banalna sprawa... beznadziejna sprawa...

Data: 2009-04-13 09:41:10
Autor: Tomaszek
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
bajkonur@interia.pl pisze:
Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

Moim zdaniem problem leży w samym monitorze, który:

- nie potrafi wyświetlić tak wysokiej rozdzielczości
- nie potrafi wyświetlić 32 bitowego koloru
- nie radzi sobie z odświeżaniem powyżej 60 hz

Powyższe przypuszczenia opieram na próbach podłączania starych monitorów do znacznie nowszych w stosunku do nich kart graficznych i wynikających z tego jaj wszelkiego rodzaju;)
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-13 10:57:57
Autor: BrunoN Bluthgeld
Tomaszek pisze:

- nie potrafi wyświetlić 32 bitowego koloru

Wow, nie wiedziałem, że baniaki VGA mogą mieć takie ograniczenia. 32 bitowy kolor można było sobie wyświetlić przy już pomocy karty Virge, kiedy takie 14 calowe wynalazki były bardzo na czasie.

--
bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo promieniscie i zataczajac nedzne cwierc wzoru na polane trojkata, wyplulo porosniety gdzies pod Olszewnica korzen mandragory.

Data: 2009-04-13 11:16:21
Autor: Mariusz Kruk
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "BrunoN Bluthgeld"
- nie potrafi wyświetlić 32 bitowego koloru
Wow, nie wiedziałem, że baniaki VGA mogą mieć takie ograniczenia.

Oczywiście, że nie mają. Sygnał VGA jest analogowy, więc nie masz czegoś
takiego jak "32-bitowy kolor".

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ >Sam jesteś żałosny, naprawdę.
\  Kruk@epsilon.eu.org   / przynajmniej mam ambitna ksywe.

Data: 2009-04-13 12:34:46
Autor: Tomaszek
Mariusz Kruk pisze:
Oczywiście, że nie mają. Sygnał VGA jest analogowy, więc nie masz czegoś
takiego jak "32-bitowy kolor".

Ty sobie poczytałeś jedną, drugą, trzecią mądrą specyfikację standardu VGA, a ja spotkałem się z problemem od strony praktycznej przynajmniej na dwóch monitorach ( Samtron i Tyco, czy Teco;) ) Po przejściu z HighColor ( 16 bit )na TrueColor 32 bit ( po przestawieniu w systemie Windows 98 ) zaczynały się cyrki:

- wyłączenia i ponowne włączenia
- wyłączenia całkowite
- obraz na połowie ekranu mocno zniekształcony
- pasy na całym ekranie

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej 60 hz. Weź naprawdę stary monitor wyposażony w kabelek VGA i zobaczysz.Mnie nie interesuje co jest napisane w specyfikacjach, mnie interesuje jak to wygląda naprawdę;)

Data: 2009-04-13 12:39:44
Autor: Mariusz Kruk
banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomaszek"
[...]

Sorry, ale to nie ma prawa być wina monitora związana z "32-bitowym
koloerm". Po prostu na wejściu nie ma czegoś takiego jak 32-bitowy
kolor. Może miałeś jakąś felerną kartę, która w tym trybie generowała
zły sygnał.

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej 60 hz.

A co to ma wspólnego z głębią koloru?

Weź naprawdę stary monitor wyposażony w kabelek VGA i zobaczysz.

W normalnym systemie zobaczę działający monitor. W systemie, który
potrzebuje "sterowników do monitora" możliwe, że nic nie zobaczę.

--
  Kruk@ -\                   | Ja  się  tu  chyba  powieszę - pomyślał. Nie
          }-> epsilon.eu.org | wpadło mu do głowy że wobec  braku  ciążenia

Data: 2009-04-13 13:25:40
Autor: Tomaszek
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Z innym monitorem było wszystko OK.

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej 60 hz.

A co to ma wspólnego z głębią koloru?

Nic. W wątku omawiamy możliwe przyczyny zaistniałej sytuacji. Przecież wyraźnie podkreśliłem: "Sprawa odświeżania"

W normalnym systemie zobaczę działający monitor. W systemie, który
potrzebuje "sterowników do monitora" możliwe, że nic nie zobaczę.

Niekoniecznie, zapewniam Cię, że niekoniecznie.Nie jestem w stanie powiedzieć jakimi to się rządzi regułami.

Data: 2009-04-13 14:49:47
Autor: Mariusz Kruk
[...]

A w to nie wątpię.

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej 60 hz.
A co to ma wspólnego z głębią koloru?
Nic.

To pisz we właściwym podwątku. Tu przyczepiłem się tylko bezsensowności
tego 32-bitowego koloru.

[...]

A ja cię zapewniam, że w systemie, w którym zdarzało mi się ustawiać
rozdzielczości rzędu 983x716 dałbym sobie radę i z ustawieniem
odświeżania 50Hz.
A że windows mogłyby sobie nie poradzić, to inna sprawa.

--
  Kruk@ -\                   | Error/flaw/mistake/fault/failure:  Thesaurus
          }-> epsilon.eu.org | not found, located, retrieved...

Data: 2009-04-13 12:59:00
Autor: JoteR
"Tomaszek" napisał:

Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi
powyżej 60 hz.

No daj spokój, wątkotwórca napisał, cytuję: "Ma z 5-6 lat pewnie". Musiałby się pomylić w ocenie jego wieku o jakąś dekadę, żeby trafić na model dla którego 60 Hz to szczyt możliwości. Ale jeśli to rzeczywiście jest "czternastka" VGA, to szkoda benzyny na wożenie go w te i wewte a problem staje się czysto akademicki.
Tym niemniej IMHO to nie o odświeżanie tu chodzi, zresztą w takim wypadku nowszy monitor wyświetliłby "Out of range", a stary zacząłby piszczeć cewkami i straszyć latającymi pasami.

JoteR

banalna sprawa... beznadziejna sprawa...