu z kabelka.
Efek taki sam = brak efektu.

Mam pomysł, ale byłoby fajnie jakbyś określił wiek monitora i konfig nowego kompa.

Wiek monitora okreslilem wyzej.
Komputer ? Celeron Duo, 2 GB RAM, rozumiem ze najbardziej ciekawi cie plyta glowna, a dokladniej zintegrowana karta graficzna:  Asus P5QL-CM - wszystko zintegrowane.
Ale generalnie nie wiem co myslec o sytuacji ze monitor najpierw dziala z 15-20 minut, a potem juz nie chce... A chce nadal na innym komputerze.

pozdrawiam,
Kuba

Data: 2009-04-13 00:40:41
Autor: Santana

Użytkownik <bajkonur@interia.pl> napisał w wiadomości news:72e9.00000102.49e26b2cnewsgate.onet.pl...

> [...]

pomocy himem.sys do pamieci wyzszej zeby byc bliskim odzyskania jak najwiekszej

Nie pytam ze złośliwości. Chciałem się dowiedzieć czy masz doświadczenia z monitorami CRT.

[...]

14 cali to prehistoria odleglejsza niż 5-6 lat :)

[...]

Restart=reset? Mam nadzieje że żartujesz :)

[...]

Działał na windzie? Z pierwszego postu wynika że przestał działać dopiero po instalacji windy. A to różnica! Więc jak było w rzeczywistości?
Nie napisałeś skąd jesteś. W Krakowie lub okolicach moge spróbować pomóc. Dalej to raczej nie za bardzo opłacalne. Dla klienta oczywiście :)
Pozdrawiam

Data: 2009-04-13 00:47:20
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Działał na windzie? Z pierwszego postu wynika że przestał działać dopiero po instalacji windy. A to różnica! Więc jak było w rzeczywistości?

Ja tam wszystko nadal rozumiem czytajac pierwszego posta.
Ale wyjasnie na wszelki wypadek:

Komputer sobie dzialal na CRT przez parenascie minut. W tym czasie XP sie przegrywal z CD na HDD. Potem jak to XP ma w zwyczaju poprosil o restart zeby kontynuowac instalacje. Zrobione. Komputer nie wstal po restarcie.
Nie windows - KOMPUTER. Brak nawet Biosu na monitorze.

Nie napisałeś skąd jesteś. W Krakowie lub okolicach moge spróbować pomóc. Dalej to raczej nie za bardzo opłacalne. Dla klienta oczywiście :)

Jestem z ok 300 km od Krakowa :)

pozdrawiam,
Kuba

Data: 2009-04-13 00:39:55
Autor: Brodi
bajkonur@interia.pl pisze:
[...]

Komp nie odpala czy sam windows nie odpala ?

Jeśli komp w ogóle nie daje obrazu na ekran to dziwne, podepnij lcd, zainstaluj crt jako drugi ekran i póżniej odłącz lcd :]

jeśli XP nie odpala to wystarczy f8 - włącz tryb VGA

Data: 2009-04-13 00:43:11
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Komp nie odpala czy sam windows nie odpala ?

Caly komp - ekran "czarny", mimo ze bebechy sie kręcą.

Jeśli komp w ogóle nie daje obrazu na ekran to dziwne, podepnij lcd, zainstaluj crt jako drugi ekran i póżniej odłącz lcd :]

No jest taka mozliwosc, bo plyta glowna ma zintegrowana karte gra z dwoma wyjsciami, tylko ze LCD (ktory to moj LCD ma wejscie i cyfrowe i analogowe), dziala na obu typach wejsc. Wiec to nie problem tego ktorym wyjscie komunikuje sie komputer z monitorem, tylko.. no wlasnie... tego ze cos padlo w monitorze CRT, co powoduje ze czyta stare karty graficzne, a nowe nie ??? Przeciez to niemozliwe ? :)

jeśli XP nie odpala to wystarczy f8 - włącz tryb VGA

hint: black screen of death from the very begining ;)

pozdrawiam,
Kuba

Data: 2009-04-13 00:58:20
Autor: JoteR
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
<bajkonur@interia.pl> napisał:

plyta glowna ma zintegrowana karte gra z dwoma wyjsciami,

Próbowałeś podłączać ten kineskopowy monitor do wyjścia cyfrowego przez przejściówkę?

JoteR

Data: 2009-04-13 01:02:55
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Próbowałeś podłączać ten kineskopowy monitor do wyjścia cyfrowego przez przejściówkę?

JoteR

Jeszcze nie. Wszelkie dodatkowe proby zrobie jutro jak przyjedzie do mnie nie tylko sam komputer ale tez ten monitor :) Sam jestem ciekaw...napisalem o tym, bo tak na logike, to probowac mozna wszystkiego (np tez takich rzeczy o ktorych piszesz), tylko... to nielogiczne :)
Jak nie zadziala to co piszesz, to bedzie znaczylo ze powodem nie byl typ wyjscia z karty sieciowej.
A jak zadziala, to o czym to bedzie swiadczyc ? Ze wyjscie analogowe w tej karcie lubi jedne monitory a inne nie, a wyjscie cyfrowej lubi wszystkie monitory ? :> pozdrawiam,
Kuba

Data: 2009-04-13 23:32:01
Autor: Mikolaj Tutak
JoteR wrote:
<bajkonur@interia.pl> napisał:

plyta glowna ma zintegrowana karte gra z dwoma wyjsciami,

Próbowałeś podłączać ten kineskopowy monitor do wyjścia cyfrowego
przez przejściówkę?

Po co pisac takie bzdury? Nie da sie podłączyć monitora analogowego do cyfrowego wyjscia przez przejsciówkę. Do tego potrzebny byłby całkiem cwany KONWERTER (nawet nie wiem czy ktoś to produkuje).

      Mikolaj

Data: 2009-04-14 00:06:57
Autor: JoteR
"Mikolaj Tutak" napisał:

Próbowałeś podłączać ten kineskopowy monitor do wyjścia cyfrowego
przez przejściówkę?

Po co pisac takie bzdury?

Grzeczniej może trochę, co?

Nie da sie podłączyć monitora analogowego do cyfrowego wyjscia
przez przejsciówkę.

Do DVI-I w moim Asusie się da, być może Asus wątkotwórcy ma tylko DVI-D i wtedy faktycznie się nie da. Ameryki nie odkryłeś.

JoteR

Data: 2009-04-14 20:57:17
Autor: Mikolaj Tutak
JoteR wrote:
"Mikolaj Tutak" napisał:

Próbowałeś podłączać ten kineskopowy monitor do wyjścia cyfrowego
przez przejściówkę?

Po co pisac takie bzdury?

Grzeczniej może trochę, co?

Całkiem grzecznie - bzury to bzdury.

[...]

Przejscióka DVI->DSUB jest do ANALOGOWEGO wyjscia DVI czyli do DVI-A lub DVI-I. Do cyfrowego DVI przejsciowka NIE PASUJE.

      Mikolaj

Data: 2009-04-14 21:35:12
Autor: JoteR
"Mikolaj Tutak" napisał:

[...]

Przejściówka DVI->DSUB jest również do MIESZANEGO wyjścia DVI, czyli DVI-I.
A skoro tak lubisz czepiać się słówek: DVI - Digital Visual Interface. Czyli po polsku - międzymordzie cyfrowe. Potoczne określenie tego złącza, w odróżnieniu od D-SUB - w pełni analogowego (choć kiedyś róznie z tym bywało).
Ale generalnie masz rację, sprawdziłem w dokumentacji, płyta wątkotwórcy ma DVI-D, więc przez przejściówkę nie dałoby rady.

JoteR

Data: 2009-04-14 23:18:04
Autor: Mikolaj Tutak
JoteR wrote:
"Mikolaj Tutak" napisał:

[...]

Taaa tyle ze kabelki łączą sygnał analogowy do analogowego, nic to z cyfrowym nie ma wspólnego.

[...]

No to co z tego wynika? Przejsciowka DVI-DSUB nadal nie jest do sygnału cyfrowego. Chodzi o to, aby ktos nie pomyslal, ze taka przejsciowka zamieni mu cudowny sygnał cyfrowy na analogowy DSUB. Tak sie nie da. Natomiast jesli na DVI wyprowadzone są sygnały analogowe to mozna je podpiąć do starego monitora z DSUB.

      Mikolaj

Data: 2009-04-14 23:28:46
Autor: JoteR
"Mikolaj Tutak" napisał:

A skoro tak lubisz czepiać się słówek: DVI - Digital Visual
Interface. Czyli po polsku - międzymordzie cyfrowe.

No to co z tego wynika?

To, że to złącze *nazywa się* cyfrowe, niezależnie od rodzaju sygnału.

JoteR

Data: 2009-04-13 07:59:46
Autor: Dusha
bajkonur@interia.pl pisze:
Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

Zbyt wysokiej rozdzielczości ustawionej?

Data: 2009-04-13 10:35:45
Autor: Artur Frydel
Dusha wrote:
bajkonur@interia.pl pisze:
Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

Zbyt wysokiej rozdzielczości ustawionej?

Bzdura.
Przecież nawet komunikaty BIOS są niewidoczne.

--
Artur 'Bzyk' Frydel | artur.frydel @ gmail.com
In /dev/null no one can hear your scream

Data: 2009-04-13 15:01:04
Autor: Piotrek
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
Zbyt wysokiej rozdzielczości ustawionej?

w biosie ? :)
gdzie sie ustawia rozdzielczosc w biosie ? :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-04-13 08:05:17
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
Użytkownik <bajkonur@interia.pl> napisał w wiadomości news:72e9.000000e2.49e26363newsgate.onet.pl...
Witajcie,

(...)

Nowo zlozony komputer nie dziala u czlowieka w domu na jego wiekowym
kineskopowym monitorze.
Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

Karty graficznej. Miałem stary 17" monitor Acera, w którym z niewiadomych przyczyn przepalał się jakiś element po podłączeniu dowolnej karty graficznej nVidii. Z kartami ATI działał bez zarzutu.

pozdrawiam,
Kuba

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!

Data: 2009-04-13 08:33:44
Autor: januszek
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
bajkonur@interia.pl napisał(a):

[...]

Czyli jest tak, jesli dobrze zrozumialem:

Nowy komputer po po doinstalowaniu czegos do Windowsa zachowuje sie tak jakby monitor nie zostal podlaczony. Tak sie dzieje tylko w przypadku podlaczenia starego 14" monitora. Kiedy podlaczy sie nowszy monitor problem nie wystepuje?

Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

Monitora, który nie obsługuje P&P, karty grafiki i/lub systemowych sterownikow do karty grafiki. A konkretnie może to być problem zwiazany z niekompatybilnoscia karty z monitorem, ktorym wydaje sie byc jakis stary VGA (nie SVGA). Rozwiązaniem może być odłączenie pin 12 we wtyku. j.

--
"Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki - płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania takiej gry nagranej na CD-ROM." (Gambler 00/1993)

Data: 2009-04-13 12:38:41
Autor: Tomaszek
januszek pisze:
Rozwiązaniem może być odłączenie pin 12 we wtyku.

Pin 12 - I^(2)C data

Mądrze prawisz:) To naprawdę może być to;)
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-13 09:41:10
Autor: Tomaszek
bajkonur@interia.pl pisze:
Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

Moim zdaniem problem leży w samym monitorze, który:

- nie potrafi wyświetlić tak wysokiej rozdzielczości
- nie potrafi wyświetlić 32 bitowego koloru
- nie radzi sobie z odświeżaniem powyżej 60 hz

Powyższe przypuszczenia opieram na próbach podłączania starych monitorów do znacznie nowszych w stosunku do nich kart graficznych i wynikających z tego jaj wszelkiego rodzaju;)

Data: 2009-04-13 10:57:57
Autor: BrunoN Bluthgeld
Tomaszek pisze:

- nie potrafi wyświetlić 32 bitowego koloru

Wow, nie wiedziałem, że baniaki VGA mogą mieć takie ograniczenia. 32 bitowy kolor można było sobie wyświetlić przy już pomocy karty Virge, kiedy takie 14 calowe wynalazki były bardzo na czasie.

--
bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo promieniscie i zataczajac nedzne cwierc wzoru na polane trojkata, wyplulo porosniety gdzies pod Olszewnica korzen mandragory.

Data: 2009-04-13 11:16:21
Autor: Mariusz Kruk
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "BrunoN Bluthgeld"
- nie potrafi wyświetlić 32 bitowego koloru
Wow, nie wiedziałem, że baniaki VGA mogą mieć takie ograniczenia.

Oczywiście, że nie mają. Sygnał VGA jest analogowy, więc nie masz czegoś
takiego jak "32-bitowy kolor".

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ >Sam jesteś żałosny, naprawdę.
\  Kruk@epsilon.eu.org   / przynajmniej mam ambitna ksywe.

Data: 2009-04-13 12:34:46
Autor: Tomaszek
Mariusz Kruk pisze:
Oczywiście, że nie mają. Sygnał VGA jest analogowy, więc nie masz czegoś
takiego jak "32-bitowy kolor".

Ty sobie poczytałeś jedną, drugą, trzecią mądrą specyfikację standardu VGA, a ja spotkałem się z problemem od strony praktycznej przynajmniej na dwóch monitorach ( Samtron i Tyco, czy Teco;) ) Po przejściu z HighColor ( 16 bit )na TrueColor 32 bit ( po przestawieniu w systemie Windows 98 ) zaczynały się cyrki:

- wyłączenia i ponowne włączenia
- wyłączenia całkowite
- obraz na połowie ekranu mocno zniekształcony
- pasy na całym ekranie

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej 60 hz. Weź naprawdę stary monitor wyposażony w kabelek VGA i zobaczysz.Mnie nie interesuje co jest napisane w specyfikacjach, mnie interesuje jak to wygląda naprawdę;)

Data: 2009-04-13 12:39:44
Autor: Mariusz Kruk
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomaszek"
[...]

Sorry, ale to nie ma prawa być wina monitora związana z "32-bitowym
koloerm". Po prostu na wejściu nie ma czegoś takiego jak 32-bitowy
kolor. Może miałeś jakąś felerną kartę, która w tym trybie generowała
zły sygnał.

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej 60 hz.

A co to ma wspólnego z głębią koloru?

Weź naprawdę stary monitor wyposażony w kabelek VGA i zobaczysz.

W normalnym systemie zobaczę działający monitor. W systemie, który
potrzebuje "sterowników do monitora" możliwe, że nic nie zobaczę.

--
  Kruk@ -\                   | Ja  się  tu  chyba  powieszę - pomyślał. Nie
          }-> epsilon.eu.org | wpadło mu do głowy że wobec  braku  ciążenia

Data: 2009-04-13 13:25:40
Autor: Tomaszek
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Z innym monitorem było wszystko OK.

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej 60 hz.

A co to ma wspólnego z głębią koloru?

Nic. W wątku omawiamy możliwe przyczyny zaistniałej sytuacji. Przecież wyraźnie podkreśliłem: "Sprawa odświeżania"

W normalnym systemie zobaczę działający monitor. W systemie, który
potrzebuje "sterowników do monitora" możliwe, że nic nie zobaczę.

Niekoniecznie, zapewniam Cię, że niekoniecznie.Nie jestem w stanie powiedzieć jakimi to się rządzi regułami.

Data: 2009-04-13 14:49:47
Autor: Mariusz Kruk
[...]

A w to nie wątpię.

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej 60 hz.
A co to ma wspólnego z głębią koloru?
Nic.

To pisz we właściwym podwątku. Tu przyczepiłem się tylko bezsensowności
tego 32-bitowego koloru.

[...]

A ja cię zapewniam, że w systemie, w którym zdarzało mi się ustawiać
rozdzielczości rzędu 983x716 dałbym sobie radę i z ustawieniem
odświeżania 50Hz.
A że windows mogłyby sobie nie poradzić, to inna sprawa.

--
  Kruk@ -\                   | Error/flaw/mistake/fault/failure:  Thesaurus
          }-> epsilon.eu.org | not found, located, retrieved...

Data: 2009-04-13 12:59:00
Autor: JoteR
"Tomaszek" napisał:

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi
powyżej 60 hz.

No daj spokój, wątkotwórca napisał, cytuję: "Ma z 5-6 lat pewnie". Musiałby się pomylić w ocenie jego wieku o jakąś dekadę, żeby trafić na model dla którego 60 Hz to szczyt możliwości. Ale jeśli to rzeczywiście jest "czternastka" VGA, to szkoda benzyny na wożenie go w te i wewte a problem staje się czysto akademicki.
Tym niemniej IMHO to nie o odświeżanie tu chodzi, zresztą w takim wypadku nowszy monitor wyświetliłby "Out of range", a stary zacząłby piszczeć cewkami i straszyć latającymi pasami.

JoteR

Data: 2009-04-13 10:41:53
Autor: Artur Frydel
bajkonur@interia.pl wrote:

Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

Problem faktycznie bardzo ciekawy.
Monitor przy starcie sie wzbudza, czy tkwi caly czas w stanie uspienia?
Zasilanie ma podane z tego samego gniazdka? Uziemienie w gniazdkach jest?
Moze cos w biosie tej nowej plyty nie tak..? Kolejnosc kart graficznych?
Przywracales defaultowe ustawienia dla bios?

Data: 2009-04-13 12:50:34
Autor: bajkonur
[...]

W uspieniu - nie ma nawet zielonego swiatelka - nie zalacza sie po prostu - nie zauwaza ze komputer wstal.
Zasilanie z tego samego gniazdka. Uziemnienie jest.

Sprawa jest juz rozwiazana, a Ty jako pierwszy i jedyny prawie wcelowales w rozwiazanie :) zaraz wytlumacze na nowej odpowiedzi konczac temat, ktory sie zaczal reozjezdzac ;)

Kuba

Data: 2009-04-13 12:55:14
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
Witajcie,

SPRAWA ROZWIAZANA.

I dla ciekawosci niektorych mowie co bylo nie tak. Klawiatura & blad BIOS.
Podlaczenie klawiatury USB z przejsciowka do PS2 powodowalo jakis blad, przez co komputer w ogole najprawdopodobnie nie wstawal.
Podlaczenie tej samej klawiatury bez przejsciowki, tylko bezposrednio pod gniazdo USB powodowalo ze komputer zaczynal dzialac normalnie.
Po upgradzie BIOS`u problem zniknal.

Ten sam monitor jak mowilem dzialal na innym starszym komputerze - bo zwyczajnie tam nei bylo problemu ze zlym rozpoznawaniem klawiatury USB na przejsciowce.
Ten sam nowy komputer dzialal bez problemu u mnie, poniewaz kolega przynosil go do mnie bez klawiatury i wlaczalem go bez klawiatury lub z moja (ja mam PS2), wiec problem klawiatura USB na przejsciowce PS2 sie nie pojawial.

:)

A dzis kazalem rpzywiesc go calego, tzn monitor, komputer i klawiature i sobie to posprawdzalem wszstko.
Jak widac najprostsze rozwiazania zazwycza sa poprawne :)

pozdrawiam wszystkich,
Kuba

Data: 2009-04-13 13:13:09
Autor: Radosław Sokół
W dniu 13.04.2009 12:55, bajkonur@interia.pl pisze:
Podlaczenie klawiatury USB z przejsciowka do PS2 powodowalo jakis blad, przez

A klawiatura była *dostarczona* z tą przejściówką?

Ten sam monitor jak mowilem dzialal na innym starszym komputerze - bo
zwyczajnie tam nei bylo problemu ze zlym rozpoznawaniem klawiatury USB na
przejsciowce.

Ale i tak go należy wymienić. Szkoda oczu -- szczególnie że
monitory LCD 19" są już i po 500 zł jakieś.

Data: 2009-04-13 13:31:22
Autor: Tomaszek
Radosław Sokół pisze:

A klawiatura była *dostarczona* z tą przejściówką?

To nie ma wielkiego znaczenia. Mam myszkę Lebtec'a na USB. Była do niej dodana przejściówka na PS/2. Na stacjonarnym kompie nie działa, na laptopie działa. Zrobiłem testy i wyszło mi, że przejściówka współpracuje z 4 na 10 komputerów. Różne konfiguracje, rożne klasy, różna jakość podzespołów. Żadnej prawidłowości:(

Czy taka przejściówka ma w sobie jakąkolwiek elektronikę? Wydaje się nie mieć...

Oczywiście myszka podłączona bezpośrednio do portu USB działa na każdym, który ma tylko port USB;) Nieważne czy 1.x czy 2.x

Data: 2009-04-14 17:10:37
Autor: Radosław Sokół
W dniu 13.04.2009 13:31, Tomaszek pisze:
A klawiatura była *dostarczona* z tą przejściówką?

To nie ma wielkiego znaczenia. Mam myszkę Lebtec'a na USB. Była do niej

Ma. Klawiatura *musi* być przystosowana do pracy dwusyste-
mowej. Samo dołożenie przejściówki do byle jakiej klawiatury
USB nie umożliwia pracy na PS/2.

Są oczywiście "sprytne" przejściówki z własną elektroniką
tłumaczącą. Ale kosztują więcej i są dosyć duże.

dodana przejściówka na PS/2. Na stacjonarnym kompie nie działa, na
laptopie działa. Zrobiłem testy i wyszło mi, że przejściówka

Pamiętaj, że komputery przenośne często nie obsługują portu
klawiatury "normalnie", za pomocą chipsetu, ale własnym
specjalizowanym układem zarządzającym.

Czy taka przejściówka ma w sobie jakąkolwiek elektronikę? Wydaje się nie
mieć...

Taka, która nie ma, wymaga dwusystemowej klawiatury.

Jak pisałem wyżej, *są* przejściówki z elektroniką.

Data: 2009-04-13 15:18:23
Autor: JoteR
[...]

Ekhm...
"Komputer sobie dzialal na CRT przez parenascie minut."
Czyli wstawał...

JoteR

Data: 2009-04-15 11:06:55
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Ekhm...
"Komputer sobie dzialal na CRT przez parenascie minut."
Czyli wstawał...

JoteR

I to jest sprawa, ktorej nie rozwiazalem - nie wiem czemu. Moze czlowiek podlaczyl przypadkiem bez przejsciowki, ale mi o tym nie powiedzial ?
Nie wiem. Zarzeka sie ze byl zawsze z przejsciowka

Kuba

Data: 2009-04-15 16:30:49
Autor: JoteR
[...]

Domyślam się... ;->
Parę dni przed świętami usiłowałem włączyć jakiegoś starego Durona na równie starej Shuttle, który to zestaw działał jeszcze miesiąc temu. Nic, żadne prośby, groźby, dopychanie kabli, wymiana pamięci, grafiki i zasilacza nie robiły na nim wrażenia, żadnego dźwięku ani obrazu, tylko wiatrak szyderczo kręcący łopatkami. Przechodząca obok współpracowniczka, widząc mnie gapiącego się ponuro w ciemny ekran, zagadała coś, opierając się przy tym wdzięcznie o obudowę stojącego na biurku trupa. I w tym momencie ów zewłok BIPNĄŁ. Ot tak, ni z gruchy ni z pietruchy, po czym mrugnął porozumiewawczo monitorem i żwawo zaczął odliczać pamięć. I od tej pory działa za każdym razem od pierwszego kopa, pomimo szarpania za kable, wyginania płyty i podważania kart oraz pamięci. Co równie dziwne, działa klawiatura USB pomimo że po resecie CMOS-u stosowna  opcja była "Disabled". Cóż, pozostaje zarówno ten jak i Twój przypadek zaliczyć do kategorii rzeczy niewyjaśnionych ;-)

JoteR

Data: 2009-04-13 16:15:20
Autor: januszek
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
bajkonur@interia.pl napisał(a):

SPRAWA ROZWIAZANA.

[...]

Krótko mówiąc: fatalnie problem tu nam opisałeś ;P

j.

Data: 2009-04-13 21:55:13
Autor: Doxent
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
pala, ale monitor nie reaguje - czarny ekran. Monitor na pewno jest ok, bo
stary komputer na tym starym monitorze - dziala.

czy ten kineskopowy to nie przypadkiem LG Flatron 17''  ? Jeżeli tak to one bardzo często jakimś cudem gryzą się z Asusami i komputer nie rusza. Ostatnio temat przerabiałem na płycie Asus jakieś 7 lat temu ale wtedy po podłączeniu Flatrona do karty graficznej płyta główna krzyczała głosem pc-speakera "no cpu installed". Do tej pory nie mam pojęcia co mogło być powodem ale z tamtym Flatronem nie szło odpalić tamtego komputera. Z każdym innym monitorem komp chodził prawidłowo tak samo tamten Flatron nie obsadzał żadnego innego komputera.

banalna sprawa... beznadziejna sprawa...