banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Data: 2009-04-13 00:19:43
Autor: Santana
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Użytkownik <bajkonur@interia.pl> napisał w wiadomości news:72e9.000000e2.49e26363newsgate.onet.pl...
Witajcie,

Skladam komputery od dosc dlugiego czasu i nie spotkalem sie z taka sytuacja,
banalna do opisania, idiotyczna do zrozumienia, ale moze ktos bedzie meic jakis
pomysl.

Tzn. jak długi jest ten czas?

Nowo zlozony komputer nie dziala u czlowieka w domu na jego wiekowym
kineskopowym monitorze. Komputer sie wlacza, wiatraki sie kreca, lampki sie
pala, ale monitor nie reaguje - czarny ekran. Monitor na pewno jest ok, bo
stary komputer na tym starym monitorze - dziala.

Co znaczy wiekowy? Z którego konkretnie roku? I ile ma cali?

Jednak nowo zlozony komputer tez jest ok, bo na moim monitorze LCD (tez juz ma
pare dobrych lat) dziala...

Oba monitory z wejsciami anaogowymi.
Zeby zagmatwac banalna sytuacje dodam, ze ten nowy komputer dzialal na starym
monitorze czlowieka przez jakies 20 minut do czasu resetu po instalacji
windowsa. Po resecie juz dzialac nie chcial.

Resecie czy restarcie? ;)

Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

Mam pomysł, ale byłoby fajnie jakbyś określił wiek monitora i konfig nowego kompa.
Pozdrawiam
P.S. Skąd jesteś?

Data: 2009-04-13 00:29:00
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

> Skladam komputery od dosc dlugiego czasu >

Tzn. jak długi jest ten czas?

Tak ze zlosliwosci pytasz, czy po to zeby okreslic moje zdolnosci?
Grzebe w komputerach od czasu XT/286, czyli od czasow wrzucana wszystkiego przy pomocy himem.sys do pamieci wyzszej zeby byc bliskim odzyskania jak najwiekszej pamieci 640 kb.

Co znaczy wiekowy? Z którego konkretnie roku? I ile ma cali?

14", kineskopowy. Jaki wiek dokladnie - nie wiem. Ma z 5-6 lat pewnie. Ale ten "stary" komputer jest 2,4 GHZ P4 wiec bez jaj.
Poza tym przez jakis czas na nim dzialal.

Po resecie juz dzialac nie chcial.

Resecie czy restarcie? ;)

Eh... jedno powoduje drugie. A tak naprawde najpierw byl restart (instalatora windows), a potem resety z przycisku. A nawet odlaczenie pradu z kabelka.
Efek taki sam = brak efektu.

Mam pomysł, ale byłoby fajnie jakbyś określił wiek monitora i konfig nowego kompa.

Wiek monitora okreslilem wyzej.
Komputer ? Celeron Duo, 2 GB RAM, rozumiem ze najbardziej ciekawi cie plyta glowna, a dokladniej zintegrowana karta graficzna:  Asus P5QL-CM - wszystko zintegrowane.
Ale generalnie nie wiem co myslec o sytuacji ze monitor najpierw dziala z 15-20 minut, a potem juz nie chce... A chce nadal na innym komputerze.

pozdrawiam,
Kuba

Data: 2009-04-13 00:40:41
Autor: Santana

Użytkownik <bajkonur@interia.pl> napisał w wiadomości news:72e9.00000102.49e26b2cnewsgate.onet.pl...

> [...]

pomocy himem.sys do pamieci wyzszej zeby byc bliskim odzyskania jak najwiekszej

Nie pytam ze złośliwości. Chciałem się dowiedzieć czy masz doświadczenia z monitorami CRT.

[...]

14 cali to prehistoria odleglejsza niż 5-6 lat :)

[...]

Restart=reset? Mam nadzieje że żartujesz :)

[...]

Działał na windzie? Z pierwszego postu wynika że przestał działać dopiero po instalacji windy. A to różnica! Więc jak było w rzeczywistości?
Nie napisałeś skąd jesteś. W Krakowie lub okolicach moge spróbować pomóc. Dalej to raczej nie za bardzo opłacalne. Dla klienta oczywiście :)
Pozdrawiam

Data: 2009-04-13 00:47:20
Autor: bajkonur
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Działał na windzie? Z pierwszego postu wynika że przestał działać dopiero po instalacji windy. A to różnica! Więc jak było w rzeczywistości?

Ja tam wszystko nadal rozumiem czytajac pierwszego posta.
Ale wyjasnie na wszelki wypadek:

Komputer sobie dzialal na CRT przez parenascie minut. W tym czasie XP sie przegrywal z CD na HDD. Potem jak to XP ma w zwyczaju poprosil o restart zeby kontynuowac instalacje. Zrobione. Komputer nie wstal po restarcie.
Nie windows - KOMPUTER. Brak nawet Biosu na monitorze.

Nie napisałeś skąd jesteś. W Krakowie lub okolicach moge spróbować pomóc. Dalej to raczej nie za bardzo opłacalne. Dla klienta oczywiście :)

Jestem z ok 300 km od Krakowa :)

pozdrawiam,
Kuba

--

banalna sprawa... beznadziejna sprawa...